skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladení- škoda 100 plis....
-> Lůďa 20.03.16 06:49:00: to neděláš dobře bez toho topení...
-> Bukaj: Jj, expanzka by měla být dostatečně vysoko. Sifon na hadici termostatu??? :-)
-> Lůďa 20.03.16 08:00:59: 11,5 litru je s topením, bez topení to bude tak o litr míň.
No, chladicí okruh není třeba ovzdušňovat - odvzdušní se sám po prvním nastartování a otevření termostatu, jen je potřeba hlídat hladinu a včas dolít
Tedy pokud máš expanzku dostatečně vysoko a na hadici od termostatu k ní nemáš "sifon".
No, chladicí okruh není třeba ovzdušňovat - odvzdušní se sám po prvním nastartování a otevření termostatu, jen je potřeba hlídat hladinu a včas dolít

Tedy pokud máš expanzku dostatečně vysoko a na hadici od termostatu k ní nemáš "sifon".
-> havlik 20.03.16 08:11:50: Bez topeni to bude o nejaky ten litrik mene.
-> Bukaj: Jak si myslel, ovzdušňuje samo? dík
-> havlik: dík
-> Lůďa 20.03.16 08:00:59: cca 12litrů
A ještě kolik se cca vejde vody do chladícího okruhu u 120tky, bez topení? díky...
-> Bukaj: Na chladič dám, ventil jako to je u 120tky.
-> Lůďa: Asi jedině chladič bych odvzdušnil (nevím, jak máš řešený odvzdušňovací nátrubek - jestli tam máš jen nějakou záslepku, nebo ventil), jinak není co odvzdušňovat - odvzdušňuje se samo

Už budu mít skoro hotový náporák na Stovce a tak zda byste mi mohli prosím poradit, jak co nejjednodušeji a hlavně pořádně ovzdušnit chladící okruh? Chladič a expanzka je ze Š120 a topení není žádné. Děkuju za typy, rady.
-> Toušík: Ty sis ji vyráběl, nebo ji od někoho kupoval? dík ...
-> Lůďa: Hele já ji mám teď zrovna vyndanou. A je naprostá blbost to řešit z plastu když to lze udělat z úplně slabého plechu popř. Al plechu.
-> Lůďa: jako vydržet by to asi mohlo, ale myslim si že to bude dost na hraně
Co si myslíte o výrobě chladičové stěny z plastové ABS desky?
Prý vydrží 88stupňů a sílu desky bych volil 3mm, myslíte že v kufru za chladičem bude větší teplota, že by se ta plastová deska mohla kroutit, či podobně? díky ...
Prý vydrží 88stupňů a sílu desky bych volil 3mm, myslíte že v kufru za chladičem bude větší teplota, že by se ta plastová deska mohla kroutit, či podobně? díky ...
Nezůstala někomu šablona na výrobu chladičové stěny při zástavbě náporáku?
-> Toušík: asi 6m.
? Nikdo?
Tak přidám dodaz sem: Kolim potřebuji metrů trubek na to, abych natáhnul ve 100vce náporovej chladič dopředu?+- Díky
tez si myslim ze kdyz se pouzijou kvalitni rychlobezna loziska jak rika alchstuip, tak to vydrzi, vzdyt treba v rozbruskach, vrtackach a co ja vim kde vsude se tyhle loziska pouzivaj, a este se mi nestalo ze by se zadrelo, to driv spis odesel motor nebo prevodovka, ale loziska to vzdycky prezily, a s tema ztratama vykonu, vyresil bych to tak, ze na hridelku bych pridelal vrtuli s viskospojkou, ta pri vetsich otackach zacne prokluzovat, a uchladi se to dobre, kdyz mi to uchladi nakladak v jakem koli kopci a teple
-> Peto-89: No ked do tej diery natlacis cely objem vazeliny, tak sa to dostane k loziskam, lenze ak su loziska uz vybehane, tak sa to postupne bude dostavat von a zasierat okolie. proti zasieraniu by asi ciatocne pomohli polozapuzdrene loziska a primazavanie ako pises.
Ale ako som uz napisal pred casom, ja som dal zapuzdrene loziska a vrti sa to dobre, nepiska, ide to krasne lahucko.
Inak, v piatok som doniesol z vrakaca komplet chladenie z kila (chladic aj noha a az som neveril, ako krasne sa vrtula vrti... hladucko a dllllho... kilo malo podla tacha vyse 80 000 km, ale podla stavu kasne asi 180 000km
Ale ako som uz napisal pred casom, ja som dal zapuzdrene loziska a vrti sa to dobre, nepiska, ide to krasne lahucko.
Inak, v piatok som doniesol z vrakaca komplet chladenie z kila (chladic aj noha a az som neveril, ako krasne sa vrtula vrti... hladucko a dllllho... kilo malo podla tacha vyse 80 000 km, ale podla stavu kasne asi 180 000km
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): jj diki za detail je to tam dobre vidiet.no ale ked tam natlačim vazeliny ako som pisal,tak sa dostane k ložiskam ,či nie? nevičital som to nikde to je len čisto moja teoria.samozrejme že ložiska som premazal z vonka dal som dole puzdra z ložisk natlačil vazošky kolko šlo a znova poskladal.pre istotu som natlačil aj cez tu dieru ako som pisal a vrťuuuu vrťuuu
ide to lahšie no


