Bliká kontrolka oleje

prohledat
86 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.10.2010 do 19.03.2015, založil/a jarda19
řadit dle data
14:49:44
19.03.2015
palinator
-> marek.latr:

Asi tlak spalin přes kroužky máš tak velkej a měrku tak těsnou, že dokáže měřitelně pomoct čerpadlu. 1
11:58:30
19.03.2015
marek.latr
Zdravím, taky mi na neutrál poblikávala kontrolka mazání (oleje bylo dost). Ale jezdil sem zatím s odpojenou hadicí na odvětrání z ventil. deklu (prostě tam nebylo nic, protože ty sračky co z toho jdou do sání prostě nesnesu). A když jsem ji zkusil zase zapojit tak kontrolka už nebliká. Jde mi jen o to jestli to je normální, nebo ten motor špatně maže? Děkuji
20:35:18
07.12.2014
Evž@
-> MOLSO: 4 dik
20:25:19
07.12.2014
MOLSO
-> Evž@: ten je na bloku 4
19:43:37
07.12.2014
Evž@
Dotaz.Sací koše na užovkových motorech neměli redukční ventil?....nebo je schovaný někde na bloku pod šroubem(dle schéma).
13:48:53
23.11.2014
MVM
13:45:58
23.11.2014
skodaman
Tak nakonec to bylo nekvalitnim cidlem mazani. Po vymene za originál je vše v pořádku 5
10:39:06
23.11.2014
stepan
-> skodaman: Pokud jen bliká a nezhoršuje se to, tak by to nemělo vadit. Moje 130 nejdřiv prohřátá blikala na volnoběh, pak svítila a ke konci kontrolka zhasínala až na 3500ot/min. Ani tim se motor nezadřel, jenom sem ho vyměnil.
17:22:35
22.11.2014
MVM
-> skodaman 22.11.14 16:27:19: Nevím jak Ti pane už pomoct. Psal jsem že 500-600 ot je volnoběh starýho naftovýho motoru. Blikání kontrolky tlaku oleje je při takhle nízkých otáčkách a prohřátým oleji klidně možný- obzvlášť když je motor volnější na klice. Taky záleží na použitým oleji...

Taky to čidlo tlaku má toleranci. Pokud otevřeš nalévací víčko oleje za chodu a bude Ti tam "prskat,stříkat kapky oleje" i při blikající kontrolce a 600ot .. je to ok. Psal jsem - překontrolovat maání napojeným tlakoměrem a v celým rozsahu. Až budeš mít nějký hodnoty - můžeme řešit dál. Ten motor - pokud jinak kontrolka nesvítí - se na volnoběh nikdy nezadře. 4
16:29:01
22.11.2014
francomk
-> skodaman: Pri takých otáčkach musí mazanie normálne fungovať... Takže to normálne neni 8



