Q8 F1 10w50 je opravdu cenovy trhak, ale nikde jsem se nedocetl jake pouzivaji zakladove oleje. Stejne tak Mobil 1, Castrol...a mnoho dalsich znacek. Estery by mel obsahovat udajne Gulf, ktery je taky cenove priznivejsi a nekdo nekde tvrdil, ze i Mobil 1 5w50. Kazdopadne na strankach ani jinde jsem zadny dukaz nenasel. U Millers mam teda jistotu. Napriklad Kaps po dlouhodobem testovani doporucuje do svych prevodovek zrovna Millers a to asi taky nebude nahoda. Stejne tak jako jeden z mala vyrobcu ma specialni olej na zajizdeni.
Do upraveneho motoru Fabie, kterych je vsude dostatek bych to asi taky nelil. Tady bych mu ale opravdu rad dopral kvalitni provoz a udrzbu, kde treba usetrenych 1000kc na oleji se muze brzo vratit v podobe nekolika desitek tisic pri pripadne oprave. Zajizdeni mam vyresene, ale jaky olej ve finale pouziju jeste ne. Takze vsem dekuji za nazor idealne opreny o Vase zkusenosti.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
12:07:37
13.03.2010
13.03.2010
TTomas
11:11:18
13.03.2010
13.03.2010
Xterra
-> darklord:
Jo to naprosto souhlasím, v určité cenové relaci se rozdíly při pohledu na bandasky se stejnou SAE viskozitou a třeba API na regálu fakt hledají špatně. Je nutné najít si reference nebo udělat vlastní zkušenost systémem pokus-omyl
Jo to naprosto souhlasím, v určité cenové relaci se rozdíly při pohledu na bandasky se stejnou SAE viskozitou a třeba API na regálu fakt hledají špatně. Je nutné najít si reference nebo udělat vlastní zkušenost systémem pokus-omyl
11:06:00
13.03.2010
13.03.2010
darklord
-> Xterra: NO, mas sice pravdu ale teraz este na tema cena/vykon o com tu je celu dobu rec...? Vybrat najlepsi olej zvladne kazdy kto si precita literaturu a pochopi "vo co go". ale teraz zajdi do obchodu a v !urcitej cenovej relacii! najdi najlepsi olej.
10:41:05
13.03.2010
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:
ááá Ing.Černý.....
Dovolím si dodat toto, protože nemáš tak úplně pravdu:
Lze souhlast s tím, že pokud jsou použity základové oleje tříd I-III, je k dosažení vysokého viskozitního indexu nutné použít vysoký podíl polymerů, které jaou vskutku náchylné na působení střihových sil. To ti hraje do karet....Zapomněli jste s Ing.Černým však dodat vysoce důležité ALE
a nyní zase cituji z jiného článku :
Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin:
• První tři skupiny představují ropné – minerální oleje. Rozdíl mezi nimi je v obsahu nasycených
uhlovodíků, síry a v hodnotě viskozitního indexu. Olejům skupiny III se říká syntetické oleje
pouze z obchodních důvodů.
• Skupiny IV a V jsou již opravdové syntetické základové oleje. Vyrábějí se vícestupňovou
syntézou z plynného ethylenu. Jedná se tedy o zcela bezsirné látky. Výhodou syntetických
základových olejů je možnost předem definovat jejich vlastnosti a zaručit jejich standardní
kvalitu. Estery a polyestery mají vysokou střihovou stabilitu, tvoří vynikající mazací film (výborná smáčivost kovů) a mají vysokou účinnost i za vysokých provozních teplot, a proto se používají
např. i v leteckých turbínách.
Tedy !!! Vysoký podíl základových olejů třídy V - esterů, diesterů a triesterů - umožní razantně snížit počet použitých polymerů, protože tyto základové oleje už samy o sobě mají vysoký vizkozitní index bez nutnosti použít polymer a tak jsou extrémně střihu odolné !!!! Takže můžeme dosáhnout vysokého VI bez použití významného podílu polymerů...
