-> Bukaj: Však já jsem tuto příhodu měl na paměti
Moje sekačka by na letní benál z předchozího roku asi nenaskočila, resp skutečně nenaskočila. Teďka dám (ještě zimní), trochu pomůžu etylalk., nechám nacucat, škubnu a je.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Palivo Ethanol E85
16:16:13
20.05.2019
20.05.2019
bouchy
10:01:43
20.05.2019
20.05.2019
Bukaj
-> bouchy: K té životnosti benzínu - vloni jsem po třech letech bez problémů nastartoval mou 130L, na kterou po ty 3 roky vůbec nebyl čas a stála v garáži se 20 litry benzínu (obyč natural) v nádrži. Ani to nijak extra nehulilo a chod motoru byl normální. Po vyjetí z garáže jsem benzín vypustil a nalil nový (hned jsem s tím jel na emise a TK, tak jsem benzín nevyjížděl), ten více, než 3 roky starý benzín nebyl žlutozelený, ale nahnědlý (barva asi jako slabý čaj typu "provozák" ze školní jídelny) a nevoněl po benzínu (nejvíce těkavé frakce vytěkaly), ale páchl jako, no, jako starý benzín
Zatím jsem nezaznamenal žádné problémy spojené s lihem v benzínech - žádné rozleptané hadice apod. Tedy rozleptané hadice palivového systému po dlouhém stání vozu byly běžnou záležitostí už dávno před tím, než se začal přidávat do většiny paliv líh, ale většinou jen když v nádrži zbylo velmi malé množství paliva a ty gumové díly byly vystaveny výparům z paliva a zároveň přístupu vzduchu...
...problematická může být biosložka v palivu v kombinaci s krátkými cykly běhu motoru (krátké pojížďky), kdy se motor pořádně neohřeje a palivo ulpí na stěnách sacího potrubí, zůstane v karburátoru (při prohřátém motoru se většina paliva rychle odpaří), a tam pak ty méně těkavé složky tvoří nánosy úsad a "medovitou" hmotu...
...nicméně za X let používání biosložky se žádná předvídaná apokalypsa spalovacích motorů zatím nekonala...
Zatím jsem nezaznamenal žádné problémy spojené s lihem v benzínech - žádné rozleptané hadice apod. Tedy rozleptané hadice palivového systému po dlouhém stání vozu byly běžnou záležitostí už dávno před tím, než se začal přidávat do většiny paliv líh, ale většinou jen když v nádrži zbylo velmi malé množství paliva a ty gumové díly byly vystaveny výparům z paliva a zároveň přístupu vzduchu...
...problematická může být biosložka v palivu v kombinaci s krátkými cykly běhu motoru (krátké pojížďky), kdy se motor pořádně neohřeje a palivo ulpí na stěnách sacího potrubí, zůstane v karburátoru (při prohřátém motoru se většina paliva rychle odpaří), a tam pak ty méně těkavé složky tvoří nánosy úsad a "medovitou" hmotu...
...nicméně za X let používání biosložky se žádná předvídaná apokalypsa spalovacích motorů zatím nekonala...
07:33:22
20.05.2019
20.05.2019
bouchy
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 22:47:47: To nebude biosložkou. To by měly problém všechny starší auta (dejme tomu do 90tek) a to se neděje. Navíc už se tam líh přidává hoodně dlouho. Životnost benzínu je tak 6 měsíců, čili pokoušet se startovat na dva roky starý benzín je nesmysl, pokud tam někdo naposled nedal nějakou vervu nebo zkrátka něco skladovatelného. Jinak se asi bude chovat škodovka a jinak nový auto. Na zalepování za jízdy nevěřím, tam musí bejt jinej problém.
