Palivo Ethanol E85

prohledat
636 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 23.02.2010 do 20.05.2019, založil/a dj.kimmi
řadit dle data
21:34:10
15.03.2010
Vrba
Tak po najetí 1600 kilometrů mi odešly sériové Brisk svíčky.Projevilo se to ztrátou výkonu a neochotou motoru se vytáčet-postupné nepozorovatelné zhoršování během cca 400 kilometrů.Taky se zhoršily studené starty. Nyní kvalitnějsí svíčky Bosch platinum s jinou tepelnou hodnotou a platinovou elektrodou. Barva už je krásně cihlová,výkon motoru se zvedl a studené starty už bez problémů.Jsem zvědavej,co odejde jako další.
16:52:35
15.03.2010
Vrba
-> Alenka: Jaký jsi nastavil předstih pro e85?Celkem s tim laboruju a porad nemužu najít ideál.Jinak jsem dneska namontoval jiné svíčky a zdá se mi to lepší.Jaké máš na tom motoru zapalování?
10:16:43
14.03.2010
Gemini
v zahranici su vsetky auta co maju jazdit na E85 premapovane, inac hrozi destrukcia motora......cize ani v CZ a SK sa pretryskovaniu nevyhnete a Feldy by som veru netestoval
23:55:26
13.03.2010
grem
výpis z knihy vyšší škola motorismu vydaní rok 1958Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -

v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2



no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou

před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru



ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy



před válkou se jezdilo na směs



86 % metylalkoholu

8.8 % acetonu

4.4 % nitrobenyenu

0.8 % sirneho etheru



směs musi odpovídat kompresi

PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 100

7-8 85 oktanu

8-9 90 oktanu

9-10 95 oktanu

10-11 97 oktanu

11-12 100

12-13 110 PN

13-14 115PN

14-15 120-125 PN



palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr



tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu



60mm benzin 9:1 ethanol 11:1

70mm benzin 8:1 ethanol 10:1

80mm benzin 7:1 ethanol 9:1



je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru



takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy



je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1



takže hurá na upravy 1,3 l
09:03:35
13.03.2010
Vrba
-> Alenka: Skvěle.Já jsem doted startoval tak,ze jsem naslapal a tocil motorem a to nekolikrat po sobe.Az byl tak uchlastany,ze to nemohl ten starter ani protocit,tak v ten moment chytil.....asi se budu drzet tvoji rady pořádně to uchlastat.Já jsem se spotřebou někde na 8,5L,ale jede to zhruba stejne jako na benzin.Na druhem stupni jsem nechal puvodni trysku a jen zmensil vzdusnik,takze je to oproti prvnímu stupni dost chudé.Proto není nárůst výkonu.S karburátorem š130 a bohatsi druhou komotou + ekonostatem to jelo o tost lip,ale spotreba byla pres 9.
22:18:51
12.03.2010
Alenka
Tak jsem zase tunil :)



Reakce na plyn je konecne perfektni, kdyz ted na jednicku kdykoli nad 3000 otackami dam plny plyn a silnice neni zcela sucha, predni kola okamzite ztraci trakci, takze s plynem se ted musi opatrne.

Taky jsem zjistil, ze kdyz pred studenym startem premistim prostrednictvim akceleracni pumpicky priblizne pulku objemu plovakovky do sani, chytne to na drc at je zima jaka chce.



Zere to porad jako tank neco pres 10l/100km, ale castecne je to asi tim, ze se nemuzu nabazit "prodlouzeneho" kroutaku, tak s tim porad litam, ale vzhledem k tomu, ze N95 u nas stoji v prumeru pres 30,50 tak jezdim porad o neco levneji nez kdybych jezdil benzin, pritom akcelerace je ve vsech rezimech lepsi nez na benzin.
12:04:10
08.03.2010
Vrba
-> Alenka: Takze máš špatný přechod na prvni stupen.To jsem řešil u puvodniho karburatoru š130 převrtanim volnobezne trysky a injektoru.Vysledek ale nebyl nic moc uspokojivy.Vše se vyřešilo teprve výměnou karburátoru za š120LS.Má jiný volnoběžný systém a stačí upravit jen bohatost na hlavnich systémech,jinak je bez uprav.
22:47:45
07.03.2010
Alenka
-> COL: v Praze maji na ETK na Prumyslove za 24,50 a na KM Prona v Hornich Pocernicich za 24,20.
22:13:53
07.03.2010
COL
Ze bych to take zkusil? Neni na netu nekde seznam cerpacek? Pred casem jsem to hledal, ale nic uspokojiveho jsem nenasel. Siklo by se mi neco na trase PHA-C.B....
22:10:57
07.03.2010
Alenka
-> Vrba: ja mam porad s karburatorem problem pri prudkem pridani plynu, kdy se to na chvili zakucka a potom teprv zacne zrychlovat.

