skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
Pekne a srozumitelne popsane, navic zakladove oleje jsou vsechny stejne (by mely byt). Bezne pouzivane z ropy. Ty nejkvalitnejsi ze zemniho plynu na nich se pak odrazi slozitost technologie vyroby ve vysledne cene produktu.
-> Jarda - zrušená registrace 19.01.19 09:10:10: Je to tak,kvalita se odráží na poptávce trhu. Jenže olej jako takový splňuje nějaký požadavek stanovený normou,tabulkami atd. Pokud se do toho "vleze" je zkátka vyhovující. A věc jestli je lepší/horší? - musí být stanoveno vůči čemu. Tzn. je nějaký zase normou stanovený referenčí. A tak furt dokola.. Proto je tolik hodnotících faktorů a zase nekonečně mnoho může být provozních podmínek. Opotřebení je jen jedna z mnoha položek v tom velkým rozsahu požadavků na olej. (Může mit klidně nádherný výsledky v opotřebení kluzných ložisek,ale zase se bude zapíkat první pístní kroužek, nebo drolit vrchol vačky .. a ke všemu jen u některýho typu motoru.kde zase opačný problém bude mít jiný olej) Říká se, že dneska je olej stejný náhradní díl pro motor třeba jako svíčky.
jeste k tem fake olejum, bral jsem ted od Ing. Mlcocha 8l shell helix ultra 5w40 a oba kanystry maji pod vickem podlatko a rikal mi, ze to je urcite origo produkce, ale naznacil, ze to je jak s potravinami, no takze pro nemecko je kvalita a treba do bulharska vyrabeji horsi - levnejsi, protoze tam by kvalitnejsi nikdo nezaplatil
normu to hranicne plni a vic nezajem (chteji levny produkt, tak ho maji... min kvalitni ), je todle mozny? asi jo - kupte si treba fantu ve francii a v bulharsku 


-> MISCHO: Však jasně,vůbec v případě Škodovky není třeba nad použitím ve sportovním režimu polemizovat, ten olej máme roky prověřený. Obrovský množství litrů. Tady V 10 (Audi) Lambo,některý Porsche a jiných i turbo motorech.. 

-> MVM: aj cenu tam mam lahodnu pri 5L baleni tak zvazujem ze do noveho motora pojde tento.
-> MISCHO 15.01.19 22:12:30: Tady je referenční foto z práce,na ten olej co ses ptal.
-> MVM: ake mas skusenosti s LIQUI MOLY RACE TECH GT1 10W-60 ? z mojich skusenosti nemozem povedat krive slovo .
-> Petr Urban 15.01.19 20:40:54: Petře omlouvám se
Protože mám v paměti "jen" HTX Dal jsem sem 860 nedokážu bez prostudování tech dat říct který z nich to je přesně. Ten daný výrobce u těch požadavků píše přímo číslo Elf nikoliv viskozitu. Proto se mi to plete. Pravděpodobně je už vyšší řada - musel bych to v práci zjistit. Ale tady ta 825 stolí 1000kč/litr Proto jsem psal že cena je poměrně vysoká.
www.elfracing.cz/elf-htx-
825-5l


-> MVM: www.amazon.com/Total-2005
16-3PK-Racing-Engine-Oil-5
L/.../B01FZJ6RI4
To není zase taková hrůza ... 30vteřin s googlem. Otázka co pošta.
To není zase taková hrůza ... 30vteřin s googlem. Otázka co pošta.
Toto je nejvíc řada ELF který znám,a který jsem kdy do závodních motorů viděl používat a pokud někdo s timhle vylágruje motor.. tak už pak jedině mazat kondezací páry z Mléčné dráhy ..
www.elf.com/en/.../elf-ht
x-860-10w-60.html

