
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej po milionte :(
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 14 až 63) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Teraz si vystrašil aj mňa s tým miešaním olejov a zrazeninou :) Pred 1,5 rokom som do novo poskladanej prevodovky dal PP80, ale bolo to nič moc, tak asi po 1000 km som ho vypustil a dal tam Valvoline Maxlife 75W90 GL4. Kým som si neprečítal tvoje príspevky, bol som spokojný, teraz už nie som

-> Jarda: Do Torsenu hypoidní olej třídy GL5--Podle zatížení a podmínek viskozita. Pokud je tam velký namáhání,diferák se hodně zahřívá(terenní auto na dálnici atd.. ) tak je 75/140 na místě. Jak píšu není to LSD není to tak náročné na tření.Ano může tam Castrol přijít.
V každý skříni vždycky 0,1-0,2 litru zůstane,nejen u škoda. Pokud se neotáčí jak lunární modul při vypouštění. Z 95% se kontaminací nic zásadního na funkci rostlináře nestane,pokud Tě to straší ..
V každý skříni vždycky 0,1-0,2 litru zůstane,nejen u škoda. Pokud se neotáčí jak lunární modul při vypouštění. Z 95% se kontaminací nic zásadního na funkci rostlináře nestane,pokud Tě to straší ..

-> MVM 22.03.17 20:19:00: myslis, ze i kdyz to prohreju a necham odkapat treba do druheho dne? on u skoda prevodovky je ten sroub na diferaku v nejnizsim miste... tak myslim, ze by tam nic moc zbyt nemelo.
Trochu jsi me vystrasil s nivou, prohral jsem to 40km, z redukcky jsem vypustil skoro litr (pisi, ze se ma plnit 0,75l) a dal jsem tam 0,9l, zlepsilo se razeni redukce a i uzaverky, vyrazeni uzaverky mi nekdy trvalo i nekolik minut :))) a ted se ji zbavim do par sekund :), nekdy s tim dokonce ani nemusim houpat na spojce, aby sla ven.
Ale v hlavni prevodovce urco nejaky PP90 zustal, na kontrolnim sroubu pred vypustenim byl - to by odpovidalo min. 1,55l, ale nepodarilo se mi vypustit ani 1,5l
Do toho torsenu jsem myslel, jestli by jsi volil prave tento olej nebo jestli by podle Tebe bylo jeste neco vhodnejsiho? Diky.
Trochu jsi me vystrasil s nivou, prohral jsem to 40km, z redukcky jsem vypustil skoro litr (pisi, ze se ma plnit 0,75l) a dal jsem tam 0,9l, zlepsilo se razeni redukce a i uzaverky, vyrazeni uzaverky mi nekdy trvalo i nekolik minut :))) a ted se ji zbavim do par sekund :), nekdy s tim dokonce ani nemusim houpat na spojce, aby sla ven.
Ale v hlavni prevodovce urco nejaky PP90 zustal, na kontrolnim sroubu pred vypustenim byl - to by odpovidalo min. 1,55l, ale nepodarilo se mi vypustit ani 1,5l



Do toho torsenu jsem myslel, jestli by jsi volil prave tento olej nebo jestli by podle Tebe bylo jeste neco vhodnejsiho? Diky.
-> Jarda - zrušená registrace 22.03.17 19:42:27: Netvrdim že je blbost udělat první zkrácenou výměnu po repasi . sam to tak dělam.Ale měl bys zustat u jednoho typu. PP80 je onomu Castrolu tak diametrálně daleko že aditiva rozhodí,a není to dobré míchat. Jednou jsem nějakou převodovku rozdělával a byla tam právě vzniklá sraženina způsobená smícháním nesprávných olejů. Ono za určitých tlaků a teplot se děje leccos. Nemusí to být ani dvojice PP vs.Castrol - ale zkrátka to u nový převodovky nepovažuju za dobrý tah.

-> MVM 22.03.17 18:22:13: Vrba mi ji delal 2014 a ma najeto od te doby jen okolo 60tis. km a za tu dobu ma 3. napln PP80.
No takze rikas, ze je i blbost ted do te nove dat PP80 a pak hned ten castrol, ale ja to chci po 500km vymenit a vim, jak u te, o ktere pisu vyse vypadal PP80 po 500km.
No felda po vymene nevimceho (udajne tam byl nejakej 75W) za tu 75WLF radila o hodne moc hur nez rapid a ten castrol ji tak pomohl, ze ted radi trosicku lip nez rapid a u nivy je taky znatelny zlepseni, tam jsem mel 20tis. km zase PP90
No takze rikas, ze je i blbost ted do te nove dat PP80 a pak hned ten castrol, ale ja to chci po 500km vymenit a vim, jak u te, o ktere pisu vyse vypadal PP80 po 500km.
No felda po vymene nevimceho (udajne tam byl nejakej 75W) za tu 75WLF radila o hodne moc hur nez rapid a ten castrol ji tak pomohl, ze ted radi trosicku lip nez rapid a u nivy je taky znatelny zlepseni, tam jsem mel 20tis. km zase PP90
-> Jarda - zrušená registrace 22.03.17 09:59:50: Ano můžeš použít Castrol Syntrax 75W-140 do Torsenu. Jsou spíš rozvodovky kde to použít musíš (Nissan GTR).Jinak jestli jezdila stará převodovka celou dobu na PP 80,někdo to aspoň občas vyměnil za tepla,tak u toho zůstaň a rozhodně nedávej ten Transaxle 75W-90. Jednak je to prostě načatý - a nepomůže tomu žádný zázrak kromě mechanický opravy. Za další v tý skříni vždycky něco zbyde a stalo se mi že pravěk PP80 se neměl rád s novým Castrolem. Do opravené suche problem není .
-> minno 22.03.17 10:11:44: mam PP80 a uz jsem stejne nekde na intervalu vymeny, dam ten castrol GL4+ syntrans 75W90, trosku uz me zadrhava razeni trojky a timdle to myslim vyresim
a do MTX roa ho dam taky... zatim jsem se s nicim lepsim do manualne razene synchronizovane prevodovky nesetkal
Ted co mam od Vrby ten kratsi 5q, tak tam dam asi napred PP80, tak na 500km a potom taky tendle castrol.

