ostrá vačka

prohledat
277 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 24.09.2011 do 28.06.2015, založil/a Lukky
řadit dle data
11:51:19
20.10.2011
vhml
-> Tuner#2: spíše tomu kolikrát nechceš rozumět 3
11:48:18
20.10.2011
jate-line
Dohadovat se tady o stupeň je trochu mimo mísu...většina rozdělovačů jsou skutečnou regulací uplně vedle než je tabulková hodnota jako na grafech..Kdo už někdy upravoval rozdělovač ví o čem mluvím. Pořád je to mechanická záležitost, závislá na jejich přesném provedení a vymezení vůlí. Navíc rozdělovač po úpravě si ještě "sedne"...takže asi tak :)
11:26:50
20.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.10.11 11:20:34: Hanhart je externí firma a už tady tomu fakt nerozumím...



Dám odkaz na grafy kde je jasně 10°, dám odkaz na mail s technikem kde řeším úpravu mého rozdělovače, taky 10° ale stále je to málo...



Ano ono 22° na motoru to klidně udělat může jak vůlí na rozvodech, tak v komínku a jeho náhonu, ale to sakra není důvod tvrdit, že má rozdělovač 11° 8
upraveno 1x, naposled 20.10.2011 11:29:30
11:20:34
20.10.2011
vhml
-> Tuner#2: vsak ja pouze rikam, ze kontaktni to tam vyrazeno mají...



Druhá vec je důvera k tomu, že opravud tam montují co tvrdí. Což známe ze škodovek že se tam montovali díly co jim zrovna přišli pod ruku a v dnešní době to není jiné...
upraveno 1x, naposled 20.10.2011 11:22:20
11:14:59
20.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.10.11 11:09:45: Grafy nestačí???



Dobrá, tak teda citace z mailu z doby kdy jsem objednával rozdělovač: "Vážený pane Růžičko, provádíte velmi zajímavé kombinace. Původní rozsah podtlakové regulace pro karburátory SEDR byl 5 stupňů na rozdělovači tzn. 10 stupňů na motoru. Tuto úpravu jsme schopni Vám provést. Omezíme rozsah podtlaku na polovinu. Ještě se musíte rozhodnout pro správný typ: buď 860 odsřed. regul. 15 stupňů nebo 880 odstř. reg 10 stupňů na rozdělovači na motoru dvojnásob. S pozdravem Vlastimil Okálek hanhart Morkovice."
11:09:45
20.10.2011
vhml
-> Tuner#2: třeba kontaktní rozdělovače mají na desce vyrazeno jako mají regulaci. Druhá věc je opotřebení. Mám rozdelovac 110r, original ma 11 stupnu, v reálu je uz vymackanej někam ke 12,5
10:04:19
20.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 20.10.11 08:22:35: Co znamená to značení netuším, ale regulaci určitě ne...



