skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
10:15:47
04.11.2015
04.11.2015
vhml
Já nedávno viděl jeden parádní graf na 159 koní a 170 Nm ( 100 koní má ve 4500ot. ) . Ale to zveřejnit tady tak z toho zas bude měsíční dohadování
10:14:11
04.11.2015
04.11.2015
Alenka
Já mám maximum krouťáku "přiměřené" objemu a za zbytek může E85.
Ostatně, je tady někdo další, kdo úspěšně doladil E85 na atmosféře s karbem, nebo s tím blbnu jenom já a turboladiči?
Ostatně, je tady někdo další, kdo úspěšně doladil E85 na atmosféře s karbem, nebo s tím blbnu jenom já a turboladiči?
09:59:07
04.11.2015
04.11.2015
Petr Urban
Snažím se o krouťák ... né o maxima nevyužitelných koní nahoře.
1289ccm - 147 Nm na zkalibrované Brzdě SUPER Flow 902
Ale mám novou výzvu v 1.5 na dlouhou zimu - 180 Nm ...
Alenka má nejlepší motor s jedním karb. tady na virtu. Zítra se jede na brzdu s LEKREM co jsem vyhráli republiku, tak uvidíme, ale tolik tam asi mít nebudem.
1289ccm - 147 Nm na zkalibrované Brzdě SUPER Flow 902
Ale mám novou výzvu v 1.5 na dlouhou zimu - 180 Nm ...
Alenka má nejlepší motor s jedním karb. tady na virtu. Zítra se jede na brzdu s LEKREM co jsem vyhráli republiku, tak uvidíme, ale tolik tam asi mít nebudem.
09:41:38
04.11.2015
04.11.2015
Čokin
-> gabo0000: Jinak pak asi Urbanovi zavodni atmosfery , zalezi jestli Ti jde o maximum jako takove........
09:31:00
04.11.2015
04.11.2015
Čokin
-> Tuner#2: Ja myslel ze Alenka ?
23:04:58
03.11.2015
03.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo0000 03.11.15 23:02:21: Wena, ale té brzdě se nedá věřit...
23:02:21
03.11.2015
03.11.2015
gabo0000
kto tu ma graf najsilnejsieho skodovackeho atmosferickeho motora?
11:56:21
29.10.2015
29.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 28.10.15 22:42:52: Hlavně černý nepadaj.
09:22:36
29.10.2015
29.10.2015
Milan 136
-> Urbi: tady toho je mimo tema...
07:19:44
29.10.2015
29.10.2015
Petr Urban
-> Milan 136: trochu mimo téma
23:05:39
28.10.2015
28.10.2015
Milan 136
-> šrek: ?
23:04:06
28.10.2015
28.10.2015
šrek
-> Milan 136 28.10.15 22:42:52: Sis zajel mbčkem do Budějc?
22:42:52
28.10.2015
28.10.2015
Milan 136
Všichni honí koně a já si jich tak 5 ubral /nebo kolik vlastně červený brzdy přidávají/ načerněním bubnů
19:15:18
28.10.2015
28.10.2015
Bery
Vacka 304 zdvih 7,1 podlozku pod pružinou ,odlehceny ventil rozvod,kuželova pera,úprava hlavy- to vše pro někoho více,pro někoho méně populární URBANMOTOR omezovat 7600 a no problem.radim 7200-7400
18:19:22
28.10.2015
28.10.2015
Šediváček
-> Urbi: No tak matu, já jenom říkám své zkušenosti. je pravda že ocelové podložky pod pružinama mam. ale je tam fakt málo místa u stlačené pružiny. ale jestli to od tebe někde jezdí bez podložek pod pružinama ale se zdvihem 7.2 tak proč ne.
14:28:44
28.10.2015
28.10.2015
Petr Urban
-> Šediváček: Neříkáš to správně a T2 jen mateš. Dal jsem kužel péra k vačce se zdivhy 7,2 ...motor pracuje už chvíli a nevypadá že by se mu něco v 7500ot. nelíbilo, to by dal najevo poklesem výkonnosti, ta se rozhodně nekonná. Z výroby kužel péra leží přímo v hlavě bez podložek. Je možné tam dát např. 0,3mm, ale je lepší si ověřit zápérování hlavy - při maximálním zdvihu určitou bezpečností mezeru. Dá se to určit i přesně výpočtově.
