
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
stale vari :-(
prohledat
109 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.11.2011 do 08.03.2015, založil/a DJFrndzalica
20:30:34
08.03.2015
08.03.2015

castrol
-> MOLSO: na stopku ventilu dal buzirku aby vykompenzoval medzeru 

20:28:15
08.03.2015
08.03.2015

MOLSO
-> minno: ty musis byt vzdy extra 

20:26:25
08.03.2015
08.03.2015

minno
-> MOLSO 07.03.15 12:20:40: mam zelene gufera Viktor a 7 mm ventily.
12:48:52
07.03.2015
07.03.2015

castrol
-> Lukaso358: umna je jedna 

12:46:00
07.03.2015
07.03.2015

Lukaso358
-> castrol: Já vím, my víme, ale kde chceš vzít stojanovou vrtačku 

12:42:18
07.03.2015
07.03.2015

castrol
-> Tomaso435: stojanova vrtacka a idu pekne dole
12:42:08
07.03.2015
07.03.2015

Tomaso435
-> MOLSO: noo tady mají červené i zelené i černé a vše je na fávo... tak by mě zajimalo co je lepší na LPG..
no takže elringa koupíme... jasný zkoukneme vložky... no a jestli to bude kleslý.. no tak to je taky super na hovno :D
no takže elringa koupíme... jasný zkoukneme vložky... no a jestli to bude kleslý.. no tak to je taky super na hovno :D
12:20:40
07.03.2015
07.03.2015

MOLSO
-> Tomaso435: ak sa dobre pamatam zelene su pre 8mm ventily cervene pre 7mm .... takze podla priemeru ventilu
tesnenie pod hlavou - je to asi jedno, s elringom mam ale lepsie skusenosti. Určite nezabudni skontrolovat presahy

tesnenie pod hlavou - je to asi jedno, s elringom mam ale lepsie skusenosti. Určite nezabudni skontrolovat presahy

11:36:59
07.03.2015
07.03.2015

Tomaso435
-> MOLSO: no právě :D
no už sem to sehnal... zarovnání hlavy, udělanání ventilů výměna gufer za 2000 (strop2500) matriál si dodám sám..
No a ted mi řekněte.. gufera ventilů zelený nebo červený ?
těsnění pod palici viktora nebo elringa?
těsnění na sání a svody klasiku škoda....
no už sem to sehnal... zarovnání hlavy, udělanání ventilů výměna gufer za 2000 (strop2500) matriál si dodám sám..
No a ted mi řekněte.. gufera ventilů zelený nebo červený ?
těsnění pod palici viktora nebo elringa?
těsnění na sání a svody klasiku škoda....
11:11:21
07.03.2015
07.03.2015

MOLSO
-> Tomaso435: dostat ventily dolu je otazka 2 minut
horsie je to s nahadzovaním

10:33:26
07.03.2015
07.03.2015

Tomaso435
hm hmm... no a už mi asi došlo proč je to když ženu tak natlakovaný a prská to ven... se to zavzdušňuje sviňa tim jak to někde fouká skrze to těsnění....
nojo... ono by to chtělo vyměnit i gufírka na ventiilech ale jaxi nemám nic čim bych ty ventily dostal dolu případně je taky trochu pošlechtil.... svede to někdo ? :D
nojo... ono by to chtělo vyměnit i gufírka na ventiilech ale jaxi nemám nic čim bych ty ventily dostal dolu případně je taky trochu pošlechtil.... svede to někdo ? :D
21:40:20
06.03.2015
06.03.2015

MVM
-> Tomaso435: Pokud to uděláš jednou celý a pořádně + Elring a normální G11 ANTIFREEZE - a pokud motor z jinejch důvodů neuvaříš (termospínač/ventilátor/t
ermostat) Musí takovej motor jezdit víc jak 100tis km..
20:36:21
06.03.2015
06.03.2015

darklord
-> Tomaso435: pokial tu hlavu nezrovnas, rovnako ako neurobis presahy tak sa na to rovno vyser a jazdi s kanistrom s vodou.
20:35:00
06.03.2015
06.03.2015

MOLSO
-> Tomaso435: tak bez zrovnania si koledujes o dalsie blizke fuknutie .... ak ta hlava bude kriva tak nove tesnenie nepomoze na moc dlho ...
20:26:39
06.03.2015
06.03.2015

