Chladič oleja na M-ko

prohledat
180 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 03.12.2010 do 26.07.2016, založil/a Michal N 283 - zrušená registrace
řadit dle data
18:38:14
02.02.2015
vhml
-> Citr0nik 02.02.15 16:23:09: mas sanci ho jedine dat zpatky, jinak se nikdy netrefis. Kratkou hadici jsem nameril a stejne musel delat znova o 4cm delsi ( pravda, byla o 2cm kratsi od výrobce, ale stejne bych ji tam asi nedostal )
16:23:09
02.02.2015
Citr0nik
mam este jednu prozbu.. nema niekto rozmer hadic?? chcem to riesit ako "vhml" len hadice smerom hore.. mam uz motor vonku a nemam zmerane dlzky.. dakujem 6 6
15:11:44
06.01.2015
vhml
-> Citr0nik 06.01.15 10:45:46: Jo podkládal. Asi by sneslo i víc. Mám tam jednu podložku.
10:45:46
06.01.2015
Citr0nik
-> vhml: chcem sa spytat zvysoval si aj tlak resp. podkladal gulicku? riesim to tak ako ty a rozmyslam nad tym tlakom kedze chladic je az pri mriezke (vystupy nahor) .. dik 6
21:22:31
13.11.2014
exwrcteam
-> MVM: ja vim bavime se o prirube na olej ne o vymneniku...
21:21:20
13.11.2014
MVM
21:00:23
13.11.2014
exwrcteam
i770.photobucket.com/albu ms/.../IMG_3428.jpg

ten blbinec nad filtrem. lepsi verze nez delat " obtoky" na bloku...
19:43:52
13.11.2014
vhml
19:22:56
13.11.2014
exwrcteam
a proc nepouziteje zabu co je na octavacky cup 2,0.. tam to pomerne chladi dobre olej vecinou do 90,..
19:12:48
13.11.2014
vhml
-> Matysek007 13.11.14 18:50:18: A jelikož proud není blbec a jde vždycky cestou nejmenšího odporu, tak ti přes chladič skoro nic neteče...
18:50:18
13.11.2014
Matysek007
Rád bych vstoupil do diskuze a znal vaše názory . Chladič mam zapojenej stejně jako má Adam59 na jeho fotce. S tou vyjímkou že nemam zazátkovaný prsa - tím pádem jestli to chápu průtok oleje do chladiče jde půl na půl s tlakem do kanálu ?
18:39:37
13.11.2014
vhml
Jinak lehké shrnutí chlazení oleje:

- Olej nespadává, alespoň nijak znatelně. S nastartováním motoru kontrolka hned zhasne i po dvou týdnech stání.

- Brzdí to průtok oleje. Za studena po nastartování to maže 3, při 60 stupních 4, se vzrůstající teplotou pak celkem stabilně kolem 3,5. I rozpálenej olej maže na volnoběh skoro 2atm, takže čerpadlo sílu má. Jen ještě doladit přetlakovou kuličku a ssmířit se s odporem chladiče ( do budoucna je tak třeba volit vyšší chladič )

- Za provozu není chlazení oleje nijak dramaticky znát, ale drží si to stabilně svých 100-110, výš to neleze. Zklamáním to určitě není, minimálně si aspoň nepřehřívám vodu ve výměníku.

- Stojící motor na volnoběh to po rychlostce srazí ze 110 na 80 během tří minut ( takže to něco určitě chladí ) :-)
19:52:19
05.10.2014
MVM
Aneb jak z jednoduché věci (chladiče oleje) vytvořit složitost 4
19:51:02
05.10.2014
vhml
-> Adam59 05.10.14 19:49:01: měl bych s takovejma opičárnama strach o průtok oleje. Už kvůli tomu, že máš podle fotky jen 3/8" hadice...
19:49:01
05.10.2014
Adam59
-> vhml: jo taky 3 ale hlavně jsou tam zpětný klapky 4 jedna proti padání oleje a druhá se při prasklé hadici a nebo chladiči zavře aby nevychcal všechen olej 3
19:02:16
05.10.2014
vhml
-> Adam59 05.10.14 13:00:12: to má jakože zavírací kohoutek? 3
13:00:12
05.10.2014
Adam59
-> vhml: no k dokonalosti ti chybí už jen mé protiopatření proti padání oleje při vypnutém motoru spolu se zabezpečením při prasknutí chladiče 3
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od Adam59 vložen 05.10.2014 13:00:12
21:17:33
04.10.2014
MVM
-> vhml: To v Dukovanech lágry na turbíně nemaj takovej luxus 4 3 no máš to prostě téměř dokonalý.
21:08:56
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 21:04:49: Odhadem kolem 90 protože to pak koriguju výměníkem. 4
21:04:49
04.10.2014
MVM
-> vhml: Tak měříš tím pádem před chladičem a víš houby - odhadem - co tlačíš do kanálů. (po pravdě na svým motoru teprv měřit budu - na těch co jsem měl v autě jsem neřešil) Ale já tvrdím měřit až za .. Ovšem mě tady jistě někdo napadne.
20:54:36
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 20:50:41: měřím v prsou na výstupu z čerpadla. Mám tam zpravidla kolem 110 což není nějak přehnaně moc, ale zase si tím ve výměníku ještě víc zatěžuju už tak napjatý chlazení vody. Což byl hlavní důvod montáže chladiče oleje.
20:50:41
04.10.2014
MVM
-> vhml 04.10.14 20:47:42: A co jsi naměřil při rz? měříš kde?
20:47:42
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 20:42:16: Ne, tohle je do stovky na rally.

