-> Václav Vašák: Chápu, že je to tvůj styl/taktika otočit tvojí nesmyslnou argumentaci proti druhému, ale porad nechapu co s tím má společného moje auto, a jestli se bojím nebo nebojím ho provozovat tak jak je (a ano dávám si pozor, abych nekoho zbytecne nesestrelil, ale vyložene strach, jak se mi snazís nabulikovat nemám). Kazdopadne tento problém resi každé neseriové auto zde..
Ramena nedělám, jen to z tveho pohledu motoráře nechápu.
Pak i chápu, že se vztekáš ohledne zjistných a nezjistných prací, to mela byt nadsazka, že jsi snad "prodal motor - tvuj produkt" jako vyvinění, že ten motor si dal majitel sám do auta. (ale mam to stejne, kdyz nekdo zde udela nadsazku tak zareaguji stejne, protoze ji v tom nevidím).
Takže jsi schopnej normálně zareagovat ohledně "Tim chci trochu složitě říct,že nehodlám mít nikoho na svědomí až se omotá kolem stromu" , jestli to myslis vážně, nebo jak to bylo myšleno ?
-> Petr Urban 16.10.21 15:37:15: Zajíma me, na cem je to mereny? zadný hate, jen me zaujalo, ze je to mereny na pár bodech a krivka jen body spojuje.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
17:57:41
17.10.2021
17.10.2021
pavucina
17:50:27
17.10.2021
17.10.2021
StepaNoFUN
A nůžky máte? Já jen že ty plastový kartičky trhat dost dobře nejdou....
15:31:49
17.10.2021
17.10.2021
Václav Vašák
-> dragon_cb_cz: neřikám,že nepůsobí,ale muselo by dojít k roztržení materiálu kliky odstředivou silou,buď důsledkem setrvačnosti nebo prostě váhou příslušenství (ojncie).
-> Eidy: chytrý jako vždy
-> COL: toť otázka,kde je mez materiálu bez vnějších sil (jak říkáš spalování) a kde samotná únosnost (výkon motoru).A uložení jde ruku v ruce i s klikou,každý nadává na 3x uloženou kliku,ale co se týká rozložení na plochu na tom škoda není tak špatně,bohužel 4 válec co je 3x uložený neni uplně ideální na deformace.
-> pavucina: jen jako příklad,když tady děláš ramena,jak to je u řitě,ať si dělá každý co chce...ale je více než evidentní,že to auto neprovozuješ uplně beze strachu,když najednou tak měníš svůj postoj.Zbytek raději bez komentáře,...já zapoměl,že si mě s tím pomáhal a tím pádem ti je i známo,kolik jsem na tom,...prodělal je mnohem výstižnější...kdyby mě měl Martin platit každou práci na motoru,tak by asi musel prodat i morek.Evidentně ti je cizí dělat pro druhé něco nezištně jenom tak aby z toho dotyčný měl radost a nevidět v nich chodící kampeličku.
Tudíž dle mého názoru,který zde jak koukám nikdo nesdílí (nedivím se,protože patolízalové jsou už dávno až po kotníky v řiti někoho jiného),každý toho vyzkoušel,viděl a postavil mnohem víc než já a vlastně jsem graf nakreslil doma v excelu,mám tedy za to,že klika nepraskne díky otáčkám (můžete někdo udělat pokus jako Rusáci,co roztočili spodek žigula na 10 000rpm a ono se nic nestalo a vyvrátit mě to),ale z jiných důvodů,které díky svojí neznalosti nemohu ani uvéct...suma sumárum by to tady na nějaký čas zase stačilo
Kurvěte si každý motory jak chcete
PS: -> Petr Urban: proč jsi to nevzal od 1500ot,dyť tady budeš akorát za pitomce před ostatníma,zvlášť na elektronickém zapalování,které to musí zvládnout
-> Eidy: chytrý jako vždy
-> COL: toť otázka,kde je mez materiálu bez vnějších sil (jak říkáš spalování) a kde samotná únosnost (výkon motoru).A uložení jde ruku v ruce i s klikou,každý nadává na 3x uloženou kliku,ale co se týká rozložení na plochu na tom škoda není tak špatně,bohužel 4 válec co je 3x uložený neni uplně ideální na deformace.
-> pavucina: jen jako příklad,když tady děláš ramena,jak to je u řitě,ať si dělá každý co chce...ale je více než evidentní,že to auto neprovozuješ uplně beze strachu,když najednou tak měníš svůj postoj.Zbytek raději bez komentáře,...já zapoměl,že si mě s tím pomáhal a tím pádem ti je i známo,kolik jsem na tom,...prodělal je mnohem výstižnější...kdyby mě měl Martin platit každou práci na motoru,tak by asi musel prodat i morek.Evidentně ti je cizí dělat pro druhé něco nezištně jenom tak aby z toho dotyčný měl radost a nevidět v nich chodící kampeličku.
