skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
-> Jarda - zrušená registrace 09.01.19 13:52:54: PD hlavně musí mít VW 505.01 kvůli vačce
-> amksmb 09.01.19 12:21:40: taky proto jsem mogul vzdy daval a mozna k nemu zas prejdu 5w40 C3 a do toho tu LM prisadu, co jsem daval odkaz... Do 1.8t to bude OK a do PD bez DPF?
V zahranici jsem se s Mogulem na benzinkach setkal v Bosne nebo v Chorvatsku, ale byl drazsi, nez shell nebo castrol
V zahranici jsem se s Mogulem na benzinkach setkal v Bosne nebo v Chorvatsku, ale byl drazsi, nez shell nebo castrol

-> Bukaj:
Prodejny (ať už přímo Parama nebo značkovejch (levnějších) prodejců produktů Paramo a.s.) znám, ale cenově je to proti internetu pořád trochu jinde. Možná, že přeci jen půjdu cestou 50 litrových sudů. Tam už se cenou za litr dokážu e-shopům přiblížit.
Prodejny (ať už přímo Parama nebo značkovejch (levnějších) prodejců produktů Paramo a.s.) znám, ale cenově je to proti internetu pořád trochu jinde. Možná, že přeci jen půjdu cestou 50 litrových sudů. Tam už se cenou za litr dokážu e-shopům přiblížit.
-> Borderer 09.01.19 12:13:50: Jak poznat třeba fejkovej Castrol, toho je plnej net. Samozřejmě pokud si někdo dá tu práci a i etikety udělá přesně jako originál (což fejky většinou nemají), tak to bude už problém poznat. Jinak o jedné firmě vím, ale psát to někde veřejně v dnešní době žalob za cokoliv si rozhodně netroufám. Od toho by tady měl být oficiální dovozce a ten se proti tomu bránit. Bohužel je to boj s větrnýmy mlýny...
-> amksmb 09.01.19 12:40:09: Myslíš, že nějaká instituce (tady v tom případě asi ČOI) nedělá namátkové kontroly kvality zboží, nebo (celní správa) kontrolu původu? Představa, že polovina olejů na trhu nesplňuje psané normy není moc povzbudivá...
-> palinator 09.01.19 12:57:49: Jo, doba, kdy se olej kupoval na pumpě nebo v Mototechně už je tatam. Normální pumpy a krámy už v širokém okolí nejsou. U pumpy olej za dvojnásobnou cenu, než na netu a krámy jen typu "objednáme z netu, zejtra si přijďte". Také nevím, kde bych měl kupovat oleje jinde, než na internetu s tím, že si je vyzvednu někde poblíž, nebo mi je PPL nechá ve zdejších potravinách...

-> palinator 09.01.19 12:57:49: Jo, doba, kdy se olej kupoval na pumpě nebo v Mototechně už je tatam. Normální pumpy a krámy už v širokém okolí nejsou. U pumpy olej za dvojnásobnou cenu, než na netu a krámy jen typu "objednáme z netu, zejtra si přijďte". Také nevím, kde bych měl kupovat oleje jinde, než na internetu s tím, že si je vyzvednu někde poblíž, nebo mi je PPL nechá ve zdejších potravinách...
-> vhml:
Já teda Mogul neumim sehnat levněji, než "značkovej".
Já teda Mogul neumim sehnat levněji, než "značkovej".
-> amksmb 09.01.19 12:21:40: Právě proto jsem dříve používal Mogul , dnes Divinol, protože ho mám snáze dostupný. S tím se nikdo pančovat nebude, protože to je neatraktivní. Ceny jsou oproti ,,značkovým" olejům srandovní. 10W40 za 80Kč/litr, 10W60 za 180.
To je proto ze vsichni prahnou po Shellu, Castrolu, Mobilu...proto je rozmezi od X do Y...pak je otazkou kolik toho oleje za Y se realne proda..kdyz za X je mnohem levnejsi..ve finale padelky nikdo nepozna protoze trh je jimi tak zahlceny ze by se musel dostat k otestovani vzorek primo z fabriky (micharny) a pak porovnat se zbozim dostupnym napric trhem..to nikdo neudela..
Zrovna ten Shell, když sem teďka namátkou koukal na (pro mne asi nejdůležitější) Shell HX7 10W40, tak od oficiálního distributora je to za 109 Kč/litr bez DPH při odběru 4x4 litru. Tohle je cena pro normálního smrtelníka a věřím, že když si větší obchod s oleji domluví odběr násobně větší, tak se určitě domluví na lepší ceně. Z toho máme výslednou cenu kolem 400-450Kč za balení 4 litrů oleje (od distributora pro běžnýho smrtelníka cca 500Kč). Přitom je tenhle olej na heurece od 350 - 950Kč....a teď babo raď, co je a není padělek. :-)
Další příklad Shell Helix Ultra ECT 5W30 (4l) oficiálně 666Kč s DPH, na heurece to lítá v rozmezí 577 - 1320Kč...

