Grafy motorů

prohledat
2177 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 28.10.2011 do 31.05.2024, založil/a Šediváček
řadit dle data
11:34:04
17.03.2023
Petr Urban
v 3000 - 3500ot. jsem pořád přidával plyn, pouze přejezdové pásmo otáček.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Petr Urban vložen 17.03.2023 11:34:04
upraveno 1x, naposled 17.03.2023 11:35:22
11:33:30
17.03.2023
Petr Urban
11:33:10
17.03.2023
Petr Urban
Některé zásadní díly do motoru pro tyto výkonosti mohu poskytnout.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Petr Urban vložen 17.03.2023 11:33:10
11:30:51
17.03.2023
Petr Urban
Š130 L/A pro p.Šimánka, kompletně dle homologace L/A s sériovými ventily, SEDR, lit. svodem, orig. filtrboxem s papírovou vložkou, kontaktním rozdělovačem PAL.

113,4 Nm, 107,7 HP
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Petr Urban vložen 17.03.2023 11:30:51
17:53:53
16.03.2023
COL
18:47:53
15.03.2023
Milan 136
16:27:31
15.03.2023
Václav Vašák
-> palinator: nerozumim :-)
16:23:34
15.03.2023
palinator
-> Václav Vašák:

To je 130 iV ne? 3
16:20:47
15.03.2023
Václav Vašák
Dlouho bylo mrtvo,tak jsem byl navštívit mojí oblíbenou brzdu s jedním upraveným 130L motorem :-)



42,3kw/98.2Nm
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Václav Vašák vložen 15.03.2023 16:20:47
upraveno 1x, naposled 15.03.2023 16:21:48
20:40:09
02.03.2023
Nwkt
-> saskyn2: Tím líp ne 3
20:39:24
02.03.2023
saskyn2
-> Nwkt: 4 ale tam bych nejezdil, tam jedeš na brzdu a odjíždíš načipovanej s remapem převodovky3
19:18:37
02.03.2023
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: SGS Motorpower, jestli má 4x4
14:45:23
02.03.2023
Pavel P..
-> Jirik_Tuňák1983: tady firma vedle nas ma brzdu... nejakej Profichip.
13:33:23
02.03.2023
Václav Vašák
-> Jirik_Tuňák1983 02.03.23 12:58:23: M+H Plzeň,...nejpřísnější brzda jakou jsem v ČR navštívil a na dvou jsem rozhodně nebyl :-) Z mého pohledu zcela reálné hodnoty a mnohokrát testováno i se sériovým motorem a vždy téměř stejné dle TP.Nemalá výhoda je potom v tom,že člověk jde rovnou pro pohár a nemusí se vymlouvat,že mu klouzaly gumy,měl vyteklý tlumiče a žaludeční vředy :-) Kdo chce machrovat s papírem,tak ten ať tam nejezdí,to zde bylo mnohokráte ověřeno také :-D
12:58:23
02.03.2023
Jirik_Tuňák1983
Kam jezdíte na brzdu, aby z toho lezly co nejmenší kraviny a umělo to i stálou 4x4? Plzeň, Praha a okolí obého.
22:12:41
11.02.2023
Václav Vašák
Aby zde bylo při večeru o čem přemýšlet a nad čím onanovat,tak motor z posledního grafu se rozebral,zkouknul aby se nerozsypaly ty super křehké fab. písty se kterýma nemám zkušenost a bude se zkoušet otevřenější palice než tahle fábiová polosérie a aby byl výsledek zcela adekvátní,nalil jsem hlavu abych zjistil KP a vyšlo mě 10,6:1 3 Což překvapilo i mě a 5 let je dlouhá doba na pamatování ,ale že bych byl až natolik dobrý,...nejspíš tomu tak bude,protože fakta hovoří jasně 5
13:47:00
29.01.2023
Petr Urban
Ty prášky ty vole, nezapomínej na ty prášky, poslouchej doktora, nebo se z toho zblázníš.
11:49:05
29.01.2023
růža
Bude další zrušená registrace?18
10:13:16
29.01.2023
Milan 136
23:26:05
28.01.2023
Václav Vašák
Čumět na píčoviny vás užije,tak se podívejte na něco pořádnýho 5



