skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ostrá vačka
-> Alenka: vobec to neni tajné akurát som už odvtedy kedy to bolo merané prestaval motor.Parametre sa tým pádom zmenili ale popíšem motor ked mal tieto parametre ktoré opisujem.Možem sem dať aj graf ked chceš aj ked raz som ho sem už dával.Vačku som tam mal 1805-ku zdvih 7,5.Kanály v hlave 31,ventily sériové.KP 11,5 zapalovanie z nejakého golfa(z vrakoviska).Karburátory z motorky.Chceš parametre aj prestavaného motora?
-> Alenka: je potřeba něco upravovat? Nebo to prostě jen vyměníš?
-> adrallyteam: cistej jak ho nacepuju ze stojanu. S nicim to nemicham.
-> Alenka: v jakém poměru tam dáváš ten E85?
elbacil 22.10.11 20:39:35 napsal:
Ináč ja mám na 1,4 -ke 118 hp a 131 nm , kp 11,5 a jazdí to na 95 natural a neklepe.
Podelil by ses s nejakymi podrobnostmi, pokud to neni tajne? Treba vacka, prumer kanalu, v jakych otackach mas ty maxima atd.?
Ja mam taky 1.4, vacka 278 motorexcel, k.p. 11.4:1, 27mm kanaly 22/27mm LEKR, zivim to E85 a nevim, nevim, jestli se s tim dostanu aspon pres 100 koni.
Budu ted na to davat zapalovani Ignitech a zatim to bude signal brat z Favoritackeho indukcniho snimace v rozdelovaci. Existuje nejake lepsi a dostatecne jednoducha reseni?
Ináč ja mám na 1,4 -ke 118 hp a 131 nm , kp 11,5 a jazdí to na 95 natural a neklepe.

Podelil by ses s nejakymi podrobnostmi, pokud to neni tajne? Treba vacka, prumer kanalu, v jakych otackach mas ty maxima atd.?
Ja mam taky 1.4, vacka 278 motorexcel, k.p. 11.4:1, 27mm kanaly 22/27mm LEKR, zivim to E85 a nevim, nevim, jestli se s tim dostanu aspon pres 100 koni.
Budu ted na to davat zapalovani Ignitech a zatim to bude signal brat z Favoritackeho indukcniho snimace v rozdelovaci. Existuje nejake lepsi a dostatecne jednoducha reseni?
-> Raste: to byl jen příklad, že to jde, dá se poměrně snadno jen chipem, výfukem a filtrem dostat na 180koníků / 7800...ale nechci zasí*at toto téma. Já to auto měl v serii a je to opravdu paráda, ale ceny dílů mě odradily :(
-> AZmotor: Nad tím výkonem jsem se nějak nepozastavoval, v tom máš pravdu. Se sériovou vačkou a mapou by to nešlo. Kámoš to měl poladěné i s ostrou vačkou cca 180-190hp a 10 tis. netočil. Ono taky na co, když to v těch otáčkách už ten výkon nemělo.
Založil jsem nové téma pro rozdělovače, tak kdo bude chtít může se podělit o své cenné, tvrdě nasbírané zkušenosti :)
-> Raste: ja vim že u Hondy to neni problém, jen mě trochu zaskočil ten seriový výkon a otáčky o 2 tisíce větší.. asi posunutý omezovač, což mi přijde ale k seriové křivce výkonu zbytečné
-> Raste: na youtube urcite najdes aj skodovky s 10tis RPM

-> AZmotor: Mno nemyslím si, že zrovna u hondy je 10tis ot. nějak nedosažitelná hodnota. Dej si na youtube: honda vti 10000 rpm a příkladů najdeš dost.
-> adrallyteam: jo dobrý... obsah i výkon ti sedí, ale na ty otáčky si prosímtě došel jak?
jen Honda už má proměné časování tudíž to tak trochu kazí tu filozofii běžného atmosférického motoru
jen Honda už má proměné časování tudíž to tak trochu kazí tu filozofii běžného atmosférického motoru
-> elbacil: ja mam snimac na remenici a nestazujem sa...
-> m8rinek: to máš pravdu snimač nesmie byť v rozdelovači lebo su to dalšie vole navyše.-> matoo: a ty by si ako riešil snímač?Ináč ja mám na 1,4 -ke 118 hp a 131 nm , kp 11,5 a jazdí to na 95 natural a neklepe.