Další příklad Shell Helix Ultra ECT 5W30 (4l) oficiálně 666Kč s DPH, na heurece to lítá v rozmezí 577 - 1320Kč...



Mno osvedcilo se nam drzet se toho ze Mogul nikdo pancovat nebude, protoze pro svetovy trh neznamena tato znacka skoro nic..stejne tak jako jine lokalni vyrobky pro ruzne zeme, priklad muze byt koncern Orlen, dalsi PL oleje Lotos (levne a velice kvalitni prekvapive), Holandsky Eurol (vyborne motorove oleje), pak dalsi z mnoha muze byt Ravenol, Divinol (DE), atd..samo muze byt malinko problem v siri sortimentu to je pravda.
-> Bukaj: Spíš co zabrání ostatním obchodům nakoupit levně padělanej olej a prodávat ho draze? Všichni píšou, že se oleje padělaj ale nikdo nenapíše, jak to poznat nebo která firma to dělá....
edit: Respektive by mne zajímalo, jestli existuje nějaká záruka, že za dvojnásobek nekoupím opět padělek, když každej jede na zisk.
edit: Respektive by mne zajímalo, jestli existuje nějaká záruka, že za dvojnásobek nekoupím opět padělek, když každej jede na zisk.
-> Bukaj:
No, když místo moderní 15W40 dáš M7ADS, tak 90% aut bude bezproblémově mazat dál. A to že bude motor zasranej, svedeš na špatnej interval výměn.
No, když místo moderní 15W40 dáš M7ADS, tak 90% aut bude bezproblémově mazat dál. A to že bude motor zasranej, svedeš na špatnej interval výměn.

-> Bukaj 08.01.19 02:42:53: V ramci kompletnosti sortimentu myslim budou delat i ty levny
s tou znackou si platis i nejakou zaruku kvality, tak tady to mas bez zaruky


-> StepaNoFUN 07.01.19 13:19:58: No, Shell tam zjevně dělali od HX7 výše, což by odpovídalo mým cenovým propočtům...
...a taky je otázkou, zda "falešný" musí nutně znamenat "méně kvalitní"...?
Ona dost velká částka z prodejní ceny bude "jen" za značku a daňové úniky, ne?
...a taky je otázkou, zda "falešný" musí nutně znamenat "méně kvalitní"...?
Ona dost velká částka z prodejní ceny bude "jen" za značku a daňové úniky, ne?
-> MVM 07.01.19 18:51:23: nj, ale LM se taky padela, tak jedine to vzit primo od nejakeho jejich overeneho zastupce... A co do C3 oleje pridat toto www.liqui-moly.cz/prisady
/.../ochrana-pred-opotrebe
nim-1157.html a vratit mu siru
Vzpomel jsem si, ze toto mi doporucoval pan Nytl, ktery stavi zavodni vozy aditiva.heureka.cz/pro-lo ng-oil-plus-500-ml/specifi kace neznas ho nahodou? ja to teda nikdy nikam nedal....

