Grafy motorů

prohledat
2256 příspěvků (zobrazeno 1101 až 1150) od 28.10.2011 do 12.11.2024, založil/a Šediváček
řadit dle data
22:10:11
10.03.2016
pavucina
Aha, tak uz vim proc radim v 3800, ptz tam prestane ten nevyjssi zatah.. pak to má sice nad 100kW, ale to uz neni ono.
20:57:52
10.03.2016
Alenka
-> vhml: jak jsi mohl natáhnout ojnice, když k tomu dochází až v otáčkách vysoko nad vrcholem točivého momentu? Šetřils převodovku? 1
20:06:40
10.03.2016
vhml
-> Toušík 10.03.16 20:01:20: hele zrovna jsem z toho loňskýho motoru vyndal natažený ojnice, nechceš je půjčit abys dohnal komprés, když sis pořídil kliku s menším zdvihem? 3
20:01:20
10.03.2016
Toušík
-> vhml 10.03.16 10:03:55: Ale prd držet musíš furt do mrtva a ještě dál :D
18:24:35
10.03.2016
Šediváček
-> Alenka: , Taky Motor už do těch vysokých otáček nechci nechat točit aby to něco neodsralo, protože má najeto něco přes 1500km od složení. Tak kdyby něco povolilo hodně by mě to sralo.
18:23:23
10.03.2016
Šediváček
-> Urbi: Tak nějak jsem tušil že něco takovýho navrhneš, a ano máš pravdu nechce se mi jet 350km tam a 350km zpět abych zjistil stejné, lepší, horší, hodnoty. Prostě mi ta cesta přijde moc z ruky na to abych projel tak 2000kč za Benzín a zjistil kdo je lepší na rozdělovače. Taky ten motor má houby najeto asi 1500km abych mu tolik nakládal, jo vydrží to ale co kdyby něco povolilo, Tak mi to bude hrozně srát.
upraveno 1x, naposled 10.03.2016 18:24:49
10:03:55
10.03.2016
vhml
-> Eidy 10.03.16 09:35:56: no však jo. Proto píšu, že dost zálěží na převodovce. Můžu mít odstupňováni, s kterým se mi vyplatí přeřadit rovnou a můžu mít odstupňování s kterým se mi vyplatí jí ještě přidržet.
upraveno 1x, naposled 10.03.2016 10:05:17
09:52:46
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 10.03.16 09:27:04: Auto ku predu zene vykon ne koutak a optimalni prevody jsou takove, aby to z maximalniho vykonu padlo na dalsi kvalt do otacek maximalniho kroutaku. Proto se u seriovych kvaltu vyplati motor pretocit az za maximum vykonu, protoze dalsi kvalt lepe navaze.
09:40:33
10.03.2016
Alenka
-> vhml: ale tím, že zvyšuješ moment na kolech zvyšuješ i "výkon" na kolech, lehčí převod je lehčí převod.

Hodnota krouťáku je bez otáček naprosto nicneříkající, zajímá tě, kolik práce vykoná motor za jednotku času a s tím potom dál pracuješ v převodovce.

Takovej šroub utaženej na 500 Nm má taky super krouťák, ale ničím moc nepohne, stejně tak 500 Nm v 2000 a v 5000 otáčkách je velký rozdíl bez ohledu na to, co s tím pak děláš dál.
09:35:56
10.03.2016
Eidy
-> vhml: Jde o to, že přeřazením se možná dostaneš do vyššího momentu na motoru, ale vyšším převodem se okradeš o benefit a bylo by bývalo lepší dotočit motor na nižší kvalt. Přestože už motoru klesá moment, na kolech ho přesto bude víc. Protože jak víme, moment motoru se násobí/dělí převodama.4
09:27:04
10.03.2016
vhml
-> Alenka 10.03.16 09:20:35: a právě v tuhle chvíli se dostává ke slovu převodovka 4



Protože cílem ( alespoň mým ) je maximalizace momentu na kolech. A jestli to nastane v 1000ot nebo 10000ot nebo je mi jedno, od toho mám vhodně seskládanou převodovku.