Ted co mam od Vrby ten kratsi 5q, tak tam dam asi napred PP80, tak na 500km a potom taky tendle castrol.
-> Jarda: A v Rapid prevodovke máš podľa najnovších poznatkov osvedčený aký olej?
-> MVM 21.03.17 21:19:03: jj, vim, co je LSD, ja jen jestli myslis, ze do toho torsenu bude dobry ten castrol nebo neco jineho? blbe jsem napred napsal samosvor a uz jsem nenapsal jaky...
A oleje v servech teda rikas preventivne neresit? no on to asi neresi temer nikdo...
A oleje v servech teda rikas preventivne neresit? no on to asi neresi temer nikdo...
-> Jarda - zrušená registrace 21.03.17 09:13:40: Do serva patří vždycky nápň dle pokynů výrobce! Tam jde právě o pěnivost, za další jakýkoliv ztvrdnití řízení může být nebezpečný.. Někdy je červený jindy zelený nebo CHF (Central Hydraulik Fluid) Výměna je tam myslím jen při demontáži - tak se rovnou vymění nápň - stejně to z hadic různě vytíká..
Ty dify - to pozor jabka s hruškama
LSD je lamelový - s omezenou svorností a Torsen je česky "šnekový" samosvorný. Už z principu využívá jednosměrnýho toku mometu šnekovýho soukolí. Není v něm žádný třecí element a je bezůdržbový. 
Ty dify - to pozor jabka s hruškama


-> MVM 21.03.17 05:08:15: jj, diky, jasne, ze oddelena je... jen to nebude lamelovy, ale torsen
70%
konkretne tento: val-racing.ru/shop/.../k- b-70
sakrys koukam, ze ho trochu podrazili a ja mu uz dal zalohu 2k, tak doufam, ze nenavysi cenu, byl jsem s nim domluven, ze pri predani mu doplatim nejak necelych 5K
obrazek s vnitrkem
i1.4x4com.ru/1/.../blokir ovka-na-voennyj-most-v-raz bore.jpg
Jeste jsem se chtel zeptat, jak se servisuji servo rizeni, vymeny oleje atd. nic jsem o tom nikde poradne nenasel, pritelkyne ma ve fabii el., ja ve felde 1.6 od remenice a do nivy mam uz taky jedno od remenice hnany pripraveny...
Nasel jsem jen tendle olej, co patri do feldy www.cc-autodily.cz/olej-s ervorizeni-1-lit?keyword=s e...
neco jineho asi ne? a filtr to nema?:) nasel jsem filtry na rizeni u BMW, Volvo, ale na skodu nic...
Co jsem k tomu jeste nasel, byl jen nejaky metodicky pokyn na doplňování toho oleje v autorizaku, ale zadna vymena nic, na olejich nekdo psal, ze je dobre to po par letech vymenit.

