Úprava kliky Fabia

prohledat
82 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.11.2010 do 06.01.2013, založil/a m8rinek
řadit dle data
21:44:07
06.01.2013
vhml
na 8k nabarvím hlavu na nějakej tmavej odstín, dám plechový víko a každej na první pohled pozná hovno.
21:41:27
06.01.2013
Martin100L
-> Evž@: Zabité nezabité, je to otázka vkusu. Již jsem to vysvětloval. 03.01.13 22:05:21 na příkladu motokrosové ČZ. Nejde jen o výkon, ale i o kroutící moment, který získáme objemem. Někdo rád výkon, jiný kroutící moment :-D A hlava také nebude sériová. Nebude to auto na závodění, ale pro radost. A každý máme radost z něčeho jiného. Jinak pro osoby hltající technické detaily, axiál v pátek nabroušen, zítra bude díra pro ložisko. Ve čtvrtek umyt blok, prsa a vana. Jelikož to čuně, co s tím motorem jezdilo, pravděpodobně používalo A olej, tak to byla šichta za všechny prachy. Ale průmyslové odmašťovadlo si s tím poradilo.
17:31:13
06.01.2013
m8rinek
-> Olgoj Chorchoj: já bych to zas tak neprožíval...
13:17:31
06.01.2013
Olgoj Chorchoj
mají pravdu předsedové, jen zapoměli porovnat vedle nelegálnosti i riziko odhalení
13:12:26
06.01.2013
jate-line
Nic nezabije 5ti kanálem....dvanácetroska taky není osmikanál...a jaké jdou z ní výkony a na jakých objemech....
11:42:42
06.01.2013
m8rinek
-> Evž@: bingo v kilu je ta 130 uplně stejně nelegál jako fabie...
05:51:09
06.01.2013
Evž@
-> m8rinek: je to zabité pětikanálem o tom není pochyb.Ale na druhou stranu extra výkon od toho zřejmě nečeká(asi) a na stk bude v klidu(teda pokud tento problém bude kolega mít,relativně ho samozřejmě můžou vyhodit i za ten pětikanál 130(pokud to bude ve Š100:))
upraveno 1x, naposled 06.01.2013 05:56:30
14:00:40
05.01.2013
Olgoj Chorchoj
-> Martin100L: žádný strachy, však on si to tu guma rád najde, až ho pánové od kdomisvítídoksichtu drapnou s osmikanálem v erku a bude v období beztechničákovém ladit co nejsilnější pětikanál:-D Já to mám vymyšlené přesně stejně - čtrnáctistovka v pětikanálu - proto ti Martine za poznatky tisíceré díky!

Stotřicítka, aby jela, tak už bude hodně hlučná a náročná (měl sem v kilu 1289 osmikanál, upraven taknějak - vyhrál sice ve svojí třídě úloh-rajské, ale v kopcích to není ono...). Když ten pětikanál 1400 pojede aspoň stejně, bude to super!
23:41:15
03.01.2013
Martin100L
-> m8rinek: Píšu tady jen to, co mi zatím prošlo rukama, takže sem pomalu budu přispívat věcma, který jsem vyzkoušel. Taky proto, aby až se někdo zase pokusí vymýšlet vymyšlené, tak aby na tom byl lépe než já, že opravdu vymýšlím naprosto všechno. Co si budeme povídat, na netu nenajdeš návod jak na kliku z fábie krok za krokem. Něco málo ano, ale není to všechno. A raději napsat víc, ať si to někdo přečte, než aby pak kliku zahodil. Samozřejmě že hlava bude něco pěknýho s většími ventily, již je nachystáno, ale o tom až se bude kompletovat. Pokud můžu mít dotaz, na jaký peníz vyjdou ty tvrdý sedla? S těmi zatím nepočítám... ale do budoucna by to nebylo od věci. Jinak bych byl rád, kdyby taky někdo, kdo prošel tím samým jako já přispěl do debaty. Nejlépe tím, co kde změřil....
23:26:15
03.01.2013
m8rinek
-> Martin100L: Myslím že si o tvorbě nesmyslnejch věcí jen protože je chci si nemáme co vyčítat (viz. deník na mém webu).



Proti fábii neřeknu ani slovo, tvrdší klika, lehčí ojnice, lehčí a trvalejší písty, to vše je plus.



