Skládání 742.136

prohledat
164 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 23.04.2011 do 07.04.2013, založil/a Hurdis
řadit dle data
10:40:26
01.03.2013
Pilot 105
-> minno: www.gak.sk/index.php



114050680



PREDOHREV VZDUCHU SK 130



3,15 €



3,78 €

upraveno 1x, naposled 01.03.2013 10:42:11
10:39:42
01.03.2013
Shatter
-> minno: Ja som to nedávno porovnával, ten felda kryt je trocha inak tvarovaný a má inde otvory pre uchytenie. Možno ho bude treba trochu preklepať a prevŕtať otvory. Mirco mi vravel že má upravený z feldy, takže to ide.
10:37:13
01.03.2013
Pilot 105
-> minno: Má trochu jiný tvar, jinak otvory i připojení na hadici.
10:31:49
01.03.2013
darklord
-> minno: kolko das za original novy? 5 faforit ma ten kryt myslim iny, bohuzial som favo kryt vyhodil a ostal mi len 742.13x takze ti to neporovnam
10:21:14
01.03.2013
minno
Neviete niekto, či sa dá použiť plech na predohrev vzduchu z výfukového potrubia z Favorita/Felicie na výfukové potrubie 742.136? Ten origo 742 plech asi nezoženiem a plech z fava vyzerá v katalógu rovnako, i keď má iné číslo. Respektíve či by ho nešlo upraviť napríklad len prevŕtaním dier?
18:28:36
23.02.2013
suri
-> minno: podľa mňa je to až moc -D



keď som pretlačil vanu na felicii o kamen dovnútra o 5cm - doslovne dnu zarazená a ostré hrany všade až som sa čudoval že nechrapla úplne ... pri výmene košu nebolo nič ani len liznutý takže to bude ok
17:28:14
23.02.2013
minno
Ja takto vzdialenosť sacieho koša od dna vane OK? (nie som si istý verziou sacieho koša, preto sa pýtam). Medzi dnom a košom je cca 1 - 1,5 cm. Lepšie odfotiť sa mi nepodarilo1
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od minno vložen 23.02.2013 17:28:14
21:48:25
21.02.2013
minno
-> Hurdis: Tak to si potom použil zrejme nesprávny typ gufera, ináč nie je možné aby to tieklo. Existujú dva typy gufera na mrku, jedno je klasické a druhé má akoby vysunutý brit viac von. Aj mrkvy sa podľa toho rozlišujú. Treba dávať na to pozor pri skladaní prevodovky.
21:48:03
21.02.2013
Dušan
-> minno: no ja vim ze stoji cca 400 3
21:46:03
21.02.2013
minno
-> Dušan: červené so šedým pruhom som vyhodil staré zo zadného dekla kľuky :) A bolo to elring gufero.
21:40:45
21.02.2013
Hurdis
Mě teče od prvních 10 km (tj. asi 2 km po bezchybné a držkyrvoucí STK) gufero na mrkvy. U jinak bezchybně fungujícího auta složeného na první dobrou opruz.

Nebudu to kvůli tomu rozebírat a tahat motor, dokud nebude závažnější důvod.
21:22:45
21.02.2013
Dušan
ty gufera jsou rozliseny nejak na ruzny teploty. Nejlepsi by melo byt cerveny se sedym pruhem
18:29:10
21.02.2013
suri
-> minno: ak si spokojný tak nemeň , ja som spokojný nebol lebo som furt riešil aké gufero dať aby to netieklo , odkedy ako dávam origo neriešim problémy
18:22:22
21.02.2013
minno
-> suri: hnedé som ešte nevidel. Teraz na 120 motore mám pod remenicou červené čo som si dával sám pred cca 4 rokmi a spravené asi 70 tis. km a sucho.
18:13:59
21.02.2013
suri
-> minno: neviem čo to máš zač , ale pod zotrvák aj na rozvod by som dal jedine hnedé origo gufero zo škodovky , všetko ostatné hlavne pod remenicou začalo skôr alebo neskôr prelínať ...
upraveno 1x, naposled 21.02.2013 18:14:13
18:06:27
21.02.2013
minno
-> m8rinek: super.



Čierne takéto gufero pod zotrvák je OK? Väčšinou sa dávajú červené, ale už som videl aj čierne na motoroch, len či nezačne tiecť po pár km....
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od minno vložen 21.02.2013 18:06:27
17:53:10
21.02.2013
m8rinek
-> minno: Jo, starší jsou z trubky, novější z navinutýho plechu...
17:49:10
21.02.2013
minno
Tiež mám pár otázok ohľadom skladania motora.