Tudíž dle mého názoru,který zde jak koukám nikdo nesdílí (nedivím se,protože patolízalové jsou už dávno až po kotníky v řiti někoho jiného),každý toho vyzkoušel,viděl a postavil mnohem víc než já a vlastně jsem graf nakreslil doma v excelu,mám tedy za to,že klika nepraskne díky otáčkám (můžete někdo udělat pokus jako Rusáci,co roztočili spodek žigula na 10 000rpm a ono se nic nestalo a vyvrátit mě to),ale z jiných důvodů,které díky svojí neznalosti nemohu ani uvéct...suma sumárum by to tady na nějaký čas zase stačilo
Kurvěte si každý motory jak chcete
PS: -> Petr Urban: proč jsi to nevzal od 1500ot,dyť tady budeš akorát za pitomce před ostatníma,zvlášť na elektronickém zapalování,které to musí zvládnout
15:17:27
17.10.2021
17.10.2021
SO545
chce to Desmo...
13:13:50
17.10.2021
17.10.2021
dragon_cb_cz
-> Petr Urban: Jasný, chápu - díky za vysvětlení!
20:24:32
16.10.2021
16.10.2021
SO545
-> dragon_cb_cz 16.10.21 20:06:23: asi tak...
20:06:23
16.10.2021
16.10.2021
dragon_cb_cz
-> Petr Urban: A ta váha je důležitá proč? Nižší setrvačnost toho kompletu?
19:57:47
16.10.2021
16.10.2021
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: váha, tvrdost, rozměry zakázkově k spec. závodním kontaktním pružinám. Mám však titanové misky i na původní dvojité válcové pružiny, pokud by někdo chtěl... Váha je cca poloviční.
17:28:08
16.10.2021
16.10.2021
dragon_cb_cz
-> Petr Urban: Jaký důvod mají ty titanové misky?
15:37:15
16.10.2021
16.10.2021
Petr Urban
Jejda tady se zase dělá dusno ... Tak poprosím bez zmatečních řečí egoisticky zatížených jedinců...
Z motorové brzdy :
15ka z nových dílů s tvrdými věcmi nejen na spodku motoru, zakázkové ventily, misky titan, vačkový hřídel lehce kolem 300st., sání přes hlavu a 2xFAJS 45DCOE, výfuk 4-1, program. zapal.
Osobně mě trošku mrzí, že sem z toho nedostal 160HP, ale zřejmě tuším důvod... Motor a komponenty vačka, sání, výfuk sem počítal a ladil již při stavbě spíše do oblasti nejvíce používaných otáček na rally a na max. možný krut k krátké skříni, tak asi nemůžu mít všechno
Z motorové brzdy :
15ka z nových dílů s tvrdými věcmi nejen na spodku motoru, zakázkové ventily, misky titan, vačkový hřídel lehce kolem 300st., sání přes hlavu a 2xFAJS 45DCOE, výfuk 4-1, program. zapal.
Osobně mě trošku mrzí, že sem z toho nedostal 160HP, ale zřejmě tuším důvod... Motor a komponenty vačka, sání, výfuk sem počítal a ladil již při stavbě spíše do oblasti nejvíce používaných otáček na rally a na max. možný krut k krátké skříni, tak asi nemůžu mít všechno
22:08:47
09.10.2021
09.10.2021
pavucina
-> Václav Vašák: Vubec nechapu, proc sem tahas favorita a legislativu… to je jako co za argumentaci ? Tohle je vec majitele co a jak si upravi a ten za to ponese nasledky, ty jsi prodal svuj produkt, zrejme i bez faktury, tak co resis? A prece prodavas motory pro zavodni ucely ne ?
Reagoval jsem na tvoje, ze si nevemes na triko, ze nekomu udelas silny motor a on se zabije…
To mi z tvyho pohledu jako upravce motoru nedava smysl, takze bud vic neumis a vymlouvas se nebo to mas fakt pomotany.
Ke zbytku prispevku, uz jsi slysel o elektronickem zapalovani ? Absolutne nechapu v roce 2021 resit, ze nesmim tocit nebo “podtacet” motor, aby se neznicil, ptz rozdelovac.
Reagoval jsem na tvoje, ze si nevemes na triko, ze nekomu udelas silny motor a on se zabije…
To mi z tvyho pohledu jako upravce motoru nedava smysl, takze bud vic neumis a vymlouvas se nebo to mas fakt pomotany.
Ke zbytku prispevku, uz jsi slysel o elektronickem zapalovani ? Absolutne nechapu v roce 2021 resit, ze nesmim tocit nebo “podtacet” motor, aby se neznicil, ptz rozdelovac.
21:54:30
08.10.2021
08.10.2021
COL
-> Václav Vašák 08.10.21 20:14:37: Tak nějak bych řekl, že se to s mojí námitkou nijak nevypořádává... měl jsem dojem, že se mluví o namáhání kliky, ne jejího uložení... a ta klika se taky musí udržet pohromadě. Neřekl bych, že 50x větší síly jí budou ukradený. Pokud to nebude detonovat, nemělo by namáhání v nízkých otáčkách být nějak kritické. Naopak ve vysokých otáčkách (i provozních) jsou setrvačný síly pistu a ojnic schopný překročit síly vzniklý od regulérního spalování...
