skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladení- škoda 100 plis....
12:29:09
18.07.2016
18.07.2016
Lůďa
-> Toušík: Nedokážeš asi říct po kolika cca Km si to sedlo, že jsi dával originál táhlo ručky?
12:27:59
18.07.2016
18.07.2016
Lůďa
-> Toušík: Dorvané už jsem to chvíli měl, 1kolo dobrý, ale 2hé přibržďuje. Ujel jsem cca 50Km a bohužel si to nesedlo a jedna strana stále i při chycení lanka na pár závitů přibržďuje. Pomalu už jsem taky začal přemýšlet o úpravě táhla ručky.
Tu převodovku, nebo hlavu nakonec chtít nebudeš...?
Tu převodovku, nebo hlavu nakonec chtít nebudeš...?
12:18:49
18.07.2016
18.07.2016
Toušík
-> Lůďa: Hele chce to tam dorvat já s tím bojoval taky. Ale moje řešení bylo takové že jsem si prodloužil to táhlo od ručky vyvařením plocháčku. A když si to sedlo tak jsem tam dal originál.. Nevím kde děláme chybu, ale mě to tam prostě taky nešlo a tohle je nejsnažší řešení pokud máč COčk a dost ruček. Sice to není úplně řešení ale funguje to :D
12:01:27
18.07.2016
18.07.2016
Lůďa
Zkoušel jsem dám jiné (různé délky) lanka, ale bez úspěchu :-(
11:54:30
18.07.2016
18.07.2016
Lůďa
Tak stále bojuju s natažením lanek ruční brzdy. Na jedné straně mam sundaný buben, dá se nějak překontrolovat, že vše chodí jak má?
00:46:16
30.04.2016
30.04.2016
Lůďa
-> srdcar 120L: Ahoj, děkuju za radu, mrknu na to.
19:40:11
29.04.2016
29.04.2016
srdcar 120L
-> Lůďa: Ahoj. Základní problém bývá a většinou je ve dvou věcech. První je, že je bowden se strunou někde ostře ohnutý a tak zadrhává, druhá je ta, že uchycení bowdenu v karbci je příliš utažené a struna nemůže volně chodit. Nedotahuj šroubek úplně nadoraz.
První problém odstraníš po porovnání struny a natažení bowdenu větším obloukem.
Návod na poměrně přesné nastavení struny, aby úplně zavíral sytič. Uvolni bowden i strunu na karbci. Strunu nemusíš vyndavat z pohyblivé páčky sytiče, jen ji uchyť co nejblíž konci. Páčku sytiče mezi sedačkami dej do polohy dolů, vypnutí sytiče. Na karbci lehce přitáhni strunu na pohyblivé páčce šroubkem, vezmi do prstů bowden a opatrně jej nasuň do uchycení. Uvidíš, jak daleko jde zavřít sytič. Pokud páčka sytiče je nadoraz a bowden ještě nedosedl do konce otvoru, poposuň páčku po struně, přitáhni šroubek a opakuj postup. ( pokud by se jednalo o opačný problém, že je struna krátká, musíš o kousek zkrátit bowden) Bowden by měl mírně pružit. Zajisti jej šroubkem, úplně šroubek nedotahuj, abys bowden nezmáčkl a neblokoval volný průchod struny. Pak zkus, jak otvírá a zavírá sytič, když tak strunu mírně poposuň na pohyblivé páčce sytiče, aby byl spolehlivě uzavřen. Ovládání musí chodit poměrně lehce, při úplném zavření může trošku pružit na páčce mezi sedačkami, tím máš jistotu, že je sytič úplně uzavřen. Je to sice krkolomný popis, ale tak ho nastavuji já a je to bez problémů.
První problém odstraníš po porovnání struny a natažení bowdenu větším obloukem.