Tomaso435
...proč mě vždycky v autě vydrží těsnění maximálně 30 000? za pár let co sem měl toho minulýho se měnilo těsnění za těsněním....
no takže v sobotu večír zajedu do garáže pro těsnění.... a v neděli ráno v poklidu začnu... Doufám že to původní šrouby vydržej i po druhý..... hlavu by to asi sneslo liznout ale... není kde.. teda je Rsvancara mi dával kontakt na někoho v okolí, ale auto je nutno provozovat... no to bude zase .. áchjo..
no takže v sobotu večír zajedu do garáže pro těsnění.... a v neděli ráno v poklidu začnu... Doufám že to původní šrouby vydržej i po druhý..... hlavu by to asi sneslo liznout ale... není kde.. teda je Rsvancara mi dával kontakt na někoho v okolí, ale auto je nutno provozovat... no to bude zase .. áchjo..
20:08:41
06.03.2015
06.03.2015

darklord
-> Tomaso435: termostat skusit mozes, to je za par minut urobene. ale obavam sa ze holt hlava pojde dolu
20:04:46
06.03.2015
06.03.2015

MOLSO
-> Tomaso435: hej hej. znova 

20:02:04
06.03.2015
06.03.2015

Tomaso435
kdyby.... tak mám tu hlavu -1mm z motoru co byl dělanej na 1,4. tak to tam asi vrznu.... až ji najdu. na ten lpg by to mohlo jezdit zase normálně. otázkou bude co na to řekne rozdělovač svíčky ... no a zbytek motoru :D
No ale než to rozkuchám, není možný že by to bylo přicpaný ? ... nebo zkusit ještě termostat. ten je tam už taky od doby co to auto mám ( 63 000km )
No ale než to rozkuchám, není možný že by to bylo přicpaný ? ... nebo zkusit ještě termostat. ten je tam už taky od doby co to auto mám ( 63 000km )
19:52:02
06.03.2015
06.03.2015

Tomaso435
-> darklord: to je dělaný před asi 20 000km je to cca rok (myslim). nějakej šedej temac vedenej jako origo škoda se znakem slepice.. že by znova?
19:43:15
06.03.2015
06.03.2015

darklord
-> Tomaso435: no coby, faborit ako kazdy iny. Urob hlavu + tesnenie a uvidis ako sa to zlepsi 