Takéto púzdra ojníc s tým rozrezaním sú normálne? Ešte som sa s tým nestretol, zatiaľ som vždy videl len plné púzdra.



A tieto sú kupované ako originálny diel, tak neviem.
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od minno vložen 21.02.2013 17:49:10
12:22:36
19.02.2012
Shader
-> Minik03: Uf... no já to mám právě už složené, jsem byl přesvědčený, že to bylo bez podložek3 a teď se dívam na katalog a prásk, podložky!3 Tak to je super, jj mám to utáhnute na moment.
12:09:18
19.02.2012
Minik03
-> Shader: Pojistné podložky se dávaly jen do určitého data, pokud vím. Klidně to dej bez nic, důležité je, aby byly utaženy na správný moment.
12:06:00
19.02.2012
Shader
Zdarec...



Chlapi, dávají se pod šrouby hlavních a pod matice ojničních ložisek nějaké podložky? Myslel jsem, že né... protože pokud dobře v vzpomínam, při rozebíráni tam žádné nebyly, ani když jsem rozebíral jiný motor (fel. 1.3) nevzpomínam, že by tam nějaké podložky byly. Ale podle katalogu tam jsou pojístne podložky. Jak to teda je? Dík.
22:19:10
18.02.2012
Petr Volfik
-> sikula: Tak kdybys mrknul trochu níž tam někdo píše že když se hlava sníží o 0,8 mm tak kompresní poměr bude 10,6:1 . Ty teda máš hlavu sníženou o 0.5mm když k tomu přičteš to stočení válců 0,1 - 0,15mm tak to bude kompresní prostor o proti pístu níž o 0,65 mm. Nevim kolik měli válce pod sebou podložek před tim ale určitě se vejdeš do toho celkovýho snížení do těch 0,8mm a teda do těch 10,6:1 a s tím se nechá celkem normálně jezdit.

Otázkou ještě je jestli tu hlavu před tebou už někdo nesnižoval.
15:37:10
18.02.2012
sikula
Ahoj kluci,prosím o radu okolo usazování válců, měl jsem křivou dosedací plochu na bloku, tak jsem jí nechal srovnat. Ted když použiju neslabší měděné těsnění 0,10mm tak mám přesah válce pořád o 0,25mm přesah.

řešení

1, Utočit válce, bude se to točit,aby se píst neopřel o hlavu, mám hlavu už lízlou o 0,5mm nepočítal jsem s rovnání bloku o takovoudle hodnotu -, co komprese? už to bude asi moc.
23:53:16
14.02.2012
Petr Volfik
-> Shader:

1. Pérovky tam patří, moment co zvládneš rukou šroubovákem.

2. Rozvodové kolo, pak ozubené kolo na rozdělovač, uřízlá podložka a podložka s jazýčkem na zajištění pak šroub na 30-35 Nm a zajistit. V knížce píšou to rozvodové kolo na vačku nebouchat ale nasadit utáhnutím toho šroubu M10. Protože boucháním na vačku by prý mohla vzadu vypadnout zátka. Mně se to nikdy nestalo ale náhoda je blbec... V odkazu je obrázek.

skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../7-hridele-a-p isty-%28130-135-136%29
upraveno 2x, naposled 14.02.2012 23:56:53
16:46:03
14.02.2012
Shader
Zdravím



Po nějakém čase se zas vracím k motoru a měl bych dotaz, ohledně uložení vačky a nahození rozvodového kola. Zde jsou dotazy:



1) Když mám vačku v bloku a chci ji přichytit přítlačnou deskou (trojuhelníkem), je potřeba dávat pod šrouby M6 nějaké pérovky, nebo podložky? Jaký je pak utahovací moment? (v knížce jsem to nenašel)