13:03:57
28.10.2015
28.10.2015
Šediváček
-> Urbi: taky se zmíním já mam vačku Krejbich 280° a zdvihem 6,6mm a kuželové pružiny (nové) to maj tak akorát aby se motor otočil.
Takže si myslím že vačka s větším zdvihem by mohla dělat problém a motor by se nemusel otočit jak by šli závity pružiny na sebe. To je moje zkušenost. Vyndavat ocelové podložky z pod pružin by se asi Tunerovi#2 nechtělo, a hlavě by se to taky nelíbilo.
Takže si myslím že vačka s větším zdvihem by mohla dělat problém a motor by se nemusel otočit jak by šli závity pružiny na sebe. To je moje zkušenost. Vyndavat ocelové podložky z pod pružin by se asi Tunerovi#2 nechtělo, a hlavě by se to taky nelíbilo.
23:20:59
27.10.2015
27.10.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: péra to dají, dal jsem těch vaček hodně a hromady aut jsem s tím ladil dokonce i na těžké 8mm ventily to fungovalo, se 7mm a kuželkama není problém, dokonce nedávno s 304st. v 7500ot. na nové kuželky a šlapalo. Pokud chceš mít jistotu, dej nové neunavené. Jinak mám tu původní česanovksou "270-ku" jak se jí říkalo také, jen levněji
Ale já vím ... to určitě není tam samá co má pan mistr.
Ale já vím ... to určitě není tam samá co má pan mistr.
18:40:56
27.10.2015
27.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 27.10.15 07:25:02: Neříkám o MVM opak, už jsme si i lecos vysvětlil přes SZ a na dost věcech se shodneme. Tím bych to asi uzavřel, není to tu o převodech, ale o motorech. Trochu jsi mě nahlodal s tou vačkou, možná to přece jen zkusím a uvidíme. není to žádná velká investice, jen mám obavy aby to kuželové pružiny ustály. Přece jen Čepek už k téhle vačce doporučuje svoje pružiny a sahat na hlavu se mě nechce. Jinak Véna naměřil myslím 120Nm a nějakých 96HP? I z jízdního projevu je znát, že mu to nejede jako dřív. Dřív mě poodjížděl, teď už mu ujíždím já díky váze, na cílovce v Mostě jsme byli fifty fifty. Takže tam asi opravdu k něčemu došlo...
-> Alenka 26.10.15 23:56:19: Mě teda 130,2Nm co naměřil Motomaniak přijde jako 100Nm z litru, když má 1289ccm...
-> Alenka 26.10.15 23:56:19: Mě teda 130,2Nm co naměřil Motomaniak přijde jako 100Nm z litru, když má 1289ccm...
09:09:20
27.10.2015
27.10.2015
Motomaniak
-> Alenka: Zvuk není špatný, to je fakt. Seřízení sice dalo nějakou práci, ale teď si myslým že ten průběh je celkem dobrý, a při lehké noze na plynu díky šoupátkům nebude ani ta spotřeba nějak vysoká. A hlavně jsem je pořizoval kvůli poměru cena/výkon.
08:09:35
27.10.2015
27.10.2015
Alenka
-> Motomaniak: kdybych nebyl línej, pořídil bych si motokarbce už jen kvůli tomu zvuku, který je slyšet i na videu, ale zatím jsem se k tomu nedokázal donutit, když stejné výsledky se dají dosáhnout i s obyč dvojkomorákem, který se mnohem snadněji seřizuje i ladí.
Jinak, parametry motoru jsou naprosto odpovídající provedeným úpravám a možná bych se vykašlal na nějaké "lepší" svody a místo toho pořádně upravil litinu, kterou bych doplnil nějakým slušným příčňákem.
Nebude to sice vypadat tak dobře, ale dle mých zkušeností je správně upravená litina lepší než všechny běžně dostupné 4-1 svody.
Jinak, parametry motoru jsou naprosto odpovídající provedeným úpravám a možná bych se vykašlal na nějaké "lepší" svody a místo toho pořádně upravil litinu, kterou bych doplnil nějakým slušným příčňákem.
