tece vodni pumpa

prohledat
92 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.11.2009 do 07.04.2024, založil/a Rider skoda
řadit dle data
11:41:03
07.04.2024
Bukaj
-> COL: Vždy, když jsem dával nová ložiska (a samozřejmě i axiální těsnění), tak pumpa šla ztuha. Pokud jsem nechával ložiska původní, zajetá, šla o poznání lehčeji.
V ložiskách se provozem vytvoří axiální vůle a celé si to "sedne"...
...shodou okolností jsem před pár dny taky složil jednu vodní pumpu a také jde ztuha - vždycky mne to na první otočení překvapí, ale pak si uvědomím, že to tak je pokaždé 3
10:47:02
07.04.2024
COL
-> Bukaj: Uvidíme, přijde mi, že pumpy, co jsem dělal dřív tak těžko nešly, jen tahle - už tehdy mne to překvapilo.
08:55:11
07.04.2024
Bukaj
-> COL: To je normální jev. Než si to všechno sedne, tak jde řemenicí točit velmi těžce. Když koupíš nové vodní čerpadlo na moderní vůz, tak také jde ztuha...4
20:47:33
06.04.2024
COL
Tak jsem dal novou ucpavku a pouzdro a slozil to... Na muj vkus to po slozeni jde proste nejak moc ztuha....
21:11:26
25.03.2024
Bukaj
-> COL: Tím německým značkovým tmelem na jezírka, kterým tmelím snad úplně všechno na autě 3
www.nishikigoi.cz/katalog /.../lepici-a-tesnici-tmel