Slalomovej motor ,,chladím" jen výměníkem a ty 2km to vydrží v pohodě někde kolem 100stupnu.



Uvidím jak se to bude chovat, hodně uchladí i sám výměník ( zapojenej je za chladičem ), takže povětšinu času větráky nepoběží, ale v případě potřeby to násilím můžu chladit.
upraveno 1x, naposled 04.10.2014 20:48:15
20:42:16
04.10.2014
MVM
-> vhml: To ale jezdíš slalom ne? Ono se to nezdá ale samo o sobě to sálání z chladiče udělá dost. Hlavně tomu ublížíš víc podchlazeným olejem. Vždycky je ale lepší zvětšit olejovou náplň (obecně pokud to u některých motorů jde - výměnou vany a pod.)
20:35:22
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 20:08:19: já právě taky nemám představu kolik to může pomoct. Při nejlepším stavu si následně dokážu ve výměník voda-olej chladit vodu :-D



Přemejšlel jsem dát velkej jako máš ty na fotce, ale zas bych neměl pořádně kam odvádět vzduch. Takže mám jen relativně nízkej na výšku mřížky. 13 řádek, 92mm.
20:08:19
04.10.2014
MVM
-> vhml: Ber mě s nadsázkou - vyřešené to máš velice pěkně,to za první. Kolik to půjde dolů je pro mě těžko odhadnutelné a už jsem někde o tom psal. Záviset to bude na průtoku (otáčkách) a zatížení a venkovní teplotě - takže dost proměnných. Ale nejspíš to budeš ovládat ručně,takže to zchladíš podle potřeby. Něco jinýho je náporem - tam se přelepuje páskou.
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od MVM vložen 04.10.2014 20:08:19
19:47:29
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 19:41:35: vůbec nemám představu o kolik se to může vychladit. Prostě jsem vzal chladič podle rozměru mřížky v čele a položil na to větráky o rozměru chladiče :-)



Je to málo? Nebo hodně? 3
19:41:35
04.10.2014
MVM
-> vhml 04.10.14 19:23:30: Sakryš chlape na kolik to chceš srazit? 3 Na formulích jsem zažil "trychtýře" se suchým ledem ale to už by z chladiče lezla nejspíš A00
19:23:30
04.10.2014
vhml
O víkendech si můžu přivydělávat jako chladící vůz 3 3 3
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od vhml vložen 04.10.2014 19:23:30
17:00:38
04.10.2014
Eidy
-> vhml: Chladič mám vývodama nahoru a po výměně oleje (chladič nesundavám) vždycky chvíli točím starterem. Před každým studeným startem to taky vždycky promažu.4
16:45:50
04.10.2014
MVM
-> vhml: To poznáš podle toho jak se to bude chovat. Při častým provozu to bude nejspíš ok,po delším stání natlakuješ. To čerpadlo uplně těsný není,ale chvíli to udrží. 4
upraveno 1x, naposled 04.10.2014 16:46:42
16:40:27
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 15:27:16: vytečení s vyplým motorem mi bohužel došlo až když jsem měl hotový držáky a všechno kolem. Budu doufat že to nějak fungovat bude. S přimhouřeným okem by se dalo říct, že stojící čerpadlo neumožňuje průtok zpátky. Aktuální zapojení elektriky už umožňuje mazání před startem. Zatím jsem to teda nepoužíval, ale asi začnu. Uvidím jak se to bude chovat.
upraveno 1x, naposled 04.10.2014 16:42:23
15:27:16
04.10.2014
MVM
-> vhml: Udělal bych to samý jak ty,to zn, nejdřív dal vývody nahoru.. Jen teda mám pocit že ti to stejně po vypnutí motoru steče. Já musím všechy závodní auta vždycky nejdřív namazat a až potom startovat. V manuálech tomu říkají - prime lube 4*

Další otázkou je - zda je dobrá volba vstupy dolů - páč já teda pokud to jde volím vývody navrch. Zaprvé se líp odvzdušní,zadruhý nevyteče všechno a dřív to má tlak (někdo namítne že při výměně nevyteče vše,ale v manuálech bývá demontáž a vylití,ale není to nutný).5
15:16:07
04.10.2014
vhml
Chladič namontován včetně ,,větrný elektrárny" :-) Večer dám fotku. Bohužel mi debilové udělali jednu hadici o 3cm kratší, takže to nějak namontovat jde, ale mám strach že by se chladič mohl poškodit. Budu muset zkusit nějakou reklamaci.