-> MVM: Ja mam nachystanych 10L RRS , kedze bol za vybornu cenu 

-> MISCHO: Však já to taky píšu všeobecně.
No já třeba 5litrů 300V zrovna mám 


-> MVM: Michal , ja som to pisal vseoecne , pochybujem ze tu niekto bude liat do skodnej 300V ,gulf pripadne iny kde cena presahuje 800kc za liter . Hovorim o bezne dostupnom a cenovo zaujimavom oleji. Ja osobne jazdim obycajny BP 5w-40 uz 3rok . Staci pravidelna vymena a olejovy chladic . Nic viac nic menej . Ak to ma byt ostry motor chladic je u mna podmienkou aj pri kvalitnom a drahom oleji.
-> MISCHO: Nano a esterový oleje vychází líp protože mají lepší koef,tření. Ale neznamená to že by v motoru mohl být dýl než jiný olej vůči kterýmu se porovnávají. . V podstatě to vychází že se mění v intervalu 600 až 1000km. V extremu i dřív. Proto potom ekonomicky vychází lip levnější olej. Ale jsou takový týmy který si můžou dovoli měnit i ty nejdražšší oleje mapř ELF HTX po každým treninku ..
Zaujimave citanie
moze tam byt aj super nano turbo olej. Zaklad je drzat ho v pracovnej teplote a neprepalovat ho.

-> Bery: Nebo cituji "novou hřídel kardanu" na dakarský Tatře, což je OT, ale Kolomýmu to nezávidim, zatím neoficiálně, ale aby to nebyl konec.
-> palinator: to se nedá říct. strašně to ovlivní komponent mezi volantem a sedačkou a nastavení,přístup.., použité díly a servis. jsou lidi,co jedou repas jednou za rok, nebo jednou za 5 let. vím o moterech, který dožijou až něco uletí, protože nebude co repasovat a už několik sezon jedou jako šlak. Ale to jsou motory kolem 200000,- a stejně tak se povede motor,nebo převodovku zničit za 50 km.
-> Jarda - zrušená registrace 09.01.19 23:24:37: Tak v řezu vidíš že Ty v něm máš navíc třecí lamely
Tzn,není to čistý šnekový TORSEN - ale diferencilál pracující na tom principu. (Azbuku neumim, angličina mi nejde přehodit.) Jinak správně - do difu vždycky musí přijít to co tam předepisuje výrobce. Právě kvůli těm lamelám.

-> MVM 09.01.19 20:09:48: mam val racing a uplne stejny vnitrek ma 50% i ten, co mam ja 70% a sam vyrobce doporucuje slip limited olej
tendle: www.val-racing.ru/shop/.. ./differentsial-povyshenno go-treniya-lada-4kh4-samob lokiruyushchiysya-differen tsial-k-b-70-kategoriya-tu rizm
viz. google preklad
- nejúčinnější použití speciálních převodových olejů pro diferenciály s omezeným skluzem (LSD - diferenciál s omezeným skluzem).
- v případě volnoběhu automobilu s omezeným omezením skluzu je výměna oleje prováděna v souladu s předpisy pro údržbu vozidel, ale nejméně jednou ročně.
- Je zakázáno používat další přísady proti tření.

tendle: www.val-racing.ru/shop/.. ./differentsial-povyshenno go-treniya-lada-4kh4-samob lokiruyushchiysya-differen tsial-k-b-70-kategoriya-tu rizm
viz. google preklad
- nejúčinnější použití speciálních převodových olejů pro diferenciály s omezeným skluzem (LSD - diferenciál s omezeným skluzem).
- v případě volnoběhu automobilu s omezeným omezením skluzu je výměna oleje prováděna v souladu s předpisy pro údržbu vozidel, ale nejméně jednou ročně.
- Je zakázáno používat další přísady proti tření.
-> palinator 09.01.19 22:38:56: V první řadě to záleží z jakých dílů a materiálů byl postavenej a jaký má servis, Za další je to o tom, kolik najede v sezoně celkem. Řádově to je životnost klidně několik sezon podle disciplíny . Na tohle ale není univerzální odpověď.
-> MVM:
Jaká je tedy životnost pěknýho OHVčka, řekněme docela vyšlechtěnýho nadoraz pro rally použití? Pochopitelně i v závodním režimu.
Jaká je tedy životnost pěknýho OHVčka, řekněme docela vyšlechtěnýho nadoraz pro rally použití? Pochopitelně i v závodním režimu.
Tak já to vyřešil nakonec takto
Yacco Galaxie GT 10W60.