skoda-virt.cz/cz/.../2874 -rozdily-regulaci-rozdelov acu?gotopost=



880tka má 10°

860 má 15° stejně jako kontaktní ze 120cky

a jediná 105tka měla až někde kolem 17°regulace myslím...
08:22:35
20.10.2011
Petr Urban
-> Tuner#2: Jasně že jde hlavně o průběh, ale kde ta regulace končí taky není zanedbatelné pro vačku větší jak 265, pro bezkontakt bych řekl že je zvlášť lepší když je natáhnutá trošku dále...ale to zatím spekuluji hlavně z vašich doměnek o tom že má bezkontakt zpoždění v signálu. Když rozdělám rozdělovač 880 úplně nový hannhart, tak je vevnitř na mechanismu vyraženo číslo 11 a v bezkontaktu typ 860 (klasický typ) je vyraženo 17. Už sem na 3 rozdělovačích typu 880 naměřil regulaci 22 stupnů na klice, né 20. Když mám bez zap. podtlaku v 700-800 ot. předstih přesně 10 st. V 4200 ot. je tam 32, tak bych si troufl tvrdit že je ta regulace 11 st. na rozd.,samozřejmě připouštím možnost špatného měření, ale už sem to tak naměřil 3x a na dvou 860-kách regulaci 34 st.na klice.
upraveno 1x, naposled 20.10.2011 08:24:25
23:52:13
19.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 19.10.11 23:41:56: Kde pořád chodíš na 11° u 880tky? Ta má 10° a pokud vím 11° měli závodní Bosche. Ono tak nejde o strop regulace, ale o její průběh.
23:41:56
19.10.2011
Petr Urban
-> upír 130: návar sem zatím nezkoušel, ale beru to jako jednu z variant, zatím se mi osvědčilo to ladit na 50kw rozdělovač který reguluje pouze 11 st.(22 na klice) což mi přijde akorád k vačkám do těch 290 a nebo ten chod uberu tím, že hned zkraje nechám vůli na přužinkách, tzn. že se regulace hned při startu dá třeba na 5 st. své regulace než začnou pružinky zabírat. Pružinky dávám kombinací 50kw rozdělovače a obyč, případně malé ubírání hmotnosti půlměsíců. Předepínání pružinek se mi neosvědčilo, stejně tu sílu mají pořád stejnou a většinou ta regulace končila max. na 4500 ot. motoru a křivka byla různě deformovaná a ja ji chci pozvolna natahovat až do třeba 6 tis. jak mají upravené orig. rozdělovače od ME za 5000,-,obvzlášť výhodné k bezkontaktům které údajně mají znatelnější zpoždění elektroniky ve vysok. ot.,které se mi ale měřením zatím nepotvrdilo.
19:54:30
19.10.2011
upír 130
Urbi: jakým způsobem ladíš maximálku předstihu ?? ja to dělám návarem v tech oválných dírách v rozdělovači jak v nich jsou ty čepy který dělají jakoby ten chod přestihu a potom dopilovat a tím je zkrácení chodu, a průběh regulace dělám přepětím pružinek.. děláš to jinak ??
11:43:49
19.10.2011
Petr Urban
-> adrallyteam: Vím že někdo alternativně používá rozd. z 1000MB, ale pro mě má větší náchylnost k vůlím,což za mě bych nedoporučoval, jinak myslím že téměř z jakéhokoli když se to správně upraví. Zkus založit téma s úpravou rozdělovače, třeba ti nějaký zasvědcený napíše něco k věci, já mám opravdu zkušenosti k vačkám do těch 290 st....málokdo používá to tvoji a když už, tak ví veškěré náležitosti co ta vačka potřebuje, jen spekuluji že 320 vačka zřejmě potřebuje ještě pložší charakteristiku, ale nevím jak moc má ten předstih růst a do kolika otáček. Říkám, zjisti graf nebo parametry, pokusím se ho udělat.
09:19:49
19.10.2011
adrallyteam
-> Urbi: to já právě nevím, jakou křivku ta vačka potřebuje :( a kdo ví, tak si to většinou nechá pro sebe. Z jakého rozdělovače by se dalo vycházet?
23:44:48
18.10.2011
Petr Urban
-> adrallyteam: To tady ví jiní zasvědcení, ale nejlepší by byl originál Bosh co se dával dříve, ale to pokud po velké námaze seženeš, nachystej si pár tisícovek. Nebo zapalování Ignitech a nastavit si ideálně křivku. Teoreticky bych se mohl pokusit naladit rozdělovač i na 320, pokud mi řekneš jak by sis představoval regulaci...kolik stupnů na volnoběh a kolik v nejvyšších otáčkách,pokud to chceš do kontaktního rozdělovače, z bezkontaktem prý bývá problém ve vysokých, já teda zatím žádný nepozoruji když sem auto točil do 7 tis. Kdo ví, áčkový favority s tím jezdily normálně. Zjisti co ta vačka potřebuje za naladění rozdělovače a já ti řeknu zda to svedu, mám zkušenost zatím jen s laděním rozd. na vačky kolem 265-284 st.(to je ta co mám).
17:22:13
18.10.2011
adrallyteam
-> Urbi: nevíš kde bych sehnal k té 320? Díky
14:38:29
18.10.2011
Petr Urban
Dám nabídku...pokud by někdo chtěl upravit rozdělovač k ostré vačce 265 - 290 st. max., mohu mu ho upravit, odměřený graf pošlu zpátky z rozdělovačem. Zprávy do id.

