termoizolační páska

prohledat
320 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 25.11.2009 do 21.12.2011, založil/a T
řadit dle data
22:19:52
03.12.2009
TTomas
-> vhml: Dobre, diky za Info. Myslis tedy, ze ta druha co maj v nabidce bude lepsi pripadne ma ji nekdo odzkousenou?
22:00:52
03.12.2009
vhml
-> TTomas: já od nich pásku mám. Nejlevnější na trhu, leč kvalitu není žádná valná. Zatím se nerozpadla, ale přesvědčivě moc nevypadá
21:09:21
03.12.2009
TTomas
-> havlik: Diky. Co je to za firmu?
21:05:52
03.12.2009
Eidy
-> U-Geen: ???
20:43:42
03.12.2009
havlik
-> TTomas: saabtuning.cz/tdilys4.htm tady uplně dole
20:41:50
03.12.2009
TTomas
-> Eidy: -> Discovera: Kde ji tam maj. Nejak ji nemuzu najit.
20:16:17
03.12.2009
U-Geen
-> Eidy: iSheep? :-))
20:15:57
03.12.2009
Eidy
-> Discovera: tahle páska vypadá dobře.

-> David V6:
upraveno 1x, naposled 03.12.2009 20:16:35
20:07:13
03.12.2009
-> David V6: : nevim,nevim,ale podle mě ho má na autě a nevim jestli se mu bude chtít ho sundavat kvůli tobě jen tak :-/
20:04:14
03.12.2009
David V6
-> L.L.: nalej ho vodou a pak ho vylej a výš o hned,nechci abys něco počítal



-> Eidy: ty tvýho taky nevíš?kdo ti ho dělal
14:47:54
03.12.2009
Discovera
-> Kapřík: Nevím jak ostatní, ale já mám omotané svody na š130 keramickou termopáskou ze saabtuningu za 420kč bez DPH 10m délky a není to skelná tkanina jako na laminátování. Má to velké plus pro mě, že mi nezahřívá sací a karbík není jak na slunci a není takové horko v motorovém prostoru...v létě v nejteplejších dnech se mi motor ani nepřehřívá....můj dojem...ohodně lépe se jede motor víc táhne, takže určitě to pomáhá karburátoru. ...to že by ruply svody si nemyslím...na sériovém motoru podle mě nedosáhneš teplot, kdy by mohly svody rupnout....mám to přes rok a jediné cčeho jsem si všiml, že jsem si zkurvil svody tím, že jsem výfukem narazil při couvání do vysokého pankétu a urval jsem si na krajní straně litinové oko na svodech, takže můžu přemotávat 8
14:18:02
03.12.2009
Eidy
-> COL: To by mohlo bejt ono. Teď mám novější víčko. Ale roky jsem jezdil starší typ a uvařil jsem to jen když bylo špatný těsnění pod hlavou. Jinak vždycky bez problému.
13:57:14
03.12.2009
COL
-> Eidy: tlak je+- vsude stejnej, takze max. teplota musi byt vsude mensi nez tech 111 nebo 127C. Nevim jake mas vicko (a ten indikator teploty taky ukazuje +- bota), ale kdyz mas teplotu v termostatu treba 105 neznamena to, ze povrch vlozky nemuze mit treba 115C a v dusledku toho uz to bude v motoru bublat.
13:40:26
03.12.2009
Eidy
-> COL: Máš pravdu, špatně jsem to spočítal. Pak mi ovšem není jasný, proč je zelený políčko 80-85°C, když by mohlo být klidně 110-115°C. A vím, že když se ručička přehoupne ke 110°C tak už je slyšet bublání. 132
13:26:05
03.12.2009
COL
-> Eidy: No jo, jenze atmosfericky tlak je 0.1MPa ne 1MPa. Taky v tom grafu je zobrazeno okoli 10^5 Pa, coz je prave 0.1MPa. Jsi o rad jinde.



