skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výfuk
prohledat
107 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.01.2010 do 03.02.2010, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: však sem psal, že to bude nízko, když tam je to tažný, dělá to takovejch 5cm.
-> Honza120L: podivej se do starsi prispevku tohoto tematu. Je tam prispevek od Noufa. Tak jak to ma on to fungujen na vybornou. Je to tichy, jak jizda v rapidu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja ten fiknutej drzak se silentama taky zkousel byl jsem zklaman. Zadny extra snizeni hlucnosti jsem nezaznamenal
asi je to jak v kterym aute a s jak kterym vyfukem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja ten fiknutej drzak se silentama taky zkousel byl jsem zklaman. Zadny extra snizeni hlucnosti jsem nezaznamenal

-> MATTESS: , -> Matthes, záškodník z TechWebu: Co se týče úpravy držáku výfuku, tak to je znát u kařdého auta trochu jinak. Záleží totiž na výfuku. Kór dnes, kdy výfuky na Š 105/120/130 dělají asi od oka... Jde o to, jak moc je totiž držák napružený, abys ho při montáži chytnul šrouby na výfuk. Tahle výrobní vůle se dá vymezovat vkládáním podložek mezi držák a převodovku, jak je naní držák přišroubovaný. Když je to víc napružený, víc to rezonuje, pokud je držák spojený s výfukem skoro volně je to tišší. Pokud jsou ale na držáku ty silentbloky, nemusíš nic řešit - guma pnutí vyrovná.
-> MATTESS: Jak moc cca? :-)
-> spartra: Hukot
Na me moc drsny 
-> spartra: Hukot



02.02.10 22:26:42 tohle jsem zkoušel a docela to bylo znát
-> Syny: Ano, výfuk je uchycený k motoru a ten je celý spolu s převodovkou uchycen pružně na siletblocích. Výfuk ale díky tomu, že je uchycený na relativně dlouhých trubkách kmitá jinou frekvencí než motor a rezonuje. Navíc mezi pevným držákem výfuku a vlastním výfukem může být vlivem výrobních nepřesností rozměrů výfuku pnutí a to může také způsobovat hluk. Proto jsem to zkoušel uchytit na všech místech pružně, nezávisle na vibracích motoru. O trochu tišší to je, ale ne moc. Jak říkám, chyba je asi hlavně v tom, že je škodovácké pozrubí krátké a má pouze jeden tlumič.
-> Tomáš#K: dle me je tohle uplne bez vyzamu kdyz je vejfuk stejne chycenej k motoru s prevodovkou...
Foto 3: Takhle vypadá výfuk zkušebně namontovaný na motoru. Ještě to není hotové. Nesvařoval jsem to já.
Foto 2: Výfuk s vlnovci, tak jak jsem jej ideově navrhnul v AutoCADu. (Je to pouze schematické - ty červené buřty na trubkách jsou vlnovce).
Taky jsem zkoušel odhlučnit výfuk u Š 120. Mě napadlo jej uložit celý pružně nezávisle na vibracích motoru, takže mám držák výfuku na siletblocích a na dvou trubkách od svodů mám dva vlnovce. Takto upravený výfuk jsem dal na auto zatím jednou jen zkušebně (není ještě úplně dodělaný) a o něco tišší to bylo, ale ne o moc. Pro představu dávám fotku držáku a výfuku.
Hlavním problémem hlučného výfuku Š 742 je ale (když pominu nevalnou kvalitu dnešních prodávaných sériových výfuků) hlavně nedostačující délka výfukové soustavy pro utlumení hluku. Jeden tlumič podélně totiž zřejmě nestačí...
Foto 1: Držák sériového výfuku rozříznutý a doplněný dvěma silentbloky
Hlavním problémem hlučného výfuku Š 742 je ale (když pominu nevalnou kvalitu dnešních prodávaných sériových výfuků) hlavně nedostačující délka výfukové soustavy pro utlumení hluku. Jeden tlumič podélně totiž zřejmě nestačí...
Foto 1: Držák sériového výfuku rozříznutý a doplněný dvěma silentbloky
-> Nwkt: To ti zdrhly koně
-> Syny: U mě jí nasadil, trochu protočil a hadice odletěla ven 

-> Syny: no jo, ale jizda toto snizeni velmi rychle navrati zpet 

-> Honza120L: kdyz sem vzdycky nachaval serizovat motor u jednoho chlapika, tak na vyfuk nasadil hadici aby spaliny sly z garaze ven... A jak ji nasadil, tak sem myslel, ze mi chcip motor... Ovsem motor bezel, jen tak potichu, ze sem si toho ani nevsim... Takze u skodovky ten tlumic dela hodne... 

-> Syny: defuinujme vice po tichu u vozu rady 742? podle me vic epotichu ej zejmena, kdyz stoji a je vypnuty motor
nebot mnozstvi rezonanci, otresu, chrasteni a neidentofokovatelnych zvuku se exponencialne zvysuje s otackama...

