Palivo Ethanol E85

prohledat
636 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 23.02.2010 do 20.05.2019, založil/a dj.kimmi
řadit dle data
12:31:16
12.05.2012
palinator
-> stepan:

Je to hec.3
12:28:40
12.05.2012
stepan
-> Alenka: A k čemu to je dobrý, ušetříš za sezónu 28 korun? To fakt stojí za to.
upraveno 1x, naposled 12.05.2012 12:28:50
09:19:15
12.05.2012
Alenka
-> Petkar1: kdeze bych shanel trysky do nejakeho obskurniho sekackoveho karburatoru. Hezky vrtacek do trysky, dratek do vzdusniku a jak to pekne vrci :D
01:19:25
12.05.2012
m8rinek
-> palinator: Asi jsem z jinýho světa...
01:14:17
12.05.2012
palinator
-> m8rinek:

Nedělám to kvůli úspoře. Ušetřit 3,50 Kč na seči.. Někdo ty stroje vykurvit musí, aby se mohlo říct... Tohle se fakt stane. Teď je to takový .. mohlo by, nedoporučujeme, ale nevíme jestli se něco stane.



A když 2x posekám na líh, tak že by se mi hned povedlo zaklepat ventily, to nevim. Nemínim na to jezdit celou sezonu.



A navíc: možná radši odpálim motor v sekačce, než v autě.
upraveno 1x, naposled 12.05.2012 01:16:59
01:07:39
12.05.2012
m8rinek
-> palinator: a stojí ta ,,úspora,, za potenciální destrukci sekačky?
00:54:38
12.05.2012
palinator
-> Petkar1:

Já si toho jsem vědom, obzvlášť mě znepokojuje to, že je chlazená vzduchem, ale vyloženě přehřívat by se neměla. Ventily se snad nezaklepou. Přeci jen ta sekačka běží při nějakejch 2800 ot./min, kompresi jestli má 7:1, tak je to hodně a nějaká extra zátěž na spodek asi taky nebude. Můžu tam občas zkusit cvrknout Benadit, aby se mázly ventily, ale nějak to nehrotim. Trochu tajně věřím v to, že dřív, než by se propálil píst, by se rozpadla svíčka.1 Ty Briggsy by měly něco vydržet.
23:27:20
11.05.2012
Petkar1
-> Alenka: Jsi to přetryskoval a nebo vrtáčkový tuning? 3
23:21:59
11.05.2012
Alenka
-> palinator: to jsem byl ja :)

Po uplynuti zaruky jsem vytunil karburator a uz sekam bez sytice. Letos to bude treti sezona na ciste Ecko a zatim z toho nic neupadlo.
23:21:28
11.05.2012
Petkar1
-> palinator: To chce, jinak to jede zbytečně na chudo a akorát hrozí zničení sekačky.
20:30:18
11.05.2012
palinator
-> Petkar1:

Někdo tady sekačku na éčko taky trápil, ale pravda, měl ji trochu přivřenou sytičem.
17:54:45
11.05.2012
Petkar1
-> palinator: chudák sekačka
17:30:09
11.05.2012
Targa
už druhou sezonu s gardečkem motor origo 120ls denně do práce na čistej E85 za studena trochu cukatura ale jinak dobry.. přes zimu vždy benzin
16:50:21
11.05.2012
Nepér
To stačí ten drátek vyndat, žejo...
16:45:30
11.05.2012
palinator
-> Nepér:

