Motor skoda 120

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.11.2011 do 16.03.2019, založil/a pepiček
řadit dle data
18:06:53
16.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 16.03.19 08:00:48: njn, ty vymeny..., ja nikdy u auta se kterym jezdim denne nemenil driv, jak po 15tis.km, jo pred Tureckem po 14ti tis.km, to byla jedina vyjimka, klidne jsem ho tam nechal i 17tis.km, ted ho tam nechavam cca 2 roky a to je kolem 10tis.km, ale letos se s tim chystam jezdit zas trochu vic, tak doufam, ze bude drzet...

1,5l a nedolivas?9 takze nalejes uplne na horni a pak mas uplne na spodni, podobnou spotrebu mam u octy, ale 5W40 shu
08:00:48
16.03.2019
Bukaj
-> Jarda: Jedinou 130, se kterou jsem kdy měl problém, jsem zničil sám svou mladickou nerozvážností a blbostí - na svém prvním voze (130L) jsem vyměnil těsnění pod hlavou, nevěděl jsem, co jsou přesahy vložek, utahovací momenty atd, takže jsem strhl jeden závit v bloku a po 3000 ujetých km mi fouklo těsnění zrovna v zátahu do kopce u Šternberka na D1 a zjistil jsem to až podle ztráty výkonu...8

To bylo také jedinkrát, co jsem nedojel "vlastní silou" a kamarád mne pak táhl na laně za Rapidem 100 kiláků domů (ještě mu asi 10 km před cílem před auto skočila srna, tak to zadupnul a já si o jeho tažné zvrakoval nové čelo...). Ten původní motor už asi 12 let čeká v garáži na to, až budu mít čas, náladu atd jej resuscitovat.

Jinak jsem se stotřicítkama žádný větší problém, který by souvisel s typem motoru, neměl.

Olej mezi výměnami nedolévám - za těch 8-9 tisíc, po kterých olej měním, z motoru ubude tak litr a půl oleje.

Jinak mně se mnohonásobně zvýšila spolehlivost tím, že jsem se stotřicítkou začal pořádně jezdit a k výraznému snížení servisních úkonů pomohla tvrzená sedla ventilů...6

Teď při 270 tisících se spíše, než na motoru, projevují závady na karoserii a nápravách (obojí původní, jen udržované) a bude to potřeba asi brzy řešit...

...uvidíme za měsíc na STK...3
00:49:15
16.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 15.03.19 21:43:10: me se tenkrat hrozne ulevilo, kdyz jsem dal do rapida 136 na misto 130, spolehlivost vzrostla asi desetinasobne a nutny servis asi na tretinu 4 ale lpg a litinovej 5kanal nejde k sobe

Treba LS v BAZovi si tak odhadem vezme litr na 2 tis.km, ale kdyz olej menim jeste driv, nez todle najede :)
21:43:10
15.03.2019
Bukaj
-> Jarda: S ničím z toho, co jsi napsal nesouhlasím3