Ale možná je to celý jinak a rád se nechám vyvést z omylu :-)
upraveno 4x, naposled 10.03.2016 09:30:59
09:20:35
10.03.2016
Alenka
-> vhml: takže nás zajímá pouze moment na kolech a je nám jedno v jakých otáčkách ho motor vyprodukuje?
09:09:53
10.03.2016
vhml
-> Alenka 10.03.16 08:58:27: odvážím se vyslovit nesouhlas 4



Protože to co ti pohání auto je moment na kolech, ne výkon motoru.
08:58:27
10.03.2016
Alenka
-> vhml: záleží, nezáleží, to už je otázka, na kterou si musí každý soudruh odpovědět sám za sebe (čili nezáleží).

Faktem je, že potřebuješ na každý kvalt dostat ke kolům co nejvyšší výkon a pokud máš konstantních 100 kW v rozsahu 2000 otáček, tak je blbost se o ty kW přeřazením na vyšší kvalt ochudit jen proto, že výkonová křivka už nestoupá a řidiči se zdá, že auto už tolik nezrychluje.
08:50:01
10.03.2016
vhml
-> Alenka 10.03.16 08:28:47: já o tom teda vím hovno, ale v tomhle případě už dost záleží na tom jakou máš nebo nemáš převodovku ne? 4
08:28:47
10.03.2016
Alenka
-> Šediváček 09.03.16 19:35:34: nemyslím si, že by nemělo smysl motor dál točit, když výkon už neroste a jen si drží nějakou konstantní hodnotu.

Přesně takhle se ladí všechny moderní turbomotory - v 5000 tam najede maximální výkon a drží se na stejné hodnotě dalších 1500 - 2000 otáček.

Lidi, co o motorech nic neví, nejspíš řeknou, že přes 5000 to nemá smysl točit, protože už padá krouťák a oni přestanou vnímat ten pocit zrychlení, ale my tady bychom nemuseli operovat jako ženský jen na základě dojmů a pocitů :)
22:40:00
09.03.2016
Petr Urban
-> Šediváček: 3 Dojeť sem, najedem graf s tvým, dám svůj, odjedem graf - možná bude nebo nebude větší a když nebude, uhradím to jak píšeš :D Svůj si vyndám a zase můžeš jet :) Lokalita Brno, Kyjov, Hulín ... mě je jedno na jakou brzdu pojedem. Já jsem hozenou rukavici zvedl, ty se vymluvíš že sem nejedeš a blá blá, navíc jak bylo řečeno... rozdělovač se nepůjčuje a to co si tam nahoníte by byl čistý výmysl, stačí dát jiný základní předstih. Hlavně že teď už je Vena chytrej ... neudělal svůj rozdělovač a chtěl jej po mě a teď to dělá také... zajímavé 3 Ale jsou věci co nejsou vidět...

A výsledek nebyl tak jednoznačný, tady právě jde vidět že výkon nemá klesající tendenci a mělo se měřit až do doby, než tato situace nastane, tzn. že máš docela slušný motor co udrží koně i nahoře a můžeš si dovolit jej vytáčet a bez pokelsu výkonu a to je rozdíl... točit motor do 6000 nebo 6500 odřazovat bude na čase na přímce rozhodně znát, takže se mělo vytáčet klidně ještě dále.
upraveno 1x, naposled 09.03.2016 22:49:34
21:46:17
09.03.2016
Šediváček
-> Motomaniak: ano mě to taky tak přišlo, proto se to zkusilo a výsledek je vidět. 4
21:45:07
09.03.2016
Šediváček
-> MVM: ano to je pravda, ovšem jinak než půjčit a vyzkoušet to nezjistím 5
21:43:25
09.03.2016
Šediváček
-> Čokin: Tak napadlo mě to. Jako možná by přidal možná že ne. jak říkáš je to 50 na 50. Ale klidně bych to zkusil :-)
upraveno 1x, naposled 09.03.2016 21:47:41
21:23:13
09.03.2016
Motomaniak
-> Šediváček: Jasný, z prvního grafu mi přišlo, že by to mohlo ještě trochu někam popolézt :-)
20:14:40
09.03.2016
MVM
-> Šediváček: Holka,motorka a rozdělovač se nepujčujou 2
20:00:50
09.03.2016
Čokin
-> Šediváček: 50% je rozdělovač 50% nastavení předstihu na něm, takže i kdyby toto měření proběhlo přesně, stejně ho není problém zpochybnit......a tak je to se vším.
19:47:17
09.03.2016
Šediváček
-> Urbi: Jo a ještě jeden návrh, jsem ochoten jet na brzdu znova, s tím že bys mi na zkoušku poslal svůj rozdělovač a změřilo by se to s tvým a když by byl nárůst výkonu tak by jsme se nějak domluvily. a když by to mělo stejně tak bys mi zaplatil brzdu a benzín.
19:35:34
09.03.2016
Šediváček
-> Urbi: No na hasičské stříkačce proč ne ta musí utáhnout to čerpadlo na vodu. Ano Molso má víc ale taky má 1.4 a asi o dost poladěnější motor.