-> Jarda: Máš někde nákres toho Torsenu? Protože ten pravý Torq Senzitiv má v sobě "pouze" šneky a využívá "svornosti",res
p. přenosu síly na šnekový soukolí jen jedním směrem. Tzn,olejem tam mažeš několik párů šnekových soukolí,tudíž olejem neovlivníš funkci. Lamelový LSD s omezenou svorností naopak olejem ovlivním extrémně a závisí na tom nastavení jeho předpětí a taky se provozem uvolňuje...
Co se týká stavu motoru při revizi, tak si dokážu představit jak ten motor uvnitř vypadá po sezoně. A někdo najede 4000km někdo 10000km. Pokud motor nevykazuje nějaký abnormality a je po celou dobu servisovaný, obvykle je uvnitř minimální opotřebení a nezáleží ani tak na oleji. Většína těch věci se prohlídne, nebo mění preventivně (ložiska pánve atd.) Jsou i potom normálně schponý jet v seriovým motoru - to ted píšu o OHV škodovkách. ( Protože jsem to v krabicích vozil z motorárny ,dokonce i rozvodový jetý sady brácha využil v Rapidu :-))
Co se týká stavu motoru při revizi, tak si dokážu představit jak ten motor uvnitř vypadá po sezoně. A někdo najede 4000km někdo 10000km. Pokud motor nevykazuje nějaký abnormality a je po celou dobu servisovaný, obvykle je uvnitř minimální opotřebení a nezáleží ani tak na oleji. Většína těch věci se prohlídne, nebo mění preventivně (ložiska pánve atd.) Jsou i potom normálně schponý jet v seriovým motoru - to ted píšu o OHV škodovkách. ( Protože jsem to v krabicích vozil z motorárny ,dokonce i rozvodový jetý sady brácha využil v Rapidu :-))
-> palinator 09.01.19 19:56:08: no tim asi nemyslel, ze nemuze neco povolit :), ale ze pohyblive casti se neopotrebovavaji vlivem max. snizeneho treni, ale ja to nikdy nekoupil... stavel mi diferaky a rikal, ze do toho predniho bez torsenu to mam taky dat, no nedal jsem to, do torsenu samo ne, protoze bych pozbyl funkci samosvoru, tam naopak davam slip limited pro 350z :)
-> Jarda:
To by bylo na Nobelovku, kdyby Virt nemusel již řešit problémy s životností 150 koňovejch OHVček vyhnanejch na krev.
To by bylo na Nobelovku, kdyby Virt nemusel již řešit problémy s životností 150 koňovejch OHVček vyhnanejch na krev.
-> amksmb 09.01.19 17:06:38: jj, ten MoS2 pekne zacerni motor :) ale funguje, proto je i v homokinetakach a co ten prolong, s tim nikdo nemate zkusenost? p.Nytl tvrdil, ze zavodni motory jsou bez znamek opotrebeni, kdyz je rozebere... www.s3collection.cz/konta
kt
Pocitove je chod motoru "mekci" a tissi, 300kila na hrbu a krasne to seveli bez cinkani a klapotani, starty v mrazech i vedru v pohode, v lete kdyz tomu nakladam tak stoupa teplota pres 100° necham vzdy dochladit aspon na 90° a porad kdyz pred vymenou kapnu olej na prsty tak je citit ze je olej funkci co se mazivosti tyka, zadne otery a takovy ten bordel co by se dal po 15tkm ocekavat, nevim jak to popsat, kapkova metoda na filtracni papir taky pekna. Mozna placebo, plechovka nestoji moc tak zas pro ten pocit no..
-> amksmb 09.01.19 17:06:38: a nejakej přínos jsi zaznamenal, nebo se to jen zatim neposralo tak je to dobry?
MOs2 bych nedaval, osvedcilo se mi od Wynnsu Friction proof - neni to cerne jak od Liqui to MOs2 , do Alhambry TDi to liju nejakych +100tkm do kazde vymeny a ten motor funguje neskutecne dobre, menim co 15tkm a rok, klasicky ten modry Super Racing Mogul 5w40 a neni zadny problem.
-> vhml 09.01.19 13:56:51: jj, to ten mogul ma... Jen jestli davat tu MoS2 prisadu, pisi ze je vhodna pro turbo.
www.oleje-pema.cz/motorov y-olej-mogul-extreme-pd-5w -40-4l_33537.html?gclid=Cj 0K...
www.oleje-pema.cz/motorov y-olej-mogul-extreme-pd-5w -40-4l_33537.html?gclid=Cj 0K...
-> Jarda - zrušená registrace 09.01.19 13:52:54: PD hlavně musí mít VW 505.01 kvůli vačce
-> amksmb 09.01.19 12:21:40: taky proto jsem mogul vzdy daval a mozna k nemu zas prejdu 5w40 C3 a do toho tu LM prisadu, co jsem daval odkaz... Do 1.8t to bude OK a do PD bez DPF?
V zahranici jsem se s Mogulem na benzinkach setkal v Bosne nebo v Chorvatsku, ale byl drazsi, nez shell nebo castrol
V zahranici jsem se s Mogulem na benzinkach setkal v Bosne nebo v Chorvatsku, ale byl drazsi, nez shell nebo castrol