Sériová 130 se na 135/6 fakt ani nehrabe, prd vydrží při zanedbané údržbě a oleje nežere víc, než jiné škodovácké OHV motory1
09:42:16
15.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> stepan 14.03.19 22:08:53: jo seriovej motor 130 nejezdi ani spatne, skoro srovnatelne s favomotorem, ale prd vydrzi a casto zere olej
22:08:53
14.03.2019
stepan
-> Žiabrovak: 130 je taky 5 kanál a 8k hlavu na něj dáš opět jedině litinovou.
21:54:01
14.03.2019
Žiabrovak
Dakujem za odpovede, uz sme to na FB doriesili, asi tam casom dam 130, a k tomu to nieako doladim
21:32:39
14.03.2019
stepan
-> Žiabrovak: A k tomu sání. Já třeba mám upravený bmm na správnej sklon a karburátor (musí se frézovat a vařit), ale u 105 už nezbývá moc místa nahoru na filtr.
21:31:00
14.03.2019
stepan
-> Jarda: A samozřejmě nelegální. Ale to litinovej osmikanál taky, takže je to celkem jedno.
21:27:37
14.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Žiabrovak: favo a 136 rapid je prakticky stejnej motor a je to celohlinik, z toho tam hlava urcite nepujde, zalezi, co s tim chces delat, ale nejjednodussi a nejlevnejsi je tam dat celej motor favorit4
21:24:04
14.03.2019
stepan
-> Žiabrovak: Závodní 120s, 130RS, ... Řádově za desítky tisíc.
21:19:03
14.03.2019
Žiabrovak
-> stepan: A to je napríklad z čoho? Favo má liatinovú?
20:10:28
14.03.2019
stepan
-> Žiabrovak: Litinová. Hliníková žádná.
20:03:57
14.03.2019
Žiabrovak
Použijem toto staré fórum, nechcem zakladať nové. Mám takú otázku, na motor 120 emko by pasovala aká osemkanálová hlava? Ďakujem vopred za odpoveď. Lebo favorit viem zohnať no s Rapidiou by to bol už problém. Alebo či je lepšie vymenit rovno celý motor za motor favorit? Ďaľšia otázka - sacie potrubie. Z rapida by sadlo dobre, no otázka na favoritie. Čítal som, že tam treba podložku, kvôli sklonu motora. Ja tam potrebná, alebo by sa dal vrch sania nieako upraviť? Ďakujem4
00:21:12
11.05.2016
dragon_cb_cz
-> rsvancara: To byla spíš náhoda, 120LS tvrzená sedla nemá a normálně aditiva potřebuje...
00:20:49
11.05.2016
dragon_cb_cz
-> Lůďa: Hlava, písty, ventily, karburátor (osazení), první ročníky i vačka...
04:56:58
03.05.2016
rsvancara
-> Lůďa: je jiná hlava (zelený znak škoda, vybrání kvůli vrchlíku pístu, nevím jak ostatní, ale ta moje jezdila na bezolovo bez aditiv), písty (vypouklé, takže jiný kompresní poměr) a karburátor (jiná konfigurace) a taky to, že by měla jezdit na BA96 (jinak detonuje).
01:46:25
03.05.2016
Lůďa
Jaký je rozdíl v motorech obyč. 120tka vs. 120LS? V čem je ta 120LS lepší? díky...
01:17:58
12.12.2011
PaloS - zrušená registrace
jedna hlava praskla lebo som to prevaril ,druha hlava znizena o 1 mm bola ok akurat sa vypalil ventil sací :( foter skladal ten motor 5alebo 8 rokov na nom jazdil ,aj mi meral presahy vsetko je ok ,urcite victor reinz bude ok .....:( zatial som nutený jazdit na mierne naburanom peugeote 309 ,ktorému skonči stk v januari a potom pojde rovno došrotu
upraveno 2x, naposled 12.12.2011 01:30:08
01:15:39
12.12.2011
PaloS - zrušená registrace
motor mam 110 blok je zo škody 1000 max rychlost je 150 aspon podla tachometru ,zaujimave je ,že na tesnení sú krasne otlačene vložky ,akurat ten nerezovy kružok ak vobec je nerezovy , tak je zožraty totalne derevy
21:34:16
11.12.2011
MOLSO
-> PaloS: ja budem mat asi nerezové tie krúžky už som išiel 200 tachometrických a furt mi to drží 6
21:14:13
11.12.2011
peti
-> PaloS: co mas za motor? nejak upraveny? väcsia kompresia?, lebo tym ze jazdis rychlejsie to nezmamena ze tesnenie nevydrzi, skor by som povedal ze ked odchdzaju tesnenia tak bude chyba bud v rovinnosti hlavy alebo malých presahoch4
20:50:08
11.12.2011
PaloS - zrušená registrace
mozno nevydrzia ten tlak , tiez nejazdim len 90 :D
10:22:26
11.12.2011
peti
-> PaloS: mozno bude chyba dakde inde, ked kazde tesnenie odide
23:08:52
10.12.2011
PaloS - zrušená registrace
Ale už som objednal VICTOR REINZ tak so počkam na neho
23:07:44
10.12.2011
PaloS - zrušená registrace
ten Dynacool , dava každy a nikomu sa nič nestalo , lebo nemaju TEMAC Inak 16 rokov tam bolo TEmac tesnenie ,ale to bolo ešte jedno z tych prvých , motor sme vytočili na

