Palivo Ethanol E85

prohledat
636 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 23.02.2010 do 20.05.2019, založil/a dj.kimmi
řadit dle data
12:29:29
28.02.2010
Alenka
-> Vrba: je to 1,4 vacka 265/258 motorexcel, upravena hlava, vsechny potrubi atd.



Bohuzel na tom mam LEKRa, takze se syticem si hrat nemuzu, ale chova se to velmi zpusobne. Tocivy moment nema zadne diry a konecne to taha az do tech 6000.

Vezmu stopky a zmerim jak to zrychluje, jestli to jede aspon stejne jako na benzin a pak se uvidi.



Zatim to ale necham jak to je, vezmu plnou, uvidim kolik to zere v normalnim provozu a pak se rozhodnu, jestli se bude dal ladit, nebo budu zas jezdit na benzin.
12:20:34
28.02.2010
Vrba
-> Alenka: Co je to za motor a konfiguraci?Hele,jestli je dostatecna bohatost poznas u tyhle sracky tak,ze jedes v zátěži pod urcitym plynem a s ustalenyma otackama(traba do kopce,enbo se zatazenou ruckou),a zkusis naplno otevrit sytič.Tím se směs obohatí a podle rozdílu v chodu můžeš posoudit bohatost.
12:10:52
28.02.2010
Alenka
-> Vrba: predstih jsem zvednul, ale nemelo to na chovani ve vysokych otackach zadny vliv.

V navalu zoufalstvi jsem vysrouboval trysku 2. stupne uplne a zkusil to bez ni a najednou to jede skvele, zadne zavahani v celem spektru otacek 9
11:57:37
28.02.2010
Vrba
-> gabo000000: Karburator 130.Ted jsem to vychytal tak nejak že se to dá jezdit.Jediny,co jsem zatim nevyřešil je občasná díra po přidání plynu.Takze osazení je: 1, 125/140 2, 135/140. Tryska volnobehu prvního stupně cca 70. Difuzory 22,24. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litru. Je mozné,že vyjde ještě méně,protože se pořád ladilo a zkoušelo. Jinak je dobry vymenit v karbecu O kroužky a těsnění. Včera jsem musel každych 5 kilometru dotahovat šroubek bohatosti,protoze ta gumička to nezvládla a zaclo se to samo povolovat.
11:51:56
28.02.2010
Vrba
-> Alenka: Zvedni předstih tak o 10 stupnů oproti benzinu
11:23:42
28.02.2010
gabo000000 - zrušená registrace
Vrba 26.02.10 18:43:34 napsal:

Takže první dojmy ode mě.Zastudena jsem jeste nezkoušel.Obohatil jsem oba

stupně.Trysky 125/190 a 145/160.Volnobeh cca 70. Na prvni stupen je auto

docela líné,ale s druhým stupněm mi připadá,že výkon snad ještě

vzrostl. Nechapu ale,proc se první stupen pořád jeví jako chudý.Trysku

125 už považuju za docela podstatné obohacení.Dokáže někdo poradit

s osazením karburátoru?




125/190 mam ja na prvom stupni na benzin...ale difuzer mam 23mm...ked pises o triskach tak dobre by bolo napisat aj s akym karbikom a s akymi dif.
10:45:41
28.02.2010
Aladin
nečetl jsem to celé... proto se zeptám jednoduše. Zkušenosti s tím nemám, ale zní to lákavě. Co na to vnitřnosti sériových motorů? Písty, kroužky? Díky
10:38:31
28.02.2010
Alenka
Tak jsem se dnes taky pustil do laborovani s E85.

1. komoru se mi podarilo naladit tak, ze jede minimalne stejne, mozna o trochu lip nez na benzin, ale 2. komora se mi nejak nedari.

Mezi 3500 - 5000 otackami to jakz takz jede, ale z 5000 na 6000 se to vytocit nechce a chova se to jako by to bylo chudy, ale ani nesmyslne velka tryska tomu nijak nepomuze.



