skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hlinikova vana na favorit motor
-> mishom: Ne, sací koš má rovnou plochu.
-> stepan: treba potom nejako nejako specialne vymedzovat volu cerpadla?
-> mishom: Můžeš, ale sací koš musíš dát taky ze škodovky a možná bude potřeba mu upravit dýlku nohy.
mozem dat vanu z 120 -19 dierovu s kludnym svedomim namiesto plechovej na favorite? bude sediet saci kos? nech to nerozoberem zbytocne dakujem :)
Mam jednu 19 dírovou M-kovou vanu k prodeji... Není nová, ale dám ji lacino. SZ...
-> isti: Jedině, že bys měl štěstí a narazil na ten sací koš z M1...
-> Bukaj: Vďaka za vysvetlenie.Takže pre M2 vaňu už boli sacie koše s pretlakovým ventilom a ktorý je bez toho ten pravdepodobne nebude pasovať.Favo má iný tvar a je dlhší,to viem.
Presne takú vaňu(hlbokú)som mal na favo motore.
Presne takú vaňu(hlbokú)som mal na favo motore.
-> isti: Sacích košů je naopak milion typů (různé hloubky, tvary a s nebo bez přetlakového ventilu...).
Ale Mkový je také jen jeden (vlastně dva, ale rozdíl je jen v silnější pružince přetlakového ventilu od modelu 88), Fa/Fel poznáš podle kulatého sítka sacího koše a užovky a starší nemají přetlakový ventil v koši, ale v bloku motoru.
Takže jediné, s čím můžeš zaměnit Mkový koš je M1kový koš (pro tu vanu z odkazu)-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: , který bude mít lehce jinou hloubku, nebo se bude lišit osa závitu šroubu ve víku klikového ložiska (teď si nejsem jist)...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit: A "hluboká" vana je jen jedna, a to hliníková z prvních modelů užovek do modelu 81 včetně. Ta vpravo zde: -> Jakub Vedral 17.11.13 17:31:27:
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Takže jediné, s čím můžeš zaměnit Mkový koš je M1kový koš (pro tu vanu z odkazu)-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: , který bude mít lehce jinou hloubku, nebo se bude lišit osa závitu šroubu ve víku klikového ložiska (teď si nejsem jist)...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit: A "hluboká" vana je jen jedna, a to hliníková z prvních modelů užovek do modelu 81 včetně. Ta vpravo zde: -> Jakub Vedral 17.11.13 17:31:27:
-> Bukaj: Takže 19 dierová je iba jedna varianta,a kolko typov je so sacích košov?Už som stretol s tým že sací kôš bol príliš nízko a prekážal vane pri nasadení takže min dve varianty sú.Na to už nepamätám že na akom motore to bolo.
-> isti 29.12.15 10:20:52: Teoreticky by asi mohla tato vana být na Fa bloku, bez jednoho šroubu...
...ale tahle vana není hlubší, než klasická Mková - je to mezityp a je stejně hluboká, jako M II vana, ale má jen 18 děr...
A 19 dírová Al vana je jenom jedna - není žádná hluboká 19ka...
...ale tahle vana není hlubší, než klasická Mková - je to mezityp a je stejně hluboká, jako M II vana, ale má jen 18 děr...
A 19 dírová Al vana je jenom jedna - není žádná hluboká 19ka...
-> ondie 29.12.15 02:32:47: Omyl - garde motory a právě M1 (na níž je tato vana) má už plnoprůtokový filtr![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: Tohle je přesně to, na co odkazuješ do e-katalogu - vana pro model M1![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: Nebolo to včera ale som si istý že to bolo na favo motore,ale či to bolo zo všetkými šrobmi prišrobované,či je to vôbec možné na to už nepamätám.Vtedy som to neskúmal lebo ten blok šiel do šrotu,ja som vaňu schoval a tešil z toho že mám hlbokú 19ku a keď som to chcel nahodiť tak som zistil že to nepasuje.