Karbanátky mistra motoráře :-)
23:25:24
28.01.2023
Václav Vašák
-> milanrejpid: ale evidentně tě stálo za to,abys video našel a dal sem,...jaké máš o mě mínění mě je celkem uplně u prdele 4 Ale možná těch 23 000 dalších lidí má jiný názor než ty 1



Asi jako u většiny zdejších členů mě jejich názor nezajímá a po tom,co zdejší osazenstvo předvedlo o téma vedle o volbě prezidenta,už tuplovaně...opravdu jednání na úrovni,ale každý bude kecat něco o toleranci atd.Takže jsem pochopil,že hádat se tady o motorech je pro mě opravdu zbytečné,protože někteří jedinci zde mají evidentně patent na rozum,byť mají hodně slušně vymleto a ano,někoho nasrat je dost zábava a osobně se mě to zde dost daří,ale aktuálně mě je z těchto stránek spíše na blití.1
13:06:13
24.01.2023
minno
-> milanrejpid 24.01.23 12:18:04: No ja neviem, v tom videu som mu okrem "voe" nerozumel ani slovo3
12:18:04
24.01.2023
milanrejpid
-> Václav Vašák:
Montáž upraveného motoru fábia 1,4 do škody 120 + DYNO DAY


Tohle se nestydíš zveřejnit kde ses sprostej jako dlaždič? Stačilo mi pustit si 30 vteřin a obrázek jsem si o tobě udělal.... Bravo
20:24:38
22.01.2023
Petr Urban
13:07:03
21.01.2023
StepaNoFUN
-> Václav Vašák: Nepřeháníš to už trochu?

To že se nemáte rádi všichni víme. Ale jsou tyhle invektivy opravdu nutné?
11:31:30
21.01.2023
MVM
-> Václav Vašák: Ty jsi u toho doktora ještě nebyl ..8
20:25:49
20.01.2023
Václav Vašák
-> Petr Urban: a já taky zapoměl říct,že na fábii motoru mám kupodivu hlavu fábii s 28mm kanály,stejně tak na feldě z videa a na mnoho dalších motorech,protože ty podle tebe špatně zahnuté kanály jsou motoru uplně u prdele a nebudu na každý motor shánět feldí hlavu s kuželovými pružinami a motor měl na brzdě asi 50km od novoty,takže jsem ho tam chtěl vyloženě utejrat k smrti,abych dosáhl nejlepších hodnot,...bože co mám dělat :-D Asi bych ti ho měl taky přeblafnout,nemyslíš?
14:17:42
15.01.2023
Petr Urban
-> Eidy: A to zapomněl Miky říct, že to má upavený pouze z Fabia hlavy s zahnutými kanály 1
17:50:49
14.01.2023
Eidy
-> darabos: Prohlídnul jsem si to a jsou to hezký průběhy.
17:12:32
14.01.2023
darabos
-> czechino: je tam tá stará Chovancova 296-ka so 7,5mm zdvihmi.
14:54:36
14.01.2023
czechino
-> darabos: Křivka vyhlazená úplně není, ale hezky pokračuje za 7tis.. takže si myslím že fajn. 4

Co je tam za vačku?
12:40:13
14.01.2023
darabos
-> Eidy 13.01.23 22:58:13: darabos.eu/foto



-> czechino 14.01.23 11:59:17: nemyslím si, že by tam bol veľký rozdiel, hlavne celé to bolo rozladené, preto taká blbá krivka, snažili sme sa kus stabilizovať zmes + problémy so snímaním otáčok, ktoré sme si všimli len na brzde, to je tá anomália od 6500 do 7000. Nebolo to ideálne. Viac koní tam určíte nebude, hlavne že je tam stále hlava z fábie.
upraveno 1x, naposled 14.01.2023 12:41:10
11:59:17
14.01.2023
czechino
-> darabos: Škoda že není porovnání grafů před úpravou délky sání a po ní. Každopádně graf parádní.
22:58:13
13.01.2023
Eidy
-> darabos 13.01.23 22:08:27: Můžeš to dát v lepším rozlišení? Tohle nejde přečíst.
22:09:37
13.01.2023
darabos
Felicia@1.6 AEE:
zvětšit Grafy motorů - obrázek od darabos vložen 13.01.2023 22:09:37
22:08:27
13.01.2023
darabos
Ahojte, tak po dlhej dobe sme sa dotrepali s autami na brzdu, vysledok vid grafy, je to vlastná tvorba s radami a nejakými prvkami od Urbiho, postavene pred osmimi rokmi asi.