21:02:28
08.10.2021
08.10.2021
Eidy
-> Václav Vašák: Tyhle řeči si nech pro toho, kdo tomu hovno rozumí. Síla od pístu na klikovku je největší ve vrcholu krouťáku a nikoliv někde v 1500 ot/min. Takže pokud má klika rupnout, tak to nebude dole, ale řádově v tisících ot/min. Ale pokud to dole detonuje, tak chápu tvoje obavy, ale neschovávej to za takovýhle řeči.
A co se týká tlačení auta, tak si pleteš pojmy a dojmy. Roztlačení auta je změna hybnosti a nikoliv udržení rychlosti pohybu.
A co se týká tlačení auta, tak si pleteš pojmy a dojmy. Roztlačení auta je změna hybnosti a nikoliv udržení rychlosti pohybu.
20:53:01
08.10.2021
08.10.2021
dragon_cb_cz
-> Václav Vašák: Já teda motorům hovno rozumím, ale řekl bych, že to, že je něco vyvážené, ještě neznamená, že tam lokálně ta síla nepůsobí...
20:14:37
08.10.2021
08.10.2021
Václav Vašák
-> COL: Jednoduše řečeno,jaká síla je potřebná,když chceš roztlačit auto a nebo ho už tlačíš?...klika ti musí rozložit sílu pístu,který se pohybuje pouze rovně na rotační.No a osa otáčení klikovky,osa čepu ojnice a osa čepu pístu ti dělá obyč fyzikální převod síly,který se dá vypočítat a je přímo závislý na vzdálenostech a odstředivá síla na tohle nebude mít takový vliv,protože to není 1 válec...pokud budu točit vyvážený 100kg setrvák a nebo 1kg setrvák,na jeho uložení mě nebude působit 100x menší síla.
Škodovka není uplně super motor,ale i tak není zase uplně špatně konstrukčně navržený,i když by se dalo kouzlit mnohem více.
Škodovka není uplně super motor,ale i tak není zase uplně špatně konstrukčně navržený,i když by se dalo kouzlit mnohem více.
19:01:45
08.10.2021
08.10.2021
COL
-> Václav Vašák: S tou klikou to zní poněkud divně, při otáčkách 7000 vs 1000 působí ojnicni cep na zbytek kliky radiálně asi 50x větší odstredivou silou, to samé síly od sestavy ojnice-pist, které se k tomu přičítají.
13:57:14
08.10.2021
08.10.2021
Václav Vašák
-> Vrba: tlak oleje nebude na mechanickém čerpadle závislém na otáčkách motoru nikdy dostačující při otevření klapek a navýšení kompresního tlaku od takto malých otáček,pokud se nebude brzdit studený motor.Komu to maže 4-5atm. při 100°C na oleji na volnoběh,má asi zázračný motor.Navíc radiální namáhání klikovky a její ohýbání bude mnohem větší v nízkých otáčkách,než v otáčkách maximálního výkonu,kdy má klikovka už svojí setrvačnost a přenos sil je uplně jinde.
Řešit to extrémně nízkým předstihem jenom proto,abych mohl motor odbrzdit dole a stejně tam neměl výkon,mě přijde zcela nelogické.Každý motor má ideální účinnost a tudíž i použitelný rozsah otáček...k čemu ho budu nutit podávat max. hodnoty tam,kde to je stejně zbytečné?
Tohle jede krásně a dostatečně v celém rozsahu na jakýkoliv plyn,ale má někde max. Nm a max. výkonu + nějaké to % kolem,takže proč budu jezdit na 80hp,když na 130hp to jede prostě líp?
Lajcky by každý co už něco najezdit na čímkoliv měl znát pravidlo,že motor se kurví nejen špatnou provozní teplotou vs. zatížení,ale i "dědkostylem".M otor co dostává pod ocas vždy líp jede,sice třeba o něco méně vydrží,ale to nemusí být pravda,než utahaná hujda,kterou někdo šetřil a drtil do Kauflandu na nákup v 1500ot.
No a ze zkušeností vím,jaký má kdo jízdní styl a jak ty motory po letech vypadají,když příjdou na předělání,kontrolu,opravu ...a kdo tahá motor z nízkých na plný plyn dělá hroznou chybu.
Jinak kdybych se o tom při našich pár přátelských rozhovorech nezmínil,tak tenhle motor měl rozdělovač co reguloval do 3000ot.Prostě na prasáka pak jel na maximální předstih,který se blížil 40° a nejen ty víš,jak to umí jezdit a kdyby to bylo špatně,tak se dávno rozsypal.To ale není pravidlem a rozhodně nikoho nenabádám,aby to tak dělal.Tady se to prostě tak sešlo,jiný motor může mít opačný extrém a to třeba 25°.