Pokračuji v citaci:
Od závodního oleje požaduje uživatel nejčastěji maximální ochranu a minimální ztráty výkonu
motoru. Pro dosažení těchto cílů je trendem snižování obsahu výše zmíněných modifikátorů
viskozity – polymerů v oleji. Dlouhé řetězce polymerů jsou za chladných podmínek stočeny ve
spirále a při nárůstu teploty oleje dochází k jejich rozbalování, resp. natahování. Zabírají více
místa a zajišťují stabilně vysoký tlak oleje. Výroba oleje s vysokým viskozitním indexem (např.
specifikace SAE 10w50 nebo 10w60) znamená v běžné praxi použití velkého množství modifikátorů viskozity – polymerů, které jsou však střihově nestabilní a při zátěži dochází k jejich degradaci, čímž se zhoršují viskozitní vlastnosti oleje.
Pro zachování vysoké střihové stability závodního oleje je tedy nutné snížit množství používaných modifikátorů viskozity ve formě řetězců polymerů používáním vysoce kvalitních základových olejů tříd IV a V, tj. polyalfaolefinů a esterů, resp. polyesterů. Základové oleje ve formě polyalfaolefinů a polyesterů mají bohužel svou cenu – v porovnání s minerálními základovými oleji jsou přibližně pětkrát dražší.
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám. (sorry, že cituju tvůj závěr)
Jinak samozřejmě máme demokracii a volný trh se širokou nabídkou, takže každý si samozřejmě vždy vybere svou značku produktu, která je mu sympatická a nemusí se vždy řídit nějakou v praxi fungující teorií. Chtěl jsem jen něco objasnit a uvést na pravou míru tvou nepřesnou informaci, nechci se hádat, spíš konstruktivně argumentovat a třebo to někomu pomůže udělat si obrázek o "vědě o olejích".
Petr
ááá Ing.Černý.....
Dovolím si dodat toto, protože nemáš tak úplně pravdu:
Lze souhlast s tím, že pokud jsou použity základové oleje tříd I-III, je k dosažení vysokého viskozitního indexu nutné použít vysoký podíl polymerů, které jaou vskutku náchylné na působení střihových sil. To ti hraje do karet....Zapomněli jste s Ing.Černým však dodat vysoce důležité ALE
a nyní zase cituji z jiného článku :
Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin:
• První tři skupiny představují ropné – minerální oleje. Rozdíl mezi nimi je v obsahu nasycených
uhlovodíků, síry a v hodnotě viskozitního indexu. Olejům skupiny III se říká syntetické oleje
pouze z obchodních důvodů.
• Skupiny IV a V jsou již opravdové syntetické základové oleje. Vyrábějí se vícestupňovou
syntézou z plynného ethylenu. Jedná se tedy o zcela bezsirné látky. Výhodou syntetických
základových olejů je možnost předem definovat jejich vlastnosti a zaručit jejich standardní
kvalitu. Estery a polyestery mají vysokou střihovou stabilitu, tvoří vynikající mazací film (výborná smáčivost kovů) a mají vysokou účinnost i za vysokých provozních teplot, a proto se používají
např. i v leteckých turbínách.
Tedy !!! Vysoký podíl základových olejů třídy V - esterů, diesterů a triesterů - umožní razantně snížit počet použitých polymerů, protože tyto základové oleje už samy o sobě mají vysoký vizkozitní index bez nutnosti použít polymer a tak jsou extrémně střihu odolné !!!! Takže můžeme dosáhnout vysokého VI bez použití významného podílu polymerů...
Pokračuji v citaci:
Od závodního oleje požaduje uživatel nejčastěji maximální ochranu a minimální ztráty výkonu
motoru. Pro dosažení těchto cílů je trendem snižování obsahu výše zmíněných modifikátorů
viskozity – polymerů v oleji. Dlouhé řetězce polymerů jsou za chladných podmínek stočeny ve
spirále a při nárůstu teploty oleje dochází k jejich rozbalování, resp. natahování. Zabírají více
místa a zajišťují stabilně vysoký tlak oleje. Výroba oleje s vysokým viskozitním indexem (např.
specifikace SAE 10w50 nebo 10w60) znamená v běžné praxi použití velkého množství modifikátorů viskozity – polymerů, které jsou však střihově nestabilní a při zátěži dochází k jejich degradaci, čímž se zhoršují viskozitní vlastnosti oleje.
