Jaký tlak oleje je dostačující

prohledat
157 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 25.07.2009 do 24.08.2014, založil/a Kapřík
řadit dle data
19:24:06
13.08.2014
MVM
Zase není moc důvod ten tlak u tříložiskovýho OHV motoru příliš přehánět (v případě seriovky),spolehlivě bude jezdit s tlakem 3Bary a 15W/40 olejem ..

A u motoru(nejenom) který točí otáčky - zase platí hydrodynamický zákon v kluzným ložisku - kde se stejně vytváří kluzný klín - a tam zase hraje vliv viskozita oleje. Vyšší otáčky - nižší zatížení - větší průtok oleje /má vliv na chlazení ložiskových pánví a čepů/ Tam je lepší se držet okolo 5ti... 4
16:53:14
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: Nevidel jsem to video, pac jsem v busu, ale je rozdil tlak v testu a zatezovani vysokym tlakem treba pul roku nebo rok...
16:29:27
13.08.2014
MOLSO
-> Urbi: tak to je huste 9 ked to prdlo pri 24 baroch .... tak sa už ani nebojím že by to strelilo .... som zvedavy aky tlak vie spraviť M motor s užovkovym sacim košom a studenym olejom 9



asi začnem kupovať fram filtre 40
14:42:53
13.08.2014
Petr Urban
-> MOLSO: Pokud je dobrý, vydrží. Hlavně ať je dobře dotáhnutý. Znám experta co jezdí po startu v otáčkách 7 Atm. a pochvaluje si to, zatím to drží. 5 minuta v druhém videu, pokud jsem 400 PSI převedl správně, tak to vydrží např. 27 bar



What's in a Fram tough guard filter?


https://www.youtube.com/w atch?v=cttLaWepdL0
upraveno 1x, naposled 13.08.2014 15:20:16
13:06:34
13.08.2014
MOLSO
Chlapci ešte takto sa opýtam .... pri prekrúžkovavaní motora v hnedej som pridal ešte jednu podložku pod pružinuvo ventile sacieho koša - mával som problémy s tlakom na budíku - zelená mávala vždy po naštartovaní tlak 4bary, po ohriatí oleja klesol k nule, v otáčkach to liezlo do 4. Hnedá ale po naštartovaní mávala tak 2 - 2,5, po zahriatí to kleslo opäť k nule a zahriate v otáčkach dosahovalo tlak 4 bary len zriedkakedy ... väčšinou to držloa tie 2 bary .... olej bol 10W40 durablend, pod pružinkou 2x M5 podložka. Teraz som zaklepol guličku, pridal tretiu podložku a po naštartovaní to hneď držalo 4 bary, po zohriatí to klesá cca na 1 bar. v otáčkach zahriate to lezie na 4- 4,5 baru. Trocha problém je jazda hneď po studenom štarte kedy po vytočení nad 2500 otáčok tlak lezie až niekam na 6 barov (krátkodobo, kým tam hodím trojku a potom to držím okolo 2500)



