skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Chladič oleja na M-ko
prohledat
180 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 03.12.2010 do 26.07.2016, založil/a Michal N 283 - zrušená registrace
-> Citr0nik 02.02.15 16:23:09: mas sanci ho jedine dat zpatky, jinak se nikdy netrefis. Kratkou hadici jsem nameril a stejne musel delat znova o 4cm delsi ( pravda, byla o 2cm kratsi od výrobce, ale stejne bych ji tam asi nedostal )
mam este jednu prozbu.. nema niekto rozmer hadic?? chcem to riesit ako "vhml" len hadice smerom hore.. mam uz motor vonku a nemam zmerane dlzky.. dakujem



-> Citr0nik 06.01.15 10:45:46: Jo podkládal. Asi by sneslo i víc. Mám tam jednu podložku.
-> vhml: chcem sa spytat zvysoval si aj tlak resp. podkladal gulicku? riesim to tak ako ty a rozmyslam nad tym tlakom kedze chladic je az pri mriezke (vystupy nahor) .. dik 

-> MVM: ja vim bavime se o prirube na olej ne o vymneniku...
-> exwrcteam: Octavia CUP motory Michl měly tohle
www.ask-motorsport.cz/ole
jovy-system/.../setrab-vym
enik-oleje-delka-160-mm-pr
umer-68-mm

i770.photobucket.com/albu
ms/.../IMG_3428.jpg
ten blbinec nad filtrem. lepsi verze nez delat " obtoky" na bloku...
ten blbinec nad filtrem. lepsi verze nez delat " obtoky" na bloku...
-> exwrcteam 13.11.14 19:22:56: copa že to je?
a proc nepouziteje zabu co je na octavacky cup 2,0.. tam to pomerne chladi dobre olej vecinou do 90,..
-> Matysek007 13.11.14 18:50:18: A jelikož proud není blbec a jde vždycky cestou nejmenšího odporu, tak ti přes chladič skoro nic neteče...
Rád bych vstoupil do diskuze a znal vaše názory . Chladič mam zapojenej stejně jako má Adam59 na jeho fotce. S tou vyjímkou že nemam zazátkovaný prsa - tím pádem jestli to chápu průtok oleje do chladiče jde půl na půl s tlakem do kanálu ?
Jinak lehké shrnutí chlazení oleje:
- Olej nespadává, alespoň nijak znatelně. S nastartováním motoru kontrolka hned zhasne i po dvou týdnech stání.
- Brzdí to průtok oleje. Za studena po nastartování to maže 3, při 60 stupních 4, se vzrůstající teplotou pak celkem stabilně kolem 3,5. I rozpálenej olej maže na volnoběh skoro 2atm, takže čerpadlo sílu má. Jen ještě doladit přetlakovou kuličku a ssmířit se s odporem chladiče ( do budoucna je tak třeba volit vyšší chladič )
- Za provozu není chlazení oleje nijak dramaticky znát, ale drží si to stabilně svých 100-110, výš to neleze. Zklamáním to určitě není, minimálně si aspoň nepřehřívám vodu ve výměníku.
- Stojící motor na volnoběh to po rychlostce srazí ze 110 na 80 během tří minut ( takže to něco určitě chladí ) :-)
- Olej nespadává, alespoň nijak znatelně. S nastartováním motoru kontrolka hned zhasne i po dvou týdnech stání.
- Brzdí to průtok oleje. Za studena po nastartování to maže 3, při 60 stupních 4, se vzrůstající teplotou pak celkem stabilně kolem 3,5. I rozpálenej olej maže na volnoběh skoro 2atm, takže čerpadlo sílu má. Jen ještě doladit přetlakovou kuličku a ssmířit se s odporem chladiče ( do budoucna je tak třeba volit vyšší chladič )
- Za provozu není chlazení oleje nijak dramaticky znát, ale drží si to stabilně svých 100-110, výš to neleze. Zklamáním to určitě není, minimálně si aspoň nepřehřívám vodu ve výměníku.
- Stojící motor na volnoběh to po rychlostce srazí ze 110 na 80 během tří minut ( takže to něco určitě chladí ) :-)
Aneb jak z jednoduché věci (chladiče oleje) vytvořit složitost 

-> Adam59 05.10.14 19:49:01: měl bych s takovejma opičárnama strach o průtok oleje. Už kvůli tomu, že máš podle fotky jen 3/8" hadice...
-> vhml: jo taky
ale hlavně jsou tam zpětný klapky
jedna proti padání oleje a druhá se při prasklé hadici a nebo chladiči zavře aby nevychcal všechen olej 



-> Adam59 05.10.14 13:00:12: to má jakože zavírací kohoutek? 

-> vhml: no k dokonalosti ti chybí už jen mé protiopatření proti padání oleje při vypnutém motoru spolu se zabezpečením při prasknutí chladiče 

-> vhml: To v Dukovanech lágry na turbíně nemaj takovej luxus
no máš to prostě téměř dokonalý.


-> MVM 04.10.14 21:04:49: Odhadem kolem 90 protože to pak koriguju výměníkem. 