Budu muset nejak sladit trysku 1. komory, akceleracni pumpicku a prevrtat kanaly obohacovace, takze je to trochu beh na douhou trat.

Doufam, ze az to konecne nejak vyladim a vsechno nastaveni prenesu na karbec, ktery bude zvlast na E85, tak ho nejak zvlast nezdrazi, protoze to by me po tom mnozstvi vynalozene energie pekne nas*alo :D



Jinak, ten predstih, co jsi musel pridat, docela odpovida tomu, co jsem vzdycky pridaval, kdyz jsem misto BA95 tankoval BA100, takze to by melo byt ok.
18:43:59
07.03.2010
Vrba
-> Alenka: Tak to jsi ten motor chladil zevnitr odparem lihu....ja jsem nemohl nastavit nizky volnobeh,az po vymene karburatoru za jiny se ten motor chova naprosto kulturně.No já jsem predstih oproti benzinu musel zvednou cca o 6-10 stupnu.V tomto rozsahu se ted pohybuju a jeste jsem nenasel pevny bod,zatim porad ladim.Ovsem karburator uz povazuju za nastaveny.
18:22:15
07.03.2010
Alenka
-> Vrba: byla prilis vysoka hladina, prilis velka tryska 1. stupne, natvrdo otevreny obohacovac a volnobezna smes byla o ctyri otacky bohatsi nez by mela byt, protoze to nechtelo kvuli prilis velkemu volnobeznemu vzdusniku drzet na olnobeh rozumne otacky.

Smes na "normalni" jezdeni byla tak bohata, ze po jizde jsem klidne udrzel ruku na ventildeklu 10 vterin i presto, ze termostat byl zavreny :)



Tohle vsechno jsem ted tak nejak zkusmo vyresil, tak jsem zvedavej, jestli se spotreba nejak umoudri.



Predstih mam stejny, mozna o par stupnu nizsi nez jsem pouzival na 100 oktan od Benziny.
upraveno 1x, naposled 07.03.2010 18:23:12
18:19:09
07.03.2010
Vrba
-> Alenka: Jeste by me zajimalo o kolik jsi zvedal predstih.Ja s tim porad hybu a porad si nejsem jisty,kde to jede nejlip.
18:01:06
07.03.2010
Vrba
-> Alenka: No a jaké byly ty priciny?Já uz jsem najezdil pres 1000 kilometru s celkovym prumerem pres 9 litru.Ale z toho pulka kilometru byly testovaci jizdy,takze to beru jako dost zkresleny vysledek.Vcera jsem otocil ostravu a zpet s prumerem 8,5L ,nicméně cesta zpátky po zasnezenych cestach a na letních gumách s prumernou rychlostí 40km/h a 100 kilometry jízdy vetsinou na tretí prevodový stupen,presnosti měření taky moc nedodalo....
16:04:48
07.03.2010
Alenka
-> Vrba: naladil jsem to konecne tak, ze to na E85 jede malinko lip nez predtim na benzin.

