skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.12.14 22:18:18: Moc pěkný. Co to je za motor?
-> Tuner#2: Ovšem že ano. To neříkám že jsem jediný kdo má tabulku probůh
- pouze jsem reagoval na tu nepřehlednost odečítání hodnot z grafů (to jak kdo to dobře vidí a pod) a názorně přiložil k mýmu grafu i tabulku.
Hlavně v klidu nebo to do svátků bude zamknutý


Hlavně v klidu nebo to do svátků bude zamknutý

-> Petr Urban 17.12.14 07:05:44: Ty těm tvým namistrovaným příspěvkům na Vénu říkáš jak?
-> MVM 17.12.14 17:00:02: Takové měření tady pár lidí má v kartě aut, to není nic nového: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3228_2014-04 -13_19-32-36_30.jpg
-> MVM 17.12.14 17:00:02: Takové měření tady pár lidí má v kartě aut, to není nic nového: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3228_2014-04 -13_19-32-36_30.jpg
-> MVM: Hezká tabulečka i ty hodnoty v ní.
-> MVM 14.12.14 09:44:22:
Tak pánové ono z pořádný brzdy leze i tištěný výpis hodnot - graf je "pouze" vizualizace kvůli lepší představě o průběhu. A právě (třeba kvůli převodům na závodech) podle grafu se nejlíp převoduje. Ten výpis vypadá nějak takhle a může v něm být i třeba průběh lambdy a jiný hodnoty který by graf dělaly nepřehledný 


Toto téma bylo pozdvihnuto na další level
Fakt je, že ten obrázek je vidět na prd.

Krivku vidim .......cisla jsou rozmazane ale da se to odhadnout kazdopadne naskenovany graf by usetril zrak i cas nad nenormalnimi prispevky :D
Jste normální... To jako na 20-ti příspěvcích všeci řešíte své oči a monitory ? Tomu říkám příspěvky.
-> Nwkt 16.12.14 21:00:03: Nevím, jak říkám není problém osu Nm přečíst i na mobilu a kW zřetelně vidíš 70, tak je jasné, že dál je 80 a 90 kde končí křivka výkonu... Na PC je to zcela zřetelné.
-> Nwkt: ono to poriadne precitat nejde, ale domyslis si hned ked vidis aspon dve hodnoty na kazdej osi.
-> Tuner#2: To s tím nemá nic společnýho, protože ze 4x4 rozmazanejch pixelů číslo fakt nevyluštím 

-> Nwkt 16.12.14 20:46:07: To jsou ty přesvícený Samsungy. Hele klidně si tu fotku uložím a ukážu na srazu, že to je čitelné i na čínském telefonu 

Na jablku citelne bez problemu.
Já tam teda vidím prd všude
-> Tuner#2: já kouknu teda ještě v práci zítra,ale doma jsem prostě na PC marnej 

-> T 16.12.14 20:08:26: Monitor IPS NEC, ale vidím to i na PC DELL, na tabletu od lenova a při troše domýšlení i na 4,7" telefonu Xiaomi...
Já to rozluštil na dvou monitorech...myslím že opravdu záleží na aktuálním stavu zraku dotyčného :)
-> Tuner#2: co máš za monitor ? já taky vidim prd :-D
-> Tuner#2: No jestli on ten problém nebude v tom, že oči už ty dioptrie maj, ale na nose je zatím nenosím
Už asi dva roky se chystám na oční...

-> Jindas 16.12.14 18:25:24: Teď jsem to zkoušel na telefonu, tam už se musí člověk hodně snažit, ale jde to přečíst. Nm úplně v pohodě, kW jsou trochu horší, tam se už odhaduje podle číslic jak jdou za sebou...
-> Tuner#2: Já taky vidím úplný hovno
vůbec bych to nepřečetl...

-> dragon_cb_cz 16.12.14 07:41:24: Wole mě bude za chvíli 36 na nose nosím skoro 5 dioprií a vidím to. Neříkej, že jsi na to hůře? 
-> elbacil 16.12.14 15:02:35: Nevím kde na těch 150Nm chodíš, ten peak je chyba v měření na válcovce jak vyšitá, takže spíš sedí těch cca. 140Nm a pravda těch 90kW tam je cca. u toho čísla/čárky...