-> Bukaj:
Prodejny (ať už přímo Parama nebo značkovejch (levnějších) prodejců produktů Paramo a.s.) znám, ale cenově je to proti internetu pořád trochu jinde. Možná, že přeci jen půjdu cestou 50 litrových sudů. Tam už se cenou za litr dokážu e-shopům přiblížit.
Prodejny (ať už přímo Parama nebo značkovejch (levnějších) prodejců produktů Paramo a.s.) znám, ale cenově je to proti internetu pořád trochu jinde. Možná, že přeci jen půjdu cestou 50 litrových sudů. Tam už se cenou za litr dokážu e-shopům přiblížit.
-> Borderer 09.01.19 12:13:50: Jak poznat třeba fejkovej Castrol, toho je plnej net. Samozřejmě pokud si někdo dá tu práci a i etikety udělá přesně jako originál (což fejky většinou nemají), tak to bude už problém poznat. Jinak o jedné firmě vím, ale psát to někde veřejně v dnešní době žalob za cokoliv si rozhodně netroufám. Od toho by tady měl být oficiální dovozce a ten se proti tomu bránit. Bohužel je to boj s větrnýmy mlýny...
-> amksmb 09.01.19 12:40:09: Myslíš, že nějaká instituce (tady v tom případě asi ČOI) nedělá namátkové kontroly kvality zboží, nebo (celní správa) kontrolu původu? Představa, že polovina olejů na trhu nesplňuje psané normy není moc povzbudivá...
-> palinator 09.01.19 12:57:49: Jo, doba, kdy se olej kupoval na pumpě nebo v Mototechně už je tatam. Normální pumpy a krámy už v širokém okolí nejsou. U pumpy olej za dvojnásobnou cenu, než na netu a krámy jen typu "objednáme z netu, zejtra si přijďte". Také nevím, kde bych měl kupovat oleje jinde, než na internetu s tím, že si je vyzvednu někde poblíž, nebo mi je PPL nechá ve zdejších potravinách...