-> Peto-89: Ano, toci sa, lebo je opreta o loziska, je to vlastne rozperna trubka stlacena medzi loziskami, hriadelka sa toci v loziskach a s nou sa otaca aj tato tubka... v priereze to vyzera nejako takto... (sorry za kvalitu kresby)
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): mal som to rozobrate cele komplet tak zhruba pred rokom ked som niesol asi 3ventilatory do zberu ale už si to presne nepametam.no viem jedno ked točiš vrtulou toči sa aj ta "trubka" ako vraviš v nutri
-> Peto-89: Ale cez tu dieru, do ktorej ide srob z cislom 10 nevidis osku c. 5 ale trubku, c.6 - chapes, co chcem povedat?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): nenenenene ta diera čo som ju popisoval je č 10

-> Peto-89: Ty si to asi este nemal rozobrate, ze? To co vidis cez dierku nieje hriadelka ventilatora ale trubka, v ktorej je hriadelka. Ta trubka je c. 6 na obrazku.
-> suri: Je mozne, ze niektori ludia to tak robili, ze to cele naplnili vazelinou, ale nemyslim, ze to bol umysel vyrobcu. Mal som doma jednu nohu, ktora bola takto upravena... samozrejme, vazelina sa srala von cez loziska, lebo boli uz vybehane, na nohe je asi 0,5 cm vrstva sajrajtu...
Takze, co sa tyka vetraku, najlepsie je to cele poskladat ako bolo, pouzit kvalitne loziska, ja som tam dal zapuzdrene a no problemo
Samozrejme, dieru do bloku je zbytocne vrtat ak ma motor odvetranie cez veko ventilov
-> suri: Je mozne, ze niektori ludia to tak robili, ze to cele naplnili vazelinou, ale nemyslim, ze to bol umysel vyrobcu. Mal som doma jednu nohu, ktora bola takto upravena... samozrejme, vazelina sa srala von cez loziska, lebo boli uz vybehane, na nohe je asi 0,5 cm vrstva sajrajtu...
Takze, co sa tyka vetraku, najlepsie je to cele poskladat ako bolo, pouzit kvalitne loziska, ja som tam dal zapuzdrene a no problemo
Samozrejme, dieru do bloku je zbytocne vrtat ak ma motor odvetranie cez veko ventilov
-> suri: ja ešte nie
tady su tie diery.su v nich uchytene šroby ramu ventilatora,ked sa vyšrobuju obydve tak je tam priehladna diera z obydvoch stran a je tam vydiet hriadelka ložisk.skratka ak jednu ucpete prstom a cez druhu donej natlačite vazeliny tak premažete cele vnutro vrtule
-> Peto-89: a nepísali sme o tom už dávno
po generalke ventilatora som zistil že ložiska sa daju mazat uplne jednoducho.stači vyšrobovat ram ventilatora a horne uchyty držiaka su zaroven diery na mazanie ložisk.stači donich natlačit vazeliny,kolko pojde a znova to všedko poskladat na obrazku som to označil kde to je zajtra ked tak pošlem lepšiu fotku
-> Peto-89: No tak klasika, zapuzdrene loziska prislusnej velkosti... a mozno raz za 50 000 km vymenit...
Takze si potvrdil moju domnienku, ze mazanie motorovym olejom je nerealne a olejova hmla je asi len nespravna domnienka.
To, ze maznica nepomoze stale tvrdim....
Ak nezabudnem, zajtra pozriem na nohy, co mam doma, obidve su z kila, predpokladam, ze ziadna diera k loziskam tam nebude
Takze si potvrdil moju domnienku, ze mazanie motorovym olejom je nerealne a olejova hmla je asi len nespravna domnienka.
To, ze maznica nepomoze stale tvrdim....
Ak nezabudnem, zajtra pozriem na nohy, co mam doma, obidve su z kila, predpokladam, ze ziadna diera k loziskam tam nebude
takže asi pravdepodobne ventilatory ktore mali urobenu dieru v bloku motora aby sa do ložisk ventilatora dostala olejova mlha,boli asi len u staršich škodoviek.utejto mojej je to len dutina.žiadna diera skrz ktoru vedie oil.mhla tam nieje
vidite?to je noha ventilatora z vnutra. absolutne žiadne diery ktore vedu k ložiskam ventilatora ,diery na stenaach su akurat prevrtane zavity na šroby z vonka a diera ktora ma byt hadičkou spojena ku saniu.inak na spodu nič.na ložiskach som si všimol že maju ochrannu gumu ay sa do ložiska nedostal bordel.