-> adrallyteam:
tak nie len skodovky tocia 10tis, uz aj hondy







-> AZmotor: hmm..ale je to mimo téma..taky mám civic vti 118kw, obsah 1.6, a motor mi točí 10500 ot/ min...stačí???
-> Alenka: -> TTomas: sorry, mě to jen tak napadlo, když se tady hází těma číslama.....
-> AZmotor: Aha.
-> Alenka: Asi tak...Jsem taky asi zapomnel zminit svoji spotrebni Skodovku s hodne podobnejma parametrama
-> Alenka: Asi tak...Jsem taky asi zapomnel zminit svoji spotrebni Skodovku s hodne podobnejma parametrama

-> AZmotor: a jak to souvisi s tim, co se tady probira?
Ja mam supertupou vacku, objem 1998cm3, k.p. nejakych 17:1, pres 130kW, taky nemam rozdelovac a kdyz se snazim, jedu pod 4.5 na 100.
Hura, pochvastali jsme se a ted zpet k tematu.
Ja mam supertupou vacku, objem 1998cm3, k.p. nejakych 17:1, pres 130kW, taky nemam rozdelovac a kdyz se snazim, jedu pod 4.5 na 100.
Hura, pochvastali jsme se a ted zpet k tematu.
-> TTomas: trochu vás tu matu.... nejedná se o škodovku, obsah je 1587ccm nebo tak nejak, je to sériový motor, rozdělovač to nemá, spotřeba 7-7,5 je při běžné jízdě, ne dědko stylem.... KP 10,8 i na tak tupé vačky funguje.
jen sem chtěl říct že i taková pro škodovkáře prapodivná kombinace funguje skvěle, mít možnost jezdit takový podobný motor ve škodovce tak neřeším jiné auto...
jen sem chtěl říct že i taková pro škodovkáře prapodivná kombinace funguje skvěle, mít možnost jezdit takový podobný motor ve škodovce tak neřeším jiné auto...
-> AZmotor: Predpokladam ze z 1.4, ale stejne se mi tomu nechce verit. Predevsim ty spotrebe. Pochopitelne pokud jich pouzivas pri jizde pulku, tak ano, ale aby jsi pouzival vsechny a zralo ti to 7litru je dost scifi.
Pics or it didn't happen :)
já mám momentálně 118koní, vačky tam nejsou ani 260°, rozdelovac sem nikdy neladil, točí mi to 7500ot/min a spotřeba 7litrů na sto NA95........no a pak že tupá vačka netočí a nejede 

-> matoo: ach zo...
-> m8rinek: on hovori o snimaci, ale sak preco by niekto robil taku blbost a dal snimac na rozdelovac, to by nic nevyriesil a vole by zostali...
-> elbacil: jakto? Když dáš rozdělovač (bmm), kterej jen rozděluje jiskru, tak Tě jeho mechanický vlastnosti nezajímaj bo pálíš vždy dle impulzu ze zapalování...
-> matoo: práveže ten snímač je najhoršie vymyslieť , lebo ked ho dáš do rozdelovača tak si na tom skoro rovnako ako s obyčajným rozdelovačom.A ináč vobec neviem čo tu riešite za problem.Treba vedieť maximum predzápalu v nízkych a vysokých otáčkach a ked to neviete nastaviť tak to dajte takému čo to vie a je to.

-> Urbi: vymyslenie snimania je minimum roboty, je to rychlejsie ako rozobrat rozdelovac na vymenu inych pruziniek alebo zavazi....

-> Urbi: dobře, ale čas kterej jsi věnoval zapalování a nikdy se nedostaneš tam kam s programovatelnym, tak jsi mohl mít IMF zastavěný několikrát...
-> m8rinek: 

-> m8rinek: Když valím do škodovky tolik peněz,tak investice už pro mě není rozhodující věc, ale hlavně čas, případně složitost zástavby a nastavení....prostě už se mi s ím nechce drbat,že bych vymýšlel snímání otáček, pomalu finišuji s nastvením parodie na zápalko co máme od Palu všichni a musí to stačit 