Starty jsou špatný jak kdy, MPI vyloženě trápení startéru a to i v létě. Tolik jedno vyzkoušení. Ve směsi okolo 50:50 by to dávalo smysl i bez úprav, ale cena E85 je už dost podobná tomu nejobyč benzínu, takže případný negativa jsou na uvážení. Po úpravě softu by to bylo jiné - pak ale zase jak na benzín. Spotřeba šla nahoru možná i o víc jak 20%. Další věc, se kterou všichni plaší, je nutnost střídavý AC pumpy (tedy AC AC pumpy ), kvůli elektrolýze ethanolu SS čerpadlem. V neposlední řadě bych si nevsadil na aditivaci, na kterou dnes dost motorů spolíhá,
Starty jsou špatný jak kdy, MPI vyloženě trápení startéru a to i v létě. Tolik jedno vyzkoušení. Ve směsi okolo 50:50 by to dávalo smysl i bez úprav, ale cena E85 je už dost podobná tomu nejobyč benzínu, takže případný negativa jsou na uvážení. Po úpravě softu by to bylo jiné - pak ale zase jak na benzín. Spotřeba šla nahoru možná i o víc jak 20%. Další věc, se kterou všichni plaší, je nutnost střídavý AC pumpy (tedy AC AC pumpy ), kvůli elektrolýze ethanolu SS čerpadlem. V neposlední řadě bych si nevsadil na aditivaci, na kterou dnes dost motorů spolíhá,
06:30:50
20.05.2019
20.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> pavucina 18.05.19 22:51:57: ale za ty km mas uz slusnou obmenu, ja kdyz to mtx mam na lpg, tak jsem za rok najel na benzin treba jen par desitek km a to stejne u rapida, kor kdyz ani na benzin jezdit nechtel
22:51:57
18.05.2019
18.05.2019
pavucina
Jezdím na ethanol s turboritem nejakých +-10k ročně. Pod autem jsou puvodní hadice z karbcové verze.. nic se za tech 8 let nerozleptalo, v motoru jsou nové hadice.. nic se nerozleptalo, nikdy jsem nemenil cerpadlo, i vstriky drží...
Ohledně výkonu a proc se to pouzivá bylo napsáno mraky. Proc s tim jezdim já je spíš kvůli takové nostalgii a v zásadě, že to snižuje teploty v mém případě hlavně výfukových plynů a hezky to voní... O ekonomicnosti se nedá mluvit zválste pri dnesni cene benzínu.
Poslední rok je velkej problém, že dost benzínek to přestalo prodávat, ja stím problém nemam okolo komína, ale uz jsem párkrat namále... Ale to se dá resit, ze s tim clovek nepojede dálku jako idiot na 13l/100 ale pojede za 7l/100 normální jízdou
Ohledně výkonu a proc se to pouzivá bylo napsáno mraky. Proc s tim jezdim já je spíš kvůli takové nostalgii a v zásadě, že to snižuje teploty v mém případě hlavně výfukových plynů a hezky to voní... O ekonomicnosti se nedá mluvit zválste pri dnesni cene benzínu.
Poslední rok je velkej problém, že dost benzínek to přestalo prodávat, ja stím problém nemam okolo komína, ale uz jsem párkrat namále... Ale to se dá resit, ze s tim clovek nepojede dálku jako idiot na 13l/100 ale pojede za 7l/100 normální jízdou
21:58:55
18.05.2019
18.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 18.05.19 15:27:14: mozna jestli davas vif, tak i jo ja mel 95 z ona a vif jsem nedal
21:45:44
18.05.2019
18.05.2019
StepaNoFUN
O tom výkonu by se dalo polemizovat. Technologie asi pokročila, ale kdysi jsem četl knížku "Motory závodních automobilů" a tam přidávání lihu do paliva řešili. No výsledek byl, že energetická bilance lihu v benzínu je prakticky 0. Akorát se prý o něco málo zlepší chlazení.
15:27:14
18.05.2019
18.05.2019
palinator
-> Jarda:
Tak to už se škodovkou teda asi nikdy z garáže nevyjedu.
Tak to už se škodovkou teda asi nikdy z garáže nevyjedu.
18:28:31
17.05.2019
17.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka: E85 jsem nikdy nedaval, jen benzin s bioslozkou a kdyz to s tim benzinem nechas stat 2 roky, tak Ti garantuju, ze problem mit budes
17:09:49
17.05.2019
17.05.2019
Alenka
-> Matsoft: neříkám, že se to nemůže stát, ale já se s tím stejně jako s korozí v palivové soustavě osobně nikdy nesetkal, a to jsem se s E85 nablbnul už docela dost.
16:03:04
17.05.2019
17.05.2019
Matsoft
-> Alenka: ja teda potvrzuji, ze E85 lepta gumove dily.....
