
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
onemocněl motor nebo starter ?
-> palinator: podle bordelu co tam byl asi jo 

-> Bucin:
To máš s mokrou spojkou z fichtla nebo co?
To máš s mokrou spojkou z fichtla nebo co?

-> palinator: pokud jsi neviděl foto tak mne se to maže od motoru 

-> fidelmc:
Píšou to v příručce.
Asi se nějaké to mázání rozpustí.
Píšou to v příručce.

palinator 03.08.10 23:09:38 napsal:
→ Rapid05:
Ale když vysune pastorek a kontakty nesepnou vlivem přechodového odporu, tak
startér sice cvakne, ale netočí.
EDIT: ale jestli do technickýho benzinu ponořil celý startér, víčko nebo
něco podobného, tak si tím právě zničil samomazná ložiska.
A jak se tim benzinem znici samomazna loziska?
→ Rapid05:
Ale když vysune pastorek a kontakty nesepnou vlivem přechodového odporu, tak
startér sice cvakne, ale netočí.
EDIT: ale jestli do technickýho benzinu ponořil celý startér, víčko nebo
něco podobného, tak si tím právě zničil samomazná ložiska.
A jak se tim benzinem znici samomazna loziska?
-> mikulenkamartin: tak skus kousek pohnout rozdělovačemproti směru hodinových ručiček.
-> kamikaze: byly dobrý hladký a na kotvu jsem koukal je sice trochu prohlá ale ne moc a další stáčení by už asi nesnesla už to bylo stáčený mockrát.
-> kamikaze: byly dobrý hladký a na kotvu jsem koukal je sice trochu prohlá ale ne moc a další stáčení by už asi nesnesla už to bylo stáčený mockrát.
Bucin: právě že motor se točí, takže startér to asi nebude...
-> Bucin: Jak vypadaly ty starý uhlíky? Nebyly jakoby otrhaný? Pokud jo, tak ti doporučuju srovnat komutátor

-> mikulenkamartin: pokud se netočí motor a vydá vá to zvuk jedoucího elektromotoru tak se ti nen nevysouvá pastorek chybu najdeš hned jak otevřeš starter pak co horší to může bejt jedině utrhaný zuby buď na pastorku nebo setrváku.
edit : prostě se starter nespojí s motorem
edit : prostě se starter nespojí s motorem
Olej dolity, ale nestartuje to, jenom to piští 

-> mikulenkamartin: seřiď předstih na motoru a dolej olej.
-> palinator: že by jsem tak poktačovaly v naší akademické debatě 
-> darklord: copak to jste ještě neviděli špinavý startér


-> darklord: copak to jste ještě neviděli špinavý startér



Zdravím, pujčil jsem ségře moji 120, měla ji asi měsíc pryč a jak se vracela domů, vypla motor, pak se snažila nastartovat jenomže místo zvuku startování to začalo "kvičet", taky to střelilo, bylo tam taky málo oleje. Neví někdo co to může být?

-> Bucin:
Ty vole
Na Želiv nejedu, až příští rok. Proč?
Ty vole



Na Želiv nejedu, až příští rok. Proč?
-> Bucin: ty vole! tak to ja som starter prave poskladal a teda toto som este nevidel 

-> palinator: spíš rezavé bahno
jedeš na Želiv ?



jedeš na Želiv ?
-> Bucin:
Sorry, jsem na elektrotechně, musim si to užít.
Tak čistě analogicky - máš hadici k chlazení a vedle ní (paralelně) povedeš ještě jednu malinkatou hadičku = máš větší průtok. Odpor sériový (na kontaktech) si představ jako vodní kámen v tej trubce.
Stačí?
Sorry, jsem na elektrotechně, musim si to užít.

Tak čistě analogicky - máš hadici k chlazení a vedle ní (paralelně) povedeš ještě jednu malinkatou hadičku = máš větší průtok. Odpor sériový (na kontaktech) si představ jako vodní kámen v tej trubce.

Stačí?