Majklsto 21.03.09 17:44:52 napsal: ja som mal daco taketo,a celkom to stihalo chladit,ale nemam lepsiu fotku ty vole co to je za lauf 

takže dospel som k zaveru že budem spätne montovat mechanicku vrtulu,len mam zas jeden problem.v bloku motora nieje žiadna diera na mazanie vrtule tou olejovou mlhou.otec mi to tiež vravel že nato tam ta diera bola,ani by som nanho velmi nedal,keby som vedel čo ine maže tie ložiska na mechanickej vrtuli.nemam tam ani žiadnu maznicu a bez mazania ta vrtula podla mna velmi dlho nevydrži.tak sa teraz rozhodujem či mam navrtat do bloku dieru ako to bolo alebo sa nato vykašlat a čakat čo sa bude diat bez mazania mech.vrtule.sakra proč musi byť všedko tak komplikovane
mam ty škodovky rad ale oni nemaju radi mna 


-> vhml: já to vím, že elektrika je proti mech. na pytel...ale ty jsi furt bral dva stejné ventilátory, o stejném výkonu...já se tu snažil napsat, že podobných výkonů, jako s mech. vrtulí, která má ten výkon nebo příkon, to je jedno 1-2kW, tak se nemůže rovnat motorek z fénu s 300W. Kdyby se chtěla elektrika rovnat, tak ten expert, co to překopává za účelem lepšího chlazení by musel někde brát z něčeho 80A. Jenže to furt některým, co to předělávaj, nedochází, že jsou v lepším případě 40 ampér v mínusu :-)
suri 24.03.09 13:53:55 napsal:
→ alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí): tak tak za
pár rokov budú mať originály 100000× vačšiu cenu ako akýkolvek dobre
spravený tjunink
No nevim hele, ten litr v kovošrotu dostanu snad vždycky, ale že by někdo za pár let dostal za stofku 100 milionů kč, tomu se mi nějak věřit nechce :-D
Jinak jestli máte někdo hezky vyřešený náporový chlazení tak sem hoďte fotky, prosím :)
→ alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí): tak tak za
pár rokov budú mať originály 100000× vačšiu cenu ako akýkolvek dobre
spravený tjunink
No nevim hele, ten litr v kovošrotu dostanu snad vždycky, ale že by někdo za pár let dostal za stofku 100 milionů kč, tomu se mi nějak věřit nechce :-D
Jinak jestli máte někdo hezky vyřešený náporový chlazení tak sem hoďte fotky, prosím :)
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): tak tak za pár rokov budú mať originály 100000x vačšiu cenu ako akýkolvek dobre spravený tjunink
-> LuisiLe: Ako vravim, tvoje auto, tvoj boj..... a ked si umyselne chces za drahe peniaze znizovat hodnotu auta, nemam pravo ti v tom branit 