S jednim vickem je to pak celkove 0.14 MPa s druhym pak 0.2MPa. Ani jedna z tech hodnot v tom grafu uz neni.... a je otazka v jakem rozsahu ta rovnice plati s jakou presnosti.
upraveno 2x, naposled 03.12.2009 13:27:58
13:21:26
03.12.2009
Eidy
-> COL: Já teda nevím, kdes našel tyhle hodnoty, ale čistě z grafu vyčtu, že při tlaku 1,04MPa je bod varu 100,7°C a podle vzorečku je to 100,72°C. Při tlaku 1,1MPa mi vychází 102,4°C. Tak kde je chyba?
13:15:24
03.12.2009
COL
Eidy 03.12.09 09:53:25 napsal: → Pavel P..: Tak to máš asi něco špatně. Podívej, jak se tlak projevuje na teplotě varu. www.con­verter.cz/tab ul­ky/teplota-varu-vod y. htm
Takže víčko zvyší bod varu o pár stupňů.
Proto opakuju, že auto musí chladit bez víčka prakticky stejně jako s víčkem.




pro 0.04 MPa vicko to podle toho odkazu vychazi na 111 C

pro 0.1 MPa vicko pak 127 C



to ti prijde malo?



Auto bez vicka to casto uchladi, ale ma malou rezervu a snaze se privede k varu. Odvod tepla vodou teplou 100C a 127C je pomerne velikej rozdil.
12:27:54
03.12.2009
jerrom
-> T: záleží jestli bereš těleso ze stovky, který je mosazný, nebo jaký, nebo těleso ze 120ky, nebo favo, které je z plastu.
10:50:29
03.12.2009
ano jez fáčka, všichni mají pravdu 40



-> Eidy: : je to jedno možná provizorní řešení,ale taky jsem nějak zmatenej z toho letování....není opravdu náhodou to těleso plastový?



-> TTomas: : ty náporáky co tu řešim jsou na pořadu dne jako číslo 2, takže nejdřív přijde to jak říkáš...dodělání šachty pro chladič a asi i přívod ze spoda a pak až...jen tu zjišťuju alternativy , na který bych se měl případně připravit 4
10:25:31
03.12.2009
TTomas
-> Eidy: Jo to bude hlinikovej olejak z facka..pokud se nepletu:)



-> T: Zatim bych naporak nedelal, pripadne ho udelal poradne a vyradil chladic vzadu. Osobne jsem to vozil podobne jako Eidy a Lada na seriovce dost dlouho. Ma to ale v podstate vsechny ne/vyhody od obou. Trubky pod autem, hodne vody, kterou je problem nasledne ohrat, takze motor se dlouho zahriva a dochazi k vetsimu opotrebeni, vetsinou i chladic proklate nizko zaroven stale zatez vzadu u motoru......

Kdyz uz jsi se do toho pustil, tak bych zkusil nejdriv dotahnout to chlazeni vzadu. Lze ho udelat funkcni. Zamysli se nad umistenim chladice. Rozhodne musis udelat kolem chladice tah/privod vzduchu. Stari zavodnici prave casto pouzivali vzduch z pod auta. Jednoduse naziznout spodni plech co byl pred puvodnim chladicem a vyklonit ho smerem dolu. V tvem pripade tedy asi udelat tento plech novy. Aby dobre fungoval vetrak je treba mu udelat domecek o velikosti chladice jinak netahne, tak jak by mel. Osobne ted budu montovat i tlacnou vrtuli pred puvodni chladic. Umim si predstavit, ze pokud chladic zadeklujes a privedes k nemu vzduch odspoda, tak to bude fungovat.
10:14:14
03.12.2009
Pavel P..
-> Eidy: prakticky moc nechladí, špatně nic nebylo akorát víčko netěsnilo, neb to byl polskej šmejd a při ostřejší jízdě po dálnici teplota lezla docela nahoru... pak když jsem dal nový víčko který drží tlak tak už to bylo OK.
09:58:11
03.12.2009
havlik
-> Eidy: naletoval do toho plastu:)
09:57:33
03.12.2009
petr s
-> Eidy: Tohle je olejový na favorita
09:54:59
03.12.2009
Eidy
-> T: Jestli nění škoda, ničit pěknej oleják (není náhodou hliníkovej?). To bych radši vzal těleso topení a naletoval velký vstupy do něj.
09:53:25
03.12.2009
Eidy
-> Pavel P..: Tak to máš asi něco špatně. Podívej, jak se tlak projevuje na teplotě varu. www.converter.cz/tabulky/ teplota-varu-vody.htm

