skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
13:46:23
07.07.2015
07.07.2015
vhml
-> Toušík 07.07.15 13:44:00: jenže tebe to na 4ku zrychluje jenom z vrsku
13:44:00
07.07.2015
07.07.2015
Toušík
-> Urbi: No nevím jak jsi přišel na to že se to z videa nezdá že to nejede , ale mě se zdá že to i dost jede a nejsmutnější je že kde jemu končí 3jka moje 4ka se k té rychlosti asi ani nedohrabe :D Pěkná práce!!
13:12:03
07.07.2015
07.07.2015
Petr Urban
Škoda 130rs originál, litinový 8k, sucháč, kovaný spodek, laděno na válcové brzdě TDI Fun.
Graf s prvním a posledním najetím :)
zde lepší rozlišení petr42.rajce.idnes.cz/Sko da_130RS_original
fotogalerie s popisem : petr42.rajce.idnes.cz/Sko da_130RS_original
Graf s prvním a posledním najetím :)
zde lepší rozlišení petr42.rajce.idnes.cz/Sko da_130RS_original
fotogalerie s popisem : petr42.rajce.idnes.cz/Sko da_130RS_original
20:06:04
06.07.2015
06.07.2015
George88
-> Jirik_Tuňák1983: Mě bylo řečeno, že Haldex a všechny připojitelný 4x4 se měří jen na předku s tím rozdílem, že zadní kola se musí točit stejně, aby to ŘJ nepoznala. Takže zadní válce jsou spojený s předníma, ale zadní kola se jen odvalují a nepřenáší žádný výkon. Ale možná dle typu brzdy jsou rozdíly..
14:27:47
06.07.2015
06.07.2015
Tommyk
-> Jirik_Tuňák1983: nevím, nikdy jsem se o to nezajímal..
20:20:55
03.07.2015
03.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tommyk 03.07.15 17:23:03: To právě nevím, páč ono jde i v klidovém režimu určité procento momentu (dle verze hladexu) trvale na zadní kola. A ruční brzdou, byť by ho měla rozpojit se mi to moc nepozdává.
17:23:03
03.07.2015
03.07.2015
Tommyk
-> Jirik_Tuňák1983: měří se jen na předku?
16:48:57
03.07.2015
03.07.2015
Jirik_Tuňák1983
Jak se třeba měří výkon auta s haldexem? Jsem kukal, že jsou brzdy pro auta s pohonem jedné nápravy, pak pro 4x4, ale haldex je jen taková "jako 4x4".
12:12:44
09.04.2015
09.04.2015
Gemini
-> Eidy: max 2,5x :D , uz teraz sa bojim
09:33:05
09.04.2015
09.04.2015
Eidy
-> Gemini: Spíš mi šlo o to, jestli z pětkovýho motoru budeš taky loudit trojnásobek původního výkonu.
09:30:07
09.04.2015
09.04.2015
Gemini
-> MVM: a ako som mal zistit ze tie hodnoty padaju ? vzdy sa toci viac....ono si to reguluje brzda sama, je tam nastaveny urcity meraci rezim a ona to obcas presvihne o 300-500 rpm
-> Eidy: tak ten pojde dalej, motor ktory je predurceny na 350PS hravo zvladne 250PS, co je na tak lahke auto ukrutnost pri celkom slusnej zivotnosti
akurat upustam do Kjetu a idem rovno na standalone ecu
-> Eidy: tak ten pojde dalej, motor ktory je predurceny na 350PS hravo zvladne 250PS, co je na tak lahke auto ukrutnost pri celkom slusnej zivotnosti
akurat upustam do Kjetu a idem rovno na standalone ecu
08:43:56
09.04.2015
09.04.2015
Eidy
-> Gemini: Mazec. Budeš si takhle hrát i s motorem do pětky?
07:48:22
09.04.2015
09.04.2015
MajoLR
07:44:10
09.04.2015
09.04.2015
MajoLR
07:25:00
09.04.2015
09.04.2015
MVM
-> Gemini: Pěkný turbomotor. Akorát si myslím že by stačilo měřit max do 6000ot. Stejně už potom hodnoty padají ,tak nač točit víc.
00:14:40
09.04.2015
09.04.2015
TTomas
-> Gemini: To bude mit klikovka radost:) Krasna prace.
