skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ostrá vačka
Wenovy v eSku jedna Tymova pruzina praskla. Ale predpokladam že je to pružina z nejakyho vhodne zvolenýho seriovyho auta, tudíž je to spíš náhoda.
-> Olgoj Chorchoj: a nevalia sa ti tam nejake pruzinky,samozrejme trvde na prodej??
-> peter l: hrozí? jááj, hrozí:-D Tak někdy v příštim tejdnu sem chtěl uklízet a možná bych někde natrefil na brka co vozim já kdybys měl zájem... S týmmotorsporťáckejma žádný zkušenosti nemám, ale asi by to chodit mělo... rozhodně lépe než série
-> vhml: takze malo!! lebo do teraz som mal 280-ku a 6,9mm zdvih a v pohode kratkodobo 7000ot. ale mozno ze uz to na 300vke to fungovat nemusi?? a som zabudol ze podlozene mam aj vnutorne pruziny...
-> peter l 30.10.13 23:18:01: zapomínáš na setrvačnost ventilu. 0,1mm je málo...
-> Olgoj Chorchoj: No zavit na zavite to nebude lebo medzi zavity vojde mierka 0,10mm sice na tesno ale vojde,len by som chcel vediet ci sa otackach hrozi stret ventilu a piestu inak hlava dole 1mm a piest 136...a co trvde pruziny od tymmotorsport??
-> peter l: S takovou podložkou a 7mm zdvihy na vačce budou sériový pružiny pravděpodobně závit na závit, rozhodně to bude v otáčkách mlátit a nepojede to. Jezdim na 300/300 vačce /6,3mm zdvihy/ brka z BMW, který jsou podstatně tvrdší... Do motoru bych to v žádnym případku nedal, ale třeba to zkusíš a bude to chodit...?
Trosku ozivim temu:ma niekto skusenosti s vackou 300/300 zdvih 7mm,a zo seriovimi valcovimi pruzinami podlozene o 2mm a mierne odlahcene ventily na motoru Favo...
-> Tuner#2: stane se no :) mysleno male ulozeni.
-> Dušan 12.03.13 23:03:25: Máš tam trochu překlep u té 30tky 

-> Borderer: jde to poznat podle sroubu remenice v klice. Jak je tam na 30ku klic tak je to velky ulozeni. Pri 27 nebo min je to velky ulozeni.
-> Borderer: velke ulozenie sa lamalo az s feldou MPi v 07/97
Odkedy se vubec měnilo velké/malé uložení vačky? Někdo řiká, že už Š120 měla jiný a někdo zase, že jsou vačky stejný až po feldu BMM, či že se to láme až s rokem 98/99. Co je na tom pravdy? Chci koupit ostřejší vačku a nevim jestli mužu koupit favoriťáckou nebo ne.....chci kupovat vačku 265° od Pana Chovance.
Kde kupim ostru vacku 280/280 male ulozenie?????? myslim niaky obchod ale nico take... v SR.
-> Ba.jogi: Tak jak říká Vrba-> Stepan FUN: Pokud máš SEDR 130, zkus 1st. 125/200 a 2 st. tr.150/vz.160. Doporučuji svíčky NGK BPC 6ES na motory do KP 10, nad 10 pak BCP 7ES. Velice se mi osvědčily za 85,- a jejich spolehlivost...není vůbec co řešit.
-> Ba.jogi: Musíš obohatit.Jak moc ,to uz musíš vyzkoušet a nebo odečíst podle barvy svíček.Univerzální hodnota neexistuje pro žádný motor.Co motor,to originál. Doporučuju začínat na tryskách,které jsou 100pro moc velké a pak jít dolů po krocích po 5.Bohatost můžeš číst na svíčkách,které ovšem musís zvolit správné tepelné hodnoty. Než něco začneš dělat,doporučuju alespon sehnat upravený rozdělovač,jinak se s tím nedomluvíš vůbec.Pokud s tím ale nemáš žádné zkušenosti,tak jak odkazuje kolega-nech si to někým udělat.Ve výsledku to bude stát mín úsilí,benzínu a zničených součástek.
-> palinator: Netuším jestli někdo nějakou takovouhle tabulku sestavil (třeba jo). Já osobně bych u tohohle začal s tryskou o 2 stupně vyšší než je v základu (to funguje bez problémů i na sériovou vačku) a pokračoval nahoru. Nicméně pokud je to nějakej ostřejší motor, tak bude potřeba laborovat s přesdtihem (lépe i s jeho regulací) a pravděpodobně hrábnout i do vzdušníků, případně řešit věci jako je mechanický otvírání druhý komory...
Tohle vždycky stojí moc času a peněz (peněz minimálně za palivo). A nebo se pak možnost obrátit se na někoho, kdo má zkušenosti a vybavení. Nakonec zjistíš, že to vyjde levnějc a výsledek bude daleko lepší. Není to tak dlouho co jsem s otevřenou pusou (a to jsem si myslel, že nastavit karburátor zvládnu) koukal na nastavování závodního motoru za pomoci techniky. (např. bylo použito zařízení, který dokáže měřit dobu hoření ve válcích a tudíž rovnoměrnost chodu, ale je fakt, že se jednalo o 2 dvojitý Webery) Trvalo to několik hodin, nějakou korunu to stálo, ale jak prohlásil řidič toho auta - je to jinej motor a má teď ještě rezervy...
Tohle vždycky stojí moc času a peněz (peněz minimálně za palivo). A nebo se pak možnost obrátit se na někoho, kdo má zkušenosti a vybavení. Nakonec zjistíš, že to vyjde levnějc a výsledek bude daleko lepší. Není to tak dlouho co jsem s otevřenou pusou (a to jsem si myslel, že nastavit karburátor zvládnu) koukal na nastavování závodního motoru za pomoci techniky. (např. bylo použito zařízení, který dokáže měřit dobu hoření ve válcích a tudíž rovnoměrnost chodu, ale je fakt, že se jednalo o 2 dvojitý Webery) Trvalo to několik hodin, nějakou korunu to stálo, ale jak prohlásil řidič toho auta - je to jinej motor a má teď ještě rezervy...
-> palinator: ale rad by som cchel vediet na oby dve komory ci ty len hovoris aby som skusil prvu 

