skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
sedla ventylov
prohledat
102 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.03.2009 do 09.04.2009, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
-> gabo000000: Tolik má těsnění
-> petr s: preco 77? tolko ma tesnenie? valec ma 75.5 nie?
-> gabo000000: Tak to jdu změřit změřěno 1,5 mm průměr díry 77 mm
-> petr s: mne by stacili vedomost s paru hlavu tu by som ti hned vymenoval a netreba citat ziadnu knihu:D a este by mi trebalo hrubku stlaceneho tesnenia

-> gabo000000: Nevím jestli si zasloužíš knihu o úpravách motorů 500 stránek a anglicky ovládáš
-> gabo000000: diky!
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: 34mm sacie a 30 vyfukove
trosku off otazka: Ake maju priemer origo ventyly na felde? (idem si pozicat frezku na ventyly tak aby som vedel ake zobrat)
dikes!
dikes!
-> Ultim: 

-> Saky: To je porad pekne,ale ja budu delat hlavy jen pro sebe,takze ta investice 600 za jednu je docela dost,to uz se radci vyplati to nekomu zanest at to udela...
Jina za cenu 600 mam 2x velikosti kouli tj. 15;20mm. 2x velikosti ovalu 15;25mm a jednu valcovou celne-rovnou 15mm a jednu valcovou celne-radiusovou 15mm. To je takove zakladni naradicko...
Jina za cenu 600 mam 2x velikosti kouli tj. 15;20mm. 2x velikosti ovalu 15;25mm a jednu valcovou celne-rovnou 15mm a jednu valcovou celne-radiusovou 15mm. To je takove zakladni naradicko...
-> gabo000000: ja jsem ti to uz ale rikal kde nakupuju... To je porad ze stejneho zdroje... To tvoje udelatko vypada spis jak dulni vrtak nez freza na sedla/kanalky 

-> Saky: tak porad taku za 600ktora je dobra a trvacna
ja by som kludne zaplatil aj 600


-> gabo000000: tyhle frezky pokud se nepletu dela firma Medin v cene od 70 do 200kc podle typu a velikosti.. katalog najdes na netu.. taky jsem je kdysi zkousel pro jejich cenu, dnes bych to uz nechtel ani zadarmo.. tak na jendu hlavu, spis jeden kanal nez se stupi ... rovnez na hlinik spatne nabrouseny brit (ty male) zalepuji se i kdyz se to maze.. proste jsou lepsi frezky.. ale znavam ze ne za tuhle cenu.. jenze pokud si mam vybrat nez frezku za 100kc z kterou se da udelat jeden dva kanaly a pak uz clovek cejti jak je to horsi a horsi tak radsi nejakou za 600 s kterou se da udelat dvacet hlav bez brouseni.. ale pro nekoho kdo si to chce zkusit proc ne..
ja som zosklivil jednu 30ku ventilovu frezku:D sice sa to sem az bojim dat od hanby:D:D ale plni to ucel..celkom sa s tym da robit...ako za hdinku mam jeden kanal z 25 na 30..chcelo by to este jednu bedzy tym..nejak 27 a tak 30

-> Ultim: no uz daj link s akde si to objednal..chcem aj ja

Tak dnes dorazily posledni frezky... Uz jsem i neco zkousel upravovat a s tim nejhrubsim uzubenim a spony odletuji jak dive... ta xx/2 a xx/3 uz budou spis na dokoncovaci prace ... Bavim se ted samozrejme o te miule varce ...
-> Ultim: tak tak
-> gabo000000: Tak jsem zkoumal hlavu z fabky co jsem si sehnal a zjistil jsem ze jak je sedlo-modra,tak je zapustene pod uroven spalovaku-cervena. Normalne to srovnat aby to bylo v jedne rovine ne? - carkovana.
takze sedla vybrat na 30mm a spravit 1mm zrezanie tak 45° uhol a este ten vonkajsi hej?
-> Gemini: asi se nezuzi skutecny prumer sedla,ale vim co chces rict...
Ultim 11.03.09 21:18:54 napsal:
→ Gemini: to vime asi vsichni… Me jde spis o to zda ma
smes vetci prutocnost sedlem kdyz je vetci jednouhlove i s tim ze tam vznika
vyreni,nebo kdyz je sedlo mensi ,ale zase lepe tvarovane… To by asi chtelo
zmerit… Ty jsi delal ve skole pokus jak se meni prutocnost sedlem pri ruznem
zdvihu ventilu ne? Nechtel by jsi nam neco z tech vysledku poskytnout?
poskytnut mozem, ale nic ti to nepovie, su to len cisla a koeficienty.....ide o to ze pri plnom otvoreni ventilu ma najvacsi vplyv vnutorna odtrhova hrana sedla, ak na nej vznikne vir-turbulencia, zuzuje sa skutocny priemer sedla
→ Gemini: to vime asi vsichni… Me jde spis o to zda ma
smes vetci prutocnost sedlem kdyz je vetci jednouhlove i s tim ze tam vznika
vyreni,nebo kdyz je sedlo mensi ,ale zase lepe tvarovane… To by asi chtelo
zmerit… Ty jsi delal ve skole pokus jak se meni prutocnost sedlem pri ruznem
zdvihu ventilu ne? Nechtel by jsi nam neco z tech vysledku poskytnout?
poskytnut mozem, ale nic ti to nepovie, su to len cisla a koeficienty.....ide o to ze pri plnom otvoreni ventilu ma najvacsi vplyv vnutorna odtrhova hrana sedla, ak na nej vznikne vir-turbulencia, zuzuje sa skutocny priemer sedla
-> Saky: mne ide o seriove sedlo zvecsene na 31...vtedy uz vnutorny uhol skosim...a ked este tam spravim ten uhol nanovo tak dosadacia plocha uz nebude ani milimeter..to ej podla mna odveci