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): šak to mi je jasne ale mne ide o to že nemožem dať do zadu chladič kvoli tomu ze vyfuck bude ladeny od hlavy a kamoš to trochu prehnal z rozmerami ale mne to nevadi pretože tak či tak som chcel robiť naporak.a RS ja nerobim namam na to ....
-> LuisiLe: Ja sa s originalnou sustavou co sa erky tyka rozlucit nemienim, hlucnost uz neriesim... a urcite by sa mi nechcdelo nicit celo a kapotu hnusnymi dierami, tahat po aute zbytocne trubky a celkove znizovat hodnotu auta takymito zasahmu.... neber to osobne, je to moj nazor, ale RS z toho asi nikdy nebude, takze to bude len dalsia tuzerom napadnuta erka..... ale je to tvoje auto, mas plne pravo robit s nim co chces...
Ja mam radsej originalny vzhlad, takze z toho vyplyvaju moje nazory.... a pravdupovediac, v naporaku nevidim ziadne pozitiva
PS: neber to fakt ako utok, je to len moj silne subjektivny nazor
Ja mam radsej originalny vzhlad, takze z toho vyplyvaju moje nazory.... a pravdupovediac, v naporaku nevidim ziadne pozitiva
PS: neber to fakt ako utok, je to len moj silne subjektivny nazor
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): presne tak akvli tomu budem robit na erke naporak. A tym ze nebude vzadu mechanicky vetrak tak sa zniži aj hlučnost a tomu ver 

-> suri: Ale ked uz je to v tom stadiu, ze treba pridat maznicu, tak su asi loziska hoodne v prdeli a aj tak sa vsetka vazelina vygrcia von cez zle loziska.... takze podla mna efekt sporny ale urcite to casom krasne vymaluje cely motorovy priestor, casom sa urcite krasne premaze aj klinovy remen 