Nevie niekto, či ten zvýšený tlak (>4 bary) dlhodobo ustojí filter ? nerád by som skončil s roztrhnutým filtrom dakde v poli.... Mohlo by to byť 15W40 olejom ? na zábeh som kúpil najlacnejší olej čo mali ....
12:51:23
13.08.2014
minno
-> Vrba: však toto.....že niekedy možno lepšie nevedieť a neriešiť... :)
07:25:34
13.08.2014
Vrba
-> minno: On ten budík člověk ocení až je problém. Kdysi jsem dojel 250km s motorem,ktery do 3000 svítil kontrolku mazání,ale v otáčklách dal aspon ten 1,5 bar,tak jsem to dojel. Bez budíku bych nevěděl co se stalo,....taky z toho lze vyčíst postupnou degradaci oleje. Ale zase na druhou stranu,kdyz člověk ty hodnoty neví,tak to aspon neřeší,...
23:11:07
12.08.2014
Jozka
-> minno: Tak ono asi celý téma (nechce se mi znova číst od začátku), mi přijde o novejch, resp. možná nově namontovanejch jetejch motorech.. Při běžným provozu fakt řešit asi netřeba průběžně u těhle motorů, jak píšeš - svítící kontrolka znamená málo oleje, benzín v oleji, vadný čidlo nebo umírající motor (a u některých MB též nedostatek brzdovky 4)
23:02:19
12.08.2014
minno
-> Jozka: Pozor, ja som písal o stavbe nového motora. Tak vtedy som to riešil, to áno. Vyriešil raz, postavil motor a hotovo. Odvtedy neriešim.
22:50:55
12.08.2014
Jozka
-> minno: Ty to neřešíš ?? Když zabrušuješ na skle apod.. 3 3 To jsem dělal jen jednou - u motoru, kterej fakt nemazal (nakonec se ukázalo, že fakt kvůli vůlím na klice).
22:37:08
12.08.2014
minno
Keď tak čítam túto diskusiu, tak začínam mať obavy, či mám aj ja dostatočný tlak mazania, keď ho nemeriam a nesledujem, a vy ostatní to tu tak všetci úpenlivo riešite 1 Ale na druhej strane by som to asi zas tak neprežíval. Týchto motorov jazdí kvantum a nik sa s tým neserie a nejako to funguje..... Osobne som dával na nový motor sací kôš prírubou kov na kov, bez tesnenia a bez tmelu....Príruba zabrúsená do roviny na skle. Gulička v pretlakovom ventile skontrolovaná a "zarazená" do sedla podľa dielenského postupu. K pružine pridaná jedna podložka. Ozubené kolesá staršie, ale pekné.

Motor funguje dobre, tak to viac neriešim.

Mimochodom, osobne by som sa radšej zameral na výber sacieho koša, je ich viac typov, najlepší je vraj ten posledný typ, má nasávaciu nohu s väčším vnútorným priemerom, vraj to pomáha tomu, aby olej pri nasávaní z vane nepenil.
22:15:27
12.08.2014
sikula
Je třeba taky kouknout na kuličku ve ventilu čerpadla, měl jsem jí omačkanou, jak když je to pochromovaná hlína. Kulička do ložiska v SKF 3kč
21:57:12
12.08.2014
castrol
-> krtik: ja som pri skladani dal malu vrstvu silikonu pre sichr
21:39:48
12.08.2014
krtik
Děkuju všem za rady!

Dal jsem tedy nakonec kov na kov. Z Fabriky to tak taky bylo a navíc dle rad ode všech jsem s tím takto spokojen. Jsem zvědav jaké pak budou provozní tlaky - snímač už je na motoru 6.
16:52:10
12.08.2014
MOLSO
-> krtik: aj kov na kov bude určite fungovať, ja zvyknem dať homeopatické množstvo silikonu prstom jemne po hrane príruby sacieho koša aby ho nevytlačilo ku kolesám a potom dotiahnuť s citom.
16:36:37
12.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> krtik: Neni ceho se bat kdyz das tenkou vrstvu u okraje...
16:35:45
12.08.2014
krtik
->MOLSO a Eidy: Hele jo kluci, prásknu to tam na holo, neb tmelu se bojím. Děkuju! 6



Teorie: Ono beztak vzduch z vany přisát může maximálně při startu motoru, než natáhne olej. Jakmile natáhne olej a je v systému tlak, tak škvírama spíše olej unikne díky tlaku než aby čerpadlo sálo vzduch. - potvrdíte mi prosím jen moji teorii? Děkují 140
upraveno 1x, naposled 12.08.2014 16:37:59
16:07:39
12.08.2014
krtik
-> Eidy: Jo, vidíš to, já nemůžu dělat dvě věci naráz :-D.

Děkuju za odpověď, ale furt si nejsme jist jak na to :-D.