Nebude to sice vypadat tak dobře, ale dle mých zkušeností je správně upravená litina lepší než všechny běžně dostupné 4-1 svody.
07:50:30
27.10.2015
27.10.2015
Motomaniak
-> Alenka: Já jsem s výsledkem měření spokojen. Ano, je pravda že ty motokarbce by zvládly nakrmit větší stádo koní, ale na to, že jsem se nikdy v životě úpravou motorů nezabýval a úpravu hlavy, vyvážení ojnic a další úpravy jsem si dělal sám, tak si myslým, že to není tak špatný.
07:25:02
27.10.2015
27.10.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: MVM je slušný, neurážlivý a nestranný a kolikrát se hanbím že mám špatné domněnky k dané problematice. Ruku na srdce... není "přechytralý" a "urážlivý k ostatním" jako dokážeme být my ostatní a nepíše nám rozhodně z pozice "jenom já jsem ve středu dění" To co je kdo za člověka nám plně neukáže zdejší forum a rychlé zaujaté soudy bez osobní zkušenosti nejsou na místě ... ne pro "normálního neupjatého nezahleděného člověka"
MOTOR : stále si myslím, že dřívější brzda, kde jste jezdili maličko přidávala na krutu, jako rozdíl 138Nm a 116Nm...se neokecá tlakama :D
To že máš nyní větší koně je zásluha snad jak říkáš výfuku a i dalších parametrů vč. ovlivnění stavem a okolím při brždění, při samotném brždění i při najetí podruhé toho samého motoru to hází někdy až +-1-2HP, kdy do toho promlouvá i teplota oleje a nepřesnost měření atd., takže bavení se o několika konících nahoru dolů je bezpředmětné. Nebál bych se vrtat do stávajícího motoru, KP ani zvyšovat nemusíš, vačka 278/265 excel ti tam pojede s velmi malou změnou průběhu úplně vespod, od středních vyšších ot. bude nárůst, nemusíš se absolutně obávat že nebude chtít jet dole. Přeladění karb., snad i maličko zapal. určitě neuškodí. S tím plánováním 290+ bych byl možná i střízlivější, už to nebude úplně vůz na výletní jízdu na víkend.
NECHME PŘEVODOVKY do PŘEVODOVEK...
MOTOR : stále si myslím, že dřívější brzda, kde jste jezdili maličko přidávala na krutu, jako rozdíl 138Nm a 116Nm...se neokecá tlakama :D
To že máš nyní větší koně je zásluha snad jak říkáš výfuku a i dalších parametrů vč. ovlivnění stavem a okolím při brždění, při samotném brždění i při najetí podruhé toho samého motoru to hází někdy až +-1-2HP, kdy do toho promlouvá i teplota oleje a nepřesnost měření atd., takže bavení se o několika konících nahoru dolů je bezpředmětné. Nebál bych se vrtat do stávajícího motoru, KP ani zvyšovat nemusíš, vačka 278/265 excel ti tam pojede s velmi malou změnou průběhu úplně vespod, od středních vyšších ot. bude nárůst, nemusíš se absolutně obávat že nebude chtít jet dole. Přeladění karb., snad i maličko zapal. určitě neuškodí. S tím plánováním 290+ bych byl možná i střízlivější, už to nebude úplně vůz na výletní jízdu na víkend.
NECHME PŘEVODOVKY do PŘEVODOVEK...
07:23:10
27.10.2015
27.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 22:02:52: právě naopak to synchrony budou stíhat o dost lépe, protože brzdí menší rozdíl otáček.
23:56:19
26.10.2015
26.10.2015
Alenka
-> Šediváček: já jen čekal, že uvidím parádně sladěné motory s krouťákem přes 100 Nm na litr, aby se konečně ukázalo, že jsem se mýlil, ale bohužel se nezadařilo ani s motokarby a ty výmluvy na tlaky si o rejpanec přímo říkaly :)
23:35:53
26.10.2015
26.10.2015
Šediváček
-> Urbi: a -> Alenka: nevím vám dvěma se člověk asi fakt nezavděčí. To že je -> Alenka: hroznej rejpal vím už dávno, ale takovýdle řeči už jsou fakt moc.
-> Urbi: vypadal že dá i přínos s tou vačkou pro -> Tuner#2: ale pak zase blbý řeči.
