-> minno: www.gak.sk/index.php
114050680
PREDOHREV VZDUCHU SK 130
3,15 €
3,78 €
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skládání 742.136
10:39:42
01.03.2013
01.03.2013

Shatter
-> minno: Ja som to nedávno porovnával, ten felda kryt je trocha inak tvarovaný a má inde otvory pre uchytenie. Možno ho bude treba trochu preklepať a prevŕtať otvory. Mirco mi vravel že má upravený z feldy, takže to ide.
10:37:13
01.03.2013
01.03.2013

Pilot 105
-> minno: Má trochu jiný tvar, jinak otvory i připojení na hadici.
10:31:49
01.03.2013
01.03.2013

darklord
-> minno: kolko das za original novy?
faforit ma ten kryt myslim iny, bohuzial som favo kryt vyhodil a ostal mi len 742.13x takze ti to neporovnam

10:21:14
01.03.2013
01.03.2013

minno
Neviete niekto, či sa dá použiť plech na predohrev vzduchu z výfukového potrubia z Favorita/Felicie na výfukové potrubie 742.136? Ten origo 742 plech asi nezoženiem a plech z fava vyzerá v katalógu rovnako, i keď má iné číslo. Respektíve či by ho nešlo upraviť napríklad len prevŕtaním dier?
18:28:36
23.02.2013
23.02.2013

suri
-> minno: podľa mňa je to až moc -D
keď som pretlačil vanu na felicii o kamen dovnútra o 5cm - doslovne dnu zarazená a ostré hrany všade až som sa čudoval že nechrapla úplne ... pri výmene košu nebolo nič ani len liznutý takže to bude ok
keď som pretlačil vanu na felicii o kamen dovnútra o 5cm - doslovne dnu zarazená a ostré hrany všade až som sa čudoval že nechrapla úplne ... pri výmene košu nebolo nič ani len liznutý takže to bude ok
17:28:14
23.02.2013
23.02.2013

minno
Ja takto vzdialenosť sacieho koša od dna vane OK? (nie som si istý verziou sacieho koša, preto sa pýtam). Medzi dnom a košom je cca 1 - 1,5 cm. Lepšie odfotiť sa mi nepodarilo

21:48:25
21.02.2013
21.02.2013

minno
-> Hurdis: Tak to si potom použil zrejme nesprávny typ gufera, ináč nie je možné aby to tieklo. Existujú dva typy gufera na mrku, jedno je klasické a druhé má akoby vysunutý brit viac von. Aj mrkvy sa podľa toho rozlišujú. Treba dávať na to pozor pri skladaní prevodovky.
21:48:03
21.02.2013
21.02.2013

Dušan
-> minno: no ja vim ze stoji cca 400 

21:46:03
21.02.2013
21.02.2013

minno
-> Dušan: červené so šedým pruhom som vyhodil staré zo zadného dekla kľuky :) A bolo to elring gufero.
21:40:45
21.02.2013
21.02.2013

Hurdis
Mě teče od prvních 10 km (tj. asi 2 km po bezchybné a držkyrvoucí STK) gufero na mrkvy. U jinak bezchybně fungujícího auta složeného na první dobrou opruz.
Nebudu to kvůli tomu rozebírat a tahat motor, dokud nebude závažnější důvod.
Nebudu to kvůli tomu rozebírat a tahat motor, dokud nebude závažnější důvod.
21:22:45
21.02.2013
21.02.2013

Dušan
ty gufera jsou rozliseny nejak na ruzny teploty. Nejlepsi by melo byt cerveny se sedym pruhem
18:29:10
21.02.2013
21.02.2013

suri
-> minno: ak si spokojný tak nemeň , ja som spokojný nebol lebo som furt riešil aké gufero dať aby to netieklo , odkedy ako dávam origo neriešim problémy
18:22:22
21.02.2013
21.02.2013

minno
-> suri: hnedé som ešte nevidel. Teraz na 120 motore mám pod remenicou červené čo som si dával sám pred cca 4 rokmi a spravené asi 70 tis. km a sucho.
18:13:59
21.02.2013
21.02.2013

