skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
21:59:14
18.02.2014
18.02.2014
dragon_cb_cz
-> Eidy:
21:35:01
18.02.2014
18.02.2014
elbacil
21:23:18
18.02.2014
18.02.2014
Eidy
Já hlavně nechápu, jak se celkem zajímavý téma může zvrhnout v tak osobní hádku.
-> Tuner#2: Tebe nevyjímaje. Přestože jsme kamarádi, tak mě štveš. Tedy stejně jako X dalších tady. To aby si nikdo nemyslel.
Já chápu, že se může stát, že motor naladěnej skvěle na brzdě nebude fungovat v autě. To se prostě stát může. Statisticky zanedbatelný, ale přesto ano. Otázkou je proč.
Věnujte se raději faktům. Za chvíli tu fakticky budou fotky pindíků a pak už jen zbývá hádka o tom, kdo vydrží kolik minut před výstřikem a kolik čísel udělá.
Já vám vážně nerozumím.
-> Tuner#2: Tebe nevyjímaje. Přestože jsme kamarádi, tak mě štveš. Tedy stejně jako X dalších tady. To aby si nikdo nemyslel.
Já chápu, že se může stát, že motor naladěnej skvěle na brzdě nebude fungovat v autě. To se prostě stát může. Statisticky zanedbatelný, ale přesto ano. Otázkou je proč.
Věnujte se raději faktům. Za chvíli tu fakticky budou fotky pindíků a pak už jen zbývá hádka o tom, kdo vydrží kolik minut před výstřikem a kolik čísel udělá.
Já vám vážně nerozumím.
21:17:45
18.02.2014
18.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 18.02.14 21:01:14: Nebude. Já vím svý a už jsem se taky naučil nepouště ven info obzvlášť tady... Nicméně jak už jsem psal, nemám aspirace mít v autě motor co vydrží půl sezóny v tom lepším případě
21:12:10
18.02.2014
18.02.2014
Eidy
-> U-Geen:
21:08:34
18.02.2014
18.02.2014
U-Geen
-> Eidy: abych pripravil cerveny schema virtu
21:01:14
18.02.2014
18.02.2014
Eidy
-> MVM: Týjo, ostrá slova. To bude bitka. Už se těším.
20:59:30
18.02.2014
18.02.2014
MVM
-> Tuner#2:
Pan Čepek je bezesporu jedním z lepších motorářů a dělal motory naší konkurenci - nicméně za mojí éry Národních formulí škoda jsme jeho motory poráželi - ale v motorsportu to ovlivňuje vliv jezdce. Nejdřív tomu musíte, vážený pane, rozumět - abyste pochopil kdy ty rozumy -které jezdíte do Prahy chytat - mají opravdový efekt.Ne jen průvan v peněžence.Pokud ne - je lepší chytat ryby.
Pan Čepek je bezesporu jedním z lepších motorářů a dělal motory naší konkurenci - nicméně za mojí éry Národních formulí škoda jsme jeho motory poráželi - ale v motorsportu to ovlivňuje vliv jezdce. Nejdřív tomu musíte, vážený pane, rozumět - abyste pochopil kdy ty rozumy -které jezdíte do Prahy chytat - mají opravdový efekt.Ne jen průvan v peněžence.Pokud ne - je lepší chytat ryby.
20:56:25
18.02.2014
18.02.2014
Čokin
-> Urbi: Tak fotit si ho s metrem fakt nebudu, přítelkyně si nestěžuje a to mě stačí. Keiheny nebo Webry to taky nebudu posuzovat, ale je to tak, že závodníci jezdí Webry a Tuningáři jako já to maximálně zkusí s motokarbcem i když i toto nemusí platit alespoň já jsem od motokarbců na tuto sezonu upustil abych se na pohofestu nebo v Želivi vešel do skupiny S1.....a nebudu tajit, že si se SEDRem brousím zuby na skalp Webristy
Ale rád si poslechnu důvod proč Webry za předpokladu, že s motokarbcem dosáhnu stejného plnění.
Ale rád si poslechnu důvod proč Webry za předpokladu, že s motokarbcem dosáhnu stejného plnění.