Nech sa radšej vyjadria kompetentní 4
upraveno 1x, naposled 22.11.2014 16:32:20
16:27:19
22.11.2014
skodaman
Je normalni ze pri provozni teplotě motoru kontrolka blika při cca 600 ot/min ?
22:18:52
14.11.2014
skodaman
-> Eidy: -> Jozka: -> Vrba: Vám taky díky 6
22:18:06
14.11.2014
skodaman
-> MVM: Ok. Díky moc. Chtěl jsem vědět, jestli to mám dobře, nebo popř. to předělat 4 . Kdyby bylo něco špatně tak by se to už doufám ukázalo. Byl jsem to projet na půl hodinky, a kontrolka nesvítila ani při jízdě, ani při volnoběhu. 6
22:12:56
14.11.2014
MVM
-> skodaman: No vidíš - takže pokud to neblikalo při 400,. tak přímou úměrou při 850 nebude ani náhodou. Máš to v pohodě a pokud bys to chtěl mít extra posvěcený - změř si tlak v otáčkách. (budeš si na to muset udělat "budík" - a nebo se stav za někým kdo ho má) PS: každý budík měří jinak přesně - důležitý je pozorovat jestli ručička jde rychle nahoru,nebo se fláká. Měla by kopírovat akceleraci motoru.
22:08:08
14.11.2014
skodaman
-> MVM: Jo, ten volnoběh byl jen na na zkoušku teď mám 850
22:06:15
14.11.2014
MVM
-> skodaman: Na volnoběh 400 se vykašli, tlak na volnoběh "stačí 0,5Bar - nebo zvedni otáčky. Důležitá hodnota tlaku oleje při prohřátým oleji (80°) se měří při 2000,3000, 5000 - čemuž by ideálně odpovídalo 2,3,4-5 Bar 4
22:06:04
14.11.2014
skodaman
-> MVM: Když já nevím, jak to jinak vysvětlit no :D Chtěl jsem jen říct že ty kola nemají přesah.
22:03:08
14.11.2014
MVM
-> skodaman: Chlape nevím ale trochu nerozumím jazyku Tvého technického kmene 8 Utopené=špatně, přesah = špatně (dřív to ladili papír.těsněním, ideál míň jak 0,05 až 0,00 - (už Ti to tady psali) Nedorvat M6!
22:02:58
14.11.2014
skodaman
Jinak motor je jednořádková 130
21:59:50
14.11.2014
skodaman
-> Vrba: Takže bych to měl znova rozdělat ? Já právě jestli mají přesah nebo ne zkoušel jen tím nehtem 8 Ale teď jsem to zkoušel a kontrolka nebliká ani za teplého motoru při 400 otáčkách takže snad OK
21:58:00
14.11.2014
skodaman
-> Eidy: -> Jozka: jo myslím kola, jestli třeba nejsou u zubu nějak zabroušena. Jestli ne, tak nemají přesah 6
upraveno 1x, naposled 14.11.2014 22:07:15
21:55:15
14.11.2014
Vrba
Pokud jsou kola utopena,tak bez tesneni. U starších motorů býval malý přesah,tak je vhodné kola mírně zabrousit a udělat nepatrnou montážní vůli. Dělal jsem to tak,aby při přiloženém právítku (šuplera) ,šla mezi pravítko a kola natěsno měrka 0,05. Tlak mazání při volnoběhu a rozpáleném oleji je cca 0,7-1bar. Před opravou na volnoběh poblikávala kontrolka.
21:50:53
14.11.2014
Jozka
-> skodaman: A jestli myslíš ozubení, tak taky jo, zuby jsou přímý..5
21:48:49
14.11.2014
Eidy
-> skodaman: Myslíš čela kol? Jo, ta mají být rovná.
21:24:46
14.11.2014
skodaman
Ještě dotaz, jsou kola olej. čerpadla rovná ?
15:31:01
14.11.2014
skodaman
-> Eidy: Sací koš jsem kontroloval, a nebyl ohnutý. Takže se nemusím ničeho obávat ? Teď kontrolka nesvítí a zhasíná hned po startu. Jinak mezi kolem a prsy motoru bylo cítit nehtem že kola (zkoušel jsem to na konci zubu) jsou u proti prs. utopená.
15:26:03
14.11.2014
Eidy
-> skodaman: Těsnění by tam být nemělo. Tedy pokud kola nevystupují z prsou. Čerpadlo by mělo být co nejfestovější, aby co nejvíc tlačilo. Takže jsi udělal dobře. Jen bacha na ohnutou přírubu, ale pokud to maže, tak asi dobrý.
15:16:39
14.11.2014
skodaman
Zdravím. Doufám že nevadí když využiji téma. Je nějaký problém když jsem měl těsnění mezi sacím košem a čerpadlem a vyndal jsem ho ?? Když jsem ho tam měl problikávala mi kontrolka mazaní na volnoběh. Dík 6
13:23:37
19.04.2011
MOLSO
-> palinator: jazdilo to mazanie nesvietilo .... a liat tam novy olej by bolo ekonomicky neunosne 3
13:18:52
19.04.2011
palinator
-> MOLSO:

Kdybys tam nalil normální (kdybys nevěděl - normální=novej3) oil, tak by ti taky problikávalo, pakliže jsi to neměl tak vošéfovaný, že máš u čidla karbonovou zátku, která drží hnojník přitisknutej do čidla při sebemenším průtoku.1
23:27:20
18.04.2011
MOLSO
-> palinator: tak bacha molsostroj mal vyskrabane šály ale mazanie nepreblikavalo 1 len to zralo kurevsky moc olej 3 holt sa dolievalo vyjeťákmi a ti vymedzuju vole 47
22:11:42
18.04.2011
palinator
Za studena mi 120tka bez sytiče drží nějakých 300 otáček bez nějakýho klepání, je to ale už spíš traktor, svítí jen dobíjení, tlak je OK, ale je pravda, že za studena je olej hustší...



-> Fiatak:

Kolik má ten motor najeto? Není to nějakej MOLSOstroj?
21:40:45
18.04.2011
Fiatak
-> Eidy: vyskusam...a potom budem zhanať ten tlakomer ked nepomožee :)
21:39:43
18.04.2011
Eidy
-> Fiatak: Nejlepší by bylo připojit tlakoměr. Ale začal bych seřízením volnoběhu na správný otáčky, když je motor dobře vyváženej tak drží celkem dobře i 500ot/min.

Jestli tam ten člověk nalil to, co nakrad během sevisů, tak tam klidně může bejt nějakej řídkej sajrajt.