Dříve jsem používal barvu, ale to byla větší pakárna7
11:38:35
25.03.2024
COL
-> Bukaj 20.03.24 07:15:55: A čím to ty tmelis/lepis při lisování?
18:44:54
20.03.2024
Jozka
Mě upravovali lopatkový kolo new čerpadla (aby se vešlo do kilího bloku) a přetrhli přitom tu pryž úplně vejpůl..8
11:22:15
20.03.2024
rsvancara
-> Bukaj: To mohu potvrtdit. Nová pumpa, jedna strana se přilepila a těsnění se přetrhlo...
07:17:49
20.03.2024
Bukaj
-> hans1 19.03.24 20:23:56: O původní variantě skládaného axiálního těsnění s o-kroužkem jsem tu neuvažoval - to bývá průšvih skoro vždycky3
07:15:55
20.03.2024
Bukaj
-> COL 19.03.24 20:09:27: Selhání pryžové části axiálního těsnění jsem dosud pozoroval u dlouho nepoužívaných nasucho uskladněných demontovaných čerpadel...
To selhání mezi tělem čerpadla a třecí vložkou mám na mysli, že to někdo vyměnil a nalisoval nasucho (bez barvy či tmelu)...
20:50:10
19.03.2024
hans1
-> COL: ano pod vrtulí,přítlak nijak neřeším ale myslím že nemusí být nijak velký pokud to sedí v celé ploše tak to neteče.
20:41:00
19.03.2024
COL
-> hans1: Kolem hřídele - myslíš to, že to nateče pod ucpávku hned u vrtule? Tam ta ucpávka vypadá velmi dobře. Kontroluješ nějak přítlak ucpávky na těleso resp. na tu vložku? Já to doposud nikdy nedělal, ale tady mi přijde moc velký, což může být důvod toho, proč ty plochy takto vypadají...
20:23:56
19.03.2024
hans1
-> COL 18.03.24 22:15:46: ty plochy nic moc,zkusil bych to zabrousit systémem co používám především na nové ucpávky co přesně nedosedají celou plochou.Do jemného šmirglu vyseknout díru přesně na čep a zabrousit jednu a poté i druhou dosedací plochu.Šmirgl naolejovat a moc netlačit jen lehce.Za mě to teče buď touto dosedací plochou nebo kolem hřídele především u staršího provedení gumového těsnění ,kolem pevného kroužku v bloku to snad ani téct nemůže.
20:09:27
19.03.2024
COL
-> Bukaj: Axiálním ložiskem - do toho počítáš i krom závad na těchto plochách i závady na ucpávce samotné (tomu jsem zatím vždy čelil - zteřelý a prasklý gumový matreiál)? Závada mezi vložkou spočívá v čem? Vyžraný materiál, nebo..? Jde to eventuálně vyřešit lepením?
22:50:09
18.03.2024
Bukaj
-> COL: No, přijde mi ta třecí plocha poměrně hrubá, ale to možná dělá ta detailní fotka...
...každopádně 90% případů protékání je tímto axiálním ložiskem, zbylých 10% je mezi tělesem čerpadla a litinovou třecí vložkou...
22:15:46
18.03.2024
COL
těleso - smouha napříč je stín
zvětšit tece vodni pumpa - obrázek od COL vložen 18.03.2024 22:15:46
22:14:40
18.03.2024
COL
ucpavka
zvětšit tece vodni pumpa - obrázek od COL vložen 18.03.2024 22:14:40
22:13:13
18.03.2024
COL
Ahoj, tak tekoucí pumpa postihla snad poprvé za ty roky i mne. Ale moc nevím, kudy to teče. Teklo to lehce za klidu i za jízdy - kanálkem v tělese čerpadla - ten se bohužel ucpal/přicpal mazivem takže to pokračovalo do komory ložisek, kde to z modrého plastického maziva u dělalo pevné mazivo černohnědé barvy smrdící fridexem v celém objemu maziva. Ložiska se tváří, že to přežila. Gumová část ucpávky vypadá ok, třecí plocha není žádná hitparáda, ale jak na tělese, tak na ucpávce je to hladké, bez citelného reliéfu. Dodám fotky k posouzení. Od složení najeto asi 20 tkm za cca 6 let. Btw. nastavujete někdo přítlak těch třecích ploch, když jsem to zkušebně složil očištěné zpět, přišel mi docela velký (čekal jsem spíš opak).
upraveno 1x, naposled 18.03.2024 22:33:00
20:50:33
27.04.2020
Robert 106
-> Bukaj: já už mám ve vodní pumpě udělanej výustek z té dírky a hadičku.
Jenže jsem to neprozřetelně nacpal vazelínou a ta mi hadičku ucpává.
14:18:01
27.04.2020
OTA-MTX
Doporučil by mi někdo nějakého odborníka, který by uměl složit vodní pumpu tak, aby netekla? už jsem jí nechával dělat dvakrát, ale pořád z ní kape. není seriová, takže nákup nové to neřeší. Díky za rady...
07:04:38
27.04.2020
Bukaj
-> Robert 106: -> k.jarek: -> Tuner#2:
Jo, u auta, které moc nejezdí, je to vlastnost, jinak by si to za čas mělo sednout. U 130 LPG si to teď po repasi také sedlo po pár týdnech (cca 2000 km), u Å mám pod čerpadlem na prsou vždy kapičku, ale to auto spíš stojí - ročně s ním teď nenajedu ani těch pár tisíc...
21:52:31
26.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Robert 106 26.04.20 16:51:31: mám z toho vývodu leta kapičku při jízdě, přitom vše pečlivě složeno, pro jistotu broušeno na skle podruhé. Už to beru jako vlastnost.
21:33:28
26.04.2020
k.jarek
-> Robert 106: Zkus s ní chvílu jezdit, aby si to sedlo. Já když loni musel dát druhošku od Grafu, tak mi protékala prvních 1500km a pak to přestalo. Očekávám, že u té repasované, až přijde na řadu to bude obdobně.

Na kapalinu mrkni třeba sem skoda-virt.cz/cz/.../9562 9-nemrznouci-smes-do-chlad ice nebo sem skoda-virt.cz/cz/.../8190 7-chladici-smes 4
16:51:31
26.04.2020
Robert 106
Ahoj,

taky mi pořád cintá vodní pumpa. Ucpávku sem měnil 2X.
Mám tam K13 růžovou z Kelly ta utíká i tou nejmenší dírkou.
VIKA pumpa ok,ale když tam dám origo krásnou zrepasovanou tak za jízdy teče (né moc).