-> palinator: todle mmi hlava už nebere to je na mne moc teorie a Ohmova zákona jsem sice vyučen v oboru opravář zem. st. kde o el musim něco vědět ale todle je téma na maturu tu já nemám mě stačí co nám tloukly do hlavy od prváku bordel je svinstvo a v motorech nemá co dělat.




-> Bucin:
Nemáš pravdu. Pokud nebereme v úvahu kontakty, kde je nevodivej bordel jakoby v sérii a opravdu zvyšuje odpor, tak na drátech odpor teoreticky snižuje, protože je paralelně s dráty. Pokud na drát paralelně připojíš rezistor o skoro nekonečně velkým odporu, tak stejně jako celek bude odpor nepatrně nižší. Ty svodový proudy jsou na hovno, takže v každym případě vše v čistotě, ale já jen, aby nedošlo k nějaký mejlce.
Nemáš pravdu. Pokud nebereme v úvahu kontakty, kde je nevodivej bordel jakoby v sérii a opravdu zvyšuje odpor, tak na drátech odpor teoreticky snižuje, protože je paralelně s dráty. Pokud na drát paralelně připojíš rezistor o skoro nekonečně velkým odporu, tak stejně jako celek bude odpor nepatrně nižší. Ty svodový proudy jsou na hovno, takže v každym případě vše v čistotě, ale já jen, aby nedošlo k nějaký mejlce.

-> palinator: no za předpokladu že by ten bordel byl vodivej tak by byl odpor menší ale jak říkáš zároveň proudy tekly kam neměly a tim to nemělo sílu točit.
a za předpokladu že vodivej neni tak narůstá odpor a stácí se vodivost na kostru
PS: oboji má za příčinu snížení výkonu starteru
a za předpokladu že vodivej neni tak narůstá odpor a stácí se vodivost na kostru
PS: oboji má za příčinu snížení výkonu starteru
-> Bucin:
Jestli tam byl bordel, tak paradoxně ten odpor mohl být akorát menší. Samozřejmě ve finále to výkon snižuje, protože ten bordel svádí trochu proudu na kostru.
Jestli tam byl bordel, tak paradoxně ten odpor mohl být akorát menší. Samozřejmě ve finále to výkon snižuje, protože ten bordel svádí trochu proudu na kostru.
-> Rapid05: skoro žádný byla jich tam cca třetina mít kabel k mobilu tak ti je ukážu na foto.
-> palinator: A jo, máš pravdu, může to být i v tom
-> Bucin: A uhlíky vypadaly jak? Hodně jetý?

-> Bucin: A uhlíky vypadaly jak? Hodně jetý?
-> Rapid05: jak jsi mluvil o kotvě tak ta moje byla celá černá od mazlavýho bordelu musel tam bejt masakrální odpor.
-> palinator: vidíš to mne nenapadlo kápnout kapku olejíčka na kluzná ložiska. No nic udělám to až budu kuchat sinchron z převodofky snad to do ty doby vydrží stejnak to rozeberu abych viděl co to za tu dobu provozu provedlo.
-> Rapid05:
Ale když vysune pastorek a kontakty nesepnou vlivem přechodového odporu, tak startér sice cvakne, ale netočí.
EDIT: ale jestli do technickýho benzinu ponořil celý startér, víčko nebo něco podobného, tak si tím právě zničil samomazná ložiska.
Ale když vysune pastorek a kontakty nesepnou vlivem přechodového odporu, tak startér sice cvakne, ale netočí.
EDIT: ale jestli do technickýho benzinu ponořil celý startér, víčko nebo něco podobného, tak si tím právě zničil samomazná ložiska.
-> palinator 30.07.10 00:45:13: Vycházel jsem z toho, že Bucinův startér nemá problémy s vysunutím a přidržením pastorku, ale s točením...
-> Bucin:
Komplet vykoupán?!
Komplet vykoupán?!

tak konečně mám hotovo ...
Starter vykoupán v tech benzinu a new uhlíky tak jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
Starter vykoupán v tech benzinu a new uhlíky tak jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
-> palinator: mám eletrickej od oral-B



-> Bucin:
Kartáčkem na zuby ne?
Kartáčkem na zuby ne?