konkretne tento: val-racing.ru/shop/.../k- b-70
sakrys koukam, ze ho trochu podrazili a ja mu uz dal zalohu 2k, tak doufam, ze nenavysi cenu, byl jsem s nim domluven, ze pri predani mu doplatim nejak necelych 5K
obrazek s vnitrkem
i1.4x4com.ru/1/.../blokir ovka-na-voennyj-most-v-raz bore.jpg
Jeste jsem se chtel zeptat, jak se servisuji servo rizeni, vymeny oleje atd. nic jsem o tom nikde poradne nenasel, pritelkyne ma ve fabii el., ja ve felde 1.6 od remenice a do nivy mam uz taky jedno od remenice hnany pripraveny...
Nasel jsem jen tendle olej, co patri do feldy www.cc-autodily.cz/olej-s ervorizeni-1-lit?keyword=s e...
neco jineho asi ne? a filtr to nema?:) nasel jsem filtry na rizeni u BMW, Volvo, ale na skodu nic...
Co jsem k tomu jeste nasel, byl jen nejaky metodicky pokyn na doplňování toho oleje v autorizaku, ale zadna vymena nic, na olejich nekdo psal, ze je dobre to po par letech vymenit.
-> Jarda - zrušená registrace 20.03.17 22:14:44: Tady ten Castrol mám roky vyzkoušený do lamelovýho samovoru. Nic moc lepšího neseženeš. Musí to být ale oddělená rozvodovka ( předpokládám že Lada)
-> MVM: a s hypoidnima olejema zkusenost nemas? ja ted uvazuju tento do samosvoru: www.e-oleje.cz/index.php?
akce=detai...
tak jsem dal nakonec do 1.6 tento autodilyhulin.cz/3113-tot
al-quartz-racing-10w-50-1l
.html je to s nim o dost tišší, dokonce i hydrostely po nastartovani studeneho necvakaji a studeny nebzuci
myslel jsem, ze to dela kladka a ted nevim, co to delalo, kolegyne rikala, ze to mam jak vcelku :) jedine, co se mi moc nelibi, ze se nejak rychle spini (asi rozpousti nejaky bordel) ten mogul extreme 10W40 byl i po stovkach km krasne cistej a tento po cca 50km kdyz kapnu na prst, tak v nem jsou takove tmave mapy, no dyztak treba po 1000km radeji vymenim filtr... filtr jsem dal origo fram, ono filtry favo/felda 1.3, lada a felda 1.6 jdou zamenit, ale kazdy ma jiny tlak ventilu ve filtru, treba mann jsem nezjistil, ktery tam patri... do 1.3 davam tento motoil.cz/cz-detail-12199
41-olejovy-filtr-mann-filt
er-w-712-43.html a ted jsem ho dal i do nivy, tak doufam, ze tomu neublizim, tam jsem daval tento www.autodily-online.cz/cs
/.../W_914~2 a do 1.6 jsem teda dal tento: www.autodilyraus.cz/Olejo
vy-filtr-Felicia-1-6-Fram-
d198.htm
Napred jsem daval jakejkoliv filtr, ale pak prestaly fungovat AQ a vika, tak jsem presel na Fram filtry, ktere se mi zdaly velmi dobre, az jsem jich potom koupil v akci 10ks po 39kc, jenze tekly v pertlu, v chorvaskiu se mi to nedarilo utesnit ani silikonem, musel jsem tam koupit nejaky jiny, ktery tam sel nasroubovat a jak jsem prijel domu, tak jsem ho hned vymenil, protoze jsem vubec nevedel, co je to zac, od te doby davam jen mann a ted jsem teda koupil do 1.6 ten fram
-> MVM: jeste jednou diky, za doporuceni toho castrolu 75W90 GL4+
tendle olej je maly zazrak, vcera jsem ho dal u nivy do hlavni prev. 1,7l a do redukcky 0,9l pak jsem s tim najezdil asi 100km a bylo to cimdal tissi, az hlucnost motoru presahla hlucnost prevodovek
Dokonce i to sumeni lozisek v prevodovce se zmensilo, tak na 1/3. Jen trosku piska petka, ale asi o polovinu min. Zlepsilo se i razeni redukce, ted to pri male rychlosti dokazu i ja s meziplynem bez zachrasteni.
Dnes rano - 3°C jsem to nastartoval a bylo to hlucnejsi, ale kvalty tam padaly krasne, po cca 20km uz to bylo tichounke...
Kdyz to porovnam s PP90 v prevodovce, tak rano pri zapornych teplotach to bylo tiche a neslo poradne radit, taky jsem na magnetu nasel pekneho jezecka :/, jak se to prohralo, tak se razeni trochu zlepsilo a zacalo to byt hlucne...
A v redukcni prevodovce jsem mel ten olej (asi PP80H s prisadou LM) 30 tis. km, na magnetu to nebylo uplne nejhorsi. Chtel jsem do redukcky zkusit 85W140(H), tim bych hlucnost urcite snizil, ale taky bych zvedl spotrebu, tak ten budu davat jen do diferaku, ale nevim, jestli bude vhodny k tomu 70% samosvoru - precijen je v tom torsenu asi 13 kolecek, tak aby se to dobre mazalo...
GL4+ pisi, ze zvlada i hypoidni prevod, ale to zkouset nebudu...
Kdysi jsem tento olej chtel dat do 5q u rapida, ale po precteni diskuzi jsem nabyl dojmu, ze urcite koupim cinskej falzifikat, tak jsem se na to vykaslal a vymenil jsem (teda Vrba) synchrony, po cca 50tis. km uz tam pri razeni zase citim takove zadrhnuti, tak tam dam tento, ten to snad odstrani... Dela to teda vic pri studenem a mam tam PP80.