-> darklord: Tohle je hodně dobré čtění, měl by někdo něco podobného tomuto tématu ? Třeba s více závodnějším zaměřením...
12:29:25
17.10.2011
vhml
-> darabos: FAQ by byla super věc. Alespoň jako na felicia klubu, že tě odkáže na nejobsáhlejší, případně dořešený témata.
11:57:41
17.10.2011
darabos
-> Bery: skor by bolo treba spravit nove menu FAQ 6
07:34:28
17.10.2011
darklord
07:29:14
17.10.2011
Bery
nechcete někdo sesmolit článek "jak funguje motor a jednotlivé komponenty aneb začínáme závodit"?Jenom by se poslal odkaz,nebo by se ten článek musel přečíst při registraci a pak už jen můžem ladit.Tady to začalo vačkou z RS a končíme u tématu " a na co to vlastně je"??
17:18:44
14.10.2011
Petr Urban
-> adrallyteam: Čím více je ventil otevřený, logicky tím větší je průřez kterým jde směs do válců, podobný význam jako proč dávat větší ventily. Já sem zastáncem rači většího zdvihu a rači menšího uhlu otevření, protože motor je použitelnější v širším spektru otáček a to myslím je někdy mnohem důležitejší a ve výsledku bude auto možná i rychlejší.
19:19:18
13.10.2011
vhml
-> adrallyteam: Zjednodušeně řečeno. Vždy tam musíš nalejt nějaké množství směsi. A buď ho tam leješ déle menší dírou ( větší časovní, menší zdvih) nebo kratší čas a větší dírou. U velkých časování je pak výrazně otevřen i výfuk, kam to přetahuje směs, je otevřeno sání když jde píst nahoru a to jsou věci, které přidělávají problémy.



Stejně tak zdvh nemůžeš měnit do nekonečna, ať už kvůli zástavbovým rozměrům ( palce vačky v bloku, ventil proti pístu) tak i při vyšším zdvihu už tento efekt klesá, jelikož tě nebrzdí zdvih ventilu, ale už jen průřez sedla.
19:18:23
13.10.2011
TTomas
-> adrallyteam: 300 ti pojede v sirsim spektru otacek (byla to nejostrejsi vacka na rally) a diky vysimu zdvihu dostanes vetsi mnozstvi smesi do valce. Pak je velice pravdepodobne, ze z motoru ziskas vyssi vykon.
18:41:48
13.10.2011
adrallyteam
ještě dotaz..mám dvě vačky třeba 300 a 300 ale budou mít rozdílné zdvihy...třeba 7 a 7,8.....v čem já to poznám a jak se to projeví? Proč je lepší větší zdvihy a měnší časování ( napr 300/300 8mm ) než větší časování a menší zdvih ( 320/320 6,6 mm )
11:33:15
13.10.2011
Petr Urban
-> TTomas: Přesně tak ! A to nebyla reakce na tvůj příspěvěk,ale i ostatních 4
11:18:07
13.10.2011
TTomas
-> Urbi: Ja prave netvrdim, ze je to snadny...rikam, ze se lze celkem snadno priblizit 100hp, a kazdej dalsi kun uz se musi hledat a tvrde platit. Naopak rikam, ze na 110-120koni dostane jen velice tezko.
09:49:36
13.10.2011
matoo
-> Gemini: zasa urazas? sak ine ani nevies, hlavne ze ti to vadi na celom tomto fore a robis to sam...
09:45:21
13.10.2011
MOLSO
-> Gemini: nojoo turbíčko 1 18
08:40:22
13.10.2011
Gemini
adrallyteam 11.10.11 20:24:34 napsal: jsem lajk..ale ..pomohly by tomu velké ventily? Aby došlo k naplnění válce? → Gemini: nepomoze, zaklad motora je super vacka , potom hlava.....



