Termospínač větráku chladiče

prohledat
71 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.04.2009 do 07.04.2021, založil/a OndraST
řadit dle data
20:31:07
07.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Evidentne jo :-)

-> COL: Jj, spinane spinackou ;-)
20:28:06
07.04.2021
COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Myslis jako spinanych spinackou? Pak jo. Ale ja to bral z pohledu toho zapojeni, ne auta. V zapojeni to vede na civku tudiz to zpusobuje spinani a je to tedy spinaci napeti, zatimco to druhe je spinano :). Takze zalezi optikou ceho se na to divame - ja to bral optikou toho zapojeni.
A pokud je to tedy spinanych spinackou - tak je to prave ten uzel 15.
upraveno 1x, naposled 07.04.2021 20:28:33
20:27:08
07.04.2021
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.04.21 19:55:58: tvl to tam su absolutne pisane linky? 9
20:23:54
07.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> COL: Spinanych je dobre, pac to je na druhou pojistku ;-)
20:21:49
07.04.2021
COL
Misto 12V spinanych by asi melo byt 12V spinacich... kdyz to jde do civky rele...
Jinak u verze s zarovkou paralelne k motoru muze hrozit prosvecovani, pokud se vetrak jizdou roztoci - coz nekdo chtit muze, nekdo ne. Chybi tam informace, kam pripojit cernou a cervenou svorku - za mne cervenou na uzel 15 (zapalovani), cernou na uzel 30 (plus baterky - tam je to pripojeno puvodne). Pokud chce nekdo dochlazovat i pri vypnutem zapalovani, pak oboji na 30.
20:17:02
07.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Skoda no, ted ma origo 130 :-)

-> Kilián: Nieje zac :-)
20:15:51
07.04.2021
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.04.21 19:55:07: Tu jeho odvál podval na šroťák 3
20:14:53
07.04.2021
Kilián
-> Matthes, záškodník z TechWebu: děkuji Tobě i Šemíkovi :)
já se zatím na virtu i silnici držím 1
19:55:58
07.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Ty obrázky tam jsou, ale už nikdo nezměnil jejich URL, když se přecházelo z skoda.panda.cz na skoda-techweb.cz...
zvětšit Termospínač větráku chladiče  - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 07.04.2021 19:55:58
19:55:07
07.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kilián: Šemik ti vzkazuje: "Doba odvála 742 ze silnic a mě z Virtu" 3 3
zvětšit Termospínač větráku chladiče  - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 07.04.2021 19:55:07
upraveno 1x, naposled 07.04.2021 19:56:16
17:36:24
07.04.2021
Kilián
malé oživení mrtvolky:
Nemá někdo prosím ty Šemíkovi schémata, která byly na Techwebu? Mě se zobrazí pouze text bez obrázků ve všech prohlížečích.
Chtěl bych si zapojit čidlo s relátkem přesně podle Šemíka, ale bez ručního spínače a z textu mi to není úplně jasný a schéma by bodlo.
Šemíkovi jsem psal asi před 2 měsíci, ale asi sem už nechodí.
09:57:32
20.06.2009
PeterP136
kaslite na taketo hluposti ludia, potom ked sa konecne dokopete k vymene cidla budete si nadavat za dieru v palubovke kvoli spinacu. S novym termospinacom nemate problem uchladit ak je vsetko ostatne v poriadku, a ak si v pripade 136tky kupite spinac na 120 alebo favo pretoze na 136tku nedostanete hocikde tak sa bude vetrak krutit aj ked nebudete chciet, Dorabat spinac je nezmysel.
-> vhml: -> Šemik : k offtopicu aj obycajne espero 66kW ma 150W vetrak z plechu odhadom aspon dvakrat taky ako na skodovke a funi velmi slusne aj ked je tichsi nez 120ckovy. Az ked sa spusti spolu s klimovycm tak je to lietadlo, co tipujem bol pripad tej rs6tky, ze tam bezala klimatizacia.
20:29:35
19.06.2009
David29
-> Šemik : Já to nakreslil tak, jak je to origo+to co sem tvořil. Nikomu nic nebrání, to zapojit jenom na 15...
