skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Chladič oleja na M-ko
prohledat
180 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 03.12.2010 do 26.07.2016, založil/a Michal N 283 - zrušená registrace
-> sikula 31.08.14 21:32:16: je mi to jasný. Jediná alternativa je značkovej Mocal nebo Setrab, jenže to ani nejsou 2000 ale skoro 3.
-> Eidy: Taky u sucháče se origo chladič připojuje na vracečku, tj. do míst bez tlaku....
-> vhml 31.08.14 09:16:32: Ono u nás beztak nic lepšího nepořídíš, nebo si to budeš jen myslet, proto že bude o 500,- dražší, jinak úplně stejný, někdy jiná barva
Pak je varianta mocal, ale to je přes 2.000,-

Pak je varianta mocal, ale to je přes 2.000,-
-> sikula 30.08.14 22:43:56: PAL je s účiností úplně špatně.
Objednal jsem si čínskou mrdku z ebaye, tak uvidím jak to bude fungovat.
www.ebay.com/itm/.../1312 33086072?pt=UK_Cars...
Objednal jsem si čínskou mrdku z ebaye, tak uvidím jak to bude fungovat.
www.ebay.com/itm/.../1312 33086072?pt=UK_Cars...
-> Eidy: Da se sehnat PAL i novy, ale pořizovací cena je jako za hliníkový novodobý.
-> sikula: Dnešní chladiče jsou snad vždycky hliníkový, takže bych šel určitě do novýho. Další věc je spolehlivost starýho. Jsou letovaný a spoje jsou už namožený.
Řeším ted nový olejový chladič a nevím, jestli pořídit chladič z erka,ls. Jde o to jestli koupit nějaký novodobý noname a nebo ten Paláckej a také jak to muže být s odvodem tepla, dnešní chladiče važí tak 1/3 paláckého. díky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.08.14 19:01:16: vím vím, ten má právě ten 1 větrák z boku. 3PC větráky jsou ale pro mě montážně snažší. Určitě to taky chci celý zadeklovat a chlazení jen ovládat spouštěním větráků
-> vhml 21.08.14 11:00:34: Už jsem to tady psal, pěkně to má vyřešené Petr Šimurda. Fotku motoru mám na flickru z Podbrdské rallye legend 

Ja mam rieseny chladic takto. Medzi kus pod filter s cidlom tlaku a teploty. Teplota vzduchu 16 °C , rychlost na dialnici 140 km/h ,Voda 80 °C ,olej 90-92 °C . Teplota vzduchu +- 30 °C Voda 80 °C olej 98 °C. Pri pomalej jazde,dedinky,mesto olej permanentne 80 °C .Teplota predpokladam este pred chladicom.
Máte někdo řešení větráků na chladič oleje? Přemejšlím pořád jestli dát nějakej větší větrák ( třeba z topení ) a nějakou šachtu k zadeklovanýmu chladiči, nebo jen sprostě na chladič položit 3 PC větráčky ( samozřejmě náležitě výkonný, vychází to na průtok cca 75litrů za sekundu, 3x88m3/h )
Jinak asi budu mít na prodej tenhle chladič: auto.bazos.cz/inzerat/...
/Chladic-oleje.php
Už jsem si ho objednal, ale nakonec asi pořídím, ještě jinej, větší. Takže tenhle bude volnej.
Už jsem si ho objednal, ale nakonec asi pořídím, ještě jinej, větší. Takže tenhle bude volnej.
-> Petr Urban 14.08.14 01:34:53: chci to tak připojit. Jen nevím jestli dělat i zátku toho kanálu kudy to teče teď.
1) je to rozebrat půl motoru abych se tam dostal
2) řezat závit se mi tam nechce, aby mi někde neutekla špona do motoru.
3) v případě poruchy chladiče ho nemůžu narychlo zahodit a dát do bloku zpátky zátky.
Ale chápu, že bez toho mi chladičem poteče při nejlepším jen polovina oleje.
1) je to rozebrat půl motoru abych se tam dostal
2) řezat závit se mi tam nechce, aby mi někde neutekla špona do motoru.
3) v případě poruchy chladiče ho nemůžu narychlo zahodit a dát do bloku zpátky zátky.
Ale chápu, že bez toho mi chladičem poteče při nejlepším jen polovina oleje.
-> vhml: Pokud říkáš že olej v vaně bude asi nejteplejší z celého okruhu, tak zkusit připojit chladič na prsa + kanál na bloku a udělat zátku do bloku (závit +červ.), olej ti tedy půjde prvně přes chladič a pak se buď více ohřeje/ochladí od výměníku.
A propo taky budu řešit chladič, jaký použít s dobrým poměrem cena/výkon/kvalita a jaké hadice a připojovací šroubení, spíše kde dobře koupit vše ?
A propo taky budu řešit chladič, jaký použít s dobrým poměrem cena/výkon/kvalita a jaké hadice a připojovací šroubení, spíše kde dobře koupit vše ?
pokud by nekdo chtel tak měl sem ho na LSu na eMku mužu prodat je to kompletní to znamena chladič,plech pod motor , ta pasovina,hadice (nová výroba)a prutokový šrouby (ty mam asi ze 3 aut) zjistil sem že pro seriovej motor nema smysl
-> vhml: mě se nechtělo dělat díry skrz
ale vlezlo by se a to chlazení od altíku by bylo lepší 