Je mozne, ze AC pumpa nestiha dodavat dost paliva? Mam klasiku skodovackou s packou.
upraveno 1x, naposled 28.02.2010 10:39:06
12:44:40
27.02.2010
Vrba
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zapalování mám nový rozdělovač 100 a zbytek 120
12:44:14
27.02.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mr.Lumpy: Musis si vyrobit ridici obvod, kterej podle rozdelovace rika ktera civka a kdy ma palit. Je to relativne jednoduchy, ale tenhle projekt sem ulozil zatim...
11:03:52
27.02.2010
Vrba
Vychytáno. První stupen jsem jeste obohatil a druhy ochudil.Zůstává uz jen problém s prechodama na prvním stupni,asi by to chtelo zvětšit nástrik injektoru.Po ochuzení druhého stupně mírně klesl výkon,ted je to zhruba stejné jako pri pouzití benzínu.Při prvním stupni stačí mít méně plynu než pri provozu na benzín.Ted chci zmerit spotřebu.Mám plnou nádrž,tak se uvidí kolik na ni najedu.Podle spotřeby se pak rozhodnu co s tím druhým stupněm.Jinak to vypadá dost nadějně. -> COL: Myslíš,že provoz na chudou směs biolihu může mít stejné nasledky jako u benzínu?Motor nedetonuje a chod je stejný na chudou i bohatší směs.Bohatost ale ovlivnuje výkon a to ,rekl bych,dost podstatně.
10:39:40
27.02.2010
Mr.Lumpy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: co to obnáší? zní to zajímavě...
10:14:28
27.02.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: A jaky tam vlastne mas zapalovani? Kdyztak tohle by slo kdyztak resit tim projektem MPI listy z fobie zapojeny na rozdelovac (Geminiho napad).
09:00:29
27.02.2010
Vrba
-> COL: Máš pravdu,chtelo by to testovat samostatně.Odpojím podtlak.Ono se to opravdu vcera jevilo jako vykonový přínos,ale až na druhém stupni.Nevím,jestli je to tim,že druhý stupen je opravdu tak bohatý,nebo je to tím,že jsem osadil trysku 145,což se mi na druhoui stranu nezdá zas až tak podstatný rozdíl.Právě se obávám,aby to nezpůsobovalo slabé zapalování,jak všude píšou.
upraveno 1x, naposled 27.02.2010 09:01:58
21:34:59
26.02.2010
COL
-> Vrba: tak druhej stupen je od serie bohatsi.... Ja fakt nevim, jake ma spalovani lihu reakcni pomery s ohledem na kyslik a ani netusim jakou ma ta smeska viskozitu, takze nemuzu ricit jestli ta zmena na trysce I. st. staci..... chce to proste odladit. Zmena vzdusniku ma vliv hlavne ve vyssich otackach (ikdyz zrovna u skodovky je cely ten emulzni system takovy zvlastni a rekl bych, ze tam ma vzdusnik vliv v celem pracovnim rozsahu hl. systemu). Ale zmena 190-200 neni velka, na prvni komore mi udelala zmenu asi 0.03 lambda (pri max. zatezi).

