skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
22:07:16
11.03.2011
11.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
-> Bery: nikdo zde neni specialista jen by chtelo trosicku popremyslet nez se neco napise (150stupnu olej = vyborne chlazeni oleje)
14:04:11
11.03.2011
11.03.2011
Bery
-> TTomas: drží,maže,je to dobrý olej.Bauer říkal,že maže i když už skoro hoří)) to umístění asi bude zkreslovat,to máš pravdu...
A je možný že po umístění čidla za chladič by třeba specialista S/M mluvil jinak.
A je možný že po umístění čidla za chladič by třeba specialista S/M mluvil jinak.
12:29:21
11.03.2011
11.03.2011
TTomas
-> Bery: Rizky pekne pomalu..jinak budou venku spaleny a uvnitr sirovy:)
S rizkama to ale nema nic spolecneho a 150°C je opravdu dost. Mozna mas ale mereni skreslene kvuli umisteni cidla primo ve vane.
S rizkama to ale nema nic spolecneho a 150°C je opravdu dost. Mozna mas ale mereni skreslene kvuli umisteni cidla primo ve vane.
12:08:25
11.03.2011
11.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
-> Bery: takze chces rict ze 150 je normal????
10:45:28
11.03.2011
11.03.2011
Bery
-> seriovymotor: moc?při kolika stupních smažíš řízky??
10:04:55
11.03.2011
11.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
-> vhml: jasny ale 150 stupnu uz je moc.......
08:23:52
11.03.2011
11.03.2011
vhml
-> seriovymotor: pořád to ale škodí míň, než 10w60 s chladičem na rádobyzávodních sériových motorech, kdy to má sotva 60 stupnu.
01:30:59
11.03.2011
11.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
-> Bery: nekdo placi jatry nekdo hubou....je to proste kvalitni olejovy chlazeni kdyz to dokaze dosahnout teploty 150
00:03:45
11.03.2011
11.03.2011
Bery
-> seriovymotor: chladí to dobře,dám nohu z plynu a za chvíli je to na 100°.ale kvůli tomu je tam olej který to umaže(z prdele tam 10W 60 neleju),tlačí to pořád 4,volnoběh 1.
beru komentář jako např Xterra,ne tvé plácání jater...
beru komentář jako např Xterra,ne tvé plácání jater...
09:50:47
10.03.2011
10.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
nerikam ze budiky lhaly jen rikam ze kvalitne udelany olejovy chlazeni kdyz sla teplota oleje na 150 stupnu :-D
00:12:38
10.03.2011
10.03.2011
StepaNoFUN
-> Bery: Klíííd. :-D On se utluče sám... ;-) Věř budíkům. Na LR sice teplota oleje není (proste jsem ty dráty blbě spočítal), ale co jsem stíhal sledovat u B5 (s dlouhánovinou pod kapotou), tak tam šel olej přes 120 (na kolik nevím, budík do tolika neměřil) naprosto běžně i při "ostřejším" přejezdu... A ve volnoběhu to taky nepadalo pod 1bar...
23:13:54
09.03.2011
09.03.2011
Bery
-> seriovymotor: pán je znalec,budíky mi lhaly?
21:55:54
09.03.2011
09.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
do zavodniho motoru castrol TWS 10w-60 (dobra zkusenost)
21:20:32
09.03.2011
09.03.2011
Xterra
Upír - 60 bude při 80st.celsia hustší než 40. Od toho jsou to přece dva různé oleje s různou viskozitou pro boha! Proč by se to jinak vyrábělo? Hustotu oleje při vysoké provozní teplotě poznáš dle hodnoty kinematické viskozity při 100st.celsia v tech.listu oleje. Seriovymotor - můžeš to prosím trochu víc rozvést. Takový výkřik do tmy tu nikomu moc nepomůže.
20:55:53
09.03.2011
09.03.2011
upír 130
-> 4dams: myslíš že olej 10w 60 je nevhodnej pro běžnej provoz?? možná cenou ale pokud budeš řešit to že spodní hranice je 10w tak přece ten mnotor za studena trpět bude stejně jako u 10w 40.. a myslím že při běžný teplotě oleje hustej nebude víc než u 10w40, ale jenom snese více teploty nebo myslíš že při cca 80°C bude hustší něž 10w40?