-> Urbi: A neni lepší zainvestovat do nějakýho programovatelnýho systemu?
-> m8rinek:
Není nejvíc nejlepší, musí se to odladit přesně na daný typ motoru, dle paramatrů jak říká Tuner2
Jak si říkal že dáš tvrdší pružinky...má to vliv na celý průběh, pokud zabírá hned zkraje a nedostaneš se na stejné hodntoy jako s neupraveným. Zásadní je regulovat jen těch 10 st. na rozd., né teda 11 jak sem si myslel. ( o stupen se určitě dohadovat nebudem
) Např. k vačce 280 s dobře upravenou hlavou mít co nejvíc plochou křivku která reguluje třeba až do 5500-6000 ot. Pokud budete mít upravený a neupravený rozdělovač, který bude shodně dávat v nejvyšších ot. např. 35 st.,tak je asi pochopitelné že 5000-6000 ot. pojedou stejně. Jenže kdo má z vás převodovku která umí využívat jen takové otáčky ? A proto je důležité regulovat přesně tak jak si to žádá každý motor na míru aby šel do těch otáček co nejrychlej a bez detonací...tedy nejlépe elektronikou kterou říkáš že zatím nemáš odladěnou a je to jenom na tobě jak si pohraješ...né že ti nekdo dá ideální graf. Pokud děláš úpravy na motoře, stává se z něj originál který každý může chtít něco jiného. Např. já potřebuji k Muckové vačce 284 na volnoběh nejlépe 18-20 st.,ale stačí jen brnknout po plynu a hned detonace, proto je pro mě lepší skoro úplně tvrdý rozdělovač, který bude velice pozvolna regulovat až do 5500-6000ot. s celkovou regulaci 8st. třeba...a to se nyní snažím odladit jak pružinkama, jejich předpětím a jinou váhou závaží (půlměsíců) regulace.
-> Tuner#2: S Čokinem sem ten předstih měřil já,v 3000ot. tam má kolem 22 st. a pak mu to v 4000 poskočí na cca 32...proto ty detonace v těchto místech...kdo ví v jakém je stavu,zda se nezadrhává nebo zda tu regulaci nemá špatně naladěnou Mrázkem (úpravce tady od nás), jinak je to slušný rozdělovač a od 4500-6000 jede motor opravdu dobře, myslím že nyní už by nejel s jinak upraveným Pal rozdělovačem lépe.



-> Tuner#2: S Čokinem sem ten předstih měřil já,v 3000ot. tam má kolem 22 st. a pak mu to v 4000 poskočí na cca 32...proto ty detonace v těchto místech...kdo ví v jakém je stavu,zda se nezadrhává nebo zda tu regulaci nemá špatně naladěnou Mrázkem (úpravce tady od nás), jinak je to slušný rozdělovač a od 4500-6000 jede motor opravdu dobře, myslím že nyní už by nejel s jinak upraveným Pal rozdělovačem lépe.
-> m8rinek 20.10.11 23:13:16: 

-> Tuner#2: proto čekám až přijde někdo s tou nejvíc nejlepší, která bude fungovat vždy a na všem :D.
-> m8rinek 20.10.11 23:08:50: Tak ta křivka záleží na mnoha faktorech od vačky, sání, hlavy, KP až použitého paliva konče, ale to předpokládám víš.
-> Tuner#2: tak pochopitelně je cokoli z eRka nejlepší :))). Nicméně pořád nikdo nepřišel s nějakou nejvíc nejlepší křivkou :D.
-> m8rinek 20.10.11 22:49:46: Samozřejmě že to je tak jak píšeš, jen někteří si myslí, že jsou nej rozdělovače z eRka či 105tky a aby nahoře nelezli přes 40° tak dole musí bet na nule a nebo v záporu což je pro motor úplně na ho*no 