23:59:01
08.04.2015
08.04.2015
Gemini
pridavam graf Turbo2, vsimnite si behom 700 ot narast skoro o 100Nm :) je to brutal kopanec
14:36:28
22.03.2015
22.03.2015
MVM
-> Petr Urban 21.03.15 21:59:32: U toho motoru na "brzdě" jsme byli spolu t - a troufám si tvrdit ,že v rámci možností (zejména časových,kdy byla takto zkušebna k dispozici) jsme dosáhli co možná nejlepších výsledků. Jen samotné poctivé zabíhání zabralo "poměrně" značnou část vyhrazeného času. K osazení karburátorů se zde vyjadřovat nechci - to proberem s Urbim.
14:21:16
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> Petr Urban 22.03.15 13:19:48: hlavně mi až následně došlo, že malej předstih by naopak dělal bohatost vyšší.
14:18:23
22.03.2015
22.03.2015
Evž@
-> Urbi: tu F11 bych zkusil na tvém místě.Přes lambdu sem to nikdy neměl ale troufnu si říct že pro 1,3 bude lepší ta F11
13:19:48
22.03.2015
22.03.2015
Petr Urban
-> vhml: No dovol A myslíš že +- 3st. v horním pásmu by ovlivňovalo lambdu ? Já vím že ne... Předstih mám právě ještě nižší než by motor zvládl, tzn. je tam ještě i rezerva na výkonu, ale nechci riskovat bez kovaných pístů.
11:18:44
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> Petr Urban 22.03.15 10:45:13: a ještě jedna myšlenka. Nemáš chybu v zapalování? Ale předpokládám, že jsi zkoušel v těch kritickejch otáčkách různý předstihy.
11:14:04
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> darabos 22.03.15 10:36:52: jak píše Urbi, v takových otáčkách má tryska jen malý vliv.
11:12:22
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> Petr Urban 22.03.15 10:42:41: já jsem zkoušel ladit motor na emulzku F11 a nakonec jsem jí nepoužil. Tuším že nahoře to jelo líp, ale v ostatním rozsahu to bylo vlažnější. Ale jen pocitově. Nemám lambdu, takže nevím jestli to bylo bohatší/chudší. Ale vzhledem k tomu, že mám jen jeden karb, tak je to osazení celý dost zvrácený ( dif 32 , 160/155 , F16 , voln. 70, provrtaný klapky, atd. )
U emulzek je ještě důležitá věc rozměr emulzní šachty v těle, popř vnější průměr těla emulzky. Mění se tak celkový objem emulzní šachty a tím i jak se má hýbat hladina v šachtě v závislosti na zatížení. Možná že máš DCOE, který jsou trochu jiný, bylo jich mraky typů a může mít tenhle rozměr jiný.
Jinak na nějaký hlubší rozumy o Webrech musíš na americký fóra. Zatímco co v Evropě to už ,,nikdo" nejezdí, v Americe je to stále ještě výkřik techniky.
U emulzek je ještě důležitá věc rozměr emulzní šachty v těle, popř vnější průměr těla emulzky. Mění se tak celkový objem emulzní šachty a tím i jak se má hýbat hladina v šachtě v závislosti na zatížení. Možná že máš DCOE, který jsou trochu jiný, bylo jich mraky typů a může mít tenhle rozměr jiný.
Jinak na nějaký hlubší rozumy o Webrech musíš na americký fóra. Zatímco co v Evropě to už ,,nikdo" nejezdí, v Americe je to stále ještě výkřik techniky.
10:50:55
22.03.2015
22.03.2015
m8rinek
-> Urbi: Je zvláštní, že to na takhle skokově změněnej vzdušník nereagovalo... Rozprašovač jinej defakto sehnat nelze, takže jedině zkusit polaborovat s emulzkama, ale tuhle oblast nemá probádanou defakto nikdo... Někde jich hrst posbírat a zkoušet...
10:45:13
22.03.2015
22.03.2015
Petr Urban
-> darabos: zbohatlo hlavně dole, ale i nahoře jen o maličko, dejme tomu tryskou cca 132 bylo nahoře 0,89 lambda, ale pod 4000ot. se ten moor vyloženě uchcával na 0,70 až 0,75 lambda a to už je zle - krouťák vůbec odspodu nebyl a smíval se mazací film z válců.... jako vechno nasvědčuje nevhodné emulzní trubici...ale když dám "chudší" skrz spodní pásmo, nezchudne to i nahoře.... napíšu ti jinde... Dík.
10:43:41
22.03.2015
22.03.2015
Bery
-> darabos: Václav nevi,nebyl tam.
musim rict,ze se tesim na dalsi motory.
musim rict,ze se tesim na dalsi motory.