19:38:18
06.03.2015
06.03.2015

Tomaso435
děcka, mám takovej probléééém... fávo 136 lpg.
je to asi tak 3 tejdny co mi na závěr asi 60km cesty do posledních 15km táhlého stoupání, stoupla teplota na budíku, a po chvíly to přestalo i topit no a v nádrže to krásně vařilo... v pulce sem zastavil, usoudil sem že je to vadným víčkem. Dal sem jiný víčko, dolil vodu a uplně normálně to uchladil a dojel na místo a dalších 60km domu. dále to jezdilo celkem normálně dalších 1000km asi 2 tejdny... ted sem ve středu měl takovou 150km otočku svižnějším tempem kdy sem se nestyděl ani předjížděl.. no a fávo se musí brát u huby aby jelo žejo...
po dojezdu domu byla nádržka tak nějak lehce poprskaná od vody (upouštělo víčko přetlak - klasika) ... teplota se celou cestu držela v naprostým normálu a vzhledem k tomu že byla poměrně zima byla i pod normálem.... topení topilo standartně.
Dneska po asi 40km trase kdy se celkově jelo normálně, a po městě od semaforu k semaforu sem si to občas přišláp... Po dojezdu do garáže s lehce zvýšenou teplotou z duvodu popojíždění a stání na semaforech. ale nic co by nebylo obvyklý. jsem si kouknou pod kapotu a slyšim jak to v nádržce slabě buble.... system natlakovanej, chladič vlažnej, hadice teplý, motor teplej, topení topilo standartně. ALE v nádržce je rezatá voda... (rok a pul novej fridex a vypláchnutej system) tak sem to odšrouboval vopatrně (to víčko) kouknul jesi to fakt buble a lehce bublalo.. docela se i kouřilo z toho... ale vody bylo dost...
před dvouma rokama sem do systemu nalil nějakej antifreeze (ten kterej v testech vubec neprošel) kterej mi za pul roku kompletně vyčistil - rozežral system.. tj rozpustil veškeré usazeniny a já to pak když sem to zpozoroval proplachoval asi tak 100L vody abych to z toho dostal... no konečně z toho tekla tak nějak čistá voda a já konečně nalil novej fridex s destilkou ... no a ted je voda zase rezatá... mohlo se tam něco někde poucpat? asi jo... - chladič není nijak horkej ale je venku docela zima takže to nejde tak dobře posoudit zda to dobře koluje (pač mám najeto 111000km takže vodní pumpa by měla taky už asi nárok) .. když to teplý na místě prošlápnu do němoty tak se v nádržce nazabuble takže snad to těsnění pod hlavou není.
.. nějaká nápady co by tomu mohlo ?
je to asi tak 3 tejdny co mi na závěr asi 60km cesty do posledních 15km táhlého stoupání, stoupla teplota na budíku, a po chvíly to přestalo i topit no a v nádrže to krásně vařilo... v pulce sem zastavil, usoudil sem že je to vadným víčkem. Dal sem jiný víčko, dolil vodu a uplně normálně to uchladil a dojel na místo a dalších 60km domu. dále to jezdilo celkem normálně dalších 1000km asi 2 tejdny... ted sem ve středu měl takovou 150km otočku svižnějším tempem kdy sem se nestyděl ani předjížděl.. no a fávo se musí brát u huby aby jelo žejo...
po dojezdu domu byla nádržka tak nějak lehce poprskaná od vody (upouštělo víčko přetlak - klasika) ... teplota se celou cestu držela v naprostým normálu a vzhledem k tomu že byla poměrně zima byla i pod normálem.... topení topilo standartně.
Dneska po asi 40km trase kdy se celkově jelo normálně, a po městě od semaforu k semaforu sem si to občas přišláp... Po dojezdu do garáže s lehce zvýšenou teplotou z duvodu popojíždění a stání na semaforech. ale nic co by nebylo obvyklý. jsem si kouknou pod kapotu a slyšim jak to v nádržce slabě buble.... system natlakovanej, chladič vlažnej, hadice teplý, motor teplej, topení topilo standartně. ALE v nádržce je rezatá voda... (rok a pul novej fridex a vypláchnutej system) tak sem to odšrouboval vopatrně (to víčko) kouknul jesi to fakt buble a lehce bublalo.. docela se i kouřilo z toho... ale vody bylo dost...
před dvouma rokama sem do systemu nalil nějakej antifreeze (ten kterej v testech vubec neprošel) kterej mi za pul roku kompletně vyčistil - rozežral system.. tj rozpustil veškeré usazeniny a já to pak když sem to zpozoroval proplachoval asi tak 100L vody abych to z toho dostal... no konečně z toho tekla tak nějak čistá voda a já konečně nalil novej fridex s destilkou ... no a ted je voda zase rezatá... mohlo se tam něco někde poucpat? asi jo... - chladič není nijak horkej ale je venku docela zima takže to nejde tak dobře posoudit zda to dobře koluje (pač mám najeto 111000km takže vodní pumpa by měla taky už asi nárok) .. když to teplý na místě prošlápnu do němoty tak se v nádržce nazabuble takže snad to těsnění pod hlavou není.
.. nějaká nápady co by tomu mohlo ?
19:05:34
03.07.2013
03.07.2013

Bucin
-> Vojťas: jo slaboulinkou vrstvičku. Teď jsem ho neměl po ruce tak jsem to zkusil bez a uvidím zda to nebude někde nějak prosakovat.
23:00:39
01.07.2013
01.07.2013

Eidy
-> Vojťas: No, já to tak měl taky na jednom motoru a fungovalo to. Musí to bejt v rozumný míře.
22:34:16
01.07.2013
01.07.2013

Vojťas
-> Bucin: tys na to tesneni fakt davat silikon ??
08:32:17
29.06.2013
29.06.2013

VeTeV
-> Bucin: tak jeden o kousek ubrus
15:23:03
28.06.2013
28.06.2013

Bucin
-> Nwkt: To je jen špinavý ale oba ty písty jsou v horní úvrati a přitom jinak vysoko.
15:18:08
28.06.2013
28.06.2013

Nwkt
-> Bucin: Ti tam ukápla svíčka ne? To už bylo vidět na fotce tý hlavy že se tam něco mlátilo
15:16:08
28.06.2013
28.06.2013

vhml
-> Bucin: ne

15:12:52
28.06.2013
28.06.2013

Bucin
Tak jsem si vám všimnul jisté podivnosti vidíte to také?
12:38:34
28.06.2013
28.06.2013

minno
-> MOLSO: sa smej
kedysi nam aj jeden klient nahlasoval, ze jeho kabel ma len jeden koniec a my sme mu tvrdili, ze kazdy kabel ma dva konce