A ještě vyčisti kanálek u policajta, jestli není zajebanej bordelem.
21:33:53
18.04.2011
Fiatak
-> Eidy: nvm ja som tam nelial nič...chlapik co to mal predtym...mechanik z vw tak to tam dal...
21:30:08
18.04.2011
Eidy
-> Fiatak: A co tam máš za olej? Nějaký Valvoline je dost široký pojem. Nenalil jsi tam nějakej longlife třeba?
21:19:03
18.04.2011
Fiatak
-> afro100: a ak nebude tak čim sa to ladi? dakde na karbe je srubka ne?
21:18:31
18.04.2011
afro100
-> Fiatak: volnobeh by mal byt aspon tych 700 +/- ...
21:16:37
18.04.2011
Fiatak
-> afro100: cize ked dam iny točkomer...kolko ma ukazovať...cca...
21:14:49
18.04.2011
afro100
-> Fiatak: hm, asi, podla zvuku, tazko povedat .... zisti - 450 je malo
21:13:54
18.04.2011
Fiatak
-> afro100: tazko povedať...lebo otačkomer ukazuje nejak divne...ukazuje 450 otačok cca...ale je to podla mna blbost...lebo by sa motor pri takych otačkach klepal...a on bezi tak na cca 850-900 podla odhadu zvuku predchadzajucej skodovky
21:06:00
18.04.2011
afro100
-> Fiatak: kolko mas volnobeh ?
21:05:14
18.04.2011
Fiatak
chcel by som využiť tému...motor favo v škode 120...ked je studený...tak do 60 stupnov...tak nič...ale ked vyjde teplota nad 60 stupnov zacne kontrolka oleja blikat niekedy svieti...oleja je dost...je tam nejaky valvoline olej...ked trosilinku pridam otačky kontrolka hned hasne...stači jemnucko plyn posteklit a hasne to...blika to iba na volnobeh...čo s tym?
20:54:53
21.10.2010
tunerlada
-> jarda19: být tebou tak zkouknu to co ti radí tady kluci a nebo mě ještě napadlo zvednout volnoběžné otáčky zda by to pomohlo,mě to dříve občas taky udělalo ale já mám teda ještě v autě navíc napojenej tlakoměr oleje takže to sleduju spíš tam a vše ok
19:07:54
21.10.2010
Rooney - zrušená registrace
Bych to viděl na to těsnění čerpadla, ja tam taky dal, fakt tenké těsnění a blikalo to!

Tak sem se nasral, těsnění vyhodil do.... a od té doby, neblikne ani za nic4
18:21:35
21.10.2010
Kapřík
MOLSO 21.10.10 18:19:58 napsal:

→ Kapřík: nebol nahodou spinaci tlak 0,05 atm ?
to určitě ne, buď 0,3 nebo 0,5 ale právě si nejsem jistej. Každopádně tak i tak je to málo4
18:19:58
21.10.2010
MOLSO
-> Kapřík: nebol nahodou spinaci tlak 0,05 atm ?
18:16:38
21.10.2010
Kapřík
-> jarda19: díval jsi se v jakém stavu je sací koš? Jestli není plnej bordela? Pokud se tomu pravidelně neměnil olej, je to klidně možný. Minimálně to chce vyčistit. Sundej vanu, pořádně vyčisti sací koš (propláchni), zkontroluj kuličku jestli pod ní něco není, vyčisti vanu od bordela. Slož to zpátky a uvidíš. Pod čerpadlo oleje žádný těsnění nedávej, pokud tam je, vyhodil bych ho pryč. Pokud tohle nepomůže, zkusit jinej hustší olej (15W40). Ideální by bylo kdybys měl tlakoměr oleje, namontil ho místo čidla a změřil tomu tlak oleje.

Jinak samozřejmě určitě víš, že s rostoucími otáčkami se zvyšuje mazací tlak. U dobrého motoru se studeným olejem se pohybuje cca v rozmezí 2 (volnoběh) - 4,5 atm. (ve zvýšených otáčkách). Kontrolka mazání začíná svítit zhruba od 0,5 Atm. pokud si to číslo správně pamatuju.



PS: Nechápu ty rady vyměň motor atd... bláboly. Uvědomte si, že ne každý má hned náladu shánět a měnit motor. Každý nemá možnosti, prostory, čas ani a hlavně chuť měnit motory...
17:50:51
21.10.2010
suri
-> Syny: ako myslíš , ja mám svoje názory a aj podložené skúsenosťami z otcovej roboty a pod , sú to jedny z najlepších výrobkov na trhu akurát sú drahé tak každý nadáva
17:48:01
21.10.2010
Syny
-> suri: jo to jsem mel i pasku Loctite na vodovodni trubky (zavity) v baraku a vsechny kam jsem to dal chcali, dal jsem cesani a je klid... Takze Loctite mi muze polibit rit :)
Extreme Tyres