-> palinator: ukradnuto z
forum.renaultclub.cz/view
topic.php?t=33110
Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2
no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru
ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy
před válkou se jezdilo na směs
86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru
směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN
palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr
tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu
60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1
je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru
takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy
je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1
takže hurá na upravy 1,3 l