
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozor - Temac tesnenia pod hlavou
-> Milan 136 24.11.11 21:18:42: tohle těsnění se zpracováním dost podobá originálním těsněním z 80. let 

On vas ten humor prejde az vam dojdou zasoby..
-> tajnej: Na ukrajině moc černejch není.
-> minno: 

-> tajnej: tvoj nick hovorí za všetko

Takže je to tak. Dostal jsem informaci od velkododavatele, že se výroba těsnění přesunula na Ukrajinu, kde je vyráběj už jen černý..

No po nakouknutí do místní mototechny, kde měla paní tu černou sračku na š130 jsem pelášil do dalšího obchůdku se zásobit origo šedým těsněním a zakoupil 6kusů
a asi cestou vemu ještě dva
přeci jen na 130 jiné už neseženu...Elring a Victor Reinz už na 5-kanál nedělá.


-> upír 130: ja na to koukal a mam ten kousek cerny u vsech aut (teda mimo zeleneho MTX, ten jediny ma jeste origo tesneni) asi zcerna od oleje nebo nevim
vsechna, co jsem daval, tak byla seda, to vim

-> Nepér: podle odstínu bys to asi poznal.. pokud je do černa tak je to to špatný..
Budu muset na ten můj Temac, co jezdí KP 11,2 taky kouknout. Zatím 5500 km bez problémů. Dá se to poznat z toho kousku, co kouká pod hlavou?
-> Tuner#2 11.11.11 16:40:55: jenže už pěkně líná....

dneska jsme kupival těsnění pod hlavu na fávo, přimo z mladé boleslavi,tak sme zvědavý

-> Nwkt 11.11.11 16:39:50: No jistě jedna se mě doma taky válí - původní motor ze Žlutky i když to už je vlastně 120cka 

-> Tuner#2 11.11.11 12:52:57: Takže tu 105? 

-> minno 11.11.11 12:12:31: Na motory co v budoucnu plánuju 

-> Tuner#2: na 105 motor hej

Tak dneska jsem si nakoupil zásobu starého Temacu 

Tuner#2 : jojo, tak nejak, myslim, že dokonce kolem 180-190,-
-> Ale B 02.11.11 21:53:01: To bylo za 200,-? To vědět hned jich vezmu víc 

Minulý týden byl u Elitu akce těsnění na škody za polovinu, tož sem i vzal 2 Elringy do zásoby 

-> Marty_pv 02.11.11 17:49:43: NJ když si to čtu zpětně, tak to volovina je - uznávám i když ten Elring je už na omak úplně jiný matroš, takový tvrdší/pevnější.
-> OndraKrupi: -> Athlonek: Díky mrknu na Fáva, otázka zda můj motor ve Žlutce to mít bude viz. suri.
-> OndraKrupi: -> Athlonek: Díky mrknu na Fáva, otázka zda můj motor ve Žlutce to mít bude viz. suri.
-> upír 130: victor reinz je kvalita tiež , u nás to dáva autorizák resp dával
Tak co si to tu čtu tak lidi tu píšou že vina není jen na tesnění nové výroby těsnění Temac.. samozřejmě že nemusí být na vině jenom těsnění, ale třeba malej přesah či vyžraná hlava atd.. upřesním jenom to že dvě tesnění co mi vylítly po pár měsících byly rozežraný na kaši a proto to fouklo.. takže kdybych vyndal krasný těsnění tak hledám chybu jinde ale nezlobte se ale těsnění totálně rozežraný po pár měsících je ubohý.. A ještě bych se chtěl optat jestli někdo máte zkušenost s těsněním Victor Reinz ?? Dness jsem chtěl objednat Elring a není zatím dostupný a jediný co mi nabídly krom Temacu je Victor Reinz, ale namám sním zkušenost, vždy sem používal Temac a už sem jich nakoupil stovky a vždy když se motor třeba rozdělával kvůli něčemu jinýmu než kvůli těsnění samotnému, tak bylo dobrý, jako nový, až prostě poslední dobou sem se nechal spálit, ač sem taky zpozoroval že je těsnění pod jiným odstínem, ale neřešil sem to a doplatil nato..
-> suri: 

-> Jura_Favorit: já taky ne
-> suri: to už si za ty roky vůbec nevybavuju a hlavu kvůli tomu sundávat nebudu



-> Tuner#2: je to pri štvrtom valci na bloku vpravo , na škodovke a felde do cca 99 je tam zátka na vypustenie vody z bloku , potom už len zaliaty náliatok
-> Jura_Favorit: ja len že na origu býva dátum výroby tak preto
-> Tuner#2: Mrkni na Fávo, tam to lépe uvidíš.
-> Tuner#2: Tohle mi uvázlo v hlavě protože se přiznám že jsem si od začátku myslel že to je volovina
asi má Elring svůj vlastní materiál ale nevěřím že by to ovlivňovalo bordel v nádržce