Fakt nevím proč si to nenecháte pro sebe. Hodnoty z brzdy jsou věrohodné i na té předchozí byli, ale prostě to neudělal někdo z Prahy nebo z Moravy tak to tak bejt nemuže. tentokrát nejsou takové vysoké hodnoty protože ty motory jsou v podstatě buď lepší série Já a Motomaniak. Tuner#2 má něco naběháno ale výkon srovnatelný, u Vény jsou hodnoty nižší ale zase jsou o 1000ot. víš. i když to vlastně podle vás není krok kupředu.
teď zase do mě vy dva mistři světa.
-> Urbi: vypadal že dá i přínos s tou vačkou pro -> Tuner#2: ale pak zase blbý řeči.
Fakt nevím proč si to nenecháte pro sebe. Hodnoty z brzdy jsou věrohodné i na té předchozí byli, ale prostě to neudělal někdo z Prahy nebo z Moravy tak to tak bejt nemuže. tentokrát nejsou takové vysoké hodnoty protože ty motory jsou v podstatě buď lepší série Já a Motomaniak. Tuner#2 má něco naběháno ale výkon srovnatelný, u Vény jsou hodnoty nižší ale zase jsou o 1000ot. víš. i když to vlastně podle vás není krok kupředu.
teď zase do mě vy dva mistři světa.
22:58:14
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 26.10.15 22:48:59: Pokud je tohle trefná glosa -> Alenka 26.10.15 10:03:30: tak bych si dal při příštím osobním setkání bacha aby někdo někoho opravdu netrefil... (záměrně nejmenuju ať si tam každý dosadí konkrétní osoby dle libosti).
22:48:59
26.10.2015
26.10.2015
Nepér
-> Tuner#2: Píšou to tobě, protože zatímco oni pronesou krátkou trefnou glosu, se kterou buď souhlasíš, nebo ne, ty tady vytvoříš slohový cvičení na téma proč jsou ostatní blbci a proč máš pravdu ty, protože ti to někdo tak řekl a poradil. Ale to je pořád dokolečka, asi standardní stav. Nemáš nic lepšího na práci?
22:02:52
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.10.15 21:34:45: Však já to taky nepopírám, zřejmě nečteš co píšu -> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 18:40:31: hned v druhé odrážce...
-> T 26.10.15 21:40:19: Proč to Tomáši píšeš mě? Zřejmě jsi se překliknul a měl tam být Alenka, elbacil apod... Nezlob se na mě, ale nenechám na sebe a moje kamarády kydat špínu... V tomhle jinej nebudu.
-> T 26.10.15 21:40:19: Proč to Tomáši píšeš mě? Zřejmě jsi se překliknul a měl tam být Alenka, elbacil apod... Nezlob se na mě, ale nenechám na sebe a moje kamarády kydat špínu... V tomhle jinej nebudu.
21:40:19
26.10.2015
26.10.2015
T
-> Tuner#2: : proč každé téma, které za něco stojí musím pročítat,abych na konci zjistil, že jsem se nic nedozvěděl ? říkám už to po několikáté a netuším kolikrát se budu ještě muset opakovat....stojí Ti to za to ?
nebaví mě to
nebaví mě to
21:34:45
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 21:28:50: však já to vůbec nepopírám. Nevěřil jsem, ozkoušel a bylo to super a nijak to nepopírám. Věřím, že ty současný tvrdší budou ještě lepší. Ale ty v dost podobná situaci taky nevěříš na lepší převodovku atd. To že někde někomu něco funguje nikdy není důvod, aby to nemohlo fungovat líp
21:28:50
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.10.15 19:42:30: Mě nejde o vítězství či nějaké spory, ale tohle jsou reálné příklady kdy se prostě neshodnem a že se to třeba o tom podvozku dá tady najít v historii můžeš sice popřít, ale to je tak vše co můžeš proti tomu udělat...
-> MVM 26.10.15 20:32:35: Mrzí mě, že to vidíš takto a posouváš to do roviny vy jste jen blbý teoretici, já jediný to dělám v praxi... Myslím, že to co jsem napsal platí a původní podmět k diskuzi byl ten, že pro naše účely i na ostřejší vačku může fungovat sériová převodovka s vhodně zvoleným SP vzhledem k průměru kol a užití auta...