suri
-> minno: neviem čo to máš zač , ale pod zotrvák aj na rozvod by som dal jedine hnedé origo gufero zo škodovky , všetko ostatné hlavne pod remenicou začalo skôr alebo neskôr prelínať ...
18:06:27
21.02.2013
21.02.2013

minno
-> m8rinek: super.
Čierne takéto gufero pod zotrvák je OK? Väčšinou sa dávajú červené, ale už som videl aj čierne na motoroch, len či nezačne tiecť po pár km....
Čierne takéto gufero pod zotrvák je OK? Väčšinou sa dávajú červené, ale už som videl aj čierne na motoroch, len či nezačne tiecť po pár km....
17:53:10
21.02.2013
21.02.2013

m8rinek
-> minno: Jo, starší jsou z trubky, novější z navinutýho plechu...
17:49:10
21.02.2013
21.02.2013

minno
Tiež mám pár otázok ohľadom skladania motora.
Takéto púzdra ojníc s tým rozrezaním sú normálne? Ešte som sa s tým nestretol, zatiaľ som vždy videl len plné púzdra.
A tieto sú kupované ako originálny diel, tak neviem.
Takéto púzdra ojníc s tým rozrezaním sú normálne? Ešte som sa s tým nestretol, zatiaľ som vždy videl len plné púzdra.
A tieto sú kupované ako originálny diel, tak neviem.
12:22:36
19.02.2012
19.02.2012

Shader
-> Minik03: Uf... no já to mám právě už složené, jsem byl přesvědčený, že to bylo bez podložek
a teď se dívam na katalog a prásk, podložky!
Tak to je super, jj mám to utáhnute na moment.


12:09:18
19.02.2012
19.02.2012

Minik03
-> Shader: Pojistné podložky se dávaly jen do určitého data, pokud vím. Klidně to dej bez nic, důležité je, aby byly utaženy na správný moment.
12:06:00
19.02.2012
19.02.2012

Shader
Zdarec...
Chlapi, dávají se pod šrouby hlavních a pod matice ojničních ložisek nějaké podložky? Myslel jsem, že né... protože pokud dobře v vzpomínam, při rozebíráni tam žádné nebyly, ani když jsem rozebíral jiný motor (fel. 1.3) nevzpomínam, že by tam nějaké podložky byly. Ale podle katalogu tam jsou pojístne podložky. Jak to teda je? Dík.
Chlapi, dávají se pod šrouby hlavních a pod matice ojničních ložisek nějaké podložky? Myslel jsem, že né... protože pokud dobře v vzpomínam, při rozebíráni tam žádné nebyly, ani když jsem rozebíral jiný motor (fel. 1.3) nevzpomínam, že by tam nějaké podložky byly. Ale podle katalogu tam jsou pojístne podložky. Jak to teda je? Dík.
22:19:10
18.02.2012
18.02.2012

Petr Volfik
-> sikula: Tak kdybys mrknul trochu níž tam někdo píše že když se hlava sníží o 0,8 mm tak kompresní poměr bude 10,6:1 . Ty teda máš hlavu sníženou o 0.5mm když k tomu přičteš to stočení válců 0,1 - 0,15mm tak to bude kompresní prostor o proti pístu níž o 0,65 mm. Nevim kolik měli válce pod sebou podložek před tim ale určitě se vejdeš do toho celkovýho snížení do těch 0,8mm a teda do těch 10,6:1 a s tím se nechá celkem normálně jezdit.
Otázkou ještě je jestli tu hlavu před tebou už někdo nesnižoval.
Otázkou ještě je jestli tu hlavu před tebou už někdo nesnižoval.
15:37:10
18.02.2012
18.02.2012

sikula
Ahoj kluci,prosím o radu okolo usazování válců, měl jsem křivou dosedací plochu na bloku, tak jsem jí nechal srovnat. Ted když použiju neslabší měděné těsnění 0,10mm tak mám přesah válce pořád o 0,25mm přesah.
řešení
1, Utočit válce, bude se to točit,aby se píst neopřel o hlavu, mám hlavu už lízlou o 0,5mm nepočítal jsem s rovnání bloku o takovoudle hodnotu -, co komprese? už to bude asi moc.
řešení
1, Utočit válce, bude se to točit,aby se píst neopřel o hlavu, mám hlavu už lízlou o 0,5mm nepočítal jsem s rovnání bloku o takovoudle hodnotu -, co komprese? už to bude asi moc.
23:53:16
14.02.2012
14.02.2012