Napred jsem daval jakejkoliv filtr, ale pak prestaly fungovat AQ a vika, tak jsem presel na Fram filtry, ktere se mi zdaly velmi dobre, az jsem jich potom koupil v akci 10ks po 39kc, jenze tekly v pertlu, v chorvaskiu se mi to nedarilo utesnit ani silikonem, musel jsem tam koupit nejaky jiny, ktery tam sel nasroubovat a jak jsem prijel domu, tak jsem ho hned vymenil, protoze jsem vubec nevedel, co je to zac, od te doby davam jen mann a ted jsem teda koupil do 1.6 ten fram
-> MVM: jeste jednou diky, za doporuceni toho castrolu 75W90 GL4+
tendle olej je maly zazrak, vcera jsem ho dal u nivy do hlavni prev. 1,7l a do redukcky 0,9l pak jsem s tim najezdil asi 100km a bylo to cimdal tissi, az hlucnost motoru presahla hlucnost prevodovek

Dokonce i to sumeni lozisek v prevodovce se zmensilo, tak na 1/3. Jen trosku piska petka, ale asi o polovinu min. Zlepsilo se i razeni redukce, ted to pri male rychlosti dokazu i ja s meziplynem bez zachrasteni.
Dnes rano - 3°C jsem to nastartoval a bylo to hlucnejsi, ale kvalty tam padaly krasne, po cca 20km uz to bylo tichounke...
Kdyz to porovnam s PP90 v prevodovce, tak rano pri zapornych teplotach to bylo tiche a neslo poradne radit, taky jsem na magnetu nasel pekneho jezecka :/, jak se to prohralo, tak se razeni trochu zlepsilo a zacalo to byt hlucne...
A v redukcni prevodovce jsem mel ten olej (asi PP80H s prisadou LM) 30 tis. km, na magnetu to nebylo uplne nejhorsi. Chtel jsem do redukcky zkusit 85W140(H), tim bych hlucnost urcite snizil, ale taky bych zvedl spotrebu, tak ten budu davat jen do diferaku, ale nevim, jestli bude vhodny k tomu 70% samosvoru - precijen je v tom torsenu asi 13 kolecek, tak aby se to dobre mazalo...
GL4+ pisi, ze zvlada i hypoidni prevod, ale to zkouset nebudu...
Kdysi jsem tento olej chtel dat do 5q u rapida, ale po precteni diskuzi jsem nabyl dojmu, ze urcite koupim cinskej falzifikat, tak jsem se na to vykaslal a vymenil jsem (teda Vrba) synchrony, po cca 50tis. km uz tam pri razeni zase citim takove zadrhnuti, tak tam dam tento, ten to snad odstrani... Dela to teda vic pri studenem a mam tam PP80.
-> MVM:
Už ho Mogul/Paramo nevyrábí. Nahrazeno Mogul DT.
Už ho Mogul/Paramo nevyrábí. Nahrazeno Mogul DT.
-> Evž@: -> Jarda: On existuje ještě novější brácha M7ADS IV což je poměrně dobrý olej pro ty kteří nad Mogulem ohrnují nos.. Záleží ale na ceně na kterou se člověk dostane. Ale s výměnama do 10tis km je dobrý např. pro motory Felicia.
-> Jarda: my sme lily 15w 50 pouze od Mogulu....ale ten proběh km nikdy nebyl vyšší než 5000 km a táta s tím brblal každý den 3km a zpět do práce a občas se zajelo někde dál.On si v létě držel lepší viskozitu za těch vyšších teplot čiže nám kontrolky neblikly ani na volnoběh ale jak píše MVM je to olej ve finále nic moc.Proto jsme přešly na M7 ADSIII který je poměrově lepší akorát si teda v tom horkém letím dnu po delší trase třeba blikne na volnoběh ale to je šumák na volnoběh přece nejezdíme že jo.A je to otestovaný v motoru s plnopůtokem i obtokem.
-> MVM 14.03.17 06:58:00: jj, do lady jsem ted dal mogul GX 15W40 a k tomu nejake zahustovadlo od LM, mam nova gufera na ventilech, ale mozna uz jsem je vysokou teplotou opet poskodil, bez zahustovadla to po vymene gufer bralo 1l na 3000km, ale uz se spotreba zase zacala zvysovat, mam taky porejpany driky ventilu, jak vzdycky praskla nejaka ventilova pruzina, tak ten lom porejpal drik a rozsmelcoval gufero, to muze poskozovat brit gufera, samozrejme jsem to nejak zalestil... pred vymenou gufer to bralo vic nez litr na 1000km. Mel jsem nejaky problem s poblikavanim kontrolky oleje, pri prudkem brzdeni nebo, kdyz jsem to opravdu hodne naklonil, jako by se olej odlil, ale vana je dost hluboka a v nejnizsim miste saci kos, cerpadlo jsem mel venku, vse jsem vycistil a pretesnil... misto ruskeho filtru jsem dal filtr mann pro felicii 1.3 a zda se, ze se to zlepsilo, zlepsilo se to teda az po vymene toho filtru
.
Do BAZe (120LS) jsem dal mogul extreme 15W40, hodne prohrate na volnobeh si kontrolka obcas blikla, ale mel jsem trochu problem s volnobehem - kolisalo to 400-700/min. Mohl jsem ten motor poskodit, kdyz jsem dal novy olej, jel jsem to projet ne jen okolo komina, ale pres 100km a praskla mi membrana na AC pumpe a vypustil jsem z toho tenkrat asi 7l :( a motor uz sel docela skarede :(.
S tema specifikacema mas pravdu, to budu muset prostudovat, muze to byt, jak rikas. Dnes se z prace stavim na vrakaci shanet vymeniky :) jeden mi nechal za 150kc a potom druhej uz za 500, tak uvidim.
S tim jizdnim rezimem to je horsi u lady, kolikrat i na redukci prestava mit silu v narocnejsim terenu, na silnici se skodovkama to ovlivnit mohu, ikdyz vcera na dalnici v kopecku, kde jsem z berlinga nedostal vic, jak 120km/h, tam felda 1.6 akcelerovala pri 140km/h nalozena a se 3 lidma, i mamka rikala, ze to jede jak krava... :) ale prave ta 1.6 nejak zacina brat olej, to ze menim po 15tis. km dle predpisu asi pro 1.6 s vackou a chipem neni taky asi nic moc, no asi za tech 15tis. km jsem tam nalil jeste jednu napln, ono tam je jen 3,5l, tak asi prejdu na vymenu po 10tis. km... Na zlutym rapidu jsem vzdy olej menil mezi 14-17tis. km, jak jsem si zrovna vzpomnel a zadny problem.

