Chladič oleja na M-ko

prohledat
180 příspěvků (zobrazeno 151 až 180) od 03.12.2010 do 26.07.2016, založil/a Michal N 283 - zrušená registrace
řadit dle data
20:37:00
10.12.2010
Nwkt
-> Marťan136LS: Vpravo kolonka heldej: voda v oleji ... a podobné
13:14:34
10.12.2010
Jozka
-> 4dams 09.12.10 18:52:52: Se tady v tom trochu ztrácím.. ty šrouby se v čase měnily, ale asi takhle - poslední provedení pro 120LS mělo 2 dlouhý speciální (viz neumělý nákres) a dva krátký. Dlouhý patří do bloku, krátký do chladiče (i na výstupu z chladiče by asi mohl být ten krátký a asi by se nic moc nestalo).

Zapojení závisí na tom, jestli máš obtok, nebo už plnoprůtokový filtr oleje - když budeš hledat, najdeš tady schémata, sériově se připojovalo při plnoprůtoku na výstup v krytu rozvodů a vstup byl hned o kousek vedle na kanále, ještě před filtrem.

Při obtokový filtraci se dává výstup z chladiče místo jímky baroskopu až k převodovce, pak se ale do hlavy šroubu musí vyříznout závit M10x1..
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od Jozka vložen 10.12.2010 13:14:34
18:52:52
09.12.2010
4dams
ja tie sroby mam ale neviem ktory kde pouzit, mam dva dlhe a dva kratsie... ten dlhsi asi ide este do "krytu rozvodov" a ten kratsi ide hned vedla... alebo idu dva dlhe do bloku a dva krake do chladica? alebo uplne zle... ako to je?
17:51:49
09.12.2010
TAZ1500
ja tam mam taky chladiš oleje a zatim zadnej problem ale zaroven i žadnej prinos použil sem srouby ze staryho obtokovyho bloku jeden je prodlouženej takovej specialni a druhej je s dirou na čidlo tlaku v tomhle mam nasroubovanej teplomer oleje mem takovej dojem že tu jeste nejaky sroubení mam
16:51:34
09.12.2010
aceboss
Redukce a šrouby koupit staré,případně nechat udělat.......4

Jinak já osobně ho z eRka vyhodil pryč i když mám upravené MPI......v dnešní době olejů není třeba zlášt u nějaké 120 chladič použít...navíc další možný zdroj problémů.

A pokud by už by měl mít nějaký přínost tak by jízda musela být opravdu dost ostrá...... 6 což u Vás v provozu nehrozí1
08:33:00
09.12.2010
vhml
Na trasách do 20km je problém olej ohřát. A ne ho ještě chladit...
23:59:53
08.12.2010
stevotuner
ja mam v svojomaute olej 10W-60 tocim to do 7000 nie stale ale vysalim sa stale kedto ide rozmyslal som aj ja nad chladicom do svojejale nakolko som si precital testy mojho oleja co davam tak som od toho uplne upustil keby som pretekal co mozno niekedy bude tak jednoznacne by som sa rozhodol pre vymennik voda olej
10:58:24
04.12.2010
darklord
-> Gemini: no od Totalu asi nie, ale nevidim dovod preco by nemohol byt plne synteticky 15W
10:20:19
04.12.2010
Gemini
Michal N 283 03.12.10 22:27:25 napsal:

→ Matulo: No v motore je plná syntetika TOTAL 15W-40.




taky-olej-neexistuje,pred avam-ich



erku-ten-olejovy-chladic- pomohol-chladit-motor,no-n a-120tke-nie-je-problem-s- chladenim-a-kvalitnymi-ole jmi-je-poruchovy-chladic-z bytocnost
22:50:52
03.12.2010
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Nwkt: Práveže sa mi zdá,že niekedy sa viacej hreje,ako sa hrial v starej 110-ke,čo som mal ale možno to chce zvyk na novší typ motora:)Ale všetko závisí od toho ako sa podarí zohnať to príslušenstvo okolo toho.
22:39:36
03.12.2010
Nwkt
-> Michal N 283: To se ten olej ani neohřeje a ty ho chceš ještě chladit?
22:36:14
03.12.2010
Maťulo
-> Michal N 283: Potom je to uplne zbytocna vec... Vyskusaj ten vymennik olej/voda ked uz tak! 4
22:35:07
03.12.2010
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Matulo: Tak používam ho prevažne na krátke trasy,niekedy aj dlhšie tak do 100-120 km a motor nevytáčam nejak extrémne.
22:29:08
03.12.2010
Maťulo
-> Michal N 283: Zalezi jak chces s tym autom jazdit a kolko ho chces vytacat... Ci tam nebude ten chladic zbytocny...
22:27:25
03.12.2010
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Matulo: No v motore je plná syntetika TOTAL 15W-40.
22:23:57
03.12.2010
Maťulo
-> Michal N 283: Chladic oleja do skodovky je uz dnes podla mna zastarala metoda ak pouzijes kvalitny olej a nemienis s tym jazdit nejake preteky kde ide motor stale na maximum a navyse tie orig. eRkove ci GLSove casom strasne tecu... Volil by som skor vymennik olej/voda ked uz tak! Na kratke vzdialenosti nebudes mat motor podchladeny a naopak pri dlhsej jazde sa ti bude olej pekne chladit...
22:20:45
03.12.2010
Michal N 283 - zrušená registrace
-> afro100: Ja tiež zvažujem výhody a nevýhody.Viem,že u niektorých áut s tým bývajú problémy a tých som si užil dosť na predchádzajúcom aute,preto nešpekulujem nejak moc s tou montážou ale preto ,ak by tam mal ísť, tak chcem aby to bolo poriadne podľa továrenskej montáže.
22:19:39
03.12.2010
afro100
-> fidelmc: mam teplomer oleja v aute a nejak drasticky sa teplota nemeni ani v letnych horucavach ... ano, pokial som to zacal nahanat hore kopcom pri 5000 ot. tak to zacalo stupat, ale pri normalnej jazde to stuplo na prevadzkovu teplotu a potom sa to uz nehybalo ...