Návod na poměrně přesné nastavení struny, aby úplně zavíral sytič. Uvolni bowden i strunu na karbci. Strunu nemusíš vyndavat z pohyblivé páčky sytiče, jen ji uchyť co nejblíž konci. Páčku sytiče mezi sedačkami dej do polohy dolů, vypnutí sytiče. Na karbci lehce přitáhni strunu na pohyblivé páčce šroubkem, vezmi do prstů bowden a opatrně jej nasuň do uchycení. Uvidíš, jak daleko jde zavřít sytič. Pokud páčka sytiče je nadoraz a bowden ještě nedosedl do konce otvoru, poposuň páčku po struně, přitáhni šroubek a opakuj postup. ( pokud by se jednalo o opačný problém, že je struna krátká, musíš o kousek zkrátit bowden) Bowden by měl mírně pružit. Zajisti jej šroubkem, úplně šroubek nedotahuj, abys bowden nezmáčkl a neblokoval volný průchod struny. Pak zkus, jak otvírá a zavírá sytič, když tak strunu mírně poposuň na pohyblivé páčce sytiče, aby byl spolehlivě uzavřen. Ovládání musí chodit poměrně lehce, při úplném zavření může trošku pružit na páčce mezi sedačkami, tím máš jistotu, že je sytič úplně uzavřen. Je to sice krkolomný popis, ale tak ho nastavuji já a je to bez problémů.
03:09:47
29.04.2016
29.04.2016
Lůďa
Nikdo nějaká rada co s tim sytičem? Jedna se o obyčejný 2komorový karbec. Nedá se to třeba porozebrat a něco promazat, či podobně aby se sytič pořádně vracel až do konce, díky...
03:06:47
28.04.2016
28.04.2016
Lůďa
Tak ty lanka se nakonec podaří, i když nejjednodušší to není. Ale ještě mě trápí sytič. Nějaká rada co udělat, aby se při vypnutí vracel? díky ...
09:07:37
08.04.2016
08.04.2016
Jozka
-> Lůďa: Sedne si to docela určitě, otázka je, aby to bylo o dost. Jsem s jejich dýlkou (nedostatečnou) taky jednou zápasil, ale je to hrozně dlouho, už si nepamatuju detaily - mám ale dojem, že na závity jsem "dosáhl" až poté, co jsem lana mezi štítem a vstupem do otvoru v rameni natáhl do svorek v tak rovným oblouku, že se mi vůbec nelíbil.
E: Byly to originál dobový kilí lana v černým plastu, ještě i s visačkama a katalogovým číslem.
E: Byly to originál dobový kilí lana v černým plastu, ještě i s visačkama a katalogovým číslem.
08:19:26
08.04.2016
08.04.2016
Lůďa
Nemá ještě někdo nějakou zkušenost s těmi lanovody? Není třeba možné, že si to po projetí sedne, když jsou brzdy nově složené a pak půjdou lanka lépe natáhnout?
13:50:47
06.04.2016
06.04.2016
Toušík
Ještě bych přidal tedy jakou tu nemrzku nebo co nalejt do toho chladiče tady se to nějak zamluvilo:/
13:49:31
06.04.2016
06.04.2016
Toušík
-> Lůďa: Hele mě to na úzkej nápravě nešlo. Nechci se dohadovat už si to 100% nepamatuju ale myslím že delší mají "kratší" bovdeny a pak to lanko moc koukalo... Já to dělal nějak úpravou toho táhla co je na ručce protože mě to nějak nešlo ale stejně mě to tam pak nějak překáželo (Trubkyv tunelu, táhlo v tunelu, plyn,).. Ale fakt si nevzpomínám co bylo za zádrhel :/
12:35:13
06.04.2016
06.04.2016
Lůďa
-> Toušík: Jak to myslíš, že dlouhé lanka nejdou napasovat? Na autě mam eM nápravu a lanka si myslím jsou také ty delší.
11:46:42
06.04.2016
06.04.2016
Toušík
-> Lůďa: Hele já měl krátký na škodu 100 a prostě byli krátký a nomohl jem je chytit. Pak jsem je dal jen na krajíček ono to přibrždovalo ale za 1km si to nějak sedlo a teď už je to OK. Jinak dlouhé tam napasovat nejdou.