-> Stepan FUN:
Každopádně nějaký výchozí hodnoty by znát mohl, přeci jen nebude asi rozsah použitelných trysek 112-130 např.
Každopádně nějaký výchozí hodnoty by znát mohl, přeci jen nebude asi rozsah použitelných trysek 112-130 např.

-> Ba.jogi: Viděl bych to na systém pokus/omyl... Ne všechny vačky 280° jsou stejný, motory jsou každej jinej... (KP, úpravy hlavy). Chce to zkoušet a ladit.
Ale jestli existuje nějakej univerzální návod na otryskování karburátoru na neznámou vačku o který vím pouze jakej má úhel otevření ventilů, tak se rád přiučím. :-)
Ale jestli existuje nějakej univerzální návod na otryskování karburátoru na neznámou vačku o který vím pouze jakej má úhel otevření ventilů, tak se rád přiučím. :-)
viem ze to tu mozno nepatri ale ked uz sa tu o tom hovori a ja to hladam , dokumenty o tom, potrebujem vediet kde najdem clanok alebo forum kde sa o tom pise ake trysky by som mal pouzit alebo vyskusat dat na 280/280 vacku budem velmi rad ked mi to dakdo s kopcii



jate-line: krane napisane ;)
matoo: chipom sa da dosiahnut zlepsenie aj bez vymeny filtra :) ale zo skodovky honda nikdy nebude :D to mas pravdu :D
-> vhml: Koukám co motorář, to jiný názor...
-> vhml: Jenže tam nemá co prasknout, vždyť je to stejné jak kontaktní a nahoře je jen rozdělovací hvězda....narozdíl od kontaktního, kde praskne část kladívka a stojíš. U bezkontaktu často odchází cívka rozdělovače. Jenže uplně stejně odchází kondík....
Nehledě na to, že u kontaktu naladíš zákl.předstih na začátku závodu 7st a v cíli máš 5st.....:)
Nehledě na to, že u kontaktu naladíš zákl.předstih na začátku závodu 7st a v cíli máš 5st.....:)
-> Tuner#2: mechanicka nespolehlivost, neco v tom praskalo ve vysokych otackach
-> DuriQ: no ale upraveny, a to nie je uprava chipom a ,,tuningovym filtrom,, co som videl na strankach pisanych cudzim jazykom, tak to chce ovela vacsie upravy aby clovek mohol ten motor tolko tocit a aby to aj bolo citit este tam hore, akoze rucicka moze hocikomu hocikam vyletiet, aj na skodovke ti kludne vyleti na 15tis, ak si ju predsadis alebo das na jej koniec zavazie, ale vratme sa spat do realneho sveta...
-> vhml 25.10.11 09:24:15: Konkrétně? Už jsem četl různé bláboly, že to od 6000rpm nestíhá apod. a přitom vím, že to není pravda. Vím i o použití na 305 vačce naprosto bez problémů...
matoo: upraveny motor z integry kludne potoci aj 11tis :) seriovy Vtec toci 8,2 - 8,7 podla typu B16xx B18xx :)
-> Tuner#2: já zase byl Zenklem odrazen od bezkontaktu, měli s tím problémy při závodním nasazení a i do favoritů dávali kontakty
-> vhml 25.10.11 08:46:41: NJ nikdy jsem se po tom nepídil, neb mě od toho dost lidí odradilo a rovnou jsem koupil 880tku, neřešil a jezdím už leta bez problému - ťuk, ťuk, ťuk.
-> Tuner#2: nn, to byl malej průměr těla.
Jsou rozdělovače 52mm, pro 1000MB a pak 60mm od stovky vejš a ty se dělí ještě na nízkou (Š100) a vysokou hlavu (Š120). Alespoň obecně, ony se ty výroby trochu křížily.
Jsou rozdělovače 52mm, pro 1000MB a pak 60mm od stovky vejš a ty se dělí ještě na nízkou (Š100) a vysokou hlavu (Š120). Alespoň obecně, ony se ty výroby trochu křížily.
-> vhml: Aha, já žiju, že malou hlavu měli 1000/1100MB z těch se taky dost používá. NJ tyhle starší auta jdou mimo mě nehledě na horší dostupnost ND.
-> Tuner#2: nn, je úplně jinej, s malou hlavou, i jsem někde v tomhle tématu psal tuším :-)
-> vhml: Žil jsem v tom, že to je jako LS rozdělovač a ten má jen jiný náběh, ale 15°... Pokud tedy má 11° tak není co řešit, je to samozřejmě +/- stejné s tím co jezdím já. O eRko jsem se nikdy nezajímal, proto ta moje neznalost.
-> Tuner#2: ja mam 120 rozdelovač upravený na 10° s charakteristikou erky, pri volnobehu predzápal 10 - 12°, v otáčkach cca 2000 sa začína zvyšovať a maxima dosiahne pri cca 4000 otáčkach a to 30°, Žiadne zvonenie ani klepanie
tymto ešte raz dakujem minnikovi za zapožičanie stroboskopu