-> elbacil 16.12.14 15:02:35: Nevím kde na těch 150Nm chodíš, ten peak je chyba v měření na válcovce jak vyšitá, takže spíš sedí těch cca. 140Nm a pravda těch 90kW tam je cca. u toho čísla/čárky...
-> Urbi: Petře ten kopanec pod tři tisíce se mi nějak nezdá - proto jsm se ptal prvně zda je to graf z válcový zkušebny.. Jinak od 3500 dál to uřcitě s autem cvičí hezky 

-> elbacil: To jsou pěkné hodnoty :) Těch 152 Nm je ale jen před těmi 3000ot. na chvilečku ? Zajímavý skok. Pokud správně vidím v oblasti od 3500-6500ot. je 120-140Nm a to jsou pěkný hodnoty ... nebo jsi spokojený jak to ve skutečnosti jede či ne...že ten smajlík ?
-> Šediváček: Sorry ale bolo to fotené mobilom a netušil som čo to sposobí.Ináč je to opačne ako to píše T2 nm lehce cez 150 (152) a kw lehce pod 90 (89,4)

-> Véna brouk pytlík: Sory, ale už to s těma výmyslama opravdu přeháníš. Když i dneska někdo udělá takový motor jako z časopisu z r.1985, bude mít dobrý zbytek a v autě bude řidič co umí, nemusí vůbec v historikách jezdit na chvostu, ale právě naopak! Záleží jak bylo řečeno zde i v časopisu hlavně na průběhu krutu a 137Nm a 95kw je do dnešních dnů výborné hodnoty na 1.3 motoru ! Můžeš si to zkusit udělat... Né rači se budeš večer vysmívat virtu a přitom přispívat jak brouk pytlík a kritizovat, přitom máš na virtu nabídky karb. a píšeš že ho máš pro srandu, nedokážeš se ani postavit za vlastní osobu i když z virtu částečně žiješ, jak kdyby jsi byl nesvéprávný. Důvod proč by jsi měl přispívat za sebe (i když dle mě bys ani nemusel, protože příspěvky už nemají obsahové sdělení) je, že bys právě nebyl za toho kok*ta ! Tzn. že kok*ta necháváš dělat ze svého kamaráda ? Musíte mít zajímavý vztah... nechci ho rozebírat.
Trošku soudnost a skromnost
Trošku soudnost a skromnost
-> Tuner#2: No ten obrázek s grafem byl fakt mimořádně špatně čitelnej - monitor mám myslím velice slušnej a na moje starý oči to bylo na chvilku trápení.
Ale s tím, že ze sebe Vašek dělá kokota souhlasím (a vůbec nechápu, proč to dělá, podle mě to vůbec nemá zapotřebí).
Ale s tím, že ze sebe Vašek dělá kokota souhlasím (a vůbec nechápu, proč to dělá, podle mě to vůbec nemá zapotřebí).
Měl jsem tohle rozepsané...
-> Šediváček 15.12.14 20:57:20: Kokota tady ze sebe děláš sám tímhle divadlem. Sorry Venco, ale někdo Tě to už musel říct. Navíc každou chvíli mám pocit, že i posty kde není od Vény píšeš Ty a ne Martin.
...ale mám Tě rád, tak jako bych to smazal. Nicméně věřím (nebo spíš doufám), že to konečně něčemu pomůže...
-> Šediváček 15.12.14 20:57:20: Kokota tady ze sebe děláš sám tímhle divadlem. Sorry Venco, ale někdo Tě to už musel říct. Navíc každou chvíli mám pocit, že i posty kde není od Vény píšeš Ty a ne Martin.
...ale mám Tě rád, tak jako bych to smazal. Nicméně věřím (nebo spíš doufám), že to konečně něčemu pomůže...
od Vény: -> Tuner#2: Nemám důvod si pořizovat lepší monitor,když stačí napsat jaký to má výkon a Nm v jakých otáčkách a křivky už vidim,stejně jako nemám důvod se registrovat do tohodle ústavu
Nebo mě řekni jediný pádný důvod,kromě večerní zábavy,kterou z toho mám stejně. Já tohle k ničemu nepotřebuju. Pokud mě přesvědčíš,že tady ze sebe mám nechávat dělat kokota,tak se tady registruju a to co to obnáší přežiju 


-> Šediváček 15.12.14 20:07:09: Lehce přes 90kW a lehce pod 140Nm. Pořiď si lepší monitor a už si konečně založ vlastní registraci...
-> elbacil 15.12.14 19:41:34: Měřený na válcích?, hezký motůrek.. 