11:39:22
06.04.2016
06.04.2016
Lůďa
Další dotaz, co dělám špatně, když mi nejdou natáhnout lanka ručky, abych jen chytil matičkou k táhlu ruční brzdy. Vím, že jsou různě dlouhá, ty táhla ručky, ale dal jsem tam to delší. děkuju
10:57:18
02.04.2016
02.04.2016
Jozka
-> Eidy: Jsem takhle několikrát "školil" jeden motorek na MB, protože byl zánovní - zpočátku chod neochotný, po chvíli radostný a běžel-li déle, než 20-25 minut, tak nakonec až tak, že jsem odpojoval baterii, aby se uklidnil. Ale nepovedlo se, je někde v krabici.
09:10:17
02.04.2016
02.04.2016
vhml
-> Eidy 01.04.16 09:07:28: mě se cyklovač taky občas nevypne. Lze to řešit poklesem napětí. Vykvaltovat a zapnout všechny spotřebiče
08:57:47
02.04.2016
02.04.2016
Lůďa
-> Eidy: Díky za info, zkusím ještě případně vyměnit celý motorek, pokud ještě nějaký vyhrabu. Zkoušel jsem asi 3-4 a žádný nebyl na 100% Jeden právě taky vůbec nereagoval na vypínač a šel stále, další nešel vůbec, atd.
09:07:28
01.04.2016
01.04.2016
Eidy
-> Lůďa: Já s tím bojoval několik let. Neúspěšně. Musíš rozebrat převodovku a poladit dojezd ne velkém kole na výstupní hřídeli z převodovky. Je tam axiální vačka, která zmáčkne plech, který sepne kontakty dojezdu. Mě to za studena moc nefungovalo, po ohřátí to bylo fajn a po 10 minutách to nešlo vypnout a stěrače jely pořád i po vypnutí cyklovače.
09:02:37
01.04.2016
01.04.2016
Lůďa
Tak stav paliva v nádrži už ukazuje, nakonec jsem vyměnil celý plovák. U stěračů jsem vyměnil motorek, stěrače už stírají, ale stále to není ono.
Na chod, kdy jdou stěrače pořád je to v pohodě, ale když přepnu na cyklovač, tak mají stěrače špatný dojezd, že se zastaví v půlce, jak a čím to vyřešit? Děkuju ...
Na chod, kdy jdou stěrače pořád je to v pohodě, ale když přepnu na cyklovač, tak mají stěrače špatný dojezd, že se zastaví v půlce, jak a čím to vyřešit? Děkuju ...
16:04:39
31.03.2016
31.03.2016
Lůďa
-> Eidy: Tak proud do motorku stěračů jde, takže vyměnit motorek.
22:12:46
30.03.2016
30.03.2016
Eidy
-> Lůďa: Vezmi multimetr a změř kabely na motorku stěračů. Na některým to musí pouštět proud. Pokud ne, je to cyklovač. Jinak je to motor.
21:30:43
30.03.2016
30.03.2016
Jozka
-> Lůďa: Na rozdíl od palivoměrů nebyly kilí cyklovače (pokud máš origo) žádnej velkej zázrak spolehlivosti, začal bych použitím jinýho kusu.
16:21:24
30.03.2016
30.03.2016
bouchy
-> George88: Já myslím, že bez problému pro chladič. Středobod proč tak volit je a) ochrana před usazeninami (i když z destilky by toho mělo být minimum), b) reakce s těsněním pod hlavou a hlavně byly problémy s hlavou. Hadice a jiný díly si s tím poraděj...
11:47:24
30.03.2016
30.03.2016
Lůďa
Ta elektrika mě asi zničí. Dnes přestaly jít stěrače :-( V cyklovači jen cvaká a nic se neděje. Jít po motůrku stěračů, nebo spíše ten cyklovač? Děkuju ...