Takže otázečka (v podstatě jsi ji v textu našel): jaké řešení?

Při použití bez lepidla/tmelu/těsnění se bojím, že skrze škvíry na broušeném povrchu prsou bude čerpadlo přisávat olej nebo bude ztrácet tlak..?



Lepidlo na to nemám, pouze černý tmel na vany v malé tubě od Pro-seal.



Po lepším měření vychází axiální vůle něco mezi 0,10 a 0,15mm (přesně změřit nemohu).
16:05:24
12.08.2014
MOLSO
-> krtik: ako pise -> Eidy: bud len tak kov na kov, alebo trosku lepidla / tesniaceho tmalu po okraji hrany koša. Tu je jedno z miest kde je menej viac 4
15:50:28
12.08.2014
Eidy
-> krtik: Otázka není definována, nicméně předpokládám, že odpovědí má být něco ve smyslu: "Bez těsnění, maximálně na lepidlo.".
15:39:35
12.08.2014
krtik
Prosím potřebuji radu. Felda 136, jemně přebroušená příruba sacího koše, dosedací plocha na prsech jemně přebroušená ale je na ní znát ještě frézování z fabriky. Bez těsnění je axiální vůle koleček čerpadla 0,05mm. Původně jsme chtěli s Marciusem nasadit bez těsnění, tmelu či lepidla. Poté mě napadlo na tmel, od něhož jsem byl odrazen známým a teď s krůšou debatujeme, zda dát papírové těsnění se kterým je axiální vůle po zatlačení na přesný úhelník/pravítko je vůle 0,15mm. Jelikož je utahovací moment šroubů 8Nm, tak se bojím, že to těsnění už moc nezmáčknou.



Děkují :-)
13:45:43
12.08.2014
dragon_cb_cz
-> BooCheer: Souhlas s vhml, dej tam kvalitní filtr a máš po problému.
10:24:09
12.08.2014
vhml
-> BooCheer 12.08.14 10:13:26: nekvalitní filtr bez ventilku
10:13:26
12.08.2014
BooCheer
Když už se tu probírá ten tlak oleje tak bych taky přihodil dotaz. Po nastartování motoru mi kontrolka zhasne asi po 4-5 sekundách a po celou dobu když ještě kontrolka svítí jde slyšet z motoru takové rachtání,které se utiší hned jak kontrolka zhasne. Asi to nebude vpořádku. Myslím si že mi z nejakého důvodu padá olej z čerpadla a kanálků zpět do vany a tor achtání způsobuje klikovka běžící na sucho než se tam olej opět dostane
12:48:35
11.08.2014
Petr Urban
-> minno: Já ano právě. Byli dva druhý košů, jeden má tenčí přírubu a opravdu se to zřejmě mohlo prohnout při dotahování, protože před tím byla příruba zcela rovná. Možná jen anomálie, ale beru že se může opakovat.
11:18:20
11.08.2014
Vrba
-> Adam59: celý
11:00:33
11.08.2014
minno
-> Petr Urban 10.08.14 16:05:42: Nejen mě se stalo že při větším utahování chabé příruby sac. koše to šroubky jakoby prohly do luku a trochu to utíkalo A ty to nedoťahuješ na predpísaný moment?
10:46:14
11.08.2014
vhml
-> Petr Urban 11.08.14 10:40:24: jo projdu to. Jsem si jistej že to nemám bez vůle, určitě jsem tam kolem 5 stovek minimálně naměřil a byl s tím spokojenej, že se to alespoň nebude vydírat.
10:40:24
11.08.2014
Petr Urban
-> vhml: tak jak od všech....jdi zatím po čerpadle a sacím koši. Zmenši vůli a podívej se že na koši i nahoře nad kolama v prsách není nic vydřené. Zkontroluj těsnost přetlakového ventilu - udělal jsem si s hadic přechod na větší, kterou jsem přilož k otvoru na koši a foukal menším tlakem z kompresoru a cca zjišťoval zda při tlaku 2-3atm. neupouští nic a zda při 5 Atm. už přetlakáč funguje, větší tlak netřeba protože se pak více opotřebovávají kola náhonu na vačce-komínku a olejové čerpadlo samotné.
10:27:31
11.08.2014
Adam59
-> Vrba 11.08.14 07:42:37: to jsi brousil celou tu spodní stranu prsou a nebo jen v místě uchycení olejového čerpadla?
07:42:37
11.08.2014
Vrba
-> vhml: Když jsem naposled řešil pokles tlaku,tak jsem vzal prsa,vzal jsem kolečka. Obojí bylo ok,ale s docela velkou vůlí. Prsa jsem podbrousil na skle až byla ta vůle skoro žádná a tak jsem to složil. Zastudena 5-5,5 bar od 2000. Za tepla volnoběh 1 bar a 4,5 bar cca od 3800
07:32:36
11.08.2014
vhml
Takže jediná cesta je kombinovat různý prsa a kolečka dokud se to nesejde na minimální vůli ?
01:09:24
11.08.2014
Eidy
-> vhml: Mě Alfa i s vysypanou ojnicí mazala za studena 5 a za tepla 1, takže u tebe tipuju spíš teda na čerpadlo. Jako 5 stovek asi není moc, přesto jsem si čerpadlo složil v podstatě bez vůle a i s roztopeným olejem mažu v otáčkách 4 bary.
00:53:28
11.08.2014
Jozka
-> palinator: No... nechal jsem na "olejovým hospodářství" všude těsnění po původním motoru, neb jsem zapomněl opatřit nový a budu to celý přetěsňovat, prolínají skoro všechny.. 4