15:37:35
19.06.2009
milox
Dneska som si aj ja spravil vetrak na spinac. Mal som vnutry jeden spinac na prednu hmlovku volny tak som to dal nan. Donutilo ma to ze vcera som sa bol previest do kopca a zacala sa mi varit voda a vetrak sa nezapol. Dnes som spravil ten vypinac a aj kontrolku. A dalej som si vsimol ze jeden kabel z teplotneho cidla bol odpojeny tak som ho pripojil. Skodovka bola studena ale uz ked sa zohriala na asi 50 stupnov sa mi rozsvietila kontrolka a sa divam ze vetrak nemam zapnuty a svieti. Cidlo zaplo a zacalo chladit uz pri 50 9 a chladilo asi do 40 stupnov. Uz viem preco ho niekto odpojil. 1
14:00:23
19.06.2009
Šemik
-> vhml: Zajímalo by mě kolika amperový měla altík 1
12:10:51
19.06.2009
vhml
Mírnej offtopic, včera jsem na Americký vystoupil z tramvaje a na semaforech stála audi RS6. Zvuk větráku mi mírně připomínal přistání letadla. Asi je tam větší než ve škodovce 1
11:42:14
19.06.2009
Nwkt
-> Šemik : Tak člověk nechápe, jdeš u supermarketu po parkovišti a 50% aut chladí
09:34:46
19.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Šemik : Dyk si mi to tak sam zapojil... Na moji zadost no 40 Je to ale efektni3
08:25:00
19.06.2009
Šemik
-> David29: Na diodě je zase naprosto zbytečná ztráta cca 500-600mV.
Myslím si, že je vhodné to mít zapojeno tak, aby větrák mohl běžet jenom když je zapnuté zapalování, k čemu je ochlazovat vodu v chladiči když necirkuluje? To je bezúčelné plýtvání el. energií (Matthes promine 3)
22:04:19
18.06.2009
Petrson
-> palinator: jo to by se šiklo3 3 super nápad popřemýšlím 4
20:31:36
18.06.2009
palinator
-> Petrson:
Jako bys mluvil z mýho mozku 4
K dokonalosti by chtělo mít ještě měřák teploty vratné vody z chladiče pro absolutní kontrolu nad chlazením 4.
18:33:12
18.06.2009
David29
-> Šemik : To je sice fakt, ale řekni mi, kdy máš seplý obě dvě - leč neni problém, tam přidat diodu...
14:22:32
18.06.2009
Petrson
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to jo ale když to máš zoxidovaný tak nevím nevím3 ale je to na každym jak si to urobí
-> Rabbit: tyrák je s měkým i3
13:44:04
18.06.2009
Rabbit
Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak když máš relé v kabině a čidlo přepojený aby přez něj nešel proud motoru tak jo. Já mám čidlo originálně a spínač s kontrolkou je nadstavba připojená paralelně k čidlu. Přepojovat to nehodlám.
A když jedu do dálničního kopce vedle kolony tyráků a vidím na teploměru 90° tak sice vim, že to je vklidu a brzo to sepne ale pro klid duše si to občas sepnu sám dřív 4 . Ale to fakt záleží na každym.
12:52:05
18.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Petrson: Jak cekat 3 Si to zapne kdyz je potreba samo...
12:51:25
18.06.2009
Petrson
-> Šemik : jo ale tady to si můžeš regulovat sám a nemusíš čekat jestli ti sepne ventilátor mě to vyhovuje4
12:49:32
18.06.2009
Šemik
Jakou má výhodu dělat manuálně to, co si auto může samo snadno zařídit automaticky?
10:29:35
18.06.2009
Petrson
-> havlik: já si to dodělával sám a nic na otm nevidím za problém...super věc
10:12:44
18.06.2009
havlik
-> Petrson: takhle to mam taky v autě od původní majitele:D
10:09:42
18.06.2009
Petrson
tak nevím já vzal vypínač od mlhovky natáh sem dva kabely k termospínači nasadil hladový koncovky zapojil a facháto suprově3
07:47:24
18.06.2009
Šemik
-> David29: Když bude sepnuté čidlo i vypínač, auto nepůjde vypnout.
