-> Tomaso435: -> Tuner#2:
Já si myslim že se to nedá brát paušálně. Je třeba výrazně zohlednit provozní podmínky. Někde vypadá olej po 20000 netknutej, někde to má za sebou už po 10000.
Domnívám se, že ten stav, kdy se začíná motor komplexně zasírat, je na oleji poznat už na první pohled. Já si olej vždycky nechám kápnout na papírovej kapesník a z toho věštim jestli už to má za sebou nebo něco ještě najede. Rozdíly jdou poznat.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej po milionte :(
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 164 až 213) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435 14.09.16 19:34:14: ja ho ze zelenyho roa vzdycky po 2 letech vypustim a behem ani ne 1/4 roku ho vyjedu v jinym aute :)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.09.16 19:30:04: Spíš je divný, že jsou to pořád ty samý a mnohdy fatální problémy dokola a nikoho koho by to mělo zajímat z pohledu toho, že žije z peněz zákazníků, to nezajímá. Ten člověk si už od té značky nikdy nic nekoupí, všude ji pošpiní a ještě se toho nezřídka rychle zbaví. 
Ten Minimike, to je ten s těma asi čtyřma řídícíma jednotkama, podpáleným ventilem a propáleným pístem a nebo je to jinej? Písty, ventily, rozvody, karbon, nouzák se u těch motorů opakuje, takže i kdyby nebyl, tak je to fuk.

Ten Minimike, to je ten s těma asi čtyřma řídícíma jednotkama, podpáleným ventilem a propáleným pístem a nebo je to jinej? Písty, ventily, rozvody, karbon, nouzák se u těch motorů opakuje, takže i kdyby nebyl, tak je to fuk.
Já nevim dle mě normální člověk s ničím nepřekročí 10 000km nebo prostě na jaře.... Vyjímkou je muj zelenej kterej dosta olejpřed třema rokama a ještě tam určitě bude. Má najeto asi 200km od té doby :-D takže se nebojím že by to něco............
-> Jirik_Tuňák1983 14.09.16 16:38:56: Nemusim na Zdanyho, znam primo kluky s Minikama (napr. MiniMike z Plzne) a o tech problemech vim. Jinak pro vymeny co rok idealne po zime tu "kopu" od zacatku ;-)
-> Sejki - zrušená registrace 14.09.16 16:46:54: Takhle se k tomu staví všichni. Kolega by mohl vyprávět akci jeho kámoše s Porsche Plzeň a u nich zakoupeným a servisovaným Superbem Combi II. To šlo i přes právníky.
-> Jirik_Tuňák1983: ty motory od Bmw co se davali do Peugeotu brali olej bezne... jedna pani k nam jezdila a bylo to kolem 0,5L/1000km, takze jsme se obratily na stredisko, to nam poslalo nekolika strankovej manual jak zmerit olej na 1000km :-D takze jsme tak udelali, poslali jim vysledky a tim to skoncilo, nechteli pripustit, ze by ten motor byl na hovno a pry je vse v poradku... takze vlastne ani nenajedes interval protoze ti dojde olej...
-> Jirik_Tuňák1983 14.09.16 16:38:56: tieto nezmyselné intervaly , resp. nevýmeny ničoho ako je prevodový olej, chladiaca kvapalina , palivový filter na benzíne a podobne je len kvôli leasingovkám , ktoré majú spočítané čo koľko bude stáť , tých 150-200tkm v záruke to najazdí bez problému prípadne to pokryje záruka , horšie je ten čo si to kúpi potom ... LL je dobrý na veľké nájazdy niekde v Europe , tu v našich podmienkach blbosť ...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.09.16 16:05:10: Ahoj, něco takového jsem už sem taky dával i u jiné značky. Většina normálních lidí v mém okolí mění olej po roce a max. 10 - 15 000 km bez ohledu na stáří vozu. Mnozí z nich vymění tři olejové náplně na přednastavený 30 000 km servisní interval v palubním PC.
Jinak tento motor provází na rozdíl od méně problémové nepřeplňované VTi verze halda problémů i v Mini Cooperech S a J. C. Works včetně propálených pístů a podpálených ventilů. Zdany by ti mohl vyprávět a včera na STK co jsem kecal s technikem to samé.
Někde jsem i četl, že PSA ukončilo s BMW kvůli fiasku s těmito motory spolupráci a na dalším vývoji s ním už nespolupracují. Jen v mezičase udělali VTi hlavu na starou PSAčkovou 1.6ku (pův. 80 kW), která je zcela bezproblémová (pak 85 kW).
Na ty Longlife intervaly dojíždí hodně aut, nejhorší je to u služ. aut z leaseplánů, kde se tyto intervaly v pohodě dodržují, páč po smluvních km / letech jde auto do světa. A kdo si ho koupí?
Jinak tento motor provází na rozdíl od méně problémové nepřeplňované VTi verze halda problémů i v Mini Cooperech S a J. C. Works včetně propálených pístů a podpálených ventilů. Zdany by ti mohl vyprávět a včera na STK co jsem kecal s technikem to samé.
Někde jsem i četl, že PSA ukončilo s BMW kvůli fiasku s těmito motory spolupráci a na dalším vývoji s ním už nespolupracují. Jen v mezičase udělali VTi hlavu na starou PSAčkovou 1.6ku (pův. 80 kW), která je zcela bezproblémová (pak 85 kW).
Na ty Longlife intervaly dojíždí hodně aut, nejhorší je to u služ. aut z leaseplánů, kde se tyto intervaly v pohodě dodržují, páč po smluvních km / letech jde auto do světa. A kdo si ho koupí?