Pro zachování vysoké střihové stability závodního oleje je tedy nutné snížit množství používaných modifikátorů viskozity ve formě řetězců polymerů používáním vysoce kvalitních základových olejů tříd IV a V, tj. polyalfaolefinů a esterů, resp. polyesterů. Základové oleje ve formě polyalfaolefinů a polyesterů mají bohužel svou cenu – v porovnání s minerálními základovými oleji jsou přibližně pětkrát dražší.
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám. (sorry, že cituju tvůj závěr)
Jinak samozřejmě máme demokracii a volný trh se širokou nabídkou, takže každý si samozřejmě vždy vybere svou značku produktu, která je mu sympatická a nemusí se vždy řídit nějakou v praxi fungující teorií. Chtěl jsem jen něco objasnit a uvést na pravou míru tvou nepřesnou informaci, nechci se hádat, spíš konstruktivně argumentovat a třebo to někomu pomůže udělat si obrázek o "vědě o olejích".
Petr
08:51:01
13.03.2010
13.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra: Q8 nemiluju, ale racionálně jsem vybíral nejlepší poměr výkon/cena pro můj motor a tenhle olej mě vyšel nejlépe. Ono se tady bavíme opravdu o tak malých rozdílech, oba oleje plní API SL, Q8 plní i BMW a Porsche normu a to jsou na oleje jedny z nejnáročnějších motorů. Netvrdím, že Tvůj olej je špatný to ani náhodou.
Co se týká viskozitního indexu, tak cituji pana Ing. Černého:
"Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje."
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám.
Co se týká viskozitního indexu, tak cituji pana Ing. Černého:
"Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje."
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám.
00:08:28
13.03.2010
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:
Neříkám zásadní rozdíl, ale nejsou na chlup stejné
Chlape asi miluješ Q8 a já zase Millers Oils, ale trochu reality do naší debaty!
Při provozních 100°C je Q8 lepší o 1%, OK beru, ale viskozitiní index je u Millersu lepší téměř o 25%!!!
Základové oleje - asi jsme si nerozuměli - myslím tribotechniku a ne zeměpis...
(skupiny použitých základových olejů, bavíme-li se o oleji do výkonného motoru mj. na závodní použití a srovnáváme-li oleje, které se profilují jako závodní tak bych to považoval za zásadní...) Je přeci jedno, jestli je z.o. z Kuvajtu nebo Zimbabwe, ale zda je to hydrokrak ,polyalfaolefin, nebo ester, polyester...
Neříkám zásadní rozdíl, ale nejsou na chlup stejné
Chlape asi miluješ Q8 a já zase Millers Oils, ale trochu reality do naší debaty!
Při provozních 100°C je Q8 lepší o 1%, OK beru, ale viskozitiní index je u Millersu lepší téměř o 25%!!!
Základové oleje - asi jsme si nerozuměli - myslím tribotechniku a ne zeměpis...
(skupiny použitých základových olejů, bavíme-li se o oleji do výkonného motoru mj. na závodní použití a srovnáváme-li oleje, které se profilují jako závodní tak bych to považoval za zásadní...) Je přeci jedno, jestli je z.o. z Kuvajtu nebo Zimbabwe, ale zda je to hydrokrak ,polyalfaolefin, nebo ester, polyester...
22:37:35
12.03.2010
12.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra 12.03.10 21:42:02: Všechny parametrky rozdílné???
Q8 10W50 / CSF 10W50
Absolutní hustota při 15° v kg/m3: 857 / 869
Kin. viskozita při 40°, mm2/s: 132,2 / 125
Kin. viskozita při 100°, mm2/s: 19,2 / 19
Viskozitní index: 165 / 205
Bod tuhnutí: -36°/ -25
Bod vzplanutí: 204°/ 200°
Tak kde je ten zásadní rozdíl? Jediný větší je ve viskózním indexu, ale kolem 160 - 170 se pohybuje i u 10W60 viz. vložený obrázek od vhml níže. Při provozních 100° a více je dokonce Q8 o chlup lepší a to že neuvádí Q8 základové oleje je směšné, je to firma z Kuvajtu a jsou přímo u zdroje narozdíl od jiných překupníků.