20:38:22
18.02.2014
18.02.2014
jate-line
-> Urbi:
-> MVM:
U brždění jsem nebyl. Motor byl dovezen zajetý a odbržděný :)
Prostě ideální podmínky na brzdě, pak v provozu při jízdě nesvědčilo takovému nastavení nic víc nic míň...nechtělo to ze zatáček odjíždět strašně se to uchlastávalo.
-> MVM:
U brždění jsem nebyl. Motor byl dovezen zajetý a odbržděný :)
Prostě ideální podmínky na brzdě, pak v provozu při jízdě nesvědčilo takovému nastavení nic víc nic míň...nechtělo to ze zatáček odjíždět strašně se to uchlastávalo.
20:14:03
18.02.2014
18.02.2014
MVM
-> jate-line:
Pánové to musela být chyba jinde. Pořád je statisticky víc těch případů kdy je výsledek ok. Uznávám mírné doladění ale úplný propadák je výjimečný.
Pánové to musela být chyba jinde. Pořád je statisticky víc těch případů kdy je výsledek ok. Uznávám mírné doladění ale úplný propadák je výjimečný.
20:11:13
18.02.2014
18.02.2014
Petr Urban
-> jate-line: Podmínky měření nebyly až moc ideální... nebo právě naopak a při měření bylo čilo klepání a předstih nastaven pod hranicí detonací ? lambda byla v celém rozsahu a při různých zatíženní o i při prudkém akcelerování ok ? atd. atd. Dívej od takového "PANA MOTORARE" jsme teď měly na brzdě rozdělovač, pak jsem tam dali od debilního Urbana co ví totální hovno o motoru a v životě žádný neudělal a 6 HP nahoru... to že má někdo jméno pro mne neznamená vůbec nic dokud s ním nebo jeho prací nemám osobní zkušenost.
20:02:24
18.02.2014
18.02.2014
jate-line
Nebyly to wébry, byl to áčkový Pierburg a protokol ukázal 117Ps na 1299ccm. Pak se ten zázrak dal do auta a nedalo se s tím ujet. Muselo se uplně jinak tryskovat, slavné NGK šly pryč, úplně jiný předstih atd atd...ale to je jen pro srovnání, že máme opačnou zkušenost...a to brzdil pan motorář!!! Je to záležitost cca 7let stará...
20:01:36
18.02.2014
18.02.2014
Petr Urban
-> Čokin: Na válcové brzdě jde naladit motor téměř stejně kvalitně jako na přímé, ale hodnoty z ní jsou dobré pro porovnání u ladění - docela přesná změna v výkonostech při pořád stejném zkreslení hodnot, ale není to jako přesný výsledek porovnávající pindíky zde.
A pokud by se tu mělo něco měnit, nenadáme tedy fotky pindíků vedle měřidla a bude jasné hned, to bude jasná hodnota možná vysvětlující veškeré některé přispěvky.
-> elbacil: To není o tom čemu fandit, ale že machři v oboru umí udělat s webry výborné výsledky. Motokarb. je dnešní móda a mnohem blbuvzdornější systém plnění než webr, ale nedokážu si ho představit v krásné dobové závodní škodovce, prostě tam nepatří.
A pokud by se tu mělo něco měnit, nenadáme tedy fotky pindíků vedle měřidla a bude jasné hned, to bude jasná hodnota možná vysvětlující veškeré některé přispěvky.
-> elbacil: To není o tom čemu fandit, ale že machři v oboru umí udělat s webry výborné výsledky. Motokarb. je dnešní móda a mnohem blbuvzdornější systém plnění než webr, ale nedokážu si ho představit v krásné dobové závodní škodovce, prostě tam nepatří.
19:58:30
18.02.2014
18.02.2014
MVM
-> elbacil:
Tak nejde o to zda ten či onen karburátor. I když třeba Vy dosáhnete lepších parametrů s rovnotlakými karburátory. Přínos je pro vás cena.
Tak nejde o to zda ten či onen karburátor. I když třeba Vy dosáhnete lepších parametrů s rovnotlakými karburátory. Přínos je pro vás cena.