Já si s tím motorem hrál sám v garaži, mam hlavu vyrabovanou šmirgl kotoučkama a přesnost kanálů radši nechci komentovat(podle oka přesně), jenom jsem zdělal asi 5 šmirgl kotoučků a dobrý to bude stačit. 3 no a pak teda ojnice jsou sériový neodlehčený (pouze vyúhlované) odlehčený setrvačník.

No propad je asi u všech škodovek, jak jsem tak koukal, někde menší, někde větší. Takže to je asi normální jev, od vény136 je jen rozdělovač a karburátor a pomoc při skládání.

Takže na sériovej motor po Generální opravě s jinou vačkou a mnou udělanou hlavou není ten 30 koňovej nárůst špatnej.



Graf s točením do větších otáček je tady aby bylo vidět že to je už zbytečný že to na výkonu neroste.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Šediváček vložen 09.03.2016 19:35:34
19:14:48
09.03.2016
Šediváček
-> Motomaniak: Protože to už je zbytečný. Nahodím graf pro ukázku.
01:26:57
09.03.2016
Petr Urban
-> Šediváček: Jeden SEDR s dif. 24/26 dokáže mít na 2050ccm Š1203 hasičák

210 Nm v 2500ot. a 130 HP v 5000ot. ... pozor pointa i s mým zkurveným rozdělovačem :D

U Molsa má 110 HP SEDR a tuším že má i na více na dobrém motoru, když s lekrem jde udělat 130 HP z 1.4, musí jít podobné hodnoty i se sedrem.

Na 90 HP by Vena někomu jinému okomentoval jako slabé nic s tím že to udělá pošťouráním se v nose a za pár kaček na počkání :D Co si pamatuji tak mnohem menší výkonový propad jako máš ty v 3000ot. (u mě je to ale normální) tady jinému negativně kvitoval, jaktože tvůj kámoš profesionál takovou věc nechá bez povšimnutí ... když mu děláš reklamu, tak bych čekal trochu jiný průběh a jiné hodnoty patřičné k jeho úrovni jakou zde prezentoval.

Konec brždění v 6000ot. při roustoucím grafu je blbost. I sériové věci v motoru vydrží točit mnohem více a dlouho.

Tento laciný koment bych si odpustil nebýt zbytečného vyzdvihování někoho namyšleného, který se povyšuje nad ostatní a přitom ostatním krade jejich nápady, zkušenosti a vydává je pak za své a ty mu zde děláš trapnou reklamu.
upraveno 2x, naposled 09.03.2016 13:44:14
20:07:31
08.03.2016
Motomaniak
-> Šediváček: Proč jsi to nenechal točit ještě o 500 ot./min víc?
21:00:16
07.03.2016
Šediváček
Tak nějaké další brzdění.



Tak výkon je 90koní a 122Nm (otáčky mam na jiném papíru a ten nemam u sebe, ale trochu to tu vidět je)



na Sedra136 slušnej výkon, byl akorát udělanej od Vény136 nově rozdělovač a s tím se získali větší Nm.