Q8 10W50 / CSF 10W50
Absolutní hustota při 15° v kg/m3: 857 / 869
Kin. viskozita při 40°, mm2/s: 132,2 / 125
Kin. viskozita při 100°, mm2/s: 19,2 / 19
Viskozitní index: 165 / 205
Bod tuhnutí: -36°/ -25
Bod vzplanutí: 204°/ 200°
Tak kde je ten zásadní rozdíl? Jediný větší je ve viskózním indexu, ale kolem 160 - 170 se pohybuje i u 10W60 viz. vložený obrázek od vhml níže. Při provozních 100° a více je dokonce Q8 o chlup lepší a to že neuvádí Q8 základové oleje je směšné, je to firma z Kuvajtu a jsou přímo u zdroje narozdíl od jiných překupníků.
21:42:02
12.03.2010
12.03.2010
Xterra
Tuner#2 12.03.10 15:41:13 napsal: → TTomas: Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek
Nee Q8 FORMULA F1 10w50 versus Millers CFS 10w50 mají všechny tecnické parametry rozdílné, např. viskozitní index je výrazně odlišný! A Q8 nepíše jaké použivá základové oleje....
Nee Q8 FORMULA F1 10w50 versus Millers CFS 10w50 mají všechny tecnické parametry rozdílné, např. viskozitní index je výrazně odlišný! A Q8 nepíše jaké použivá základové oleje....
21:34:30
12.03.2010
12.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:
GL3, GL4 nebo GL5 či GL4/5 znamená míru aditivace vysokotlakými přísadami - viz citace ze serveru znackoveoleje.cz:
Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň.
•GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
•GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
•GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
Mnohé oleje mají společnou specifikaci GL 4/5.
!!! Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody. !!!
Potud teorie, nyní k praxi:
Co se týče oleje pro zde zmíněnou synchronní převodovku, je toho na výběr celkem hodně a připouštím, že nejlepší závodní CRX 75w90 NT GL4/5 nemusí být zrovna to nejlepší. Z naší praxe bych proto rozhodně doporučil tento olej, máme ho osvědčený z motorsportu historiků:
www.millersoils.cz/91/spo rt-transm-oil-80w90
A vyloženě normální olej, pouze s GL4 je potom opravdu tento: www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
GL3, GL4 nebo GL5 či GL4/5 znamená míru aditivace vysokotlakými přísadami - viz citace ze serveru znackoveoleje.cz:
Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň.
•GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
•GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
•GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
Mnohé oleje mají společnou specifikaci GL 4/5.
!!! Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody. !!!
Potud teorie, nyní k praxi:
Co se týče oleje pro zde zmíněnou synchronní převodovku, je toho na výběr celkem hodně a připouštím, že nejlepší závodní CRX 75w90 NT GL4/5 nemusí být zrovna to nejlepší. Z naší praxe bych proto rozhodně doporučil tento olej, máme ho osvědčený z motorsportu historiků:
www.millersoils.cz/91/spo rt-transm-oil-80w90
A vyloženě normální olej, pouze s GL4 je potom opravdu tento: www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
15:41:13
12.03.2010
12.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas: Co se týče převodů, ak nevím co má znamenat GL4 a GL5, dle mě se to synchronům líbit nemusí viz.: skoda-virt.cz/cz/.../1176
29-prevodovka-olej-po-1000
x
Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek a na zajetí LM s MOS je blbost, já teda celkově jejich technologii nějak moc nemusím.
Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek a na zajetí LM s MOS je blbost, já teda celkově jejich technologii nějak moc nemusím.
14:44:27
12.03.2010
12.03.2010
Xterra
-> TTomas: Jasný, ten olej je GL4/GL5 a pokud je to pro danou převodovku přípustné, není v tom žádný problém.
Co se týče použití toho 10w50, nejsem znalec těchto motorů, ale vím, že se do nich leje kde co od 10w40 po 10w60, takže Millers CFS 10w50 bude určitě OK. Protože jsou ty oleje postavené na polyesterech, tak by to umazal a uchladil klidně i 5w40 nebo 10w40, ale 10w50 bude jistota i kvůli tlaku a těsnění....