-> MVM 26.10.15 20:32:35: Mrzí mě, že to vidíš takto a posouváš to do roviny vy jste jen blbý teoretici, já jediný to dělám v praxi... Myslím, že to co jsem napsal platí a původní podmět k diskuzi byl ten, že pro naše účely i na ostřejší vačku může fungovat sériová převodovka s vhodně zvoleným SP vzhledem k průměru kol a užití auta...
20:32:35
26.10.2015
26.10.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 19:36:42: Tak nějak podobně se vyznám v tom jak na dobrou svíčkovou a upéct dobrý buchty. Taky teoreticky. Máš za sebou pár správných kroků jak závodní auta na učitým levelu "pochopit" a v hobby prostředí provozovat. Ok,nechme to plavat...
19:42:30
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 19:39:41: hele a fakt má cenu se o tom dohadovat? Stejně vždycky vyhraješ ty....
19:41:52
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 19:36:42: ale jo, bude to fungovat, nějak... Ono i na čtyřkvalt se leta závodilo...
19:39:41
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.10.15 19:36:31: Obecenstvo se baví, to nepochybně (na to si člověk na virtu už zvyknul) ale dost často ze setrvačnosti kejhá na jednu stranu... Klidně mě v hádkách, nebo u mého auta bod po bodu odpověz pokud na to vůbec máš nějaké relevantní odpovědi, neb mě xy lidí potvrdilo, že ne ať už jde o brzdy, podvozek a nebo cit pro detail a pečlivost... Ať to tady dál nezasíráme.
19:36:42
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 26.10.15 19:09:23: Neboj se vím jak se to skládá, min. teoreticky. Je jasné, že převodovka musí sedět dle pilového diagramu aby z max. výkonu padal další stupeň ideálně do max. douťáku či o trochu víš (prodleva řazení). K tomu se pak určí nějaký SP dle max. otáček a dle požadované max. rychlosti a pak už se jen dolaďuje to aby jsi na jednotlivých místech trati nemusel řadit z omezovače o kvalt víc pár metrů před zatáčkou. Tohle všechno snad zná každý průměrně znalý člověk aut, nicméně tady si nikdo z nás nehádá o tom, že tomu tak není. Prvotní info/diskuze byla o tom, že 290tka vačka nebude fungovat na sériové skříni. Já tvrdím že bude a dal jsem několik úspěšných příkladů, s hodně z nich jsem se i svezl a na to naše ježdění je to myslím plně dostačující.
19:36:31
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 18:40:31: fascinuje mě, jak z dobře míněný rady uděláš stránkovej uraženej sloh k velkému pobavení obecenstva
19:09:23
26.10.2015
26.10.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 18:40:31: Nezlob se na mě , ale pravdu v tomto nemáš. Že tak zásadní věc jako změna stálýho převodu neudělala nic s časem je dostačující? Za další se převodovka skládá "trochu jinak" než si představuješ. ( Bohužel přesný info dávat nechci) Obecně musí převodovka vyhovovat nejprve motoru a pak až trati. Tím pádem dobře navrhnutý kompromis funguje téměř všude - viz pohárový převodovky kde převodovat nelze. (viz dnešní DTM)
Až se přijedeš povozit třeba sem do Brna - a změna na čase s 3,9 a 4,2 nebude zřejmá.. není něco v pořádku. V určitých věcech jsem si dost jistej a vím co říkám..
(Mimo to (viz jinde) .. pokud máš kvalty blízko,tak synchrony dorovnávají menší rozdíly rychlostí.. jak nahoru tak dolů - jde jen o techniku řazení,přesnost,rychlost přeřazení,tj.čas synchronu,a otáčky ve kterých se řadí)
PS: Díky za reklamu - ale o tu vážně nestojím...
Až se přijedeš povozit třeba sem do Brna - a změna na čase s 3,9 a 4,2 nebude zřejmá.. není něco v pořádku. V určitých věcech jsem si dost jistej a vím co říkám..
(Mimo to (viz jinde) .. pokud máš kvalty blízko,tak synchrony dorovnávají menší rozdíly rychlostí.. jak nahoru tak dolů - jde jen o techniku řazení,přesnost,rychlost přeřazení,tj.čas synchronu,a otáčky ve kterých se řadí)
PS: Díky za reklamu - ale o tu vážně nestojím...