Takže víčko zvyší bod varu o pár stupňů.

Proto opakuju, že auto musí chladit bez víčka prakticky stejně jako s víčkem.
09:47:56
03.12.2009
-> m8rinek: : hledam to tady správně? jestli jo,tak vážně nevim :-( www.skodateam.cz/Skoda_10 00MB



-> Eidy: : no tak když si nechám předělat vstupy na tom olejovym chladiči na klasický trubky o rozměru co má třeba Láďa? tak proč ne, ne? :-)



-> Pavel P..: : souhlas,ale s tím chlazením to asi nemá na to vliv ne?



-> L.L.: : moc děkuji za poklonu od samotného velikého :-) doufám, že se potkáme,až vyjedu...

nicméně k problému s tim chlazením se tedy přikláníš též k myšlence,když bude mít ten oleják dostatečné vstupy,tak proč ne?

a co se toho regulátoru týká,asi tedy se poohlédnu jinde, když jak říkáš jsi z jiného soudku

4 ale ta funkce mi stačí a zkusím mého dvorního elektrikáře naťuknout
09:27:52
03.12.2009
Pavel P..
-> Eidy: víčko drží tlak v chladicím okruhu.... když ho držet nebude tak stačí kratší jízda v koloně nebo plyn proklaně nízko podlahy a vaříš ani nevíš jak, mám vyzkoušeno několikrát 4 teda aspoň u werku s chladičem vepředu , jak je tomu u těhle prdlavek, nevim.
09:12:35
03.12.2009
Eidy
-> Gryzly: Možná, že nic neudrží, ale auto musí, opakuji MUSÍ chladit i bez víčka expanzky. To je tam jen jako vylepšení, ale na něm chlazení nestojí.
09:00:00
03.12.2009
m8rinek
-> T: málo studuješ, má ještě přívod vzduchu z pod auta....
08:53:29
03.12.2009
Gryzly
-> T: Jedna z dalších věcí kterou asi zatím všichni přehládli je to víčko na té expanzce. Je sice pěkné ale jinak zcela na hovno a neudrží tlak.
08:11:36
03.12.2009
L.L.
Jo a jak ses mě Téčko ptal v mailu na schéma regulovatelného termostatického spínacího relé k ventilátoru chlazení Topcar II, tak schéma, jež mi je známo, nikterak netajím. Tam je dobré znát zhruba dvě veličiny. Jedna má hodnotu 736172220, nevím, v jakých je jednotkách, ale když to vyťukám na klávesnici svého mobilu, ozve se z druhé strany docela příjemný hlas. Tam vychytaně hlasovou volbou zadám požadavky na dané zařízení a za nějaký čas je mi dodáno spolu s další veličinou asi 500 čehosi, co je zapsáno na státních směnných poukázkách. Je to jediné schéma, kterému rozumím, ale stále funguje. Jinak já jsem krejčí a o elektřině vím asi tolik, že když je jí moc, dává rány. Ale zas bych Ti mohl celé večery vyprávět o původu a vlastnostech textilních vláken, jak vzniká vázaný a jak řetízkový steh atd. atd. 3 Jinak tohle udělátko je skutečně nastavitelné, takže větrák skutečně spouští a vypíná při takové teplotě, jak si ho našteluješ a informaci o teplotě si bere z čidla hlavy motoru, tedy odpadá instalace nějaké další vlastní detekční součástky.
zvětšit termoizolační páska - obrázek od L.L. vložen 03.12.2009 08:11:36
07:56:00
03.12.2009
L.L.
Tady ještě jedna fotka ze zástavby . . .
zvětšit termoizolační páska - obrázek od L.L. vložen 03.12.2009 07:56:00
07:54:00
03.12.2009
L.L.
Téčko musím Tě předně pochválit, že pácháš moc hezké eRko!!!