19:52:37
18.02.2014
18.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 18.02.14 19:39:39: Díky za upřímnost, lecos se tím alespoň pro mě vysvětluje. Až budu chtít chytat rozumy, vydám se do Prahy za mým kamarádem Honzou... Za prvé to mám podstatně blíž a za druhé neznám moc lepších motorářů než je on a pan tovarník ing. Čepek.
19:50:38
18.02.2014
18.02.2014
elbacil
-> MVM: sorry ale nedošlo mi pane ,nedáte dopustit na webery alebo keihini?Ja hlasujem za Keihini.
19:48:21
18.02.2014
18.02.2014
Čokin
Tímto, můžeme toto téma rovnou zavřít a smazat, protože naprosto ztrácí smysl. Pokud se někdo z virtu vydá na brzdu tak ta brzda bude válcová (aspoň 95% Virtáků to tak udělá). V tom případě jakýkoliv graf sem nemá smysl dávat protože vlastně bud kecá o 30% a nebo motor nemohl být naladěn na daný výkon, protože to jde jen na motorovce........
Takže jak přestaneme házet papíry a začneme zase měřit motory podle sprintů nebo podle vaček?
No nic končí přestávka jdu na třetí třetinu, aspoň ten hokej zatím za něco stojí
Takže jak přestaneme házet papíry a začneme zase měřit motory podle sprintů nebo podle vaček?
No nic končí přestávka jdu na třetí třetinu, aspoň ten hokej zatím za něco stojí
19:46:51
18.02.2014
18.02.2014
Petr Urban
-> Tuner#2: Tady nikdo nekope a já ničí dobrou práci nezpochybňuji narozdíl od neustálých napadání, vysmívání se apod. od tvé osoby. Já řekl svůj názor ohledně zpochybnění ladění na brzdě. Je to o lidech u brzdy, né o tom že pak motor naladěný na ní v autě nefunguje. Určitě rozdíly tam mohou být, ale při dobrém ladění by měly být úplně zanedbatelné. Pokud motor v autě nejede, je to přesně jak říká -> MVM: pořád je to o lidech kolem techniky, né o technice samotné.
19:39:39
18.02.2014
18.02.2014
MVM
-> Tuner#2:
Rychle chápajíci člověk nemusí setrvávat dlouho na to, aby si udělal představu. Nemusím vážený pane Tunere kopat za tým pana Urbiho,neboť s P.Urbanem se znám. Ale někdy přijďte na trénink - možná se něco přiučíte. Praxe mi dává možnost mít na určitá zdejší "moudra" opodstatněný názor. Motory sundané z brzdy vždy fungovaly a fungovat budou.
Rychle chápajíci člověk nemusí setrvávat dlouho na to, aby si udělal představu. Nemusím vážený pane Tunere kopat za tým pana Urbiho,neboť s P.Urbanem se znám. Ale někdy přijďte na trénink - možná se něco přiučíte. Praxe mi dává možnost mít na určitá zdejší "moudra" opodstatněný názor. Motory sundané z brzdy vždy fungovaly a fungovat budou.
19:19:43
18.02.2014
18.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 18.02.14 17:38:39: Možná pro někoho novinka, ale za Romana (jate-line) a jeho tátu mluví výsledky... Při vší úctě jste tu hodně krátkou dobu na to abyste chápal souvislosti a tak trochu to nejen na mě působí, zda spolu s Urbim nekopete za jeden team
18:37:03
18.02.2014
18.02.2014
koko
-> MVM: máš pravdu předsedo
17:38:39
18.02.2014
18.02.2014
MVM
Nějaká novinka - že motor naladěný na brzdě potom namontovaný v autě nefunguje. Nebo další hláška že do Webrů je potřeba neustále vrtat (noo podle toho pak ty držáky trysek a závity vypadají,vymačkaný sedla jehel) DCOE nastaveny na brzdě se všemi komponenty a příslušenstvím donedávna dost potrápili vstřikování. Webrům dnes oponují Blbuvzdorné Keihiny a moto rovnotlakáče obecně - nicméně dobrý motorář (VW Spiess a jiní co umí) - nedám na ně dopustit.
Zbytečně se tu hádáte a za tu chvíli co tu čtu už vím že člověk Urbi o tom něco ví a přemýšlí než něco sem napíše.