-> vhml: Tak měříš tím pádem před chladičem a víš houby - odhadem - co tlačíš do kanálů. (po pravdě na svým motoru teprv měřit budu - na těch co jsem měl v autě jsem neřešil) Ale já tvrdím měřit až za .. Ovšem mě tady jistě někdo napadne.
-> MVM 04.10.14 20:50:41: měřím v prsou na výstupu z čerpadla. Mám tam zpravidla kolem 110 což není nějak přehnaně moc, ale zase si tím ve výměníku ještě víc zatěžuju už tak napjatý chlazení vody. Což byl hlavní důvod montáže chladiče oleje.
-> vhml 04.10.14 20:47:42: A co jsi naměřil při rz? měříš kde?
-> MVM 04.10.14 20:42:16: Ne, tohle je do stovky na rally.
Slalomovej motor ,,chladím" jen výměníkem a ty 2km to vydrží v pohodě někde kolem 100stupnu.
Uvidím jak se to bude chovat, hodně uchladí i sám výměník ( zapojenej je za chladičem ), takže povětšinu času větráky nepoběží, ale v případě potřeby to násilím můžu chladit.
Slalomovej motor ,,chladím" jen výměníkem a ty 2km to vydrží v pohodě někde kolem 100stupnu.
Uvidím jak se to bude chovat, hodně uchladí i sám výměník ( zapojenej je za chladičem ), takže povětšinu času větráky nepoběží, ale v případě potřeby to násilím můžu chladit.
-> vhml: To ale jezdíš slalom ne? Ono se to nezdá ale samo o sobě to sálání z chladiče udělá dost. Hlavně tomu ublížíš víc podchlazeným olejem. Vždycky je ale lepší zvětšit olejovou náplň (obecně pokud to u některých motorů jde - výměnou vany a pod.)
-> MVM 04.10.14 20:08:19: já právě taky nemám představu kolik to může pomoct. Při nejlepším stavu si následně dokážu ve výměník voda-olej chladit vodu :-D
Přemejšlel jsem dát velkej jako máš ty na fotce, ale zas bych neměl pořádně kam odvádět vzduch. Takže mám jen relativně nízkej na výšku mřížky. 13 řádek, 92mm.
Přemejšlel jsem dát velkej jako máš ty na fotce, ale zas bych neměl pořádně kam odvádět vzduch. Takže mám jen relativně nízkej na výšku mřížky. 13 řádek, 92mm.
-> vhml: Ber mě s nadsázkou - vyřešené to máš velice pěkně,to za první. Kolik to půjde dolů je pro mě těžko odhadnutelné a už jsem někde o tom psal. Záviset to bude na průtoku (otáčkách) a zatížení a venkovní teplotě - takže dost proměnných. Ale nejspíš to budeš ovládat ručně,takže to zchladíš podle potřeby. Něco jinýho je náporem - tam se přelepuje páskou.
-> MVM 04.10.14 19:41:35: vůbec nemám představu o kolik se to může vychladit. Prostě jsem vzal chladič podle rozměru mřížky v čele a položil na to větráky o rozměru chladiče :-)
Je to málo? Nebo hodně?
Je to málo? Nebo hodně?

-> vhml 04.10.14 19:23:30: Sakryš chlape na kolik to chceš srazit?
Na formulích jsem zažil "trychtýře" se suchým ledem ale to už by z chladiče lezla nejspíš A00

-> vhml: Chladič mám vývodama nahoru a po výměně oleje (chladič nesundavám) vždycky chvíli točím starterem. Před každým studeným startem to taky vždycky promažu.

-> vhml: To poznáš podle toho jak se to bude chovat. Při častým provozu to bude nejspíš ok,po delším stání natlakuješ. To čerpadlo uplně těsný není,ale chvíli to udrží. 

-> MVM 04.10.14 15:27:16: vytečení s vyplým motorem mi bohužel došlo až když jsem měl hotový držáky a všechno kolem. Budu doufat že to nějak fungovat bude. S přimhouřeným okem by se dalo říct, že stojící čerpadlo neumožňuje průtok zpátky. Aktuální zapojení elektriky už umožňuje mazání před startem. Zatím jsem to teda nepoužíval, ale asi začnu. Uvidím jak se to bude chovat.
-> vhml: Udělal bych to samý jak ty,to zn, nejdřív dal vývody nahoru.. Jen teda mám pocit že ti to stejně po vypnutí motoru steče. Já musím všechy závodní auta vždycky nejdřív namazat a až potom startovat. V manuálech tomu říkají - prime lube 4*
Další otázkou je - zda je dobrá volba vstupy dolů - páč já teda pokud to jde volím vývody navrch. Zaprvé se líp odvzdušní,zadruhý nevyteče všechno a dřív to má tlak (někdo namítne že při výměně nevyteče vše,ale v manuálech bývá demontáž a vylití,ale není to nutný).
Další otázkou je - zda je dobrá volba vstupy dolů - páč já teda pokud to jde volím vývody navrch. Zaprvé se líp odvzdušní,zadruhý nevyteče všechno a dřív to má tlak (někdo namítne že při výměně nevyteče vše,ale v manuálech bývá demontáž a vylití,ale není to nutný).