Jo a mam jinej otáčkoměr na přesnější měření a ukazuje téměř bez odchylky. ten původní kacal o dost.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Šediváček vložen 07.03.2016 21:00:16
upraveno 2x, naposled 07.03.2016 21:10:36
18:54:45
28.01.2016
Milan 136
-> Luky: 3
16:24:48
28.01.2016
MOLSO
-> Luky: 3 3 3
23:02:26
27.01.2016
Luky
11:08:12
23.01.2016
Milan 136
06:51:41
18.01.2016
Vojťas
-> palinator: Musíš vole něžně, jinak ti nafackuje. Jako se zenskou 47
22:43:26
17.01.2016
m8rinek
-> Urbi: 4
22:33:41
17.01.2016
palinator
-> Vojťas:

Dobře, ale jak si má člověk vyložit, že se nesmí kladivama bouchat o sebe? Trochu jo, ale ne moc. 3
10:22:04
17.01.2016
Kubis09
Jen tak pro zajímavost, co říkáte na tohle porovnání? Náhoda, nebo se s tím dá něco "naměřit" 9



G-tech pro vs iPhone vs Mustang Dyno
23:49:18
16.01.2016
Vojťas
-> palinator: nojo, ale na vicko loziska staci druhym kladivem jen lehce potukavat, klic je v otaceni naboje, za chvili ti vypadne. Nesmis o sebe kladivama mlatit
06:27:19
15.01.2016
Petr Urban
To kolik je tady řečí skrz nějakou zcela nesouvisející pi*ovinu.... ale věcné neurážející komentáře k tématu s kterých se člověk dozví nějakou hodnotu, to aby hodně hledal.
00:28:44
15.01.2016
palinator
-> Milan 136 14.01.16 19:57:49:

Hmmm, pak jsem sundával víčka ložisek z předních nábojů ze škodovky tak, že jsem do nich opatrně ťukal kladivem, přišel známej co dělá mistra automechanikům na učňáku, sprdnul mě, že takhle se to nedělá, že to víčko kurvim. Ať si vezmu menší kladivo, přiložim k límečku a druhym do něj klepnu. Když jsem mu říkal že mě všichni řikali že se kladivama nemá mlátit o sebe, řek mi něco v tom smyslu, že to bych nikdy nic neudělal. Tak nevim. 3
00:13:19
15.01.2016
ZdenoR
Neřešte to. Stejně je jedno jestli mlátíte do kladiva nebo do 4mm plechu. Lítat to umí stejně.
20:02:08
14.01.2016
djmaso
-> Milan 136: potvrzuji 5mm střepinka ve stehýnku :D
19:57:49
14.01.2016
Milan 136
Ano, kladivem na kladivo se opravdu neklepe. Můžu potvrdit3
19:34:57
14.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
"Jenda má taky jednou recht, že hrozí ulomení kusu kladiva a následný zásah úderníka a jeho zranění"



Tak přece to jde pochopit...



A to, že i takové poškození svodů má pramalý vliv na výkon snad pochopil z videa každý - to asi netřeba komentovat.
18:56:54
14.01.2016
m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to jsem pochopil.... Nepochopil jsem, že zrovna člověk jeho formátu si odnese přesně to o čem to video není :))). Ale tak, aby řeč nestála :D.



E: málem bych zapomněl... 5 5 5

E: kua nejdou doeditovat smajlíci...

E: vyřešeno
18:54:08
14.01.2016
vhml
18:54:00
14.01.2016
U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ne, pokud mas potrebu ke vsemu neco rict... :)
18:53:07
14.01.2016
vhml
-> m8rinek 14.01.16 16:54:22: takže svody co byly ve 140LS další rok po bouračce byly celkem v pohodě :-)
zvětšit Grafy motorů - obrázek od vhml vložen 14.01.2016 18:53:07
18:51:50
14.01.2016
Matthes, záškodník z TechWebu
Jako Jenda má taky jednou recht, že hrozí ulomení kusu kladiva a následný zásah úderníka a jeho zranění, ale je to trochu mimo mísu 1
upraveno 1x, naposled 14.01.2016 18:52:03
18:49:17
14.01.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.01.16 18:09:46: hele já taky nepochopil co si tim chtěl říct 3 Jakože je to je chytrý, nebo ,,chytrý" nebo jaký to je?
Extreme Tyres