10:42:41
22.03.2015
22.03.2015
Petr Urban
-> vhml: 4,5 jak většina, jako chtělo by to 4 nebo i 3,5, ale kde to chceš sehnat... daves má jen 4,5 a ještě za 1400,-/ks Ano vzdušník 155 mi ničím nepomohl, bylo to stejné, naopak o maličko horší, mezi 5-6 tis. to ještě více zbohatlo, ale vršek byl ještě maličko chudší. Otázkou je spíše co zkusit za vzdušník F11, F15 ? Sice je psané že na vrcholu otáček ovlivňuje hlavně vzdušník bohatost, ale není tomu úplně tak... nevhodně zvolená emulzní trubice ovlivní celé použitelné spektrum. Tady je hlavně zase zajímavá věc.... set up co vím že funguje na dalších x autech, tady není úplně to nejlepší a motor reaguje na osazovací prvky trochu jinak než jsem zvyklí. Tzn. má někdo vyzkoušenou emulzní trubici F16 vs F15 či F11 přes lambdu ? asi těžko co ... já to kdysi testoval a nezapsal jsem si výsledky
10:36:52
22.03.2015
22.03.2015
darabos
-> vhml: ako to reagovalo na vacsiu benzinovu trysku?
07:39:47
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> Petr Urban 21.03.15 22:04:53: když dáš ten vzdušník 155 tak to nahoře ještě víc zchudne? Jakej máš vedlejší difuzor ( rozprašovač ) ?
22:04:53
21.03.2015
21.03.2015
Petr Urban
Je ale maličký problém s naladěním webrů 40 DCOE, tlak paliva 0,20 až 022 bar přesně na přetlakáči i v maximu výkonu, dif. 33, tr. 130, emulzka F16, vz. 170. Jde krásně vidět jak lambda chudla, šel krut/výkon dolů a tedy přišel jsem o to vidět 100kw, které tam stejně ve vyšších ot. jsou i tak. Motor totiž jel na zajížděcí olej, byl sotva "sedlý" po hodině zájezdu a já se bál ho přetáčet... Kdo mi pomůže vyřešit bohatost aby dole bylo chudší a nahoře bohatější, vzdušníky 155 nepomohly vůbec, paradoxně naopak, tomu řeknu takové tenzum informací že to nedá.... testoval jsem toho mraky, mám 20 grafů.
21:59:32
21.03.2015
21.03.2015
Petr Urban
Základ Škoda 136, 1289ccm, h-ojnice, webry 40 DCOE přes hlavu, výfuk 4-2-1 + příčný výfuk
kompletně má stavba, bržděno v laboratořích - tedy celkem důvěryhodné hodnoty
kompletně má stavba, bržděno v laboratořích - tedy celkem důvěryhodné hodnoty
22:05:50
16.01.2015
16.01.2015
Šediváček
20:42:13
21.12.2014
21.12.2014
TTomas
Techak kitovejch klik se delalo nekolik typu resp se behem let vylepsovaly. U prvnich modelu bylo slabe misto hned vedle ojnicniho loziska a uz z principu presne na tomhle miste u setrvaku. Preventivne se to menilo po jedne sezone. Pozdejsi typy klik byly trosku jinak obrobene uz se preventivne nemenily. Kdyz to pomerime napriklad s dnesnim doporucenim pana Cepka, ze klika Facko/Felda se ma v jeho ostrem motoru menit kazdych 400 ostrych motohodin, tak je tohle pri nasem uzivani prakticky nesmrtelne. O malem kitu ani nemluvim. Tam to s H ojnici a lehkym pistem pri spravnem poskladani a udrzbe je nesmrtelne.
19:50:14
21.12.2014
21.12.2014
jate-line
-> MVM: Jasné ona totiž v tom místě není taková zúžená jako tyto, tak mě to zajímá. Preventivně se měnily a šly do trhu, kde jezdí možná do teď autokros
19:44:17
21.12.2014
21.12.2014
MVM
-> jate-line: To už ti přesně nepovím protože jsme jezdil formule kde byla 1,3 a 1,4. Ale ve stejný roky se jely ještě pickupy jako MMČR. Tak vím že kluci v půlce sezony dávali nový klikovky preventivně. U setrváku je typický místo
19:36:16
21.12.2014
21.12.2014
jate-line
-> MVM: Kde praskají freestylové kliky(jsem právě ještě neslyšel pokud nedošlo k jinému defektu a tudíž prasknutí)? Klasika v místě posledního oka před setrvačníkem? Jako tady třeba tato fábiácká?