-> elbacil: Mohl bys to nahrát ve větším rozlišení nebo aspoň napsat hodnoty není to tam vidět.
od Vény: Se nemusíš hned tak urážet ne
A klidně si budu řešit svůj,ale to už jsem si toho tady vyslech dost....brzda blbě měří,já neumím udělat karburátor,když motor nechtěl točit a bylo to rozdělovačem,půlku jsem si toho vymyslel,jakto,že to nejede jenom na srazech a pak sem dávám takový grafy(co jsou teda vymyšlený),......to nevadí,.......ale jak si z vás tady člověk jednou udělá prdel,tak je vidět,jaký jste frajeři.....člověka to dá se říct i sere co
No nic,příští rok jsem snad zase něco přibude z naší strany,tak se můžem těšit na novou vlnu kritiky 



-> Šediváček 15.12.14 19:14:09: Můj motor tady neřeš už ... Až bude tak bude. Pojede to klidně i po ose...

-> vhml 15.12.14 18:32:05: Tohle je krásnej případ kdy koně vítězí na úkor pružnosti. Sebemenší nepřesnost přeřazení mimo rozsah a prostě to nepojede- pokud tomu nepomůže přes spojku. Troufám si tvrdit že v některých úsecích upravený TDI se 370Nm a 150PS bude stejně (ne-li rychlejší) s minimem přeřazení
WRC taky nebyly rychlý kvůli 300PS ale právě kvůli brutálímu průběhu točivýho momentu a jeho hodnotě,stejně tak jako Mitsubishi EVO a jiný potvory s turbem - čímž jsou ta auta oblíbená právě na rally a vrchy.

WRC taky nebyly rychlý kvůli 300PS ale právě kvůli brutálímu průběhu točivýho momentu a jeho hodnotě,stejně tak jako Mitsubishi EVO a jiný potvory s turbem - čímž jsou ta auta oblíbená právě na rally a vrchy.
od Vény: -> vhml: No leda uplný hovno,být trať převážně taková,tak ho uděláš i ty se stovkou
Protože tohle udělat na MS,tak je jenom díky těmhle dvoum zatáčkám z 1-místa tak 10
-> MVM: A jak ty chceš auto teda vůbec provozovat?Tahat na podvalu a nebo aby tě to dovezlo z bodu A do bodu B.Nemyslím zrovna z domova do sámošky


-> MVM: A jak ty chceš auto teda vůbec provozovat?Tahat na podvalu a nebo aby tě to dovezlo z bodu A do bodu B.Nemyslím zrovna z domova do sámošky

-> vhml: No moment na kolech = hnací síla. A výkon na kolech = hanací síla x otáčky kola - je potřeba tehdy,pokud potřebuješ jet driftem nebo třeba táhlý dlouhý smyk ve vysoké rychlosti - třeba na finské šotolině nebo na sněhu (uvádím jen jako příklad pro představu) Kde je krásně vidět - co by následovalo kdyby motoru v otáčkách "došel dech" 

od Vény: -> Urbi: My se tady normálně rozumně bavíme o tom,jak to má kdo nadupaný
a ty sem zase vtrhneš s tím,že vím všechno nejlíp a že všechno je lehký.....když sem nic takovýho neřek. Na tebe jsem reagoval všeobecně a ty zase že "JÁ". Se do mě laskavě přestaň navážet.....lidi,co nešly s dobou a to myslim opět všeobecně,se i teď v historikách vozí někde na chvostu startovního pole pro radost a je to tak. A nejsem na "špici",jak nejspíš tvrdíš o sobě,jinak nevim,o kom jinym mluvíš,když ne o mě
Takže MVM tady psal,že to byl motor na výkon a že se to nedalo normálně provozovat.......no a tak sem napsal,že pokud to chce provozovat v plechovce jak on sám napsal,tak asi nepude mít 92kW a auto,co váží "tunu" a ne 400kg,aby se to dalo do pohybu bez roztlačení nebo spálení spojky. Nevim,co je na tom špatnýho a defakto jsme se na tom shodli.....
No a zrovna o trenkách a zasouvání bych nepsal,....jednoduchý to je jak pro koho a jak kdo tomu dá taky tu potřebnou péči
Takže opět ne uplně vhodný přirovnání
A já vim,že z těch 7-miliard lidí co po světě pobíhá,je minimálně 6-miliard debilů a je to všeobecně známý fakt.Ale může si to člověk nechat pro sebe ne?A ne vytrubovat,že 90% lidí nic neumí....