tymto ešte raz dakujem minnikovi za zapožičanie stroboskopu

-> Tuner#2: Čokin nemá erko, ale upravený 120,nevím kde si zjistil že má erko rozd., stejně jak nevím kde si vyčetl že má 15 st.? To proč ho tak vychvalujeme je důvod že ho má Vrba a funguje mu skvěle ! Měřeno u Vrby v 800 ot. předstih 13 a až v 5000 má 35, takže určitě ta regulace nebude 15 st.,ale spíše 11 + - vůle stářím. Ty kdyby si ted předstih trochu zvedl, možná že by ten výkon ještě trošku stoupl.
-> Tuner#2: ale hovno, eRko má 11 stupnu! Pokud nebylo více typů, ale oba dva co mám doma mají 11.
-> Evž@: bohužel jde, ono na slalomu jedeš pořád 1-2, takže kilometry při tom nenajedeš žádný, proto takovej průměr...
-> Evž@: bohužel jde, ono na slalomu jedeš pořád 1-2, takže kilometry při tom nenajedeš žádný, proto takovej průměr...
-> Urbi: Měl jsem rozdělovač jak 105, tak i 120. 105tka je nepoužitelná s regulací 17° na rozdělovači. U 120cky je 15° bylo to lepší, ale kýženého výsledku jsem dosáhnul s 880tkou s 10° regulace a myslím, že Erko nemá moc odlišnou charakteristiku od 120cky, má taky 15°a má jen pložší náběh. každopádně stále nechápu proč ho Čokin tak vychvaluje, když jezdí předstih na volnoběh 0 a přitom mu to kolem 4000 zvoní jak sám psal. To je prostě na pendrek...
-> Tuner#2: Z erka má o mnoho pložší charakteristiku a nemá tak velký rozsah jako 105 a 120, jede to s ním velice pěkně oproti 105 či 120rozd., zvlášť s vačkou 265. Proč máš takový názor, měl si ho někdy ? Já si myslím že Vrbovi motor šlape jak švýcary s ním a ne na jednom srazu to dokazuje, snad si to sám i viděl. Samo že jsou i lepší rozdělovače, Třeba ty naše 880 když se maličko poladí aby chodily ještě trochu víc na plocho, tak úplně paráda.
Jen tak pro info v Mostě jsem si díky Nepérovi změřil po roce a půl předstih. Volnoběh stále někde kolem 12-13° pak to vyleze ke 30 a max. to lehce přeleze, ale 35° tam nikdy ani nebylo vidět. Takže pak tady vyprávějte jak je nej rozdělovač z eRka či 105tky, když musíte mít základ na nule...
Spotřeba v Mostě a cesta ráno z benziny a zpět (cca. 50km mimo okruh) 14,1/100km
Spotřeba v Mostě a cesta ráno z benziny a zpět (cca. 50km mimo okruh) 14,1/100km
-> vhml: jakože 0,5 litru na kilometr jo :DD .... to snad ani nejde
-> Nwkt: zřejmě :-D
Při raním startu se sytiče kvůli podtlaku po 5 minutách obalili ledem!
Při raním startu se sytiče kvůli podtlaku po 5 minutách obalili ledem!
-> elbacil: mam to podobne ale na 100vkovej remenici, foto nemam ziadne detailne pri sebe
-> vhml: S tim neumíš jezdit 

btw: o vikendu jsem pocital spotrebu. 140LS žere v prumeru 50-55 litru!
-> Urbi: jasné...zase odbočka..téma už jsem našel díky :)
-> adrallyteam: Samozřejmě že je potřeba, přečti si jiné téma které se tady tomu určitě věnuje. Jiné trysky, jiné nastavení. A samozřejmě se zeptáš na přínos, může být, pokud máš zkušenosti jako -> Alenka: a dokážeš odladit.