A až do toho budu chtít lejt N95, tak si s celým karbcem můžu vytřít prdel viď..71
16:41:39
11.05.2012
Nepér
-> palinator: A to je problém přidat pár drátků do trysky karburátoru?
16:33:44
11.05.2012
palinator
V sekačce teď "jezdim" čistý Éčko, jenom na start tam cvrknu kapku benzínu, abych to nemusel pumpičkou nastříkávat ještě 5 minut.3 Výkon o nějakej kůň nižší a ženu jí na víc otáček, oproti benzínu bych řek že se víc hřeje, ale na oleji není poznat, že by se přehříval. Svíčka je bílá jak sníh.3 Někdy když jí naložim pod kotel, tak vynechá a těžko jde do otáček, ale dělat se s tim nechá. Jsem zvědavej, kdy mě uteče ventil vejfukem... to bych asi neukecal v rámci záruky, když z toho líh táhne jak ze sudu.1 Je to SVčko rozvod, Briggs, 190cc, 5,5 HP tuším.
08:31:20
10.05.2012
King
-> exwrcteam: Rekneme, ze to bylo v realu 6-6,5l (pokud to jsou cisla z PP). Cemuz bych i veril, protoze ve dvoulitru s pomerem 2:1 se da jezdit kolem 7l, kdyz v tom neni velkej podil mesta.
22:48:07
09.05.2012
exwrcteam
jezdil sem v pomeru 2:1 nevim uz to neresim felda prodana nejezdil sem jako prase malo kdy sem prekrocil 100:)
22:41:06
09.05.2012
palinator
-> exwrcteam:

Nevěřim.
18:36:26
09.05.2012
Petkar1
-> exwrcteam: to je málo, nejezdí ti to na chudo?
18:32:41
09.05.2012
exwrcteam
-> King: spotreba 5,6-5,7
18:20:34
09.05.2012
Petkar1
-> vhml: Zkusil jsem ho ze zvědavosti, když ho všude ti chytráci doporučují. Obohatil jsem to vstřikama z 2,5l, takže bych měl mít jistotu, že to nebude chudý ani při plné zátěži. O tomhle nepřemýšlí ani ti výrobci těch šidících krabiček. I když naučí jednotku si to palivo dorovnat, tak je pak otázka, zda ten sériový vstřik to vůbec bude stíhat i při plném zatížení, nehledě na to, že má rozprašovat a ne "kapat"....
18:15:24
09.05.2012
vhml
-> Petkar1: sportovní filtr je blbost. E85 potřebuje notně obohatit, ne ochudit propustnejsim filtrem.
17:55:11
09.05.2012
Petkar1
Zkoušel jsem sportovní filrt (nějaký noname, co mi zbyl po škodovce) a výsledek naprd (sál horký vzduch). Přišly mi svíčky Bosch platinum LPG, tak jsem je tam dal a vrátil původní filtrbox. Teď to na E85 jede zatím nejlíp, jak jelo. Do testovací kopce místo 134 km/h jezdím. 137-138. 3 Stáhnul jsem si software na úpravu ECU, tak přemýšlím, zda nekoupit OBD2 USB kabel a zkusit si pohrát i s předstihem. Podle mně by toto byla i cesta pro Feldy - nastavit jí větší tolerance vstřiků tak, aby byla jistota, že nepojede na chudo i při velké zátěži.
11:18:30
04.05.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> palinator: já zatim v pohodě,v zimě jsem nestartoval taky ale tam je nějakej problém v zapalování,bo se motor šprajcoval...i na benzín...
11:34:38
03.05.2012
palinator
-> myschaak AZNP K.Hora:

Mě to na čistej okolo 10°C nestartovalo.
08:21:14
03.05.2012
vhml
-> King: je to tak, někde jsem o tom četl pěkný povídání.



Plus graf na strákách Brisku graf www.brisk.cz/page.php?pag e=2600



Na feldu LPG jsem volil A-line. Nižší napětí než běžná svíčka, vyšší životnost než stříbrná
07:57:21
03.05.2012
King
-> vhml: Že by materiál elektrod nějak dramaticky ovlivňoval napětí nutný pro přeskok výboje slyším poprvý. Každopádně kovy s výbornou tepelnou vodivostí a odolností proti vypalování (Pt, Yttrium, stříbro...) umožňujou použití slabší elektrody.