-> palinator 09.01.19 12:57:49: Jo, doba, kdy se olej kupoval na pumpě nebo v Mototechně už je tatam. Normální pumpy a krámy už v širokém okolí nejsou. U pumpy olej za dvojnásobnou cenu, než na netu a krámy jen typu "objednáme z netu, zejtra si přijďte". Také nevím, kde bych měl kupovat oleje jinde, než na internetu s tím, že si je vyzvednu někde poblíž, nebo mi je PPL nechá ve zdejších potravinách...
-> vhml:
Já teda Mogul neumim sehnat levněji, než "značkovej".
Já teda Mogul neumim sehnat levněji, než "značkovej".
-> amksmb 09.01.19 12:21:40: Právě proto jsem dříve používal Mogul , dnes Divinol, protože ho mám snáze dostupný. S tím se nikdo pančovat nebude, protože to je neatraktivní. Ceny jsou oproti ,,značkovým" olejům srandovní. 10W40 za 80Kč/litr, 10W60 za 180.
To je proto ze vsichni prahnou po Shellu, Castrolu, Mobilu...proto je rozmezi od X do Y...pak je otazkou kolik toho oleje za Y se realne proda..kdyz za X je mnohem levnejsi..ve finale padelky nikdo nepozna protoze trh je jimi tak zahlceny ze by se musel dostat k otestovani vzorek primo z fabriky (micharny) a pak porovnat se zbozim dostupnym napric trhem..to nikdo neudela..
Zrovna ten Shell, když sem teďka namátkou koukal na (pro mne asi nejdůležitější) Shell HX7 10W40, tak od oficiálního distributora je to za 109 Kč/litr bez DPH při odběru 4x4 litru. Tohle je cena pro normálního smrtelníka a věřím, že když si větší obchod s oleji domluví odběr násobně větší, tak se určitě domluví na lepší ceně. Z toho máme výslednou cenu kolem 400-450Kč za balení 4 litrů oleje (od distributora pro běžnýho smrtelníka cca 500Kč). Přitom je tenhle olej na heurece od 350 - 950Kč....a teď babo raď, co je a není padělek. :-)
Další příklad Shell Helix Ultra ECT 5W30 (4l) oficiálně 666Kč s DPH, na heurece to lítá v rozmezí 577 - 1320Kč...

Další příklad Shell Helix Ultra ECT 5W30 (4l) oficiálně 666Kč s DPH, na heurece to lítá v rozmezí 577 - 1320Kč...



Mno osvedcilo se nam drzet se toho ze Mogul nikdo pancovat nebude, protoze pro svetovy trh neznamena tato znacka skoro nic..stejne tak jako jine lokalni vyrobky pro ruzne zeme, priklad muze byt koncern Orlen, dalsi PL oleje Lotos (levne a velice kvalitni prekvapive), Holandsky Eurol (vyborne motorove oleje), pak dalsi z mnoha muze byt Ravenol, Divinol (DE), atd..samo muze byt malinko problem v siri sortimentu to je pravda.
-> Bukaj: Spíš co zabrání ostatním obchodům nakoupit levně padělanej olej a prodávat ho draze? Všichni píšou, že se oleje padělaj ale nikdo nenapíše, jak to poznat nebo která firma to dělá....
edit: Respektive by mne zajímalo, jestli existuje nějaká záruka, že za dvojnásobek nekoupím opět padělek, když každej jede na zisk.
edit: Respektive by mne zajímalo, jestli existuje nějaká záruka, že za dvojnásobek nekoupím opět padělek, když každej jede na zisk.
-> Bukaj:
No, když místo moderní 15W40 dáš M7ADS, tak 90% aut bude bezproblémově mazat dál. A to že bude motor zasranej, svedeš na špatnej interval výměn.
No, když místo moderní 15W40 dáš M7ADS, tak 90% aut bude bezproblémově mazat dál. A to že bude motor zasranej, svedeš na špatnej interval výměn.