Vzpomel jsem si, ze toto mi doporucoval pan Nytl, ktery stavi zavodni vozy aditiva.heureka.cz/pro-lo ng-oil-plus-500-ml/specifi kace neznas ho nahodou? ja to teda nikdy nikam nedal....
-> Jarda - zrušená registrace 07.01.19 18:38:35: A co řešíš?
Krásně vyčistil motor od karbonu na 1,8TRS,výměny po 10. až 12000km,přičemž na ten motor najel 400000km, když to dovezl mělo to 150tis na longlife,servisy po 30tis vyměny longlife 5W/30 v Německu. (Bral jsem ten olej po 25l kanystrech právě proto,že má široký spektrum využití.) Dělám občas lidem servisy na kšeft,známým atd..
Tak Liqui Moly má celej katalog olejů ,začal kdysi s výrobou přísad s MoS2, do těch černých olejů to rovnou přidává .. A tyzo "zahuštěný" oleje s přísadou určitě nebudou mít C3
Já Ti psal o 5W/40 která má mimo jiný ACEA C3 (tam je snížený obsah jak píšu) viz:www.oleje.cz/clanek/Vykon nostni-tridy-automobilovyc h-motorovych-oleju

Tak Liqui Moly má celej katalog olejů ,začal kdysi s výrobou přísad s MoS2, do těch černých olejů to rovnou přidává .. A tyzo "zahuštěný" oleje s přísadou určitě nebudou mít C3
Já Ti psal o 5W/40 která má mimo jiný ACEA C3 (tam je snížený obsah jak píšu) viz:www.oleje.cz/clanek/Vykon nostni-tridy-automobilovyc h-motorovych-oleju
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.01.19 18:17:58: jasne, ze je... no
-> MVM 07.01.19 18:24:05: LM a bez siry?
mel jsem zato, ze maji vyrobky zalozene na MoS2, kdysi jsem daval do feldy nejakej 10W40 a byl taky cernej

-> MVM 07.01.19 18:24:05: LM a bez siry?

-> Tuner#2: Však je to právě tak jak píšeš - já nepíšu že není. Píšu mu že se nic nestane,je hodně 5W/40 právě 505.01 (PD krátký interval a C3) Bavim se např konkrétně o tomto oleji který beru do svého auta www.liqui-moly.cz/vozidla
-na-plyn/motorovy-olej-top
-tec-4100-5w-40-1147.html
-> Bukaj: pokud to valíš v tisících hektolitrech, vždycky se ti to oplatí 

-> MVM 07.01.19 18:10:22: A není náhodou ta síra a fosfor přínosným prvkem v mazacích a odolnostních vlastnostech toho oleje právě ku prospěchu? To, že je tam ekoteroristi zakázali, respektive omezují jejich obsah ještě neznamená, že to je dobře. 

-> amksmb: a vyrábí se ten Mogul 10W60 - Extreme Sport ještě vůbec? Já totiž žádný nenašel, psal jsem přímo i do Paramo a odezvy jsem se nedočkal..
-> Jarda: Oleje C3 jsou Low SAPS (snížený obsah síry fosforu),tzn právě je možné tyto pužívat tam,kde je filtr pev.částic. Nepodělá se nic,pokud budeš měnit po 15000km. Samozřejmě jsou tím pádem hlavně do naftových motorů ale je možný je použít i v benzínu. Sám mám podobný smíšený park jak píšeš. (jí mám TDI PD,Brácha 1,8T) Ale pokud bych nechtěl jeden soudek pro všechny auta, bych do benzínovýho auta dal raději plnotučný bez C3. 

-> Jarda:
Však tam nikde nepsali, že PD musej mít nutně DPF. Psali "také vhodný pro...".
Normu VW pro pevnej interval to plní pro obě auta tak bych to neřešil a lil. Ale je fakt že to má normu ACEA C3 a z toho maj "olejáři" kopřivku, když to maj lejt do auta bez DPF.
Však tam nikde nepsali, že PD musej mít nutně DPF. Psali "také vhodný pro...".
Normu VW pro pevnej interval to plní pro obě auta tak bych to neřešil a lil. Ale je fakt že to má normu ACEA C3 a z toho maj "olejáři" kopřivku, když to maj lejt do auta bez DPF.
-> palinator 07.01.19 13:39:10: to jsem myslel tak, ze jsou i PDcka bez DPF
Tak myslis, ze kdyz ho budu lit do obou ovci 1.9tdi pd atd a i 1.8t arx, tak ze nic nepodelam? Ze bych rovnou koupil soudek :)

