-> castrol 07.01.17 00:21:30: Ako už bolo spomenuté, má sa to liať pred tankovaním, nie po. Po tankovaní to asi nebude mať taký dobrý efekt, to premiešanie nie je dostatočné si myslím... Ale už každý ako vie :-)
-> haso 07.01.17 00:08:15: Nie som na to odborník, ale podľa mňa ak to dáš aspoň občas, určite tomu pomôžeš aspoň trochu. Je to otravné nalievať, ale dá sa na to zvyknúť. Tie benefity podľa mňa stoja za to. Teda ak sa jedná o auto, ktoré chceš ešte dlho používať a máš rád svoj motor :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastavenie predstihu favorit
Super, děkuju všem za informace 

-> Vojtisek 10.02.13 17:35:47: na LPG nebo na benzin? protoze, kdyz se Ti otevre druha komora na LPG, tak to bude o dost chudsi, zvlast, kdyz mas jednoduchej mix
neco podobneho pozoruji i u MTX a kdyz jsem na slovaci vzal nejakou srajdu plyn, tak uz jsem mel strach, abych ten motor neposkodil...

-> Lamac 06.01.17 23:54:19: Díky za správnou přípominku -funkce o ketré jsem slyšel,byť v životě nevyužil. Tahe funkce je důležitá právě v zemích kde ještě mají benzíny s hodně nízkým OČ. Ale celé se to tu točí okolo paliva s vyšším okt. číslem a právě zvýšení předstihu v mapě už tak snadné pro majitele řidičskýho průkazu lehké/možné doma není. Navíc seriový motor nemá takový kompresní poměr a další jiné vnitřní parametry a nastavení pro to,aby naplno využil tu oktanovou rezervu. A využívá spíše těch aditiv. Chci tím říct že kromě financí nikomu nebrání tohle premiový palivo používat tam,kde je předepsaný běžný N95.
-> Marty227: nerad tu sracku vozievam v aute lebo smrdi a bojim sa ze sa tam rozleje a zadalsie tie nase rozmrdane cesty to je natrasak ze sa to urcite premiesa 

-> castrol: ja lejem sice dieslový do leonu.. ale podľa na to lepšie premieša keď to naleješ pred tankovaním ako po..
-> haso: v rakusku co ?
tak ja to nalievam az doma netaham to v aute

tak ja to nalievam az doma netaham to v aute

-> castrol: ale ja v SR netankujem, ja mam mozno iny standard paliva
pri kazdom tankovani, by sa mi stym otravovat nechcelo...sa poznam, preto sa pytam ci staci raz za cas

pri kazdom tankovani, by sa mi stym otravovat nechcelo...sa poznam, preto sa pytam ci staci raz za cas

-> haso: ja ho lejem pri kazdej tankovacke
-> minno: ma zmysel to tam naliat preventivne raz za cas? napr. jednu nadrz za mesiac, kedze prejazdim 4 mesacne alebo treba ten VIF dlhodobo pouzivat?
-> MVM: U bmm je možné zmeniť predstih smerom dole,je to tam z jedného jednoduchého dôvodu,a to že pri exporte do rôznych krajín s nekvalitným benzínom by nastávalo detonačné spaľovanie a motor by naň skoro doplatil.Celá úprava spočíva len v rozpojení prepojky pod krytom konektora rj motora.Tak sa celý rozsah posunie tuším o 4° dole.
-> vmat93: Výrobce zážehovýho motoru vždy udává minimální oktanový číslo který by mělo spalovaný palivo mít,při jehož použití nehrozí poškození motoru vlivem případných provozních podmínek pro vznik detonací a zároveň motor dosahuje výrobcem stanovených hodnot momentu a výkonu,případně spotřeby. Horní hranice omezena nebývá.
-> vmat93: Ak sa bojíš a máš pochybnosti + chceš mať lepšie palivo (eliminácia biozložiek a podobne), odporúčam tankovať bežný Natural 95 + k tomu VIF Benzin Aditiv ( www.mototech.sk/VIF-Super
-Benzin-Aditiv-500ml-d1731
.htm ), sám tak robím a som spokojný.
To vše chápu. Výměnu oleje a filtrů beru jako samozřejmost při koupi auta, svíčky hodím také nové. Jen mi šlo o to, zda nemůžu lepším palivem jednoduché stříkačce naopak nějak uškodit, když motor ršizeny pošitadlem sám oktanové číslo nepozná a dávkuje to tak, jako kdyby to byl N95
-> vmat93 06.01.17 21:13:10: Monomotronic má předstih i dávkování pliva pevně daný datovým polem v řídící jednotce. Tudíž nelze (v uživatelských možnostech) předstih "štelovat",měni
t,posouvat. Pokud můžu radit - vyměnit palivový filtr,motorový olej včetně filtru, vzduchový filtr, pořádné svíčky a zapalovací kabely, zkontrolovat palec v rozdělovači,seřídit ventilové vůle ..a.... jezdit! Motor ohřát a pořádně prohánět v otáčkách.. Největší pozitivum z použití premiovýho paliva bude jeho čistící aditivace,absence biosložky a odolnost proti detonacím. Motor bude pružnější od 2000ot, při lehké noze může klesnout teoreticky mírně spotřeba. 