15:32:53
17.05.2019
17.05.2019
Alenka
-> Jarda: ty máš obecně nějakou blbou karmu, protože se ti na autech neustále serou věci o kterých ani nevím, že tam jsou
22:47:47
16.05.2019
16.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 16.05.19 22:38:59: ja chtel jet do chorvatska s mtx a ze si natankuju nejakej benzin, no a tankoval jsem na zem, ta hadice k nadrzi se uplne rozpadla, tak jsem musel na vrakac, vzal jsem hadici z nejake zachovale feldy, pak se mi stalo to stejne u rapida, doma jsem mel origo pripravenou na luxe, tak jsem ji tam musel dat, no a u feldy mi kvuli tomu asi odeslo cerpadlo a uplne se rozpadlo to tesneni kolem neho, uplne se z te gumy stala rosolovita mazlava hmota :/ tak uz davam jen 100ku benzin, todle mi za usetreny 3 kc na litru nestoji
22:38:59
16.05.2019
16.05.2019
Alenka
-> Jarda: vůbec nic.
Ani na jednom stroji jsem nic neupravoval a všechno to roky funguje bez problémů.
Jedině na sekačce když palivo před zimou nevypustím, tak na jaře je zalepený jehlový ventil takovým průhledným rosolovitým blátem, ale že by to leptalo hadice, plováky nebo obecně gumové díly palivové soustavy, to se mi osobně nikdy nestalo.
Ani na jednom stroji jsem nic neupravoval a všechno to roky funguje bez problémů.
Jedině na sekačce když palivo před zimou nevypustím, tak na jaře je zalepený jehlový ventil takovým průhledným rosolovitým blátem, ale že by to leptalo hadice, plováky nebo obecně gumové díly palivové soustavy, to se mi osobně nikdy nestalo.
22:31:50
16.05.2019
16.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka: a co to dela s palivovou soustavou? kdyz vidim, co udela 5% bioslozky v benzinu, kolik uz se mi od toho rozpadlo benzinovejch hadic :/
21:02:49
16.05.2019
16.05.2019
Alenka
Aktualně mám na E85 Favorita, Xsaru 1.8 66kW XU7JB, sekačku, 2.0TSI CCZA a 1.2TSI CJZD.
Flex fuel je jen ten Shitroen, Favorit a sekačka jezdí pouze na E85 a u TSIček měním SW v ŘJ dle potřeby, protože na sériové jednotce je flex fuel bez dekompilace kódu a dopsání nových funkcí no go.
Flex fuel je jen ten Shitroen, Favorit a sekačka jezdí pouze na E85 a u TSIček měním SW v ŘJ dle potřeby, protože na sériové jednotce je flex fuel bez dekompilace kódu a dopsání nových funkcí no go.
16:47:15
16.05.2019
16.05.2019
Jumbo
-> palinator: -> King: Tak já to nechcu na spotřebáka, ale spíš do FUNa, takže by spíš šlo o nějaký výkon navíc, než o finanční úsporu... Ale zase nechci dělat něco jen tak na půl, mixovat a kdoví co, prostě aby to jezdilo na cokoliv od čistého E85 po čistý benzín a využívalo to maximální možnosti toho paliva, proto mě zaujali ti Australani, kteří to cpou fakt do každého upraveného auta, mají několik map v ŘJ podle % ethanolu v palivu, aby z toho ždímali co nejvíc...
16:34:20
16.05.2019
16.05.2019
palinator
-> Jumbo:
Co jsem na to drtil Vectru 1,6 16v, tak pozitivum bylo ve vyšším výkonu (v mixu 50:50). Na tenhle mix to chodilo docela dobře, na čistej to blbě startovalo. Spotřeba tak o litr a půl vyšší na čistej. Ustoupil jsem od toho. Ale hezky to voní.
Co jsem na to drtil Vectru 1,6 16v, tak pozitivum bylo ve vyšším výkonu (v mixu 50:50). Na tenhle mix to chodilo docela dobře, na čistej to blbě startovalo. Spotřeba tak o litr a půl vyšší na čistej. Ustoupil jsem od toho. Ale hezky to voní.
12:48:25
16.05.2019
16.05.2019
King
-> Jumbo: No, neni to uplne blbost, ale zalezi jak je navrzenej motormanagement. Driv, kdyz jsem provozoval benzinovyho Kocoura (2.0 Zetec z konce devadesatek), tak ten si E85 poradil bez uprav a jeden borec s 2,6V6 verzi na to jezdil dlouhodobe. Jenze ten minimalni rozdil v cene a narust spotreby (mensi vyhrevnost) nijak nemotivoval se s tim dal zahazovat.
