Skládání 742.136

prohledat
164 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 23.04.2011 do 07.04.2013, založil/a Hurdis
řadit dle data
20:16:51
20.12.2011
vhml
-> Shader: i ja sahnul do vedlejsi krabicky s panvema a motorem neotocil :-D
19:12:07
20.12.2011
upír 130
-> Shader: změř tloušťku, měla by mít 1,5mm.
14:00:22
20.12.2011
MOLSO
-> Shader: mrkni katalog ND tam by si to mal mat rozlisene
13:36:37
20.12.2011
Shader
Mimochodem... dá se nějak podle čísel vyražených na ložisku (šálku), zjístit o jaký "výbrus", rozměr se jedná?
12:55:42
20.12.2011
Shader
Pánové tak problém vyřešen... na vině jsou ojniční ložiska. V mototechně jsem kupoval originál ložiska (tedy klika bez výbrusu), ale paní prodavačka se zase nejspíš sekla. Že já blbec si to neověřil, pak nad tím maturuju. Dík za reakce a rady4
10:59:48
20.12.2011
DEKODOVAC
-> Shader 20.12.11 10:32:00: počuj a máš založenu aj remenicu na kluke spolu s axialnimy ložiskamy ,či nie a tie ojnične ložiska su stopercentne správnej hrubky!6
10:55:23
20.12.2011
MOLSO
toto sme prednedávnom riešili ... do Fa bloku sa dávali FE vnútornosti a dotyčný nemenovaný mi dal veká ojníc z FA ... trošku nesadli toelrancie a nešlo pretočiť ani z toho otca 3
10:50:17
20.12.2011
Minik03
zkus lehce povolit řemenici, jestli se to zlepší, jsou na vině axialy
10:38:25
20.12.2011
suri
-> Shader: klika musí ísť ľahko račnou točiť , inak máš zlé šály alebo axiály
10:32:00
20.12.2011
Shader
-> suri: Vše by mělo být ok, tedy co se týče ložisek, axiálu. Samotný pohyb pístu (bez ojnice) ve vložce jsem neukoušel. Ale když jsem měl usazene 2 písty, tak klikou šlo točit, i když poměrně těžko. Zkusím ještě odpojit ty ojnice...
10:24:35
20.12.2011
suri
-> Karel.: to nemáš ako -> Shader: klikové a ojničné ložiská sú správnej hrúbky ? axiálne krúžky sú správnej hrúbky - nie je vyskočený vnútorný? piesty posúvať vo valci pri odpojených ojniciach idú?
10:19:55
20.12.2011
Shader
-> Karel.: Vše jsem utáhl na daný moment... jak hlavní, tak ojniční ložiska. Klika samotná, se otáčela velmi lehce.
10:17:47
20.12.2011
Karel.
-> Shader: nepřetáhl jsi ložiska na klice?
10:11:13
20.12.2011
Shader
-> suri: Tak to je průser, ale nejsem si vědom ničeho co bych udělal špatně.



Napadá někoho něco?
09:49:53
20.12.2011
suri
-> Shader: musí to ísť pretáčať račňou ľahko , teda bez hlavy a sviečok , niekde máš chybu
09:27:17
20.12.2011
Shader
Chlapi měl bych tady další dotaz... když usazuju písty do vložek (podotýkám: písty, vložky a samozřejmně kroužky jsou nové), čím to je nejlépe namazat? Použil jsem klasický motorový olej, vymazal jsem vložky, písty, ložiska. Ale když jsem vše složil, nemůžu přetočit klikou! Je to normální (zkoušel jsem pouze račnou, nechtěl jsem to trhat na páku)? Složeno by to mělo být dobře.
18:26:54
29.11.2011
Shader
-> afro100: Zdravým selským rozumem bych to tak udělal, ale mate mě jedna věc... spodní, stírací kroužek se skláda ze 3 části, ktere jsou od sebe uloženy po 90° (dle knížky). Takže mám brát v potaz zámek stíracího kroužku (prostřední část) a kroužky tedy pootočit o 120° jo?
18:02:28
29.11.2011
afro100
-> Shader: poskladane to mas OK ... kruzky - spodny podla knizky a tie ostatne pootocene o 120° cca ... (lebo 360°/3kruzky=120°) :):)
17:35:58
29.11.2011
Shader
-> peti: Ok, ok... dík za rady.
17:34:17
29.11.2011
peti
-> Shader: teoreticky ked je pekna dosadacia plocha tak by sa nemuselo ale ja som pre istotu dal, nechel som rozoberat motor kvoli blbej netesnosti
17:32:52
29.11.2011
Shader
-> peti: Jo... přesahy už mám udělané, jen mě zajímalo jestli je to potřeba přetěsňovat 6
17:30:53
29.11.2011
peti
-> Shader: a ten silikon som dal potom co som si spravil presahy podlozkami potom na hranu medzi podlozku a valec dookola dal tenku vrstvu silikonu
17:29:25
29.11.2011
peti
-> Shader: pozeram na fotku by to malo byt Ok a kruzky by som dal tak aby neboli nadsebou ziadne zámky
17:25:37
29.11.2011
Shader
-> peti: Super dík, v tom případě by to mělo být ok... takže stírací kroužek mám podle knížky a ty 2 natočím tak, aby se zámky nesetkaly. Ten silikon mám nanést na dosedací plochu??
upraveno 1x, naposled 29.11.2011 17:28:12
17:22:28
29.11.2011
peti
-> Shader: sipka na pieste musi smerovat k vackovemu hriadelu ( inac smer otacania motora) a na ojnici musi ostrekovaci otvor smerovat k výfuku cize do opacnej strany ako sipka na pieste