Do BAZe (120LS) jsem dal mogul extreme 15W40, hodne prohrate na volnobeh si kontrolka obcas blikla, ale mel jsem trochu problem s volnobehem - kolisalo to 400-700/min. Mohl jsem ten motor poskodit, kdyz jsem dal novy olej, jel jsem to projet ne jen okolo komina, ale pres 100km a praskla mi membrana na AC pumpe a vypustil jsem z toho tenkrat asi 7l :( a motor uz sel docela skarede :(.
S tema specifikacema mas pravdu, to budu muset prostudovat, muze to byt, jak rikas. Dnes se z prace stavim na vrakaci shanet vymeniky :) jeden mi nechal za 150kc a potom druhej uz za 500, tak uvidim.
S tim jizdnim rezimem to je horsi u lady, kolikrat i na redukci prestava mit silu v narocnejsim terenu, na silnici se skodovkama to ovlivnit mohu, ikdyz vcera na dalnici v kopecku, kde jsem z berlinga nedostal vic, jak 120km/h, tam felda 1.6 akcelerovala pri 140km/h nalozena a se 3 lidma, i mamka rikala, ze to jede jak krava... :) ale prave ta 1.6 nejak zacina brat olej, to ze menim po 15tis. km dle predpisu asi pro 1.6 s vackou a chipem neni taky asi nic moc, no asi za tech 15tis. km jsem tam nalil jeste jednu napln, ono tam je jen 3,5l, tak asi prejdu na vymenu po 10tis. km... Na zlutym rapidu jsem vzdy olej menil mezi 14-17tis. km, jak jsem si zrovna vzpomnel a zadny problem.
-> Jarda - zrušená registrace 13.03.17 23:35:26: Depa, hodně majitelů většinou hodně najede.
-> Jarda: Ten Motul 300V je ne-li jeden z mála špičkových - řekněme že se používá spíš do závodních motorů. Při vší úctě do 120ky holý nesmysl. Jinak co se rozdílu SAE 50 oproti 40 týká - tak je potřeba se mrknout do tech.listů oleje. Ono totiž to může být na hranici kdy nejviskoznější 40ka už je tabulkově 50 a naopak. Pořád se mi jeví schůdnější pro Tvý použit 15W/40 například a i v tý Ladě často měněný například před každou výpravou. Když namontuješ olejový chladič není o čem debatovat.. Samozřejmě jde jít do racing olejů - ty ale degradují a skočí stejně o řád níže - takže nutnější častější výměny.. A samozřejmě že je lepší ohřátý motor míň zatěžovat a raději držet v otáčkách (viz předchozí jak jsem psal o změně režimu)
-> MVM: a co tendle? oleje-repsol.cz/cz-detail
-901779174-repsol-elite-mu
ltivalvulas-15w50-1l.html to vypada zajimave...
-> MVM 13.03.17 18:30:39: sakrys, uz jsem mel radost, ze ten mogul super 15W50 bude OK do nivy a on je o tridu niz :(, ma API SE a pozadovano je min. API SF :(((
-> Evž@ 13.03.17 09:37:52: vis o jine znacce? do temer nove 120LS bych teda takovou srajdu, jako je ten mogul nedal
-> Jirik_Tuňák1983 13.03.17 12:11:39: to neni o poctu majitelu, ale o jejich pristupu
-> MVM 13.03.17 18:30:39: zadnej motor, kterej mam v aute nemam zakarbonovanej, to ne... a prave mi jde o to, aby narocnejsi rezim vydrzel
díval jsem se i na ten Motul 300V, tak ten je i cenove nekde jinde a do nivy by ho byla skoda a do 120LS nevim, asi zbytecne....
-> Evž@ 13.03.17 09:37:52: vis o jine znacce? do temer nove 120LS bych teda takovou srajdu, jako je ten mogul nedal
-> Jirik_Tuňák1983 13.03.17 12:11:39: to neni o poctu majitelu, ale o jejich pristupu

