-> COL: Vždy, když jsem dával nová ložiska (a samozřejmě i axiální těsnění), tak pumpa šla ztuha. Pokud jsem nechával ložiska původní, zajetá, šla o poznání lehčeji.
V ložiskách se provozem vytvoří axiální vůle a celé si to "sedne"...
...shodou okolností jsem před pár dny taky složil jednu vodní pumpu a také jde ztuha - vždycky mne to na první otočení překvapí, ale pak si uvědomím, že to tak je pokaždé
-> COL: To je normální jev. Než si to všechno sedne, tak jde řemenicí točit velmi těžce. Když koupíš nové vodní čerpadlo na moderní vůz, tak také jde ztuha...
-> COL 19.03.24 20:09:27: Selhání pryžové části axiálního těsnění jsem dosud pozoroval u dlouho nepoužívaných nasucho uskladněných demontovaných čerpadel...
To selhání mezi tělem čerpadla a třecí vložkou mám na mysli, že to někdo vyměnil a nalisoval nasucho (bez barvy či tmelu)...
-> hans1: Kolem hřídele - myslíš to, že to nateče pod ucpávku hned u vrtule? Tam ta ucpávka vypadá velmi dobře. Kontroluješ nějak přítlak ucpávky na těleso resp. na tu vložku? Já to doposud nikdy nedělal, ale tady mi přijde moc velký, což může být důvod toho, proč ty plochy takto vypadají...
-> COL 18.03.24 22:15:46: ty plochy nic moc,zkusil bych to zabrousit systémem co používám především na nové ucpávky co přesně nedosedají celou plochou.Do jemného šmirglu vyseknout díru přesně na čep a zabrousit jednu a poté i druhou dosedací plochu.Šmirgl naolejovat a moc netlačit jen lehce.Za mě to teče buď touto dosedací plochou nebo kolem hřídele především u staršího provedení gumového těsnění ,kolem pevného kroužku v bloku to snad ani téct nemůže.
-> Bukaj: Axiálním ložiskem - do toho počítáš i krom závad na těchto plochách i závady na ucpávce samotné (tomu jsem zatím vždy čelil - zteřelý a prasklý gumový matreiál)? Závada mezi vložkou spočívá v čem? Vyžraný materiál, nebo..? Jde to eventuálně vyřešit lepením?
Ahoj, tak tekoucí pumpa postihla snad poprvé za ty roky i mne. Ale moc nevím, kudy to teče. Teklo to lehce za klidu i za jízdy - kanálkem v tělese čerpadla - ten se bohužel ucpal/přicpal mazivem takže to pokračovalo do komory ložisek, kde to z modrého plastického maziva u dělalo pevné mazivo černohnědé barvy smrdící fridexem v celém objemu maziva. Ložiska se tváří, že to přežila. Gumová část ucpávky vypadá ok, třecí plocha není žádná hitparáda, ale jak na tělese, tak na ucpávce je to hladké, bez citelného reliéfu. Dodám fotky k posouzení. Od složení najeto asi 20 tkm za cca 6 let. Btw. nastavujete někdo přítlak těch třecích ploch, když jsem to zkušebně složil očištěné zpět, přišel mi docela velký (čekal jsem spíš opak).
Doporučil by mi někdo nějakého odborníka, který by uměl složit vodní pumpu tak, aby netekla? už jsem jí nechával dělat dvakrát, ale pořád z ní kape. není seriová, takže nákup nové to neřeší. Díky za rady...
Jo, u auta, které moc nejezdí, je to vlastnost, jinak by si to za čas mělo sednout. U 130 LPG si to teď po repasi také sedlo po pár týdnech (cca 2000 km), u Å mám pod čerpadlem na prsou vždy kapičku, ale to auto spíš stojí - ročně s ním teď nenajedu ani těch pár tisíc...
-> Robert 106 26.04.20 16:51:31: mám z toho vývodu leta kapičku při jízdě, přitom vše pečlivě složeno, pro jistotu broušeno na skle podruhé. Už to beru jako vlastnost.
-> Robert 106: Zkus s ní chvílu jezdit, aby si to sedlo. Já když loni musel dát druhošku od Grafu, tak mi protékala prvních 1500km a pak to přestalo. Očekávám, že u té repasované, až přijde na řadu to bude obdobně.
-> Bukaj: Díky Přesně tak sem to udělal, 2RSH a rozpěrku na ose namazanou. Jinak, jak sme sa tenkrát u tebe bavili o tom, jak mi z teho tekla voda proudem, tak měl si pravdu. Bylo rozpadlé to axiální těsnění a při sejmutí z hřídele z toho zůstal doslova prach.
-> k.jarek 21.04.20 11:52:50: Podle mne nesmysl. K ložiskům se voda nedostane, pokud do toho někdo necpe tuny maziva maznicí a vytékající mazivo neucpe odtokovou dírku v tělese čerpadla.
Dal bych obyčejná ložiska, když budou 2RS, jenom dobře, ale i tak vnitřní část mezi ložisky namazat, aby tam rozpěrná trubička a oska hřídelky nekorodovaly
Dle materiálů SKF jde skutečně o nerezová ložiska. Otázkou tedy je, zda má smysl je tam dávat nebo na to dlabat a dát klasické. Osobně si myslím, že ta trocha vody, než si to sedne, tomu neublíží a stačilo by dát ty obyč 2RSH, ale...
-> Zdenek136: Pokud pouzdro /3/ nehodláš měnit, tak ho nevyndavej z tělesa čerpadla. Ložiska dostaneš ven, když sundáš řemenici, vylisuješ hřídelku a vyndáš segerovku.
vnější ložisko jde většinou lehce ven opatrným páčením (použij vyndanou hřídelku), nebo rovnou obě ložiska vyklepni z druhé strany (tyčkou vhodného průměru). Nepoškoď při tom dosedací plochu pouzdra /3/...
tak pumpa dole, hliníková podložka č. 5 je trochu vyžraná....bude to moc vadit? pumpa doteď netekla. Abych vytloukl ložiska, tak se budu muset zbavit pouzdra č. 3. To dostanu ven jak? Potom vytluču ložiska směrem k řemeničce že?
-> dragon_cb_cz 10.10.14 11:14:13: áno, ja myslím tu liatinovú ucpávku, tá šla nová, aj axiálne tesnenie nové, proste všetko nové, okrem telesa pumpy a hriadelky s lopatkami, a tieklo to....teda slzilo.... najazdil som s ňou neviem, 1000 km? A neprestávalo to, tak šla do preč.....
Potřeba rozlišovat,ona pumpa po repasu téct klidně může ale jen zezačátku než se zaběhají dosedy,to se stává vcelku běžně,ale to je otázka relativně krátké doby ,jinak po kvalitním repasu není důvod aby měla jiné vlastnosti než funglovka z regálu.
-> minno: Myslím tu litinovou - ne plastovou/gumovou. A pokud má na tej dosedací ploše vryp, tak pak dá tomu axiálnímu těsnění asi docela zabrat... ta fréza se na to nevyráběla asi jen tak pro nic za nic...
-> minno: Neextrapoloval bych tvojí zkušenost na obecnou pravdu To je stejný jako tobě kyvka pořád tekla a jsou lidi co jim neteče... Tobě vůbec pořád něco teče :D