skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní zapalovací svíčky
-> MOLSO: si potiahne sám koľko mu treba pri štartovaní :)
-> minno: lebo bez benzinu motor nenastartuje ? 

-> Jindas: len taká otázočka, prečo dávaš motoru čuchať benzín pred štartom?
Tak já jezdím D12YC a je to porod nastartovat a vůbec,když člověk dá tomu motoru trošku čuchnout víc benzínu před startem,tak nemá šanci nastartovat,aniž by je nevyndal....
Ale jináč spokojen, za tepla bez problému....
Ale jináč spokojen, za tepla bez problému....
Moje zkušenost se závodníma svíčkama je taková, že každému motoru pasuje něco jiného :)
Dlouho jsem jezdil třeba iridiové Brisky a nedám na ně dopustit, nejhorší je to na ně nastartovat a je háklivá na zachlastání. A ještě nevýhoda jich je, že často praská izolátor a tím postupně začne svíčka vynechávat. Bosch jsou taková univerzální varianta, která funguje všeobecněji a potvrzuje pravidlo, že když nevíš co tam dát za svíčky, tak tam dej FR5DP a nějak to pojede a určitě nic nezkazíš
NGK jsem zkoušel jenom sériové a ty mi nefungují, tedkom bych chtěl zkusit iridiové NGK a snad to bude fungovat, protože já jsem se svíčkama věčně nespokojen :)
Dlouho jsem jezdil třeba iridiové Brisky a nedám na ně dopustit, nejhorší je to na ně nastartovat a je háklivá na zachlastání. A ještě nevýhoda jich je, že často praská izolátor a tím postupně začne svíčka vynechávat. Bosch jsou taková univerzální varianta, která funguje všeobecněji a potvrzuje pravidlo, že když nevíš co tam dát za svíčky, tak tam dej FR5DP a nějak to pojede a určitě nic nezkazíš

Mám overené na viacerých (viacmenej sériových) motoroch, že sviečky NGK fungujú spoľahlivo a na jednom a tom istom motore rovnako dobre všetky tepelné skupiny 5, 6, 7 (t. j. na jednom motore som skúsil ako 5, tak 6, aj 7) a nepoznal som rozdiel, motor na všetkých z nich fungoval dobre. Neviem čím to je, ale taká je skúsenosť.
-> MVM: Já to četl,ale jako modlu to brat nebudu,nezlob se. Platinky něco vydrží,ale pokud se budeme bavit o běžných dílech,je bosch nespolehlivý aušus,..
-> Vrba: Přečti si prosím ještě jednou co jsem psal o Bosch svíčkách - konkrétně o řadě Platin. Není možný házet vinu na výrobce když např netrefíš správnou tep.hodnotu..
Je mozne ze Brisky mely nejakou vadnou serii. Pred cca 5 lety se mi stalo, ze 3 ze 4 novych svicek na 130 motoru odesly do 50km provozu. Prvni dokonce pri prvnim zahrati motoru na volnobeh....
No jen narážím na tu poznámku,že Brisk vydržela 150km. Nedokážu si přestavit,co by se muselo stat kromě upálení elektrody aby tohle nastalo. S Briskama jsem spokojenej ne kvuli ceně,ale proto,že proste vydržely vždycky nejdéle. Bosch jsou obecně díly na prd (coz se několikrát potvrdilo a stale potvrzuje) a NGK jsem nezkoušel.
-> MVM: A bacha teď přijde jistý člen co s zaujatosti napíše : "ááá zase učeň a jeho ochránce"
Z tohoto pohledu jsem vlastně poctěň co učni svěřuješ za práci




Už někdy dávno před dvanácti lety jsme v NF1300 jeli FR5DP Bosch a stejný jeli kluci s Pickupem..
Tak jsk je tam na začátku motorář našrouboval tam byly po celou životnost motoru
Jedinej důvod proč jsem je byl nucenej měnit bylo to,že jsem startoval a nezapnul si čerpadlo,motor po dvaceti vteřinách chcípl a byl jen vlažnej,svíčky mokrý. Ty už to nerozdejchaly ani po ohřátí horkovzduškou. Na nový Brisky to nešlo ani nahodit -asi tak.
Tak jsk je tam na začátku motorář našrouboval tam byly po celou životnost motoru