-> Adam59 13.08.14 11:05:05: já to mám v plánu přímo ke mřížce, pod světlo.
Jestli chceš inspiraci tak já to mám takto
scontent-a-ams.xx.fbcdn.n
et/hphotos-xfp1/.../970124
_4241656738676_1528655354_
n.jpg chtěl jsem aby to bylo co nejjednodušší ... je to přímo naproti mřížce a trochu to ovívá vrtule altíku kterou mám když tak v plánu poladit aby fungovala jako chlazení i pro chladič oleje
Jinak nad tím měřením teploty jsem taky přemýšlel ... jako teplota oleje jaký ti de do motoru asi není úplně potřeba spíš jde o maximální teplotu a hlídat zda se olej nepřehřívá ne?


Jinak nad tím měřením teploty jsem taky přemýšlel ... jako teplota oleje jaký ti de do motoru asi není úplně potřeba spíš jde o maximální teplotu a hlídat zda se olej nepřehřívá ne?
-> Eidy 12.08.14 22:37:55: jenže ono není moc možností jak to zapojit jinak. Protože jsou dvě zátky před výměníkem/filtrem a jedna za. Takže to buď můžu zapojit před výměník, nebo jako obtok filtru i výměníku, což je na pytel.
A i kdybych to nějak dostal za výměník, tak mi to neřeší, že mám problémy s chlazením vody, která dostává další kouř od výměníku.
A i kdybych to nějak dostal za výměník, tak mi to neřeší, že mám problémy s chlazením vody, která dostává další kouř od výměníku.
-> vhml: Ale o to dýl budeš olej zahřívat. Proto bych ho nejdřív ohřál na 90 a pak o něco srazil. Ale ono si asi nevybereš. Spíš musíš zvážit, jaká situace nastává nejčastěji a podle toho to zapojit.
-> Eidy 12.08.14 21:28:11: jo rád bych obojí. Olej si vychladím ( i třeba studený ) a pak výměníkem ,,zkoriguju" na ideálních 90.
Já bych právě měřil spíš to co jde z vany. To co pak teče do motoru je po zásahu chladiče a výměníku, kdežto to co mi teče z vany je v podstatě nejvyšší teplota, která se vyskytuje. Ale to je spíš jen o filozofování. Základ je si vychytat teplotu ,,běžnou" a pak jen sledovat jestli to neleze někam výš.
Já bych právě měřil spíš to co jde z vany. To co pak teče do motoru je po zásahu chladiče a výměníku, kdežto to co mi teče z vany je v podstatě nejvyšší teplota, která se vyskytuje. Ale to je spíš jen o filozofování. Základ je si vychytat teplotu ,,běžnou" a pak jen sledovat jestli to neleze někam výš.
-> vhml: Ty chceš mít výměník i chladič zároveň? Jen se ptám. Olej bych nechat téct krz výměník, pak redukcí s termostatem do výměníku nebo bypasem rovnou do motoru a teplotu oleje měřil pokud možno před vstupem do ložisek, čili asi v kanálu za tím vším. Jestli má olej ve vaně nebo před výměníkem/chladičem 50 nebo 120°C by mi bylo jedno. Důležitý je co jde do motoru.
Ale by mě zajímalo, jakej je rozdíl teploty oleje na vstupu a na výstupu. Jen ze zvědavosti. Ale tohle se měří dost špatně.
Ale by mě zajímalo, jakej je rozdíl teploty oleje na vstupu a na výstupu. Jen ze zvědavosti. Ale tohle se měří dost špatně.