-> Bukaj 08.01.19 02:42:53: V ramci kompletnosti sortimentu myslim budou delat i ty levny
s tou znackou si platis i nejakou zaruku kvality, tak tady to mas bez zaruky


-> StepaNoFUN 07.01.19 13:19:58: No, Shell tam zjevně dělali od HX7 výše, což by odpovídalo mým cenovým propočtům...
...a taky je otázkou, zda "falešný" musí nutně znamenat "méně kvalitní"...?
Ona dost velká částka z prodejní ceny bude "jen" za značku a daňové úniky, ne?
...a taky je otázkou, zda "falešný" musí nutně znamenat "méně kvalitní"...?
Ona dost velká částka z prodejní ceny bude "jen" za značku a daňové úniky, ne?
-> MVM 07.01.19 18:51:23: nj, ale LM se taky padela, tak jedine to vzit primo od nejakeho jejich overeneho zastupce... A co do C3 oleje pridat toto www.liqui-moly.cz/prisady
/.../ochrana-pred-opotrebe
nim-1157.html a vratit mu siru
Vzpomel jsem si, ze toto mi doporucoval pan Nytl, ktery stavi zavodni vozy aditiva.heureka.cz/pro-lo ng-oil-plus-500-ml/specifi kace neznas ho nahodou? ja to teda nikdy nikam nedal....

Vzpomel jsem si, ze toto mi doporucoval pan Nytl, ktery stavi zavodni vozy aditiva.heureka.cz/pro-lo ng-oil-plus-500-ml/specifi kace neznas ho nahodou? ja to teda nikdy nikam nedal....
-> Jarda - zrušená registrace 07.01.19 18:38:35: A co řešíš?
Krásně vyčistil motor od karbonu na 1,8TRS,výměny po 10. až 12000km,přičemž na ten motor najel 400000km, když to dovezl mělo to 150tis na longlife,servisy po 30tis vyměny longlife 5W/30 v Německu. (Bral jsem ten olej po 25l kanystrech právě proto,že má široký spektrum využití.) Dělám občas lidem servisy na kšeft,známým atd..
Tak Liqui Moly má celej katalog olejů ,začal kdysi s výrobou přísad s MoS2, do těch černých olejů to rovnou přidává .. A tyzo "zahuštěný" oleje s přísadou určitě nebudou mít C3
Já Ti psal o 5W/40 která má mimo jiný ACEA C3 (tam je snížený obsah jak píšu) viz:www.oleje.cz/clanek/Vykon nostni-tridy-automobilovyc h-motorovych-oleju

Tak Liqui Moly má celej katalog olejů ,začal kdysi s výrobou přísad s MoS2, do těch černých olejů to rovnou přidává .. A tyzo "zahuštěný" oleje s přísadou určitě nebudou mít C3
Já Ti psal o 5W/40 která má mimo jiný ACEA C3 (tam je snížený obsah jak píšu) viz:www.oleje.cz/clanek/Vykon nostni-tridy-automobilovyc h-motorovych-oleju
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.01.19 18:17:58: jasne, ze je... no
-> MVM 07.01.19 18:24:05: LM a bez siry?
mel jsem zato, ze maji vyrobky zalozene na MoS2, kdysi jsem daval do feldy nejakej 10W40 a byl taky cernej

-> MVM 07.01.19 18:24:05: LM a bez siry?

-> Tuner#2: Však je to právě tak jak píšeš - já nepíšu že není. Píšu mu že se nic nestane,je hodně 5W/40 právě 505.01 (PD krátký interval a C3) Bavim se např konkrétně o tomto oleji který beru do svého auta www.liqui-moly.cz/vozidla
-na-plyn/motorovy-olej-top
-tec-4100-5w-40-1147.html
-> Bukaj: pokud to valíš v tisících hektolitrech, vždycky se ti to oplatí 

-> MVM 07.01.19 18:10:22: A není náhodou ta síra a fosfor přínosným prvkem v mazacích a odolnostních vlastnostech toho oleje právě ku prospěchu? To, že je tam ekoteroristi zakázali, respektive omezují jejich obsah ještě neznamená, že to je dobře. 