Co se týče úprav 5k tak tady nesouhlasim, že to jsou vylepšení za pár korun, to je možná probrání kanálů, ale aby to nějak fungovalo chce to aspoň ventily 34/30 a aby to člověk nezazdil tak se 7mm dříkem, to znamená vsadit vodítka, ať se člověk vyhne aditivům tak tvrdý sedla a to prostě ten 8k má v serii. To všechno mam za sebou...



Ale jo, tak proč ne, jen to je fůra práce :))), nechť to jezdí ;).
22:05:21
03.01.2013
Martin100L
-> m8rinek: Máš i nemáš pravdu, jde o to, v jaké rovině se pohybuješ. Pokud budeš zvyklý na 1300 a najednou honem začneš dělat lautr stejnou 1400, tak to opravdu asi rozdíl nebude. Pokud ale budeš ve voze škoda 100 zvyklý na sériový motor o objemu továrních 988ccm bez jakýchkoli úprav, tak bych řekl, že to rozdíl bude. Další věc je, že když už si stavíš auto(i třeba něco prostě pěknýho, podle svých představ), tak si budeš chtít postavit i motor a udělat něco pro to,aby to i hezky jelo. A věř tomu, že sériovou hlavu na to dát nehodlám. Ona jedna věc je osmikanálová hliníková hlava, na které skoro není co vylepšovat(pro nezávodní motor) a druhá věc je litinová hlava, na které můžeš udělat prakticky cokoli s minimálními náklady. Další věc je otázka vkusu. Dám Ti příklad. Závodil jsem na čZ 380 z roku 1974. Síly má stále dost, jen s podvozek je poplatný době svého vzniku a ani tehdy to nebyl už žádný zázrak. Za stejný peníze jsem si mohl koupit 5. letého japonce, který by jel, brzdil, péroval, neubil by mě a byl by mnohem spolehlivější. Já jsem chtěl Zetku, tak jsem měl zetku. A mám jí a doufám, že jí nebudu muset nikdy prodat. Je to otázka vkusu. A další věc. Pokud vezmeš š130L a favorita 136, tak porovnáváme pětikanálovou hlavu a osmikanálovou hlavu a máme papírový rozdíl 3 kw. Ale přece se kvůli nim nebudeme hádat, že ne?
21:31:59
03.01.2013
Martin100L
Takže další dnešní postřeh, rameno kliky vzadu u axiálu se musí ztenčit o dalších 0.2mm, protože je na ramenu potřeba maličké osazení na plochu axiálu. To osazení plánuju 0.2.
17:33:28
03.01.2013
m8rinek
-> Evž@: mít 1300 nebo 1400ccm není zas takovej rozdíl, stejně to zabiješ hlavou :/.
14:26:21
03.01.2013
ondie
-> Martin100L: pěkný! ..kdyžtak sem fikni další postřehy a klidně fotky z přestavby.. 4
14:21:31
03.01.2013
Evž@
-> Martin100L: takže budeš mít pětikanál o obsahu 1,4 ? zajímavé.
23:59:31
02.01.2013
Martin100L
Zdravím, chtěl bych se s vámi všemi podělit o dojmy, ze zabudovávání spodku z fábie do bloku š 130. O soustružení kliky na průměru mluvit nebudem, docela to jde. Jen pro pořádek, zmenšená o 23.4mm. Může se i víc, myslím, že by šlo i 26, ale mě se nelíbilo, že jsem už škrtal ramena kliky, na druhé straně. Kliku jsem ladil na střed na prostředním ložisku, takže jsem ubíral obě krajní ramena kliky s tím, že pod axiálním kroužkem bude podložka 0.8mm. Dnes jsem to zkusil složit a vše vychází. Jen jsem si všiml jediné věci, že ojnice jsou v pístech krapet posunuté směrem k setrvačníku, takže pokud by se pod axiální kroužek dala slabší podložka, tak by se daly ojnice vystředit i v pístech. Ale neměřil jsem to, tipnul bych to vyosení na zhruba 0.3mm. Ano, šlo by to, ale nechtěl jsem zadní rameno tolik zeslabovat, už tak se mi to moc nelíbilo a je zůžené o 1.6mm. Teď ještě nabrousit axiál, díru pro ložisko, svrtat setrvačník s klikou a vyvážit.
23:06:47
18.01.2012
MOLSO
-> afro100: 3
23:02:22
18.01.2012
afro100
-> MOLSO: ja viem, som odkukal od teba pri jednej fabii 1 3 3 3
22:54:44
18.01.2012
MOLSO
-> afro100 18.01.12 20:17:20: chcel som dat presne to same 3
21:49:58
18.01.2012
m8rinek
-> Bucin: někdo musí upravovat blok kvuli matkám na ojnicích...natož pak vývažky...
20:20:23
18.01.2012
Bucin
-> m8rinek: to leze až tak moc ?
20:18:37
18.01.2012
m8rinek
-> afro100: By šlo, dal bys před to plexislo pro diváky :D
20:18:33
18.01.2012
Bucin
-> afro100: no co no tady je to složitý tak co upravit protikus ?
20:17:20
18.01.2012
afro100
Bucin 18.01.12 20:15:26 napsal:

Sepp 16.11.11 19:24:28 napsal:


→ Evž@: Nemůže, vždyť by se to potkávalo i v tý

fábii. Ojnice a písty necháváš, klika se upravuje jen kvůli bloku

motoru.


A co upravit flexou blok motoru nebylo by to jednoduší?



21
16:01:00
17.11.2011
upír 130
-> Evž@: tak se ho zeptej na jaký písty se to stává.. není důvod na origo písty KS aby se to potkávalo..
19:26:11
16.11.2011
m8rinek
-> Evž@: leda při použití jinejch pístů...
19:24:28
16.11.2011
Sepp
-> Evž@: Nemůže, vždyť by se to potkávalo i v tý fábii. Ojnice a písty necháváš, klika se upravuje jen kvůli bloku motoru.
19:10:04
16.11.2011
Evž@
Můžou se písty v dolní úvrati potkávat s protizávažím na této klice?? ....ted jsem o tom slyšel od člověka co upravuje kliky a docela by mě zajímalo kdy se tohle může stát
17:58:07
18.11.2010
upír 130
-> Jarda/felda: tak ja sem jenom typoval.. já sem viděl jen variantu bez vymezovací podložky a klika byla oto víc ubraná na druhý straně..
08:05:25
17.11.2010
Jarda/felda
-> upír 130: spíš tak 1.5mm 4 kliku dělal Saky tak se ho zeptej
00:16:27
17.11.2010
upír 130
-> matisek: tak typuju že ta podložka má tak 0,5mm ?? tady je výhoda že o tu podložku míň zeslabuješ kliku.. pokud jí vyhodíš a ta velká podložka dosedne na čelo kliky tak o to musíš víc ubrat kliku a pak je klika trochu vyosená kestraně, ale to ničemu nevadí..
22:02:37
16.11.2010
matisek
-> upír 130: Aha tak potom OK lebo ja tam práve tú podložku medzi čelom kluky a tou velkou podložkou axiálu mám a aj Jarda/felda tu písal že ju tam má takže ide o to ako sa to spraví a obidve metody zrejme fungujú.
18:06:57
16.11.2010
upír 130
-> matisek: tu klikovku jen tak snad ladit nemůžeš do boku.. vychází to tak že když ti ten velkej kroužek co je před axiálem dosedne na čelní plochu kliky tak po přičtení obou axiálů a hlavní objímky ložiska vyjde délka o kterou musíš ubrat tu kliku z boku a potom to vyjde tak že klika je asi o 0,5mm vyosená a nic stím neuděláš.. jedině že bys kliku tolik neubíral a mezi kroužek a čelo kliky dal ještě vhodnou podložku ale to sem ještě neviděl a myslím že je to zbytečný.. ojnice nikdy nejsou uplně uprostřed pístů ale kvůli tomuhle vyosení je potřeba na to kouknot aby se neopírali o píst..
15:58:58
16.11.2010
matisek
-> upír 130: Ja som daval tu kluku na stred,síce som to uplne presne netrafil,bola asi 0,1mm mimo ale ojnice mi do piestov pasovali.Teda neboli presne v strede ale tak to má byť,ako som zistil.Neviem,že by to nebolo na všetkých motoroch stejné?
21:16:23
15.11.2010
upír 130
To já sem musel matičky na ojnicích mít natočeny rovnou plochou k bloku.. když byly k bloku natočeny hranou tak škrtali6 .. a taky klikovka po úpravě není uplně uprostřed takže se musí dávat bacha na vůli ojnic v pístech aby píst nebyl ojnicí tlačen ke straně..
19:00:06
13.11.2010
Jarda/felda
-> matisek: 3 já hned psal sakymu a ten říkal že se to může stát je to blok od bloku
18:12:54
13.11.2010
matisek
-> Jarda/felda: To maš pravdu ja som tiež o tom niečo hladal a nič som nenašiel ale potom som našiel na nete už ani neviem kde jeden obrázok kde to bolo.Hned som mal lepší pocit že sa to netýka len mna.
18:03:13
13.11.2010
Jarda/felda
-> matisek: mě teda jenom jeden ale kokal sem že se to děje a nikdy o tom nikdo nepsal 1
18:00:41
13.11.2010
matisek
-> Jarda/felda: Hej musel,dva šroby mi do bloku trochu škrabali ale radšej som to spravil všade.
17:56:58
13.11.2010
Jarda/felda
-> matisek: taky si musel drobet brousit blok ? mě se opíral ojniční šroub o blok 8
17:54:48
13.11.2010
m8rinek
-> matisek: díky ;)
17:39:00
13.11.2010
matisek
-> m8rinek: Tak priemer ti je jasný,takže ta len upozorním na niečo na čo som ja zabudol ale naštastie mi to vyšlo.Ten rozmer čo som označil na obrázku,vlož si do bloku ten axiálny krúžok/vnútorný/a zmeraj to po stred prostredneho hlavného ložiska kluky a ten rozmer musíš dodržať ono či bude tá kluka desatinu vpredu alebo vzadu je podla mna fuk ale ide o to aby si na to nezabudol pretože potom sa ti môže stať že ti tam nevýde výbrus pod axial ked by si z toho ubral moc.Ono z vyvážky možno bude treba zobrať viac aby vošla do bloku ale minimálne v mieste kde bude opierať ten axiál sa do toho rozmeru musíš dostať aby si mal kluku v strede.