Co se týče použití toho 10w50, nejsem znalec těchto motorů, ale vím, že se do nich leje kde co od 10w40 po 10w60, takže Millers CFS 10w50 bude určitě OK. Protože jsou ty oleje postavené na polyesterech, tak by to umazal a uchladil klidně i 5w40 nebo 10w40, ale 10w50 bude jistota i kvůli tlaku a těsnění....
14:31:46
12.03.2010
12.03.2010
TTomas
-> Xterra: Dobry den i Vam, Dekuji za reakci. S tim MOS jsem si to taky myslel. Bude se tento prevodovy olej dobre snaset se synchrony z barevnych kovu? Je tedy moje volba 10w50 vhodna pro motor starsi konstrukce (hup 68X73.2) se suchou vanou a vackou 300/300, primarne urceny na kopce ale obcas i nejakou lehci rally? Jde mi predevsim o ochranu. Predem dekuji za odpoved T.V.
13:47:04
12.03.2010
12.03.2010
Xterra
Dobrý den,
pokud chcete od Millerd Oils závodní převoďák pro společnou skříň synchronní převodovka+symosvor nebo jen synchroní převodovka, potom určitě použijte tohle:
www.millersoils.cz/72/crx -75w90-nt
Ten záběhový minerál CRO 10w40 je schválně bez příasad pevných maziv a protiotěrových aditiv, aby došlo k ideálnímu záběhu, sednutí si součástí a minimálnímu leak-down testu - vychází pod 4%! Použít na zajíždění olej s MoS2 je sebevražda
pokud chcete od Millerd Oils závodní převoďák pro společnou skříň synchronní převodovka+symosvor nebo jen synchroní převodovka, potom určitě použijte tohle:
www.millersoils.cz/72/crx -75w90-nt
Ten záběhový minerál CRO 10w40 je schválně bez příasad pevných maziv a protiotěrových aditiv, aby došlo k ideálnímu záběhu, sednutí si součástí a minimálnímu leak-down testu - vychází pod 4%! Použít na zajíždění olej s MoS2 je sebevražda
12:16:47
12.03.2010
12.03.2010
TTomas
A jeste jedna otazka. Gemini mi doporucil zajizdet s 10w40 liquimoly s pridavkem MOS2. Ja mel naopak dojem, ze MOS2 zmnesuje treni a tim padem castecne brani spravnemu zajeti. Odpoved byla " na zabeh mineral vobec, MOS ti dovoluje rychlejsi zabeh bez pridierania". Zkousel jste to nekdo? Napadl me i postup ten zajizdeci Miller CRO 10W40 na stolici, pak pripadne LM s MOS2 na zajeti a prvni ostre kilometry a teprve pak dat zavodni olej pravdepodobne ten Miller 10w50. Podle doporuceni tedy vychazi pro muj motor ten 5w40, ale nejsem si jisty zdali motor dostatecne ochrani. Dekuji za Vase nazory a zkusenosti.
12:08:03
12.03.2010
12.03.2010
TTomas
Navazu a optam se na zkusenosti s touto znackou.
www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
Planuju od nich zajizdak a pak nejspis 10w50. Vhodnej prevodak jsem ale nenasel. Jedine toto, ale to mi zase prijde jako obycejny prevodak.
www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
Co teda nejlepe do obycejne skrine a do skrine se sperou, ale synchronizovanou? SAF-X TAF-X nebo i neco jineho? Pokud se nepletu, tak by do skodovky mel byt hypoidni olej ne?
www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
Planuju od nich zajizdak a pak nejspis 10w50. Vhodnej prevodak jsem ale nenasel. Jedine toto, ale to mi zase prijde jako obycejny prevodak.
www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
Co teda nejlepe do obycejne skrine a do skrine se sperou, ale synchronizovanou? SAF-X TAF-X nebo i neco jineho? Pokud se nepletu, tak by do skodovky mel byt hypoidni olej ne?
11:55:06
12.03.2010
12.03.2010
stevotuner
ja mam castro 10w-60 a som max. spokojny
10:53:26
08.03.2010
08.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: To už řešil kamarád u Long life olejů tohle členění a zda je to kvůli marži servisů? nebo netuším proč a co tím Castrol zamýšlí.