E: V podstatě netečou jen nový těsnění na filtru a těsnění u chladiče oleje (snad).
upraveno 1x, naposled 11.08.2014 00:55:13
23:40:30
10.08.2014
palinator
-> Jozka 10.08.14 22:21:29:

To nelítaj filtry (resp. těsnění) do luftu?3
23:21:36
10.08.2014
MVM
Na serii kterou se jezdí sem tam do práce a z práce na nákup - stačí cca 2 Bary.. Něco ostřejšího s čím se lítá nad 4tis.. to chce za tepla "aspoň" 4.. nový motor klidně i 5. (např.10W/60 TWS)
22:54:05
10.08.2014
Jozka
-> vhml: Na domejšlení dopadů koše bez obtoku je moc pozdě a moc neděle..3 Jinak cca hodnoty, který píšeš, mi ukazuje nově instalovaná VDO sada na sériovým 1000MB motoru s najetejma snad 3 tis. km po GO (při teplotě oleje 75°C) a taky se mi to zdá, že by to mohlo být o něco víc (jen teda to těma 3 barama nekončí, při 4500 leze na 3.5 a při 5000 na 4 a něco..)
22:37:16
10.08.2014
vhml
-> Jozka 10.08.14 22:21:29: mě to na volnoběh maže 1 , na 2000 2 a někdy při 4000 to doleze do 3



Přemejšlel jsem na prasáckej koš bez obtoku, ale předpokládám, že za tepla to neřeší nic a za studena to bude tlačit nesmysl.
22:21:29
10.08.2014
Jozka
-> vhml: Co mi utíkal motor na klice, tak lineárně (ne)mazal při jakýchkoliv otáčkách.. za resp. za studena tuším dal 3 bary při 4 000, ale jen chvilku. Jinak nově postavej motor mi aktuálně po nastartování (15W40) tlačí 10 barů při 2 tisících na sytič..
16:41:35
10.08.2014
vhml
-> Petr Urban 10.08.14 16:05:42: za studena mám 3,5 , ne 5



Axiální vůle čerpadla - to jest, že kola nejsou ,,utopený"? Měřil jsem to bylo to utopený relativně minimálně. Cca 5 stovek.