Ne, ale jsem toho názoru, že když je na naší pumpě rozdíl mezi naturalem a stooktanem cca padesát haléřů až koruna na litru, tak mě těch třicet kaček měsíčně navíc nezabije a motor se aspoň trochu pročistí aditivy. A hlavně mám jistotu, že to nebude pančovaná Babiš-řepko-kejda
-> vmat93: to máš toto palivo zdarma? že na to chceš jezdit?
no víc lidí mi říkalo právě u Favorita 136 karbec, ať tam neliju 98 oktanů a vyšší, pokud mám předstih seřízený na 95 oktanů, že se mohou po čase podpalovat ventily. Ale já sám tomuhle houby rozumím, já si ventily tak maximálně dokážu seřidit, aby necvrlikaly
proto se ptám. Jsem v tomto takřka úplný laik

U mpi čidlo nespozná akosť benzínu,ale iba detonačné spaľovanie.Kde si vyčítal že u karburátora podpaľovalo ventily a bolo treba zvyšovať predstih?U bmm predstih takmer nijak nenastavíš,nastavuje si ho rj,a rozdeľovač rozdeľuje iba iskru.Píšem takmer nenastavíš,pretože sa dá iba mierne ubrať jednoduchým krokom.
Čau, mám dotaz k Favoritu BMM , 50 kW. Kupuju teď příští týden tuto motorizaci Favorita a řeším, jak to udělat, pokud ho chci provozovat dlouhodobě na MOLácký benzín EVO 100+
U karburátoru se musel seřídit předstih, pokud se dával benzín s vyšším oktanovým číslem, aby se nepálily ventily, ale jak to je u BMM? U MPI je čidlo detonací, které pozná jakost benzínu a podle toho jednotka upraví předstih. Jak to ale dělá stříkačka u Favorita? Tam žádné čidlo není, že? Musí se to přeřídit nebo je to motoru jedno? Auto i motor je velmi zachovalé, nemá nalítáno ani 90 tisíc, tak ho nechci trápit špatně seřízeným předstihem..
U karburátoru se musel seřídit předstih, pokud se dával benzín s vyšším oktanovým číslem, aby se nepálily ventily, ale jak to je u BMM? U MPI je čidlo detonací, které pozná jakost benzínu a podle toho jednotka upraví předstih. Jak to ale dělá stříkačka u Favorita? Tam žádné čidlo není, že? Musí se to přeřídit nebo je to motoru jedno? Auto i motor je velmi zachovalé, nemá nalítáno ani 90 tisíc, tak ho nechci trápit špatně seřízeným předstihem..
1. netoci sa rozdelovac v smere hod. ruciciek? (teda ci si nakoniec predstih neubral?)
2. TC=TDC (en.wikipedia.org/wiki/TDC )
2. TC=TDC (en.wikipedia.org/wiki/TDC )
-> pasta: Tak kousíček uber, na tom komínku to otoč třeba o 1 mm. Je to dost citlivý... Opravdu 1mm tam nebo zpátky hraje velkou roli na ty detonace (cvrdlikání) .
-> Jarda: tak postřeh, přidal jsem 1 mm na předstihu (po směru HR) a při trojce, plným plynu = 85 km/hod (svítí kontrolka TEST), mi to začne cvrlikat. Jakmile pustím nohu z pedálu (jen aby TEST zhasnul), cvrlikání přejde. Při čtyřce nebo pětce to nedělá, ale auto teď krásně táhne.
Nepér 10.02.13 16:17:34 napsal:
Co je to TC?
taky by mě zajímalo, co to TC je.
Co je to TC?
taky by mě zajímalo, co to TC je.
-> Jarda: no jenže na tom stroboskopu se toho prej moc nenastaví, rozvody jsou celkem vytahaný, rozdělovač má vůli.
-> pasta: komu neni rady...
Tak konečně jsem měl možnost auto trochu projet a ohřát na provozní teplotu. Všiml jsem si, že na 5 r.s. při sešlápnutí plynu je slyšet cvrlikání. Plyn pustím - je ticho, sešlápnu - cvrliká to. Přitom mám rozdělovač natočen zhruba stejně jako kamarád a tomu to nijak necvrliká. Dokonce jsem předstih o dost ubral oproti tomu, jak jsem to nastavit zpočátku.
Co je to TC?
---> Jarda ale nema to tocit cim dal vic, ma to pootocit z TC, o tych max 4-5 mm (merane na cipe hviezdy) pokial sa mu trochu nezacnu zvysovat otacky, ci to ukazuje 7, 10 alebo 12 st je jedno lebo kolko je to v skutocnosti aj tak nevie pokial nepremeria cez piest. Ak ma vakuovu mierku, tak trochu narastie podtlak, to je to miesto kde to ma zostat, dalej netocit. Predpokladam ze karburator ma spravne nastaveny.
ja len ze stroboskop mu toho moc neukaze - volne rozvody ma vacsina embeciek
ja len ze stroboskop mu toho moc neukaze - volne rozvody ma vacsina embeciek
Prohlásil jsem to za jmenovitý výkon 95 HP/70kW a už s tím asi nic moc nepůjde.
-> Nepér: Ty tu stovku nedas a nedas...



