skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hlinikova vana na favorit motor
22:22:34
16.04.2016
16.04.2016
stepan
-> mishom: Ne, sací koš má rovnou plochu.
21:55:57
16.04.2016
16.04.2016
mishom
-> stepan: treba potom nejako nejako specialne vymedzovat volu cerpadla?
21:44:25
16.04.2016
16.04.2016
stepan
-> mishom: Můžeš, ale sací koš musíš dát taky ze škodovky a možná bude potřeba mu upravit dýlku nohy.
21:35:30
16.04.2016
16.04.2016
mishom
mozem dat vanu z 120 -19 dierovu s kludnym svedomim namiesto plechovej na favorite? bude sediet saci kos? nech to nerozoberem zbytocne dakujem :)
14:29:49
15.01.2016
15.01.2016
Jiskra - zrušená registrace
Mam jednu 19 dírovou M-kovou vanu k prodeji... Není nová, ale dám ji lacino. SZ...
14:18:34
31.12.2015
31.12.2015
Bukaj
-> isti: Jedině, že bys měl štěstí a narazil na ten sací koš z M1...
11:03:22
31.12.2015
31.12.2015
isti
-> Bukaj: Vďaka za vysvetlenie.Takže pre M2 vaňu už boli sacie koše s pretlakovým ventilom a ktorý je bez toho ten pravdepodobne nebude pasovať.Favo má iný tvar a je dlhší,to viem.
Presne takú vaňu(hlbokú)som mal na favo motore.
Presne takú vaňu(hlbokú)som mal na favo motore.
10:19:46
31.12.2015
31.12.2015
Bukaj
-> isti: Sacích košů je naopak milion typů (různé hloubky, tvary a s nebo bez přetlakového ventilu...). Ale Mkový je také jen jeden (vlastně dva, ale rozdíl je jen v silnější pružince přetlakového ventilu od modelu 88), Fa/Fel poznáš podle kulatého sítka sacího koše a užovky a starší nemají přetlakový ventil v koši, ale v bloku motoru.
Takže jediné, s čím můžeš zaměnit Mkový koš je M1kový koš (pro tu vanu z odkazu)-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: , který bude mít lehce jinou hloubku, nebo se bude lišit osa závitu šroubu ve víku klikového ložiska (teď si nejsem jist)...
Edit: A "hluboká" vana je jen jedna, a to hliníková z prvních modelů užovek do modelu 81 včetně. Ta vpravo zde: -> Jakub Vedral 17.11.13 17:31:27:
Takže jediné, s čím můžeš zaměnit Mkový koš je M1kový koš (pro tu vanu z odkazu)-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: , který bude mít lehce jinou hloubku, nebo se bude lišit osa závitu šroubu ve víku klikového ložiska (teď si nejsem jist)...
Edit: A "hluboká" vana je jen jedna, a to hliníková z prvních modelů užovek do modelu 81 včetně. Ta vpravo zde: -> Jakub Vedral 17.11.13 17:31:27:
09:29:38
31.12.2015
31.12.2015
isti
-> Bukaj: Takže 19 dierová je iba jedna varianta,a kolko typov je so sacích košov?Už som stretol s tým že sací kôš bol príliš nízko a prekážal vane pri nasadení takže min dve varianty sú.Na to už nepamätám že na akom motore to bolo.
21:02:33
29.12.2015
29.12.2015
Bukaj
-> isti 29.12.15 10:20:52: Teoreticky by asi mohla tato vana být na Fa bloku, bez jednoho šroubu...
...ale tahle vana není hlubší, než klasická Mková - je to mezityp a je stejně hluboká, jako M II vana, ale má jen 18 děr...
A 19 dírová Al vana je jenom jedna - není žádná hluboká 19ka...
...ale tahle vana není hlubší, než klasická Mková - je to mezityp a je stejně hluboká, jako M II vana, ale má jen 18 děr...
A 19 dírová Al vana je jenom jedna - není žádná hluboká 19ka...
20:51:45
29.12.2015
29.12.2015
Bukaj
-> ondie 29.12.15 02:32:47: Omyl - garde motory a právě M1 (na níž je tato vana) má už plnoprůtokový filtr
20:49:31
29.12.2015
29.12.2015
Bukaj
-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: Tohle je přesně to, na co odkazuješ do e-katalogu - vana pro model M1
10:20:52
29.12.2015
29.12.2015
isti
-> ondie: Nebolo to včera ale som si istý že to bolo na favo motore,ale či to bolo zo všetkými šrobmi prišrobované,či je to vôbec možné na to už nepamätám.Vtedy som to neskúmal lebo ten blok šiel do šrotu,ja som vaňu schoval a tešil z toho že mám hlbokú 19ku a keď som to chcel nahodiť tak som zistil že to nepasuje.