20:37:49
09.03.2011
09.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
castrol TWS 10w 60
21:38:34
08.03.2011
08.03.2011
Xterra
kury - už jen podle viskozitního indexu (205) a hlavně potom použitých základových olejů (Polyalfaolefin a zcela unikátní 3ester tj.polyestery) je to o parník dopředu. Nejlepší Castrol je tuším na 1esteru, Motul na 2esteru a jen Millers Oils Motorsport CFS oleje mají 3ester.
cituju z webu Millerse:
Základové oleje třídy V:
Základové oleje ve formě organických esterů resp. polyesterů jsou rovněž výráběny syntézou a přispívají k
* vysoké střihové stabilitě v širokém rozsahu provozních teplot
* nízkému odpařování při vysokých teplotách
* tvorbě efektivního mazacího filmu - je zajištěna výborná smáčivost kovů
* Polyestery kromě zmíněných výhod poskytují vysokou účinnost i za extrémních pracovních teplot.
cituju z webu Millerse:
Základové oleje třídy V:
Základové oleje ve formě organických esterů resp. polyesterů jsou rovněž výráběny syntézou a přispívají k
* vysoké střihové stabilitě v širokém rozsahu provozních teplot
* nízkému odpařování při vysokých teplotách
* tvorbě efektivního mazacího filmu - je zajištěna výborná smáčivost kovů
* Polyestery kromě zmíněných výhod poskytují vysokou účinnost i za extrémních pracovních teplot.
21:25:03
08.03.2011
08.03.2011
kury
Takže tenhle olej www.millersoils.cz/58--cf
s-10w60.html je lepsi jež 10w-6O od Castrolu?Abych veděl jestli na jaře vyměnit olej, nebo zustat u castrolu
21:01:16
08.03.2011
08.03.2011
Xterra
fidelmc - Millersí CRO 10w40 je super volba, jen nechápu proč pak proboha nezůstaneš u nich a jdeš do "obyčejného" minerálu 20w50, když už investuješ (velmi správně) do špičkového zajížděcího oleje.... Proč nezvolíš Classic Sport 20w50 www.millersoils.cz/51--cl
assic-sport-20w50.html nebo lépe Motorsport CSS 20w60 www.millersoils.cz/297--c
ss-20w60.html ????
19:52:35
08.03.2011
08.03.2011
fidelmc
Tak ja poridil na zajeti ten Millers Oils CRO 10W-40 a p tom budu lit Valvoline VR1 Racing 20W-50 , doufam, ze to neni nejaka predrazena kejda
11:35:43
08.03.2011
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 07.03.11 21:32:25: To vím, taky jsem něco prošel než si vybral olej pro sebe.
21:32:25
07.03.2011
07.03.2011
Alenka
-> Tuner#2: ono neni 10W60 jako 10W60.
Kdyz jsem ted posledne studoval technicke listy nejakyh oleju, tak ty slusne PAO oleje s viskozitou 5W40 mely HTHS kolem 4.4 az 4.6 a superduper Castrol rejsingpyco 10W60 mel nejakych 3.5, coz je mimum normy pro 5W30 longlife oleje do TDI
Kdyz jsem ted posledne studoval technicke listy nejakyh oleju, tak ty slusne PAO oleje s viskozitou 5W40 mely HTHS kolem 4.4 az 4.6 a superduper Castrol rejsingpyco 10W60 mel nejakych 3.5, coz je mimum normy pro 5W30 longlife oleje do TDI
20:32:12
07.03.2011
07.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
-> Bery: tak to musí být kvalitně udělaný olejoví chlazení.....a tlak byl kolik 0,3baru??
23:30:14
06.03.2011
06.03.2011
Bery
měřím teplotu 10w60 v plechové vaně a po humpolecké RZ,která měla 15 km jsem se dostal na 150°,vdo budík a čidlo
a ještě dodávám že na volnoběh to pořád tlačilo dost.
a ještě dodávám že na volnoběh to pořád tlačilo dost.
12:48:53
05.03.2011
05.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 05.03.11 10:27:47: Asi tak, teplotu oleje stejně změníš jen konstrukcí jeho chlazení a pokud tam někdo leje 10W60 tak je snad bezpředmětné tak dělat zbytečně výměník kor na slalomy, kde jede auto 2min.? a ne pořád na plno. Podstatnější je tlak oleje na závody s velkou kontrolkou když by byl problém.
10:27:47
05.03.2011
05.03.2011
TTomas
-> vhml: No delej jak myslis...pak ale asi ani ten teplomer nepotrebujes:)
09:38:01
05.03.2011
05.03.2011
vhml
-> TTomas: já právě nevím jestli ptořebuju znát teplotu oleje co v motoru mám tudíž před, nebo teplotu, co do motoru jde.