matoo 12.10.11 11:24:01 napsal: → Čokin: ked mas vhodne nakalibrovany weber tak ti pojde lepsie na spodu ako hocijake motorkove, ktore su stavane na vysoke otacky…



tak to si svojou nevedomostou uplne zabil.....nic lepsie som na motoriku nemal ako Keihiny z 900ky (teda okrem turba :D )
02:05:53
13.10.2011
Petr Urban
-> Eidy: 107 koní na 13-ku je velice slušná hodnota s orig. parodií na sací trakt.

-> adrallyteam: Všichni ti tady říkají jak je to snadný dostat 110-120 koní,ale zase tak hurvíkovské to rozhodně nebude... Určitě o tom člověk musí nemálo vědět o souvislotech,sám se o tom stále přesvědčuji a myslím že mám na 1.4 sotva 100HP a čekal sem něco jiného, investic sem udělal nemálo,viz. karta. Aby si v domácích podmínkách odladil na 1289ccm 110-120 koní už to bude cosi chtít: spekulace: lehčí písty a kliku, vačku kolem 300, hodně dobře udělanou hlavu nejlépe s většími ventily, rovné sání a 4 klapky (doporučuji karb. z motorky, nejlépe z cestáka s obsahem 1000ccm a více...méně starostí s laděním oproti karb. z vyhnané sportovní 600ccm a cena do 5tis.), dobré svody-výfuk, upravený rozdělovač k vačce a nejdůležitější věc : VŠECHNO SLADIT a NALADIT - tady bude schované nejvíce koní !

Jak si se ptal k vačce : 296 od chovance ti určitě poskytne dostatek výkonu už od středních otáček za velice slušné peníze,mám k ní velice dobré reference, dává k ní i odzkoušené tvrdší pružiny pod ventily, nevím jak je to u jiných zmíněných úpravců,vačky budou mít určitě dobré né-li i lepší,ale za určitě jiné peníze



V grafu u Dušana jde vidět že zase tak lehká a levná cesta k hodně klokanům co navíc dlouhodobě vydrží není : skoda-virt.cz/cz/.../203- dusan-skoda-120l-1-4
upraveno 1x, naposled 13.10.2011 02:08:01
21:23:29
12.10.2011
adrallyteam
ok, díky...k tématu mi to stačí...hlavně nic mimo ;-)
19:35:08
12.10.2011
elbacil
Saky ozvy sa preboha konečne, hádžu tu tolko koní ako keby na strome rástli.1
12:33:59
12.10.2011
TTomas
-> Eidy: Stadartni sani si umim predstavit, ale standartni svody na pricnak si nejak predstavit nedovedu. Tech 100hp jde celkem snadno, ale kazdy dalsi konik uz stoji dost usili i penez. Nedavno jsem videl motor 1300ccm / 136hp, ktery urcite i vydrzi, ale to obnasi kitovou kliku, H-ojnice, kovane pisty a mnoho dalsich uprav - suma sumarum 200tis. Tady chlapik nema na webry, takze pochybuju, ze shani neco takoveho. Bez dobreho krmeni a pokrocilych uprav proste 120hp z 1300ccm neudela.
11:24:01
12.10.2011
matoo
-> Čokin: ked mas vhodne nakalibrovany weber tak ti pojde lepsie na spodu ako hocijake motorkove, ktore su stavane na vysoke otacky...
11:00:22
12.10.2011
Eidy
-> TTomas: 120 koní z 8 kanálu je podle mě naprosto ok i s životností. Znám motor s odbržděnejma 107 koňma a jezdí už dost let a krmí to DDSR což znamená standardní sání i výfukový svody. Jen příčňák prozrazuje cosi o úpravě. Jinak na pohled sériovka.
07:34:38
12.10.2011
vhml
LEKR není cesta. Je to moc práce.