valce som osadzal do jemnej vrstvy silikonu, naozaj iba tenkej pre istotu, a kruzky by som natocil tak aby zamky neboli nad sebou ale pootocene4
upraveno 1x, naposled 29.11.2011 17:25:34
17:19:31
29.11.2011
Shader
Tak pánové, měl bych tady další dotazy:



1) Záleží na tom, jak je ojnice otočená vzhledem k pístu? Viz. níže obrázek (kroužek na pístu- smysl otáčení, krožek na ojnici- značení ojnic 1-4), mám totko správně?

2) Do bloku jsem usazoval nové vložky, je třeba je usadit do barvy, přípdně nějakého těsnícího tmelu?

3) Nikde nemůžu najít správnou polohu pístních kroužku... stíraci jsem usadil podle knížky, ale u zbylých dvou nevím do jakého úhlu je natočit.



Dík za rady 6
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od Shader vložen 29.11.2011 17:19:31
13:15:29
25.11.2011
minno
-> MOLSO: a jakou silou? no vší silou3
18:57:42
24.11.2011
vhml
-> MOLSO: resp redy pres neco mekciho, klepal jsem to tam přes hliník
18:31:03
24.11.2011
MOLSO
-> vhml: hlavne podotkni GUMOVYM kladivem 3 aby to tu nečítal nejaký začiatočník za pol roka a nerozluskol si vložku 47



ja som to robil na 0,15 jemne suvne a tak, aby medzi jednotlivými valcami neboli rozdiely
18:24:12
24.11.2011
vhml
-> Shader: hlavne se nebat to potlouct kladivem aby si radne sedly.



Ja delam vule merkama. 15 se nesmi ani hnout, 10 musí jít volně...
18:17:17
24.11.2011
Shader
Ok, dík hoši. Zítra to předělám na 0,154
18:10:42
24.11.2011
Petr Volfik
Taky bych se 0,15 nebál. S tou rozdílnou hodnoutou- myslim si že pokud je to na straně sání a protější straně tak to nevadí. Kdyby to bylo na stranu rozvodů a stranu k setrvačníku tak by to bylo horší pre by se tam křížil píst ve vložce- nepatrně. Ovšem to je jenom teorie- myslim si že až na to dáš těsnění a utáhneš to hlavou tak si ty vložky stejně posedaj úplně jinak. Takže bych to neřešil. Hlavně aby tam ty přesahy byly aby neodcházelo těsnění pod hlavou...
18:04:54
24.11.2011
Shader
-> MOLSO: Ok teda... dám to na 0,15 a jak se to pose*e si mě nepřej3 3
18:03:37
24.11.2011
MOLSO
-> Shader: zložené 2 motory s presahmi 0,15 bez najmenších problémov 4
18:02:05
24.11.2011
Shader
-> MOLSO: Jsi si jistý??
17:38:42
24.11.2011
MOLSO
-> Shader: naskladaj to na 0,15 ono si to sadá 4
17:36:22
24.11.2011
Shader
Tak chlapi, měl bych tady další dotazy.