Na autě tě to mám z podobnýho důvodu i když pracnost výměny svíček, v porovnání s Duratecem V6, je vcelku brnkačka :)
22:25:49
02.05.2012
myschaak AZNP K.Hora
aktuálně fun 1.6mpi na čistej....áno rozjezdy přes spojku lehce a jezdí)...už třetí nádrž

suma sumárům,16tkm na E85
upraveno 1x, naposled 02.05.2012 22:26:02
22:22:40
02.05.2012
Petr Volfik
Už někdo zkoušel např. Feldu 1.3 Mpi po chipu s ní jezdit na ethanol nebo aspoň směs s benzínem? To by mě docela zajímalo jestli by si to vstřikování po chipu s tím poradilo líp než origo. Pořádně nevim co na tom tim chipem měněj...
21:49:17
02.05.2012
vhml
-> King: u platiny je tenoučká elektroda nutnost, protože obecně je použití platiny špatně, je potřeba silnějšího napětí, ale životnost je úplně někde jinde.



U motorky kde je výměna svíček záležitost na půl dne s nejistým výsledkem jsem ty platinum ytrriový brisky dával taky.
upraveno 1x, naposled 02.05.2012 21:49:38
21:45:39
02.05.2012
King
-> Petkar1: To se nedá jednoznačně říct. Záleží na typu auta. Některý auta maj zapalování nadimenzovaný s velkou rezervou, takže na nich choděj bez problémů defaultní svíčky. Chce to vyzkoušet. Takový ty kecy o "lepším využití paliva" jsou obvykle mimo, protože když ta jiskra jednou směs zapálí, tak silnější jiskra toho moc nevylepší. Chce to zaměřit se na jízdní režimy typu lechtání plynu a následný přidání, kdy to nesmí oproti benzínu pocukávat a pak případně jít do těch spešl svíček.

Na cougaru mám např. brisky yttrium-platina, který maj díky použití těch kua drahejch kovů mj. střední elektrodu jako jehličku a momentálně mám v nádrži směs cca 7:5 ve prospěch E85 a pálí to bez problémů. Ale to je normálně předepsaná resp. alternativní svíčka na benzín.
14:08:30
02.05.2012
Petkar1
-> King: Takže říkáš, že by mělo smysl je tam dát? Na těch stránkách, kde je doporučují to popisují podobně. Že se to palivo líp zapálí a využije.
13:44:52
02.05.2012
King
-> Petkar1: Ze lih hori jinaj je sice mozny, ale pravdepodobne se jedna o problem zapalitelnosti e85 smesi. Duvod, proc se na lpg pouzivaj spesl svice je ve vetsi el .pevnosti lpg smesi a proto je dobry mit svice s tenkou stredni elektrodou, kde dojde k ionizaci a vyboji pri nizsim napeti, nez u obyc. Svicek.
10:53:15
02.05.2012
Petkar1
Ještě by mě zajímalo, proč ti úpravci se šidícími krabičkami k tomu doporučují ty svíčky na LPG, když LPG hoří úplně jinak...
14:54:50
01.05.2012
vhml
-> Petkar1: dle mě studenější netřeba. E85 díky teplu co spotřebuje na odpařování motor dost aktivně chladí.
14:28:06
01.05.2012
Petkar1
Kluci, jaké jezdíte na E85 svíčky oproti benzínu? Do BMW má jít NGK BKR6, tak přemýšlím, že bych dal studenější 7čky. Teď tam jsou Denso Iridium IK20, ale ty už tam jsou bůhvíjak dlouho.
14:49:36
28.04.2012
King
-> exwrcteam: A spotreba?
08:18:05
28.04.2012
exwrcteam
fedla mpi na to maka slusne pomerne 11 litru et a asi max 4 litry benzinu... rano si skubne a pak je celej den ok
12:13:18
26.04.2012
palinator
-> King:

Já se vůbec nehádám, že by to nemělo fungovat.6 Já jen teoretizuju, jak by to v případě úpravy natvrdo fungovat mohlo!4

Na čistej E85 mě v pohodě jela i Vectra, ale ráno startovala jak škodovka bez sytiče, občas se rozsvítila kontrolka motoru když jsem jí dával kor za uši a jeden vedlejší efekt to má, že jsem tim asi vyhulil katalyzátor (soudím dle vysokých hodnot CO, HC a O2), jinak v pohodě.3
21:24:39
25.04.2012
King
-> palinator: Ono jedna věc je teorie a druhá praxe. Pokud vím, tak novější auta s možností provozu na E85 (flexifuel a spol.) snad nemaj žádný extrémní úpravy motoru kvůli lihu - k.p. klasika kolem 10-11, akorát ECU počítá s větším rozsahem předstihu a časů vstřiku, vstřiky dimenzovaný na větší průtok. A přesto to uspokojivě funguje.