-> Tuner#2: 1.6hdi u peugeotu budes jezdit bez vyplachu 30tisi interval a v 60ti delas turbo protoze mas zapecenej saci kos... po snizeni intervalu na 20 tisic a pouziti pripravku Tec2000 byly motory ciste...
Jsem na dovce a procitam tu casaky...
Tohle me pobavilo, aneb vracime se k tomu co zde tvrdim od zacatku o tech slavnych long life srackach...
Tohle me pobavilo, aneb vracime se k tomu co zde tvrdim od zacatku o tech slavnych long life srackach...

-> Jirik_Tuňák1983 13.05.16 12:04:02: O tři kila dražší no, pořád v pohodě... je to pořád v oblasti 10 haléřů na kilometr, to je v kontextu nákladů na palivo nic 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.05.16 22:31:02:
Vidíš to, ještě nižší cena než za jakou kupuju já, že bych to hned vyzkoušel?
-> StepaNoFUN:
Přesně to jsem chtěl taky napsat.
Akorát kvůli nevhodný specifikaci vydržej o to míň vačky.
Vidíš to, ještě nižší cena než za jakou kupuju já, že bych to hned vyzkoušel?

-> StepaNoFUN:
Přesně to jsem chtěl taky napsat.

Akorát kvůli nevhodný specifikaci vydržej o to míň vačky.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.05.16 22:33:45: Třeba svazek ke vstřikovačům u PD s tímhle olejem vydrží dýl. ;-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je tak, když bereš díly od profesionálů co tvojemu autu rozumí
-> Tuner#2: U toho levnyho eshopu je dobra veta v popisu:
Prodloužená životnost motoru a elektroinstalace

Prodloužená životnost motoru a elektroinstalace


-> suri 12.05.16 20:25:05: Díky.
Dneska jsem se přeptal na ten Mobil a známej ho umí za 870,- www.oleje.cz/p/mobil-supe r-3000-x1-5w-40-5-l--18711
ale když vidím tohle: www.kupoleje.cz/cz-detail -883833-mobil-super-3000-x 1-5w-40-5-l.html tak asi nebude problém narazit na fake, tak nevím, nevím. Chci vybrat fakt něco na co pojedu dlouhodobě a asi to zatím vypadá na ten Valvoline.
Dneska jsem se přeptal na ten Mobil a známej ho umí za 870,- www.oleje.cz/p/mobil-supe r-3000-x1-5w-40-5-l--18711
ale když vidím tohle: www.kupoleje.cz/cz-detail -883833-mobil-super-3000-x 1-5w-40-5-l.html tak asi nebude problém narazit na fake, tak nevím, nevím. Chci vybrat fakt něco na co pojedu dlouhodobě a asi to zatím vypadá na ten Valvoline.
-> dragon_cb_cz 13.05.16 11:15:48: A teď se podívej na tuto cenu.
maziva.heureka.cz/selenia -k-pure-energy-5w-40_5-l
Zatím jsme se pleskali jen kolem této.
maziva.heureka.cz/selenia -k-pure-energy-5w-40_5-l
Zatím jsme se pleskali jen kolem této.