10W60 měnit nechci, motorář řekl tohle tak s tím laborovat nebudu. Jenom ten teploměr jsem tam za ty 4 roky jestě nedal abych věděl na čem jsem :-)
10W60 měnit nechci, motorář řekl tohle tak s tím laborovat nebudu. Jenom ten teploměr jsem tam za ty 4 roky jestě nedal abych věděl na čem jsem :-)
20:09:26
04.03.2011
04.03.2011
TTomas
-> vhml: Muj nazoj je takovy, ze to klidne na 90° provozovat muzes a nic spatneho se nestane, ale trosku si snizujes vykon. Na 90 by ti bohate stavila kvalitni 5w40 pripadne 5w50 a zvlast na spintech/slalomech by to mohlo byt i dost znat. Idealni teplota bude urcite az za hranici 100°C. Teplotu oleje bych meril pred vymenikem. Radsi budu vedet teplotu oleje v motoru nez po schlazeni.
17:54:29
04.03.2011
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 4dams 04.03.11 17:51:45: Sorry já to blbě pochopil a reagoval i na podmět MOLSA a to, že to myslíš obecně na tu 10tku. Až teď vidím, že jsi to myslel na 10W60 a to je pravda do normal auta s běžným provozem v našich klimatických podmínkách je to nesmysl. Nikdy ho neohřeješ na optimání teplotu a je zbytečně hustější a tím namáhá víc olejevé čerpadlo a další věci tím spojené.
17:51:45
04.03.2011
04.03.2011
4dams
-> vhml: Dakujem ze ma tu niekto podrzal
17:41:15
04.03.2011
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.11 17:30:07: Tady si přečti Harryho post: www.subaruclub.cz/forum-t
ema/oil-olej-10601?kols=6
V podstatě souhlas, je to závoďák a tam se olej mění po motohodinách. Když koukneš na špičkový kit cary, tak mají jak výměník, tak i chladič oleje a přesto jedou TWSo. Asi to o něčem svědří, na vačce, vložkách apod prostě ty teploty budou mnohem větší než pak po průchodu výměníkem...
V podstatě souhlas, je to závoďák a tam se olej mění po motohodinách. Když koukneš na špičkový kit cary, tak mají jak výměník, tak i chladič oleje a přesto jedou TWSo. Asi to o něčem svědří, na vačce, vložkách apod prostě ty teploty budou mnohem větší než pak po průchodu výměníkem...
17:30:52
04.03.2011
04.03.2011
vhml
A ještě jeden dotaz s výměníkem. Čidlo teploty oleje dát před, nebo za výměník? Co má větší vypovídací hodnotu?
17:30:07
04.03.2011
04.03.2011
vhml
-> Tuner#2: tak treba 90, to je jedno. Myslenka dotazu proste byla o tom jestli olej neprechladim
-> 4dams: proto jsem už i vyndal chladič na slalomy. 10W 60 je opravdu za studena velmi hustej
-> 4dams: proto jsem už i vyndal chladič na slalomy. 10W 60 je opravdu za studena velmi hustej
17:21:57
04.03.2011
04.03.2011
4dams
mozno to myslel tak ze ma dost vysoku svoju pracovnu teplotu
17:12:38
04.03.2011
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 4dams 04.03.11 17:04:43: To je řádná blbost (myšleno 10W versus problém za studena), ale s tím, že do HTP dávat min. 50tku, lépe 60tku to je známá věc. 40tka se tam napaluje a pak je na problém zaděláno...
17:10:51
04.03.2011
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.11 16:36:27: Olej na 80ti? v hliníkovém motoru a závodním nasazení? To je snad scifi ne? Optimální teplota vody pro takový motor je 88 - 90°C a díky výměníku voda olej může být dokonce trochu výš, pokud nezajistíš dostatečné vodní chlazení. Už z toho principu bude olej nad 90° v oběhu a na stěnách, vložkách, zdvihátkách atd. bude ještě min. o desítky stupňů víc.
17:08:16
04.03.2011
04.03.2011
MOLSO
-> 4dams: ti kto povedal ze na 10W sa trapi motor zastudena ?