A ještě se lišily úchytem na různé přepážky,tohle bude asi teda litr nebo erko:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_590_113653__20 09-06-04_10-34-08_48.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_590_113653__20 09-06-04_10-34-08_48.jpg
-> Vojťas: Mělo by to být tak,že tuto vanu nedáš na žádný 2řádkový 5kanálový blok,stejně tak na žádný 8kanálový blok...potřebuješ 19ti děrovou.
A první Al vana to také není,18ti děrové se ještě lišily různými hloubkami a první Al vany se vyskytly snad již u MBG/X .. ale snad mě někdo kdyžtak opraví/doplní.
-> isti: myslel sem,že kompatibilita není možná,ale odzkoušeno nemám.
-> Vojťas: poznáš to vždycky podle počtu děr na plech/kryt setrvačníku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_122207__20 11-06-30_18-56-03_92.jpg
A první Al vana to také není,18ti děrové se ještě lišily různými hloubkami a první Al vany se vyskytly snad již u MBG/X .. ale snad mě někdo kdyžtak opraví/doplní.
-> isti: myslel sem,že kompatibilita není možná,ale odzkoušeno nemám.
-> Vojťas: poznáš to vždycky podle počtu děr na plech/kryt setrvačníku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_122207__20 11-06-30_18-56-03_92.jpg
Tak ze prvni sl vana? A v cem by spocivala uprava na pouziti na 136 blok?
-> Vojťas: Tá je tá staršia 18 dierová verzia.Kupodivu som mal na jednej favo motore v zadohrabe takú vaňu.
-> Vojťas 28.12.15 21:22:30: je to stará vaňa , podľa vybratia pri zotrváku
tedy zde se to da pocitat, nemam ji ted u sebe, ale jak vidim tak ne vsechny diry jsou skrz, ale muze mi nekdo zvyraznit ktere diry plati teda do souctu? me vychazi 17 ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tak a ted sem z toho jelen, porad vim prd co mam, tak to pripisu sem, at je to v jednom tematu. Nejak mi nevychazej pocty
-> Jakub Vedral: čau koupil bych tu vanu z Užovky :) na turbínku je potřeba více oleje :) pár úprav a půjde tam :) jestli jí prodáš tak SZ :)
-> Jakub Vedral: staci pocitat tu stranu u zotrvaku .. ked su 4 tak 19 dierova, ked 3 tak 18dierova ..
-> doking: Na fotkách jsou v takovém stavu jak jsem je koupil. Sám nechápu na co jsem koukal a jak "dobře" jsem počítal díry.![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jakub Vedral 17.11.13 17:31:27: Nechci vůbec nějak rýpat,ale právě mě pobavilo, Že při čištění jsem zjistil,že jedna je hlubší než druhá :-D :-D, to to byly takový obalený koule bordelem? :-D
-> Nwkt: Tak jse se byl podívat a opravdu. Ta hlubší má pouze 18 děr. Díky za pomoc.
-> Jakub Vedral: Nemůžeš, páč mají i jinej počet děr na šrouby. Ta hlubší je z užovky
Ahoj, koupil jsem na Fa motor 135 hliníkové vany. Při čištění jsem zjistil, že jedna je hlubší než druhá. Můžu i tak dát obě na tento motor?
Na té "mělké" je číslo: 441.0.1015-217.6, pod ním 031-5 a dole 4339
na té "hluboké" je: 274-7, po ním 1015-205.6 a dole 4384.
Díky za pomoc
Na té "mělké" je číslo: 441.0.1015-217.6, pod ním 031-5 a dole 4339
na té "hluboké" je: 274-7, po ním 1015-205.6 a dole 4384.
Díky za pomoc
-> Bukaj: no tak to samozrejme, mě by nenapadlo, že někdo dá jinou vanu a jiný koš (hlubokou s krátkým košem a podobně :-)
-> LiMaK - 742 forever: Platí za předpokladu užití správného sacího koše, příslušícího k té které vaně :)
1)nalij 2 litry, nech sednout a udelej drážku na rysce.