2) Když mám vačku uloženou, nasadím rozvodové kolo (samozřejmně ve správnem úhlu vůči klice) a jak teď? Už se dá pouze šroub M10, pod něj "pojistná podložka" a nakonec ta hrubá s výseči a utáhne? Nějak už si nevzpomínam jak to bylo složené8 , případně jaký tam je utahovací moment. Moc dík.
19:15:58
31.01.2012
suri
-> AZmotor: však zas inokedy :D
19:11:36
31.01.2012
AZmotor
-> suri: nespamujme mu to tady...jinak si nestěžuju 5
19:04:59
31.01.2012
suri
-> AZmotor: :D a ako sa inak tebe darí?
19:03:56
31.01.2012
AZmotor
-> suri: tak to je dobře že se tu vychovává i nějaký ten dorost 3
19:01:33
31.01.2012
suri
-> AZmotor: no ale pribudli nové posily čo za rok budú v motorárstve na špičkovej úrovni
18:58:22
31.01.2012
AZmotor
-> suri: no vidím že tu nějak ubylo motorářů 3
18:55:40
31.01.2012
suri
-> AZmotor: tak to si tu vítaný :D
18:55:17
31.01.2012
AZmotor
-> suri: eště jo,ale teď dělám do Citroenu...1
18:52:42
31.01.2012
suri
-> AZmotor: ty ešte žiješ?
18:52:07
31.01.2012
AZmotor
-> Shader: 10,6 je na 280 vacku málo
18:18:24
31.01.2012
Shader
-> afro100: Tak jsem si to aspoň ověřil a mám jistotu.



Ale zatím mi nikdo neodpověděl, je to dobrý poměr? Vačka je 280/280.
09:27:24
31.01.2012
afro100
-> peti: no a teraz si mu prezradil, ze to tak tazko pocital a ono sa to dalo vycitat z knizky :D
19:50:08
30.01.2012
peti
-> Shader: v knizke je pisane ze pri znizeny o 0,8mm vychdza kompresny pomer 10,6:1, tak by som povedal ze tvoj vypocet je +- spravny4
19:20:37
30.01.2012
Shader
Kde jste rádci?3
18:29:26
30.01.2012
Shader
-> Petr Volfik: Motor je 742.136, hlava je felicie 1.3MPI snížená o 0,9mm.
18:24:04
30.01.2012
Petr Volfik
-> Shader: Tak jestli máš teda origo 742.136 tam by měl být poměr 9,7:1 jedině že máš tu hlavu trochu sníženou. Ale 10,6:1 si myslim je tak akorát na normální jezdění. Asi to bude chtít trošku menší předstih.
17:40:14
30.01.2012
Shader
Tak hoši... další otázečka, dnes jsem se pokoušel o měření kompresního poměru. K výpočtu jsem použil davesův prográmek. Objem spalovacího prostoru i se závitem byl 34,5ml, odečetl jsem jeden ml na otovr svíčky a počítal s výsledným objemem 33,5ml. Program mi vyhodil kompresní poměr 1:10,6. Je to dobrý postup, lze tomu věřit? Případně je výsledný poměr (1:10,6) dobrý? V tomto se moc nevyznám. Dík za rady :-)
11:01:07
28.01.2012
Shader
-> J3STER: Jo už vím, já jsem jelen3 ... dík.
10:59:40
28.01.2012
J3STER
-> Shader: Takový ten co je na třech šroubech u příruby pro sací potrubí. U tvojí fotky tři červené terčíky nahoře.4
10:53:13
28.01.2012
Shader
-> suri: Ok dík, jaký plech myslíš??
10:39:52
28.01.2012
suri
-> Shader: pod matky stači jedno alebo druhé , pod šrouby sú podložky všade okrem krajných kozlíkov , a bacha na plech na zvedani motoru
10:34:22
28.01.2012
Shader
Ještě mám vlastně jeden dotaz: kde všude příjdou podložky pod šrouby hlavy? Pokud se nemýlím tak na červené terčíky viz. foto. Na zelené příjdou podložky + pérovky?? Dík.
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od Shader vložen 28.01.2012 10:34:22
10:22:09
28.01.2012
Shader
-> vhml: Ok dík... pamatuju, že tam byly imbusy. Předpokládam, že stačí klasické 8.8, je třeba dávat nějaké pérovky nebo tak? Když desku dotáhnu, pak už se dá jen rozvodové kolo jo?
10:15:06
28.01.2012
vhml
-> Shader: jo, zasunout, prilozit desku brouseným k vacce a prisroubovat.
09:45:51
28.01.2012
Shader
Zdar hoši



Měl bych dotaz (nikde jsem to tady nenašel), když chci uložit vačku do bloku, tak se vačka zajistí pouze tím jakoby "trojuhelníkem" na 3 šrouby viz. foto?? Už si vůbec nepamatuju jak to bylo. Nebo mi tady někdo napište jak na to prosím, dík.
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od Shader vložen 28.01.2012 09:45:51
Extreme Tyres