11:45:24
30.03.2016
30.03.2016
Lůďa
-> Jozka: Vrtal jsem se v tom. Vlastně nádrž jsem měl venku a natíral jí, tak je opravdu možné, že by to mohlo být to ukostření plováku, mrknu na to.
11:45:15
30.03.2016
30.03.2016
Toušík
Jen bych pro sebe řekl že mě asi příliš nezáleží na tom zda to bude zamrzat nebo ne! Parkuji to v teple. A v sezoně stejně nemrzne.. Nejvíc mě láká: www.evans-coolants.cz/fot
ky/fotov
ale ta cena je zatím dost když motor není ještě finální a pořád se něco předělává.. Ale něco podobného jen aby to nic nežralo + přidám nějaké Aditiva co psal VHML.
ale ta cena je zatím dost když motor není ještě finální a pořád se něco předělává.. Ale něco podobného jen aby to nic nežralo + přidám nějaké Aditiva co psal VHML.
11:40:05
30.03.2016
30.03.2016
George88
-> bouchy 30.03.16 09:12:47: i když mám měděnej chladič?
09:12:47
30.03.2016
30.03.2016
bouchy
-> George88 29.03.16 14:00:53: G13 v žádným případě ne, aspoň já ji nedávám, ani G12. Kdo nechce žlutej Fridex, ať dá G48, sám budu dávat. Hliník + litinová hlava. Důvodů, proč nedávat, je víc, ale hlavně tyhle moderní kapaliny šíleně vzlínaj každou netěsností, to by člověk musel mít všechny spoje, hadice nový...navíc je kolem kapalin ta nejistota, co žere či nežere hliníkový hlavy...proč se ovšem do favoritů lil běžně Fridex Stabil, když to tak žralo materiál, kdoví...
08:28:53
30.03.2016
30.03.2016
Jozka
-> Lůďa: Vrtal ses v tom, nebo samo ? Napadlo mě ukostření plováku, který by mělo být pod jedním ze šroubků..
08:26:51
30.03.2016
30.03.2016
Lůďa
Tak bohužel pobouchání, ani kontakty na plováku nepomohly. Nějaké další nápady? Jde mi o to zda měnit spíše budíky, nebo plovák? díky ...
21:10:08
29.03.2016
29.03.2016
zajoch
-> Lůďa: mě se stalo že byly zoxidované kontakty u plováku. Očistit, a šlape dál
20:33:03
29.03.2016
29.03.2016
vhml
-> Lůďa 29.03.16 20:29:15: bouchni seshora do přístrojovky a poběží
20:29:15
29.03.2016
29.03.2016
Lůďa
Potřeboval bych další radu, neukazuje mi ve Š100 ukazatel stavu paliva v nádrži, kontrolka zbytku paliva ukazuje - funguje. Takže plovák by měl být dobrý, když kontrolka reaguje? Takže bude KO ukazatel paliva? Dá se to nějak opravit, nebo rovnou vyměnit celé budíky? děkuju ...
14:00:53
29.03.2016
29.03.2016
George88
-> Toušík: tak to mě taky zajímá. otec má stejnou kombinaci jako ty a když jsem se ptal dodavatele chlad.kapalin tak řikal snad G13. že je mísitelná se vším a na všechny materiály. ale potřeboval bych to slyšet od víc lidí..
12:20:03
29.03.2016
29.03.2016
Toušík
-> Lůďa 29.03.16 12:06:28: Pokud máš chladič vepředu tak to dělám stejně jen nemám termostat. A pak ještě dojedu na nějakou hranu kde postavím auto na "roh" abych měl chladič co nejvejš v místě kde mám výpušťáka otevřu. A pokaždé když otevřu haupnu tak otevřu kohoutek a maliličko se mě odpustí dost často.. Ale nic zásadního. Jen by mě spíš zajímalo co je dobré lejt do chladiče... Mám AL blok, litinovou hlavu, měděnej chladič??