Na volnoběh klidně 30° a jak to krásně běží. Hele, jestli neslyšíš detonace... zní to jako diesel a já to slyším na autě, co jede ulicí do kopce... nevím no. Slyším to i při 4000 rpm na pětku, když se řítím po dálnici proti kopci... Když ubereš jen trochu plyn, přestane to. Ale neslyším to už mezi 5-6000 rpm, tam už to má trochu jiný projev a tohle pásmo jsem odladil na válcové zkušebně - zvyšovali jsme předstih po 2° a od určité hodnoty už nešel výkon nahoru, skončili jsme na 98 BHP při 34° od 5500 rpm nahoru 

-> sbf: co je nejlip bezi? u bezkontaktu Ti motor pobezi na volnobeh cimdal lip se zvedanim predstihu... podle sluchu nastavovat je naprostej nesmysl a koledujes si o zniceni, kor kdyz potom pri jizde nepoznas klepani a nechas to tak
10° mozne je, ale musis jezdit na 98 benzin...
jestli Ti to hodne skace, tak jso na vine asi rozvody, na MTX mi to neskace, na rapidu to taky skace, kdyz maji rozvoda 210tis. km

10° mozne je, ale musis jezdit na 98 benzin...
jestli Ti to hodne skace, tak jso na vine asi rozvody, na MTX mi to neskace, na rapidu to taky skace, kdyz maji rozvoda 210tis. km
rozdeovac mozes bezpecne pootocit proti smeru hod. ruciciek do tych cca 4-5 mm (obvodove) od TC
konecne nastavenie je aj tak najlepsie urobit sluchom, napr. na mojej 136 je 7st malo, motor najlepsie bezi od 10 st (3. ryska), mozno je to aj tym ze tie rysky su nepresne (skutocne TC podla 1. piestu som nehladal) a stroboskopova ryska aj dost skace
konecne nastavenie je aj tak najlepsie urobit sluchom, napr. na mojej 136 je 7st malo, motor najlepsie bezi od 10 st (3. ryska), mozno je to aj tym ze tie rysky su nepresne (skutocne TC podla 1. piestu som nehladal) a stroboskopova ryska aj dost skace
-> pasta: uz jsem Ti psal, ze jo... rozpad pistu
propaleni pistu, vylamani pistnich krouzku, zniceni ventilu a hlavy, totalni devastace
-> Vojtisek: kdyby jen ventily...