12:23:27
28.06.2013
28.06.2013

MOLSO
-> minno:




12:04:27
25.06.2013
25.06.2013

minno
-> Igor Šturma 23.06.13 17:37:00: ja len k tým kopcom :) neexistuje kopec, ktorý ide len hore :) opačnou stranou musí ísť vždy aj dole :D
21:19:10
23.06.2013
23.06.2013

Bucin
Chladič byl totál do půlky zarostl ani víkendová lázeň v kyselině octové nepomohla, tak jsem nasadil nový od soudruhů z číny. A problém ustal, ale nevymizel včera jsem totálně odrovnal těsnění pod hlavou neboť se mi postupně ztrácela voda, až to najednou přestalo chladit a motor řekl Stop. Do rozborky se mi moc nechce, ale budu muset.
21:11:48
23.06.2013
23.06.2013

Eidy
Víčko nic neřeší. Zvedne pouze bod varu kapaliny, ale nevyřeší vysokou teplotu motoru. Je to jen maskování problému.
17:37:00
23.06.2013
23.06.2013

Igor Šturma
Počúvaj najskôr vymeň viečko na vyrovnávacej nádržke to pomôže ja tam mám z 24 Volgy a teraz sa nevarí ani keď sa niekam ponáhľam a to bývam v meste čo má iba kopce hore. Ale môže to byť aj aj ten chladič že je zanesený a nedokáže schladiť vodu dostatočne na požadovanú teplotu. Vyskúšaj ak by ti to pomohlo tak ušetríš nejaký ten peniaz a môžeš lietať ďalej.
05:09:36
02.06.2013
02.06.2013

Bucin
-> dragon_cb_cz: asi to tak udělám příjde mi to jako nejideánější řešení
21:00:53
01.06.2013
01.06.2013

dragon_cb_cz
-> Bucin: Tak tam zkus dát ten novej chladič, ať už je odkud je, a uvidíš jestli to ten problém vyřeší nebo ne... pokud jo, tak víš na čem jsi a můžeš pokukovat po novém autopal chladiči a doufat, že se ten čínskej nevysere dokud ho neseženeš...
-> m8rinek: Nebuď tak a priori vypruzenej
-> Bukaj: No jo... proto mám takovou radost, že už X měsíců stojí 120ka bez motoru
-> m8rinek: Nebuď tak a priori vypruzenej

-> Bukaj: No jo... proto mám takovou radost, že už X měsíců stojí 120ka bez motoru

15:28:01
01.06.2013
01.06.2013

Bukaj
-> palinator 01.06.13 13:21:01: To je zajímavý - taky mám podobnou zkušenost u několika aut s původní (25 let starou) náplní Fridexu a trubky čistý.
Asi spíš je problém, když se chladivo vypouští a systém zůstane nějaký čas nezaplavený - pak to rychle koroduje. Stejně tak výměna motoru, který někde ležel...
Asi spíš je problém, když se chladivo vypouští a systém zůstane nějaký čas nezaplavený - pak to rychle koroduje. Stejně tak výměna motoru, který někde ležel...

15:14:22
01.06.2013
01.06.2013

palinator
-> Petr Volfik:
Mám to na klíček
Mám to na klíček

15:04:54
01.06.2013
01.06.2013

Petr Volfik
-> palinator: No nevim co je na spínání růčo špatnýho. Akorát se na to pak nesmí zapomenout to vypnout.
Nebo to udělat na klíček.
Já mam i spínačem na chladiči i růčo. To růčo skoro nepoužívam.

Já mam i spínačem na chladiči i růčo. To růčo skoro nepoužívam.
14:47:20
01.06.2013
01.06.2013

palinator
-> Petr Volfik 01.06.13 13:24:41:
Když jedu sám, tak i ve vedrech v Š120 nemám šanci motor uvařit. A to mám ruční spínání větráku (který tady nikdo nesnáší
). Sáhnu na něj obvykle až když auto dlouho stojí v koloně.
Jinak je všechno z chlazení krom kapaliny a termostatu původní. Dokonce jsem zkoušel motor i vědomě trochu přehřát na volnoběh a pak tomu dát trošku zabrat v prudkým kopci... Nic, teplota dál nevzrostla. Jediný, kdy mně to chladí hůř, je když jedu na čtyřku (s 5q 4,22) na plnej kotel...
To teplota vzroste trochu nad optimál a neklesne.
Když jedu sám, tak i ve vedrech v Š120 nemám šanci motor uvařit. A to mám ruční spínání větráku (který tady nikdo nesnáší

Jinak je všechno z chlazení krom kapaliny a termostatu původní. Dokonce jsem zkoušel motor i vědomě trochu přehřát na volnoběh a pak tomu dát trošku zabrat v prudkým kopci... Nic, teplota dál nevzrostla. Jediný, kdy mně to chladí hůř, je když jedu na čtyřku (s 5q 4,22) na plnej kotel...