12:14:59
16.05.2019
16.05.2019
Jumbo
-> David29: Tak cpát to do motoru bez úpravy je podle mě blbost, proto mě zaujal ten senzor na mix paliva a jednotka, co upravuje chování motoru, včetně studených startů
11:46:19
16.05.2019
16.05.2019
David29
-> Jumbo: Já to chtěl lejt do dáchčije...
Ale spotřeba se lehce údajně zvýší, studený starty horší a ještě nějaký negativum tam bylo. A jelikož projezdím cca 3tkč/měs, tak ten efekt by byl minimální
Ale spotřeba se lehce údajně zvýší, studený starty horší a ještě nějaký negativum tam bylo. A jelikož projezdím cca 3tkč/měs, tak ten efekt by byl minimální
10:26:58
16.05.2019
16.05.2019
Jumbo
Vytáhnu jednu mrtvolu... Je ještě někdo, kdo používá E85, nebo už je to mrtvé palivo? Sleduju na Youtube australany a tam je E85 hodně velká věc. Každopádně to řeší hodně zajímavě, konkrétně senzorem paliva (Flex Fuel), který na základě mixu paliva, co jde z nádrže, upravuje nastavení řídící jednotky, aby bylo možné jezdit na libovolnou kombinaci Benzín - Ethanol.
Neřešil někdy někdo něco podobného?
Neřešil někdy někdo něco podobného?
21:03:55
11.02.2015
11.02.2015
King
-> Alenka: Vidím, že máme v oblibě stejné kolenovrtské bašty :-) ONO mám bohužel 15Km daleko, ale jednou za 3 neděle, když ženě dojde benzín v Kocourovi, tak aktivuju kolenovrtskej mód a jedu se v noci projet na pumpu. Ale zrovna včera jsem to dal za 5,5/100 - jasně, proti tuněnýmu kadle-kadle je to směšný, ale na dvoulitrovej tank to imho jde :-)
09:46:13
11.02.2015
11.02.2015
Alenka
-> King: asi tak. Jestli ještě chvíli bude ropa za suchý z nosu, tak ti zmrdi zvýší spotřební daň, aby se "dorovnal výpadek výběru DPH" a až bude cena zase přes $100 za barel, tak se z toho všichni posereme.
Jinak, udělal jsi dobře, že sis nasyslil. Moje oblíbená Tank ONO zdražila z 26,90 na 27,50, takže teď budu muset celý týden žrát jen suchý rohlíky :D
Jinak, udělal jsi dobře, že sis nasyslil. Moje oblíbená Tank ONO zdražila z 26,90 na 27,50, takže teď budu muset celý týden žrát jen suchý rohlíky :D
09:29:21
11.02.2015
11.02.2015
Mr._Nosferatu
Tak stejně když bude stát 20kč/litr nebo 50kč/litr stejně se bude tankovat, a když daj daň i na etanol, tak bude cena skoro stejná .....
09:12:36
11.02.2015
11.02.2015
King
-> Alenka: No nevydrží :-) Když nezdraží ropa, tak si na levným benzínu bude chtít nahrabat státní mafie. Včera jsem nelenil a zajel si kolenovrtsky pro plnou za 26,50 :-)
06:47:51
11.02.2015
11.02.2015
Alenka
-> palinator: přestavba shnilýho Favorita je otázka dvou trysek a převrtání jehlového ventilu, takže zas tak černě bych to neviděl.
Co bych ale černě viděl je vývoj ceny ropy. Opravdu si někdo myslí, že tyhle ceny vydrží déle než rok? :)
Co bych ale černě viděl je vývoj ceny ropy. Opravdu si někdo myslí, že tyhle ceny vydrží déle než rok? :)
22:33:01
10.02.2015
10.02.2015
palinator
-> Alenka:
Neberu v úvahu závodní použití, beru v úvahu přestavěný shnilý Favority. A s tou ropou to tak horký nebude.
Neberu v úvahu závodní použití, beru v úvahu přestavěný shnilý Favority. A s tou ropou to tak horký nebude.