18:55:05
26.10.2015
26.10.2015
Evž@
-> Tuner#2: na sprint bych po zkušenostech nechal též sériovou skříň.Max pětku bych pokrátil.
18:40:31
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.10.15 17:23:54: Ano budu dělat jak myslím a vím a že mám přehled a zkušenosti asi krapet jiné než jsi tady už několikrát předvedl - namátkou:
- sériové převodovky jezdil na sprintech Bohoušek, jezdil je i Lutec a pokud vím, jezdí je i Pešani. Všichni jezdí vačky 304 - 320° a dodnes jejich časy na sprintech nikdo nepřekonal...
- neříkám, že kvalty blíž u sebe nejsou lepší. Ale pak to nebude stíhat z velkých otáček brzdit synchron, tak šup kup bezsynchronního hewlanda a ejhle i to je pomalé, tak to už můžem rovnou dát dvě kila Kašparům za sekvenci... To je myslím nesmysl pro můj účel (a nejen pro můj) i přesto, že to lepší nepochybně je.
- moje sériové brzdy fungujou naprosto bezchybně a stále jsi neřekl, co na nich jako jde zlepšit??? Brzdy nevadnou ani na okruhu, brzdit se s tím dá na hranici smyku i u ohřátého semislicku a tak nějak nevím co chtít více, když více stejně už guma nezvládne přenést??? Nikdy jsi mě na toto nedpověděl a teď po Mostě nechápal brzdy jak Motomaniak (který několikrát upekl jednoduchý kotouče a bude kupovat chlaďáky) a stejně tak nechápal z brzd instruktor Tomáš, který je zvyklý na zcela jiná auta (stačí si pustit 6. video a poslouchat...)
- když jsem zašal dělat 80kN pružiny, tak jsi tady dva roky lidem cpal, jak to nemůže fungovat, jak to bude odskakovat apod. Nakonec jsi je koupil a najednou byla ze 140LS motokára??? Já teď vím, že nebyla, ta správná motokára je až teď z mého auta se 134kN pružinama a auto konečně začlo fungovat příkladně i na limitu bez kousavého překlinknutí zadku...
- když jsem letos obětoval autu na úkor rodiny prakticky celé jaro až do pozdního léta, tak tys napsal, že jsem jen natřel vnitřek na černo a dal jiné sedačky... Co si o tom výroku myslí dost lidí ani nebudu interpretovat.
- a takhle bych mohl pokračovat...
My dva se prostě na netu neshodnem a zde jsem ukázal několik příkladů, kdy i podle řady jiných lidí tvrdíš blbosti...
Sorry všem za OT.
-> MVM 26.10.15 17:58:06: Myslím v rovině naší škodovácké s rozumem zaplatitelné. V Mostě jsem už jezdil s SP 3,9 a s SP 4,22. S SP 4,22 jsem na sprintu o vteřinu rychlejší, ale na okruhu to neudělalo prakticky vůbec nic. Někde totiž ta 3,9 prostě vycházelo lépe a nemuselo se řadit, takže je to nula od nuly pojde... Ano, když bude závodit, tak na každý okruh bude jiná převodovka poskládaná tak aby kvalty vycházeli ideálně na daný reliéf trati. Ale tady nejde u Mičánka a neladíme tu 911tku na maximum
- sériové převodovky jezdil na sprintech Bohoušek, jezdil je i Lutec a pokud vím, jezdí je i Pešani. Všichni jezdí vačky 304 - 320° a dodnes jejich časy na sprintech nikdo nepřekonal...
- neříkám, že kvalty blíž u sebe nejsou lepší. Ale pak to nebude stíhat z velkých otáček brzdit synchron, tak šup kup bezsynchronního hewlanda a ejhle i to je pomalé, tak to už můžem rovnou dát dvě kila Kašparům za sekvenci... To je myslím nesmysl pro můj účel (a nejen pro můj) i přesto, že to lepší nepochybně je.