Zkus dat vzdusnik tak 160, kdyz to nepomuze, tak zkus vetsi trysku. Chtelo by to lambda-metr, to se pak ladi lip. A testuj tu prvni komoru samostatne - alespon z pocatku.
21:03:26
26.02.2010
Vrba
-> COL: Jak moc zásadní vliv má změna vzdušníku?Vždycky jsem poznal rozdíl hlavně při změně trysky.
20:53:41
26.02.2010
Vrba
-> COL: To mám v plánu.Predtím bylo 115/200.A druhy stupen 135/160. Ted mam 125/190 a 145/160.Nejde mi do hlavy proc je tak markantni rozdil mezi 1. a 2. stupnem.Jen se bojim aby to nebylo zpusobene zapalovaním.První stupen jede nejlip,kdyz se z pul plynu ubere na ctvrt.
20:36:23
26.02.2010
COL
-> Vrba: a jaky bylo osazeni pred tim? zkus na tom I.st jeste zmensit vzdusnik...
19:58:27
26.02.2010
Vrba
Tak jeste jsem se byl projet,motor ma jakoby tvrdsi chod a rekl bych,ze mu podstatně vzrostl tocivy moment a taky výkon.Zatím je to znát ale jen na druhém stupni.Prvni stupen se dusí,je to chudé.Pokračování zítra
18:43:34
26.02.2010
Vrba
Takže první dojmy ode mě.Zastudena jsem jeste nezkoušel.Obohatil jsem oba stupně.Trysky 125/190 a 145/160.Volnobeh cca 70. Na prvni stupen je auto docela líné,ale s druhým stupněm mi připadá,že výkon snad ještě vzrostl. Nechapu ale,proc se první stupen pořád jeví jako chudý.Trysku 125 už považuju za docela podstatné obohacení.Dokáže někdo poradit s osazením karburátoru?
upraveno 1x, naposled 26.02.2010 18:44:01
13:46:36
26.02.2010
dj.kimmi
tak kdyz sem bral do plne, tak tam toho uz moc nezustalo v nadrzi. takze je to "skoro" cisty, ale dneska budu dotankovavat cca pul nadrze, to uz by to melo byt dejme tomu cisty E85
13:40:58
26.02.2010
Vrba
-> dj.kimmi: Vzal jsem 5 litru do kandaku a zkusim na to nastelovat motor.Pretryskovat karbec atd... Ty jezdis teda na cisty,jo? PS tady v Bystrici uz snih neni a na Tesaku nevim...uz jsem tam dlouho nejel
12:36:01
26.02.2010
dj.kimmi
-> Vrba: no zastudena cca do tech 50-60stupnu musim mit sityc,jinak je to chudy a pri akceleraci to skube a pak uz to stahnu a jede to normalne, ale jak rikam...auto je dost liny a narust vykonu je jenom kdyz mas za tepla zaplej sytic, to je o necem jinym...a spotreba v pomeru k cene se vyplati...jak se divam, ve valmezu je taky e85 ale za 21,90... bez uprav necekej zazraky, maximalne usetris, ale jde to, zkus to, uvidis sam...jinak, je este v bystrici snih? chystam se v sobotu na trojak, teda kdyz se vzbudim po oslave3
11:36:46
26.02.2010
Vrba
-> dj.kimmi: jak se chova motor,kdyz rikas,ze jezdis uz ciste jen na e85.Za studena to musi byt docela chudy...to vychytavas syticem,nebo proste jezdis normalne jako by jsi jezdil na benzin?Ono by stalo za to ty motory přeseřídit čistě na e85.Stacilo by omrknout hladinu,zvetsit hlavni trysky,preseridit volnobeh a poladit predstih.Do prerova jezdim skoro kazdej den,tak by nebyl problem s tankovanim.
11:32:58
26.02.2010
Vrba
-> sep: covece,me je to jedno a tomu autu uz uplne....jdu do toho
11:28:04
26.02.2010
sep
-> Vrba: :vzhledem k tomu že u Unicornu stával za prd i obyč. natural tak tohle bude taky asi dobrý mix.
11:24:05
26.02.2010
Vrba
az pojedu do prerova 120kou,zkusim dotankovat do plne e85.Jsem na to zvedavej
09:13:53
26.02.2010
dj.kimmi
-> 105: mam to popsany par radku niz4
08:57:01
26.02.2010
105
-> dj.kimmi: a jak to jezdi?
08:53:25
26.02.2010
dj.kimmi
prvni dojem jsem tu uz psal, ted druhy: spotreba se zvysila, ale ne zas o tolik, aby se to cenove nevyplatilo, denne jezdim trasu Otrokovice-Přerov, s benzinem mi to vychazelo cca 100Kc/den (tam a zpet dohromady), ted s E85 cca 70-80Kc, ikdyz tady stoji E85 19.90Kc a N95 28.90 tak by to melo byt 65Kc..to je prave tim, ze to trochu vic zere, ale celkove se to vyplati brat... motor sem neupravoval, rapid ted jezdi ciste na E85 5
07:14:38
26.02.2010
lukáš008
včera sem mluvil s jedním pánem co dělá v dobrovici ředitele cukrovaru a lihovaru. povídal mi že neoficialní zpráva o používání ethanolu E85 smichaného z naturálem N 95 v poměru 2:1 je, z hlediska jejich výpočtů a zkoušek, vhodný pro jakékoliv benzínové auto, ktere spalujuje N 95
14:51:21
25.02.2010
lukáš008
14:47:00
25.02.2010
steyr
kde to na slovensku najdem ? na forume natankuj .sk o tom neni nic pisane
12:52:58
25.02.2010
sliwowitz
www.ceskybenzin.cz/aktual ni-ceny-PHM/.../E85