-> Athlonek 02.11.11 17:44:18: Tam je někde šroub do vody? Vidíš to jsem nikdy nezkoumal a žiju tom, že na vodu jsou jen ty narážecí zátky a ty jsou navíc v hlavě a ne někde dole u vložek. Jestli to nebude tím, že u škodovky na to není vidět?
Budu to muset omrknout na Fávu 


-> Marty_pv 02.11.11 17:39:33: Podívej se na datum kdy jsem to psal... Bylo to před Mostem a teď když jsem se vrátil z Mostu, tak kaše v nádobce opět byla... Jsou to prostě asi usazeniny, které vyplaví až velká teplota a trvale vysoké otáčky motoru, potažmo pumpy. Docela čumím jak mě sleduješ, budu to tam muset večer dementovat



-> Tuner#2: No jak by se to asi dělalo? Vyšroubuješ zátku z bloku, někdy to musíš prošťourat drátem, aby něco teklo.
-> suri: no to by odpovídalo, jak jsem psal, měnil jsem cca 4 roky zpět, nějaký ten měsíc sem, měsíc tam.. 

-> Jura_Favorit: ja som mal pár z -2006 roku origá a čierne
-> Tuner#2: Tak a teď jsem zmatený já z tebe
z FK:
Osobně mám druhým rokem Elring a od té doby to přestalo dělat i kašičku v expanzce po řádění na okruhu, což se s Temacem vždy objevilo a dokonce jsem kvůli tomu z paniky dělal těsnění přes zimu. Za mě ty 400,- za to stojí jak provedením, tak materiálem a byť si vážím rad Dedly tak v tomhle s ním nesouhlasím...
Když se mě to stalo prvně, nikdo nedokázal 100% poradit a měl jsem tehdy poslechnout Čepka a nerozebírat to. Temac byl tehdy úplně OK a bylo to zbytečné sundání hlavy. No tak jsem dal pro sichr Elring a od té doby to prosě beru jako fakt a letos mě to při kecání na Želivi potvrdil i Bery. Ja se to honí, tak to udělá tuhle kaši 78
z FK:
Osobně mám druhým rokem Elring a od té doby to přestalo dělat i kašičku v expanzce po řádění na okruhu, což se s Temacem vždy objevilo a dokonce jsem kvůli tomu z paniky dělal těsnění přes zimu. Za mě ty 400,- za to stojí jak provedením, tak materiálem a byť si vážím rad Dedly tak v tomhle s ním nesouhlasím...
Když se mě to stalo prvně, nikdo nedokázal 100% poradit a měl jsem tehdy poslechnout Čepka a nerozebírat to. Temac byl tehdy úplně OK a bylo to zbytečné sundání hlavy. No tak jsem dal pro sichr Elring a od té doby to prosě beru jako fakt a letos mě to při kecání na Želivi potvrdil i Bery. Ja se to honí, tak to udělá tuhle kaši 78
-> Jura_Favorit: ja som mal pár z -2006 roku origá a čierne
-> suri: -> Tuner#2: díky za reakce, bylo mi jasné, že jde o problém s nějakými novými kusy, jen mě zaráželo, jak se tu všude psalo, že dřív byl Temac šedý... Asi tedy byly opravdu i dřív jak černé, tak šedé, jen s tím rozdílem, že to černé tehdy nestálo za starou bačkoru...
-> Athlonek 02.11.11 17:20:05: Nezkoušel, jak se to dá udělat?
EDIT: Když ale byla sundaná hlava, tak kolem vložek zůstala drobet voda a bylo to vše čisté i u 4. vložky.
EDIT: Když ale byla sundaná hlava, tak kolem vložek zůstala drobet voda a bylo to vše čisté i u 4. vložky.
-> Jura_Favorit 02.11.11 17:18:58: Tohle je Temac 3 roky stará fotka je šedý (to černé je na porovnání Elring, který má lepší vrstvu silikonu i kovové kroužky)
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2010-01-11_1 5-34-42_75.jpg
Podobně šedé je i těsnění co mám nějakou komunistickou sadu na Favorita někde "vyhrabanou", stejně šedý je i těsnění z první stavby motoru před cca. 7 roky. Nevylučuju tím, že Temac nikdy neměl černé těsnění (ostatně u tátovo Feldy pravda něco černého vykukuje) ale je otázka jak moc se natom třeba podepíše skladování/slunce/olej/te plota atd.
Kažpádě todhle dnešní černý je úplně jinej matroš a je mnohem černější než co jsem kdy potkal. A to je to špatné.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2010-01-11_1 5-34-42_75.jpg
Podobně šedé je i těsnění co mám nějakou komunistickou sadu na Favorita někde "vyhrabanou", stejně šedý je i těsnění z první stavby motoru před cca. 7 roky. Nevylučuju tím, že Temac nikdy neměl černé těsnění (ostatně u tátovo Feldy pravda něco černého vykukuje) ale je otázka jak moc se natom třeba podepíše skladování/slunce/olej/te plota atd.
Kažpádě todhle dnešní černý je úplně jinej matroš a je mnohem černější než co jsem kdy potkal. A to je to špatné.
-> Jura_Favorit: problém je len u nových tesnení , kedysi boli temac origo hlavne čierne bežne a ok
-> Tuner#2: A zkoušels někdy odpustit fridex z bloku motoru, někdy to ani nejde, jakej je sajrajt usazenej u poslední vložky?
Chlapi já se v tom trochu začínám ztrácet.
Píšete o "novém černém", co stojí za prd - ok, tomu ještě rozumím. Potom ale tady čtu "původní šedé", co bylo v pořádku - no vím že se dělalo i šedé, ale černé se dělalo snad dřív taky, ne? Protože já v modrém mám těsnění dělané cca 4 roky zpět (~ 30 tis. km) a je to černý Temac, ne šedý... A měnil jsem si to sám, takže vím co tam je
Píšete o "novém černém", co stojí za prd - ok, tomu ještě rozumím. Potom ale tady čtu "původní šedé", co bylo v pořádku - no vím že se dělalo i šedé, ale černé se dělalo snad dřív taky, ne? Protože já v modrém mám těsnění dělané cca 4 roky zpět (~ 30 tis. km) a je to černý Temac, ne šedý... A měnil jsem si to sám, takže vím co tam je

