skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej po milionte :(
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 64 až 113) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> Sejki: taky mi prijde, ze to mam volnejsi, ale zadne cukani s tim spojene nepozoruji...
-> krtik: zagooglil som, a asi to bude pravda:
www.olejcentrum.sk/Valvol ine-Synpower-10W-40-4L-d84 .htm
www.olejcentrum.sk/Valvol ine-Synpower-10W-40-4L-d84 .htm
-> minno 21.09.16 20:48:02: Zkus se optat Molsíka, ten v tom Durablendě taky jede
.

Včera som si objednal v autodieloch olej Valvoline Durablend 10W40 (zrovna nemali skladom) v modrom obale, ktorý dávam do obidvoch domácich vozov. Dnes som si ho bol vyzdvihnúť a predavač mi vraví, že im poslali miesto toho Valvoline SynPower 10W40 v šedom obale a vraj Durablend sa už prestal vyrábať. Tak som ho zobral. Má niekto podobnú skúsenosť? Je to API SM (ale to už bol naposledy aj Durablend), ostatné normy moc nesledujem. Podľa mňa je to beztak stále +/- to samé, len iný názov a obal inej farby :)
-> Jarda: myslim, kdyz pridas a uberes tak cukani jak kdyby byl spodni silentblok v haji a lital motor... ja mam ale vse nove...
-> Sejki: mluvis o 1.6? me to dost cuka pod 2000/min. - podezrivam protizaslehovky, ze kolem nich jde falesny vzduch, ostrejsi vackou to snad nebude... jinak pri ostrem pridani to necuka a nad 2200 uz take vubec ne
-> Jarda: hele taky ti pri ubrani a pridani plynu to cuka jak kdyby byly silentbloky na motoru v haji? Ja mam vsechny novy a stejne to je takovy divoky, klapku mam vycistenou, jen jsem jeste nedelal zakladni nastaveni tak jestli to muze delat to ?...
-> Jarda: kousek od svodu? to mas nejak jinak?
-> Sejki: me se tam taky vubec nelibi, jak je ten filtr kousek od svodu, premyslim je obalit paskou... nekdo je uz varil, tak snad budou drzet...
-> Jarda: nebude to tim, ze byl predchozi ucpanej? taky zalezi na "jemnosti" filtru
muzu dat na feldu 1.6 filtr co mam mann na 1.3? nasroubovat tam jde, ale ma trochu jine parametry, ted jsem dal fram, myslel jsem, ze to jsou kvalitni filtry, ale motor je po nastartovani chvilku hlucnejsi nez tomu bylo predtim :( jinak olej ME 10W40
Když je tu rozjeté vlákno a řeč o filtrech, vetřu se :).
Nevíte někdo, jak to je teď s dostupností olejových Purfluxů? Chtěl jsem do Feldy na porovnání s léty prověřeným MANNem, ale Purflux téměř nesehnatelný...?
Nevíte někdo, jak to je teď s dostupností olejových Purfluxů? Chtěl jsem do Feldy na porovnání s léty prověřeným MANNem, ale Purflux téměř nesehnatelný...?
-> zajoch: To je v důsledku levný-drahý díl. První je levná nákupní cena, posléze velmi drahé a časově náročné opravy.
Hej mozna malinko problem ze uz ty vika filtry mam
shit, takze nic, koupit dalsi... Sem si rikal ze to vydrzi a oproti tomu lepsimu co meli v krame to bylo o 40kč levnejší na kus.... Tak sem si rek ze 80korun dobrejch kdyz su student
nic, tak spíše 160 v píč.. 



-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:
To je úplně presný český člověk. To resim denně s pacienty... dycky mi někdo řekne že měl ten díl přece za 500, dejme tomu výfuk, tak za to je to přece super, co na tom že vysvětluji pul hodiny že to jede hůře než série. Byl přece za 500 korun a to je perfekt a bude tam 




-> rsvancara: Tak jasně, že 12,- CZK dobrech... hlavně když máš denně potřebu dát aspoň 3 kousky a krabku cigár... 

-> MVM: Ty to nechápeš,.... 12,- kč když vezmeš Viku dobrejch ne? :-D
-> minno: Zpětný ventil by nebyl ještě to nejhorší pro OHV škodovku
Ale netěsný obtokový ventil s neurčitou hodnotou přepouštěcího tlaku,nebo netěsná filtrační vložka z filračního materiálu kdovíjaké kvality a filtrace je o dost horší.. A proto je to Vika na každým druhým motoru když otevřu náhodou kapotu 


-> zajoch: obvykle nemajú spätné ventily, resp. nefungujú.
-> palinator: co je na vika ffiltrech spatne, ze nevydrzi interval 3-4 tisice?? 