Teď se maličko ztrácim, jakej je tedy ideální, předstih pro volnoběžné otáčky do cca 1500? Dám li základní zápornej, tak motor pujde strašně tvrdě, respektive nepujde a určitě mu to nepřidá.
Pokud dám do rozdělovače tvrdší pružinky, aby reguloval i ve vyšších otáčkách a docílim tak stejný hodnoty jako s neupravenym rozdělovačem, tak jsem na tom dle mě lépe?
Nicméně jdu jen okolo, mam programovatelný zapalko a ještě pořád jsem ho neodladil...
Pokud dám do rozdělovače tvrdší pružinky, aby reguloval i ve vyšších otáčkách a docílim tak stejný hodnoty jako s neupravenym rozdělovačem, tak jsem na tom dle mě lépe?
Nicméně jdu jen okolo, mam programovatelný zapalko a ještě pořád jsem ho neodladil...
-> Čokin 20.10.11 12:56:50: To si trochu protiřečíš ne?
Píšeš, že tu lidi jezdí vysoký předstih na volnoběh a přitom předstih v otáčkách díky tvrdému rozdělovači mají úplně stejný, ale mají lepší volnoběh a náběh předstihu ne jako u vylítané rachotiny z eRka. Ve výsledku tam taky máme kolem 35ti stupňů a sám tady přiznáváš, že Tě to nahoře občas zvoní... Tak teď nevím kdo si zahrává s pístama. Já tam raději leju 100vku, zas o tolik dražší není a lépe to jede...
Píšeš, že tu lidi jezdí vysoký předstih na volnoběh a přitom předstih v otáčkách díky tvrdému rozdělovači mají úplně stejný, ale mají lepší volnoběh a náběh předstihu ne jako u vylítané rachotiny z eRka. Ve výsledku tam taky máme kolem 35ti stupňů a sám tady přiznáváš, že Tě to nahoře občas zvoní... Tak teď nevím kdo si zahrává s pístama. Já tam raději leju 100vku, zas o tolik dražší není a lépe to jede...
-> Čokin: ale vím že ze začátku problém byl....u bezkontaktního rozdělovače 860...to byly detonace docela slušné,tam pomohl jen 100 oktan....ale ted už problém není ani u 95
-> Evž@: Tak pokud je dokážeš rozeznat a nejsou tam, tak jsi štastný člověk
Snížím ještě o stupeň základ na -1 a uvidím.

-> Čokin: hm já mám kolem 11:1....a motor vezme i 95 bez detonací
-> vhml: KP 10,9 ale jezdím výhradně na 95ku, ten 100oktan by asi zrušil to lehké klepání při 4000tis ale tak bohatý nejsem abych to tam lil.
-> Čokin: co máš za KP?
Já mám 10,8, lehce vytlouklej rozdělovač 110r a základ 5 stupnu pro N95 a 9 pro 100 oktanů. Tudiz celkove 30 a 34 stupnu
Já mám 10,8, lehce vytlouklej rozdělovač 110r a základ 5 stupnu pro N95 a 9 pro 100 oktanů. Tudiz celkove 30 a 34 stupnu
-> Evž@: Mám upravený rozdělovač s charakteristikou 110R a jezdím taky nulu v základu a musím říct, že si to občas ve 4000tis. zazvoní, asi bych se nebal jít klidně do mínusu. Každý tam má základní předstih v plusu jak blázen zvonění neslyší a pak je tady plno fotek zborcených pístů
Když jsem zkoušel minulý týden odměřit průběh a pak to hodil do grafu dostal jsem se na dovcela hezkou křivku a regulovalo to až do 5500tis/ot s předstihem 35st.

-> jate-line: .nastartování je bezproblémové.....sice je fakt že ten chod studeného motoru není určitě na takové úrovni jako u motorů s předtihem cca 7 a výš ale po mírném zahřátí je problém pryč
-> Tuner#2: Jasné a nejen na komínku :)
-> Evž@: Přínos nepřínos....na závodním motoru přínos, protože to se seriovým rozdělovačem jen zvoní, ale to asi víš proto jezdíš nulu....a vsadim se, že ti to jde občas i blbě nastartovat...)
-> Evž@: Přínos nepřínos....na závodním motoru přínos, protože to se seriovým rozdělovačem jen zvoní, ale to asi víš proto jezdíš nulu....a vsadim se, že ti to jde občas i blbě nastartovat...)
A stejně by mě zajímal ten obrovský přínos o kterém se tu píše..........mě funguje sériový kontaktní 120 rozdělovač,a vím i o jiných lepších motorech.Sice základní předstih máme na nule ale o co jde když to jede jak má.Řekl bych že finální rozdíl nebude až takový extra rozdíl,a kdo mi bude chtít vnutit že to velký rozdíl je,tak mi může jeden takový rozdělovač na zkoušku poslat,rád ho vyzkouším :)
-> jate-line 20.10.11 11:48:18: Však to jsem psal, když jsem začal jezdit s Fávem, tak byla na komínku taková vůle, že tam mohlo být klidně +/- 10° jako nic... Tady šlo jen o to kolik ten rozdělovač má mít nový...