12:06:28
29.03.2016
29.03.2016
Lůďa
Tak jsem dnes přidělal expanzku, zadělal všechny hadice a podotahoval všechny spony.
A teď otázka, jak poznám, že mam chladící okruh dobře ovzdušněný, bez bublin?
Chladící okruh jsem naplnil destylkou, auto nastartoval a nechal ohřát, dokud se neotevřel termostat. Pak jsem otevřel ovzdušňovací kohout na chladiči, dokud netekl plynule proud vody. Po vychladnutí jsem doplnil expanzku a snad hotovo. Je takto správný postup? Moc děkuju.
A teď otázka, jak poznám, že mam chladící okruh dobře ovzdušněný, bez bublin?
Chladící okruh jsem naplnil destylkou, auto nastartoval a nechal ohřát, dokud se neotevřel termostat. Pak jsem otevřel ovzdušňovací kohout na chladiči, dokud netekl plynule proud vody. Po vychladnutí jsem doplnil expanzku a snad hotovo. Je takto správný postup? Moc děkuju.
11:35:29
20.03.2016
20.03.2016
Jozka
-> Bukaj: To je možný, to změřený nemám..
11:26:45
20.03.2016
20.03.2016
Bukaj
-> Jozka: Jo, ale zase dlouhý hadice, takže dokupy tak litr
10:08:06
20.03.2016
20.03.2016
Jozka
Radiátor topení je u 742 malinkej - vejde se do něj jen půllitr kapaliny (tisícovkovej třeba pojme 1,2 lt).
09:54:27
20.03.2016
20.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Lůďa 20.03.16 09:50:13: Urcite ano, ja byl bez topeni rok a treba Besiny na podzim po vyhlaseni domu, to bylo peklo...
09:50:13
20.03.2016
20.03.2016
Lůďa
-> vhml: Myslíš jak se bude mlžit a potit sklo? Jaké topení a kde máš ty u 110tky?
09:45:36
20.03.2016
20.03.2016
vhml
-> Lůďa 20.03.16 09:36:01: však si na mě vzpomeneš v prvním dešti :-)
09:41:44
20.03.2016
20.03.2016
Bukaj
-> Lůďa: Možná tím topením myslel to, že tam musíš mít pro správnou funkci chlazení propojené vývody pro topení - z vodní pumpy do domku termostatu...
09:36:01
20.03.2016
20.03.2016
Lůďa
-> Bukaj: Se zimou se počitá :-)
Tak moc děkuju za rady, snad se to povede, bez nějakých obtíží.
Tak moc děkuju za rady, snad se to povede, bez nějakých obtíží.
09:33:52
20.03.2016
20.03.2016
Bukaj
-> MVM 20.03.16 09:32:15: No, však jsem psal - odvzdušnit chladič a zbytek systému se odvzdušní sám (když nemá topení).
09:32:42
20.03.2016
20.03.2016
Bukaj
-> Lůďa 20.03.16 09:24:20: No, sifonový efekt. Abys tam neměl průhyb ve tvaru "U" - přes to by se to nemuselo odvzdušnit.
-> Lůďa 20.03.16 09:28:07: Bude Ti zima...
-> Lůďa 20.03.16 09:28:07: Bude Ti zima...
09:32:15
20.03.2016
20.03.2016
MVM
-> Bukaj: Každý chl.systém který má chladič(e) vepředu a nemá uzavřený odvzdušňovací okruh- musíš odvzdušnit mechanicky odvzdušňovákama na nejvyšším místě komory cladiče. Pakliže je místo těchto buď: odvzdušňovacích ventilků,kohoutků,šroubků
,zátek použita hadička,trubička (zkrátka odvzdušňovací větev) vedená k expanzce - tak jen tehdy se systém po otevření termostatu odvzdušní "sám"
09:28:07
20.03.2016
20.03.2016
Lůďa
-> vhml: pročpak?