eR motor v kiliej kastli, plechovy chladic, M6AD ...
22:14:53
03.12.2010
afro100
-> Michal N 283: original chladic by som si do auta nedal ani keby tam mal byt ... nebudi vo mne vzhladom k tomu co som videl doveru, ale nebudem tu nic konkretne pisat, lebo by zas niekto mohol zautocit, kazdy nech si tam da co chce, ja by som si ho tam zas nedal ... :)
21:34:50
03.12.2010
fidelmc
-> Michal N 283:

Jo no, vzdyt o tom pisou i v Andr. knizce, ze se od chladicu u LS upustilo, vzhledem ke zvysujici se kvalite oleju, ale tam byl zas naporak no, ja nevim. Nejlepsi bude, kdyz si vyvedu teplomer oleje do kabiny a uvidim, jestli bude chladic zapotrebi
upraveno 1x, naposled 03.12.2010 21:36:14
21:33:12
03.12.2010
fidelmc
-> Shoraj:

Ano ano, to jsem myslel, no me ten chladic doporucovali v Excelu, on te motor bude lehce poladen, coz sice neznamena hned vyssi teplotu, ale kdyz uz se vyuzije naplno, tak aby mu nebylo vedro:) , jsem jim rikal, ze bych zapojil druhy chladic vody do serie ,nejaky tenky, dlouhy , ktery by byl v motorovem prostoru umisten u mrizky v zadnim cele, ale to mi radeji doporucily chladit ten olej. Ja bych byl taky rad, kdybych nemusel tahat hadice s olejem, preci jen dalsi okruh,co se muze pokazit. Co ja vim, kdyz treba praskne chladic oleje, nebo hadice-zadrit motor bych nerad, ale to je asi zbytecna starost, zas kdyz nemam budik na tlak oleje, nepocitam kontrolku.
21:29:43
03.12.2010
Michal N 283 - zrušená registrace
-> afro100: To je zase na jednej strane pravda,že dnešné oleje sú kvalitnejšie ako v minulosti,ale myslím,že je to celkom dobrá vec pre škodovácke motory,hlavne ak sú viac namáhané. Ja síce motor netrápim,ale mám chladič doma ,tak prečo to nevyskúšať?Veľa škodoviek to tak má a nechcem moc experimentovať,ale to namontovať podľa originálu,len tie prepúšťacie skrutky sú problém.
21:18:08
03.12.2010
afro100
-> fidelmc: zbytocne ... moderne oleje dokazu pracovat aj pri vyssich teplotach a uchladit to vzadu v sedanu by nemal byt problem ...
21:15:32
03.12.2010
fidelmc
-> matisek:

No ja vzhledem k budoucimu motoru 130 v MB, tak chlazeni oleje bude asi dobra volba
21:13:27
03.12.2010
Michal N 283 - zrušená registrace
-> matisek: Už som rozmýšľal aj nad takým riešením,ale skôr by som to chcel urobiť také,ako to mali typy 110R,Garde alebo 120 LS.
20:51:47
03.12.2010
matisek
-> fidelmc: Ja ho mám ale nekupoval som ho našiel som ho v šrote na nejakom motore je od GM.funguje to dobre,otvára niekde medzi 90 až 100 stupnami,teda v rámci presnosti môjho teplomera.

Musíš mať dlhší šrob na filter o hrúbku toho medzikusu.

Inak pri normálnom jazdení sa na takú teplotu oleja dostávam len málokedy,po dialniciach nechodím.
16:00:16
03.12.2010
fidelmc
Nemate nekdo zkusenosti s redukci co se montuje pod olej. filtr, ma v sobe termostat na olej. Olej pusti do chladice, az kdyz dosahne nejake teploty
15:32:15
03.12.2010
Jozka
-> Michal N 283 03.12.10 14:13:11: Možná se někde podobný používají, to nevím, ale klasický průtokový šrouby, co jsou běžně ke koupi asi vhodný nejsou, popř. by se měly doplnit děrovaným válečkem omezujícím průtok do chladiče - jako byl u LS/R, neb s obyč. krátkými průtokáči by mohl studený olej s chladičem učinit krátkej proces.
15:09:08
03.12.2010
Minik03
Poptal bych se v nějaké firmě, která se zabývá výrobou hydraulických zařízení, resp. hadic.
Extreme Tyres