Jestli nejsou vydřený prsa nevím. Zřejmě to budu muset celý rozhodit a podívat se jak to vypadá. Proto mi jde hlavně o nasbírání infromací co všechno může být špatně abych to vyřešil najednou.
16:05:42
10.08.2014
Petr Urban
-> vhml: Pokud by to tak klikou utíkalo, nevím zda by na volnoběh za tepla bylo vůbec 1Atm. Pokud si to v otáčkách drží spíše k 3 Atm., mohlo by to vydržet. Když by klika měla velkou vůli, možná by i klepání mohlo být slyšet. Jaká je axiální vůle olejového čerpadla a rovinnost sacího koše je 100% ? Nejen mě se stalo že při větším utahování chabé příruby sac. koše to šroubky jakoby prohly do luku a trochu to utíkalo, což by nemuselo pokud si to lepil teda, nevím kolik a jak dobře to vymezuje - to co jsi dal. Těsnost přetlakového ventilu by měla být ok, když to za studena má 5. Ještě se mrkni na stav uvnitř prsou nad koly, jestli tam není nějaká větší vydřená dráha a jakou vůli mají kola vůči prsům - stejný přípravek jak na přesahy válců.
upraveno 1x, naposled 10.08.2014 16:07:44
15:05:23
10.08.2014
vhml
-> Eidy 10.08.14 09:53:06: to je výborná otázka. Jelikož je to přebrus kliku co mi tu leta ležel. Ale to stejně asi nezjistím jestli je to dobře nebo špatně.



Leda přendat tlakoměr hned za čerpadlo jestli bude výraznej rozdíl? Což ale asi bude i kdyby klika byla dobře a nepoznám co už je špatně a co ne.
upraveno 1x, naposled 10.08.2014 15:06:15
09:53:06
10.08.2014
Eidy
-> vhml: Kolečka oběhaný v zubech by v zásadě neměly vadit. To spíš na výšku a na obvod, tam se ztrácí tlak.

A je dobře broušená klika?
09:37:12
10.08.2014
vhml
Klucí poradte mi, nejak z toho nejsem moudrej. Novej motor nemaže pořádně v otáčkách. Mám podloženou pružinku v koši a stejně to za studena maže tak 3,5 a za tepla 2-3 což je velká bída. Přitom na volnoběh to drží krásně 1atm. Olej mám Valvoline 10W-60. Ve 140LS je stejný olej a maže cca o 1atm víc.



Koš čerpadla byl při montáži rovně a je nalepenej na lehký vrstvě Loctitu 574.



Co můžu mít špatně a jak tam ten tlak nahnat?



Můžou být třeba oběhaný kolečka?
upraveno 2x, naposled 10.08.2014 09:44:54
17:42:05
22.08.2013
Eidy
-> kalmik_06: Jo, zvedáš tlak, kdy otvírá bypass čerpadla.
17:05:40
22.08.2013
kalmik_06
-> vhml: oukej mkrnu na to, jen se zeptam to je z důvodu aby to víc tlacilo olej a neztrácel sem tlak mazací???
11:18:05
22.08.2013
vhml
-> kalmik_06 22.08.13 09:36:17: pod pružinu v koši dej jednu až dvě podložky M6
09:36:17
22.08.2013
kalmik_06
Zdar, mám dotaz na olejovy čerpadlo. Mám upravený motor s ostrou vačkou 280/280, snížena hlava a další. Točí, kolem 6,5 tis ot/min, dál mám i olejovy chladič. A ptám se, upravoval jste nějak někdo olejovy čerpadlo při podobný úpravě motoru, případně jak ste ho upravovali. Já osobně si myslím, že to je zbytečný ,ale radši se zeptám. Díky
10:17:30
14.08.2013
Eidy
-> havlik: UFI je podle mě v pohodě. Mám od nich palivovej.
10:10:51
14.08.2013
Pavel P..
-> havlik: několikrát jsem ho použil a vždy byl v pohodě, tlak držel...
Extreme Tyres