-> MVM 13.03.17 18:30:39: zadnej motor, kterej mam v aute nemam zakarbonovanej, to ne... a prave mi jde o to, aby narocnejsi rezim vydrzel
díval jsem se i na ten Motul 300V, tak ten je i cenove nekde jinde a do nivy by ho byla skoda a do 120LS nevim, asi zbytecne....
-> Jarda - zrušená registrace 13.03.17 07:30:32: Bacha na jednu věc,on se sice dělá Mogul Super SAE15W/50 Ale je to "padesátka" jen dle viskozity. S olejem 10W/50 jsou to nebe a dudy. Přičemž onen Mogul je sice celoroční a viskoznější při 100° než Mogul např ADSIII -ale co se mazání a výkonností týká - zkrátka bída děs. Od 10W50 bývají obvykle už "racing" oleje,nemají schválení firemních norem - protože většinou s nima motor má větší spotřebu paliva,nejsou tak ekologický atd.. Ale jejich složení už je spíš premiový a určitě nepatří do starých karbonem zanesených motorů,ani nemusí mít efekt snížení spotřeby oleje. A v neposlední řadě není nutný panikařit z prohřátí kvalitní 15W/40ky (minerální olej snese přehřátí) ale je nutný změnit režim provozních otáček a zatížení motoru. Čím vyšší otáčky - tím nižšší viskozta, čím vyšší zatížení/ točivý moment - tím viskozita vyšší. -jelikož motor v autě nepracuje při konstantním zatížení ani při stabilních otáčkách - tak je to vždy kompromis a lze ovlivnit provozním režimem..
(15W50 je třeba i Motul 300V - ale to je už jiná liga)

-> Evž@: ak v 120ke s olejom 15W40 v lete občas preblikne mazanie na voľnobeh, tak asi bude niekde chyba.... Nikdy mi to neblikalo ani s 10W40.
15W-50 jsem používal do 105ky a dobrý. Zlepšil se volnoběh a klesla výrazně spotřeba oleje.
Pátý majitel je pátý majitel, co si budeme říkat.
A jako bonus to šlo i vypustit. 

Pátý majitel je pátý majitel, co si budeme říkat.


-> Jarda: 15w 50 se dělá....vhodný je do 120 celoročně.15w 40 se dá taky ale v létě jak jsou ty hice si to občas blikne na volnoběh ale jinak ok.
co si myslite o tomto do fel. 1.6? autodilyhulin.cz/3113-tot
al-quartz-racing-10w-50-1l
.html
nema VW normu, ale...
jinak ho chci nacpat postupne do vsech aut misto mogul extreme 10W40, jen do 120LS nevim, jestli ma smysl a do favomotoru bych rekl, ze bude OK, na projizdky k mori apod., kde tomu trochu davam na zadek...
15W50 se nedela? to by bylo dobre i do nivy, ja do ni davam nejlevnejsi 15W40, co koupim, specifikacemi jsou i tak o mnohem vys nez predepsany olej pro toho starickeho fiata, ale zas ten motor dost casto docela tavim... proto tu 50ku a chystam vymenik voda/olej, ktery mam jak na zlutem rapidu, tak na cervenem MTX a spokojenost
Tak si rikam, jestli ten vymenik nedat i na feldu 1.6
nema VW normu, ale...
jinak ho chci nacpat postupne do vsech aut misto mogul extreme 10W40, jen do 120LS nevim, jestli ma smysl a do favomotoru bych rekl, ze bude OK, na projizdky k mori apod., kde tomu trochu davam na zadek...
15W50 se nedela? to by bylo dobre i do nivy, ja do ni davam nejlevnejsi 15W40, co koupim, specifikacemi jsou i tak o mnohem vys nez predepsany olej pro toho starickeho fiata, ale zas ten motor dost casto docela tavim... proto tu 50ku a chystam vymenik voda/olej, ktery mam jak na zlutem rapidu, tak na cervenem MTX a spokojenost
Tak si rikam, jestli ten vymenik nedat i na feldu 1.6
-> Milan 136: Ono myslím mělo první TDI normu VW505.00 a tu má kdejaká 15W/40 když se člověk poohlídne na trhu. Mogul/Paramo nemá testování na normy VW,ale splňuje API SG/CF-4 (tj, Vysokootáčkové diesely s turbem od r.1990 )
Takže v rozumné míře to zase tak mimo není v tom AGR 66kw TDI. Jinak Tatra a Liaz M7ADSIII 15W/40 měly doporučený.

-> MVM 11.03.17 14:28:58: tak tam se zas s použtím takovýho oleje počítalo, nebo co tam bylo předepsanýho? Tohle jde úplně kolem mě
-> Milan 136: Tak nikdo mu to nenutil .On stejně dehtoval v nízkejch otáčkách tady po okolí sem tam .Ale vím že v tý době to mělo minimálně 250tis km.. Kolik z toho na ADSko nevim. Ale myslím že jsem to lil do T815 s turbama .. a tam ty teploty taky nebyly nejnižšší.
-> MVM 11.03.17 13:42:48: to se muselo tomu minimálně tomu turbu zdát i čertech ne?