Skoda 120L@1.4:
zvětšit Grafy motorů - obrázek od darabos vložen 13.01.2023 22:08:27
upraveno 1x, naposled 13.01.2023 22:13:33
21:26:17
09.01.2023
czechino
Našel jsem akorát dyno run bez grafu, graf jsem našel nějaký na internetu.

Na tom dynu točí 10k a má 170ps, třináctka.



B110 Sunny Datsun on Dyno /LOTAS臼井自動車サニー




V komentářích:

the jcca A12/ 1303cc engines produces between 170-180hp i think and rpm set at about 9000 to have some margin, but i think they can easily rev to 10k, im friend with 2 that races these beauties in the jcca cups in Japan this blue one and the more known Hirota Tomei sunny :-) it was said to also have a estimated topspeed of 250kmh that is quite a feat for a 50 year old pushrods :-) Sincerely



Váha ojnic je 400g, komprese 15:1. Kruciš je to krásné autíčko.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od czechino vložen 09.01.2023 21:26:17
20:59:14
09.01.2023
czechino
-> Petr Urban: Jo já ty údaje našel někde na internetu, nikdy jsem se o tyhle výkony do detailu nezajímal. Mě nejvíce zajímalo jak je možné že OHV motor točí 9k. Jinak jsem rád za názory a nějakou osvětu.

U té b16 to vidět je, k 11k se to ani nedostane.



-> dragon_cb_cz: Ano máš pravdu 4
13:28:45
09.01.2023
dragon_cb_cz
-> MVM 09.01.23 13:25:11: Jo, já reagoval jen na tu trochu nešťastnou formulaci "Výkon je úměrný otáčkám především v atmo vozidle" 4
13:25:11
09.01.2023
MVM
-> dragon_cb_cz 09.01.23 08:06:11: To je samozřejmě pravda a holý fakt. Z čehož vyplývá jen to, že pokud by oba motory (viz.níže Skoda a Nissan) měly mít shodný max vykon. Akorát Škodovka o 1000 ot "dřive". Tak to vyplývá že Škodovka je lepší. Protože každá otáčka "navíc" je pro konstruktéra přítěží.

Ale otázka prvotně byla jak je možné že Nissan "točí" 9tis. Podle mě je to diky motorovým dílům TOMEI. Což neni to samy jako Nismo továrna.

A kdyby dělal třeba Cosworth svůj vyvoj na Škodovce, tak by to třeba taky vypadalo jinak.



4
11:49:00
09.01.2023
Petr Urban
-> czechino: Jak jsem již jednou řekl, ten výkon v kitu nikdy takový jak ty píšeš škodovka neměla, né s 13kou, papír nebo kec někde do článku či časopisu snese hodně... Něco jak naposledy motor Z. Bešty, který u Ertla nechal udělat "A 1400" a byl tam zcela sériový karb. bez úpravy a zcela sériový rozdělovač bez úpravy, k motoru graf na více jak 135 HP ! Na reálné brzdě bylo 104HP s otřesným průběhem a Ertl přestal jakkoliv komunikovat při konfrontaci nad tímto faktem a zcela předraženou věcí. A nemyslete si, že tyto optimistická čísla do éteru nevypouštěla i škodovka, samozřejmě že ano, potřebujete fascinavot veřejnost a především zákazníka, tak jako klamavě dnes láká většina úpravců v ČR.