-> Vrba: tak jak se to dělá normálně ... Jiný motor než tvůj. A zajímavý je že Bosch FR5DP drží co já vím na 3 motorech s KP 13 a závodí. Tepelná hodnota svíčky a nastavení motoru musí být ok, aby svíce vydržela
Je možné že jsem to k těm briskám kdysi na ideál neměl, ale jiné svíce prostě vydržely a stály o 50,- navíc za ks, tak to není investice... snad jen pro nejsociálnější typy.

Je možné že jsem to k těm briskám kdysi na ideál neměl, ale jiné svíce prostě vydržely a stály o 50,- navíc za ks, tak to není investice... snad jen pro nejsociálnější typy.
Brisk mi vydržely vždycky kolem 20 tis a pak jsem je stále funkční preventivně menil. Bosch klekly po 10tis tím způsobem že motor začal mít po přídání plynu díru. Než jsem diagnostikoval vadné svíčky,rozebralo se všechno okolo. Pro závodní motor D12YC. -> Urbi: By mě zájimalo jak jsi teda poznal tu vadnou svíčku?
Brisk D14YC mi vždy vydržely 50-150 km a nějaká přestala jet, směs byla ok. Dal jsem obyč. NGK, jezdí do teď už několik let.
-> JRD McLAREN: a ty máš aké sviečky?

-> George88: Dávám ty NGK 7ES do hodně motorů, jsou bez problémů i v ostřejším motoru než budeš mít. Pokud ty bosch, tak na létní provoz určitě pětky, nenechával bych sériovou teplotu svíčky do takového motoru, její pracovní teplota neodpovídá nasazení které dostane, chce to svíčku více chlazenou, pokud vím jezdíš s tím okruhy apod. a tam se to hodně drží v těžkém nasazení 

-> elbacil: ..paaan sa vyznaaa....
inac podobne temy vzdy rad vidim ..

inac podobne temy vzdy rad vidim ..
Setkal jsem se na závodní OHV1,4 Fabii s vyloženě "závodníma" svíčkama Champion Racing QC59C.. samozřejmě za cca 350Kč/kus. Ovšem nikde jsem nezjistil v čem spočívá kvalita/přínos těchto svíček.-> vhml: Tak i s pětkama jsem se to pak naučil startovat,ale záleží motor od motoru(komprese,vačka,vůl
e,předstih na start atd.) Tohle je vážně různý kus od kusu..
Já tam mám pětky dlouhodobě a nepovedlo se je zatím nikdy ulít.
-> George88: Jestli jsi viděl v Mostě němce s Wartburga ma a Trabanty - tak tam před tréninkem HAIGO není boxovce morem ani vidět a mechoši chodí s pertinaxovou destičkou plnou svíček / z kapsy mu trčí zrcadlově lesklý klíč na svíčku
2T svatá pravda..


-> MVM 26.02.15 20:02:20: no, to mě taky napadlo, ale rychle jsem od toho upustil-přsně jak řikáš:závity, furt na to myslet atd..a co otec říkal, že se našroubovali na trabantech..:D Ohřát na jedny, pak druhý a na jízdu třetí..Ale u 2taktu to prostě jinak nejde..
-> George88: Není zač.. Ono je možnost to taky ohřát na 14Brisky a pak tam vrazit i ty 5kyBoschky Ale já to takhle prováděl kdysi v NF a to častý šroubování horkých svíček tam a zpátky mě dost nervovalo/navíd dostávají závity co proto .. Tak to zkus a uvidíš.. 