-> dragon_cb_cz: Česky též netuším, napadá mě jen "zpráva agentury JPP", ale to "sedí" jen tak sotva napůl..
Lze sice jen těžko zpochybnit, že to, co předepisujou výrobci (nebo možná spíš předepisovali, dnes je jiná doba), je optimální, ale katastrofické scénáře se nemusí vždy naplnit.

Lze sice jen těžko zpochybnit, že to, co předepisujou výrobci (nebo možná spíš předepisovali, dnes je jiná doba), je optimální, ale katastrofické scénáře se nemusí vždy naplnit.
-> Jozka: To je něco, čemu se anglicky říká "anecdotal evidence" (netuším jaký je český výraz) - prostě se "to povídá" a vlastně se moc nikomu nechce tu teorii podrobit pořádnýmu testu (kdo by chtěl riskovat motor, že jo). Většina Saab-istů se taky zaklíná, že do B205 a B235 nic jinýho než Mobil 1 nesmí a že Castrol ty motory popravoval... a vždycky se najdou lidi co na ten Castrol jezdili a jezdí a motor jim pořád šlape a naopak se najde kopice lidí, kterejm ten motor zakukal.... tak si vyber
Ale jelikož po mě chce servisák za litr Mobil-u 180 Kč, tak mě to nějak netrápí, těch devět stovek jednou za 10 tisíc km mě nepoloží...

-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.05.16 18:40:35: 5L , 4,8-4,9 sa po poriadnom vypustení a naliatí po max. zmestí . Dolievanie nerieš , možno to nič nežerie ...
-> Jirik_Tuňák1983 12.05.16 10:49:32: NJ tak dle Honzy je třeba prodávat to co má, dost se na ten Valvoline zaměřil a mě ta značky nikdy do točivějších motorů nepřišla nějak pod fousy. Alespoň v době výběru oleje pro Žlutku měla 10W60 nejhorší vlastnosti ze všech jiných zástupců. Nicméně tohle vypadá slušně, tak do toho asi naskočím.
-> suri 12.05.16 08:48:28: Kolik oleje se vlastně při výměně nalejvá? Bude mě třeba 5l balení stačit i na dolití mezi výměnama?
-> suri 12.05.16 08:48:28: Kolik oleje se vlastně při výměně nalejvá? Bude mě třeba 5l balení stačit i na dolití mezi výměnama?
-> Jirik_Tuňák1983: Bude ale záležet asi i na tom, co místo Selenia drahých dobrot leješ, jak často a taky jak jezdíš.. probíral jsem to onehdy s kámošem - jeho Alfa letos dostala občanku (kupoval asi tříletou), origo olej jí nikdy nedal a motor jde prej "jak zamlada" (selhává mu jen podvozek - ale to asi olejem nebude).
-> Syny 12.05.16 13:31:35: Tak určitě, akorát zrovna pro italský točáky je nezřídka použití jiného oleje než Selenie výhledovou suicide pro motor. 

-> Syny:
Taky jsem při přechodu na jinej olej nikdy nic příznivýho nepoznal - a nepříznivýho taky ne. Příští výměnu asi vyhraje olej GM 10W40 5l za 350 Kč. Specifikace plní, tak co.
Taky jsem při přechodu na jinej olej nikdy nic příznivýho nepoznal - a nepříznivýho taky ne. Příští výměnu asi vyhraje olej GM 10W40 5l za 350 Kč. Specifikace plní, tak co.

-> Jirik_Tuňák1983: Ja myslim, ze jde pochopit, jak jsem to myslel... 