Petr Volfik
-> Shader:
1. Pérovky tam patří, moment co zvládneš rukou šroubovákem.
2. Rozvodové kolo, pak ozubené kolo na rozdělovač, uřízlá podložka a podložka s jazýčkem na zajištění pak šroub na 30-35 Nm a zajistit. V knížce píšou to rozvodové kolo na vačku nebouchat ale nasadit utáhnutím toho šroubu M10. Protože boucháním na vačku by prý mohla vzadu vypadnout zátka. Mně se to nikdy nestalo ale náhoda je blbec... V odkazu je obrázek.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../7-hridele-a-p isty-%28130-135-136%29
1. Pérovky tam patří, moment co zvládneš rukou šroubovákem.
2. Rozvodové kolo, pak ozubené kolo na rozdělovač, uřízlá podložka a podložka s jazýčkem na zajištění pak šroub na 30-35 Nm a zajistit. V knížce píšou to rozvodové kolo na vačku nebouchat ale nasadit utáhnutím toho šroubu M10. Protože boucháním na vačku by prý mohla vzadu vypadnout zátka. Mně se to nikdy nestalo ale náhoda je blbec... V odkazu je obrázek.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../7-hridele-a-p isty-%28130-135-136%29
16:46:03
14.02.2012
14.02.2012

Shader
Zdravím
Po nějakém čase se zas vracím k motoru a měl bych dotaz, ohledně uložení vačky a nahození rozvodového kola. Zde jsou dotazy:
1) Když mám vačku v bloku a chci ji přichytit přítlačnou deskou (trojuhelníkem), je potřeba dávat pod šrouby M6 nějaké pérovky, nebo podložky? Jaký je pak utahovací moment? (v knížce jsem to nenašel)
2) Když mám vačku uloženou, nasadím rozvodové kolo (samozřejmně ve správnem úhlu vůči klice) a jak teď? Už se dá pouze šroub M10, pod něj "pojistná podložka" a nakonec ta hrubá s výseči a utáhne? Nějak už si nevzpomínam jak to bylo složené
, případně jaký tam je utahovací moment. Moc dík.
Po nějakém čase se zas vracím k motoru a měl bych dotaz, ohledně uložení vačky a nahození rozvodového kola. Zde jsou dotazy:
1) Když mám vačku v bloku a chci ji přichytit přítlačnou deskou (trojuhelníkem), je potřeba dávat pod šrouby M6 nějaké pérovky, nebo podložky? Jaký je pak utahovací moment? (v knížce jsem to nenašel)
2) Když mám vačku uloženou, nasadím rozvodové kolo (samozřejmně ve správnem úhlu vůči klice) a jak teď? Už se dá pouze šroub M10, pod něj "pojistná podložka" a nakonec ta hrubá s výseči a utáhne? Nějak už si nevzpomínam jak to bylo složené

19:15:58
31.01.2012
31.01.2012

suri
-> AZmotor: však zas inokedy :D
19:11:36
31.01.2012
31.01.2012

AZmotor
-> suri: nespamujme mu to tady...jinak si nestěžuju 

19:04:59
31.01.2012
31.01.2012

suri
-> AZmotor: :D a ako sa inak tebe darí?
19:03:56
31.01.2012
31.01.2012

AZmotor
-> suri: tak to je dobře že se tu vychovává i nějaký ten dorost 

19:01:33
31.01.2012
31.01.2012

suri
-> AZmotor: no ale pribudli nové posily čo za rok budú v motorárstve na špičkovej úrovni
18:58:22
31.01.2012
31.01.2012

AZmotor
-> suri: no vidím že tu nějak ubylo motorářů 

18:55:40
31.01.2012
31.01.2012

suri
-> AZmotor: tak to si tu vítaný :D
18:55:17
31.01.2012
31.01.2012

AZmotor
-> suri: eště jo,ale teď dělám do Citroenu...