- moje sériové brzdy fungujou naprosto bezchybně a stále jsi neřekl, co na nich jako jde zlepšit??? Brzdy nevadnou ani na okruhu, brzdit se s tím dá na hranici smyku i u ohřátého semislicku a tak nějak nevím co chtít více, když více stejně už guma nezvládne přenést??? Nikdy jsi mě na toto nedpověděl a teď po Mostě nechápal brzdy jak Motomaniak (který několikrát upekl jednoduchý kotouče a bude kupovat chlaďáky) a stejně tak nechápal z brzd instruktor Tomáš, který je zvyklý na zcela jiná auta (stačí si pustit 6. video a poslouchat...)
- když jsem zašal dělat 80kN pružiny, tak jsi tady dva roky lidem cpal, jak to nemůže fungovat, jak to bude odskakovat apod. Nakonec jsi je koupil a najednou byla ze 140LS motokára??? Já teď vím, že nebyla, ta správná motokára je až teď z mého auta se 134kN pružinama a auto konečně začlo fungovat příkladně i na limitu bez kousavého překlinknutí zadku...
- když jsem letos obětoval autu na úkor rodiny prakticky celé jaro až do pozdního léta, tak tys napsal, že jsem jen natřel vnitřek na černo a dal jiné sedačky... Co si o tom výroku myslí dost lidí ani nebudu interpretovat.
- a takhle bych mohl pokračovat...
My dva se prostě na netu neshodnem a zde jsem ukázal několik příkladů, kdy i podle řady jiných lidí tvrdíš blbosti...
Sorry všem za OT.
-> MVM 26.10.15 17:58:06: Myslím v rovině naší škodovácké s rozumem zaplatitelné. V Mostě jsem už jezdil s SP 3,9 a s SP 4,22. S SP 4,22 jsem na sprintu o vteřinu rychlejší, ale na okruhu to neudělalo prakticky vůbec nic. Někde totiž ta 3,9 prostě vycházelo lépe a nemuselo se řadit, takže je to nula od nuly pojde... Ano, když bude závodit, tak na každý okruh bude jiná převodovka poskládaná tak aby kvalty vycházeli ideálně na daný reliéf trati. Ale tady nejde u Mičánka a neladíme tu 911tku na maximum
17:58:06
26.10.2015
26.10.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:21:57: Tohle si vážně myslíš?
17:37:10
26.10.2015
26.10.2015
T
když tak koukám co tam každej má, tak to já mám strach, že naměřím tak 70 koní no lepší nevědět
17:23:54
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:21:57: dělej jak myslíš, stejně jako s brzdama tam nemám série a vím proč
17:21:57
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.10.15 17:17:47: Okruh a okreska není rallye, tam nevyhrává auto co na 100m řadí 3x... Naopak.
17:17:47
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:15:22: o stálým převodu to není, viz. ještě edit níže. Ne že by to bez převodovky nefungovalo, ale zvedne ti to úplně někam jinam.
17:15:22
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.10.15 17:12:32: To si nemyslím...
Je řada lidí co to úspěšně používá a i kdyby tak není problém si nechat postavit SP 4,44.
Je řada lidí co to úspěšně používá a i kdyby tak není problém si nechat postavit SP 4,44.
17:12:32
26.10.2015
26.10.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:09:34: 290+ by ale jistojistě musela obsahovat i jinou převodovku aby to jako celek hrálo Mě teď na Berounce hrozně fascinovalo co udělá skládaná převodovka se sériovou 120tkou. Motor jako takovej moc nejde, ale pořád máš co řadit a můžeš ho tak držet náležitě pod krkem.
17:09:34
26.10.2015
26.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Koukám jak parta debilů tady... tak jen na vysvětlenou...
1. Před lety jsem naměřil s relativně čerstvým motorem 89HP a necelých 130Nm. Bylo to prakticky na novém motoru a bylo to na svody od Hriciny, které jsou delší než současné a měli menší průměr. Když jsem řešil jiné svody, tak optimální délka (kterou navrhoval pan továrník Čepek) by rozhodně nešla schovat tak jak to schováno mám, takže jsme udělali s Bohoušem kompromis v kratší délce kompenzováno větším průměrem a s vidinou delší vačky v budoucnu. Od té doby je motor pocitově i dle ukazatelů točivější, ale třeba na pětku v kopci už to tak netahá jako dřív - z toho usuzuji slabší krut daný možná i jistým opotřebením při poměrně velkém nasazení co motor zažívá. Auto mám pro radost, málokdy zažije jízdu na úsporu...