Tak myslis, ze kdyz ho budu lit do obou ovci 1.9tdi pd atd a i 1.8t arx, tak ze nic nepodelam? Ze bych rovnou koupil soudek :)
-> Jarda - zrušená registrace 04.01.19 14:21:31:
Proč by měl bejt PDčkovej blbost? A proč by měla bejt blbost, že na webu píšou o vhodnosti pro motory čerpadlo-tryska a pro motory vybavený DPF?
Do 1,4 TSI právě tenhle olej leju.
Proč by měl bejt PDčkovej blbost? A proč by měla bejt blbost, že na webu píšou o vhodnosti pro motory čerpadlo-tryska a pro motory vybavený DPF?
Do 1,4 TSI právě tenhle olej leju.
-> Bukaj: www.autoforum.cz/zivot-ri
dice/pozor-na-falesne-olej
e-podivejte-se-do-pancovac
i-dilny-mela-obrat-4-milia
rdy-rocne
Rusové to jeli ve velkým...
Rusové to jeli ve velkým...
-> Jarda: Určitě? A není to ekonomický nesmysl? I levný olej něco stojí a je s tím spousta práce - dle mého názoru aby se to vyplatilo (při uvážení hodinové sazby a všech dalších nákladů) tak by z litru prodaného padělku musel být zisk minimálně 50 nebo spíše 100 Kč, tedy by se vyplatilo padělat jen oleje s prodejní cenou 150 Kč/litr a více...
-> Bukaj 07.01.19 12:31:49: mam strach, ze i to, kor kdyz se jedna o shell :/
Když už se tady řeší padělky, tak je nějaká cenová hranice, od které se vyplatí padělky značkových olejů?
Používám do škodovek Shell HX3, nebo HX5 - olej, který stojí "pár korun" (cena za 4 litry HX3 je 3-4 stovky) - předpokládám (tedy spíše doufám), že u takto "levných" olejů se nevyplatí "vyrábět" padělky. Nebo?
Používám do škodovek Shell HX3, nebo HX5 - olej, který stojí "pár korun" (cena za 4 litry HX3 je 3-4 stovky) - předpokládám (tedy spíše doufám), že u takto "levných" olejů se nevyplatí "vyrábět" padělky. Nebo?

-> Jarda: Překupování není nic divnýho.
Kousek od Kolína (snad Pečky, už nevím) je takovej rozpadlej vila domek, bejvalej sklad nebo co to je. A tam se "vyrábí" Texaco
Vozil jsem tam sudy a IBC kontejnery plný oleje - ale už nevím od koho. Tam se to plnilo do lahví a lepili se štítky Texaco
Kousek od Kolína (snad Pečky, už nevím) je takovej rozpadlej vila domek, bejvalej sklad nebo co to je. A tam se "vyrábí" Texaco

Vozil jsem tam sudy a IBC kontejnery plný oleje - ale už nevím od koho. Tam se to plnilo do lahví a lepili se štítky Texaco
-> zabiakPUK: taky myslim, ze by se to melo zverejnit, protoze se jedna o podvod a i zaroven poskozovani cizi veci a oboje se da klasifikovat, jako trestnej cin
Nejakej polak v ostrave (reximaoil) se hrozne rozciloval, ze jen prekupuje a vlastne ani nevi co, tak proc si ho muze nekdo dovolit obvinovat :).

Nejakej polak v ostrave (reximaoil) se hrozne rozciloval, ze jen prekupuje a vlastne ani nevi co, tak proc si ho muze nekdo dovolit obvinovat :).
a odkaz na tú firmu, čo má fake oil by nebol? alebo kde je o tom článoček.
Ten co doporucuje MVM ten LiquiMoly sme meli taky ve Favoritu a byl v pohode.
Dve sezony jsme jeli Mogul 10W60 (eshop.paramo.cz/produkty/ KatalogovyList.aspx?kodpro dukt... a motor byl naprosto v poradku bez znamek nejakeho nadmerneho opotrebeni ci poskozeni a cenove byl velice prijatelny.
Do tej 1.4 ten Liqui pripadne za me klidne i Mogul.
Dve sezony jsme jeli Mogul 10W60 (eshop.paramo.cz/produkty/ KatalogovyList.aspx?kodpro dukt... a motor byl naprosto v poradku bez znamek nejakeho nadmerneho opotrebeni ci poskozeni a cenove byl velice prijatelny.
Do tej 1.4 ten Liqui pripadne za me klidne i Mogul.