Takže MVM tady psal,že to byl motor na výkon a že se to nedalo normálně provozovat.......no a tak sem napsal,že pokud to chce provozovat v plechovce jak on sám napsal,tak asi nepude mít 92kW a auto,co váží "tunu" a ne 400kg,aby se to dalo do pohybu bez roztlačení nebo spálení spojky. Nevim,co je na tom špatnýho a defakto jsme se na tom shodli.....
No a zrovna o trenkách a zasouvání bych nepsal,....jednoduchý to je jak pro koho a jak kdo tomu dá taky tu potřebnou péči


A já vim,že z těch 7-miliard lidí co po světě pobíhá,je minimálně 6-miliard debilů a je to všeobecně známý fakt.Ale může si to člověk nechat pro sebe ne?A ne vytrubovat,že 90% lidí nic neumí....

-> MVM 15.12.14 17:55:25: jenže málokomu vysvětlíš, že tě nevozí ani moment motoru, ani výkon motoru, ale moment na kolech.
Jinak pro zajímavost na téma pružnost: V čase 1:13 a 3:17 je vidět co udělá 250koňovej motor se zařazenou jedničkou, kterej ale nemá otáčky...
Jinak pro zajímavost na téma pružnost: V čase 1:13 a 3:17 je vidět co udělá 250koňovej motor se zařazenou jedničkou, kterej ale nemá otáčky...
-> Šediváček 14.12.14 22:10:51: Jo jo chlape. Ale motorsport není jen o kilowattech.
Bohudík jsem si to měl možnost za mechanickou praxi za ta léta ověřit a jsem rád. Protože prostě až tak moc nezáleží na tom koncovým výkonu - ale hlavně na hodnotě a průběhu momentu. Výkonovou špičku poznáš na maximálce - kde např na okruhu kdy máš stejně dobrý výjezd ze zatáčky jako tvůj soupeř se stejným autem - ti na konci o pár destek metrů poodjede. Tam je ten vršek znát evidentně.
Věř že 100PS v rally autě bude rychlejší a větší trhač - než motor 130PS z nf na stejné rzetě.se stejnou převodovkou.
Jedinou cestou jak takový ostrý a nepružný motor provozovat na rally je s použitím úzce naskládaný (nejlépe) v sekvenční převodovce. (viz zde obdivovaný Šimurda s LRou) Kde je na onboardech vidět jaký je motor svině a potřebuje držet pořád pod krkem. Je to trend všech dnešních rally aut bez přeplňování obecně, že snaha po rychlosti šla na úkor pružnosti a s tím taky spojený styl jízdy. Pokud ale mrkneš na např Ford Escort BDA 1600 a jiný podobná auta 80tých let - je až na výjimky evidentní že i z důvodů počtu kvaltů a víc techničtějších RZ měla všechna auta motory především s pružnýma motorama. A ne že by to Cosworth neuměl tehdy - prostě by ten motor neměl průběh ve středních.