Jak naznačil dobře MVM, rozměry dílů a váhy rozvodů u Sunny budou na lepší úrovni, stejně jako zdvih 70mm dělá své, protože maximální střední pístová rychlost bude vždy max. 25m/s ... Více ani není možné, protože rychlost hoření je také taková, další věcí je že ztráty extrémně začnou převládat nad užitečným výkonem a jak sám z videa s motorem B16 vidíš, nad 10 jak to borec i na 2jku držel, už se motoru nechtělo, takže sice psaných 11, ale reálně bude výkonová křivka na maxu kolem 9500-10 000. Ty hodně vysoké otáčky (nad 10) jsou výsadou hodně krátkozdvižných motorů (převážně motorkových) a to řada B16 s zdvihem 77,4mm už prostě není. A poslední věc, 9000 je zase jen v videu u Sunnyho, kde je věrohodný graf, že tam jsou reálně koně ... To že někam jde motor vytočit, neznamená že tam má maximální výkonnost.



Držel bych si do provozu co největší zvýšení plnící účinnosti v co nejširším pásmu otáček (vždy to bude hlavně o hlava, vačka, sání, výfuk), snížení třecích ztrát a perfektnímu finálnímu naladění směsi a zapalování... A to ať bude motor jakýkoliv, nejen OHV.
upraveno 1x, naposled 09.01.2023 12:07:38
08:06:11
09.01.2023
dragon_cb_cz
-> czechino: Výkon je úměrný otáčkám v libovolném vozidle, atmo, turbo - jakékoliv, protože je funkcí otáček a krouťáku...
00:16:43
09.01.2023
czechino
-> Petr Urban: Ano, chápu to. Výkon je úměrný otáčkám především v atmo vozidle. Krouťák se posouvá také a auto je nepoužitelné krom závodních účelů. Honda to měla řešené hezky. Integru jsem měl a vlastně stock motor byl fascinující. Jeden motor skrýval vlastně dva, hodného a zlého. Krouťák ale chyběl, hold furt 1.8 n/a o tom to ale nebylo. Opět přidám poučné video kde strejda (ředitel spoonu) dost věcí vysvětluje i pro ostatní členy které tohle zajímá.



[ENG CC] 11,000 Rpm B16B Spoon Civic Type R EK9 HV39




Hlavně nechci dělat rozumbradu, většinu věcí vím právě zde z virtu kde študuji úpravy už pomalu 15let, následně po pár letech to začalo stavbou turbem v mých 18 a s tebou jsem na hajzlech, na praxích tenkrát řešil rozdělovač na turbo motor 1 ten setup jezdí dodnes:



skoda-virt.cz/cz/.../1212 2-aviatik93-skoda-130t



Graf máš hezký, teda i V. Vašák ho má hezký pokud se bavíme o průběhu, jsem nezaujatý. Pro mě je hranice co z toho jde dostat zkrátka kitová felicie. Fabrické věci jsou posvátné a moc nevěřím že se přes to někdo dostane i když ty jsi blízko ne-li u toho vezmu v potaz karburátory. Ale je tu právě problém s rozvodem OHV, už to bude záviset na niancích o kterých jsou ty zkoušky a laborace co asi většinu času děláš.

Proto jsem se rozhodl dát do 130l už jiný motor než Škodu OHV, srdce s tím bojuje, ale oči ho uklidňují když vidí jaké motory tu v Česku vznikly a byly nadčasové. Hold RVHP.

No a stále tu mám Feldu kterou čekají vitamínky kde si to OHV ponechám a budu rád i za výkon kolem 100ps, nebo teda když tu vidím ty vaše grafy trošku se mi zbíhají sliny 1



-> MVM: hned napíšu že první auto v Japonsku kde se jezdilo na koních byla právě že Škodovka s pravostranným řízením a proto se tam začalo jezdit vpravo.

V hodně věcech jsou kopírky a co se motorek týče po válce jsme byli na vrcholu my Češi a právě k nám se Japonci učili ty motorky dělat.

Že jsme jim prodali patenty a oni to vše zdokonalili a rozšířili už byla jejich výhoda ve svobodě.

Na Jawu V4 nám chyběli právě ty kvalitní součástky což oni mít mohli a díky tomu se motor zadíral a zabil se na ní díky tomu Bill Ivy.

Ale jinak máš pravdu, neznám lepší vysokootáčkové motory než ty Japonské. Vtec, vvt-i, vvl...

