skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ostrá vačka
-> TTomas: Jinak sám to dělat nebudu, něco si nechám udělat ( Hlava apod. ) a maličkosti jako je lícování apod sám...jen mě prostě zajímá, jestli to má cenu s touhle vačkou a jestli s ní bude výkon nad 100 koníků...idealně kolem 120, ale.......
jsou to velká ložiska a levý závit pro šroub
-> adrallyteam: To casovani se na rallyove 130rs nejezdilo a pokud je to skutecne vacka z rs, tak ji do facka ani nedas. Dej sem schvalne fotku s popisem a znacenim. Prijde mi to i malej zdvih na fabrickou vacku s timto casovanim. Mimochodem od koho ji mas?
Jiank 110hp ze 1300 na 8k je realnej vysledek dokonce i se slusnou zivotnosti, ale nevim jak se ti to podari v domacich podminkach s minimem zkusenosti.
Jiank 110hp ze 1300 na 8k je realnej vysledek dokonce i se slusnou zivotnosti, ale nevim jak se ti to podari v domacich podminkach s minimem zkusenosti.
-> Bery: no právě ten prodávající tvrdil, že je ze 130 RS co jezdila rally
-> adrallyteam: protože ji nepoužívali na rally.
zavolej někomu z úpravců,že chceš 110 koní z 1300 obsahu,zaplatíš díly,složíš,jezdíš.Ale na rally s 320 vačkou-to bude pěknej točák.
zavolej někomu z úpravců,že chceš 110 koní z 1300 obsahu,zaplatíš díly,složíš,jezdíš.Ale na rally s 320 vačkou-to bude pěknej točák.
-> Urbi: ještě dotaz...bude ta má 320 na stejné úrovni jako kvalitní 300 od výše jmenovaných? Je to původem tovární, tak si říkám, proč by ji zase dělali, kdyby byla špatná :)
-> Urbi: Takže kdybych si s motorem opravdu pohrál..odlehčoval, vyvažoval, udělal vše ke všemu a krmil to Wébříkama....? chtěl bych 110 koníků. Je to reálné?
-> adrallyteam: Málo a určitě nedostatečné krmení k vačce 320,nejlépe 4 klapky a rovné sání. Ty zdvihy 6,6 jsou opravdu málo, i když nevím jak se třeba dělaly dřív. Ta převodovka bude muset být opravdu strašně nakrátko-blízko u sebe ty kvalty, aby v nejvyšších ot. klesalo tak,aby se pořád motor držel v nejvyšším zátahu. Já bych šel do kvalitní 300st. se zdvihy kolem 7 - 7,5 od Krejbych, Motorexcel, Chovanec apod.
-> m8rinek: Co je to za kec že jméno Chovanec je zapovězeno? To jako proč? Protože většina virtu je z čech a má ráda jméno Čepek? Za mě umí oba, pokud posuzuji výsledek práce,což je pro mě hlavní.
-> m8rinek: Co je to za kec že jméno Chovanec je zapovězeno? To jako proč? Protože většina virtu je z čech a má ráda jméno Čepek? Za mě umí oba, pokud posuzuji výsledek práce,což je pro mě hlavní.
a ještě otázka do pranice...jakého odhadovaného výkonu lze na jednom Lekru sk. A dosáhnout??? Hlava -> max úpravy
-> darklord: počítám max 160?
-> adrallyteam: no, ale otazka je potom aky bude celkovy rozsah prevodovky co sa tyka rychlosti...
darklord 10.10.11 21:51:48 napsal:
→ adrallyteam: skorej to ze sa zrejme zuzi spektrum
vyuzitelnych otacok motoru.
a když k tomu bude řádně odstupňovaná skříň?? Tak by to mělo být ok......?
→ adrallyteam: skorej to ze sa zrejme zuzi spektrum
vyuzitelnych otacok motoru.
a když k tomu bude řádně odstupňovaná skříň?? Tak by to mělo být ok......?
-> adrallyteam: skorej to ze sa zrejme zuzi spektrum vyuzitelnych otacok motoru.
m8rinek 10.10.11 21:49:04 napsal:
→ adrallyteam: 320 bude fungovat jen ve vysokých
otáčkách, tak možná někde na okruhu, nicméně neposkytne motoru žádnou
pružnost…
pružností myslíš zátah od spodu?
→ adrallyteam: 320 bude fungovat jen ve vysokých
otáčkách, tak možná někde na okruhu, nicméně neposkytne motoru žádnou
pružnost…
pružností myslíš zátah od spodu?
-> adrallyteam: 320 bude fungovat jen ve vysokých otáčkách, tak možná někde na okruhu, nicméně neposkytne motoru žádnou pružnost...
určení motoru jen a jen na závody
m8rinek 10.10.11 21:45:47 napsal:
→ adrallyteam: Že jméno Chovanec je zapovězeno? Jinak
kvalitu vačky posud sám, když mnohem tupější vačka má menší zdvihy.
Otázkou je určení motoru a pro rally opravdu 320 nebude…
opraveno :) a proč myslíš, že pro rally nebude? Moc vysoké otáčky?
→ adrallyteam: Že jméno Chovanec je zapovězeno? Jinak
kvalitu vačky posud sám, když mnohem tupější vačka má menší zdvihy.
Otázkou je určení motoru a pro rally opravdu 320 nebude…
opraveno :) a proč myslíš, že pro rally nebude? Moc vysoké otáčky?
-> adrallyteam: Že jméno Chovanec je zapovězeno? Jinak kvalitu vačky posud sám, když mnohem tupější vačka má menší zdvihy. Otázkou je určení motoru a pro rally opravdu 320 nebude...
Jinak je to do Feldy...velké uložení :) výrobce neznámý a původ údajně ze 130 RS origo tovární...koupena od zdejšího člena
m8rinek 10.10.11 21:42:08 napsal:
→ adrallyteam: Nezapomněl jsi na něco? ;)
určitě ano, ale na co? Poprosit? :)
→ adrallyteam: Nezapomněl jsi na něco? ;)
určitě ano, ale na co? Poprosit? :)
-> adrallyteam: Nezapomněl jsi na něco? ;)
Ahoj, chci použít vačici 320/320 do závodního motoru...nechci rozepisovat co tam bude nebude...vačka má zdvihy 6,6 mm a spousta lidí mi říkalo, že je to málo. Měl jsem 278/265 od pana xy a měla o něco málo větší zdvihy. Co si o tom myslíte? Je lepší koupit jinou?
-> Karel.: Taky se příkláním...pokud by si potřeboval naladit rozdělovač, dej vědět. Jinak jak řekl Vrba a jak mi řekl téměř jakýkoli úpravce, správným nastavením a seřízením na danou konfiguraci motoru klidně získáte nebo ztratíte i 20-50% výkonu. Já mám obyč. fel. motor MPI ve spotřebáku na dlouhé převodovce a dlouhé měsíce ladění a najednou to zatahuje od 2000-5500 naproso perfektně z mého pohledu a stačilo si dlouho hrát s nastavením, dolícovat sání k hlavě a najednou fel.MPI když potkám není soupeř na cestě. 