2. Při současném měření na nové/jiné brzdě jsem naměřil 92HP a 122Nm což je o 3 koně víc a o 8Nm méně než před lety na jiné zde mnohdy zpochybňované brzdě. V podstatě to plně odpovídá tomu jak se motor po změně svodů a po ujetí větší porce ostrých km chová a jen to potvrzuje to, že stará brzda měřila dost slušně a přesně, což ostatně dokazuje i graf, který má TUNER u auta s 1,8T lehce přifouklou o 0,1baru kde naměřil prakticky předpisové parametry na danou konfiguraci. Ale jsou tu jedinci, kteří i přes toto srovnání budou mlít něco o nějakých výmyslech...
3. Co z toho plyne? Že obě brzdy měří myslím dost přesně (ve vztahu k tomu, že jde o válcovou brzdu s řadou proměnných) a vůbec nechápu ty keci o tom, že jsme si snad předchozí hodnoty vymysleli či věřili nějakým bludům???
-> Petr Urban 26.10.15 07:29:02: Jak píšu výše, myslím, že reálné hodnoty měřila jak stará brzda, tak i ta současná a věřím, že alespoň ty to po mém vysvětlení uznáš. Ano delší vačka by mohla pomoct, už jsem taky uvažoval, že by to mohl být krok jak přes zimu něco nahnat, ale je otázka zda sahat na něco co tak dobře a leta funguje? Mám dilema zda do toho sahat a nebo odjet ještě sezónu a mezi tím postavit něco ostřejšího s nějakou 290+ vačkou a jiným krmením.
-> elbacil 26.10.15 12:53:14: Jako vždy halda sr*ček...
1. Před lety jsem naměřil s relativně čerstvým motorem 89HP a necelých 130Nm. Bylo to prakticky na novém motoru a bylo to na svody od Hriciny, které jsou delší než současné a měli menší průměr. Když jsem řešil jiné svody, tak optimální délka (kterou navrhoval pan továrník Čepek) by rozhodně nešla schovat tak jak to schováno mám, takže jsme udělali s Bohoušem kompromis v kratší délce kompenzováno větším průměrem a s vidinou delší vačky v budoucnu. Od té doby je motor pocitově i dle ukazatelů točivější, ale třeba na pětku v kopci už to tak netahá jako dřív - z toho usuzuji slabší krut daný možná i jistým opotřebením při poměrně velkém nasazení co motor zažívá. Auto mám pro radost, málokdy zažije jízdu na úsporu...
2. Při současném měření na nové/jiné brzdě jsem naměřil 92HP a 122Nm což je o 3 koně víc a o 8Nm méně než před lety na jiné zde mnohdy zpochybňované brzdě. V podstatě to plně odpovídá tomu jak se motor po změně svodů a po ujetí větší porce ostrých km chová a jen to potvrzuje to, že stará brzda měřila dost slušně a přesně, což ostatně dokazuje i graf, který má TUNER u auta s 1,8T lehce přifouklou o 0,1baru kde naměřil prakticky předpisové parametry na danou konfiguraci. Ale jsou tu jedinci, kteří i přes toto srovnání budou mlít něco o nějakých výmyslech...
3. Co z toho plyne? Že obě brzdy měří myslím dost přesně (ve vztahu k tomu, že jde o válcovou brzdu s řadou proměnných) a vůbec nechápu ty keci o tom, že jsme si snad předchozí hodnoty vymysleli či věřili nějakým bludům???
-> Petr Urban 26.10.15 07:29:02: Jak píšu výše, myslím, že reálné hodnoty měřila jak stará brzda, tak i ta současná a věřím, že alespoň ty to po mém vysvětlení uznáš. Ano delší vačka by mohla pomoct, už jsem taky uvažoval, že by to mohl být krok jak přes zimu něco nahnat, ale je otázka zda sahat na něco co tak dobře a leta funguje? Mám dilema zda do toho sahat a nebo odjet ještě sezónu a mezi tím postavit něco ostřejšího s nějakou 290+ vačkou a jiným krmením.
-> elbacil 26.10.15 12:53:14: Jako vždy halda sr*ček...
14:49:39
26.10.2015
26.10.2015
Eidy
-> vhml: A to je taky pravda.