Jinak mám ještě jeden zásadní dotaz: Odvzdušnění chladiče



Chladič je v podstatě v nejvyšším místě tlakový soustavy a namontovanej vývodama dolů. Předpokládám tak správně, že při prvním startu ho musím mít sundanej z držáků a někde pohozenej vývodama nahoru?
11:21:38
04.10.2014
Jindas
-> vhml: A vysokozdvih už přestal mazat 3
11:16:15
04.10.2014
vhml
-> MVM 04.10.14 08:37:46: výpustní šroub z vysokozdvižnýho vozíku tam pasoval naprosto předpisově 3
08:37:46
04.10.2014
MVM
-> vhml 03.10.14 20:06:01: No vidíš - dobrá práce 4 A nad tím jestli tam je zatka nebo není přemýšlím vždycky 3
20:06:01
03.10.2014
vhml
Nakonec jsem zazátkoval prsa. Snad mě někdy nenapadne odmontovat chladič a nastartovat to bez něj 3 3 3
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od vhml vložen 03.10.2014 20:06:01
19:08:24
22.09.2014
vhml
-> MVM 22.09.14 18:39:33: určitě budu něco dávat do prsou, musím se na o podívat. Se závitovou ucpávkou asi narazím na to, že budu muset schánět nějakýho červa a nevím kolik je tam materiálu v prsou.
upraveno 2x, naposled 03.10.2014 20:07:29
18:50:00
22.09.2014
m8rinek
Redukce obtoku na plnoprůtok od Fiedlera má dlouhej atypickej průtokáč, řekl bych, že to právě řeší ucpání původního kanálu...
18:39:33
22.09.2014
MVM
-> vhml: Jo tak to chápu.. rozumim,a co dát zátku do "prsou" - vyřezat závit,profouknout? Myslím že by to šlo vyříznout i v tom bloku.. máš pravdu že je to vopruz dát bacha na třísky z řezání.. ale asi by to šlo.
18:36:47
22.09.2014
Antony - zrušená registrace
-> vhml 22.09.14 18:34:21: Tak ten závit vyřízni zavitníkem do neprůchozích děr. Ten vytahuje špony ven a netlačí je před sebou 4
18:34:21
22.09.2014
vhml
-> MVM 22.09.14 18:32:54: závit tam v originále určitě není. K variatně s ucpávkou mě vede zároveň i použití výměníku a další peníze za mezikus.
18:32:54
22.09.2014
MVM
-> vhml: Nejsem si jistej jestli náhodou už v tom bloku není ten závit vyříznutej,ale možná mě to jen klame z důvodu že jsem měl samý bloky s ucpávkama a dával jsem si pozor abych ji "tam" nezapomněl . A co Tě vede k variantě s ucpávkou?
17:42:57
22.09.2014
vhml
-> MVM 22.09.14 17:27:19: řeším variantu s ucpávkou. Ale nechce se mi řezat závit do bloku, aby mi tam nespadla špona ( motor je namontovanej v autě ) . Proto bych rád nějaký řešení, kdy to budu ucpávat v prsou a ne až v bloku.



O tlakovej spád trochu strach mám, ale asi nemám šanci ho ovlivit ( proto bych možná udělal ucpávku alespoň trochu průchozí ). Chladič mám 13 řádkovej.
17:27:19
22.09.2014
MVM
-> vhml: Nevím teď uplně přesně co vlastně řešíš? Buď je varianta mezikusem pod filtr,nebo (tak to budu mít teď já) výstup rovnou z prsou a vstup do mazacího kanálu z venku,přičemž je z čela do bloku zašroubovanej červ- ucpávka. Takhle to bývalo na všech motorech z Boleslavi který jsem viděl upravený. Nic jinýho bych netestoval.Dokonce mám i někde origo chladič z favorita. A je taky potřeba dávat bacha na to,jakej tlakovej spád má ten chladič. (Mám teda ten Setrab.)
09:26:24
22.09.2014
vhml
Rád bych ještě jednou navázal na téma ucpávka olejovýho kanálu. Chladič už mám namontovanej, fotku dám o víkendu, až bude mít i ty správný mřížky na všech 3 větrákách :-)



Předpokládám, že ucpání olejovýho kanálu by pro plný výkon chladiče bylo žádoucí. Napadlo mě nedávat do bloku žádnou zátku, ale v prsou zahloubit díru a úplně sprostě do toho vložit kousek vypálenýho plechu ( možná podložku třeba s 5tkou dírou a nechat to pro jistotu maličko téct)



Je to takhle rozumný?
upraveno 2x, naposled 18.01.2016 09:39:21
22:30:54
01.09.2014
sikula
-> vhml: 3
11:58:10
01.09.2014
vhml
21:50:38
31.08.2014
sikula
-> vhml: Hodnota vozu3
Extreme Tyres