Spotreba mi ovsem vysla skoro na 11l/100km pri dost uspornem stylu jizdy, ale priciny uz jsem odhalil a odstranil, takze ted jsem v patek vzal plnou a znova testuju spotrebu.
15:40:55
07.03.2010
Vrba
poslednich 400 kilometru jsem ujel s prumernou spotrebou okolo 8,5L e85. Kdyz je teplota pod nulou,chyta vetsinou na 3. až 4. pokus a pak nechavam cca 4 minuty bežet než se trosicku prohreje.Potom už se dá jet.
14:12:04
07.03.2010
Petr Urban
-> dj.kimmi: Vubec se nediv ze ti to nestartovalo a ze ti to nechce jet, kdyz si neudelal nic pro odladeni. Musi se hodne nastrikovat plynem(injektor v karbu) pri startu :) Navic kdyz to mixuji, chyta mi to jak na benzin :) Kdyz to bude dobre vychytane a odladene, myslim si ze nebude problem drzet spotrebu kolem 8-9 L s cistym E85, vzhledem k tomu ze je u nas E 85 za 20,-/1L, hodi se to :)
18:56:00
05.03.2010
Vrba
-> Alenka: Tak jak jsi pokrocil s ladenim motoru?Ja uz mam odladeno s jiným karburátorem a ted se soustředím na měření spotřeby.
21:47:59
03.03.2010
palinator
To jsem zvědavej, kolik motorů na to vaše testování pro pár korun padne.
09:09:00
03.03.2010
Crestik
-> palinator: on ten akustický projev není daný tím, že u dýzlů se při normálním chodu vymezujou vůle, proto to mlátí, to by ten motor najel tak 10tis :-)
08:20:45
03.03.2010
Vrba
-> dj.kimmi: Tak u serioveho motoru se da predpokladat,ze to nebude ono,ja jsem to pretryskoval a odladil.Dneska se mi ovsem podelal karburator a nedojel jsem do prerova.Dam tomu ale jeste sanci.....
07:59:59
03.03.2010
Vrba
Tak dneska mi to kleklo,nedojel jsem do prace.Motor zacal vynechavat az umrel uplne a nejde nastartovat.Musel jsem to nechat zaparkovane v poli.Vypada to na praskly karburator,palivo protika do sani a prechlastava motor,AC nestiha dodavat.
upraveno 2x, naposled 03.03.2010 08:15:27
07:58:36
03.03.2010
dj.kimmi
-> Urbi: ja ti zas reknu, ze mne to jede i bez sytice, obcas to zaskube a to tam mam cisty E85, a je to seriova 136, druha vec je, ze spotreba bude nekde kolem 10litru a vic jak 100km/h to nejede... pri pouziti sytice to staci polechtat a leti to jak drak, nicmene, vracim se zpatky k N95, dnesni start rano, kdy bylo jenom -2°C, me k tomu presvedcil... 10minut nez to naskocilo...hruza a to sem mel dopredu napumpovany palivo...
23:16:00
02.03.2010
Petr Urban
Zkušební provoz: zatím 10L naturalu, 20 L E85...nemohl sem bez uprav dojet bez použití sytiče. Doma zkušebně dána na 1st. tryska 125, vzdušník 160,jinak bez úprav, tomutu vdečím odkoukání s ladění motoru....-> Vrba: Zatím sem víc než nad míru spokojen, Jede to i od uplně nízkých otáček bez jakýchkoli detonací, navíc při normálním provozu do práce stačí uplně málo plynu aby to jelo celkem plynule na 5. Při plném plynu se mi auto také jeví jako svižnější. Mohl sem si dovolit také trochu vyšší předstih. Takže i mixovat s normálním benzinem by možná nemuselo být špatné,nejen diky tomu že to nepotřebovala dlouhého ladění, ale třeba taky to že i na normální benzin by se s tim dalo ujet a nebo že vrácení do původního stavu je za 15 min. Nevim jak se spotřebou, ale říkám jede to na kousek plynu pěkně, nemohu změřit, nefunkční tacho.
22:11:55
02.03.2010
ZdeněkH - zrušená registrace
kurnik jak to tak čtu tak mám chuť přejít na svém naftáku na alternativní paliva od bionafty po oleje 3
21:56:07
02.03.2010
palinator
-> Alenka:

Nevěřím tomu, že by se zvýšila kultura chodu zvětšením komprese. Podle mě by to ještě víc dunělo než v sérii. Viz diesely - pro snižování tvrdosti chodu se mimo jiné snižuje komprese motorů, protože při chodu motor nemá takový tlaky, který se na všech částech akusticky projevujou. Kor na vůlích...6



EDIT: jinak určitě je pěkný vysoký o.č. využít, zvýšení komprese schvaluju, ale pak bude problém, když bude potřeba jet na nějakej 95 okt. patok. :-D
upraveno 1x, naposled 02.03.2010 21:57:11
20:20:34
02.03.2010
Vrba
-> Alenka: Do rapida to zatim neplanuju.Hlavne kvuli tomu,ze s tim jezdim vsude možně a mohl by nastat problem s tankováním.
19:56:25
02.03.2010
Alenka
-> Vrba: spis nez v opotrebeni bych videl pricinu v tom, ze je to seriovka.

Seriova 136 nema nijak zvlast vysokou statickou ani dynamickou kompresi a 105 oktanu MON je prilis moc i na muj motor, natoz na seriovku bez uprav, takze je mozne ze to ma kvuli vyssimu predstihu a pomalejsimu horeni takovy tvrdy dunivy chod.



Myslim, ze kdybys tam dal aspon vacku a adekvatne zvysil kompresi, tak by se dost zlepsila jak kultura chodu a vykon a jeste by se ti snizila spotreba.

(resp. jak tak koukam do tvoji ID, tak E85 by byla idealnim palivem spis pro Rapida nez GLS :) )
19:29:16
02.03.2010
Vrba
-> Alenka: Mozná mám ten svuj motor uz vychozený.Rekl bych,ze tam jsou vetší vůle na pistních čepech,tak mozna proto se mi to tak zdá.
upraveno 1x, naposled 02.03.2010 19:54:00
19:11:49
02.03.2010
Alenka
-> Vrba: tvrdy chod to nema, spis naopak.

