-> m8rinek: volačo pojazdi , a dotiahni na max. uvedený moment a nerieš , ja myslím okolo 65Nm ... a samozrejme nastaviť ventily
tie kilometre sa rozchádzajú v každej knižke , a dvojitým utiahnutím tiež tomu nemôžeš uškodiť
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výměna těsnění pod hlavou
prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.03.2009 do 07.06.2012, založil/a Rider skoda
-> m8rinek: pokud se neco vymacka tak by mel ten moment klesnout ne ? Tzn vzit to a zkontrolovat zda je to dotazeny. Nicmene neni na skodu tam lupnout mirne vetsi Nm
-> Dušan: jak jako? Vždyť se litinová hlava přetahuje stejným momentem, tj utáhneš, těsnění se vymačká a přetáhneš na stejnou hodnotu. Mě zajímá zda není problém těsnění znovu stlačovat na dvakrát, místo najednou....
-> m8rinek: ono by to melo jit poznat podle utahovaciho momentu
Začneme netradičně, jelikož jsem pitomec pitomá a potratil jsem papír od eRka, kde byla napsána kilometráž výměny těsnění pod hlavou, tak se ptám zda lze hlavu přetáhnout na 2x.
Teď jsem dle deníku napočítal nájezd cca 500km a ptám se zda by bylo možné hlavu přetáhnout po nájezdu např 800km a poté ji ještě při nájezdu 1200km dotáhnout/překontrolovat.
Nebo se na to vybodnout, nechat to jak to je a při předpokládaném nájezdu 1000km dotáhnout?
Díky m8
Teď jsem dle deníku napočítal nájezd cca 500km a ptám se zda by bylo možné hlavu přetáhnout po nájezdu např 800km a poté ji ještě při nájezdu 1200km dotáhnout/překontrolovat.
Nebo se na to vybodnout, nechat to jak to je a při předpokládaném nájezdu 1000km dotáhnout?
Díky m8
-> Mr.Lumpy 02.03.09 20:12:27: soustružnický hodinky nestojí moc a dají se lehce sehnat, ale ty ti jenom měří o kolik se ti na nich zamáčknul čudlík, potřebuješ ještě další přípravek, kdyby to bylo tak lehký ho sehnat tak bych si taky ty vložky neměřil měrkama
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo....musíš to nechat pořádně zahřát....nejlépe bez termostatu aspon na 90 °....a pak to začne reagovat,šumět a celkem se to vyčistí...ale moc dlouho to tam nenechavat....mě to požralo a naleptalo tu gumičku ludra jedna 

-> Evž@: Vycistilo se ti to aspon tim octem? Ja bych taky potreboval 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: no asi jo....protože sem měl při kontrole vody kurva co dělat abych ho odlepil 

Ale to by vicko muselo drzet kurva tlak 

-> Evž@: asi je rozleptaná.. vyměnit gumu nebo víčko no.. za pokus to určo stojí
-> spartra: a není možné že to dělá víčko u expanzky?....protože jsem čistil chladící soustavu třemi litry octu a zbytek voda....a od té doby se mi přilepuje dost kvalitně víčko..konkrétně ta těsnící guma....
-> Evž@: to není normální
já je taky nelepil, krapet chvíli prosakovali ale zatáhnuli se provozem

-> Peťa Klíč:
no maj se natřít barvou kolem dokola....asi jsem to odfláknul.....normálně to jezdilo po výměně ...a včera to vyletělo no.

-> Evž@: mohlo no tys ho ještě nevyměnil? a ty mrazovky nechcu kecat ale nemaj se nějak.. lepit?
-> Peťa Klíč: a taky sem se dival a narazil jsem jsem některé mrazovky moc dolů...což byla asi chyba....mohla se otočit a vyletět
-> Peťa Klíč: to může být i těsnění ne?
-> Evž@: hlava křivá nebo prasklá.. pak to tlačí vzduch do vody a mimo jiné vylítávaj špunti
-> MOLSO: inu hlavu kvuli mrazovkám?...za to hlava asi nejspíš nemůže
-> Tom.t: nevim...dělá to psí kusy....ale přilepovalo se mi víčko u expanzky tak že byl kumšt ho oddělat....a jak to myslíš že tlakuje chlazení?
co tak inu hlavu ?
-> Evž@: a netlakuje ti chlazení náhodou?
-> Adam6666: jj...před barákem máme jedno takové velké pole..tam by to šlo
-> Evž@: vyvest na pole a zapalit....
Já to prodám kraksnu jednu.......vyměnil sem všechny mrazovky...pojezdil asi 100 km ...nalil nový fridex ,nový polosyntetický olej...a zase mě jedna mrazovka vyletěla...tomu se říká smůla
-> Evž@: ojo to nasere :( hadam budem mat mrazovky v poho (v hlave je uz jedna menena)
-> MOLSO: jj...ale nejvíc tě naštve že kvuli takové maličkosti se ti málem zničí celý motor....
-> Evž@:
setky 3 ? ty brdo ... to je tak ked sa nepouziva nemrzka 


Tak nakonec jsem šroubovákem klepl do druhé mrazovky a z motoru se rázem stala pěkná fontánka
....a tu třetí jsem zrovna vytáhl taky....všechny 3 téměř stejně shnilé