Chladič namontován včetně ,,větrný elektrárny" :-) Večer dám fotku. Bohužel mi debilové udělali jednu hadici o 3cm kratší, takže to nějak namontovat jde, ale mám strach že by se chladič mohl poškodit. Budu muset zkusit nějakou reklamaci.
Jinak mám ještě jeden zásadní dotaz: Odvzdušnění chladiče
Chladič je v podstatě v nejvyšším místě tlakový soustavy a namontovanej vývodama dolů. Předpokládám tak správně, že při prvním startu ho musím mít sundanej z držáků a někde pohozenej vývodama nahoru?
Jinak mám ještě jeden zásadní dotaz: Odvzdušnění chladiče
Chladič je v podstatě v nejvyšším místě tlakový soustavy a namontovanej vývodama dolů. Předpokládám tak správně, že při prvním startu ho musím mít sundanej z držáků a někde pohozenej vývodama nahoru?
-> vhml: A vysokozdvih už přestal mazat 

-> MVM 04.10.14 08:37:46: výpustní šroub z vysokozdvižnýho vozíku tam pasoval naprosto předpisově 

-> vhml 03.10.14 20:06:01: No vidíš - dobrá práce
A nad tím jestli tam je zatka nebo není přemýšlím vždycky 


Nakonec jsem zazátkoval prsa. Snad mě někdy nenapadne odmontovat chladič a nastartovat to bez něj




-> MVM 22.09.14 18:39:33: určitě budu něco dávat do prsou, musím se na o podívat. Se závitovou ucpávkou asi narazím na to, že budu muset schánět nějakýho červa a nevím kolik je tam materiálu v prsou.
Redukce obtoku na plnoprůtok od Fiedlera má dlouhej atypickej průtokáč, řekl bych, že to právě řeší ucpání původního kanálu...
-> vhml: Jo tak to chápu.. rozumim,a co dát zátku do "prsou" - vyřezat závit,profouknout? Myslím že by to šlo vyříznout i v tom bloku.. máš pravdu že je to vopruz dát bacha na třísky z řezání.. ale asi by to šlo.
-> vhml 22.09.14 18:34:21: Tak ten závit vyřízni zavitníkem do neprůchozích děr. Ten vytahuje špony ven a netlačí je před sebou 

-> MVM 22.09.14 18:32:54: závit tam v originále určitě není. K variatně s ucpávkou mě vede zároveň i použití výměníku a další peníze za mezikus.
-> vhml: Nejsem si jistej jestli náhodou už v tom bloku není ten závit vyříznutej,ale možná mě to jen klame z důvodu že jsem měl samý bloky s ucpávkama a dával jsem si pozor abych ji "tam" nezapomněl . A co Tě vede k variantě s ucpávkou?
-> MVM 22.09.14 17:27:19: řeším variantu s ucpávkou. Ale nechce se mi řezat závit do bloku, aby mi tam nespadla špona ( motor je namontovanej v autě ) . Proto bych rád nějaký řešení, kdy to budu ucpávat v prsou a ne až v bloku.
O tlakovej spád trochu strach mám, ale asi nemám šanci ho ovlivit ( proto bych možná udělal ucpávku alespoň trochu průchozí ). Chladič mám 13 řádkovej.
O tlakovej spád trochu strach mám, ale asi nemám šanci ho ovlivit ( proto bych možná udělal ucpávku alespoň trochu průchozí ). Chladič mám 13 řádkovej.
-> vhml: Nevím teď uplně přesně co vlastně řešíš? Buď je varianta mezikusem pod filtr,nebo (tak to budu mít teď já) výstup rovnou z prsou a vstup do mazacího kanálu z venku,přičemž je z čela do bloku zašroubovanej červ- ucpávka. Takhle to bývalo na všech motorech z Boleslavi který jsem viděl upravený. Nic jinýho bych netestoval.Dokonce mám i někde origo chladič z favorita. A je taky potřeba dávat bacha na to,jakej tlakovej spád má ten chladič. (Mám teda ten Setrab.)
Rád bych ještě jednou navázal na téma ucpávka olejovýho kanálu. Chladič už mám namontovanej, fotku dám o víkendu, až bude mít i ty správný mřížky na všech 3 větrákách :-)
Předpokládám, že ucpání olejovýho kanálu by pro plný výkon chladiče bylo žádoucí. Napadlo mě nedávat do bloku žádnou zátku, ale v prsou zahloubit díru a úplně sprostě do toho vložit kousek vypálenýho plechu ( možná podložku třeba s 5tkou dírou a nechat to pro jistotu maličko téct)
Je to takhle rozumný?
Předpokládám, že ucpání olejovýho kanálu by pro plný výkon chladiče bylo žádoucí. Napadlo mě nedávat do bloku žádnou zátku, ale v prsou zahloubit díru a úplně sprostě do toho vložit kousek vypálenýho plechu ( možná podložku třeba s 5tkou dírou a nechat to pro jistotu maličko téct)
Je to takhle rozumný?
-> vhml: 

-> sikula 31.08.14 21:50:38: kéž by 

-> vhml: Hodnota vozu