Teď jsem vyměňoval buřtíky tak to mám celé vypuštěné. Napadlo mě to vypláchnout a dát
třeba modrou, nebo jsem dokonce četl snad žlutou pro staré motory. Je to š 130.
10:15:05
25.04.2020
k.jarek
-> Bukaj: Díky4 Přesně tak sem to udělal, 2RSH a rozpěrku na ose namazanou. Jinak, jak sme sa tenkrát u tebe bavili o tom, jak mi z teho tekla voda proudem, tak měl si pravdu. Bylo rozpadlé to axiální těsnění a při sejmutí z hřídele z toho zůstal doslova prach.
zvětšit tece vodni pumpa - obrázek od k.jarek vložen 25.04.2020 10:15:05
09:37:33
25.04.2020
Bukaj
-> k.jarek 21.04.20 11:52:50: Podle mne nesmysl. K ložiskům se voda nedostane, pokud do toho někdo necpe tuny maziva maznicí a vytékající mazivo neucpe odtokovou dírku v tělese čerpadla.
Dal bych obyčejná ložiska, když budou 2RS, jenom dobře, ale i tak vnitřní část mezi ložisky namazat, aby tam rozpěrná trubička a oska hřídelky nekorodovaly4
09:01:20
22.04.2020
k.jarek
-> Eidy: Ok. Díky Eidy4
22:44:24
21.04.2020
Eidy
-> k.jarek: Když bude dobrá ucpávka, nerez ložiska jsou zbytečná.
21:39:26
21.04.2020
k.jarek
-> isti: 3 Na parádu. Díky za potvrzení4
18:43:23
21.04.2020
isti
-> k.jarek: Myslím že by bolo zbytočné tam použiť vesmírnú technologiu.1
13:05:31
21.04.2020
k.jarek
-> isti: Podle všeho ano, ale jsou o poznání dražší8 Viz www.mateza.cz/e-shop/lozi sko-skf-w-6200-2rs1 a www.mateza.cz/e-shop/lozi sko-skf-w-6000-2rs1
Dle materiálů SKF jde skutečně o nerezová ložiska. Otázkou tedy je, zda má smysl je tam dávat nebo na to dlabat a dát klasické. Osobně si myslím, že ta trocha vody, než si to sedne, tomu neublíží a stačilo by dát ty obyč 2RSH, ale...
upraveno 1x, naposled 21.04.2020 13:08:20
12:05:43
21.04.2020
isti
-> k.jarek: nerezové ložiskááá,také niečo existuje?
11:52:50
21.04.2020
k.jarek
Borci, chystám sa ne repas původní pumpy. Chcu sa zeptat, zda má smysl tam dávat nerezová ložiska nebo bohatě stačí běžné 2RSH?
upraveno 1x, naposled 21.04.2020 13:05:51
10:46:09
21.10.2014
Bukaj
-> Zdenek136: Pokud pouzdro /3/ nehodláš měnit, tak ho nevyndavej z tělesa čerpadla. Ložiska dostaneš ven, když sundáš řemenici, vylisuješ hřídelku a vyndáš segerovku.
vnější ložisko jde většinou lehce ven opatrným páčením (použij vyndanou hřídelku), nebo rovnou obě ložiska vyklepni z druhé strany (tyčkou vhodného průměru). Nepoškoď při tom dosedací plochu pouzdra /3/...
10:38:40
21.10.2014
dragon_cb_cz
-> Zdenek136: V Andrtovi je to popsaný...
10:06:40
21.10.2014
Zdenek136
tak pumpa dole, hliníková podložka č. 5 je trochu vyžraná....bude to moc vadit? pumpa doteď netekla. Abych vytloukl ložiska, tak se budu muset zbavit pouzdra č. 3. To dostanu ven jak? Potom vytluču ložiska směrem k řemeničce že?
zvětšit tece vodni pumpa - obrázek od Zdenek136 vložen 21.10.2014 10:06:40
12:20:40
10.10.2014
peti
-> Nwkt: ja som dal nove vsetko a tiekla ajtak, ale iba s vieckom s tlakom 0,1 MPa, ked som tam dal klasicke viecko 0,04MPa tak netiekla
12:17:48
10.10.2014
minno
-> Nwkt: to by už nebola pumpa po repase ale pumpa nová3 Za diely na repas 40 € + práca, a funglovka pumpa stojí tak 20 €, a to sa oplatí3
12:10:25
10.10.2014
Nwkt
-> minno: Měls dát novou i tu hřídel
12:04:48
10.10.2014
minno
-> MOLSO 10.10.14 11:13:03: no šak vravím, že ešte moc toho nepojazdila3
-> dragon_cb_cz 10.10.14 11:14:13: áno, ja myslím tu liatinovú ucpávku, tá šla nová, aj axiálne tesnenie nové, proste všetko nové, okrem telesa pumpy a hriadelky s lopatkami, a tieklo to....teda slzilo.... najazdil som s ňou neviem, 1000 km? A neprestávalo to, tak šla do preč.....
kuk fotky: minno120.rajce.idnes.cz/2 013.02_-_Repas_vodneho_cer padla_742.136
Jedine ma napadá, že by to mohlo prepúšťať niekde medzi tou upchávkou a telesom pumpy...