-> zajoch:
Tohle stačí ale filtr dej pořádnej, aspoň Filtron.
E: např. Champion za 49 Kč
Tohle stačí ale filtr dej pořádnej, aspoň Filtron.
E: např. Champion za 49 Kč
Hosi, co myslite, ude tohle a vika filtr stacit na pruplach od karbonu ve fabii jak se to resilo xx prispevkach níže?? Mužu ho mit za dobrou cenu ze sudu. :D
prestante tu kydat na castrol 

-> minno: tak vim o tech co se tahali nekde z madarska nebo odkud a tady se jen prelepila etiketa...ale jestli to je primo ten olej to netusim...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Hlavnou nevýhodou Castrolu je to, že táto značka je veľmi obľúbená u "padělátorov" a tak človek nikdy nevie, čo kúpi.... A potom vznikajú aj tie fámy, že Castrol je zlý.... Preto radšej kúpiť niečo iné...
-> MOLSO 18.09.16 22:43:19: plynový motor je takto čistý každý , aj ako ho necháš na najlacnejší neaditívovaný olej
-> rsvancara: Sedi. Filtruju jen a pouze pres Ekvitu. Proto mi nebylo lito vykoupit sklad s filtrama. Nejlip laboratorne vychazelo prave stary ZTS-ko a Ekvita.
Tak já nevím, furt chcete teflonovou nanovrstvu a když vám ji tam olej udělá, tak řvete. Se podávejte na pánev, je průhledná? Není, tak musí být na tom hliníku vidět

Myslím, že se musí sejít tři věci. Nechcípnout filtrace oleje (ono je hezký že Castrol, ale že to mělo filtr Vikä, to už nikdo neřekne), nepřetočit nájezdem, nepřepálit teplotou.



Myslím, že se musí sejít tři věci. Nechcípnout filtrace oleje (ono je hezký že Castrol, ale že to mělo filtr Vikä, to už nikdo neřekne), nepřetočit nájezdem, nepřepálit teplotou.
-> Rapi1: No, auto melo pri koupi najeto 68.000 bez LPG takze to jen tim takzvane cistsim plynem nebude... takze se hadat muzem, protoze kdyby nebylo podchycene od zacatku stejnym olejem a s pravidelnou vymenou, tak stejne smolik.
LPG se dalo az nejakou dobu po koupi auta. Nekdy po 72-75.000 km.
-> Sejki: 15W40 MAGNATEC takze sracka nejsrackovatejsi. Vymena do 70.000 dle narizeneho servisu v servisce, pak kazdych 10.000 km.
-> Jirik_Tuňák1983: Propagace ne, ale po tom co posloucham jaky je Magnatec svinstvo jsem si rypnul. Nerikam, ze to je to nejlepsi, ale kdyz posloucham, jake ty usady to dela a jak to muselo z motoru, protoze to udelalo tu vrstvicku na ktere se to pak rychleji usazuje tak se musim smat. Osobne si myslim, ze u vetsiny kvalitnich oleju kde se ten olej neprejizdi by to melo vypadat nejak podobne. Nicmene u me proste dlouhodobe dobry.
LPG se dalo az nejakou dobu po koupi auta. Nekdy po 72-75.000 km.
-> Sejki: 15W40 MAGNATEC takze sracka nejsrackovatejsi. Vymena do 70.000 dle narizeneho servisu v servisce, pak kazdych 10.000 km.
-> Jirik_Tuňák1983: Propagace ne, ale po tom co posloucham jaky je Magnatec svinstvo jsem si rypnul. Nerikam, ze to je to nejlepsi, ale kdyz posloucham, jake ty usady to dela a jak to muselo z motoru, protoze to udelalo tu vrstvicku na ktere se to pak rychleji usazuje tak se musim smat. Osobne si myslim, ze u vetsiny kvalitnich oleju kde se ten olej neprejizdi by to melo vypadat nejak podobne. Nicmene u me proste dlouhodobe dobry.

-> palinator: pri stahovani sa mi pomiesali nove s jazdenymi tak som skusal ktore su ktore 

-> MOLSO:
Nemáš tam těch rozvodů na jedno auto nějak moc?
Nemáš tam těch rozvodů na jedno auto nějak moc?