Rozdělovač se teď předělával jenom kůli tomu,že Martin jezdí právě nejvíc v zeleném poli otáčkoměru a nedá si říct,aby motoru trochu dával.Prostě když to jede,tak proč bych tam nejel...Radši sem to měl postavit tak,aby to do 4000ot škubalo a tím ho donutit,aby motor nekurvil.Ale já chci maximální použitelný rozsah motoru a řidiče,co poslechne,jak má s motorem jezdit...ne vždy se to ale sejde A abych si neprotiřečil,tak předstih je teď dole a ve středním pásmu ponížený + majitel dostal ultimátum,že až se motor podělá,bude vyhozen ke konkurenci,pokud si nedá aspoň trochu říct a to tady může klidně odsouhlasit.Takže předstih a chování majitele je teď tak nějak na křehké rovnováze,aby se vyhovělo motoru i jízdnímu stylu řidiče
-> pavucina: kdybys naboural s favoritem někoho,koho bude zajímat stav tvého auta,tak by ses hodně divil,kam až by ses právně dostal.Mě to rozhodně směšný nepříjde a není to jenom o tom,kdo to auto provozuje Pokud zákony znám dobře,tak jsou veškeré úpravy aut v ČR nelegální a i když je pár vyjímek lidí,co byly ochotní vykrvácet na Dekra/Tuv,nemyslím jsi,že to je pravidlem.
-> T: pravda je někdy krutá stejně jako já,...nemáš to tak daleko,abys nevzal třeba MX5 a nepřejel ten kopec ke mě vyzkoušet,o čem takový motor je.Pak třeba změníš názor,jako mnoho lidí,kteří jsi to už vyzkoušely.Možnost osahat osobně jen tak někdo nenabízí a internetové keci jsou k ničemu.Kdo chce ale mít stále klapky na očích jak tažná kobyla,jeho věc,nemám potřebu nikoho nutit
-> Čokin: v tomto ohledu pouze lepší litrový výkon,to je to,čemu se tady věnuji já osobně.Co se týká celého auta,to naprosto souhlasím a nemám to jinak.Proto seš ty rychlejší na sprintu a to není věc,za kterou se budu stydět.Máš asi lehčí auto,díky obsahu jinde položený kroutící moment,menší odpor gum,lepší napřevodování vůči motoru,asi budeš i lepší řidič než Martin.Ale tohle je téma pouze o motoru,ne "která škodovka z virtu je nejrychlejší atmosférou na sprintu"...o tenhle post se stejně dělíš s Martinem 1:1 A škodovka začíná u těch cca 120hp hezky jet,ale za mě mohu říct,že to je na zábavu ještě moc málo
Řešit to extrémně nízkým předstihem jenom proto,abych mohl motor odbrzdit dole a stejně tam neměl výkon,mě přijde zcela nelogické.Každý motor má ideální účinnost a tudíž i použitelný rozsah otáček...k čemu ho budu nutit podávat max. hodnoty tam,kde to je stejně zbytečné?
Tohle jede krásně a dostatečně v celém rozsahu na jakýkoliv plyn,ale má někde max. Nm a max. výkonu + nějaké to % kolem,takže proč budu jezdit na 80hp,když na 130hp to jede prostě líp?
Lajcky by každý co už něco najezdit na čímkoliv měl znát pravidlo,že motor se kurví nejen špatnou provozní teplotou vs. zatížení,ale i "dědkostylem".M otor co dostává pod ocas vždy líp jede,sice třeba o něco méně vydrží,ale to nemusí být pravda,než utahaná hujda,kterou někdo šetřil a drtil do Kauflandu na nákup v 1500ot.
No a ze zkušeností vím,jaký má kdo jízdní styl a jak ty motory po letech vypadají,když příjdou na předělání,kontrolu,opravu ...a kdo tahá motor z nízkých na plný plyn dělá hroznou chybu.
Jinak kdybych se o tom při našich pár přátelských rozhovorech nezmínil,tak tenhle motor měl rozdělovač co reguloval do 3000ot.Prostě na prasáka pak jel na maximální předstih,který se blížil 40° a nejen ty víš,jak to umí jezdit a kdyby to bylo špatně,tak se dávno rozsypal.To ale není pravidlem a rozhodně nikoho nenabádám,aby to tak dělal.Tady se to prostě tak sešlo,jiný motor může mít opačný extrém a to třeba 25°.
Rozdělovač se teď předělával jenom kůli tomu,že Martin jezdí právě nejvíc v zeleném poli otáčkoměru a nedá si říct,aby motoru trochu dával.Prostě když to jede,tak proč bych tam nejel...Radši sem to měl postavit tak,aby to do 4000ot škubalo a tím ho donutit,aby motor nekurvil.Ale já chci maximální použitelný rozsah motoru a řidiče,co poslechne,jak má s motorem jezdit...ne vždy se to ale sejde A abych si neprotiřečil,tak předstih je teď dole a ve středním pásmu ponížený + majitel dostal ultimátum,že až se motor podělá,bude vyhozen ke konkurenci,pokud si nedá aspoň trochu říct a to tady může klidně odsouhlasit.Takže předstih a chování majitele je teď tak nějak na křehké rovnováze,aby se vyhovělo motoru i jízdnímu stylu řidiče
-> pavucina: kdybys naboural s favoritem někoho,koho bude zajímat stav tvého auta,tak by ses hodně divil,kam až by ses právně dostal.Mě to rozhodně směšný nepříjde a není to jenom o tom,kdo to auto provozuje Pokud zákony znám dobře,tak jsou veškeré úpravy aut v ČR nelegální a i když je pár vyjímek lidí,co byly ochotní vykrvácet na Dekra/Tuv,nemyslím jsi,že to je pravidlem.