Ovšem na tom sunnym mi nic extra nepřijde, je to lehký podčtverec, 120l je čtverec, převrtáním z toho teda udělali už vcelku dost podčtverec, furt je to ale OHV... asi ten matroš a váha valvetrainu v podání značky TOMEI která dodnes dělá vynikající vačky a motorové komponenty.
19:13:23
08.01.2023
MVM
-> czechino 08.01.23 18:23:05: Tak pokud se v tom trocha orientuješ,což vypadá že jo. Tak určitě víš,na jaký technický úrovni jsou (a hlavně byli) Japonci v podstatě po válce do teď. A tim myslim spalovací motory obecně ať už moto či auto. V podstatě jen V4 Jawa asi byla lepší než Honda. Ale co se malolitrážnich motorů týká... prostě to umí.

Hlavně je zasadni podíl v konstrukci, at uz poměr vrtani x zdvih, delka ojinic, prostě už v zakladu každý rozměr dilu motoru. A HLAVNĚ- už v zakladu bude mit stoletý Sunny krásnou hlavu. Pomer vahadel,délka tyček..všecko.

Škodovka dělala motor dělník pro lidi,na životnost.Pružný ve středních otáčkách. V dobách ČSSR, kdy na zlepšovaky nebyl prostor. A naši by to taky uměli zkonstruovat. Ale neprošlo to.

Tudíž se z dělníka upravoval motor na sprintera. Kazdym dostupným zpusobem. A tajně se přes hranice shánělo do motorů kde co - lepšího ze západu... Ale když my jsme byli vykulení z Pierburgu , Němci měli Kugelfischer,Bosch .. vstřikování. A Japonci meli MPi.. 2x DCOE se platil zlatem a jen pro vyvolený.

Kdyz ten civilni motor bude už v základu točit běžně 6,5 tis. Bude ho konstruovat vyvoj s technologiemi, nesvazaný ruce. Může tocit i 9tis. v zavodni verzi.

Ale schválně se podivej jaky vrtani x zdvih, kolik Nm a v jakym rozmezi ma ten Japonec.
19:12:13
08.01.2023
Petr Urban
-> cinovec: 3 Urban je nějaký ekvivalent slova "městský"

-> czechino: Věc je bohužel složitější než jak jde na první dobrou chápat nebo popisivatm. Zrychlující a zpomalují síly-dynamické namáhání velice rychle měnící znaméko z plus do mínus každou otočku motoru v rozvodovém mechanizmu (tedy obrovský vliv geometrie palce vačky) , rezonanční frekvence kterou má každý kov a díl motoru, váhy všech pohybujících se věci atd... Takže rozhodně při milión proměnných nejde říct, tyto otáčky jsou strop, protože... A tyčky praskají jen velmi, velmi vzácně, spíše se ohnou a skáče zajíc na poli 1 Pokud vyjde tyčka z své pozice v vahadlu, tak už několik set otáček před tím, rozvod "limituje a pohybující se věci nekopirují průběh zdvihu vačky, tyčka propružuje od sil na vzpěr do boku", vše je už špatně. Každopádně zvyšování otáček někde za 8000, kde by se měl udržet nějajý výkon nebo dokonce ještě jít nahoru, je přímo u nasich ohv cesta mimo realitu, negativní vlivy a možnost obřích selhání převyšují možný užitek... Podivej se do mého grafu, nad 150HP už začíná jít motor od 6400ot. a přitom jde točit až do 7800ot bezpečně. Zároveň však je použitelný od 4300 až do 7800. Fyzikálně čím více koní a čím v vyšších ot., tim více musí ubýt výkonnosti níže. Nejde mít oboje bez systémů jako má např. Honda Vtec, kde přepínáš vačku i tak motor jede primárně dobře jen nahoře. Tato cesta však není dobrá, pokud bychom vyjádřili procenta času v kterých se motor nejčastěji vyskutuje, tak v těch nejvyšších ot. nebude dlouho, tedy výkon - práci za čas kterou má konat, je třeba vždy brát plochou pod křivkou výkonu a to v otáčkách, které 90% času dokážeme využívat. Tato plocha tak udává práci, kterou motor odevzdává. Mít špičku výkonu nahoře a ještě obří možnosti selhání, není cesta kterou sem chtěl jít. I tak běžně zkoušíme závodní ohv do 8000, aby se vědělo, že to případně "zvládne" přežít. Osobně jsem viděl graf do 8550 ot., avšak max. výkonu byl v 7600, takže se motor vytáčel zcela zbytečně.
18:44:28
08.01.2023
cinovec
-> Petr Urban: tomu japoncovy s delal motor ty jo to ej husty,,, 0:14 v titulach pisou ,,from urban street,,,
18:23:05
08.01.2023
czechino
-> Petr Urban: Právě že problém u OHV motorů jsou otáčky a přeskakující tyčky rozvodů. To ovšem lidi tady na virtu a kolem Škodovek vědí nejlépe 1