-> Evž@: Najednou to nevyčistíš tak na potřetí
-> vhml: vim že ne....ale naleju nějaký olej...nechám běžet jak říkáš s otevřeným víkem a pak nechám usadit a vypustim....jak jsem dnes zjistil tak voda vytekla dřív než olej.....se to pěkně oddělilo
-> Evž@: vodu olejem těžko propláchneš. Ideální je nechat to nastartovaný s otevřeným víčkem aby se mohla odpařovat...
Tak je to to mrazovka,je v ní slušná trhlina.........snad to motor rozchodí.....při vypouštění oleje napřed vytekly asi 2 litry vody
....a pak ta emulze...napřed tam naleju obyčejný M6A a do chladiče vodu ať se to vše propláchne

-> Evž@: taky mi rupla zátka v hlavě,dirka to byla miniaturní a vody tam proteklo hafo :) Jinak zátka stojí asi 8kč a jsou tam tři myslím 

-> Evž@: to tesnení ale stejne vymen když jsi to uvařil .. nebo ho budeš menit časem ...
-> vhml: kdyby to tak bylo tak jsem rád.....a proč si myslš že to nebude těsněním?
-> Evž@: mohla vyskočit...
-> vhml: fakt?....hm tak zkusim se mrknout na to....ale to by musela být pěkně prožraná aby tama proteklo několik litrů vody během chvilky
-> Evž@: tesneni by to nemelo byt.... nejspis zatka jak pise vhml
-> Evž@: nejspíš mrazová zátka v hlavě... sundej víko ventilů a hledej kapičky vody u takovejch plošek pod vahadlama...
Motor by to zasadne poznamenat nemělo pokud si jí nehnal proti srsti. S trochou prasácký přístupu jde i ten oleje použít pokud ho pomalu ohřeješ aby se z něj ta voda odpařila
Motor by to zasadne poznamenat nemělo pokud si jí nehnal proti srsti. S trochou prasácký přístupu jde i ten oleje použít pokud ho pomalu ohřeješ aby se z něj ta voda odpařila
Zitra se na to vrhnu....jen doufám že motor to nějak nepoznamenalo
Zdravim.....nebudu zakládat nové téma....dnes mi asi prasklo těsnění pod hlavou....stalo se mi to poprvé .....při normální jízdě naraz začne motor vřít...nechápal jsem proč....jel jsem klidně chladilo to dobře...tak sem zastavil nechal běžet,dolil vodu a takonec to chcípl pač to nechtělo přestat...jakmile to zchladlo tak pokračuju v jízdě a zas...voda nikde tak jsem ty 3 kilaky nakonec dokulhal s autem domů ...naliju tam asi 4 litry...říkám si oukej..bude to v poho...po minutě mrknu do nádobky a zase nic
...tak kouknu na olej a měrka kompletně celá zasraná od emulze (olej + voda) tak mi to došlo.....je to teda to těsnění v háji nebo může být i hlava?....ze vnějšku motoru nic neteklo jen venitř se to nějak pomíchalo

-> Kuladmin: 

-> rolls: Ehh ja se prehlidl mas pravdu ty imbusy drzej az ty drzaky lozisek ale i ty drzej hlavu takze je tam taky pocitam.
Takze jsem to nize opravil!
Takze jsem to nize opravil!
-> Kuladmin: tu dlzku 10x120 si nepleties s imbusom co ide na kozlik? lebo aj podla katalogu su vsade na hlave srobky 10x105 len srob kozlikov je 10x120, alebo som cosi prehliadol?
-> bflm: Ano mas pravdu u 120 a spol je to i to ale on predelava filtr a uz to nepotrebuje :o)
-> rolls: jj jsou tam dve delky M10x105 a M10x 120-imbusy nezamene!!! s 6hr hlavou a u 130 a 135/6 to mas jeste navic kombinovane s vnitrnim6hrnem - imbusy i po obvodu a 135/6 tam jsou dokonce snad 3 delky :o) aby to nebylo moc jednoduchy
-> rolls: jj jsou tam dve delky M10x105 a M10x 120-imbusy nezamene!!! s 6hr hlavou a u 130 a 135/6 to mas jeste navic kombinovane s vnitrnim6hrnem - imbusy i po obvodu a 135/6 tam jsou dokonce snad 3 delky :o) aby to nebylo moc jednoduchy
-> Kuladmin: Ale zároven je to i držák vzduchového filtru
-> Kuladmin: jj...presne tu som mal na mysli...ked nema ine vyuzitie tak ju tam asi nedam. s tou dlzkou si ma trocha prekvapil, som myslel ze na 120 su rovnake, teda aj v predajni maju len jednu dlzku, budem to musiet blizsie omrknut
-> rolls: Ty delky sroubu jsou ruzne teda aspon ted co vim facko felda a tipuju ze i u strasich modelu jsou min. dve delky takze je dobre pokladat si je bokem tak jak byly. Tu listu - plech pokud dobre chapu co myslis muzes vynechat kdyz misto ni das podlozky nejlepe stejne tlousky jako je ona. Napr u facko felda slouzi pro vyrobni montaz motoru do auta- ma dve oka na chyceni.
trocha sa tu prizivim ak teda mozem...mam len par stupid otazok. kovova lista, ktora ja na hlavu motora pripevnena z lavej strany v smere jazdy, sluzi ako drziak filterboxu, ma aj iny ucel? viem ze je vyrabanych viac druhov, jedna je na vsetky 4 srobky hlavy z lavej strany a druha je len na 2. zaujima ma, ci ju tam musim dat aj z ineho dovodu, ako je drziak filterboxu ktory aj tak nebude. druha otazka, nemeral som neviem, vsetky srobky hlavy maju rovnaku dlzku? ja len ci tam nieje nejaky atypicky