20:46:33
07.03.2010
07.03.2010
COL
-> Tuner#2: Na pixle od formula rs jsem mel napsano SM/CF... na strankach cstrolu je TWS jako produkt pro autorizovane servisy a Sport (formula rs) pro neuatorizovane. Ale proc to tak cleni a co si o tom mam myslet, netusim.
00:20:52
07.03.2010
07.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: Moc jsem k tomu nenašel a třeba tady je zajímavé, že Edge Sport/Formula RS má už specifikaci API SM pokud teda nekacají, jinde má SL: www.znackoveoleje.cz/znac
koveoleje/.../65-Castrol-E
DGE-Sport-10W-60-5l
18:11:44
06.03.2010
06.03.2010
COL
Jakej je rozdil mezi Castrolem TWS (10w60) a Castrolem Edge Sport (coz by melo byt totez jako formula RS) 10w60? Zatim jsem nasel jen rozdilny slovni popis....
20:38:30
05.03.2010
05.03.2010
vhml
-> gabo000000: a jak bys to řešil jinak :-D
16:50:13
05.03.2010
05.03.2010
gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: 05.03.10 11:42:06 nie si spravny pretekar:)
11:55:42
05.03.2010
05.03.2010
vhml
-> Tuner#2: to je tak když člověk objevuje objevené a pamatuje si prd kde co četl.
u 10W-60 určitě zůstanu, ale asi vyhodím chladič. I Zenkl tenkrát říkal, že chladič netřeba, ale hned na prvním závodě jsme měli problém s tlakem oleje, tak jsme mezi rozjíždakama zajeli domů pro chladič. Pak se opravil ten venilek v koši, ale chladič už tam zůstal.
A přece jenom pak je tam 7x větší tekutost, když je ten olej ohřátej
u 10W-60 určitě zůstanu, ale asi vyhodím chladič. I Zenkl tenkrát říkal, že chladič netřeba, ale hned na prvním závodě jsme měli problém s tlakem oleje, tak jsme mezi rozjíždakama zajeli domů pro chladič. Pak se opravil ten venilek v koši, ale chladič už tam zůstal.
A přece jenom pak je tam 7x větší tekutost, když je ten olej ohřátej
11:46:25
05.03.2010
05.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
vhml 05.03.10 11:42:06 napsal: Taky zrovna přemejšlím, proč do toho na 2km slalomy leju 10W-60 :-DAle to už jsem tady psal a vysvětloval před 14 dny: skoda-virt.cz/cz/.../1273
75-olej-jaky-pouzivate-do-
skodovek
Pak ale s takovým autem těžko můžeš na jarní svezení do Mostu...
Pak ale s takovým autem těžko můžeš na jarní svezení do Mostu...
11:42:14
05.03.2010
05.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: A cena dopravy do Čech?
Jinak Q8 10W50 plnící i BMW a Porsche GL normu 680,-/4l
Jinak Q8 10W50 plnící i BMW a Porsche GL normu 680,-/4l
11:42:06
05.03.2010
05.03.2010
vhml
-> Gemini: jj. Taky zrovna přemejšlím, proč do toho na 2km slalomy leju 10W-60 :-D
Ale jistota je kulomet, a radsi necham na trati sekundu casu nez destiky tisic za motor...
A když to vidím tak asi vyhodím chladič oleje. Sic nemám teploměr oleje, zatím za 4 roky nebyl čas ho tam dát :-D
Ale jistota je kulomet, a radsi necham na trati sekundu casu nez destiky tisic za motor...
A když to vidím tak asi vyhodím chladič oleje. Sic nemám teploměr oleje, zatím za 4 roky nebyl čas ho tam dát :-D
11:40:09
05.03.2010
05.03.2010
Gemini
-> vhml: tam je to doporucenie 0w-30 na sprinty a kopce, kde auto vobec nezohrejes
11:37:01
05.03.2010
05.03.2010
vhml
www.gulfoil.ie/assets/...