-> Vojtisek: kdyby jen ventily...
-> pasta: můžeš podpálit ventily si myslím
-> Jarda: když ten předstih bude příliš velký, může to motoru nějak ublížit? Nějaký cvrdlikání slyším, ale nevím, jestli to nejsou rozvody, či něco jiného.
-> pasta: tak si na to nech bliknout, to je takovej problem? v kazdej druhej autodilne Ti to udelaji za kilo, nech si tam nastavit 7° jestli jezdis na benzin a mas klid

co to cvrdlikání? nic neslyším, ani když s ním hodně otočím doleva, nepřijde mi že bych něco takového slyšel. to klepání má být jak silné? mám strach abych tten motor nějak neoddělal.
-> Vojtisek: mohl by jsi mi prosim nafotit, jak to vypada? to je mikrospinac na karbu? Tomaso uz asi dalsi mit nebude, ze?
no ja s MTX zas tak usporne nejezdim, kdyz se chci projet no
to nevim, jestli by tady sly sprahnout ty klapky, vsechno jde, ale nevim, jak by to bylo narocne... libilo by se mi to nejvic, kor na MTX, jestli ale tam dam ten dvojitej mixer, tak chci tu kontrolku

no ja s MTX zas tak usporne nejezdim, kdyz se chci projet no

to nevim, jestli by tady sly sprahnout ty klapky, vsechno jde, ale nevim, jak by to bylo narocne... libilo by se mi to nejvic, kor na MTX, jestli ale tam dam ten dvojitej mixer, tak chci tu kontrolku


-> Jarda: Ty kontrolku nemáš?
Mě ji za pár korun přenechal Tomaso, moc dobrá věc, díky ní jsem se spotřebou 0,5-1 l níž. Ty klapky by šli spřáhnout i na fávo karbecu? No já to asi zkusím odpojit ten podtlak, podlě mě a mém stylu jízdy rozdíl asi nepoznám, protože se snažím svícení kontrolky svým chováním minimalizovat. Ale aby to nemělo vliv na směš a eventuální poškození motoru, no.

-> Vojtisek: Ty mas kontrolku druhe komory?
po odpojeni to pojede nic moc, ale bude to usporne :) spis bych uvazoval o vetsi klapce ( karbec z neceho jineho) nebo ten dvojity mixer nebo , co nejvic laka me mechanicke sprazeni klapek - felda ma taky jen jednu velkou klapku a toto to nedela


-> Jarda: no vidíš, to mě nedošlo, to asi bude tou druhou komorou, ale mě to trochu cvrliká i těsně pod otevřením druhé komory (než se mi rozsvítí kontrola TEST). Když jedu na plnej a uvolním plyn, aby mi kontrolka TEST zhasla, tak to cvrlikání se ztišší, ale i tak tam trochu je. Ale Při předstihu základním (jen pro režim benzín), to jede jak slimák a necvrliká. Rovněž mě napadlo zkusit odpojit podtlak na druhou komoru, co by to udělalo. Nevím, jaké jízdní režimy by pak Modrej měl, asi šílené