Pri castecnem zatizeni je motor urcite tissi a pruznejsi a kdyz na to slapnu, tak je slyset vic nez predeim, ale ze by se nejak zmenil chod se mi nezda.
15:58:05
02.03.2010
Vrba
-> darklord: Tak ono bylo asi myšleno 15:1 jako maximum,co to palivo snese.Pochybuju.že motory multifuel mají víc jak 11:1.To by potom už nemohlo jen ta natural 95 a nebylo by to "multifuel"
15:43:37
02.03.2010
darklord
-> Vrba: tak to uz radsej prerobit TD na zazihovy motor 3 neviem ako by sa tvarila 105ka na KP 15:1
15:39:06
02.03.2010
Vrba
-> Alenka: A jaký má motor chod?Mě to příjde,že jede celkem tvrdě,fakt jako nafták.
15:36:51
02.03.2010
Vrba
KP při přestavbě čistě na E85 se doporučuje až 1:15
14:37:40
02.03.2010
steyr
tak kto to prvy vyskusa v zavodaku kde kompresny pomer presahuje 11:1 ??
14:28:33
02.03.2010
Jarda/felda
-> petr s: 109 oktanů 4
13:22:22
02.03.2010
Vrba
Má vyšší výkon a krouták.Ale motor jede hodně tvrdě.Je evidentní,že jsou v něm vyšší tlaky.
11:49:39
02.03.2010
Alenka
-> Vrba: ano :)
11:47:50
02.03.2010
petr s
-> vhml: Udávají až 107 oktamů
11:39:52
02.03.2010
vhml
Dnes jsem koukal na předpisy Formule SAE.



Na benzín má restriktor 20mm, na E85 má 19mm.



To jen pro zajímavost a i jako důkaz, že E85 by měl podávat vyšší výkon
11:36:26
02.03.2010
Vrba
-> Alenka: :-) a ty jezdis na cisty e85?
11:01:59
02.03.2010
Alenka
Pokud tim "na nic" myslis, ze pred vic nez dvaceti lety nikdo nepocital s tim, ze s nim nekdy nekdo bude krmit motor, ktery ma o vic nez polovinu vyssi vykon nez kdyz vyjel z fabriky a zaroven bude pouzivat palivo, ktereho je k dosazeni toho vykonu potreba dodat skoro o polovinu vic nez benzinu, pak ano - je to karburator na nic 1
09:30:31
02.03.2010
Vrba
-> Alenka: nj,LEKR je na nic,to je obecne znama vec 4
20:13:05
01.03.2010
Alenka
Tak problem je, zda se vyresen.



Zkusil jsem dat vykonnejsi AC pumpu - nic.

Zkusil jsem prevrtat jehlovy ventil - nic

Zkusil jsem ruzne varianty predstihu - nic, cim vyssi predstih, tim hur to jelo.



Nakonec jsem zjistil, ze kanal v tele karburatoru od trysky pres emulzni trubici az k rozprasovaci ma prumer 3,5mm, ale v samotnem rozprasovaci mel prumer jen 2,5mm. Takze misto aby mnozstvi nasavaneho paliva ridila tryska, ve skutecnosti tuhle funkci plnil az kanal v rozprasovaci.

Prevrtal jsem ho na 3,5mm a problem konecne zmizel, motor krasne tahne az k 6000 otackam stejne jako na benzin a zase muzu ladit bohatost prumerem trysky, protoze predtim to vubec na nic nereagovalo :)
00:55:46
01.03.2010
Vrba
Takze právě jsem s tím otočil Brno. Spotreba je urcite pod 9L. Znatelný nárust tociveho momentu v oblasti 2500-3500 otáček. Skoro se nemusí šlapat na plyn a jede přes 100km/h. Motor má tvrdý chod a nechá se bez problému podtáčet,nedetonuje a táhne uz od 1200 otaček. Naprostá spokojenost.
17:26:08
28.02.2010
Bororo
Ahoj,porádí mi někdo,kde je možné sehnat E85 v okolí Plzně.Budu zkoušet na F 1,6 Díky za radu
15:47:15
28.02.2010
Vrba
-> Aladin: Nevim co na to bude rikat motor z dlouhodobeho hlediska.Jestli něco odejde,tak to bude nejspis hlava,ale myslim si,ze to bude ok.
15:37:53
28.02.2010
Vrba
-> Alenka: To se mi nezdá...a co koleno?mas vyhrivané?Ono to ma dost blbou odparivost.Ja dokud nemam 80 stupnu,tak to neni ono.A to mam oba predehřevy
15:26:13
28.02.2010
Alenka
-> Vrba: 1. stupen se zda byt Ok, takze castecne zatizeni je v poradku, bordel to dela na plny vykon.



Ani po laboraci s predstihem a karburatorem bez trysky se mi nepodarilo ten kram presvedcit, aby jel jak ma, takze to opravdu vypada, ze je na vine cerpadlo, ktere to proste neukrmi. Zkusim sehnat ten novejsi typ z Fava bez packy a uvidime, jestli se neco zlepsi.
13:02:10
28.02.2010
Vrba
-> Alenka: Ono je dost mozny,ze to bude zrat celkem dost,...pokud to neni odladené.
Extreme Tyres