-> T: pravda je někdy krutá stejně jako já,...nemáš to tak daleko,abys nevzal třeba MX5 a nepřejel ten kopec ke mě vyzkoušet,o čem takový motor je.Pak třeba změníš názor,jako mnoho lidí,kteří jsi to už vyzkoušely.Možnost osahat osobně jen tak někdo nenabízí a internetové keci jsou k ničemu.Kdo chce ale mít stále klapky na očích jak tažná kobyla,jeho věc,nemám potřebu nikoho nutit
-> Čokin: v tomto ohledu pouze lepší litrový výkon,to je to,čemu se tady věnuji já osobně.Co se týká celého auta,to naprosto souhlasím a nemám to jinak.Proto seš ty rychlejší na sprintu a to není věc,za kterou se budu stydět.Máš asi lehčí auto,díky obsahu jinde položený kroutící moment,menší odpor gum,lepší napřevodování vůči motoru,asi budeš i lepší řidič než Martin.Ale tohle je téma pouze o motoru,ne "která škodovka z virtu je nejrychlejší atmosférou na sprintu"...o tenhle post se stejně dělíš s Martinem 1:1 A škodovka začíná u těch cca 120hp hezky jet,ale za mě mohu říct,že to je na zábavu ještě moc málo
18:50:13
03.10.2021
03.10.2021
Vrba
-> Václav Vašák: co tomu motoru způsobíš,když zatáhneš od 1500otáček? Leda že bys tam neměl tlak oleje, nebo se Ti na tom rozdělovači ve 3500 vydetonuje,nebo se zahltí a zatarokuje protože to pásmo "neřešíš". Jinak mi ta poznamka s klikou příjde poněkud laická.
17:18:07
01.10.2021
01.10.2021
Václav Vašák
Motor má průběh takový,týrat a kurvit ho od 1500ot a ideálně přerazit klikovku za poplácání po ramenou nějakým místním členem?O to se může snažit někdo jiný,než já Hodnoty jsou asi 100-105nm a 35-40kw ve 3000ot,takže motor s lepším pocitem jízdy v zeleném poli otáčkoměru s pírkem na plynu,než série fav/fel.Po položení cihly se ale teprve začnou dít věci
Jediné,z čeho by někdo tady mohl mít radost je fakt,že ostřejší jízdou je nádrž na cca 250km.Bohužel podobného průměru dosahuje každý můj motor od cca 90hp/1000ccm,takže stavět motory co jezdí na vzduch prostě neumím,to musím uznat,že jde asi lépe konkurenci,tedy aspoň podle toho,co tvrdí
A pokud se někomu nelíbí,že to nejde přečíst,tak se ptejte toho,kdo vymyslel soubor max. 480x480 a 60kB.Mě to osobně nevadí,měl jsem možnost to vidět na 1m obrazovce a dostatečně se pokochat
Na osobní dotazy odpovím,až na to budu mít čas a chuť.
Jediné,z čeho by někdo tady mohl mít radost je fakt,že ostřejší jízdou je nádrž na cca 250km.Bohužel podobného průměru dosahuje každý můj motor od cca 90hp/1000ccm,takže stavět motory co jezdí na vzduch prostě neumím,to musím uznat,že jde asi lépe konkurenci,tedy aspoň podle toho,co tvrdí
A pokud se někomu nelíbí,že to nejde přečíst,tak se ptejte toho,kdo vymyslel soubor max. 480x480 a 60kB.Mě to osobně nevadí,měl jsem možnost to vidět na 1m obrazovce a dostatečně se pokochat
Na osobní dotazy odpovím,až na to budu mít čas a chuť.
07:55:07
01.10.2021
01.10.2021
pavucina
-> Petr Urban: To není moje obava viz. -> Václav Vašák 28.09.21 23:54:33:
ja se jen tomu pousmívám, ptž to je zas další perla, kterou zde Václav předvadí.
ja se jen tomu pousmívám, ptž to je zas další perla, kterou zde Václav předvadí.
21:03:36
30.09.2021
30.09.2021
vhml
-> Petr Urban 30.09.21 20:56:53: za talent a schopnosti si nic nekoupis a funguje to i naopak
20:56:53
30.09.2021
30.09.2021
Petr Urban
-> pavucina: Tak to je zbytečná obava... Co dělá řidič s vozem je jeho věc. Pravdou však dnes je, že závodí spíše kdo má peníze a čas, nežli kdo má talent a schopnosti.