-> Syny 12.05.16 12:28:10: "O nejakych zazracnych olejich, co jsou pro vybehane motory a zazracne z nich udelaj novy...." To nikdo nikdy neřekl a netvrdí to ani výrobci
. Jinak ať si každej dělá co chce. Každej výrobce auta doporučuje oleje s aditivací, která je pro konstrukci jejich motoru nejvhodnější a nejčastěji od výrobce, se kterým má v mnoha případech několik desítek let smlouvu. Zářným příkladem je PSA - Total, Renault - Elf, Fiat/Alfa/Lancia - Selenia.

-> el.tomas: A co znamena, ze se osvedcil? Ze se motor nezadrel? Ja osobne myslim, ze je uplne burt, co se tam naleje, pokud se dodrzi potrebne normy VW, API a ACEA... O nejakych zazracnych olejich, co jsou pro vybehane motory a zazracne z nich udelaj novy, o tech si iluze taky nedelam. Sam jsem takovej v aute naivne pouzival a nezpozoroval jsem absolutne zadnej rozdil oproti "obycejnemu" oleji, kterej mam v aute ted. Kouknul bych na normy, vybral znacku, ktera je mi sympaticka a nestoji ranec, tu bych tam nalil a nazdar bazar :) Pokud se to bude menit po 10-15tkm, tak s tim autem nemuze bejt problem, alespon ne co se tyce mazani...
-> palinator: Mně se osvědčil Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
-> palinator 12.05.16 10:56:33: Newm
, já se o naftu nezajímám. Nicméně u něho byl tatík předevčírem s kolegou a ten bral nějaký olej a aditiva, ale tata si to co bral taky nepamatuje.
Tak mu zavolej: www.oleje-online-shop.cz/ kontakt

Tak mu zavolej: www.oleje-online-shop.cz/ kontakt
-> Jirik_Tuňák1983:
A co je dle Honzy dobrý pro ropovody bez DPF?
A co je dle Honzy dobrý pro ropovody bez DPF?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.16 20:21:57: Mlho, vždyť se tady o tom už jak dlouho mluví v různých tématech. 
Tata ho třeba jezdí a OK. Pro benzíny je dle Honzy vhodně aditivovanej a může jedině doporučit.
Já sice jezdím jinej, ale taky Valvohlíne.

Tata ho třeba jezdí a OK. Pro benzíny je dle Honzy vhodně aditivovanej a může jedině doporučit.
Já sice jezdím jinej, ale taky Valvohlíne.
-> palinator 11.05.16 22:33:35: dávam to do 1,6 a ani ho moc nežerú , a čo som prešiel po Castrole tak celkom čistia motor ...
ja do svojej dávam 0W 40 MOBIL 1
ja do svojej dávam 0W 40 MOBIL 1
-> suri:
Taky ho jezdím, za 640 Kč / 5l není co řešit.
Taky ho jezdím, za 640 Kč / 5l není co řešit.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.16 20:21:57: olejposta.sk/Mobil_Super_
3000_X1_5W-40_5L__r_3908.h
tml dávam tento a chodia všetky ok
Co říkáte na tohle v 5W40 do 1,6 MPI v Octavii? Je to olej speciálně pro starší motory s nájezdem 100 a víc tkm: www.valvolineeurope.com/c
zech/.../maxlife
-> Borderer 04.05.16 21:49:14: Fabie má větší, záměnný
-> Borderer: jj, jsou... doufam, ze plnoprutokac v M je stejny, ja mam jeden od 742.136 az po fabii 1.4 mpi a ve 130 byl ten stejnej taky
Jen rychlodotaz. Olejový filtry sou od Mka po poslední reinkarnaci ve Fabii 1.4 stejný?

-> Tomaso435:




-> Jozka: no počkéééj já to myslím vážně 

-> Jozka: 

-> Luky: / -> Tomaso435:
- snad to někdo nebude považovat za návod..

-> Luky: noo vypustíš to, necháš odstát a odsávačkou pod mikroskopem odsáváš odděleně mikročástečky M7ADSčtyřky od zbytku , běžný postup. 

Pošli pak video jak to zase odděluješ 

-> Luky:
to mi bylo uplně jasný že to někdo napíše 


V žádném případě!
díky. smícháno