02:40:27
29.12.2015
29.12.2015
ondie
A ještě se lišily úchytem na různé přepážky,tohle bude asi teda litr nebo erko:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_590_113653__20 09-06-04_10-34-08_48.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_590_113653__20 09-06-04_10-34-08_48.jpg
02:32:47
29.12.2015
29.12.2015
ondie
-> Vojťas: Mělo by to být tak,že tuto vanu nedáš na žádný 2řádkový 5kanálový blok,stejně tak na žádný 8kanálový blok...potřebuješ 19ti děrovou.
A první Al vana to také není,18ti děrové se ještě lišily různými hloubkami a první Al vany se vyskytly snad již u MBG/X .. ale snad mě někdo kdyžtak opraví/doplní.
-> isti: myslel sem,že kompatibilita není možná,ale odzkoušeno nemám.
-> Vojťas: poznáš to vždycky podle počtu děr na plech/kryt setrvačníku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_122207__20 11-06-30_18-56-03_92.jpg
A první Al vana to také není,18ti děrové se ještě lišily různými hloubkami a první Al vany se vyskytly snad již u MBG/X .. ale snad mě někdo kdyžtak opraví/doplní.
-> isti: myslel sem,že kompatibilita není možná,ale odzkoušeno nemám.
-> Vojťas: poznáš to vždycky podle počtu děr na plech/kryt setrvačníku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_122207__20 11-06-30_18-56-03_92.jpg
22:05:53
28.12.2015
28.12.2015
Vojťas
Tak ze prvni sl vana? A v cem by spocivala uprava na pouziti na 136 blok?
21:34:26
28.12.2015
28.12.2015
isti
-> Vojťas: Tá je tá staršia 18 dierová verzia.Kupodivu som mal na jednej favo motore v zadohrabe takú vaňu.
21:29:26
28.12.2015
28.12.2015
suri
-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: je to stará vaňa , podľa vybratia pri zotrváku
21:22:30
28.12.2015
28.12.2015
Vojťas
tedy zde se to da pocitat, nemam ji ted u sebe, ale jak vidim tak ne vsechny diry jsou skrz, ale muze mi nekdo zvyraznit ktere diry plati teda do souctu? me vychazi 17
21:21:31
28.12.2015
28.12.2015
Vojťas
Tak a ted sem z toho jelen, porad vim prd co mam, tak to pripisu sem, at je to v jednom tematu. Nejak mi nevychazej pocty
07:21:47
18.11.2013
18.11.2013
djmaso
-> Jakub Vedral: čau koupil bych tu vanu z Užovky :) na turbínku je potřeba více oleje :) pár úprav a půjde tam :) jestli jí prodáš tak SZ :)
01:19:39
18.11.2013
18.11.2013
afro100
-> Jakub Vedral: staci pocitat tu stranu u zotrvaku .. ked su 4 tak 19 dierova, ked 3 tak 18dierova ..
17:48:04
17.11.2013
17.11.2013
Jakub Vedral
-> doking: Na fotkách jsou v takovém stavu jak jsem je koupil. Sám nechápu na co jsem koukal a jak "dobře" jsem počítal díry.
17:41:34
17.11.2013
17.11.2013
doking
-> Jakub Vedral 17.11.13 17:31:27: Nechci vůbec nějak rýpat,ale právě mě pobavilo, Že při čištění jsem zjistil,že jedna je hlubší než druhá :-D :-D, to to byly takový obalený koule bordelem? :-D
17:38:42
17.11.2013
17.11.2013
Jakub Vedral
-> Nwkt: Tak jse se byl podívat a opravdu. Ta hlubší má pouze 18 děr. Díky za pomoc.
17:33:50
17.11.2013
17.11.2013
Nwkt
-> Jakub Vedral: Nemůžeš, páč mají i jinej počet děr na šrouby. Ta hlubší je z užovky
17:31:27
17.11.2013
17.11.2013
Jakub Vedral
Ahoj, koupil jsem na Fa motor 135 hliníkové vany. Při čištění jsem zjistil, že jedna je hlubší než druhá. Můžu i tak dát obě na tento motor?
Na té "mělké" je číslo: 441.0.1015-217.6, pod ním 031-5 a dole 4339
na té "hluboké" je: 274-7, po ním 1015-205.6 a dole 4384.
Díky za pomoc
Na té "mělké" je číslo: 441.0.1015-217.6, pod ním 031-5 a dole 4339
na té "hluboké" je: 274-7, po ním 1015-205.6 a dole 4384.
Díky za pomoc
19:32:40
17.06.2013
17.06.2013
LiMaK - 742 forever
-> Bukaj: no tak to samozrejme, mě by nenapadlo, že někdo dá jinou vanu a jiný koš (hlubokou s krátkým košem a podobně :-)
23:30:07
14.06.2013
14.06.2013
Bukaj
-> LiMaK - 742 forever: Platí za předpokladu užití správného sacího koše, příslušícího k té které vaně :)
06:22:20
13.06.2013
13.06.2013
LiMaK - 742 forever
1)nalij 2 litry, nech sednout a udelej drážku na rysce.