vedel by mi niekto potvrdit tu cenu 13,90 v rajhrade?
12:26:03
25.02.2010
lukáš008
10:44:26
25.02.2010
MOLSO
-> DuriQ: ano anoo 3
10:21:34
25.02.2010
DuriQ
MOLSO: ten slovencina je moc zabavna recnik 3
10:11:02
25.02.2010
David.
-> lukáš008: to asi ano,ale četl jsem články i slyšel reportáže, že klasické motory snaší pouze cca do 10% přídavku ethanolu potom by to již mělo negativní vliv
09:28:07
25.02.2010
lukáš008
-> David.: u nás v ČR je to třeba problém -> lobismus -> rafinerské společnosti = ohromný tok peněz ze kterého čeští státníci sosasají jak včeličky (DPH, spotřební daň) + to co se nedozvíš nějáký ten výletík někam třeba na havaj kde se probírá co s indiány v rezervacích - teď tam letělo tuším asi 5 zástupců naší vlády s rodinými příslušníky . systém ekologických paliv funguje v zemích jako je na příklad švédsko, finsko, dánsko tady je přimíchávání lihu do benzínu a samotný lihobenzin E85 již dávno v prodeji , tuším že ve švédsku se přimíchává líh do benzínu 20 let - což je hodně dlouhá doba která zajisté přinesla spoustu zkušeností co a jak vylepšit . tak že ekologická paliv a jsou na světě již dlouho jen jsou pořád v útalku a se zvišující se cenou ropy potažmo benzínu se začíná mluvit o ropných náhradách a příměsích. v USA tohle asi řešit nebudou dokud budou mít cenu pohonných hnot takovou jakou ji maji.
upraveno 1x, naposled 25.02.2010 09:30:22
08:59:17
25.02.2010
David.
-> lukáš008: právě jak je to s životností motoru...ono kdyby to bylo bez problémů záměnný tak to budou mít na všech benzínkách a vymění na normální natural když je to ekologičtější tak jako zrušili olovnatý benzíny...
08:56:09
25.02.2010
lukáš008
-> darklord: no to asi po přepisu teda po tom co tam stim na tu technickou dojedu pujde stejně do pryč so sem se dočetl tak tam stejně u tý karb. verze je jen aby to auto dosáhlo na hodnoty euro 1 prý se dá jezdit i bez něj a je prej nížší spotřeba 6 to mi řekl člověk který se tady u nás subarama zabývá už spoustu let
08:52:00
25.02.2010
darklord
-> lukáš008: no tak to potom povedz katalyzatoru na tom subaru: paaapaaaa. olej to sania, to mi pripomina stare dobre 2T ekologicke motory 8
08:48:16
25.02.2010
lukáš008
-> David.: když si přečteš ten dokument co tady dal dj.kimmi tak na to jezdilo docela dost aut. favo, feldy i jiný značky než škodovky. mám subaru a zkoušel sem to do toho, taky to jede, jen se to musí trochu mixnout s naturálem, aby si odstranil neduhy toho etanolu, co sem se dočetl tak ředění 1:2 (n95:E85) je dostačující. zatim podle mího názoru auto jede moc pěkně mám o něco málo vyšší spotřebu asi o 0,5 l - 1l což neni zas tak špatný za cenu že tady na boleslavsku stojí naturál 95 kolem 30 kč (spodní hranice) a ethanol E85 stojí jen 24,50 je to zatim v pohodě otázkou zůstává jak to bude z životností motoru. ale nad tím sem se taky zamýšlel kamarád mi říkal že ta směs je suchá podobně jako u LPG tak mě napadlo jestli do sání nepřidat jednu hadičku s nějákou malou tryskou na přisávání oleje (nejakej rychloběžnej co se používá do motorek)
upraveno 1x, naposled 25.02.2010 08:51:58
08:26:29
25.02.2010
dj.kimmi
-> David.: na E85 dokáží jezdit FFV a vozy škoda 1000-136 3

kurňa, ti inženýři só tak blbý, proč furt vyvíjejí neco novýho, stačí oprášit starý výkresy a starý stodvacítky dat zpátky do výroby :D
upraveno 1x, naposled 25.02.2010 08:28:24
08:24:04
25.02.2010
lukáš008
-> dj.kimmi: no i to je možný :D bursík ti dá povolení že když budeš jezdit na jeho ho... tak emisní normi budeš plnit na euro 6 147 147
08:18:12
25.02.2010
David.
o tomto byly články už asi před rokem a není to určené pro normální auta, jasně to tam i výrobce píše...

Palivo určené pro vozy FFV (Flexi Fuel Vehicle) nebo pro jakýkoliv vůz upravený k jeho spalování

Na českém trhu lze již nyní zakoupit vozy mnoha značek, které dokáží na palivo E85 jezdit
07:55:03
25.02.2010
dj.kimmi
jako, to bysme tu zachvilku mohli jezdit se skodovkama s euro 5 3 a kam by se na nas hrabaly novy toyoty apod. 1
07:49:09
25.02.2010
lukáš008
-> dj.kimmi: no v techničáku nemám právě že nic ale podle info co sem zjistil tak je to euro 1 .... právě auto mám na dlouhodobej pronájem z důvodu menší fin. tísně atd. tak mě napadlo jestli kyž tam teda nemám nic napsanýho a podle ůdajů co jsem zjistil od výrobce se jedná o motor plnící euro 1 natankoval bych plnou e85 jestli by to prošlo :) abych nemusel platit tak vysoké bursíkovné jinak ještě mrku na techweb
07:32:25
25.02.2010
dj.kimmi
-> lukáš008: toto se probiralo na techwebu... oni to berou podle toho, co mas napsany v technicaku... ne co ti de aktualne za smrad
07:28:34
25.02.2010
MOLSO
lukáš008 24.02.10 23:11:55 napsal: * Palivo E85 je ekologické – při jeho spalování vzniká až o 70 %

méně škodlivých emisí CO2.




ten CO2 to je fakt skodliva emisia ... 8
upraveno 1x, naposled 25.02.2010 07:29:02
Extreme Tyres