Po zkušenostech z Pačejova i já nakonec podlehnu a budu montovat olejový chladič. Ne že by 120 stupnu bylo na 10W-60 nejak přehnaně moc, ale skrze výměník to asi neprospívá už takhle napjatýmu chlazení vody.
Mám k tomu několik otázek:
1) Mám zaslepovat kanál v bloku, nebo nechám téct olej skrze kanál i chladič zároveň?
2) Kde pak vlastně chci měřit teplotu oleje? Před chladičem? Za? Až za výměníkem? Chci měřit teplotu co jde z motoru, nebo do motoru? Navazuje na to i následný provedení koncovek hadic k chladiči.
3) Kam chladič dám? Asi bych navařil na příčku nějakej elegatní držážek a chladič opřel o mřížku v čele. Aby se nechal vyndavat i s motorem a nemuselo se nic odpojovat.
Mám k tomu několik otázek:
1) Mám zaslepovat kanál v bloku, nebo nechám téct olej skrze kanál i chladič zároveň?
2) Kde pak vlastně chci měřit teplotu oleje? Před chladičem? Za? Až za výměníkem? Chci měřit teplotu co jde z motoru, nebo do motoru? Navazuje na to i následný provedení koncovek hadic k chladiči.
3) Kam chladič dám? Asi bych navařil na příčku nějakej elegatní držážek a chladič opřel o mřížku v čele. Aby se nechal vyndavat i s motorem a nemuselo se nic odpojovat.
jinak jsem si radši připlatil:-) za čepičku se značkou Mocal, výměník jsem měl rozdělanej a pak jsem od toho po debatě s Ondrou odstoupil, další zatěžování vodního systému a tohle mi přišlo jako jednoduché řešení.
-> Nwkt 29.06.14 00:41:43: Tak jsem to nestihnul

Jen mě zajímalo co to stojí a co to obnáší. Mě se to stejně aktuálně netýká, protože VW výměník to bez problémů udrží kolem 100 stupnu.
Chladič oleje buď ano (jak správně píše Urbi) když je trvale teplota vysoká - a olej nemá rezervu, nebo vůbec. To už je vhodnější výměník olej/voda - za předpokladu že je výkon chladiče dostatečný předávat další tepelnou energii.. Na průchodkách,šroubeních i některých chladičích vznikají tlakový spády.. Mazání je třeba mít co nejjednodušší.. (Nemluvím teď o suchým kartru,kde je čerpadlo výkonnější)
www.highperformanceparts.
cz/katalog/863-termostatic
ke
www.race-shop.sk/shop/... /3614-adapter-pod-olejovy- filter-vstup-vystup-an8-s- termostatom - nevím jak kvalita, ale cena ok.
Důvod použití olejového chladiče bych si prvně ověřil čidlem teploty oleje + budík, zda-li je jeho instalace nutná. Pokud teplota oleje bude často přesahovat 110-120 C, přemýšlel bych o instalaci.
www.race-shop.sk/shop/... /3614-adapter-pod-olejovy- filter-vstup-vystup-an8-s- termostatom - nevím jak kvalita, ale cena ok.
Důvod použití olejového chladiče bych si prvně ověřil čidlem teploty oleje + budík, zda-li je jeho instalace nutná. Pokud teplota oleje bude často přesahovat 110-120 C, přemýšlel bych o instalaci.
-> vhml: Problem je, ze naprosta vetsina termostatu redukuje maximalni prutok.
-> vhml: www.google.cz/search?q=te
rmosta...
-> vhml: www.race-shop.sk
-> sikula 28.06.14 23:24:59: dávej nějakej odkaz, zatím jsem na to nenarazil
-> sikula: Kde se prodává? 