-> suri: je to grc, castrol magnatec by som si nenalial do motora dobrovolne asi nikdy, moj motor v plynaku po 90 000 km je stale hlinikovy krasny cisty zvnutra .... ani naznak nejakej usadeniny ... jazdim na total a menim po 10 000
fotky z vymeny rozvodov - najazdenych 90 000 km od zlozenia

fotky z vymeny rozvodov - najazdenych 90 000 km od zlozenia
-> MOLSO 18.09.16 22:13:46: a toto je zle ? vidím jemne farebný film , žiadne uhlie ani veľké kusy niečoho , čistejší ten motor na niektoré oleje prípadne s plynom bude ale 99% bežných motorov v dobrej údržbe vyzerá takto
-> MOLSO:
Myslíš na plyn jo?
Myslíš na plyn jo?

-> palinator: motory na podradne paliva nerozoberam
-> Jirik_Tuňák1983: dobre ty


-> Jirik_Tuňák1983: dobre ty


-> MOLSO:
Rozeber někdy diesel.
Rozeber někdy diesel.

-> MOLSO 18.09.16 22:13:46: To je recesistická poznámka z jeho strany a nepřímá propagace sračky, pardon značky. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: toto je este krasne, videl som feldu co jazdila na tu magnatecovu sracku dlhodobo a vyzeralo to nejak takto ....
vymeny tusim po 15 000 km

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 18.09.16 22:08:06: ja som jazdil na GTX3 15W40 čo by mala byť riadna sračka a po dvoch výmenách Mogulu 10W40 extreme je ten motor nejaký zasratejší , tak neviem čo si myslieť :D ale nie , je to samozrejme blbosť
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: nechcem sa hadat ale tam je doleite aj to ze na plyn je ten motor vzdy cistejsi aj ked celu dobu to na plyn nejazdilo....krasny stav...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: jakej typ a po kolika km vymena?
Je to všude usazený a dělá to takové ten "filmek" a proto je to třeba z motoru vylejt a dát tam něco pořádnýho.
Pro "fanoušky" Castrolu... Dělá to usazeniny a je to svinstvo. Aktual najeto 110.000 km na ten kastról... Samozřejmě ne na jeden.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jo to asi jo. Záleží jak často regeneruje.
E: u benzinu to máš zase studený starty.
Jo to asi jo. Záleží jak často regeneruje.
E: u benzinu to máš zase studený starty.
-> palinator 16.09.16 11:34:16: A vypalováním filtru se zanášením naftó?
-> Jirik_Tuňák1983 16.09.16 07:25:06:
Teoreticky asi ano, ale odhaduju, že těch aspektů, které na to v motoru mechanicky mají vliv, bude víc (vůle ložisek, předpětí kroužků, honování válců, tepelné zatížení(přetížení), provozní otáčky, apod.). Ale to by chtělo někoho znalejšího problematiky.
Navíc třeba u turbodieselů se jezděj oleje shodný s benzínama už dlouho. Na tlak bych řekl že jsou ještě víc zatížený, než u sebepřeplňovanějšího benzínu, ale zas mají být méně likvidovány chemicky (krom enormního znečištění sazemi).
Teoreticky asi ano, ale odhaduju, že těch aspektů, které na to v motoru mechanicky mají vliv, bude víc (vůle ložisek, předpětí kroužků, honování válců, tepelné zatížení(přetížení), provozní otáčky, apod.). Ale to by chtělo někoho znalejšího problematiky.
Navíc třeba u turbodieselů se jezděj oleje shodný s benzínama už dlouho. Na tlak bych řekl že jsou ještě víc zatížený, než u sebepřeplňovanějšího benzínu, ale zas mají být méně likvidovány chemicky (krom enormního znečištění sazemi).
-> MVM: prave hledam nejaky olej. Jako dvakrat do roka vymenit 4litry oleje a filtr.. Rozpocet na rok na olej je 1500... Jen uvazuju co tam nalít. Uvidíme, budu v o resit az to bude aktualni a nebude karbonu v motoru 

-> zajoch: To že s tím jezdil "důchodce" a dával to někomu do servisu jen podporuje mou doměnku že buď mu ten olej nevyměnili,nebo pouze dolili část,nebo uvažovali stylem jezdí s tím děda málo .. tam "stačí" obyč olej atd. To vše už jsem zažil.. Protože vím kolikrát právě o autech po důchodcích který jsou sice lenošný - ale čistotou motoru a kilometrově pěkný. Pakliže se o to poctivě starali. Co dáš potom je jen na peněžence. Můžeš jezdit GXFE - nebo přejít na vyšší řadu Mogul Extreme 10W-40. Ale značka a cena je jen na tobě. Dávám to jako příklad..
-> MVM: tak on s tim jezdil duchodce. A nez zeby nemenil ojel to vidim na to ze tam nekdo lil sračku... Jinak to ma najeto nec malo pod 100k Takzr snad na tom neni nic ultra vyraglovame
dobro, a teda pak mam zustat u gx a casteji menit (7-9k) nebo prejit na neco jineho?