Mám však i jinou zkušenost : Malaník ode mě jede aktuálně 160Hp v Favoritu, auto po technické stránce, převodovka 6q, podvozek atd., je absolutně perfektní, jedno z nejlepších FAV./FEL. Ale co se neděje... Ptám se ho: V kolika ot. řadíš ? ON: tak kolem 6000ot. Říkám a proč se do toho dávali kompletně kovaný věci, titan atd., když řadíš v 6000 ... ON: No já ti nevím, já už to pak ani nestíhám rukama, utaví se brzdy a bojím se o výdrž, ať se něco nestane...:D Po tom co mu nestále říkám za 7mičkou řaďit, už sem tam umí podržet... :)
Takže ve výsledku majitelovo přání je mít něco nejvýkonnějšího, ale cit umět celou techniku využívat co nejvíce a přitom mít k ní ohled - vědět co si kdy můžeš dovolit, se dnes hlavně v těch veteránech, zcela vytrácí. Čestná výjimka je tedy Honza Frei, nyní třeba i Michal Streit na ČMPR.
Mám však i jinou zkušenost : Malaník ode mě jede aktuálně 160Hp v Favoritu, auto po technické stránce, převodovka 6q, podvozek atd., je absolutně perfektní, jedno z nejlepších FAV./FEL. Ale co se neděje... Ptám se ho: V kolika ot. řadíš ? ON: tak kolem 6000ot. Říkám a proč se do toho dávali kompletně kovaný věci, titan atd., když řadíš v 6000 ... ON: No já ti nevím, já už to pak ani nestíhám rukama, utaví se brzdy a bojím se o výdrž, ať se něco nestane...:D Po tom co mu nestále říkám za 7mičkou řaďit, už sem tam umí podržet... :)
Takže ve výsledku majitelovo přání je mít něco nejvýkonnějšího, ale cit umět celou techniku využívat co nejvíce a přitom mít k ní ohled - vědět co si kdy můžeš dovolit, se dnes hlavně v těch veteránech, zcela vytrácí. Čestná výjimka je tedy Honza Frei, nyní třeba i Michal Streit na ČMPR.
19:27:42
29.09.2021
29.09.2021
Šediváček
-> Čokin: Jo to taky znám Ja mám madlo i na stropě a taky už jsem si párkrát říkal jestli vydrží na svém místě
17:01:36
29.09.2021
29.09.2021
Čokin
-> pavucina: To, ale není vůbec špatná myšlenka, pozůstalí by tak mohli z automobilek vytřískat nějaké odškodné pokud nemají v návodu k užívání informaci o tom, že se v tom může člověk zabít
16:36:44
29.09.2021
29.09.2021
Čokin
-> Šediváček: Přestanou mluvit, začnou Ti pravou nohou promačkávat podoběh a pravou rukou se Ti snaží urvat madlo dveří, které je rádo, že drží v těch M5 šroubovacích maticích
15:29:31
29.09.2021
29.09.2021
pavucina
Ty vole… uz se tu resi, ze motorar nechce mit na svedomi majitele auta , protoze jeho motor uz jede dost.
15:20:40
29.09.2021
29.09.2021
Šediváček
-> Václav Vašák: Což o to prodejce jsem špatný, to je fakt, ale mam zase jiné dobré vlastnosti.
-> Vrba: Převody jsou kratší jak je už poznat podle videa, ale jinak sériová převodovka s 4,22.
-> Čokin: To vypadá že s vystrašenými spolujezdci máš taky zkušenost
-> Vrba: Převody jsou kratší jak je už poznat podle videa, ale jinak sériová převodovka s 4,22.
-> Čokin: To vypadá že s vystrašenými spolujezdci máš taky zkušenost
14:36:15
29.09.2021
29.09.2021
Čokin
-> Václav Vašák: Lepší motor / horší motor jak nebo podle čeho tohle chceš určovat? Podle koncových čísel z brzdy nebo podle kultury a uspornosti? Nebo podle životnosti? Ani podle těch časů se to neda.... převody, gumy, spojka, řidič, počasí, odchylka v měření..... Vím jen jedno, že od 120 koní v té Škodovce začíná zábava a omotat o strom se můžeš i se sériovkou to už je jen a pouze na tom mezikusu mezi židlí a volantem.
Kdo jak jezdí a spolujezdci na přebalení to je téma, ke kterému se raději nevyjádřuji
Kdo jak jezdí a spolujezdci na přebalení to je téma, ke kterému se raději nevyjádřuji
07:34:01
29.09.2021
29.09.2021
Vrba
-> Šediváček: jaké tam jedeš převody?
06:37:39
29.09.2021
29.09.2021
T
05:19:19
29.09.2021
29.09.2021
Šediváček
-> T: Jak už tady zaznělo, je to motor felicie 1.3, vačka Krejbich, svody 4-1 na podélný tlumič, motokarbeci, rozdělovač.