18:58:00
21.12.2014
21.12.2014
koko
-> Martin120L: mám dotaz, kolik km ten tvůj motor najezdil, díky
18:56:32
21.12.2014
21.12.2014
Evž@
-> aceboss: to nevadí....ale těch 55kw je pěkný
18:28:42
21.12.2014
21.12.2014
aceboss
-> Evž@: Tak se omlouvám, ale protokol jsem ve své složce nenašel a ani nevím kde mu může být konec.
18:04:34
21.12.2014
21.12.2014
Evž@
16:27:31
21.12.2014
21.12.2014
Martin120L
-> MVM: jEN lehce se do toho vložím. Můj motor by l postaven p. Čepkem v roce 97 a od té doby jezdil bez jakýchkoliv problémů. Motor byl postaven z nových dílů, nový blok ,klika kovaná , velké vložky vrtal se blok, nová hlava atd . Motor stál v té době opravdu raketu, protože bylo vše drahé a těžko sehnatelné. Za celou dobu co jsem sním jezdil jsem dělal jen ventilové vůle, synchrotestem Webry, kontrola zapalování ,od doby co jsem dal Bosche tato starost odpadla. Samozřejmě byl bezkontaktní. Jo a vyměnil jsem rozvody. Motor je ve stále dobré kondici i u nového majitele a je sním max. spokojen. Motor točil dle otáčkoměru VDO 7 300- 7500, pak už jsem neměl to srdce. Sám bych nikdy nedal do bloku přetočené vložky 75,5 na 78 mm. Hlavně né od Šotoly. Měl jsem tu čest vidět motor od CHovance pro p. Petra Doubka který byl zrovna u p. Čepka. Byla 1500 s převrtanejma vložkama a bylo po něm. Začínalo se od znova. Měl málo najeto, pořád problém voda olej. Asi stačí. Pište mě raději do schránky.
15:46:52
21.12.2014
21.12.2014
MVM
Když se tu pořád řeší ty 1,5ky .. Je pravda že zeslabení vložek není nejšťastnější řešení (byť funkční) - ovšem podobně rizikový jsou -freestylový klikovky .. který už mají jistě překročený cykly a rády praskají. Takže životnost dílů bych dával do jiných témat a ne ke grafům - zbytečně to zavádí od tématu a rovněž defekt motoru může být neprávem spojován s motorářem..
14:08:11
21.12.2014
21.12.2014
Čokin
Jejda asi bych měl začít shánět druhý motor když ta moje 15ka nevydrží, protože je od p. Chovance a ne od p. Čepka.
Tak to přeci nefunguje a všichni to víte.........jsou v tom desítky aspektů, které určují kvalitu motoru, jmenovat nebudu to je všem jasné, které to jsou.
Tak to přeci nefunguje a všichni to víte.........jsou v tom desítky aspektů, které určují kvalitu motoru, jmenovat nebudu to je všem jasné, které to jsou.
19:07:02
20.12.2014
20.12.2014
Evž@
-> aceboss: sice je to zas 1,3...ale pětikanál tak to sem šoupni :)
18:55:15
20.12.2014
20.12.2014
aceboss
-> Evž@: Já mám někde 130 lehce upravenou s tuším s 55kW měřenou na válcové brzdě v eRku.
18:19:46
20.12.2014
20.12.2014
Evž@
Nemá tu někdo odrbžděný nějaký motor do 1200 cm? pro mnohé je to asi pasé ale zajímalo by mě to.
15:43:27
20.12.2014
20.12.2014
Eidy
-> Tuner#2: Mě zase mrzí, že Tě vidím se zbytečně dohadovat. Přijde mi, že se tu snažíte navzájem pošpinit a přijde mi to škoda. Už to přestává být o tématu, ale o osobních problémech a neschopnosti povznést se nad to. Nechci se stát součástí toho kdo, kdy, kde a komu. Jen říkám svůj pohled na věc. Neznat Tě osobně, asi bych měl dost jiný názor.
Každopádně se těším na příští víkend.
A to je asi tak všechno co k tomu řeknu.
Každopádně se těším na příští víkend.
A to je asi tak všechno co k tomu řeknu.
11:13:42
20.12.2014
20.12.2014
MVM
-> Tuner#2: Schwarz, Křenek,Lešinský,Chabr,těc
h jmen je spousta .. bohužel s od té doby už je mnoho let
(Ok.já to chápu..pozn.k těm 1,5)
(Ok.já to chápu..pozn.k těm 1,5)