-> MVM: -> Evž@: Já mám KP 11,3 a točit budu počítám do 7tis.. Dám tam teda Bosch FR 6 DP a uvidím. Díky..
-> George88: No přesně jak píše Evž.. Ty Bosch 5ky jsou svině na ulití - neříkám že to nejde ale prostě se musí start povést napoprvý a motor vypínat tak aby zůstaly čistý.. Osobně jezdím celoročně (duben - říjen FR6DP ale kp 11) ... Nemyslím si že je nutný jet dvoje svíčky - pokud budou mít dobrou "barvu" a nebo nebudou způsobovat detonace a vypadat "přehřátě" Mají celkem slušný rozsah ale nejde jednoznačně říct A nebo B. V podstatě jde pouze o ten start a potom v provozu o samočistící teplotu.
ja mam teraz vo fabii densa (kp11,8) a funguje to len v mrazoch to je velmi zle...a velmi ryhclo sa da zaplavit ta sviecka...trocha je od benzinu a uz nedava iskru...a to mam zapalovaciu listu...pravdepodobne budem skusat ine...
-> George88: souhlas s MVM.Na zimu určo 6tky.Před měsícem sem byl svědkem když kluci startovali motor na webrech kde se hned ulil jeden válec a už nechtěl pálit ani za boha což vyřešilo až očištění svíček(svíce byly FR5DP).Já jezdil 6tky celosezóně ale taky sem neměl tak našpónovaný motor a zpravidla netočil víc jak 6000 ot. takže byly si myslím dostačující
-> MVM: Ano,obrácené značení NGK znám, proto uvažuju o "7ES". Zas taková pila to nebude, takže "6DP" bude asi rozumnější volba. No podmínky ve kterých to bude jezdit znáš líp než já - okruh z jara a na podzim, což je zima a přes léto jednou vysoké mýto a možná nějaký kopec. Sem smířenej s tím, že budu mít dvoje svíčky, protože výkyv teplot mezi akcema bude dost velkej. Takže na jaro/podzim Bosch FR6DP a na léto FR5DP? Dávalo by to smysl?
-> George88: NGK má teplotní značení "opačně" než Boschky, tzn. NGK 6 je serie a 7 je studenější. BCP7ES je oproti FR5DP podle mě trošičku teplejší a boschka je "platina" Můžeš zkusit i šestky Boschky . Ty pětky jsou fakt na ostrý motor,mají tendenci se za studena ulít... ale zase záleží na motoru a podmínkách, Osobně mám trochu lepší zkušenost s Boschkama taky jsme je používali v závodech.. ale tohle je zcela uzce moje zkušenost.
-> George88 26.02.15 10:16:49: Najviac sa mi osvedčily D 14YC.
-> vhml: a tomu odpovídá NGK BCP 7 ES ?
-> George88 26.02.15 10:16:49: Bosch fr5dp
prosím o radu : základ motoru fel 50KW, KP11,3 vačka 307°, je to novej motor, takže nemám "odrazovej můstek"co funguje..
-> david 136: To je jasný... jestli to máš takhle tak tam ty Brisky nechej.
-> Capricorn: ja tam mam ted uplne obycejny brisky, presnej typ co tam ma byt a jede to s nema krasne, krasne startuje, necham tam to co tam patri, kdyz to funguje, naty ngk se treba jeste dostane, pokud se mi je podari vymenit za jinej spravnej typ
-> david 136: Můžu ti říct že já BKR6ES zkoušel když jsem byl ještě neznalé ucho to už je tak 6 let... dostal jsem je tenkrát za pakatel. Ale měl jsem je po po několika desítkách km černé jako bota jelikož byly pro 135 moc studené takže se zanášely. Tak jsem vrátil zpátky Brisk DR17YC a teď před 2 lety jsem nahodil NGK BCPR5E V-Line a přijdou mi subjektivně lepší hlavně co studených startů a částečného zatížení týká. Tak možná bych být tebou zkusil taky ty co mám já jelikož to i podle Andrta vypadá že tam patří a pokud máš jen teda klasickou 136 bez nějakých úprav.