Zbytečně se tu hádáte a za tu chvíli co tu čtu už vím že člověk Urbi o tom něco ví a přemýšlí než něco sem napíše.
16:14:09
18.02.2014
18.02.2014
Evž@
-> Urbi: s wébry je možné naprosto vše....na brzde si king...hodíš do auta nastane odlévačka,jiné okolní prostředí respektive okolní teplota a proudění vzduchu a x další věcí které si myslím platí ne jen u wébrů ale celkově ....na tom co píše jate-line něco pravdy určo bude.
14:47:23
18.02.2014
18.02.2014
Petr Urban
-> jate-line: Tak to bylo obsluhou, né brzdou Na brzdě dostaneš vždy maximum správného nastavení a výkonnosti, pokud je dobrá a kompletní systém co sleduje mnoho hodnot z motoru a člověk ví jak s nimi naložit. Pokud to v autě dělalo bordel při nějakých rychlých změnách akcelerace - brždění atd., to je např. s webry možné. Ale není na 100% možné, že auto v tahu jede špatně, to je jen špatným laděním na brzdě nebo že pak něco stihne člověk zdrbat než to dá do auta nebo nejsou v autě stejné podmínky - např. jiná pal. pumpa, jiný druh zapalování, jiný sací trakt atd. Někdy stačí jedna nepodstatná blbost a už může být věc jinak a z 95 % případů si za to pak může vlastník auta. Pokud jsou podmínky nasimulovány vč. příslušenství motoru co nejvíce shodně, není možné aby v autě byl tak velký rozdíl oproti brzdě !
-> dragon_cb_cz:
-> dragon_cb_cz:
11:11:30
18.02.2014
18.02.2014
jate-line
Taky Vám tu přispěju. Znám několik případů, kdy byl motor zajet a špičkově odladěn na motorové brzdě, namontoval se do auta a to nechtělo vůbec jet...tudíž se to nastavovalo celé znova.....
Tímto nechci zpochybňovat motorovou brzdu, je to výborný nástroj k zajetí motoru a jeho dálšího ladění, ale né etalon toho nejlepšího...
Né nadarmo se jezdí, zkouší a měří až při testech přímo v autě.....
Tímto nechci zpochybňovat motorovou brzdu, je to výborný nástroj k zajetí motoru a jeho dálšího ladění, ale né etalon toho nejlepšího...
Né nadarmo se jezdí, zkouší a měří až při testech přímo v autě.....
10:18:34
18.02.2014
18.02.2014
vhml
-> Petr Urban 17.02.14 22:24:01: myslím že kdybys řekl, použil se vícekomorový tlumič nebo 4-1 místo 4-2-1 a potřebovali bysme jinej rozprašovač , tak bys bez konkrétních hodnot stejně žádný státní tajemství neprozradil...
I když chápu že tohle téma není ani tak o měření motorů jako hlavně o měření pindíků...
I když chápu že tohle téma není ani tak o měření motorů jako hlavně o měření pindíků...
06:18:02
18.02.2014
18.02.2014
Vrba
-> Urbi: A kdy budeš měřit ten svuj motor? Už ho máš složený?
00:11:49
18.02.2014
18.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 17.02.14 23:57:04: Však já ho taky v kartě nemám podle většiny lidí pro nic jiného a mám ho z doby, kdy si tady pan motorář pod pojmem brzda vybavil tak max. ten prostřední pedál v autě.
23:57:04
17.02.2014
17.02.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Jenže pokud jsi "tak nějak spokojený s tím co máš", tak už je pak graf z brzdy maximálně otázkou ega, nikoliv techniky a jejího nalazení... Čímž neříkám, že až bude co měřit, tak si na tu brzdu pro ten jeden graf to ego pohonit nezajedu
23:53:13
17.02.2014
17.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 17.02.14 23:44:18: Tak třeba já nejsem ten, kdo nějaký výsledek začal zpochybňovat, ani nevlastním 5 sad výfuků, sání, karburace abych mohl porovnávat a tak nějak jsem spokojen s tím co mám a že to funguje už nějaký ten pátek (ťuk, ťuk, ťuk) což je pro mě podstatnější než dva poníky navíc... Pochybovači se tady objevili až v době dobrého výsledku na brzdě, která je osvědčená a prověřená řadou aut. I přesto nikdo z nás netvrdil, že nejsou přesnější metody, jen nás pobavilo, že nám to měří o 30koní a 30Nm méně. Holt já mám parametry sériové 136tky a ty sériové 136tky co tam byli jsou na úrovni vyběhané 105tky a s tím se budem muset nějak smířit
23:44:18
17.02.2014
17.02.2014
m8rinek
-> Tuner#2: Hmm tak to tohle téma čteš asi ještě méně, než já... Sází se tu čísla, řeší se která brzda přidává kolik a přitom to je uplně irelevantní. Pokud si vezmu dva tlumiče, oba si je odbrzdim a vyberu ten s pro mě lepším průběhem tam vidim přínos.