22:27:33
10.02.2015
10.02.2015
Mr._Nosferatu
Stejně až se začně prodávat čistej etanol, tak budou všichni v pr... jelikož to ty motory nevydrží ...
22:23:15
10.02.2015
10.02.2015
Alenka
-> palinator: proč?
Nejlevnější 100 oktan je pořád za 30+ Kč a ropa pomalu ale jistě leze zpátky nahoru.
Nejlevnější 100 oktan je pořád za 30+ Kč a ropa pomalu ale jistě leze zpátky nahoru.
22:11:47
10.02.2015
10.02.2015
palinator
V tuhle chvíli docela nezávidim těm, který investovali snahu, peníze, případně hodně času s laborováním s E85 ve smyslu konečný přestavby auta na E85.
10:24:16
23.02.2014
23.02.2014
lolek77
-> darklord 23.02.14 10:17:03: aha tak sorry, chcel som len pomôcť z informáciami a nemám prelezený celý web...
10:17:03
23.02.2014
23.02.2014
darklord
10:13:05
23.02.2014
23.02.2014
lolek77
Hoši neukamenujte ma, toto som nahodou našiel, podelím sa /sorry ak to tu už niekde je/, mna sa to netýka , ale pre zainteresovaných to môže byť poučné. www.suzukiclub.cz/clanek/
jak-to-je-s-palivem-e85-an
eb-debilizace-spolecnosti-
pokracuje-38
10:04:54
17.11.2012
17.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> palinator: to by asi fungovalo ale nechcu
-> Pavel P..: spletl sis téma,tady nepotřebujeme vědět jak pražský pepíci startují svoje káry
-> Pavel P..: spletl sis téma,tady nepotřebujeme vědět jak pražský pepíci startují svoje káry
19:55:17
16.11.2012
16.11.2012
Pavel P..
-> palinator: zapálený noviny do sání....a taky to chytne... celý
18:48:23
16.11.2012
16.11.2012
palinator
-> myschaak AZNP K.Hora:
Injekční stříkačku benzínu před startem do sání a můžeš jezdit na čistej líh dál.
Injekční stříkačku benzínu před startem do sání a můžeš jezdit na čistej líh dál.
17:51:23
16.11.2012
16.11.2012
RadovanSkodovkar
-> myschaak AZNP K.Hora: Spíš uslišíme
17:50:09
16.11.2012
16.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: dal jsem 50/50...uvidíme
19:26:15
15.11.2012
15.11.2012
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Po včerejší změření lambdy a spalování, nevím jestli bych nastartoval, ale kdyby jo odjel bych asi i na pražskou vodku.
Jinak už mám v nádrži jen čistej N95.
Jinak už mám v nádrži jen čistej N95.
19:12:32
15.11.2012
15.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
tak jak kdo startujete?já dneska nenastartoval...čistej líh v mrazech už nepůjde
16:41:07
07.11.2012
07.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> TechniX: 55kw
16:40:47
07.11.2012
07.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> palinator:
11:15:03
07.11.2012
07.11.2012
palinator
-> TechniX:
VW 1,6 - série bych řek.
VW 1,6 - série bych řek.
10:28:26
07.11.2012
07.11.2012
maras
Krásně čistej motor, když jsem v létě měnil svíce tak by se z nich dalo žrát a to jezim 2 ku 1 pro líh. Jinak už rok mám v petce naložený hadice a gumový příruby a vůbec nic jim není
08:07:29
07.11.2012
07.11.2012
TechniX
-> myschaak AZNP K.Hora: pak se pochlub až to někdy rozebereš ;) .. jinak co ty máš za konfiguraci a na jakým motoru do provozuješ ?
20:00:30
06.11.2012
06.11.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Qwak: ja takhle v zime u rapida pri startovani seslapnul plyn a on zustal viset - zamrzly bovden, to jsem si nadaval, ale motor s 10W40 mogul extreme prezil
15:36:03
06.11.2012
06.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> TechniX: až někdy sundám hlavu tak to taky nafotim...ale zatim není důvod,mám jen 30tkm na e85
14:38:59
06.11.2012
06.11.2012
TechniX
13:11:33
05.11.2012
05.11.2012
palinator
-> Qwak:
Těch 6500 bych chtěl vidět.
Těch 6500 bych chtěl vidět.