14:17:31
01.06.2013
01.06.2013

Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To sice ano, ale kdykoliv vypouštím chladivku (přestože ji tam pak vrátím) tak je trochu nazrzlá.
14:02:06
01.06.2013
01.06.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Ale nemrznouci koncentrat obsahuje inhibitor koroze ne?
14:00:44
01.06.2013
01.06.2013

Eidy
-> palinator: Když se kapalina moc nemění, je to lepší. Stejně jako v topení v baráku. Obsaženej bordel se usadí v trubkách a pak už není, co by se usazovalo a kyslík se rychle spotřebuje na korozi a koluje jen čistá voda (s případným roztokem fridexu apod.).
13:36:42
01.06.2013
01.06.2013

Bucin
-> Petr Volfik: S větrákem problém absolutně nemám spíná si sám a hučí ja větrák v autě o něm nevím, ale když jdu kolem tak se ozívá pouze proud vzduchu.
-> palinator: taky mi z toho bordel nikdy netekl ani z výpučťáku tak netuším kde se vzal v tom chadiči.
-> palinator: taky mi z toho bordel nikdy netekl ani z výpučťáku tak netuším kde se vzal v tom chadiči.
13:28:42
01.06.2013
01.06.2013

haso
-> Bucin: mne takto na jednom zraze zazlobila 130ka tiez, tak som vytrhal uplne secko von, pichol cerpadlo do studne a asi 5min som preplachoval trubky pod autom (strasny bordel), potom som preplachol druhy chladic v ok stave (tiez z toho barsco tieklo), taktiez preplach vymennika kurenia (to bolo neskutocne co tam bolo), dali sa nove hadice, druhy vetrak chladenia (krasne tichucky, isiel a ani som o tom nevedel)
je to investicia za par drobnych a mas svaty pokoj na par rokov a sikovny clovek to zvladne za 2 dni s prestavkami a oddychom
je to investicia za par drobnych a mas svaty pokoj na par rokov a sikovny clovek to zvladne za 2 dni s prestavkami a oddychom
13:24:41
01.06.2013
01.06.2013

Petr Volfik
-> Bucin: Hlavně to chce tam dát funkční větrák a spínač na ten chladič. Na rapidu jsem měl větrák kterej fungoval jak se mu zachtělo a když už, tak vibroval že se to ozejvalo po celym autě. Dal jsem větrák z feldy a od tý doby pokoj a ticho. Funguje jak má. I ve vedrech s termostatem 88°C to zvládá.
Jinak já na rapidu 136 a brácha na š130 máme chladiče asi za 300Kč už asi 5 let, a fungujou normálně. Značku nevim ale viděl bych to na nějakou čínu asi.
Jinak já na rapidu 136 a brácha na š130 máme chladiče asi za 300Kč už asi 5 let, a fungujou normálně. Značku nevim ale viděl bych to na nějakou čínu asi.
13:21:01
01.06.2013
01.06.2013

palinator
-> Bukaj:
No mě docela překvapilo, že když jsem rozdělal hadici dole u motoru, tak trubka byla dá se říci, že čistá, šrouby dole šly povolit v pohodě. A to se nikdy kapalina neměnila a byl tam vždycky Stabil. U obou škodovek ten samej stav.
No mě docela překvapilo, že když jsem rozdělal hadici dole u motoru, tak trubka byla dá se říci, že čistá, šrouby dole šly povolit v pohodě. A to se nikdy kapalina neměnila a byl tam vždycky Stabil. U obou škodovek ten samej stav.
13:15:18
01.06.2013
01.06.2013

Bucin
-> Bukaj: a já si říkal co nemám
tenhle se mi asi rozdejchat nepovede je zarostlej minimálně do půlky.
-> m8rinek: Ty si prostě nedáš pokoj co ?

-> m8rinek: Ty si prostě nedáš pokoj co ?
12:50:29
01.06.2013
01.06.2013

m8rinek
-> Nwkt: jenze to ze je to 130 je tu zastineno mnohem zasadnejsim faktorem a tim je bucin.