Teď jsem se dozvěděl o jednom čuňasovi s Cougarem 2,5 V6, kterej tam na hulváta klidně smrkne čistej E85 a jezdí s tím po Práglu :) Prej asi jenom o litr vyšší spotřeba. Přitom V6 duratec nemá k.p. ani 10 a ECU je z hloubi 90. let...
20:16:48
25.04.2012
Bucin
-> havlik: asi se vyseru na E85 a dám tam MPI s turbem 3
17:22:19
25.04.2012
havlik
-> palinator: ukradnuto z forum.renaultclub.cz/view topic.php?t=33110



Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -

v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2



no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou

před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru



ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy



před válkou se jezdilo na směs



86 % metylalkoholu

8.8 % acetonu

4.4 % nitrobenyenu

0.8 % sirneho etheru



směs musi odpovídat kompresi

PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu

8-9 90 oktanu

9-10 95 oktanu

10-11 97 oktanu

11-12 100

12-13 110 PN

13-14 115PN

14-15 120-125 PN



palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr



tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu



60mm benzin 9:1 ethanol 11:1

70mm benzin 8:1 ethanol 10:1

80mm benzin 7:1 ethanol 9:1



je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru



takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy



je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1



takže hurá na upravy 1,3 l
17:21:17
25.04.2012
havlik
-> palinator: vzhledem k tomu že se to používá do hodně nahoněnej turbo motorů tak proč by to nešlo?
17:20:41
25.04.2012
palinator
-> havlik:

15:1?9 To ještě éčko snese? Vždyť tuhle kompresi má LIAZ.3
17:19:55
25.04.2012
palinator
-> Bucin:

Udělej si jeden motor na benzín, druhej na éčko s nějakejma 55-60 kW a bude to dobrý. Na éčko se ty kilowatty honěj líp (a levněji vzhledem k požadavku na OČ) než s benzínem.
17:18:34
25.04.2012
havlik
-> Bucin: včera sem to někde našel, ale nejlepší využitelnost paliva E85 je při kompresním poměru 15:1 tak je asi jasný že to na vylítaný 130 s kompresí když hodně tak 9.5 nebude asi fungovat uplně jak by mělo
17:16:03
25.04.2012
Bucin
-> palinator: uvažuji o tom že to vemu zgruntu na čistej jinak to nikdy nedoladím.

Už máte někdo odzkoušený jaký by měl mít trysky 1.3 motor? tak aby to jelo a nechlastalo 20l ? spokojil bych se se spotřebou 10l když jsem s benzínem na hranici 6l dákové trasy a 8l krátké couračky po městě
17:08:41
25.04.2012
palinator
Mě by zajímalo co vás nutí to za každou cenu zkoušet na karbcích? Vidina ušetření? Podle mě na sériovce je dobrý jezdit jenom nějakou nízkoprocentní směs, vysoký koncentrace bych osobně jezdil na motoru s vysokou kompresí třeba kolem 11:1, s udělaným předstihem a karbanátkem s odpovídajícím otryskováním, třeba i o něco ostřejší vačkou. Už takhle mě docela mrzí, že na stříkačce nevyužiju přednosti tohoto paliva, ačkoliv z principu se adaptovat umí, bohužel do omezené míry. Ideální je mít auto čistě na Éčko.



E: beru třeba takovýho Vrbu, ten už mnohým prošel a má na to auto rozhodně líp přizpůsobený, než 90% zde diskutujících. Ale nalejt jakejsi poměr do sériovky a divit se, že to nejede a žere a svádět to na palivo...
upraveno 1x, naposled 25.04.2012 17:11:24
Extreme Tyres