/Gulf-Competition.pdf
Zajímavé počtení o olejích. Především tabulka na straně 2, kde je vidět že 0W-30 ochrání úplný hovno ale má nejmenší vliv na výkon. Naopak 10W-60 umí ochránit, ale je jak med
Zajímavé počtení o olejích. Především tabulka na straně 2, kde je vidět že 0W-30 ochrání úplný hovno ale má nejmenší vliv na výkon. Naopak 10W-60 umí ochránit, ale je jak med
10:31:20
05.03.2010
05.03.2010
Gemini
-> vhml: cena rozhoduje
btw Elf Excelium Racing 10w-50 - 9€/l
Total Quartz Racing 10w-50 - 8,6€/l
a perlicka na zaver, formulovy olej HTX 825 10W-60 - 22€/l
btw Elf Excelium Racing 10w-50 - 9€/l
Total Quartz Racing 10w-50 - 8,6€/l
a perlicka na zaver, formulovy olej HTX 825 10W-60 - 22€/l
22:50:37
04.03.2010
04.03.2010
vhml
-> Tuner#2: já přestoupím k jiné značce
22:47:42
04.03.2010
04.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.10 18:24:35: No zpracování děs běs ale podle toho co vidím tak jde všechno o 60tky a zůstal bych u TWSa
22:42:33
04.03.2010
04.03.2010
vhml
-> gabo000000: jake vyhodnoceni? postavi se 10 motoru kazdej s jinym olejem a komu se to poslednimu rozpadne vyhral?
22:38:24
04.03.2010
04.03.2010
gabo000000 - zrušená registrace
kedy bude vysledne vyhodnotenie?
18:24:35
04.03.2010
04.03.2010
vhml
T2 by mi asi vytknul že mám špatný zpracování, ale na přehled to stačí
08:49:37
13.08.2009
13.08.2009
Bery
-> COL: já mám takovou zvláštní zkušenost - fakt to maže i když je to rozpálený:-)
22:28:48
11.08.2009
11.08.2009
TTomas
-> COL: Neboj, jezdi to mnoho lidi a celkem uspesne. Je to o konkternim motoru - setupu a i o tom kdo to stavel. Ja mluvim koktene o motoru se suchou vanou objemem necelejch 1000ccm a tam to delalo problemy s tim nahonem rozdelovace - opakovane - a ne nahonem cerpadla:)
19:40:37
11.08.2009
11.08.2009
Syny
-> Jakub M.: Co byto melo odnest? To je dle me fuk kdyz prejdes z 15ky na 10tku, spis jde o to, ze i tu 15ku to decentne basti, takze 10tka by mizela jeste vic... Najeto mam na tenhle olej 6000 km, ale uz to vymenim... Chtel sem ho spis jako procistovaci olej a ted tam dam ten Castrol, tak uvidim...
17:19:15
11.08.2009
11.08.2009
vhml
-> COL: nn, nic co by stálo za řeč.
17:12:45
11.08.2009
11.08.2009
Jakub M.
-> Syny: jestli to tam bylo i teď ... tak je to pohoda... já osobně leju do máminý 1,6 co najdu (samoz. že ne vyjeťák nebo polskej volej... ) většinou 10W-40 ... a připadá mi že tomu motoru je to fuk.. má to 170000 a servisák mi sklidem řek že do toho stejně lejou 15Wčko jako do 1,3jky feldy a pohoda.. akorát se ztišej hydroštely (když tam předtím byla 10W) no a u tebe si myslim že by to něco odneslo.. když už to nějaký kilometry jezdí na 15W... jo a měnit po 10000km... nějakejch 15000 je hloupost...
Jo a ještě jedna věc.. teď sem vzpomněl že kamarád jezdí taky 15W ...v A4ce 1,6 celoročně... letos v zimě byly mrazy - 27 st. C a motor mazal okamžiťe... bez nějakejch tendencí špatně startovat atd... ale taky je v tom 74Ah baterka...
Jo a ještě jedna věc.. teď sem vzpomněl že kamarád jezdí taky 15W ...v A4ce 1,6 celoročně... letos v zimě byly mrazy - 27 st. C a motor mazal okamžiťe... bez nějakejch tendencí špatně startovat atd... ale taky je v tom 74Ah baterka...
16:37:38
11.08.2009
11.08.2009
COL
-> vhml: Ok a zadne strihani nahonu cerpadel? A nejake jine zvlastni zkusenosti s tim olejem?
16:35:50
11.08.2009
11.08.2009
Syny
-> Jakub M.: Dela se normalne... Je to k dostani vsude... No horsi to bude v zime kvuli tomu ze to je 15ka, ale tu tam mam i ted a byla tam i predtim... Specifikace to splnuje vsecky...