-> Vrba: super, tak jak vyjedu, tak se rád ozvu

-> Karel.: No zadarmo to nebude,protoze pokud chces neco zkouset,tak propalis dost benzinu,...jinak klidne pomuzu s cimkoliv stejně jako Cokinovi.
-> Vrba: jako já jsem přes motory totální tele, udělám si na autě snad všechno, ale motor ne, výměna těsnění není porblém, vačku jsem taky dělal, ale štelování? Né to nee
Hele pokud máš nějak v plánu ten rozdělovač atd tak bych určitě se třeba někdy stavil, jak budu jhezdit a zkusit třeba co a jak, né zadarmo



-> Karel.:
to není jen tak,...musíš jezdit,jezdit,jezdit a zkoušet,zkoušet,zkoušet.P
okud chceš naladění motoru za peníze,doporučuju to udělat u nějakého úpravce na brzdě.


-> Vrba: kolik chceš za nastavení motoru?
potřebuju v květnu nejpozdějc mít hotovo


se spíš divím,jak kazdý nahání koně co největší vačkou a pritom by uplne stačilo naladit sériový motor a jel by líp než půlka tady tech virtovskych konfiguračně rádoby "ostrych" motorů.
-> Urbi: ty si moj človek,každý poriadny chlap má minimálne 300 -ku vačku.Neviem odkial niektorý beru že pri 3500 až 4000 otáčkach to chrchle.Ked nájdem graf tak to sem dám že pri tých otáčkach je tam výkonu už dostatok.

-> Karel.: vem 278 ....vačka která funguje od spodu až po nějakých 6500 otáček.Nějaká 300° ti bude do 3500-4000 kašlat a když už se rozjede tak ji zase zaškrtíš při zařazení dalšího kvaltu,páč skříň budeš mít počítám sériovou
-> Karel.: ok, sem nevedel ze uz to vis....... jinak tu 278/270 jsem dlouho jezdil a motor který sem prodal stále jezdí, volnoběh je ok, pružiny to chce tvrdší jinak se to lehce před 6 tisícema přestává dobře točit.. rozdělovač sem si upravoval sám, neni na to potřeba celá zima, měl jsem to za odpoledne.... fungovalo a funguje to stále dobře, motor neklepal a zátah pěkně už od spodu, zapalování bylo klasické kontaktní.. spotřebu počítej tak 10 litrů při ideálním otryskování (polmo jelo velmi pěkně) a velmi spořivé jízdě...
-> AZmotor: asi jo, sorry. jsem včera celej den blil a měl teplotu tak to asi ještě dneska doznívá

-> Karel.: co se vztekáš
beres si to moc osobne....