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): práve nto je tlaková maznica
-> suri: Ja som videl len domorobo, kde bola pozita maznica z vodnej pumpy, taky divny zvarenec... mal som doma jednu taku nohu... bola na blok s dierou a aj ked v samotnom pristore medzi loziskami bolo mrte vazeliny, tak na loziska sa nedostala a te boli svinsky vybehane, cela oska aj s vrtulou mali v loziskach ohromnu volu....
-> vhml: No, sudruhovia asi mysleli, ze postacovat bude.... ale vacsinou asi nepostacovalo, pretoze pri udrzbe, aku tie auta obcas dostavali sa casto stavalo, ze diera v bloku sa postupne zmensovala a zmensovala az sa bordelom takmer uplne zaniesla... samozrejme, ze tym slo do predele aj odvetravanie aj loziska.... A potom to ludia namiesto vycistenia a vymeny lozisk riesili placebo maznicou....
Skoda, ze nemam fotky, ked som to mal rozobrate....
-> vhml: No, sudruhovia asi mysleli, ze postacovat bude.... ale vacsinou asi nepostacovalo, pretoze pri udrzbe, aku tie auta obcas dostavali sa casto stavalo, ze diera v bloku sa postupne zmensovala a zmensovala az sa bordelom takmer uplne zaniesla... samozrejme, ze tym slo do predele aj odvetravanie aj loziska.... A potom to ludia namiesto vycistenia a vymeny lozisk riesili placebo maznicou....
Skoda, ze nemam fotky, ked som to mal rozobrate....
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): je to mazané tzv. olejovou mlhou. necáká tam přímo olej ale běhá to v prostředí mastného vzduchu což postačovalo...
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): dalo sa vyrobiť a aj sa to predávalo - násada namiesto horného M7 šroubu a bola maznica a dekalamitkou si to naplnil
Este k tomu mazaniu mechanickej vrtule - Priklad z Erky 1980: Diera v bloku nieje, odvetranie klukovky je ako na 120, cez veko ventilov, a samotna vrtula je ulozena v zapuzdrenych loziskach, nikde ziadna maznica...
A v pripade, ze by bol blok s dierou, odvetranie kluky v nohe a nezapuzdrene loziska bez maznice, nechapem, ako by sa dostal k loziskam olej cez dieru v bloku s priemerom tusim okolo 2cm... jednoducho, hore tou nohou sa ten olej nema ako dostat.... A maznica na loziska tiez nepomoze, pretoze, ak je maznica v mieste srobu, ktory na nohe drzi kryt vrtule, tak sa mazivo dostava maximalne na trubku, ktora je medzi loziskami... ak by to malo mazat aj loziska, muselo by sa tam natlacit odhadom asi 2deci vazeliny... Ak sa mylim, opravte ma, ale prispievajte len k veci... idealne ked napise niekto, kto to mal aj rozobrate...
Co sa tyka chladenia, tak mas moznost ostat pri povodnej, osvedcenej koncepcii, pripadne ako uz odporucali, dat tam mosadzny chladic z 110LS/110R (s klasikou som erku varil len raz, ked sa mi roztrhol klinovy remen, inak ziadny problem) alebo spravit naporak.... ALe naporak - vela muziky a sprny vysledok.... mas potom obrovske mnozstvo chladiacej kvapaliny, trubky, vela spojov, odvzdusnovanie a nemas istotu, ci uchladis.... Aj tak tam musis davat vrtulu, aby si uchladil v lete v zapche... myslim, ze naporak na 120S a130RS sa daval kvoli usetreniu na vrtuli - chladilo sa cisto naporovo (nikto nepredpoklada, ze by 120S alebo 130RS stali v zapche) a snad aj kvoli rozlozeniu hmotnosti - chladic s kvapalinou mierne zatazil lahky predok... a okrem toho, S ani RS nepotrebovali kufor....
Tak, a teraz kruto do mna....
A v pripade, ze by bol blok s dierou, odvetranie kluky v nohe a nezapuzdrene loziska bez maznice, nechapem, ako by sa dostal k loziskam olej cez dieru v bloku s priemerom tusim okolo 2cm... jednoducho, hore tou nohou sa ten olej nema ako dostat.... A maznica na loziska tiez nepomoze, pretoze, ak je maznica v mieste srobu, ktory na nohe drzi kryt vrtule, tak sa mazivo dostava maximalne na trubku, ktora je medzi loziskami... ak by to malo mazat aj loziska, muselo by sa tam natlacit odhadom asi 2deci vazeliny... Ak sa mylim, opravte ma, ale prispievajte len k veci... idealne ked napise niekto, kto to mal aj rozobrate...
Co sa tyka chladenia, tak mas moznost ostat pri povodnej, osvedcenej koncepcii, pripadne ako uz odporucali, dat tam mosadzny chladic z 110LS/110R (s klasikou som erku varil len raz, ked sa mi roztrhol klinovy remen, inak ziadny problem) alebo spravit naporak.... ALe naporak - vela muziky a sprny vysledok.... mas potom obrovske mnozstvo chladiacej kvapaliny, trubky, vela spojov, odvzdusnovanie a nemas istotu, ci uchladis.... Aj tak tam musis davat vrtulu, aby si uchladil v lete v zapche... myslim, ze naporak na 120S a130RS sa daval kvoli usetreniu na vrtuli - chladilo sa cisto naporovo (nikto nepredpoklada, ze by 120S alebo 130RS stali v zapche) a snad aj kvoli rozlozeniu hmotnosti - chladic s kvapalinou mierne zatazil lahky predok... a okrem toho, S ani RS nepotrebovali kufor....
Tak, a teraz kruto do mna....