23:54:33
28.09.2021
28.09.2021
Václav Vašák
-> Čokin: jak tě tak čtu,tak bych měl tu feldí kliku vyndat a dát tam fábii,aby tě tak nemrzela ta 1,5 na řízeném vstřiku a zapalování Ale umíš líp prodat horší motor,to je třeba vlastnost,co Martin neumí...dávno už jsem pochopil,že pokud mě má někdo dělat reklamu za volantem,musím to být opět já sám Auto jsem odstavil z důvodu narození mého zlatíčka,teď už je dost velká na to,aby mě naopak za volantem hecovala,abych na to "dupnul" a jde jí to moc dobře
-> T: Tak asi je každému jasné,kde ten motor vznikl,takže jsi dovolím odpovědět na tvoji otázku a Martin mě kdyžtak opraví,...parametry motoru jsou : menší karbeci,menší obsah,horší zapalování a vačka (podle mnohých co to nejen tady mají...osobně na to mám jiný názor)...zcela na férovku nevím,kde ti lítá cca 50% výkonu z motoru,co jsi nabrzdil a špatnou obsluhou brzdy to není.A jak jsme se o tom už bavili osobně hned na začátku,možnost s tím něco udělat máš stejnou,jako kdokoliv jiný.Ono stačí začít sám sebou a nenechávat jsi nabulíkovat od ostatních cokoliv jiného,než že je ten motor prostě sračka a vybral sis chybně.Špatné komponenty ve špatně složeném motoru co není pořádně odladěný...tahle kombinace nemůže fungovat.
A jedno zamyšlení na závěr,...spočítej si,jak by asi jelo tvoje auto s takovým motorem.Martin neni extra řidič,ale to auto má tunu a to ten motor aspoň brzdí.Sundat tomu 3 metráky,jsme poměrem váha/výkon ve sféře turbomotorů.Tim chci trochu složitě říct,že nehodlám mít nikoho na svědomí až se omotá kolem stromu
-> T: Tak asi je každému jasné,kde ten motor vznikl,takže jsi dovolím odpovědět na tvoji otázku a Martin mě kdyžtak opraví,...parametry motoru jsou : menší karbeci,menší obsah,horší zapalování a vačka (podle mnohých co to nejen tady mají...osobně na to mám jiný názor)...zcela na férovku nevím,kde ti lítá cca 50% výkonu z motoru,co jsi nabrzdil a špatnou obsluhou brzdy to není.A jak jsme se o tom už bavili osobně hned na začátku,možnost s tím něco udělat máš stejnou,jako kdokoliv jiný.Ono stačí začít sám sebou a nenechávat jsi nabulíkovat od ostatních cokoliv jiného,než že je ten motor prostě sračka a vybral sis chybně.Špatné komponenty ve špatně složeném motoru co není pořádně odladěný...tahle kombinace nemůže fungovat.
A jedno zamyšlení na závěr,...spočítej si,jak by asi jelo tvoje auto s takovým motorem.Martin neni extra řidič,ale to auto má tunu a to ten motor aspoň brzdí.Sundat tomu 3 metráky,jsme poměrem váha/výkon ve sféře turbomotorů.Tim chci trochu složitě říct,že nehodlám mít nikoho na svědomí až se omotá kolem stromu
21:35:21
28.09.2021
28.09.2021
Čokin
-> T: Předpokládám 14ka , hlava s většími sacími , 304 krejbich , motokarburátory a to Vašíkovo pseudo elektrozapalování v rozdělovači......pokud se něco nezměnilo....
20:09:17
28.09.2021
28.09.2021
T
13:11:54
28.09.2021
28.09.2021
Václav Vašák
-> Šediváček: ty tvoje náhlé zkraty v mozku mě právě děsí,...jedeš jakou dobu jako důchodce a potom se něco stane a div se nezabiješ,hlavně při tom jsem z velké části já,který má na paměti "co když v těch 170 před zatáčkou přepneš zase na důchodce" Ten kdo jezdí pořád jako výmaz mě osobně třeba sere,ale nemám obavy o svojí bezpečnost
A k parametrům,jak jsme si včera řekli,tak 100kW zamrzelo,ale na jiné brzdě by to byla dá se říct jistota,ovšem nevypovídající hodnota a pouze "dobrý pocit",apropó rozebírat jakých hodnot v M+H dosahují motory "druhých" by byla už moc velká podpásovka Na druhou stranu se strašně těším a zároveň trochu děsím svého motoru,eventuálně jeho dalších evolucí Ale jsem pevně rozhodnut to tam dát,když už jsem to postavil Ale ve finále bude asi nejslabším článkem převodovka,spíš než řidič
A k parametrům,jak jsme si včera řekli,tak 100kW zamrzelo,ale na jiné brzdě by to byla dá se říct jistota,ovšem nevypovídající hodnota a pouze "dobrý pocit",apropó rozebírat jakých hodnot v M+H dosahují motory "druhých" by byla už moc velká podpásovka Na druhou stranu se strašně těším a zároveň trochu děsím svého motoru,eventuálně jeho dalších evolucí Ale jsem pevně rozhodnut to tam dát,když už jsem to postavil Ale ve finále bude asi nejslabším článkem převodovka,spíš než řidič
12:48:24
28.09.2021
28.09.2021
Šediváček
-> Václav Vašák: Jo tak jsem řidič pohodář, vim že v zatáčkách mám i rezervy ale koho jsem vezl tak byl i myslím rád že jsem jel ty zatáčky volnejš. I tak málokdo něco říkal, dokuď jsem neubral plyn. Jo to bylo v sobotu, tam jsem měl pěknej nával adrenalinu i já ale od toho to auto mám, aby mě to bavilo.