Neber z nej na dlžku zbytočne vela,ona sa tím oslabuje.Keby som tie rozmeri vedel tak ti to určite napíšem ale neviem.Takže len toto ma napadlo aby si na to nezabudol.



A ešte k tej druhej strane axialu zvonku tak tam sa to dá spraviť viacero spôsobmy ja mám tiež ako tu už padlo podloženú tú podložku,pretože to prvé ložisko kluky je voči original kluke tochu viac vovnútri bloku,takže tu podložku musíš vypodložiť inak by si tam tie axiály zlisoval.Tú podložku si budeš musieť vyrobiť už na presno tá ti už vlastne vymedzí axiálnu vôlu kluky.Alebo môžeš dať vyrobiť novú tú podložku takého tvaru aby viriešila problem aj bez podkladania.

zvětšit Úprava kliky Fabia - obrázek od matisek vložen 13.11.2010 17:39:00
upraveno 2x, naposled 24.01.2011 21:34:11
17:02:17
13.11.2010
Jarda/felda
-> m8rinek: vim že zepředu podpodložkou vnějšího axilálu sem měl 2 podložky
16:33:22
13.11.2010
m8rinek
-> elbacil: osoustružení průměru je mi jasné...
12:20:58
13.11.2010
elbacil
-> m8rinek: tu sa konkretnej odpovedi nedočkáš len vtedy ak by si za to zaplatil.Najlepšie je to po dlžke zobrať sustruhom presne neviem či 15 alebo viac.Aby sa to zmestilo do bloku tak to odmeraj blok a ten rozmer rozdel aby si polku ztoho zobral z jednej a druhu z druhej strany kluky1
08:47:48
13.11.2010
suri
-> darklord: a čoho sa báť? dávaš preč 5 kíl závaží , sústruh pri tom má kopec roboty , mne tiež chlap povedal že to odfrezuje a len sústruhom zarovná
00:07:21
13.11.2010
matisek
-> darklord: Vole3 To bola taka núdzovka Na sustruhu to išlo naprd tak som to trochu urychlil.A ono ani odrezat to nieje zas taká sranda je tam tých vyvážiek dosť.

Pre mna je podstatné že to funguje jak má.



A znovu opakujem.Nie že to takto bude niekto robiť a potom ma tu bude preklínať ked si tú kluku zničí!!!
upraveno 1x, naposled 13.11.2010 00:29:40
00:02:36
13.11.2010
darklord
-> VeTeV: akoze tu sa clovek dozvie tolko zaujimavosti, ze ja sa s tym serem, mal som to flexou posmykat, nacvakat na to zavazia na kolesa a bola by za hodinu urobena 1.4
00:01:51
13.11.2010
VeTeV
-> darklord: na virtu se i hlavy rovnaj fričkou 3
00:00:45
13.11.2010
darklord
-> matisek: rezat kluku flexou, dobre citam?
Extreme Tyres