-> Evž@: M7ADS přijme felda uplně v klidu a ještě při výměnách po5tis s filtrem poděkuje.. a za nízký náklady. (Vím o člověku který ten olej jezdil kdysi v Octávce 1,9TDi 66kW měnil po 7tis )

-> MVM: jo to se shodnem.Někde jsem četl že se dá v klidu jezdit na M7ADSiii.Je to vlastně 15W40 popisována jako hodně výkonný olej a za směšné peníze.Jezdím to ve 120 už léta a ten motor o ničem neví(akorát to nemělo moc rádo ty horký letní dny).Ale jestli to felda přijme to vůbec nevím.Já jsem zvyklý měnit olej po 5000 zakarbonovaný nebo ne.Podle mě je to lepší varianta než tam drtit drahej olej 15 tis.km.Čiže možná by to ADSko nebylo od věci.Nevím v čem by byla lepší nějaká klasická 15W-40.Polosyntetiku tam asi dávat nebudu.
-> Evž@ 11.03.17 12:12:41: Co se týká M6AD - tak jediný co teoreticky brání jeho užití je záležitost katalyzátoru. Motory s "katem" měly dle mé neblahé paměti minimum APi SG. Prakticky si ale nedovedu představit že by ADčko na proplach motoru uškodilo v nízkém zatížení při výměně do 1000km opakovaně. Ale ten olej nemá bůhvíjaký čistící schopnosti - tudíž bychradši dal aspoň M7ADS nebo jiný novější olej v nízké cenové třídě.
Dotaz:Felda 1,3 MPi najeto 146xxx
Výměna oleje dle servisky probíhala někdy i pozděj než po 15 tis. a 1x za dva roky.Nevim co tam dávali za olej ale motor je zasranej karbonem.Nicméně při prodeji sdělěno že olej i filtry čerstvě vyměněny.Pak sem dělal rozvody čili olej venku a byl zralej tak na výměnu (po cca 1000 km možná víc nevim kolik na to najeli).Nakonec sem ho tam nalil protože jsem neměl jinej po ruce.Nenalil jsem tam vše,spodek byl plný usazenin zřejmě rozpuštěného karbonu.Tak přemýšlím co s tím.Většinou jsem stodvacítky proléval M6AD a několikrát vyměnil a až se trochu pročistil tak sem nalil normální olej.Ale nevím jestli to tak lze praktikovat i u Feldy,jestli se tomu něco krátkodobě stane provozem na M6ad.Nebo radši nalít nový olej a častěj měnit.
Poraďte jak čistíte vy.
Výměna oleje dle servisky probíhala někdy i pozděj než po 15 tis. a 1x za dva roky.Nevim co tam dávali za olej ale motor je zasranej karbonem.Nicméně při prodeji sdělěno že olej i filtry čerstvě vyměněny.Pak sem dělal rozvody čili olej venku a byl zralej tak na výměnu (po cca 1000 km možná víc nevim kolik na to najeli).Nakonec sem ho tam nalil protože jsem neměl jinej po ruce.Nenalil jsem tam vše,spodek byl plný usazenin zřejmě rozpuštěného karbonu.Tak přemýšlím co s tím.Většinou jsem stodvacítky proléval M6AD a několikrát vyměnil a až se trochu pročistil tak sem nalil normální olej.Ale nevím jestli to tak lze praktikovat i u Feldy,jestli se tomu něco krátkodobě stane provozem na M6ad.Nebo radši nalít nový olej a častěj měnit.
Poraďte jak čistíte vy.
-> MVM 16.02.17 21:34:54: Jo, včera jsme tam myslím zrovna něco hledal :-). Ale nenapadlo mě to tam hledat, netušil jsem, že to tam je tak dopodrobna. Děkuji ti za pomoc, prolezu si ty oleje :).
-> krtik 16.02.17 21:22:52: Dříve jsem byl hodně členem dikusního fora na oleje.cz Tady se dozvíš o olejích poměrně dost www.oleje.cz/ a tady když pročteš vše : www.oleje.cz/obsah/automo
bilova_maziva
-> MVM 16.02.17 21:12:19: Tak to jsem celkem trefil. O té 70°-vé hranici jsem ani nevěděl. Děkuju, žes mi to takto pomohl určit :).
A dál mě právě zajímá jak se to určí přesněji u daného oleje. Protože v technickým listu k oleji jsou sice pěkný informace, ale tak nějak to neumím plnohodnotně využít a porovnat. Neumím si z daných hodnot představit jak se to chová a jak se může chovat jiný olej. Jako nějak zhruba s nadhledem jo, ale cítím, že to je málo. Nedostatek je u mě, ale rád bych to dohnal.
A dál mě právě zajímá jak se to určí přesněji u daného oleje. Protože v technickým listu k oleji jsou sice pěkný informace, ale tak nějak to neumím plnohodnotně využít a porovnat. Neumím si z daných hodnot představit jak se to chová a jak se může chovat jiný olej. Jako nějak zhruba s nadhledem jo, ale cítím, že to je málo. Nedostatek je u mě, ale rád bych to dohnal.
-> krtik: Obecně bys směl motor zatěžovat max.točivým momentem od okamžiku kdy máš teplotu oleje alespoň 70°C Provozní je řekněme v rozmezí 70-120°C. Ideální je udržet teplotu okolo 100°C
-> MVM 16.02.17 20:42:31: Zrovna řeším digitální měření teploty oleje v motoru. Mám v autě prototyp, dělám přesnější verzi. Ve výpočtech je daná určitá přesnost. Tato přesnost je vysoká. Nicméně mi došlo, že vlastně nevím, kam na stupnici mám umístit střed a horní a spodní hranici provozních teplot oleje. Něco bych tam střelil, jako mám teďka, což je indikovaná provozní teplota od 80°C do 120°C. Beztak vím, že to kecá... Ale neznám přesný pochody toho oleje a teploty v jakých se pohybuje a může pohybovat daný typ oleje. Jde mi fakt jen o to abych to věděl, ale taky věděl proč
. Pokud by to k něčemu bylo, tak jezdím Valvoline Maxlife 10W40.
To jsou blbý otázky co?
*edit: snímač teploty mezi čerpadlem a filtrem