Někdo si tu přál uzřít onen chladič, takže zde je, objem jsem nikdy nepočítal, jsem to ale nemehlo, ale jak dí bratr Eidy jednou z veličin významně ovlivňující funkci je velikost vstupů, to bývá zpravidla slabinou chladičů páchaných z radiátorů topení. Osobně si myslím, ale že i malý chladič může udělat velké divadlo, je-li prostě umístěn ve skutečném toku vzduchu. Pozorní konstruktéři jistě odhalí, nad čím lidsky omylný pan Jandač neuvažoval, když tento díl vyráběl. Jsou tam špatně umístěnél, byť dostatečně nadimenzované, vstupy, takže chladič by bez náklonu nešel ani plnohodnotně vypustit, ani plnohodnotně naplnit, leda bych zvednul auto jeřábem za zadní nárazník 3 Proto do tělesa při implantaci přibyl ještě ovzdušňovací ventilek.
zvětšit termoizolační páska - obrázek od L.L. vložen 03.12.2009 07:54:00
06:04:11
03.12.2009
Eidy
-> T: V tomhle případe je důležitá velikost vstupů do chladiče, aby ti nebrzdil vodní okruh.
19:58:33
02.12.2009
David V6
-> L.L.: nahoď foto toho chladiče,kolik má objem?
14:37:51
02.12.2009
-> vhml: : takže ti nepřijde to úplně jako nesmysl s tim náporákem olejovym předělat na vodní?



s tim Lukym jsem to moc nepochopil :-( jako ze ma jeste nejakej prisun vzduchu navíc ke stávajícímu hcladiči a nebo má ještě chladič navíc? že z fotek sjem tam nic nenašel :-/
14:00:28
02.12.2009
vhml
-> T: z olejový vodní klidně, ale zkus to naopak 1



Luky má udělaný uvnitř šachty, který mu nasávají vzduch zpod auta. Jinak řečeno náporovej chladič vzadu.
13:30:52
02.12.2009
-> m8rinek: : koukam a nic nevidim,krome elektrickyho vetraku,nic jinyho sjem tam nenasel tak zajimavyho.....



je to ulet a neni ne preci? potrebuju neco co by mi pomohlo v chlazeni za jizdy ne? tak proc ne...i to pise Lada dat hlinikovej chladic tak proc ne? 4 tak proc neudelat z olejovyho vodni? vzdyt jde jen o kapalinu ne? 40
13:15:50
02.12.2009
m8rinek
-> T: tak to je úlet, to moc smysl nemá....



Koukni na skodateam, jak má Luky pořešený chlazení na litru...
upraveno 1x, naposled 02.12.2009 13:16:17
12:25:17
02.12.2009
-> m8rinek: . viz.havlik 02.12.09 11:41:32 napsal:

→ m8rinek: ne chce tam dát vodu do toho chladiče jestli

sem to pochopil
11:41:32
02.12.2009
havlik
-> m8rinek: ne chce tam dát vodu do toho chladiče jestli sem to pochopil
11:40:43
02.12.2009
m8rinek
-> T: zoz chces tahnout hadice s olejem až do předu k chladiči? Nemáš rád svůj motor? :)))
11:36:58
02.12.2009
pro představu velikosti.....jen bych ho umístil asi za spojler,aby mě policie nesežrala 3
zvětšit termoizolační páska - obrázek od T vložen 02.12.2009 11:36:58
11:35:39
02.12.2009
a foto jsem zapoměl....
zvětšit termoizolační páska - obrázek od T vložen 02.12.2009 11:35:39
11:34:51
02.12.2009
Kapřík
Když se tu baví o těchto věcech, využiju téma, takže trošku OT: zkoušel někdo omotávat termoizolační páskou sériové litinové 136 výfukové svody? Neptám se jestli se tím dá něco získat, ale spíš jestli se tím dá něco "pokurvit"? Mám namysli tepelnou roztažitost litiny, aby to nějak nepracovalo, nebo co já vím co..Dík
11:32:37
02.12.2009
-> L.L.: : no jak už jsem psal, tohle řešení vyplynulo ze všeho dostupného a možného(byla vyřízlá chladičovka,nechtěl jsem náporák,ale chladič byl,....) a nakonec z toho bylo tohle....



nicměně tedy s tím co máš ty teda bych byl v opačném problému,což bych taky nerad :-)

takže zatím udělám zadeklování jak sjem popisoval na fotkách a mám v záloze teda asi něco co jsi měl na mysli...(viz.foto, je to olejový sice,ale to by nemělo vadit ne?) a buď to dát dozadu k motoru a nebo dopředu za ten spojler....zatím teda je dostatek řešení, tak jen už budu laborovat :-)







všem děkuji za ochotu a nápady a s průběhem laborování vás budu informovat....
11:00:00
02.12.2009
L.L.
Ahoj Tome,



k Tvým dotazům v mailu:



Můj přídavný chladič umístěný pod předním čelem o rozměrech asi 8 x 9 x 70cm je dělaný na zakázku u chladičáře Jandače z Ludvíkovic za Děčínem, viz. kontakty.skoda110.cz/ a při výrobě dvou kusů najednou vyšel na necelých dva a půl tisíce. Jeho výkon měl být údajně zhruba 3/4 toho originálního vzadu, jenž mám zachován s elektrickou vrtulí spínanou termostatickým regulovatelným udělátkem, ale pro jeho umístění je ten výkon asi i vydatnější. Ve výsledku mám teď zcela opačný problém než Vy všichni - je teď těžké auto ohřát na 80°C. To se sděje jen v opravdu teplých měsících. Voda je tažená pod podlahou venkem v mědi. Musí tam být promyšlený szstem výpušťáků a odvzdušňováků, aby šla soustava plnohodnotně naplnit. Ta teď pobere místo původních sedmi asi 11L kapaliny.





To co zatim pácháš vzadu vidim spíš skepticky. To už rozumnější bych viděl zachovat původní chladič, aby to hezky vypadalo a pak na pravou stranu dozadu kamsi pod šusplech, jako to bývalo u Garde a 120LS s volejákem, bych umístil malý leč výkonný hliníkový chladič z něčeho, ale aby opravdu pobíral nápor vzduchu, co letí pod autem. Tam to proudění opravdu je, jen vymyslet, jak se vymotat s potrubím kolem všeho a nepřekračovat při tom přírodní zákonitosti. To bych viděl jako nejlepší variantu ve smyslu cena/efekt/neposkvrněný vzhled.



Tož držim palce a ať se zadaří!



S pozdravem Láďa "Ladič" Cettl
09:33:26
30.11.2009
-> vhml: . už jsem to tu psal asi 1000x, ale tedy znova....bohužel sjem auto zakoupil už s vyřezanou chladičovkou a když se to dávalo dohromady, tak nebyla po ruce,tak se to udělalo takhle....
09:32:26
30.11.2009
jerrom
-> vhml: takhle už to myslím koupil
09:26:39
30.11.2009
vhml
Aneb jak zbastlit fungující chlazení. Proč jsi tam tohle napáchal?
Extreme Tyres