-> palinator: vyčistit 

-> Bucin:
Ono nic jinýho s nima udělat asi nejde...fakt to nestojí moc, turecko 10,- Kč/ks.
Ono nic jinýho s nima udělat asi nejde...fakt to nestojí moc, turecko 10,- Kč/ks.
-> Rapid05:
No vidíš, já poklepal a bylo to ve spínači.
No vidíš, já poklepal a bylo to ve spínači.

-> Rapid05: rovnou výměna ?? já si nejsem jist že je doma mám pokud někde budou tak jedině někde zahrabany na chalupě a tam nevim kdy pojedu. 

Pokud vám startér točí až po poklepání, pak je to téměř jistě v uhlíkách. Výměna je korunová záležitost a vzhledem k tomu, že se vám v důsledku toho může vypálit kotva je opravdu dobrý to udělat.
-> afro100:
Já měl poruchu na spínači už 2x. Prve vyhřátý kontakty, takže nekontaktovaly, pak to začlo blbnout že to necvakalo a nakonec umřelo úplně - vyzkratovaná cívka spínače, takže šel nový celý.
Já měl poruchu na spínači už 2x. Prve vyhřátý kontakty, takže nekontaktovaly, pak to začlo blbnout že to necvakalo a nakonec umřelo úplně - vyzkratovaná cívka spínače, takže šel nový celý.
-> Pavel P..:
To by se na poklep nespravilo.
-> Bucin:
Zkus udělat ty kontakty ve spínači, případně vyměň uhlíky, zkontoluj komutátor a projeď drážky.
To by se na poklep nespravilo.
-> Bucin:
Zkus udělat ty kontakty ve spínači, případně vyměň uhlíky, zkontoluj komutátor a projeď drážky.

-> Bucin: vyběhaný kluzný ložiska rotoru...
-> afro100: ně se to spojí a točí ale nemá sílu :(
-> Bucin: Na 95% mi to vzdycky robil ten spinac co vysuva pastorok ... za chvilu uz to nebude reagovat ani na poklep, najlepsie je ho vymenit za novy a je klud
tak už mi to zase začíná blbnout
jak dlouho mi to vydrží pohym občasnym poklepáním ? už jste si tim někdo prošel?

-> palinator: jasny gdyž už tak už to pujde cely.
-> Bucin:
Ale až to budeš dělat, tak vem i ten spínač, věř mi, určitě bude vyhřátej jak sviňa...
Ale až to budeš dělat, tak vem i ten spínač, věř mi, určitě bude vyhřátej jak sviňa...

ano poklepal jsem měl jsem sundanou tu plechovou misku co kryje uhlíky na rotoru byla plná mastnyho bordelu tak jsem poklepal znova a čim více klepu tim více bordelu odtud padalo a tim více to točilo.
Z kontaktu spínače určitě ne nebojď se při startu motor měl tendenci otáčet ale jako by byl slabý. nejspíš ten mastnej bordel zaspusoboval zkraty nebo odpor na uhlíkách.
Na trvalo to neni je to třeba ho rozebrat a pořádně vyčistit a bude zase na dlouho OK.
Z kontaktu spínače určitě ne nebojď se při startu motor měl tendenci otáčet ale jako by byl slabý. nejspíš ten mastnej bordel zaspusoboval zkraty nebo odpor na uhlíkách.
Na trvalo to neni je to třeba ho rozebrat a pořádně vyčistit a bude zase na dlouho OK.
-> Bucin:
Jsi si jist, že se oklepal právě bordel z uhlíků? Jestli se neoklepal bordel z těch kontaktů spínače, velkej přechoďák na nich by mohl taky způsobit to, že to přestalo fungovat. A nevěř tomu, že to bude fungovat věčně.
Jsi si jist, že se oklepal právě bordel z uhlíků? Jestli se neoklepal bordel z těch kontaktů spínače, velkej přechoďák na nich by mohl taky způsobit to, že to přestalo fungovat. A nevěř tomu, že to bude fungovat věčně.