2)nalij 4 litry, nech sednout a udelej drážku na rysce.
voala, s jakoukoli vanou a jakoukoli měrkou (i z jineho auta) mas ted okotovane min a max.
3) jezdi
2)nalij 4 litry, nech sednout a udelej drážku na rysce.
voala, s jakoukoli vanou a jakoukoli měrkou (i z jineho auta) mas ted okotovane min a max.
3) jezdi
-> Citr0nik: když dáš vanu ze 130 na fabii tak podle púvodní měrky abys měl hladinu tak se ti tam vejde 5 litrů... tak jsem předěla měrku podle hladiny 4 litrů.... zatím jsem najel asi 8 tis km bez dolití oleje ...
-> Mára-rs: stale to bude 4litre ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
zdravim jak velkej je rozdíl mezi vanou ze 120M a Fa myslim potom kolik ce vleze oleje do celého motoru Fa tušim sou 4l a když se dá Al vana ??
-> Vojťas: Tak na 105 taky jde, ale z výroby tam nebyla :)
První Al vany se objevily na 1000 MBG a MBX, pak na 1100 MB a MBX, u 742 byla jediná s plechovou vanou 105ka, ale poslední 105ky měly už Al vanu.
18dírových Al van bylo několik typů, které se lišily jednak protišplouchacími plechy uvnitř, a hlavně hloubkou a s tím souvisejícím odlišným sacím košem a měrkou oleje.
Poslední varianta 18 dírové Al vany byla na prvních motorech s plnoprůtokovým olejovým filtrem (Garde a později modely M1), k ní patří už sací koš s regulačním ventilem (kulička s pružinkou), starším typům příslušely sací koše bez ventilu...
První Al vany se objevily na 1000 MBG a MBX, pak na 1100 MB a MBX, u 742 byla jediná s plechovou vanou 105ka, ale poslední 105ky měly už Al vanu.
18dírových Al van bylo několik typů, které se lišily jednak protišplouchacími plechy uvnitř, a hlavně hloubkou a s tím souvisejícím odlišným sacím košem a měrkou oleje.
Poslední varianta 18 dírové Al vany byla na prvních motorech s plnoprůtokovým olejovým filtrem (Garde a později modely M1), k ní patří už sací koš s regulačním ventilem (kulička s pružinkou), starším typům příslušely sací koše bez ventilu...
Tady je za dle mě pěknou cenu: aukro.cz/olejova-vana-mot
oru-skoda-105-120-bez-srou
bu-i3249656965.html
Škoda že to neni 19ti díra..
Škoda že to neni 19ti díra..
a 105ky ne? Kvuli tomu jsem ji tenkrát koupil, ale to už nedopadne
No kdyby někdo chtěl, jednu novou tu mám ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas: Nebo všechny 110ky a 1100MB...
-> Vojťas: Garde by mělo mít
-> Vojťas: myslím,že jen na blok se starým vložkovým filtrem...
Na co všechno se dá použít 18 děrová Al vana?
Jednoriadkové bloky 105-130 boli až do roku 1987, zatiaľ čo 18 dierové hlboké vane sa montovali len na prvé Mká....
tyjo zase dalsi evergreen ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: jo viděl ale měl taky jenom 18 dír. Ale nechcu se tu hádat tych druhů bylo moc.
-> Nwkt: Já vim, jen se ptám jeho, protože evidentně zatim moc motorů neviděl.
-> stepan: Třeba 130 běžně
-> Exon: A viděl si někdy jednořádek s plnoprůtokovym filtrem?
-> stepan: to je možné ale zatím sem viděl jednořádek pouze s 18 dírama.
-> Exon: To je blbost, změna z 18 děr na 19 byla mnohem dřív.
Vana ze 120 kde je dvouřádkové číslo motoru pasuje. Kde je číslo v jednom řádku nepasuje.