Pokud někdo na tom ručním spínači trvá, nechť si ho udělá, ale to relé ať stejně použije. Jak čidlo, tak vypínač nebudou namahány velkým proudem a zejména u čidla se to podstatně projeví na životnosti.4
07:28:49
18.06.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> OndraST: to že po vypnutí motoru stoupne teplota je zcela normální jev a nemyslím že je potřeba s tím chtít něco dělat, ba dokonce je to krapínek nereálný - a ikdybys chladil předek větrákem tak se schladí max. voda v chladiči a ne motor
02:14:48
18.06.2009
David29
00:53:19
18.06.2009
Šemik
Na ten manual se fakt vykaslat, kdyz cidlo neni zatezovany proudem vlastniho motoru ale jen proudem civky rele tak vydrzi dyl nez zbytek auta 3 A cidla se vyrabeji ruzna, uz od 70°C sepnuti, kazdy si muze vybrat dle sebe
22:53:49
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Rabbit: Slysim ze seplo rele... A cumim na ten budik 3 Kontrolka netreba.
22:50:29
17.06.2009
Rabbit
Matthes, záškodník z TechWebu:
Ruční spínač dobrej jednou za 100 let když se posere termospínač. Ta kontrolka je užitečnější, protože aspoň člověk ví jestli to fičí nebo ne. A když vidíš, že nesepnil ale měl by tak si to holt pustíš sám.
22:10:37
17.06.2009
Jakub M.
Používám termospínač Wahler.. je to z nějaké AUDI... spíná na 97°C rozpíná na 80. Ventilátor je upravenej z 1,6ky feldy a běží vždycky tak cca 3-4min. než to ochladí na tu teplotu kdy to rozepne. Je to naprosto spolehlivej systém, ještě to neselhalo
upraveno 1x, naposled 17.06.2009 22:10:52
21:55:13
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Motorem nebrzdim, jezdim furt na plnej plyn 3 Ne sranda, chtel bych si udelat vypinani benzinu z kopce... na manual.
21:48:36
17.06.2009
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak to zapínej jen když brzdíš motorem a dej tam setrvák ať ti to vydrží až za zatáčku.3
21:29:20
17.06.2009
Kaprof-Pisařík
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 3 to ja vim ale stejně145 3
21:27:48
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator 17.06.09 21:23:22: Furt jo? Nahovno... Skoda proudu 6

-> Kaprof-Los Koramos 17.06.09 21:23:00: 260 Ma tu dole odkaz 47
21:23:22
17.06.2009
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak s manuálem bys to moh mít zapnutý trvale...Fičelo by to jak komp.4
21:23:00
17.06.2009
Kaprof-Pisařík
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tam nikdo nechodí3 3
upraveno 1x, naposled 17.06.2009 21:23:23
21:22:17
17.06.2009
Zeke-ten šestý
-> OndraST: to nemam, ale napis SZ Davidovi29 on ti to nakresli a posle, me to taky zapojoval.
21:22:17
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST 17.06.09 21:20:37: Smarja schema mas v tom Semikove clanku na TW 6
21:21:50
17.06.2009
palinator
Kolik máte spotřebu vody na 1000 km? Bezproblémovej motor musí mít nulovou spotřebu, nebo nějaká tolerance existuje? Mě to nežere moc, ale občas ubyde.
21:21:02
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Se mi nezda, se 136 a termostatem 88°C ten chladic je pretizenej mam pocit 3 Vetrak beha dost casto a nikdy neni problem... 1
21:20:37
17.06.2009
OndraST
-> Zeke-ten šestý: Máš nějaké schéma zapojení ?
21:18:55
17.06.2009
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne to určitě nemám, chladí to až moc dobře.103
21:17:49
17.06.2009
Zeke-ten šestý
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja problemy s chlazenim u toho myho motoru nemam,ale rucni spinac sem si raci udelal, nikdy nevis kdy se ti bude hodit :)
Extreme Tyres