2)nalij 4 litry, nech sednout a udelej drážku na rysce.
voala, s jakoukoli vanou a jakoukoli měrkou (i z jineho auta) mas ted okotovane min a max.
3) jezdi
2)nalij 4 litry, nech sednout a udelej drážku na rysce.
voala, s jakoukoli vanou a jakoukoli měrkou (i z jineho auta) mas ted okotovane min a max.
3) jezdi
20:02:36
09.06.2013
09.06.2013
franta111
-> Citr0nik: když dáš vanu ze 130 na fabii tak podle púvodní měrky abys měl hladinu tak se ti tam vejde 5 litrů... tak jsem předěla měrku podle hladiny 4 litrů.... zatím jsem najel asi 8 tis km bez dolití oleje ...
02:12:54
05.06.2013
05.06.2013
Citr0nik
-> Mára-rs: stale to bude 4litre
01:14:26
05.06.2013
05.06.2013
Mára-rs
zdravim jak velkej je rozdíl mezi vanou ze 120M a Fa myslim potom kolik ce vleze oleje do celého motoru Fa tušim sou 4l a když se dá Al vana ??
23:15:54
16.05.2013
16.05.2013
Bukaj
-> Vojťas: Tak na 105 taky jde, ale z výroby tam nebyla :)
První Al vany se objevily na 1000 MBG a MBX, pak na 1100 MB a MBX, u 742 byla jediná s plechovou vanou 105ka, ale poslední 105ky měly už Al vanu.
18dírových Al van bylo několik typů, které se lišily jednak protišplouchacími plechy uvnitř, a hlavně hloubkou a s tím souvisejícím odlišným sacím košem a měrkou oleje.
Poslední varianta 18 dírové Al vany byla na prvních motorech s plnoprůtokovým olejovým filtrem (Garde a později modely M1), k ní patří už sací koš s regulačním ventilem (kulička s pružinkou), starším typům příslušely sací koše bez ventilu...
První Al vany se objevily na 1000 MBG a MBX, pak na 1100 MB a MBX, u 742 byla jediná s plechovou vanou 105ka, ale poslední 105ky měly už Al vanu.
18dírových Al van bylo několik typů, které se lišily jednak protišplouchacími plechy uvnitř, a hlavně hloubkou a s tím souvisejícím odlišným sacím košem a měrkou oleje.
Poslední varianta 18 dírové Al vany byla na prvních motorech s plnoprůtokovým olejovým filtrem (Garde a později modely M1), k ní patří už sací koš s regulačním ventilem (kulička s pružinkou), starším typům příslušely sací koše bez ventilu...
13:18:57
15.05.2013
15.05.2013
ondie
Tady je za dle mě pěknou cenu: aukro.cz/olejova-vana-mot
oru-skoda-105-120-bez-srou
bu-i3249656965.html
Škoda že to neni 19ti díra..
Škoda že to neni 19ti díra..
13:13:37
15.05.2013
15.05.2013
Vojťas
a 105ky ne? Kvuli tomu jsem ji tenkrát koupil, ale to už nedopadne No kdyby někdo chtěl, jednu novou tu mám
13:01:24
15.05.2013
15.05.2013
dragon_cb_cz
-> Vojťas: Nebo všechny 110ky a 1100MB...
12:53:43
15.05.2013
15.05.2013
Nwkt
-> Vojťas: Garde by mělo mít
12:53:00
15.05.2013
15.05.2013
ondie
-> Vojťas: myslím,že jen na blok se starým vložkovým filtrem...
12:51:48
15.05.2013
15.05.2013
Vojťas
Na co všechno se dá použít 18 děrová Al vana?
21:51:56
13.05.2013
13.05.2013
minno
Jednoriadkové bloky 105-130 boli až do roku 1987, zatiaľ čo 18 dierové hlboké vane sa montovali len na prvé Mká....
18:45:53
10.05.2013
10.05.2013
darklord
tyjo zase dalsi evergreen
18:40:37
10.05.2013
10.05.2013
Exon
-> stepan: jo viděl ale měl taky jenom 18 dír. Ale nechcu se tu hádat tych druhů bylo moc.
18:07:45
10.05.2013
10.05.2013
stepan
-> Nwkt: Já vim, jen se ptám jeho, protože evidentně zatim moc motorů neviděl.
18:07:16
10.05.2013
10.05.2013
Nwkt
-> stepan: Třeba 130 běžně
18:06:36
10.05.2013
10.05.2013
stepan
-> Exon: A viděl si někdy jednořádek s plnoprůtokovym filtrem?
17:57:02
10.05.2013
10.05.2013
Exon
-> stepan: to je možné ale zatím sem viděl jednořádek pouze s 18 dírama.
14:25:08
10.05.2013
10.05.2013
stepan
-> Exon: To je blbost, změna z 18 děr na 19 byla mnohem dřív.
13:07:56
10.05.2013
10.05.2013
Exon
Vana ze 120 kde je dvouřádkové číslo motoru pasuje. Kde je číslo v jednom řádku nepasuje.