-> Capricorn: dik za odpoved, mel jsem s nema spatnej volnobeh, ale asi je skusim jeste dneska nasadit co to bude delat, kazdopadne 136ku mam takze by to melo sedet, kabely uz mam taky ty novejsi, je jich skoda protoze jsou uplne novy, jen parkrat sem s nima startoval
-> david 136: Takhle... co vím tak BKR6E (potažmo teda BKR6ES) jsou předepsaný jen pro 136X (50 kW karburátor) a 136B (50 kW BMM). BCPR5ES jsou předepsaný od 8.1992 s tím jak se změnili zapalovací kabely a v Cedrychovi i Andrtovi je uvedeno, že je možno použít i na starší modely s tím že se musí ale vyměnit zapalovací kabely za ty se sníženým odporem. No mrkni sám...
sklad.obrazku.cz/obr61297 9_FavoritAndrtnoPW0342.jpg
Z toho teda bych řekl že NGK BCPR5ES pokrývají jak 135 tak i 136. A BKR6ES jsou jen pro 136X a 136B. Ale zase co jsem se díval tak ty máš motor trochu poladěný... takže jestli jsou svíčky dobře vypálené a nemáš problém tak bych to neřešil.
sklad.obrazku.cz/obr61297 9_FavoritAndrtnoPW0342.jpg
Z toho teda bych řekl že NGK BCPR5ES pokrývají jak 135 tak i 136. A BKR6ES jsou jen pro 136X a 136B. Ale zase co jsem se díval tak ty máš motor trochu poladěný... takže jestli jsou svíčky dobře vypálené a nemáš problém tak bych to neřešil.
-> Capricorn: tak to S asi moc roli fakt nehraje, ale jestli to je vubec spravnej typ svicek podle toho znaceni, nemas nato nejakou dobrou tabulku kde je to rozepsany co kam patri?
-> ZdenoR: kromě dvojnásobný ceny a většího odtrhu jsem nenašel rozdíl, ale nikde jsem nenašel ani kódování svíček bosch, který písmeno co znamená
-> david 136: Ty já myslím že to „S“ na konci tam nehraje nějakou podstatnou roli. Pro 135 od 8.1992 jsou předepsané svíčky NGK BCPR5ES a já koupil přímo sadu určenou pro Fav. V-Line č.32 kde je přímo uvedeno: BCPR5E (=BCPR5ES).
a jakej typ svicek NGK ma byt na karburatorovyho favorita? mam NGK BKR6E ale nema tam byt mozna neco jinyho? myslim BKR6ES ?
Můžete mi někdo vysvětlit rozdíl mezi FR6DP a FR6DPX
-> havlik: dej vědět pak, případně kdykoliv pro ně můžu zajít jindy.
-> vhml: já chci:) ale stačí když je předáš NWKTmu my si to nějak předáme.)
Edit: tak zatim ne pak dam vědět.))
Edit: tak zatim ne pak dam vědět.))
V pondělí budu Evžovi posílat ty Bosche.
Chcete je ještě někdo když už tam půjdu?
Cena 88Kč/kus, plus pošta může stát nějakých 40korun? Takže ve výsledku necelé 4 stovky za sadu.
Chcete je ještě někdo když už tam půjdu?
Cena 88Kč/kus, plus pošta může stát nějakých 40korun? Takže ve výsledku necelé 4 stovky za sadu.
BERU! jedine
-> vhml: Má to opačně. čím vyšší číslo, tím ostřejší motor a na větší teplotu. Jezdím NGK BCP 7ES. Normal na Felicii je 6 a na favo 40kw 5. Kdyby odešli, zkusím toho Bosche. Ale pálí celkem schopně zatím i ted v zimě a cena podobná jako Bosch...cca 80-90,-
-> kury: nemá NGK náhodou obrácený značení? tj. NGK 6 = Bosch 8?
-> Evž@: Mají je taky u Kellyho za rozumný peníz.
Bosch FR 5DP