-> MOLSO 10.10.14 11:26:33: zas netrep
11:26:33
10.10.2014
MOLSO
-> dragon_cb_cz: minnovi vždy všetko tečie .... aj keby mal suchy karter aj ten mu bude tiecť 47
11:17:44
10.10.2014
sep
Potřeba rozlišovat,ona pumpa po repasu téct klidně může ale jen zezačátku než se zaběhají dosedy,to se stává vcelku běžně,ale to je otázka relativně krátké doby ,jinak po kvalitním repasu není důvod aby měla jiné vlastnosti než funglovka z regálu.
11:14:13
10.10.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Myslím tu litinovou - ne plastovou/gumovou. A pokud má na tej dosedací ploše vryp, tak pak dá tomu axiálnímu těsnění asi docela zabrat... ta fréza se na to nevyráběla asi jen tak pro nic za nic...
11:13:03
10.10.2014
MOLSO
-> minno: 2 roky, pár závodov a asi 400 km .... 4
11:01:48
10.10.2014
minno
-> dragon_cb_cz: čo to? A to aj niekedy niekto na pumpe robil? Ucpávku som dával novú.
10:59:24
10.10.2014
dragon_cb_cz
-> minno: No a dodržel jsi při tom repasu správný postup? Např. přejel jsi pak příslušnou frézou dosedací plochu tý litinový ucpávky?

-> Nwkt: Asie začíná za Negrelliho viaduktem!
10:56:08
10.10.2014
minno
-> dragon_cb_cz: 3 to je pravda, ale už mi dlho nič netieklo1 Ale s tými pumpami má takú skúsenosť veľa ľudí, nie len ja. Niet nad novú pumpu.
10:55:16
10.10.2014
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Ono na východ od Brna se děje spoustu divných věcí, které se v normálním světě nestávají 3
10:52:30
10.10.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Neextrapoloval bych tvojí zkušenost na obecnou pravdu 4 To je stejný jako tobě kyvka pořád tekla a jsou lidi co jim neteče... Tobě vůbec pořád něco teče :D
upraveno 1x, naposled 10.10.2014 10:52:42
10:44:38
10.10.2014
minno
-> MOLSO: a už ste s tim skoušel jezdit?3
-> Zdenek136: ložiska obvykle prežijú celú pumpu :)
-> dragon_cb_cz: lebo to pumpy po repase zvyknú.
Extreme Tyres