12:37:10
28.09.2021
28.09.2021
Šediváček
-> Čokin: Jo já jsem rád, že s mým skenerem jsem ten graf trochu čitelnej nahrál. Ano vačka je od Krejbicha, to že od 7000 trochu ubírá na výkonu je možná i dobře přeci jenom je to Škodovka. Průběh je v celém spektru víc než luxusní. Když jedu z garáže tak abych nedělal bordel tak jedu tak na 1500ot. Za studena tomu nedávám takže jedu tak do 3500ot. bez škubání nebo nějakého zádrhelu jestli myslíš tohle.
12:14:13
28.09.2021
28.09.2021
Václav Vašák
-> Šediváček: a o to jde,auto musí těšit majitele,kdybys byl agresivnější řidič a uměl to prodat i v zatáčkách,myslím,že by spolujezdec měl automaticky dostávat pleny I tak se z toho pár lidí málem posralo.Ale tady musí mít každá 1,3 aspoň 150hp a 200nm A za sebe se mě to zdá dost divoký,troufnu jsi říct,že sem se v tom i trochu bál,..no spíš jsem měl trochu obavu A tenhle pocit jsem zažil v 18 letech s červenou LS,potom v 550hp AMG o 10let později a naposledy předevčírem,nebo kdy se to bylo přenastavit před brzdou? Ale tohle téma je už tak nějak pouze "tradice" bez těch dvou největších rýpalů
11:53:17
28.09.2021
28.09.2021
Čokin
-> Šediváček: Zkusto trochu ostřejší ten graf ať si i počtu. Podle toho jak to padá od 7 lehce dolů jedna se o Krajbichovu 304, která sice točí do cca 7700 ale od 7 neroste. Maximální čísla jsou sice hezké, ale abych to ocenil musel bych vidět kulturu v celém spektru a hlavně dole a za studena....
11:23:29
28.09.2021
28.09.2021
Šediváček
-> Václav Vašák: Jo majitel je velmi spokojený s tímto motorem. Asi takhle, svezení s tím, vyčaruje rohlík na tváři, snad každému je to proste masakr
11:12:28
28.09.2021
28.09.2021
Václav Vašák
-> Šediváček: A jak je majitel spokojený s tímhle "daily car" motorem?
22:19:53
27.09.2021
27.09.2021
Šediváček
Tak mám další graf z M+H
Max. výkon 96.4kw při 6900ot.
Max. Nm 147.3 při 5500ot.
Max. výkon 96.4kw při 6900ot.
Max. Nm 147.3 při 5500ot.
11:45:30
15.09.2021
15.09.2021
MATTESS
-> Petr Urban: i na pohled pěkná jízda a hezky se v odjezdu zvedala
-> Kocvin: Honza o ní mluvil
-> Kocvin: Honza o ní mluvil
08:41:24
15.09.2021
15.09.2021
vhml
-> Petr Urban 15.09.21 08:30:13: kdypa se konečně pustíme do tý hlavy na MX-5?
08:32:08
15.09.2021
15.09.2021
Petr Urban
-> vhml: Ten co vyhrál Běšiny by měl mít mou hlavu a vačku
08:30:13
15.09.2021
15.09.2021
Petr Urban
Vezl sem se v tom po brzdě a ano jelo to průběhem krásně a také zcela klidný čistý projev, navíc dost trvandlivý motor s hodnou vačkou... by to měl být. Nejvíce sem blbnul s hlavou... Hrozných hodin, výměna všech sedel a velký ventily zajistit. Sem rád že je to za mnou.
08:16:17
15.09.2021
15.09.2021
Kocvin
-> Petr Urban: Jo někdo tam v davu pronesl, že ta Felda jede motor od tebe.. Jede to brutálně dobře, navíc s tím fakt uměl zacházet, takže radost pohledět..
08:11:23
15.09.2021
15.09.2021
vhml
-> Petr Urban 15.09.21 08:06:34: to jelo pekelne a i s tím jel krásně. Jeste pred poslední RZ byl první absolutně.
08:06:34
15.09.2021
15.09.2021
Petr Urban
Fel. 1.6 Libora Šůse - Byl nyní Běšiny. Jiné ojnice a písty z sériového vozu. Hlava s velkými ventily a velmi hodnou hydro vačkou do 290st., sání s karb. R1 a mými trumpetami z CNC, vyfuk 4-1. Po upgrade svodů půjde výkonová špička ještě nahoru. Ignitech z rozdělovače. Pokud by někdo chtěl, vačka po přepřogram ŘJ zvládne i sériovka, výkonostní průběh je velmi příznivý i pro použití v provozu.
17:58:14
20.06.2021
20.06.2021
Vrba
-> T: motokarbece se nemerily, ale dle pocitu to bylo podobné té jednoklapce. Byla to ale celkove jina konfigurace, predelany motor,co puvodne jezdil na SEDRu, kde mel 105hp. S motokarbecama to pak ožilo,chytlo to krouták,ale pásmo bylo úzké, nebylo možné to přetočit za 6700ot. Za vrcholem to prsklo mlhu před karburatory a to byl konec využitelného pásma. Asi by to řešila jiná délka potrubí,respektive tam vznikal rezonanční odraz. Téch maličkostí tam bylo více,tak se to dál neřešilo.