17:04:43
04.03.2011
04.03.2011
4dams
za studena dosť trápi motor, pracovná teplota tak 90,100-120 stupňov, čiže vhodný do fabie HTP a okruhové vozy... Kamarát predáva 4L nerozbalené za 40 eur castrol 10w60. Kúpil ho a potom čo sa toto dozvedel zo šelijakych fórumov ho ani nevyužil. Za studena vraj motoru viac škodí... Netvrdím že je to 100% pravda, toto sa on dozvedel z iných zahraničných fórumov
16:56:25
04.03.2011
04.03.2011
MOLSO
-> vhml: asi to tak nejak bude
16:36:27
04.03.2011
04.03.2011
vhml
A jeden dotaz ohledne 10W60. Jaká může být jeho ideální pracovní teplota? Jinak řečeno, dám-li výměník, který ho v ideálním případě bude držet na 80stupních, neudelam vic skody nez uzitku? Prece jenom u 10W60 se dramaticky meni s teplotou jeho viskozita
16:33:27
04.03.2011
04.03.2011
vhml
-> TTomas: spise zvedavost nez zajem
14:09:39
04.03.2011
04.03.2011
TTomas
-> vhml: -> Tuner#2: Je to zhruba -20% z oficialnich cen....ja toho bral hodne najednou, takze presny cenu 10w50 uz bohuzel nedohledam...ale kdyz bude vaznej zajem, tak zjistim presne.
13:24:46
04.03.2011
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 04.03.11 12:24:17: Stejný dotaz na 10W50
13:07:40
04.03.2011
04.03.2011
vhml
-> TTomas: za kolik má 10W60?
12:24:17
04.03.2011
04.03.2011
TTomas
Jen doplnim, ze nakonec jsme poridil ten Miller...na zajeti 10w40...na prvni napln 10W50...casem prejdem nejspis na 5w40, ale chtel jsem mit na zacatek jistotu. Beru je pres kamarada ze servisu a ma celkem dobre ceny. Kdyby teda nekdo touzil po Millers, tak dejte klidne vedet. Vzal jsem na zkousku i do octavky tdi a ten jejich trident byl vylozene za hubicku:)
16:31:13
13.03.2010
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:
OK chlape, lubrikaci zdar
OK chlape, lubrikaci zdar
16:29:24
13.03.2010
13.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra 13.03.10 16:24:00: Jasný, díky.
16:24:00
13.03.2010
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:
A nebo si přečti tohle www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
ale to už může samozřejmě vypadat jako reklama Millersů, nicméně to plně koresponduje s níže uvedenými fakty....
A nebo si přečti tohle www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
ale to už může samozřejmě vypadat jako reklama Millersů, nicméně to plně koresponduje s níže uvedenými fakty....
16:19:46
13.03.2010
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:
Ahoj, mám to ze článku "Alchymie s olejem" vyšel v Motorsport Magazínu v Květnu 2009 a potom něco podnobného bylo např. i v anglickém Race Tech Magazine:
" Esters have what is known as a ‘synergistic’ response and in a balanced blend with PAO, provide extra load bearing capacity. Adefinite case of the whole (that is the blend) being greater than the sum of the parts. In so doing, this enables the amount of polymer or viscosity modifier (VM) to be reduced. The practical result to this will be reduced wear on highly loaded bearings, cams and so forth."
a nebo
"It follows that a 10W60 oil will contain more polymer than a 10W40 in order to give the wider viscosity range. However, in order to reduce this shearing effect on the oil, it is good to use very high viscosity index base oils as Polyalphaolephins and Esters / Polyesters to minimize the addition of viscosity modifiers in very high performance competition oils. In this way such a lubricant is much more likely to stay in grade for longer.”
Ahoj, mám to ze článku "Alchymie s olejem" vyšel v Motorsport Magazínu v Květnu 2009 a potom něco podnobného bylo např. i v anglickém Race Tech Magazine:
" Esters have what is known as a ‘synergistic’ response and in a balanced blend with PAO, provide extra load bearing capacity. Adefinite case of the whole (that is the blend) being greater than the sum of the parts. In so doing, this enables the amount of polymer or viscosity modifier (VM) to be reduced. The practical result to this will be reduced wear on highly loaded bearings, cams and so forth."
a nebo
"It follows that a 10W60 oil will contain more polymer than a 10W40 in order to give the wider viscosity range. However, in order to reduce this shearing effect on the oil, it is good to use very high viscosity index base oils as Polyalphaolephins and Esters / Polyesters to minimize the addition of viscosity modifiers in very high performance competition oils. In this way such a lubricant is much more likely to stay in grade for longer.”
15:42:25
13.03.2010
13.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra: Tak takhle do hloubky jsem nikdy nešel, můžeš prosím uvést zdroj citace? Taky se nehádám pouze jsem napsal svou zkušenost a to co vím.
-> TTomas: Myslím že tady Tě moc lidí neporadí a když jsem se ptal různě po závodech, tak převážně jezdí TWSo, nebo Motorex jako třeba Dipi.
-> TTomas: Myslím že tady Tě moc lidí neporadí a když jsem se ptal různě po závodech, tak převážně jezdí TWSo, nebo Motorex jako třeba Dipi.