-> gabo000000: no o desetinku urcite ne.. ja si jen proste nedokazu predstavit ze rozbrousis seriove sedlo treba pro ventil 36mm a pak ho upravis jen jednou frezkou..
pokud se bavim o seriovym ventile tak to je trosku jina situace nebot to sedlo uz je tak delane.. a pokud budes sikovnej a ubrousis jen ten vnitrni uhel pripadne i cast 45st sedla tak nebudes mit problem protoze vvse ostatni tam uz bude.. ale kdyz do toho sedla hrabnes omylem bruskou tak mas problem.. kdyz to pak zarovnas zvetsis velikost sedla a to pak musis skorigovat druhou a pripadne i treti frezkou
pokud se bavim o seriovym ventile tak to je trosku jina situace nebot to sedlo uz je tak delane.. a pokud budes sikovnej a ubrousis jen ten vnitrni uhel pripadne i cast 45st sedla tak nebudes mit problem protoze vvse ostatni tam uz bude.. ale kdyz do toho sedla hrabnes omylem bruskou tak mas problem.. kdyz to pak zarovnas zvetsis velikost sedla a to pak musis skorigovat druhou a pripadne i treti frezkou
-> Saky: a preco to musi byt tak presne spravne? vadi ked je niektore o desatinku sirsie ako druhe?
-> gabo000000: jak chces udelat spravne siroke sedlo jen s jednou frezkou? to nejde..
-> Saky: jasne...jazykova bariera:) a kôli comu je tak dôlezity?
kdyz mam sedlo tak uvnitr je vnitrni pak je uprostred uhel sedla 45st a pak je vnejsi..
-> gabo000000: 60 je vnitrni,45 hlavni a 30 vnejsi....
-> Saky: a ktory je vnejsi?
-> gabo000000: ten uhel vnejsi tam musis udelat vzdycky.. resp vlastne nic nemusis-)
-> Gemini: a ty pri 31mms edle este robis tam aj tie uhly?
-> Gemini: to vime asi vsichni... Me jde spis o to zda ma smes vetci prutocnost sedlem kdyz je vetci jednouhlove i s tim ze tam vznika vyreni,nebo kdyz je sedlo mensi ,ale zase lepe tvarovane... To by asi chtelo zmerit.... Ty jsi delal ve skole pokus jak se meni prutocnost sedlem pri ruznem zdvihu ventilu ne? Nechtel by jsi nam neco z tech vysledku poskytnout?
-> Ultim: tie uhly su tam na nieco, z hladiska prudenia
-> gabo000000: Takze ty rikas ze je lepsi radeji udelat velke jednouhlove sedlo,nez triuhlove male? Samozrejme ze by bylo asi nejlepsi dat vetsi sedla,tak aby se tam dal udelat velky prurez a zaroven tri uhly .... Nebo ne?
toto sedlo by som tiez netvrdil ze ma ovela viac ako 2mm

-> gabo000000: Tak přemýšlej celou noc
no a ako do frasa ma ist teraz clovek spat s nevyriesenou otazkou




urcite najidealnejsie by bolo dat 35mm ventili a spravit tam aj to skosenie...ale je otazne nakolko sa to oplati...ja netusim osobne a radsej volim 33 mm sedlo a 36mm ventil

-> bflm: ale ci je ostra hrana(ostra ako ostra) a 31 sedlo s tym ze ti ostane 1.5mm tesniaca plocha alebo ked ches s takou hranou aku kreslil ultim tak pri seriovom ventyle nechas sedlo asi na 30..mozno ani ho neupravis a tak tam ta hrana môze byt aby sa zachovala velkost tesniacej plochy nie..podla mna vyhodnejsie je spravit 31 sedlo

-> gabo000000: A podívej se kterým tvarem jde směs nejlépe do válce ostrou hramou se ti zmenší průtok
ani tu to nie je v mierke ale kaslem na to..v painte tazko neico presne nakreslit
mozno kusa presnejsie ale predsa len je to len paint

-> Saky: btw skodovkacka hlava ma o 1.5mm vetsie sedlo ako ventyl nie?
-> Saky: boze to je schematicke...od toho je tam popis aby cisla boli jasne..ja som chcel typto napisat ze tie ostatne uhly ako ma seria tu nei ej treba lebo cely stred je vybraty
-> gabo000000: ktera seriova hlava ma sedlo cca 2mm a vetsi nez je ventil.. ?
-> Saky: môzem vediet preco? videl som to takto uz aj u seriovej hlavy a neverim zeby bol problem
-> gabo000000: tak jestli jsi takovehle sedlo videl u nekoho kdo vi jak se to dela tak napis kde a jak.. pokud je to pouhy tvuj vyplod tak to radsi nezverejnuj.. nebot to je cesta ke zniceni ventilu..
-> Ultim: tajk by malo vyzerat tuning sedlo...a pri seriovych ventyloch (34) ho môzes zvecsit na 31mmm to jest 1.5mm po oboch dosadacich plochach da 3mm a 31plus3 je 34 co je velkost ventylu
-> Ultim: jsem si zase nabehl s tema 200 -) ale jo kdyz uz jsem to napsal tak to udelam.. jedinej opruz je posilat to postou...
obrazek souhlasi.. ale u tuningu se to dela jinak.. mensi sedlo u saciho ventilu klidne i vic do kraje..
obrazek souhlasi.. ale u tuningu se to dela jinak.. mensi sedlo u saciho ventilu klidne i vic do kraje..