18:52:42
31.01.2012
31.01.2012

suri
-> AZmotor: ty ešte žiješ?
18:52:07
31.01.2012
31.01.2012

AZmotor
-> Shader: 10,6 je na 280 vacku málo
18:18:24
31.01.2012
31.01.2012

Shader
-> afro100: Tak jsem si to aspoň ověřil a mám jistotu.
Ale zatím mi nikdo neodpověděl, je to dobrý poměr? Vačka je 280/280.
Ale zatím mi nikdo neodpověděl, je to dobrý poměr? Vačka je 280/280.
09:27:24
31.01.2012
31.01.2012

afro100
-> peti: no a teraz si mu prezradil, ze to tak tazko pocital a ono sa to dalo vycitat z knizky :D
19:50:08
30.01.2012
30.01.2012

peti
-> Shader: v knizke je pisane ze pri znizeny o 0,8mm vychdza kompresny pomer 10,6:1, tak by som povedal ze tvoj vypocet je +- spravny

19:20:37
30.01.2012
30.01.2012

Shader
Kde jste rádci?

18:29:26
30.01.2012
30.01.2012

Shader
-> Petr Volfik: Motor je 742.136, hlava je felicie 1.3MPI snížená o 0,9mm.
18:24:04
30.01.2012
30.01.2012

Petr Volfik
-> Shader: Tak jestli máš teda origo 742.136 tam by měl být poměr 9,7:1 jedině že máš tu hlavu trochu sníženou. Ale 10,6:1 si myslim je tak akorát na normální jezdění. Asi to bude chtít trošku menší předstih.
17:40:14
30.01.2012
30.01.2012

Shader
Tak hoši... další otázečka, dnes jsem se pokoušel o měření kompresního poměru. K výpočtu jsem použil davesův prográmek. Objem spalovacího prostoru i se závitem byl 34,5ml, odečetl jsem jeden ml na otovr svíčky a počítal s výsledným objemem 33,5ml. Program mi vyhodil kompresní poměr 1:10,6. Je to dobrý postup, lze tomu věřit? Případně je výsledný poměr (1:10,6) dobrý? V tomto se moc nevyznám. Dík za rady :-)
11:01:07
28.01.2012
28.01.2012

Shader
-> J3STER: Jo už vím, já jsem jelen
... dík.

10:59:40
28.01.2012
28.01.2012

J3STER
-> Shader: Takový ten co je na třech šroubech u příruby pro sací potrubí. U tvojí fotky tři červené terčíky nahoře.

10:53:13
28.01.2012
28.01.2012

Shader
-> suri: Ok dík, jaký plech myslíš??
10:39:52
28.01.2012
28.01.2012

suri
-> Shader: pod matky stači jedno alebo druhé , pod šrouby sú podložky všade okrem krajných kozlíkov , a bacha na plech na zvedani motoru
10:34:22
28.01.2012
28.01.2012

Shader
Ještě mám vlastně jeden dotaz: kde všude příjdou podložky pod šrouby hlavy? Pokud se nemýlím tak na červené terčíky viz. foto. Na zelené příjdou podložky + pérovky?? Dík.
10:22:09
28.01.2012
28.01.2012

Shader
-> vhml: Ok dík... pamatuju, že tam byly imbusy. Předpokládam, že stačí klasické 8.8, je třeba dávat nějaké pérovky nebo tak? Když desku dotáhnu, pak už se dá jen rozvodové kolo jo?
10:15:06
28.01.2012
28.01.2012

vhml
-> Shader: jo, zasunout, prilozit desku brouseným k vacce a prisroubovat.
09:45:51
28.01.2012
28.01.2012

Shader
Zdar hoši
Měl bych dotaz (nikde jsem to tady nenašel), když chci uložit vačku do bloku, tak se vačka zajistí pouze tím jakoby "trojuhelníkem" na 3 šrouby viz. foto?? Už si vůbec nepamatuju jak to bylo. Nebo mi tady někdo napište jak na to prosím, dík.
Měl bych dotaz (nikde jsem to tady nenašel), když chci uložit vačku do bloku, tak se vačka zajistí pouze tím jakoby "trojuhelníkem" na 3 šrouby viz. foto?? Už si vůbec nepamatuju jak to bylo. Nebo mi tady někdo napište jak na to prosím, dík.