Z motokarbiku nebo Polma najdeš ty koně s menším úsilím
23:19:17
11.10.2011
Čokin
22:09:32
11.10.2011
adrallyteam
-> Čokin: tak to zase neznám, popiš :)
20:35:33
11.10.2011
Čokin
-> adrallyteam: Na webry se vykašli, zbytečně drahé a stejně to v nízkých otáčkách nepojede. Dej karbece z mašiny nějaké 600ky, cesta proměných difuzorů je ta správná.
20:31:45
11.10.2011
darklord
-> adrallyteam: ak nebude na webre tak by som sa na to vysral, pretoze tie karburatory oproti cene motora zase niesu az taka palka...
20:30:35
11.10.2011
adrallyteam
-> Čokin: tak nějak je to v plánu :) chtěl jsem webbry 40, ale nejspíš nebudou prachy,tak ze začátku asi Lekr s max úpravami :(
20:28:04
11.10.2011
Čokin
-> adrallyteam: Určitě, větší ventily, stím souvisí větší kanály, stím souvisí rovné sání a ted otázka jak dlouhé jestli výkon nebo krouták a stím vším souvisí něco co to cele nakrmí a o výplachu motoru nemluvě. A aby to vše celé šlapalo když už je to nakrmené tak samozřejmě střeva co nejlehčí at to jde poznat.1
20:24:34
11.10.2011
adrallyteam
jsem lajk..ale ..pomohly by tomu velké ventily? Aby došlo k naplnění válce?-> Gemini:
20:23:14
11.10.2011
Čokin
Ty woe takové vačice.........co tam proboha dávate za ultrlehké písty, že čekáte takové šílené otáčky ???
20:22:33
11.10.2011
adrallyteam
-> Gemini: to kvůli tomu zdvihu?? A nejde to nějak nahnat?? :)
20:21:49
11.10.2011
adrallyteam
-> TTomas: to fáčko, co mám v profilu už nemám..chci stavět repliku škoda felicia kit car, zatím se mi, ale nepodařilo sehnat dokumentaci..hlavně teda k podvozku..jak jej rozšířit bez podložek apod :(
20:21:19
11.10.2011
Gemini
-> adrallyteam: sorry ale skoda nieco robit s takou vackou.......motor bude tocit 7500-8000 ale bude bez krutiaceho momentu......nedojde k takemu naplneniu valca



pracovne otacku budu 6000-8000, zivotnost mizerna....na rally sa taketo vacky nepouzivali, hocijaka 300/300 so zdvihom 7,3-7,5mm bude lepsia
upraveno 1x, naposled 11.10.2011 20:22:48
20:14:06
11.10.2011
TTomas
-> adrallyteam: Ulozeni do bloku teda pro ni planujes predelat? Ma i nejaky znaceni z cela od rozvodu?
upraveno 2x, naposled 11.10.2011 20:17:28
20:13:10
11.10.2011
TTomas
-> adrallyteam: 120koni z 1300 je uz dost. Lze pochopitelne i vic - kolem 100hp/litr, ale stoji to nemale prostredky a ze seriovych dilu to moc dlouho nepojede. Podle znaceni to fabricka vacka nebude a ity palce jsou proste male. Na slusnej vykon k ni budes muset udelat hodne velky ventily.
upraveno 1x, naposled 11.10.2011 20:16:03
20:11:51
11.10.2011
adrallyteam
pokud si dobře vzpomínám, tak jsem ji koupil od climber už tak před rokem...měla akorát podrbkaný klínek, ale to se snadno opraví
Extreme Tyres