-> Honza120L: asi to bude vic potichu...
-> Pavel P..: no dobre a mimo to? nejak me unika smysl techto pokusu - proto se ptam k cemu to je dobry?
-> Honza120L: pokutový bločky

-> spartra: co to prinese?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mám tu novej prototyp
byl sem včera do 23:30 v garáži
sváru si nevšímejte vařil jsme to invertorem v podstatě poprvý v životě s elektrodou, krásně jsen si nablikal do očí
je to znát už na volnoběh, vejfuk je krapet nízko



je to znát už na volnoběh, vejfuk je krapet nízko

-> Klubko_: cena 4 kolena po 28 káčé, 2 gumy, 2 pérka, 2 segerovky
kdybych dělal 2vejfuk tam by bylo víc 8 kolen x 28káčé, 4 gumy x 35káčé, nějakou kulatinu na závěsy
je to blbý s místem, za origo vejfuk nic nedám, viz dole
něco podobnýho ale byl to pojeb to spasovat, dělal jsem to 4 dny
to by bylo dobrý kdybych jezdil furt s vozejkem
kdybych dělal 2vejfuk tam by bylo víc 8 kolen x 28káčé, 4 gumy x 35káčé, nějakou kulatinu na závěsy
je to blbý s místem, za origo vejfuk nic nedám, viz dole

to by bylo dobrý kdybych jezdil furt s vozejkem
-> spartra: myslim hlavne cenu. Ac nemam plyn, baterku mam na stejnym miste jak ty. A heleme se, co sem nasel 

-> Klubko_: taky máš lpg a baterii vzadu
nebo myslíš na něco jinýho
-> Matthes, záškodník z TechWebu: posero


-> Matthes, záškodník z TechWebu: posero

-> spartra: jojo, stejnym zpusobem jsem ten vyfuk vytvarel ja 

-> spartra: Diky, ale jak to vidim, tak prijdu vecer a lehnu mrtvej



-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak nějakej kontakt do sz, až pojedem zpátky, napsal bych zprávu, buď to vyjde nebo ne
-> spartra: Ja jsem na zkousce ze strojnctvi od 8 do nevim kdy 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: nu vidíš zase jsem myslel
nebo kecáš
přes prahu pojedem taky


-> Matthes, záškodník z TechWebu: nj ty si z techwebu :-D
-> spartra: Ja nejsem ze z Plzne 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to starší kousek, děravej není, ne z vrchu. zejtra čirou náhodou jedem do plzně, vyjíždím v 7, kolem 10 tam snad budem, můžeš slyšet i osobně.
spíš myslím, že to bude konstrukcí, jak píše -> Bery: a -> Klubko_: cenově to stálo celý ca 150 káčé
-> Klubko_: videu se moc nechce, je to natočený mobilem, přijde mě to jak když beží liazka nebo nějakej zetor, kvalita zavádějící
jěště dodám jak je pauza, dotahoval jsem předtím lpg ventil, zapoměl jsme si pak pustit plyn
u mě je problém že baterie je vzadu, předělávat držák, kabely, uchytit někde mimo. K čelu to dát nemůžu, mám tažný, opět tam vedou kabely. Pod narázník to dát nemůžu mám tam tažný, to bych ten vejfuk táhnul skoro po silnici.
jedinný případně schudný je to jak má discovera, s tím, že by se msule dát jinam baterie a předělat kabely.

spíš myslím, že to bude konstrukcí, jak píše -> Bery: a -> Klubko_: cenově to stálo celý ca 150 káčé
-> Klubko_: videu se moc nechce, je to natočený mobilem, přijde mě to jak když beží liazka nebo nějakej zetor, kvalita zavádějící

jěště dodám jak je pauza, dotahoval jsem předtím lpg ventil, zapoměl jsme si pak pustit plyn
u mě je problém že baterie je vzadu, předělávat držák, kabely, uchytit někde mimo. K čelu to dát nemůžu, mám tažný, opět tam vedou kabely. Pod narázník to dát nemůžu mám tam tažný, to bych ten vejfuk táhnul skoro po silnici.
jedinný případně schudný je to jak má discovera, s tím, že by se msule dát jinam baterie a předělat kabely.
-> spartra: dej nam sem video, jak to duni
ja znam duneni tohohle vyfuku od kamosa ze skodne, ale on tam ma snad 100mm koncovku. Na volnobeh je to mozna hlasitejsi, jak seriova 120tka, v otackach je slyset, ale celkem prijemne.
-> Bery: tak tak.
Ja experimentoval inspirovan Discoverou taky s obema dily, svaril jsem je podobne jako on a pak i jako Hrabosh jen s tim rozdilem, ze zadni dil jsem mel umistenej jako Nouf, ale s kratsi koncovkou. Bohuzel vysledek se u me nedostavil. Pricitam to ale horsimu stavu obou dilu. Nejlepsiho vysledku jsem ale dosahl nasazenim koncovyho dilu na sade vyfuk. To sem fakt slysel klapot motoru a ne zvuk vyfuku.

-> Bery: tak tak.
Ja experimentoval inspirovan Discoverou taky s obema dily, svaril jsem je podobne jako on a pak i jako Hrabosh jen s tim rozdilem, ze zadni dil jsem mel umistenej jako Nouf, ale s kratsi koncovkou. Bohuzel vysledek se u me nedostavil. Pricitam to ale horsimu stavu obou dilu. Nejlepsiho vysledku jsem ale dosahl nasazenim koncovyho dilu na sade vyfuk. To sem fakt slysel klapot motoru a ne zvuk vyfuku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to tlumičem.Když vyndáš rezonátor na fávu,tak taky duní. a nemusí být ani děravý.. ale je to prostě tím chybějícím dílem
-> spartra: Bomba :-) A co si teda pozoroval? Myslis ze to duneni atd je tlumicem nebo tim ze je deravej? Jsi o dost akcnejsi nez ja :-D
-> Klubko_: ano jen zadní díl, byl to takovej pokus, měl jsme tam pár dírek, už je to krapet lepší, přesto bublá a duní, žádný drama.
6
6
-> spartra: jen zadni dil? Tak to dycky bude "trochu bublat". Aby to nebublalo, musis pouzit oba dily nebo sade vyfuk a zadni dil.
kurnik, dufam ze som ty svody z fava este nevyhodil 