Mě právě udivují otáčky u toho sunnyho který to má řešeně stejně a jim to těch 9k točí.

Hodnoty Feldy jsem dal jako že poslední generace OHV motoru pro motorsport který má výkon stejný s elektornickým řízením jako ten sunny v 70’s na karbecích a rozdělovači.

Nevím jaký měly kity přesné výkony s 1.3 třeba na okruzích a kopcích. Mám jen údaj od M. Kašpara co měl kopcového kita 1.4 a 146ps/8200ot.

Kdy se říká že skáčou tyčky? 8500? Někde jsem to tady dříve četl.

Přikládám foto hlavy sunnyho a na první dobrou bych řekl že je to Škodovka.



Jinak co tady píše Václav Vašák by mohlo být zajímavé, neřeším nikoho a nebudu se s nikým hádat. Jen mít časy různě naspecifikovaných aut s spz by bylo super. Podvozky, geometrie, vlečka vs lr ramena, vs wlad ramena, aero, brzdy, hmotnost a různě naladěné motory. Hned by bylo vidět že výkon až tak neznamená. Škoda že tu není nějaký víc rozbitý okruh. Na ring se tu asi nikomu moc nechce 1

Já mám teď také feldu a chci s ní zaexperintovat s origo motorem než dojde chvíle na 130l kde už Škoda motor nebude. nejlepší čas je tedy 2:10.. hned to pohecuju až tu felušu zpacifikuji komponentama 143
zvětšit Grafy motorů - obrázek od czechino vložen 08.01.2023 18:23:05
12:50:27
08.01.2023
Petr Urban
-> czechino: Nevím kde si vzal tu hodnotu k kit car motoru, ale pravda či realita to není a nebyla. OHV motor limituje otáčkami "rozkmitání" a váha pohyblivých částí rozvodu, pokud to někdo oboje zvládne co nejvíce eliminovat ....

Jakýkoliv spalovací motor je vzduchová pumpa a na jeho účinnost/výkonnost (zvláště pak v vys. ot.) má vliv velmi mnoho věcí. Denně čtu a sleduji velmi mnoho věcí kolem motorů z světa, tyto věci pak zkouším už 10let na motorech, asi není úplně účelně dobře psát to tady 1 ...každý má tu možnost. Ověřené věci se snažím dělat do jakýchkoliv věcí co pro někoho dělám, bohužel o zbytku motoru a "možností či zkušeností" toho kdo to dává dohromady už většinou netuším nic a pokud je navíc "chytrák" , pak ani neposlechne co mu chci v dobrém poradit.
upraveno 1x, naposled 08.01.2023 13:33:06
22:11:23
07.01.2023
czechino
-> Václav Vašák: Super, alespoň něco zajímavého tady. Beru to jako výzvu v Mostě s OHV motorem 6



Co se výkonu a otáček týče poprosím o názory na Sunnyho B110, kde na karbecích a rozdělovači je 148PS při 9000ot. o zdvihovém objemu 1298cc a rozvodem OHV. Felicia kitcar 1.3 147PS/7800ot.



Díky.



《ENG-Sub》土屋圭市 × B110サニーTS仕様【Best MOTORing】2000
20:18:34
07.01.2023
MVM
-> Milan 136 07.01.23 19:46:31: Lidi jsou dneska čím dál víc pacienti.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...