Věř že 100PS v rally autě bude rychlejší a větší trhač - než motor 130PS z nf na stejné rzetě.se stejnou převodovkou.
Jedinou cestou jak takový ostrý a nepružný motor provozovat na rally je s použitím úzce naskládaný (nejlépe) v sekvenční převodovce. (viz zde obdivovaný Šimurda s LRou) Kde je na onboardech vidět jaký je motor svině a potřebuje držet pořád pod krkem. Je to trend všech dnešních rally aut bez přeplňování obecně, že snaha po rychlosti šla na úkor pružnosti a s tím taky spojený styl jízdy. Pokud ale mrkneš na např Ford Escort BDA 1600 a jiný podobná auta 80tých let - je až na výjimky evidentní že i z důvodů počtu kvaltů a víc techničtějších RZ měla všechna auta motory především s pružnýma motorama. A ne že by to Cosworth neuměl tehdy - prostě by ten motor neměl průběh ve středních.
-> Šediváček: A jak to víš ? ty snad víš co má za vačku a jaká bude celá koncepce ? Sám jsi řekl že je dnes vše překonané ... to může být přece i vačka z NF motoru, ale i nemusí :) jde o to do čeho přijde. A je rozdíl mít motor na okruh a na rally ! Ty snad víš jaké věci přesně jsou dnes překonány a čím tak bylo učiněno ?
Čoveče trochu skromnosti .... přispíváš ve stylu že je to vše jednoduché a přímočaré jak sundat trenky a zasunout. Ale i když jsou v dnešní době jiné možnosti, 90 % lidí jsi v domácích podmínkách nepostaví motor, který má třeba nad 90kw na 1.3 na brzdě, která hlavně měří reálné hodnoty. Pokud by jsi takový motor předložil, že jsi udělal 92 kw na 1.3 a šlo vše jak facka a stálo to minimum jak prezentuješ, pak jseš mistrem. Sám jsi takový neudělal, ale mluvíš o tom jak o trenkách, nezlob se na mě !
Vím moc dobře co říkám ... také jsem si naivně myslel jak je jednoduché dostat se na špici. To možná ano, ale třeba až po 20-ti motorech přijdeš na to co a jak funguje, pak se to stává jednoduchým... a spousty motorářů na to stejně nepřišly či neměli ani možnosti. Ale pokud ti někdo ty ověřené informace nedá dopředu, sám na to člověk hned tak nepřijde.
Skromnost ....
Čoveče trochu skromnosti .... přispíváš ve stylu že je to vše jednoduché a přímočaré jak sundat trenky a zasunout. Ale i když jsou v dnešní době jiné možnosti, 90 % lidí jsi v domácích podmínkách nepostaví motor, který má třeba nad 90kw na 1.3 na brzdě, která hlavně měří reálné hodnoty. Pokud by jsi takový motor předložil, že jsi udělal 92 kw na 1.3 a šlo vše jak facka a stálo to minimum jak prezentuješ, pak jseš mistrem. Sám jsi takový neudělal, ale mluvíš o tom jak o trenkách, nezlob se na mě !
Vím moc dobře co říkám ... také jsem si naivně myslel jak je jednoduché dostat se na špici. To možná ano, ale třeba až po 20-ti motorech přijdeš na to co a jak funguje, pak se to stává jednoduchým... a spousty motorářů na to stejně nepřišly či neměli ani možnosti. Ale pokud ti někdo ty ověřené informace nedá dopředu, sám na to člověk hned tak nepřijde.
Skromnost ....
-> MVM: No jo,.....ale to se pak můžeš rozloučit s 92kW
Ale tak život je plný kompromisů 


-> MVM: A hlavně krmení né? To dodá spodek 

-> Šediváček 14.12.14 21:32:23: Jiná vačka tam bude.. 

od Vény: -> MVM: co s tím motorem teda uděláš, aby se dal uřídit i v tý plechovce
Pokud se teda nepletu,bude ten formulový základ novýho do S-ka?

-> Šediváček 14.12.14 20:42:47: Dneska dokážeš hodně nahnat zapalováním a vstřikováním - ale bez proměnnýho časování ten půběh nikdy nenatáhneš tak,aby to jelo jak diesel odspoda a nahoře bruska. I když to s velkým úsilím zvládneš na nějaký kompromis - bude při jízdě lepší motor s "vrškem" rychlejší (jezdec radši přeřadí - než čekat že se ten motor posbírá.)
od Vény: -> Urbi: Jo,ale kde máš homologaci a dnešní techniku?To co jezdilo tam,je dneska už dávno překonaný a jako neni se ani čemu divit.na tu dobu,to byla špička,na dnešní to je křáp a je to celkem logický.Takže argumentovat co se dalo udělat v 80letech a dá se udělat teď neni zrovna moc směrodatný.I když kdyby každý dělal jako v těch 80-letech,nebylo by dneska tak těžký najít kvalitně odvedenou práci.
-> Šediváček: Nechci spekulovat o tom jestli šel nebo nešel udělat. Tento motor byl z formule,rozdělovač a karbec k tomu byl udělanej. Když řadíš 7500 tak nikdy nejdeš pod 5000.Na okruhu a pod. je ti spodek na pytel (A v plechovce to jede taky - ale na houby se to řídí.) 

od Vény: -> MVM: Ale prd,myslím ten kolem 5000ot,to by odpovídalo ne? Tamto je irelevantní,když jsou osy v jednotkách,jaký jsou. Tak záměr to nebyl,ale zase je to tak asi snažší udělat,nebo myslíš,že by nešel udělat takový výkon i se spodkem,aby to jezdilo i v nějaký plechovce,jak si řikal,že si jezdil tuten 