-> vhml 02.11.11 17:03:59: Podle mě o trubkách pod autem a i o vložkách + vysoké zahřátí. Ať chceš nebo ne, tak nějaká ta koroze tam je a mě se to vždy udělá, když to honím na max. Pravidelně po Mostě vykydávám nádobku... Když se mě to stalo prvně, nikdo nedokázal 100% poradit a měl jsem tehdy poslechnout Čepka a nerozebírat to. Temac byl tehdy úplně OK a bylo to zbytečné sundání hlavy. No tak jsem dal pro sichr Elring a od té doby to prosě beru jako fakt a letos mě to při kecání na Želivi potvrdil i Bery. Ja se to honí, tak to udělá tuhle kaši 

-> vhml: Taky sem to měl pravidelně v nádobce, dokud sem jezdil:)
e: to že nejezdim nemá souvislost s bordelem v expanzce
e: to že nejezdim nemá souvislost s bordelem v expanzce
-> Tuner#2: o čem je ta pěna a bordel v nádobce? Ze 140LS lezou pravidelne strasny sracky, ale chladi to, jede to, a vyplachovat to muzu jak chci a udela se to zas...
-> Marty_pv 02.11.11 16:42:01: No tak to jsme ale doma...
To šedivé původní origo Temac je skvělé těsnění, dokonce i Čepek a Dedla říkají, že nic lepšího není a táta má na feldě 150tkm a těsnění Temac původní, já ho měl na Žlutce a kdyby mě nevyplašila pěna a rez v nádobce (ta se udělá po každém ježdění na okruhu když se auto pořádně prohřeje což mě potvrdil letos i Bery) tak je tam dodnes...
Takže původní šedé je 100% a super, ale tohle černé o kterém je zde 2 stránky diskuze je prostě shit největší viz. pánové co jsem jmenoval v min. příspěvku.
To šedivé původní origo Temac je skvělé těsnění, dokonce i Čepek a Dedla říkají, že nic lepšího není a táta má na feldě 150tkm a těsnění Temac původní, já ho měl na Žlutce a kdyby mě nevyplašila pěna a rez v nádobce (ta se udělá po každém ježdění na okruhu když se auto pořádně prohřeje což mě potvrdil letos i Bery) tak je tam dodnes...
Takže původní šedé je 100% a super, ale tohle černé o kterém je zde 2 stránky diskuze je prostě shit největší viz. pánové co jsem jmenoval v min. příspěvku.
-> Marty_pv: však origo povolilo ale povolilo aj to druhé origo po mesiaci a presahy boli ok , to na fotke od rapidu je jasne fúknuté to nikto neberie na chybu tesnenia