-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Já si nemyslím, že je to kravina. Osobně mám rád, když si všechno můžu ovládat manuálně. Ruční spínání je nejspolehlivější věc a každý správný řidič se občas koukne na teploměr. Ženský, která by byla schopná jet s vařícím motorem dokud se nezadře,bych toto nedoporučoval.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Termospínač větráku chladiče
21:17:24
17.06.2009
17.06.2009
palinator
21:16:21
17.06.2009
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Si precti ten Semikuv clanek, kdyz das to spravny cidlo tak nemuze byt problem. U motoru 120 mas treba naky problem, zaneseny vlozky...
21:09:07
17.06.2009
17.06.2009
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A proč myslíš. Tak mě poraď jak mám řešit ohřátí při vypnutém motoru po delší jízdě. Vždy mě to vyletí tak na 90C.
21:05:09
17.06.2009
17.06.2009
Zeke-ten šestý
-> OndraST: Ja to mam zapojene v rapidu, mam pouzity 2 polohovy spinac, mam u toho i kontrolku kdyz je zapnuto :)
http://www.youtube.com/wa tch?v=vOQNppl6Hug
od 0:34 je to videt
http://www.youtube.com/wa tch?v=vOQNppl6Hug
od 0:34 je to videt
20:59:38
17.06.2009
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Rucni ovladani je kravina.
20:59:24
17.06.2009
17.06.2009
Kaprof-Pisařík
mám na jedno vypínač na druhym termo a k memu udivu neni s termospinačem problemakorat že se někdy vypína až po naky chvili co nejsem v aute ale tj detail....
20:57:14
17.06.2009
17.06.2009
OndraST
Jen obnovím, staré téma. Potřebuji radu jak nejlépe zapojit větrák chladiče na ruční ovládání, co máte vyzkoušené, co vše musím koupit. Prostě nevyznám se v elektrice a potřebuji to nějak vyřešit.
22:50:41
23.04.2009
23.04.2009
Šemik
Jak je vidno, variant je možno realizovat opravdu nespočet a každému se zamlouvá jiná. Já osobně jsem zastáncem toho, aby větrák mohl běžet jen při zapnutém zapalování (již se párkrát stalo, že se čidlo za větších mrazů \"zbláznilo\" a uprostřed ledové noci seplo a větrák vybil akumulátor + chlazení vody bez jejího oběhu mi přijde zbytečné) a čidlo v chladiči nebylo proudově namáháno, tedy bylo připojeno jen k cívce relátka a případné kontrolce.
22:31:11
23.04.2009
23.04.2009
COL
A co to pozmenit tak, ze by rele spinalo vetrak z 30tky (stale plus) a jeho ridici civka by se na jednom konci pripojila na zem a na druhem jednak pres termospinac na 30tku a take pres rucni spinac se seriove zapojenou diodou na 15tku (klicek). Termospinaci by se tim odlehcilo. Ta dioda by zajistila, aby v pripade, ze se rozpoji klicek a je sepnut termospinac se 15tka nenapajela ze 30tky coz byz mj. znamenalo, ze by v tom pripade treba nechcipnul motor.... pokud by bylo rele s dvema ovladacima civkama, dioda by potreba nebyla.
21:52:30
23.04.2009
23.04.2009
Rabbit
Šemik:
Zeb.. zeb.. ze by to byl tygl? Njn, omlouvám se, máš pravdu. Už sem to opravil a předchozí hámotinu mažu.
Ale popis byl dobře:
Mám to podobně, ale čidlo a ventilátor mám originálně takže spínám stálý plus. To znamená, že když zaparkuju, tak mi to dochladí vodu a pak se vypne (při popojíždění ve městě se to hodí).
Ruční spínač mám přes relé abych to nemohl zapomenou zaplé (po vyndání klíčku je ruční spínač k ničemu). Taky pracuje naprosto spolehlivě. Ruční spínač je jen pro lepší pocit a případ poruchy čidla.
A samozřejmě nesmí chybět kontrolka v přístrojovym štítu.
Zeb.. zeb.. ze by to byl tygl? Njn, omlouvám se, máš pravdu. Už sem to opravil a předchozí hámotinu mažu.
Ale popis byl dobře:
Mám to podobně, ale čidlo a ventilátor mám originálně takže spínám stálý plus. To znamená, že když zaparkuju, tak mi to dochladí vodu a pak se vypne (při popojíždění ve městě se to hodí).
Ruční spínač mám přes relé abych to nemohl zapomenou zaplé (po vyndání klíčku je ruční spínač k ničemu). Taky pracuje naprosto spolehlivě. Ruční spínač je jen pro lepší pocit a případ poruchy čidla.