-> MVM 04.01.19 13:36:21: prave, co jsem cetl na forech, tak ten vr1 dost jezdeji i v normalnich autech - hlavne italska a je to jedinej olej se kterym mi ta lada dobre maze, jo z degradace jsem mel strach, ale po 6 tis.km k ni nedoslo, vzhledem k tomu, ze tam mam vymenik a 3 vrtule, tak jsem ho nijak extremne teplotne nezatezoval, ale kdyz jsem to testoval, tak jsem schvalne bez vrtuli vyjizdel sjezdovku a v pulce cervenyho teplota a mazal fakt paradne, naopak pri prohratym motoru mi to na volnobeh s 15w40 skoro nemaze (mirne to zlepsilo nejake zahustovadlo, ale stejne nic moc), nechapu - novy origo cerpadlo s podlozenym redukcakem vsechny salky nove, vse bez vuli, mam tip, ze to bude jeden hridel v rozvodech, mozna i proto je musim po 10tis.km napinat a na magnetu se taky neco objevuje, tak na jare prsa dolu a proverim to...
-> Tuner#2: ja nikdy nemel spatnej mogul a kdyz jsem videl jeho ceny v zahranici, tak byly vyssi, nez castrol a shell
Todle jsem chtel do 1.8t a uz neni eshop.paramo.cz/produkty/ KatalogovyList.aspx?kodpro dukt... ale PDckovej je blbost na eshopu parama to asi padelek nebude a proc spojuji pd a filtr pevnejch castic, ach jo, kdyz ani vyrobce nevi, co pise, to je jak u nas ve firme :)
-> Tuner#2: ja nikdy nemel spatnej mogul a kdyz jsem videl jeho ceny v zahranici, tak byly vyssi, nez castrol a shell

Todle jsem chtel do 1.8t a uz neni eshop.paramo.cz/produkty/ KatalogovyList.aspx?kodpro dukt... ale PDckovej je blbost na eshopu parama to asi padelek nebude a proc spojuji pd a filtr pevnejch castic, ach jo, kdyz ani vyrobce nevi, co pise, to je jak u nas ve firme :)
-> Markold - zrušená registrace 04.01.19 13:09:22: Nejvíc fejků je Castrol, Mobil1 a Shell... Takže zrovnat tady na to silně pozor, jedna slovenská firma tady zrovna ten fejkovej Castrol jede ve velkém...
Co se týče olejů, bohužel už skoro všichni jedou v zájmu ekologie API SM a nebo dokonce SN a mám obavu, že to pro naše motory není to pravé ořechové...
Co se týče olejů, bohužel už skoro všichni jedou v zájmu ekologie API SM a nebo dokonce SN a mám obavu, že to pro naše motory není to pravé ořechové...
-> Jarda - zrušená registrace 04.01.19 13:24:50: VR1 je taky v klidu,ten jsem měl v prvním motoru 2007 před Běšinami. Tady se Jardo ale motáme pořád kolem jedný podstatný věci. A to je mnou referovaný provoz těchto motorsport olejů v motorsport režimu. Od ohřátí auta/motoru namístě po jeho výměnu v řádech stovek kilometrů. A každý olej prověří jeho přehřátí .. po několka RZ nebo tréninku na okruhu už to zdaleka nemusí být to co nazačátku. V tom je ten podstatný rozdíl kdy se preventivě (třeba ten zpočátu "lacinější" častěji mění),zvlášť u malý olejový náplně. Pro širší referenci na 10W/60 musíš jít na BMW M3 forum - kde je to zase jiná písnička. Viz.studené starty. (Každej závodní motor obecně se předmazává protočením třeba 30sec.bez zapalování a palivových pump, a to někdy natlačí na startér 7 Bar při pokojový teplotě) atd...
-> MVM 04.01.19 13:13:48: po mojich zkusenostech bych sel spis do valvoline racing, ten funguje paradne, ale bude to o konkretnim motoru a do starsiho motoru vr1 racing 10w60 je mineral, no ale proti Tobe o tom nic nevim a zkusenost mam jen s temito dvema racing olejema a jeste kazdy v jinym motoru u kterych je spolecne pouze OHC
Potom je tu samozřejmě samostatná liga Motul 300V (já tu mám 15W/50) a pochopitelně Millers CFS NT+ 