-> AZmotor: panebože,píše tady někdo,že čím víc tím líp?jseš normální?sice se v motorech moc nevyznám,ale už dávno jsem zjistil, že tohle není pravda. Nevím co bych měl z poctu, že mám vačku třeba 300, takže nerej když nevíš co chci, navíc si rád nechám poradit, protože motor není moje parketa
-> Karel.: dávat 296 na ježdění po městě je teda pěkná blbina.... volnoběh jde na stavit vždy ale k čemu ti to bude když ten motor do cca velkým odhadem 4500 otacek nepojede to fakt nevím.... asi jen pro pocit...... ale chápu taky sem chtěl mít kdysi co nejvic stupňů, a pak přijde to probrání kdy zjistíš že s tou 265 se jezdilo podstatně příjemněj..
-> Urbi: já se s Muckem v pohodě dohodl,chtěl po mě vše omotoru-změřit svody,sání-od koho je,kanály,jakou mám hlavu,karbecy atd..,vynadal mi,ža stavím motor blbě,ža vačku scháním až jako poslední a pak jsme se dohodli,přišla mi vačka s papírem a "s návodem" jak na ni a teď už jen posládat.Zatím nemůžu víc napsat,ale jak je tu na virtu známo - 100 lidí,100 názorů.
Kluci slovenský mi Mucka jmenovali,že jsou s ním spokojený,taxem pokusný králík,i když vím o problémech,který s ním kdo měl.Jak říká pan Bauer - na to vaše ježdění kluci je to až až...:-)
Kluci slovenský mi Mucka jmenovali,že jsou s ním spokojený,taxem pokusný králík,i když vím o problémech,který s ním kdo měl.Jak říká pan Bauer - na to vaše ježdění kluci je to až až...:-)
-> Urbi: tak 265 jsem měl teď a chtěl bych něco jinčího zkusit, ta 278 bude asi optimál, právě bych chtěl zkusit Chovance,abych měl na porovnání s Dušanem (samo asi nebudem mít stejnou kongfiguraci), 296 bude asi problém s volnoběhem,což bych rád jezdil po městě, ale možná by to šlo nějak rozumně nastavit
-> Gemini: Jo je to závodní vačka, já ale nevím jaké má Karel ambice když píše že na 265 už je velkej, tak mu píšu pořádnou vačku pro "velký chlapy"
-> Karel.: Vem tu 278 od Chovance,budeš spokojen,když mu dáš svoji s velkým uložením, měl by být schopný ji přebrousit nebo dražší ekvivalent od motor-excelu co má Dušan, obě pojedou velice dobře ! O dalším seriózním výběru nevím a tommuracing výrazně nedoporučuji, sám mám 284 a domluva s prodejcem je katastrofální ! Muck je pan "chytrý" namyšlenec co ti tejně nic k vačce neřekne,ani jak motor k této vačce naladit a chce naprosto nekřesťanské peníze za přebrus vačku, která stejně nejede za ty prachy, po mém udivu a zjištění má menší zdvihy než Chovancova 278, přitom je broušená z originál fabrikového odlitku, kde toho mat. je dost.


-> Karel.: Vem tu 278 od Chovance,budeš spokojen,když mu dáš svoji s velkým uložením, měl by být schopný ji přebrousit nebo dražší ekvivalent od motor-excelu co má Dušan, obě pojedou velice dobře ! O dalším seriózním výběru nevím a tommuracing výrazně nedoporučuji, sám mám 284 a domluva s prodejcem je katastrofální ! Muck je pan "chytrý" namyšlenec co ti tejně nic k vačce neřekne,ani jak motor k této vačce naladit a chce naprosto nekřesťanské peníze za přebrus vačku, která stejně nejede za ty prachy, po mém udivu a zjištění má menší zdvihy než Chovancova 278, přitom je broušená z originál fabrikového odlitku, kde toho mat. je dost.
-> Evž@: bohužel potřebuju na fabii s velkým, ale díky
-> Gemini: co bys doporučoval ty?

-> Gemini: co bys doporučoval ty?
-> Urbi: ale to je uz cisto zavodna vacka......po meste to nie je bohvie co
-> Karel.: Doporučuji od něho 296, pokud chceš něco pořádného, tohle je za ty peníze dost pila...tuším 4500,- za vačku z odlitku,má k ní i tvrdší pružiny pod ventily. Ale k takovéto vačce to chce opravdu rozd. s dost plochou charakteristikou.
-> Karel.: jj malé uložení..p. Chovanec..rok s ní jezdím
-> Evž@: máš beztak na malý uložení ne? od koho je? nová?
-> Karel.: a 278 by ti taky nestačila ?