-> Vojtisek: to cvrlikani tam bylo uz s minulym (skoro seriovym) motorem, tak jsem si rikal jestli to nemuze delat treba vyfuk
tam jsem to zas prisuzoval brutalnimu k.p. ktery vznikl opravou vyzrane hlavy, s tim motorem se na 95 benzin jezdit nedalo, pomalu ani na 98, ale na LPG fungoval dobre, jen to obcasne mirne cvrlikani
u te fabky mi kazdy rika, ze k.p. 10,3:1 je nic moc (ja se vetsiho k.p. bal, kdyz s tim jezdim dalky a sliboval jsem si od toho, ze prave to cvrlikani - detonace prestanou, jestli to jsou detonace - s tim si vubec nejsem jistej)... tak nevim
uvidim, treba se mi po 50tis. km rozpadnou fabiacke pisty, jako tady uz spouste lidi... pak bude jasne, ze to byly detonace
motor ma od stavby 2 sezony a cca 30tis.km, jestli bych si do Turecka nemel s sebou vzit jeste pisty
edit: ted menapadlo, ze to cvrlikani muze byt prilis chudou smesi pri otevzeni druhe komory, mozna proto nektere LPG systemy pro favorita mely dvojity mixer, kde se nastavovala smes pro kazdou komoru zvlast, myslim, ze to takto ma kamos na favu u original lovata
tam jsem to zas prisuzoval brutalnimu k.p. ktery vznikl opravou vyzrane hlavy, s tim motorem se na 95 benzin jezdit nedalo, pomalu ani na 98, ale na LPG fungoval dobre, jen to obcasne mirne cvrlikani
u te fabky mi kazdy rika, ze k.p. 10,3:1 je nic moc (ja se vetsiho k.p. bal, kdyz s tim jezdim dalky a sliboval jsem si od toho, ze prave to cvrlikani - detonace prestanou, jestli to jsou detonace - s tim si vubec nejsem jistej)... tak nevim
uvidim, treba se mi po 50tis. km rozpadnou fabiacke pisty, jako tady uz spouste lidi... pak bude jasne, ze to byly detonace

motor ma od stavby 2 sezony a cca 30tis.km, jestli bych si do Turecka nemel s sebou vzit jeste pisty

edit: ted menapadlo, ze to cvrlikani muze byt prilis chudou smesi pri otevzeni druhe komory, mozna proto nektere LPG systemy pro favorita mely dvojity mixer, kde se nastavovala smes pro kazdou komoru zvlast, myslim, ze to takto ma kamos na favu u original lovata
-> black_devil: Je slyšet, prostě do normálního zvuku motoru uslyšíš takový cvrdlikání. Při ohřátym motoru a v zátěži (do kopce nebo i při zrychlování). Nesprávně se tomu říká klepání ventilů...
Kucí, mám další stupidní dotaz, ale ta detonace... je slyšet nebo nebo nemusí? :D Logicky by to slyšet bejt asi mělo, ale tak nevím, no :D
-> Vojtisek: ale rapid to s 880 nedela, mel i jeden cas vyssi kp a proste necvrlikal, na benzin samo s vyssim predstihem jo
koukam, ze mas taky BRC lpg jako mam v MTX (mas taky ten mensi reduktor? - tusim 70kW je na nem), v rapidu mam teda lovato...
ta podobnost, ze se nam to chova podobne pri trochu podobne konfiguraci je zajimava, mel jsem z toho docela strach, protoze propalit pist 4000 km od baraku by nebylo dobre a ani lacine
koukam, ze mas taky BRC lpg jako mam v MTX (mas taky ten mensi reduktor? - tusim 70kW je na nem), v rapidu mam teda lovato...
ta podobnost, ze se nam to chova podobne pri trochu podobne konfiguraci je zajimava, mel jsem z toho docela strach, protoze propalit pist 4000 km od baraku by nebylo dobre a ani lacine

-> Jarda: jj mám půlroku jetej 880 Morkovice
-> Vojtisek: a o jakem zakladnim predstihu se bavime me to dela mezi 10-15° stejne, podle kvality LPG az k 20° potom se to vyrazne zhorsi... Ty mas 880? ja ji mel taky a ted tam mam rozdelovac od Urbiho s jinou podtlakovou regulaci, vacku mam 265/265 chovanec a trochu vyssi kompres.p. asi 10,3:1, hlava z fely 50kW a klika fabie, na benzin musim predstih samozrejme dat dolu, jinac by se asi ten motor rozskocil
-> Jarda: já když dal předstih větší, tak mě to detonovalo plácnu čtyřka při 50tce a plnej plyn nebo při vytočení stylem trojka plnej a 90 km/hod. Ale to auto bylo krutě živé s příjemnou spotřebou, ale ranní starty byly zážitkem ano/ne