Nebo si stanovte jednu jedinou škoda brzdu a všichni si tam jeďte udělat jeden Váš grafík a pak můžete porovnávat porovnatelné...
Nebo si stanovte jednu jedinou škoda brzdu a všichni si tam jeďte udělat jeden Váš grafík a pak můžete porovnávat porovnatelné...
23:38:05
17.02.2014
17.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 17.02.14 23:24:03: Doufám, že tento post byl vtip...
Myslím, že nikdo ze staré gardy takovou přednášku rozhodně nepotřebuje a snad všichni i bez Urbiho lekce ví k čemu motorová brzda slouží. Nevšimnul jsem se tady za celou dobu svého působení, že by to někdo byť jen trochu zpochybnil.
Myslím, že nikdo ze staré gardy takovou přednášku rozhodně nepotřebuje a snad všichni i bez Urbiho lekce ví k čemu motorová brzda slouží. Nevšimnul jsem se tady za celou dobu svého působení, že by to někdo byť jen trochu zpochybnil.
23:24:03
17.02.2014
17.02.2014
m8rinek
Já nevim jestli tomu dobře rozumíte, ale podle mě jde o to naznačit k čemu brzda vlastně je a to k ladění, zkoušení komponent a nastavitelnejch prvků tak, aby byl zvolen ten pro danou aplikaci nejvhodnější. Jedno měření moc nemá význam, přínos by měl být právě v možnosti zjištění co motoru nejvíce svědčí... I když samosebou jsou tu jedinci co volí ty nejlepší komponenty na první dobrou...
23:18:44
17.02.2014
17.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 17.02.14 22:33:13: A teď čekáš, že tu budem žadonit aby jsi nám to milostivě pověděl a nebo že vyrvem motor z auta a pojedem na Moravu? Svérázný marketing a ono i kdyby jsi napsal, že jedno jsou svody 4/1 a druhý 4/2/1 tak bez znalosti výrobce a konstrukce to stejně nic neřekne.
23:09:43
17.02.2014
17.02.2014
Čokin
-> Urbi: Ale to jo.............dle mě beru válcovku jen jako nástroj na to, že mám papír. Přínos ladění na motorovce o tom , žádná a 5000,- je dobrá cena. Nebudu ani popírat, že původně jsem chtěl motor samotný brzdit s Chovancem v Tatře, ale nějak už z toho sešlo z časových důvodu. Ono válcovka není tak přesná, ale je s tím méně práce což je taky pro někoho výhoda, aspoň mě by se ted vytahovat motor za auta nechtělo........u závodníků je to jiné.
22:59:41
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
-> Čokin: Jenže na co ti je najet si jeden graf na válcovce ? Víš že ti motor jede do tesáku (místní kopec 12%) dobře a na sprintech ujedeš. Tak to potřebuješ mít na papíře kvůli honění si a machrování nebo čemu ? Válcovka klidně, ale jet tam zkusit něco natestovat a naladit, když jsou tam možnosti laboratornějších měření než "Vole teď nám to do tesáku jede nejlíp" i tak nemůžeš z její podstaty měření brát hodnoty vážně. A proč nejet např. na celodenní ladění za 5000,- které nabízíme, když budeš moc testovat co chceš, zkušenosti budeš mít jak z nikama testováním vlastních i mých komponent + jseš si jist že motor jede v celém rozsahu a zatížení bez problémů a přitom dle svých nejlepších možností. Zrovna z grafu jde vidět, že by to za těch 5 tis. mohlo mít přínos.