3) Tento jedeme nejčastěji - letos skoro 100litrů :-)
2) Tento pravý TWS už se nevyrábí,nahradil ho EDGE Professional (bez ozn.TWS), posléze doteď už jen Castrol EDGE FST Supercar.
I když to dle info má být plnohodnotný nástupce TWS,už není to co bývalo. Přesto je to hodně v manuálech doporučovaný/požadovaný olej. Nutno ale odebírat z oficiální distribuce. Právě z důvodů tý falzifikace.
I když to dle info má být plnohodnotný nástupce TWS,už není to co bývalo. Přesto je to hodně v manuálech doporučovaný/požadovaný olej. Nutno ale odebírat z oficiální distribuce. Právě z důvodů tý falzifikace.
-> MVM 04.01.19 13:02:54: jj, ale jde to zjistit, jestli neni pancovany, ja prave shell helix ultra jsem koupil 2 baleni v jednom kamennem obchode a baleni naprosto stejne, detaily etikety i nadoby, pak jeden mel pod vickem al folii a druhy ne
a jeden byl tmavsi, nez druhy - to na me neudelalo moc dobry dojem, tak jsem je smichal 50:50, zadny problem neni, ale to za 15tis.km nepoznam a projevit se to muze az pozdeji :/

-> Markold: Mám prakticky vyzkoušené v motorsportu tyto oleje :
-> MVM: -> MVM: nechci na tom šetřit, jen mě zaujaly ty recenze právě.. no a když jsem teď viděl článek, kde se někde v Rusku oleje od Shell přebalovaly,tak mám jisté pochybnosti.. 

-> Markold: Ten olej jsem myslim viděl na závodech u kluků co jedou s Ferarri
Pro OHV škodovku s litrovým výkonem 100PS je ve své podstatě použitelná v závodním režimu jakákoliv 10W/60 včetně týhle. Určitě bych se ale neřídil právě nejnižšší cenou - aby to nebyla nějaká pančovaná verze. Tzn. ověřený eshop,případně důkladně prohlídnout etikety atd! 


Téměř po roce oživím toto téma s prosbou - nemá někdo zkušenost s olejem od SHELL Ultra Racing 10W60? www.oil-shop.cz/osobni-au
tomobily/shell-helix-ultra
-racing-10w-60-4l?gclid=EA
Ia...
Velmi mě zaujala jeho cena a hodně pozitivních ohlasů. Je do motoru 1.4 (cca 120-130PS). Díky..
Velmi mě zaujala jeho cena a hodně pozitivních ohlasů. Je do motoru 1.4 (cca 120-130PS). Díky..
-> Urbi: Už jsem dal 2 ventilátory na chladič. Tak už se toho neobávám, mělo by to teď být v pohodě. Pokud teda mohu zavola využiju zas rád musím za sebe říct že Urbi je u mě v tomto pohledu super!!! I když mám motor od někoho jiného tak poradí, pomůže, nastaví. Fakt díky vážím si toho!!
-> Toušík: Tak uhlídej teplotu hlavně na RZ, za 130 C už škoda pánve atd. výrazně mohou trpět. A nastav si správně bohatost na volnoběh na teplém motoru, ať to není jak u většiny s webry úplně mimo mísu bohaté, smívá to mazací film ze stěn válců a znehodnocuje značně olej. Jak na to ti mohu říct po tel. až u toho budeš stát a bude to teplé. Telefon máš.
-> Petr Urban 05.04.17 07:59:58: Petře teď jsem přišel z dílny a už je tam :/ Trošku mě to teď mrzí, ale doufám že to ještě vydrží. No nevadí uvidíme jak dál. Díky za reference!!!
-> Jarda: Má né zcela světle zlatavou barvu, ale né tak že bych řekl že je do tmava, to určitě ne. Nevím co přesně obsahuje za přídavky.