Uplne dole... www.castrol.com/castrol/s ectiongenericarticle.do?ca tegoryId...
Uplne dole... www.castrol.com/castrol/s ectiongenericarticle.do?ca tegoryId...
16:21:32
11.08.2009
11.08.2009
vhml
-> COL: jezdíme ve všem závodním castrol 10w-60
16:05:58
11.08.2009
11.08.2009
COL
Jeste k tem olejum pro upraveny motory. Cepek jednoznacne doporucoval tu 10w60tku, o 5W40 rikal, ze je to tak pro uplne lhce upraveny motory... Tak co teda? jeste nekdo ma s tou 10w60 problemy?? Mam ji vyhodit a pouzit ?w50 ?
15:09:54
11.08.2009
11.08.2009
Jakub M.
-> Syny:
dej tam to GTXo... v zimě to sice bude trochu horší pro ten motor.. ale po těhle kilometrech už je to fuk.. hlavně aby plnil specifikaci VW (kvuli hydroštelům) a bude to OK. Jen mám obavu, že GTXko už se nedělá.. ale možná seženeš nějakej doprodej... jinak náhradou za to je Magnatec 15W-40
dej tam to GTXo... v zimě to sice bude trochu horší pro ten motor.. ale po těhle kilometrech už je to fuk.. hlavně aby plnil specifikaci VW (kvuli hydroštelům) a bude to OK. Jen mám obavu, že GTXko už se nedělá.. ale možná seženeš nějakej doprodej... jinak náhradou za to je Magnatec 15W-40
14:55:07
11.08.2009
11.08.2009
Syny
Tak nastal den D :) Naposled se tedy zeptam - pokazim neco tim, kdyz do staryho motoru 1,8i 66kW, kterej ma najeto 186 000km naleju ten Castrol GTX (15W-40). Do novyho se lilo neco 10W-40, ale postupne se preslo na 15W-40, kterej tam je i ted...
09:50:34
22.06.2009
22.06.2009
TTomas
-> Bery: -> Bery: Ted co pouziva jiny olej, tak uz se mu to nikdy nestalo. Je fakt, ze to neni uplne bezny motor. JInak i rozdelovace pouzival Bosch.
21:39:52
21.06.2009
21.06.2009
Bery
-> TTomas: kvůli oleji?docela divný...ten olej je za studena jako med,ale namaže to pěkně..nebo nemám s tim problémy a z okolí co vim,tak taky nikdo
18:17:49
21.06.2009
21.06.2009
TTomas
-> Tuner#2: Chlapik, co prave dela motor rikal, ze jezdil ten hustej Castrol 10W60 a strihal se mu nahon na rozdelovaci(nekolikrat) a to i presto, ze byl primazavanej trubickou a pouzival bronzove kolecka - strihal se v te hridelce. Jestli prave uz neni treba moc hustej a nedomazava zase vsude. Ted uz jezdi dlouho mobil 5w50 a rikal, ze uplne bez problemu maze pri maximalnim zatizeni 3-4 dle budiku. Taky pri tom prechodu pozoroval, ze se mu motor lepe-rychleji roztaci...Uvazuju docela i o te Q8. Rozumnej olej, kterej muzu menit hodne casto.
12:07:29
15.06.2009
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 13.06.09 00:37:40: NJ koukal jsem, že se u nás nedá moc sehnat, ale oproti Castrolu to zas tak zásadní rozdíl v hustotě není, takže toho bych se nebál. Co mě ale zarazilo je ten vychvalovaný Mobil 1 že je řidší než moje Q8čka. Z toho co vidím, tak pokud to bude ryzí závoďák, tak bych šel do Castrolu, pokud polozávoďák, tak s klidným svědomím tu Q8čku co jezdím já a TUNER.
15:17:39
13.06.2009
13.06.2009
Syny
-> Kapřík faster: Tos pravdu mas, ja vim... Ale jen mi slo o to jestli teda 15 bo 10W :) Jelikoz vyrobce predepisuje 10, ale v Seatu mi rekli, ze to je jedno, ze kdyz to zacne brat olej tak tam lejou 15 ;)