22:44:50
17.02.2014
17.02.2014
Čokin
-> Urbi: Pán se cítí uraženě. Víš my obyčejní smrtelníci ladíme auta do Tesáku, protože honit zaběhlé poníky na motorovce nemá u našich aut význam.......jen narážím na tvou větu o válcovce, protože já pořád žiju v tom , že papír z válcovky podtrhne to co se mě povedlo do tesáku nebo jinde na cestách. Ano motorovka má smysl, pro závodníka, ale ne pro 90% zdejší populace. Tímto se do tebe nechci nějak navážet nebo tady rozpoutávat další nesmyslnou debatu a už vůbec ne zpochybňovat grafy, které jsi vložil nebo to co v daném motoru je........
22:33:13
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
-> vhml: Nemohu říct a nechci. Pokud si někdo přeje motor odbrzdit s laděním či postavit, pak veškeré tenzum informací o výkonových možnostech mít bude. Ale protože toto testování stojí peníze, usílí, čas a zde na virtu je atmosféra jaká je, chtěl by jsi za výsměch něco radit ?
Jen poukazuji na možnosti jaké brzda hlavně má - ladění.
Jen poukazuji na možnosti jaké brzda hlavně má - ladění.
22:24:01
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
Graf před a po naladění motoru - bohužel nám chyběly základní a drahé věci pro správné sladění webrů, které byli na velký objem motoru a výfuk správných rozměrů. Očekávaný a u motoráře normální by bylo přes 140 HP, motor se nestavěl, pouze na zakázku dolaďoval. Bohužel okolnosti a ceny nedovolili další investice do komponentů a osazovacích prvků a my u sebe ani neměly další věci pro webry, proto také ten propad kolem 5000ot. či níže.
22:05:11
17.02.2014
17.02.2014
vhml
-> Petr Urban 17.02.14 22:02:22: výfuky různých konstrukcí jsou co konkrétně ?
22:02:22
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
Rozdíl dvou výfuků různých konstrukcí ale naprosto stejného průřezu a dobrých kvalit zpracování. Při zcela jiném výfukovém systému by byl výkon několik kw výše, bohužel k dispozici pro test nebyl. To jde vidět náznakem z grafu, kde výkon přestal růst a přitom ještě nepadá za svým vrcholem.
21:58:28
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
Brždění motoru 1.4, vačka z plného přes 300, webry 45 DCOE, výfuk nevalných kvalit. Zde je rozdíl původního rozdělovače (od renomovaného motoráře - bez vůlí či poškození) - nejlepší nastavení zákl. předstihu pod hranicemi detonací v plném zatížení a druhá křivka s mým rozdělovačem.
00:18:19
16.02.2014
16.02.2014
Šediváček
-> elbacil: Není to zbytečné, budem rádi za další graf. Takže ho jsem nahoď
14:19:52
15.02.2014
15.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 15.02.14 11:31:11: A to jako podle grafu mám poznat kdo ten motor stavěl? Podle grafu poznám, že to brzdil Muck, ale kdo to stavěl asi dost těžko... Na to bych potřeboval mít křišťálovou kouli a nebo tvou zaručenou radu typu, že mě auto stavěla tuningová firma
13:32:10
15.02.2014
15.02.2014
TTomas
-> elbacil: Ale vubec ne. Naopak jsem zvedavej, tak honem davej to sem
11:31:11
15.02.2014
15.02.2014
elbacil
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.01.14 20:41:57: máš pravdu ten motor nič moc.Asi ti ale ušlo že kto ho vyrobil a odbrzdil.Dal by som sem aj graf po mojej uprave toho motora ale je to zbytočné.
17:42:30
03.02.2014
03.02.2014
Tommyk
-> Bery: aha, já myslel že nějaká špatná zkušenost nebo tak něco.. tak to potom jo
17:39:31
03.02.2014
03.02.2014
Bery
-> Tommyk: já se ptám na další možnosti.
13:23:45
03.02.2014
03.02.2014
Tommyk
-> Bery 02.02.14 20:39:17: jenom taková vsuvka, proč né dieselpower?