7000 tis otacok na dvojke a tesneniu sa nestalo nič
22:56:48
10.12.2011
PaloS - zrušená registrace
No mne vsetky TEMAC tesnenie aj tie šedé prehrdzaveli na tom kružku a mal som aj ine tesnenie ako RS ale bohvie aka to bola značka ale aj to prehrdzavelo ,Davam tam Dynacool kvapalinu . ten material je nejaky šmejdovy na tom
19:40:50
09.12.2011
suri
-> Tomáššš: stejne by som tam dal victor reinz a mal istotu ak mi niekedy ešte príde auto tak pôjde victor reinz alebo elring , z temacom som si už užil dosť
19:02:26
09.12.2011
Tomáššš
-> suri: este ze tak :) mam sedy nastastie :) ak by niekto chcel u nas sa to da este zohnat tieto sede tesnenia od TEMAC
18:57:16
09.12.2011
suri
-> Tomáššš: cierny je shit
18:45:10
09.12.2011
Tomáššš
rec je o tom TEMAC-u ktory uz nie je sedy ale cierny ? ci celkovo je to šit ?
18:23:20
09.12.2011
peti
-> PaloS: autokelly ma , a citam ze si z galanty, podla mna Orban ti vie objednat tiez4
17:38:27
09.12.2011
4dams
-> PaloS: orakor má
17:32:03
09.12.2011
suri
-> PaloS: kelly nemá?
22:22:11
08.12.2011
PaloS - zrušená registrace
na Slovensku som nenasiel kde by mali VICTOR reinz na 120-cinu jedine v ČR ?
22:21:36
08.12.2011
MOLSO
-> afro100: 107
22:19:01
08.12.2011
PaloS - zrušená registrace
Mam uz 5te tesnenie pod hlavu hlava je ok aj zarovnaná ani vlozky nie su ponorene , 16 rokov tomu nič nebolo , kym nebolo treba vymenit hlavu tesnenia TEMAC su sracky asi to skusim S VICTOROM
09:00:10
07.12.2011
sbf
ak to je teple a reaguje na sytic (bez neho nedrzi volnobeh a ma slaby vykon pri otackach) nemas OK volnobezny okruh - treba prefuknut trysky (su pod zatkou na stranach), mozno odpajaci ventil je povoleny/nefunkcny, tesnenie
19:23:39
06.12.2011
ferrari
Tak na vodu by pomohol aj velfobin...



Podľa toho čo píšeš by mohol byť problém skôr v príprave zmesi, t.j. hlavne v karbeci. A AC pumpa je úplne nová? Ale ako už napísané, chce to dať dole hadicu od karbu a skúsiť čapovať páčkou, či benzín bude normálne prúdiť...ak bude, bude problém s najväčšou pravdepodobnosťou v karbe...alebo to kolísanie voľnobehu by mohlo napovedať aj silné prisávanie falošného vzduchu.
17:44:18
06.12.2011
Kočislav
Jednak nekvalitní benzín, jednak kondenzace a stárnutí benzínu při pomalém vyjíždění. Pokud chceš mít jistotu, tak spodem vypustit nádrž a nechat pořádně vyschnout.
10:30:31
06.12.2011
pepiček
prekontroloval som celu palivovu sustavu vycistil som karburator narovnal som vrchne vycko bolo troska prehnute a zatial to ide len pri volnobehu to ide ide a zrazu to zatrasie celym autom strati to otacky a znovu sa to rozbehne do normalnych otacok opakuje sa to castejsie. neviete cim by to mohlo byt?....a ktej vode v benzine ako sa tam moze dostat? nekvalitny benzin,? prosim o rady
19:24:40
30.11.2011
Kočislav
Podobně se projevuje i ta voda v benzínu.
18:16:23
30.11.2011
ferrari
Mne čosik podobné robilo upchaté odvetranie nádrže...skús pri problémoch otvoriť a zatvoriť nádrž...
13:08:33
30.11.2011
dragon_cb_cz
Stejné symptomy vykazovalo naše MBčko s vyrezlou nádrží - jak vypadá odkalovačka před pumpou? Pokud je v ní bordel, tak nádrž ven a pořádně propláchnout a nebo pokud možno dát úplně novou. Prostě se ucpe podávací potrubí od nádrže k pumpě a karb je na suchu. Podle mě když se ti to stane, tak ruční napumpování půjde do prázdna - zkus to.
11:22:58
30.11.2011
Olgoj Chorchoj
vzdycky kdyz se tohle stane, tak zastava a zkus pumpovat ACpumpou, jestli neco potece, pripadne se podivej jestli je karbec na suchu nebo ne. Muze to bejt ucpany v nadrzi.

Zda je to vedenim benzinu jeste poznas tak, ze hned jak to zacne skubat, zapnes sytic. Kdyz se to zlepsi /byt jen na okamzik/ tak je to nedostatkem benzinu
08:17:25
30.11.2011
pepiček
plavak mam nastaveny minimalnu hodnotu aj maximalnu.plavak tam je plastovy ale menil a cely karburátor je vycisteny
07:30:15
30.11.2011
mereksk
Skontorluj výšku hladiny v plavakovej komore prípade ak máš plastový plavak tak skontroluj či nieje prasknutí .
upraveno 1x, naposled 30.11.2011 07:30:49
06:51:36
30.11.2011
pepiček
prosim vas vycistenie vsetko pomohlo ale po paru km a prave dnes sa to stalo som isiel na 4p.stupny 80km a zrazu ta zacalo zomnou "škubat" podradil som a zase a hned nato to zdochlo.po chvilke statia ti islo zas OK ale po paru metroch to zacalo zase to iste neviete co stym moze byt mam nowe sitka novu acepumpu a stale to robi :( prosim o rady.
Extreme Tyres