To jsou blbý otázky co?

*edit: snímač teploty mezi čerpadlem a filtrem
-> krtik: Napiš to na příkladu co konkrétně řešíš a co bys chtěl vědět.
-> MVM 16.02.17 20:28:20: Na konkrétní použití to zrovna nemám. Zatím to chci jen vědět, resp. mít přehled s tím, že vím, kde pak najdu přesný info.
Stává se mi, že mám problém se s lidmi pochopit a teď úplně nechápu, jak to myslíš :-D, neber si to prosím zle :). Proto ještě trošku jinak: Nemáš k dispozici veřejně dostupné (určo nechcu tahat tajný pracovní věci) tepelné bilance olejů? případně kuchařku, jak si je zjistit sám z informací od výrobce? I když si hodnoty zjistím někde z netu, tak stejnak nevidím do toho oleje. Rád bych to pochopil abych si dovedl říct: ,,ano teď je olej dobře ohřátý a děje se tam to a to, ale pozor pouze to této teploty apod..
Děkuju
*edit: ale zas nějak s mírou, chemie mi moc nešla
Jinak zvládnu něco pogůglit, to nechcu aby za mě někdo hledal. Ale chtě jsem se optat konkrétně nejdřív tu, protože zde je široký záběr znalostí :).
Stává se mi, že mám problém se s lidmi pochopit a teď úplně nechápu, jak to myslíš :-D, neber si to prosím zle :). Proto ještě trošku jinak: Nemáš k dispozici veřejně dostupné (určo nechcu tahat tajný pracovní věci) tepelné bilance olejů? případně kuchařku, jak si je zjistit sám z informací od výrobce? I když si hodnoty zjistím někde z netu, tak stejnak nevidím do toho oleje. Rád bych to pochopil abych si dovedl říct: ,,ano teď je olej dobře ohřátý a děje se tam to a to, ale pozor pouze to této teploty apod..
Děkuju

*edit: ale zas nějak s mírou, chemie mi moc nešla
Jinak zvládnu něco pogůglit, to nechcu aby za mě někdo hledal. Ale chtě jsem se optat konkrétně nejdřív tu, protože zde je široký záběr znalostí :).
-> krtik 16.02.17 19:33:42: Pokud se zabýváš konstrukcí uplně novýho motoru - tak na tohle rozsah zdejšího virtu nestačí a budeš muset zapátrat po informacích na Googlu. Pokud upravuješ už určitý motor - vycházíš z olejů pro běžný provoz a podle provozních podmínek a úprav zvolíš vhodnější olej.
Hele kucí, nemáte někdo nějaký pěkný čtení s nějakýma příkladama použití o olejích? Konkrétně něco o teplotě oleje a jak si ji v různých stavech odvodit z parametrů oleje dostupných z technických listů? Např.: Pro tyto podmínky jsou ty a ty oleje pracující v těch a těch teplotách s makovými parametry, kdy musíme počítat s tím a tím na takovém motoru, apod.?
Potřebuju doplnit znalosti. Teď to vypadá, že budu mít rozumný/důvěryhodný měření teploty a nevím úplně jak moc počítat s tolerancí, kam na stupnici umístit nejpřesnější hodnoty a kam signalizaci apod.. Jako je to o jednotkách stupňů, ale rád bych si v tom celkově udělal jasno.
Děkuju za jakoukoli radu :).
Potřebuju doplnit znalosti. Teď to vypadá, že budu mít rozumný/důvěryhodný měření teploty a nevím úplně jak moc počítat s tolerancí, kam na stupnici umístit nejpřesnější hodnoty a kam signalizaci apod.. Jako je to o jednotkách stupňů, ale rád bych si v tom celkově udělal jasno.
Děkuju za jakoukoli radu :).
-> Nwkt: V laboratorních podmínkách ne, reálně ano :-D
-> palinator: Podle normy?
-> Tomaso435:
To asi nepůjde, protože to přes půl kanystru do další výměny sežere.
To asi nepůjde, protože to přes půl kanystru do další výměny sežere.

-> palinator: do TSI ten kterýho je méně, pač když toho je pulka co normálně, je to ekologický 

Tak kterej do TSI a kterej do TDI? 

zdravíčko vespolek ... kolko oleju ide do motoru TAZ 1500 s hlinikovou vanou ? A jakú značku filtru odporučíte ? Dík