1) Dnes jsem usazoval vložky a zvolil jsem přesah 0,10 je to ok? Někde jsem četl, že 742.136 by mělý mít 0,12 a strop je 0,15. Jelikož přesah 0,12 doma jen těžko naměřím a 0,15 se mí zda už moc, zvolil jsem těch 0,10.



2) Při usazování druhého válce jsem narazil na menší problém... při usazeni a následovném měření jsem zjístil, že válec je jakoby nakřivo na straně od sáni mám 0,15, na straně druhé 0,10... otázka zní, co s tím?? Brusnou pastu a lehce to zabrousit?? Dík.
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od Shader vložen 24.11.2011 17:36:22
18:32:56
22.11.2011
Sepp
-> Shader: Bacha to se změní při osazení ojnic s písty, bude zvýšený odpor na horní a dolní úvrati-vl. zkušenost:)
17:47:05
22.11.2011
Shader
-> m8rinek: -> peti: Dík, při otáčení jde klika plynule, čistě(bez jakéhokoliv drhnutí), s použitím téměř minimálni síly.
17:43:37
22.11.2011
peti
-> Shader: je to Ok ma byt volne otocny nikde nedrhnut4
17:42:26
22.11.2011
m8rinek
-> Shader: ok
17:37:59
22.11.2011
Shader
Nechci tady zbytečně zakládat nové téma, mám jednoduchý dotaz a navíc taktéž skládam 742.136. Dotaz tedy zní, při uložení klikovky do bloku motoru (kompletní usazení), jakou silou by měla jít klika otáčet? Podotýkám, že šálky jsou nové (před vložením kliky jsem je namazal čistým motorovým olejem). Při dotažení na daný moment, klikou otačím poměrně lehce jednou rukou. Je to tak správně? Nebo by to nemělo jít tak lehce?? Dík.
zvětšit Skládání 742.136  - obrázek od Shader vložen 22.11.2011 17:37:59
21:30:40
24.04.2011
Hurdis
-> vhml: Vačky se nebojím.
21:28:16
24.04.2011
vhml
Místo originální 136 to bude 136M, that all.



Vačky 254 taky netřeba se obávat
19:58:06
24.04.2011
Hurdis
Jinak mi to nedá a prostě musím vzpomenout, jak nám schází Petr Stryk. Jsem si jistý, že bych místo psaní tématu obdržel jasnou SZ s přesnou vysvětlivkou a vtipem. 8
19:52:51
24.04.2011
Hurdis
Ok, díky všem. I dopředu, ono těch otázek bude letos postupně přibývat, pokud nejsou totožné v historii, tak si zvykejte.

1 Holt mám auta jako koníček, ne obor a živnost.



V každém případě mám rozhodnuto, viz. předchozí příspěvek, důvody jsem fyzicky viděl a pro tentokráte dám přednost názorům mimo virt a "záruce" na motor a originálnímu stavu.



Díky za pochopení a klidně si myslete svoje (v dobrém, rad si vážím, jinak bych se neptal).





Původně jsem počítal i s rovnáním hlavy a bloku a snížením o 0,4mm, ale s ohledem na top stav motoru nechám být.



_________________________ __________________________ _____________________

Jinak když už je předchozí vyřešeno, můžeme debatu využít na názory ohledně osazení vačky 254/254° do jinak zcela sériového motoru?
upraveno 1x, naposled 24.04.2011 19:53:30
19:42:17
24.04.2011
darklord
-> Hurdis: az na rozdiely v kanaloch a sedlach ano.
19:42:12
24.04.2011
MOLSO
-> Hurdis: ma inak tvarovane kanaly ale spalovaky su rovnake
19:41:45
24.04.2011
Hurdis
Hlava MPi a 742.136 je stejná?

Dneska jsem měl v ruce 4 hlavy, origo i upravené, i tři bloky. MPi ale nemám, leda bych si rozebral zánovní uloženou Feldu Combi.
upraveno 1x, naposled 24.04.2011 19:43:08
19:02:22
24.04.2011
havlik
-> Hurdis: normálně to slož šak jaký myslíš že je rozdíl zespodu mezi hlavou fa a fe? jen místo 9.7 budeš mít kompresi 10 a všechno bude normálně fungovat.
Extreme Tyres