A samozřejmě nesmí chybět kontrolka v přístrojovym štítu.
19:37:37
23.04.2009
23.04.2009
Šemik
Pokud se bavíme o Š120 tak to je špatně. Z AZNP to bylo tak, že je plus přívod od 1. pojistky žlutým vodičem 1.5mm2 k čidlu, a od něho jde červený vodič 1.5mm2 do motorku, přičemž motorek byl stále kostřen (modrý vodič 1.5mm2)
A podle toho schématu co jdi uploadoval je nemožné aby kontrolka svítila (má z obou stran stále přivedenou zem)
A podle toho schématu co jdi uploadoval je nemožné aby kontrolka svítila (má z obou stran stále přivedenou zem)
18:15:36
23.04.2009
23.04.2009
Rabbit
Šemik :
Nezmílil, já to mám takhle. Co je černý je origo elektrika a co je červený je moje nástavba. A jelikož to čidlo takhle zapojovali fabricky tak je nejspíš na ten proud počítaný. A když mi jednou za 10 let odejde, tak tam prostě dám jiný.
Nezmílil, já to mám takhle. Co je černý je origo elektrika a co je červený je moje nástavba. A jelikož to čidlo takhle zapojovali fabricky tak je nejspíš na ten proud počítaný. A když mi jednou za 10 let odejde, tak tam prostě dám jiný.
17:42:48
23.04.2009
23.04.2009
Šemik
-> Rabbit: Tohle je také možnost (i když ve schematu jsi se zmýlil), ale pořád je tam jeden velký problém - čidlo je zatěžováno velkým proudem který odebírá motor sahary. V mém zapojení skrz čidlo protéká jen proud který spotřebuje cívka relé, tedy do 200mA
14:27:58
22.04.2009
22.04.2009
Šemik
Nechci se vytahovat, ale doporučuju tohle. U několika aut (včetně svého) jsem to takhle realizoval a funguje to výborně, ruční spínač není třeba absolutně používat, zapíná a vypíná se to samo podle potřeby. skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=481. Ruční vypínač je pitomý a bezúčelný downgrade
09:15:07
22.04.2009
22.04.2009
Nwkt
-> Evž@: Na minulim autě mi fungoval 100% na tomhle nemam vůbec tucha jestli funguje, musim udělat spínač
07:04:29
22.04.2009
22.04.2009
Evž@
Vypínač je nejlepší......termospínač není moc spolehlivý
22:55:16
21.04.2009
21.04.2009
David29
-> OndraST: Ty origo spínaj hrozně pozdě si myslim... měly by spínat někde okolo 95C...
Nejlepší to je vyřešit na vypínač... nebo tam mít pro sichr obojí - když budeš vědět že budeš dlouho stát v koloně, tak ho zapneš dřív-)
Nejlepší to je vyřešit na vypínač... nebo tam mít pro sichr obojí - když budeš vědět že budeš dlouho stát v koloně, tak ho zapneš dřív-)
22:19:59
21.04.2009
21.04.2009
Kuladmin
jo to ti nereknu jen jeste dodam do rv 7/82 bylo 92+-3 a vypina 85+-3
a to co jsem napsal je od 8/82rv
to co mas je malo to musi skoro porad nesmylsne jet vetrak a u tech dvou je uz tak min rozdil ze je fuk co tam das asi bych volil 92-87
a to co jsem napsal je od 8/82rv
to co mas je malo to musi skoro porad nesmylsne jet vetrak a u tech dvou je uz tak min rozdil ze je fuk co tam das asi bych volil 92-87
21:54:36
21.04.2009
21.04.2009
OndraST
No jo jenomže co jsem tak hledal na netu tak pokud zadám katalogové číslo (113-095073) tak to vyplivne čidlo z hodnotou 92-87ºC, no a mě jde o to že se dají ještě sehnat další dvě čidla a to v rozmezí 83-88ºC a 95-90ºC tak mě teda někdo řekněte, který když všechny jsou vedený jako náhradní díl pro vozy Š120.
20:56:41
21.04.2009
21.04.2009
Kuladmin
sem by origo mel byt spina 95+-3 a vypina min 80
20:39:55
21.04.2009
21.04.2009
OndraST
Jaký tip koupit v katalogu je pouze (Termospínač TH 470), v jakém rozmezí by měl být schopný sepnout ? Je to na Š 120 r.v.86 . Momentálně mám na zkoušku na autě v rozmezí 83-88ºC , ale většinou mě jde pořád větrák. Nutně bych potřeboval poradit co mám zítra koupit.