Navíc se dá koupit redukce na chladič s termostatem, ten otevře od 70st oleje a pak to jde do chladiče, já to tak mám a jsem v celku spokojen.
Když už olejový chladič, tak bych to řešil tak jako to má aktuálně Petr Šimurda... Pěkně nad altíkem přesně naproti žebrování v LR čele a ze strany motoru zakrytovaný a přivedená hadice od ventilátoru. Takže když je zima, nepustí ventilátor a kryt brání tomu aby se olej ohříval xy km a naopak když je vedro, tak tam ventilátorem natlačí daleko víc vzduchu než nějakým přirozeným prouděním z pod auta jako to měla třeba LSo. Foto mám na flickru.
-> Bery: ...má pravdu ten chlapec, "s vrtulkou na altíku" je koneckonců doporučované řešení chlazení oleje u 130L/A
Mezi celem a altikem je to v pohode.nelita na to bordel,vetra to tam.
-> Eidy: No,to sem chtěl vědět,tak to nahodím za otvory v čílku a nazdar bazar :)
-> Jindas: Délka hadic to zásadně neovlivňuje. Tedy pokud se nebavíme o 10m k chladiči a 10m zpátky. Já mám celkem asi 2,5m hadic, chladič místo větráku topení a tlak klesl tak o 0,3 atm na studeném motoru. Když se olej ohřeje, není to poznat. A výška taky moc nerozhoduje. To co vytlačíš do kopce zas pak získáš na spádu z chladiče.

-> Jindas: mel jsem ho provizorně pridelanej za cívkou na nosníku a objednané z czc.cz spesl vetracky 120×120 s regulaci 3tis ot/min ale pak nakonec vetracky problém sehnat, budou ve středu, pondělí, patek, takhle měsíc a vyprdl jsem se na to.
-> MOLSO: To je fakt
já ti pak pošlu fotku na fb,jak to tam zatím mám a je to takový dost divný....

-> Jindas: ked stojis a popojidis nepotrebujes chladit olej 

-> ochoda: Jj,ale to si myslím,že měli to velký čerpadlo na olej,tak si myslím,že si to mohli dovolit.... ale jistej si nejsem.
-> sikula: Tak to chci právě nějak taky,ale nějak nemůžu vymyslet,jak to tam vše naondit....
-> MOLSO: Ale když stojíš a pomalu popojíždíš? A kor ve vedrech?
-> Jindas: chladič mám zatím, mezi čelem a altikem nad příčkou, tlak oleje v pohodě, chtěl jsem ho původně dát do p. Podběhu a chladit to větráčkem z PC
-> Jindas: tak ked ho das pred vyfuk tak naporovy vzduch pojde studeny
-> Jindas: Ty závodní škodovky s velkou zadní kapotou ho měli tušim právě v tej kapotě takže by mělo být asi celkem jedno jak je vysoko.
-> Jindas: a co takhle jako je to v originálu? nebo to je málo husťácký řešení?
Nechci zakládat nové téma,tak píšu sem...
Pánové mám takový problémek s umístěním chladiče na olej,když ho dám pod příčku tak tam mám výfuk a šílený teplo vedle něj,takže asi bezvýznamný.... a proto se ptám, kam ho můžu ještě umístit ? Je jedno,když bude víš,než příčka? Třeba hned za čílkem u dir,který tam mám? Nebo může být i na boku na kapse? Nebo jak to máte vy řešený? Jaký byl problém? Přetlačí ten olej to čerpadýlko i s delšími hadicemi?
Děkuji za odpověď.
Pánové mám takový problémek s umístěním chladiče na olej,když ho dám pod příčku tak tam mám výfuk a šílený teplo vedle něj,takže asi bezvýznamný.... a proto se ptám, kam ho můžu ještě umístit ? Je jedno,když bude víš,než příčka? Třeba hned za čílkem u dir,který tam mám? Nebo může být i na boku na kapse? Nebo jak to máte vy řešený? Jaký byl problém? Přetlačí ten olej to čerpadýlko i s delšími hadicemi?
Děkuji za odpověď.